FC Utrecht 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 27, 2008 1:02 pm

Laat ie zn vrouwtje bellen dat ie thuis blijft met griep, wat is het toch een lul ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 28, 2008 8:29 am

FC Utrecht-assistenten: „Geef onze banen terug”

Viertal slaat terug

UTRECHT, dinsdag

Hoofdtrainer Willem van Hanegem van FC Utrecht zit thuis met ziekteverlof. De stress na het lozen van zijn volledige staf is hem te veel geworden. Ook zijn vier ontslagen assistenten zitten sinds vorige week thuis, maar in tegenstelling tot hun voormalige baas bruisen zij van vitaliteit. Het viertal legt zich niet voetstoots neer bij het opzienbarende ontslag en eist genoegdoening. De rode draad in het relaas van John van Loen, David Nascimento, Rob Druppers en Maarten Arts is de gebrekkige communicatie in alle geledingen bij FC Utrecht met Van Hanegem zelf als negatieve uitschieter. „Het laatste functioneringsgesprek bij FC Utrecht heb ik gehad met Hans van Breukelen, dan weet je het wel”, aldus Druppers. Voor alle duidelijkheid: Van Breukelen nam afscheid in 2000.

De zwijgzaamheid van Van Hanegem blijkt niet alleen naar buiten toe een probleem te zijn, maar ook intern voor problemen te zorgen. Assistent-trainer Van Loen, keeperstrainer Arts en conditietrainer Druppers geven aan nooit iets van onvrede bij Van Hanegem gemerkt te hebben. Van Loen: „Op dinsdag heb ik nog een gesprek gehad met Willem en technisch directeur Buter. Daarin is geen enkele wanklank gevallen. Het ging erover dat Van Hanegem de persconferenties weer zou gaan doen, waar ik heel blij mee was, en verder hebben we alleen over voetbal gepraat.” En dat terwijl op maandagavond al een overleg is gevoerd bij FC Utrecht, waarin tot de rigoureuze maatregel is besloten en waarbij Van Hanegem volledig was betrokken. ’De Kromme’ wilde na de nederlaag tegen Sparta het bijltje erbij neergooien, maar werd alsnog over de streep getrokken door eigenaar Frans van Seumeren, voorzitter Jan Willem van Dop en Buter met het slachtofferen van zijn staf.

Kort na de ontslagmededeling door Van Dop en Buter op donderdag sprak Van Loen hoofdtrainer Van Hanegem weer. „Ik zei tegen hem: moet ik je nou feliciteren met je nieuwe contract? Terwijl ík weg moet? In dat gesprek zijn harde woorden gevallen. Normaal is het zo dat een hoofdtrainer weggaat en dat zijn assistenten meegaan. Als je in een team werkt, ga je met zijn allen weg of blijf je bij elkaar. Willem werd emotioneel. Op een gegeven moment zei hij: ik ga naar beneden, mijn spullen pakken. Ik stap op.”

Van Loen heeft het gevoel sterk te staan. „Er is nooit een een-op-een functioneringsgesprek geweest. Er is nooit iets genotuleerd. FC Utrecht staat heel zwak. Ik sta in mijn recht, dat is inmiddels bevestigd door Van Hanegem zelf. We hebben een brief gekregen, waar de honden geen brood van lusten. Formeel zal het wel zo moeten, maar ze hebben geen poot om op te staan. Van Hanegem heeft aangegeven dat ik moest worden klaargestoomd voor het hoofdtrainerschap en dat ik het goed deed. Dan snap ik het probleem niet. Eerder is het verhaal over het ontbreken van de chemie al weerlegd door de spelers, die bovendien hebben aangegeven dat zij helemaal niet zijn gekend in het hele proces. Willem heeft daarnaast verklaard goed te werken met drie van zijn vier assistenten. Alleen tussen Willem en David boterde het volgens hem niet echt.”

Druppers: „Ik werk zestien jaar bij FC Utrecht en wat me nu is overkomen, is ongelofelijk. Van Hanegem heeft me meerdere keren geroemd om de conditie van de selectie. Nooit heeft hij ook maar één klacht geuit en dan sta je zomaar na een gesprek van vijf minuten op straat.”

Nascimento: „Van Hanegem heeft nooit iets rechtstreeks tegen mij gezegd over zijn problemen met mij. Dat verwacht ik als je dagelijks met elkaar werkt.”

Keeperstrainer Arts beleeft de assistentensoap als een boze droom. „Ik ben nog altijd totaal verbijsterd. Alles wat ik nu doe, is erop gericht om weer zo snel mogelijk aan het werk te gaan. Dat is een reëel uitgangspunt. De advocate die ik in de arm heb genomen, geeft me heel goede kansen. Met alle keepers heb ik heel goed gewerkt. Michel Vorm heeft onlangs zelfs Oranje gehaald. De hartverwarmende reacties van alle keepers na de gebeurtenissen van vorige week zeggen me genoeg. Er is kortom geen enkel argument om me na elf jaar zomaar aan de kant te schuiven.”

Druppers: „Ik wil mijn baan terug. Als conditietrainer heb ik een modaal salaris, dus mijn positie is moeilijk. Alle door de directie genoemde argumenten zijn inmiddels ontkracht, dus ik zie geen enkel beletsel waarom ik niet weer aan de slag kan.” Van Loen: „Met zijn vieren hebben we veel steun aan elkaar. We bellen veel en steken elkaar een hart onder de riem. De onderlinge chemie, die al goed was, is alleen maar sterker geworden.”

Voor een hoopgevend voorbeeld hoeven de op non-actief gestelde assistenten niet ver te zoeken, want uitgerekend voorzitter Van Dop wist eerder een ontslag door de raad van commissarissen ongedaan te maken door een gang naar de rechtbank. „Toen hebben wij als technische staf en spelers ons nog vierkant achter Van Dop opgesteld, wat heel belangrijk voor zijn positie was”, herinnert Van Loen zich met een zuur lachje.
De T.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo okt 29, 2008 7:26 am

Waarom willen die gasten überhaupt hun baan terug ?
Of ze snappen er echt niets van, of het is een manier om een grotere afkoopsom te bedingen...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo okt 29, 2008 8:36 am

Baseman schreef:Waarom willen die gasten überhaupt hun baan terug ?
Of ze snappen er echt niets van, of het is een manier om een grotere afkoopsom te bedingen...
Je geeft toch zelf al het antwoord! In het betaalde is geld belangrijk, zie Jonathan Reis,Lemic :aai.gif: :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 29, 2008 8:53 am

Chaos, woede en tranen bij FC Utrecht
Door ROB HARTOG

UTRECHT - De trainer zit ziek thuis, vier assistenten ontslagen. Wat is er allemaal gebeurd bij FC Utrecht? Een reconstructie van de afgelopen dagen.

ZONDAG 19 OKTOBER
FC Utrecht verliest in Rotterdam kansloos van Sparta (1-0). Een deel van de Utrechtse aanhang wijst in woord en gebaar trainer Willem van Hanegem als zondebok aan.Het gedrag van de fans raakt hem diep. Van Hanegem geeft intern aan dat hij er mee wil stoppen. Al vóór de wedstrijd was hij het zat. Tot zijn ergernis bracht assistent John van Loen het uitgedokterde tactische speelplan verkeerd over naar de spelers. Dat was niet de eerste keer. ,,Ze communiceerden wel, maar spraken soms in een totaal andere taal met elkaar,’’ zegt technisch directeur Piet Buter.

Dezelfde Buter haalt Van Hanegem samen met voorzitter Jan-Willem van Dop over nog geen besluit te nemen. Zij maken een afspraak voor een dag later. ,,Zoals we afgelopen tijd wel meer hebben gedaan,’’ meldt Van Dop. ,,Ja, ook met de gehele technische staf. Buter heeft dat vier keer gedaan, ik was er bij twee aanwezig.’’

MAANDAG 20 OKTOBER
Van Hanegem lucht zijn hart bij Van Dop en Buter. Samen komen zij tot de conclusie dat er wat moet gebeuren. De trainer heeft moeite met assistent David Nascimento. Die heeft zich op de trainerscursus in Zeist laatdunkend uitgelaten over zijn ‘baas’. Hij verwijt hem op de training maar wat aan te klooien. Via-via is Van Hanegem snel op de hoogte van die kritiek.

Later op de dag trekken Van Dop, Buter, Van Hanegem én ‘clubeigenaar’ Frans van Seumeren zich terug op trainingscomplex Zoudenbalch. De slotsom is dat Van Loen en Nascimento, loop- en conditietrainer Druppers en keeperstrainer Arts moeten vertrekken. Van Seumeren hakt de knoop door. ,,Liever in één keer de pijn, dan vier keer,’’ stelt hij. Hij vraagt zich wel af ‘wat dat de club allemaal gaat kosten’. Later op de avond ‘polst’ Van Hanegem vriend en oud-ploegmakker Lex Schoenmaker. Die bedankt, hij wil bij ADO Den Haag zijn pensioen halen.

DINSDAG 21 OKTOBER
Van Hanegem deelt Van Loen mee dat hij voortaan na afloop de persconferenties zelf gaat doen. ,,Verder hebben we het alleen over voetbal gehad,’’ vertelt Van Loen. Ook Nascimento, Druppers en Arts krijgen geen signaal dat de club hun contract wil ontbinden.

Dezelfde dag benadert FC Utrecht oud-speler Ton du Chatinier. Hij is één van de twee kandidaten voor de functie van assistent. Schoenmaker is niét de andere.

WOENSDAG 22 OKTOBER
Du Chatinier meldt zich bij Van Seumeren thuis. Hij hoort dat Utrecht hem meteen wil vastleggen.

DONDERDAG 23 OKTOBER
Van Loen leidt de training. Na de lunch ontbiedt de clubleiding hem. Hij krijgt slecht nieuws. Hij moet per direct weg. Even later krijgen de andere trainers hetzelfde te horen. Het viertal reageert verbijsterd. Op het parkeerterrein schiet Van Loen Van Hanegem aan. Die barst spontaan in tranen uit.

Eind van de middag legt Van Dop op een persconferentie uit waarom de assistenten moeten vertrekken. ,,Er was geen chemie meer. Meestal volgt dan het ontslag van de hoofdtrainer. Wij zien in Willem ons boegbeeld. Binnen de club heeft hij alle steun. Wij willen zelfs zijn contract verlengen.’’ Van Seumeren voegt er aan toe dat hij voor de competitiestart, tijdens het trainingskamp in Zeeland, al merkte dat het niet boterde binnen de staf. Dat er te weinig beleving en toewijding was.

VRIJDAG 24 OKTOBER
Van Hanegem staat op het veld. Du Chatinier assisteert. Na afloop ontloopt De Kromme de massaal uitgerukte pers. Aanvoerder Gregoor van Dijk praat wel. Hij zegt dat hij nooit wat heeft gemerkt van spanningen en dat hij onaangenaam is verrast door het ontslag van de vier assistenten.

Voorzitter Gerard Marsman van de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal verwijt FC Utrecht asociaal gedrag, omdat al een nieuwe assistent is aangetrokken voordat het vertrek van de vier ontslagen trainers is geregeld.

Het viertal schakelt juridische hulp in. ,,Ik wil mijn baan terug,’’ meldt Arts. Druppers legt zich ook niet bij het ontslag neer. Beiden hebben een contract voor onbepaalde tijd. Van Loen en Nascimento niet. Hun verbintenis loopt eind van het seizoen af. Van Dop: ,,Wij betalen het salaris van die twee tot het eind van het seizoen keurig netjes uit.’’

Zo gemakkelijk komt de club er bij Arts en Druppers niet van af. Die twee krijgen na jarenlang dienstverband ongetwijfeld een fikse ‘oprotpremie’. Buter: ,,Ingecalculeerd.’’ Van Dop: ,,We wachten de claim af.’’

ZATERDAG 25 OKTOBER
Van Hanegem en Du Chatinier stomen de ploeg klaar voor het duel met NAC.

ZONDAG 26 OKTOBER
In alle vroegte krijgt Piet Buter een belletje van Marianna, de echtgenote van Van Hanegem. Willem is ziek. Buter neemt naast Du Chatinier plaats op de bank. Na de wedstrijd (0-0) zeggen Van Dop en Buter in koor: ,,Ziek is ziek. Het moment is vervelend, maar de arts van Willem heeft hem minimaal vijf dagen rust voorgeschreven.’’

In de bestuurskamer laat geldschieter Frans van Seumeren zich ten overstaan van vele toehoorders ontvallen: ,,Ik hoop dat Van Hanegem écht ziek is, anders is zijn afwezigheid geen sterke beurt.’’

MAANDAG 27 OKTOBER
FC Utrecht is ‘hot’. Van Dop verschijnt bij Eredivisie Live, Van Loen bij RTL en Nascimento bij Holland Sport en de NOS. Van Hanegem zwijgt. Zelfs Van Dop en Buter komen aan de telefoon niet verder dan zijn echtgenote.

DINSDAG 28 OKTOBER
Du Chatinier leidt de training. Oud-voetballer Robert Roest assisteert. De oefensessie is doorgesproken met Buter. Van Hanegem is nog ziek thuis.

Volgens Ben de Pauw, vertrouwensarts van Van Hanegem, knapt de patiënt zienderogen op. ,,De gebeurtenissen hebben hem aangegrepen. Zoiets kan latente griep aanwakkeren. Ik heb Willem onderzocht en het was zondag absoluut ongezond geweest als hij aan het werk was gegaan. Willem moest zijn bed in en daar ligt hij nog.’’

De Pauw verwacht dat Van Hanegem vrijdag weer ter been is. ,,Hij moet goed nadenken over de situatie die is ontstaan en wat hij daarover gaat zeggen. Ik heb de indruk dat zijn aparte karakter een goede ‘pr’ in de weg staat. Ik sta verbaasd wat hij in de media allemaal over zich heen krijgt. Gelukkig ondervindt hij van zijn spelers en van de club steun. Daarom wil hij zo snel mogelijk weer aan de slag.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 12:11 pm

Van Hanegem is een gluiperd, zn situatie is daar toch onhoudbaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 29, 2008 12:21 pm

Hoe objectief is Ben de Pauw ?.
Ben de Pauw is door het noodlot verbonden met Willem van Hanegem. Want beide mannen hebben hun leven te danken aan Willems vader Lo. Die redde het leven van de toen negen maanden oude Bennie tijdens het dramatische bombardement van 11 september 1944 op Breskens. Lo liet daarbij het leven, net als veel familieleden en bewoners.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo okt 29, 2008 6:00 pm

Van Hanegem: 'Beslissing directie was onvermijdelijk'
29/10/2008 17:32

Vanuit zijn ziekbed heeft Willem van Hanegem zich ondubbelzinnig achter het besluit van de directie van FC Utrecht geschaard. 'Het was onvermijdelijk.'

'Ik wil er geen misverstand over laten bestaan', meldt de ziek thuiszittende Van Hanegem op de website van FC Utrecht. 'Ik stond en sta volledig achter de beslissing om in de trainersgroep in te grijpen.'

Van Hanegem voelde mee met de vier donderdag ontslagen assistenten, onder wie John van Loen en David Nascimento. 'Maar het was ook onvermijdelijk. Er moest echt iets gebeuren en de directie heeft terecht haar verantwoordelijkheid genomen', aldus De Kromme. 'En als de directie van mening was geweest, dat ook ik zou moeten vertrekken, dan had ik dat in het belang van de club ook aanvaard.'

Mede door de stress over de harde ingreep verergerde de griep die Van Hanegem sinds zaterdag thuis houdt. 'Zakelijk was ik het er zeker mee eens, maar ik ben ook maar een mens en emotioneel had ik er veel moeite mee.'

Van Hanegem verwacht maandag weer aan de slag te kunnen. 'Ik heb er erg veel zin in weer lekker met honderd procent enthousiasme en verantwoordelijkheid aan de slag te gaan. Ik verheug me ook op de samenwerking met mijn nieuwe assistent Ton du Chatinier. Ik ken hem al lang en ik weet zeker dat we een goed duo vormen.'

VI

Vuile Huichelaar :kots:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 30, 2008 8:07 am

De nieuwe column van Genee in Sportwereld:
Ze noemen Willem niet voor niets de Kromme

Vorig jaar augustus werd Jan Willem van Dop ontslagen door de Raad van Commissarissen. De directievoorzitter van FC Utrecht werd solistisch optreden, gebrekkige communicatie en een financieel wanbeleid verweten. De club stevende volgens het controlerend orgaan op een begrotingstekort van 2,5 miljoen euro af. ‘Totale onzin,’ verklaarde Van Dop. Vervolgens kwamen trainers, spelers en naaste betrokkenen van Utrecht tegen het ontslag in het geweer en slaagde Van Dop er zowaar in om via een kort geding zijn baan terug te krijgen. De Raad van Commissarissen hield de eer aan zichzelf en vertrok. FC Utrecht bleef achter in euforie. De saamhorigheid was groot en iedereen hield van mekaar.

Vorige week bleek de voorspelling van de Raad van Commissarissen inderdaad ‘totale onzin’ te zijn. Het verlies bedroeg helemaal geen 2,5 miljoen, maar 2,9 miljoen. Op een begroting van 16 miljoen!

Van Dop draaide er in het jaarverslag echter een prachtige punt aan. Het betrof een overgangsjaar en met de komst van tycoon Frans van Seumeren ziet de toekomst er fantastisch uit. In het jaarverslag werd nogmaals de geweldige saamhorigheid binnen de prachtige club geprezen.

Enkele dagen later mikte dezelfde Van Dop in een gesprekje van nog geen vijf minuten vier medewerkers eruit. Drie van hen werkten er al meer dan tien jaar. Ze hadden niet met hun hand in de kas gezeten of een wanprestatie geleverd, maar ze hadden de ‘chemie’ binnen deze prachtige club verstoord. Opdonderen dus! Weg saamhorigheid.

De ontwikkelingen bij FC Utrecht geven de club bijna een status aparte in deze toch al waanzinnige wereld van het voetbal. Al is daar met de aanstelling van Diego Maradona tot bondscoach van Argentinië weer een dimensie bij gekomen. De dorpsgek die burgemeester wordt. Toch past het in zekere zin ook in het plaatje van FC Utrecht. De ongekende populariteit van Maradona maakt een objectieve beoordeling voor veel mensen bijzonder lastig. Dat geldt eigenlijk ook voor Willem van Hanegem.

Voor velen is hij onaantastbaar. Ook ik koester een zwak voor Willem, maar dat neemt niet weg dat je wel naar de feiten moet blijven kijken. Vorig jaar vroeg hij me of ik soms door RTL ingehuurd was om hem uit het programma ‘Voetbal Insite’ te pesten, omdat ik hem soms kritische vragen stelde. Gelet op onze band was dat voor hem onbegrijpelijk. Dat ik gewoon mijn werk deed, ging er bij hem niet in.

Daar ligt ook precies het probleem. De meeste mensen rondom Willem geven ’m weinig tegengas. Veel journalisten, ook in deze krant, lijken lid van de Van Hanegem-fanclub. Het is echter vooral zaak om geloofwaardig te blijven. Dat geldt voor iedereen. Pers, bestuur en Willem zelf.

Jan Willem van Dop, ooit tennisleraar op het tennispark van Van Hanegem, lijkt in deze niet erg objectief. Hij belde me vorig seizoen voor een uitzending zelfs een keer op of ik Willem niet te hard wilde aanpakken. Ontroerend, maar volgens mij kan een man van 64 jaar prima voor zichzelf opkomen. Al lijkt het daar de laatste dagen niet echt op. Het is dan ook wrang dat het juist Van Dop was die Van Hanegem ontmaskerde. Door op tv te verklaren dat Willem drie dagen voor het ontslag van zijn assistenten hiermee had ingestemd, ontkrachtte hij volledig de column waarin Willem vertelde dat hij spontaan doodziek werd toen hij het nieuws hoorde. Waarschijnlijk had Van Dop de column niet gelezen.

Typisch gevalletje van solistisch optreden en gebrekkige communicatie. Al beweert Willem nu plots op de site van Utrecht helemaal achter het besluit van het bestuur te staan. Ach, ze noemen je niet voor niets de Kromme.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 30, 2008 10:16 pm

Het gaat opeens een stuk beter zonder Van Hanegem op de bank. 0-2 in Doetinchem.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 31, 2008 12:40 pm

Wat ziet die Ton du Chatinier er eng uit.. lekkere bank straks met Wim en Ton. Ik heb besloten weer iets meer een hekel te krijgen aan Utreg. Willem is kapot te krijgen met spreekkoren denk ik.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr okt 31, 2008 12:59 pm

Waarom zou je hem kapot willen krijgen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 01, 2008 8:12 am

Hoog spel Nascimento

UTRECHT, zaterdag

David Nascimento en Rob Druppers hebben bij de KNVB een arbitragezaak aangespannen met als inzet hun non-actiefstelling bij FC Utrecht ongedaan te laten maken. De voormalige assistenttrainer Nascimento speelt daarmee hoog spel, want FC Utrecht kan de geboren Kaapverdiaan met twee opmerkelijke incidenten bij Jong FC Utrecht om de oren slaan.

Zo schakelde het aan FC Haarlem verhuurde FC Utrecht-talent Frank van der Zwan (20) in maart van dit jaar spelersvakbond VVCS in na een handgemeen met zijn coach op het trainingsveld. Ook huidig selectiespeler Nick Kuipers (19) kwam hardhandig in aanraking met Nascimento. Bij een oefenwedstrijd tegen IJsselmeervogels werd Kuipers na een handgebaar richting zijn trainer gewisseld, waarbij Nascimento zijn pupil fysiek aanpakte.

Technisch directeur Piet Buter van FC Utrecht bevestigt beide voorvallen. „Er is niet geslagen, maar wel geduwd en getrokken en ook zijn er harde woorden gevallen”, aldus Buter over het incident met Van der Zwan. „Ik ben tussenbeide gekomen. Na een gesprek met Frank, zijn ouders en de VVCS is besloten om hem tijdelijk aan Haarlem te verhuren.” Buter is ook helder over het akkefietje van Nascimento met Kuipers. „Dat leek een beetje op wat Tim de Cler vorige week zondag deed bij Feyenoord. Kuipers liet duidelijk merken, dat hij het niet eens was met zijn wissel en daar reageerde Nascimento weer op.”

Nascimento zelf vindt niet dat er iets schokkends heeft plaatsgevonden. „Er gebeurt van alles op een training en er vallen ook regelmatig harde woorden, maar ik heb niet gevochten met spelers. Van der Zwan is door mij weggestuurd, omdat hij niet wilde trainen. Kuipers en ik waren boos op elkaar.”

Mr. Eric Vilé, die Druppers en Nascimento juridisch bijstaat, is ondanks alles van mening dat het tweetal een sterke zaak heeft. „Ik denk dat ze erg sterk staan. Er was nooit kritiek op hun functioneren en zelfs al was die er geweest, dan heeft een werknemer het recht op een kans om zich te verbeteren. Zeker wanneer je zoals Druppers al zestien jaar in dienst bent”, aldus Vilé, die verwacht dat John van Loen en Maarten Arts het voorbeeld van hun collega’s gaan volgen. „Er is onderling contact en ik verwacht dat zij zich begin volgende week aan zullen sluiten.”
De T.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 01, 2008 9:57 am

brigade zuid schreef:Wat ziet die Ton du Chatinier er eng uit.. lekkere bank straks met Wim en Ton. Ik heb besloten weer iets meer een hekel te krijgen aan Utreg. Willem is kapot te krijgen met spreekkoren denk ik.
:ajaxsmiley.gif:

Spandoek met de tekst "Willem is een vieze nsb'er". :headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma nov 03, 2008 9:58 pm

Wat valt van Hanegem van z'n voetstuk zeg, vandaag ook weer. Totaal geen zin om enige verantwoording af te leggen, de hele pers was opgetrommeld...

Wat een mafkees.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 03, 2008 10:33 pm

En hij komt er gewoon mee weg he binnen de club... ze lopen allemaal maar achter hem aan.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di nov 04, 2008 5:10 am

brigade zuid schreef:En hij komt er gewoon mee weg he binnen de club... ze lopen allemaal maar achter hem aan.
Ja. Daarom vind ik v Hanegem ook altijd wel een held. 'Mijn manier of niet'. En de mensen komen toch steeds weer bij hem uit. Behalve Cruijff zie ik verder geen mensen in het NL voetbal die dat kunnen flikken. Als coach is het natuurijk bepaald geen topper.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do nov 06, 2008 9:07 am

Van Hanegem laakt zanikend koppel Van Loen-Druppers
05/11/2008 10:30

Willem van Hanegem is op de website van FC Utrecht inhoudelijk ingegaan op het ontslag van zijn vier assistenten John van Loen, David Nascimento, Rob Druppers en Maarten Arts. Ook zei de coach van Utrecht dat alle kritiek op hem juist van doorslaggevend belang was om niet ook zelf te stoppen.

In een interview met FC Utrecht TV haalt De Kromme aan dat het duo Van Loen-Druppers niet voldeed. 'Het is niet zo dat John van Loen geen goede trainer wordt of dat Rob Druppers geen goede trainer is, maar zolang zij samen zitten, gaat het niet lukken', aldus Van Hanegem. 'Ze werken al zó lang samen. Het is alleen maar gezanik en gezeur met die twee, ook tegen elkaar.'

Alle interne kritiek en commentaar van voetbalanalisten die hij tot zijn vrienden rekende, deed Van Hanegem pijn, maar zorgde er ook voor dat hij afzag van zijn plan om eveneens op te stappen. 'Dat was zeker niet leuk. Eerst dacht ik: Ik stop ermee.' Maar na dat soort verhalen, ook van binnenuit, dacht ik: Nee, nooit van mijn levensdagen!'

'Ik laat me niet wegsturen door dat soort mensen. Dat bracht de spirit terug. We gaan er godverdimme tegenaan met z'n allen. Het kon toen niet, maar het liefst was ik gelijk weer begonnen', refereerde Van Hanegem aan zijn afwezigheid door ziekte.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Mourinho
Berichten: 25
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:17 am
Locatie: Randstad

Bericht door Mourinho » do nov 06, 2008 9:11 am

banjavi schreef:Van Hanegem laakt zanikend koppel Van Loen-Druppers
05/11/2008 10:30

Willem van Hanegem is op de website van FC Utrecht inhoudelijk ingegaan op het ontslag van zijn vier assistenten John van Loen, David Nascimento, Rob Druppers en Maarten Arts. Ook zei de coach van Utrecht dat alle kritiek op hem juist van doorslaggevend belang was om niet ook zelf te stoppen.

In een interview met FC Utrecht TV haalt De Kromme aan dat het duo Van Loen-Druppers niet voldeed. 'Het is niet zo dat John van Loen geen goede trainer wordt of dat Rob Druppers geen goede trainer is, maar zolang zij samen zitten, gaat het niet lukken', aldus Van Hanegem. 'Ze werken al zó lang samen. Het is alleen maar gezanik en gezeur met die twee, ook tegen elkaar.'

Alle interne kritiek en commentaar van voetbalanalisten die hij tot zijn vrienden rekende, deed Van Hanegem pijn, maar zorgde er ook voor dat hij afzag van zijn plan om eveneens op te stappen. 'Dat was zeker niet leuk. Eerst dacht ik: Ik stop ermee.' Maar na dat soort verhalen, ook van binnenuit, dacht ik: Nee, nooit van mijn levensdagen!'

'Ik laat me niet wegsturen door dat soort mensen. Dat bracht de spirit terug. We gaan er godverdimme tegenaan met z'n allen. Het kon toen niet, maar het liefst was ik gelijk weer begonnen', refereerde Van Hanegem aan zijn afwezigheid door ziekte.
Dit geeft dus wel aan dat Van Hanegem volledig achter het ontslag van zijn staf stond. Op zich is dit hoogst opmerkelijk, omdat hij al een behoorlijke tijd met de twee samenwerkte én over eventuele minpunten schijnbaar niets heeft laten merken. Als er zaken zijn waar aan je je stoort, dan maak je dat toch bespreekbaar als 'hoogste baas'???
Labor omnia vincit

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 06, 2008 2:09 pm

Mourinho schreef: Dit geeft dus wel aan dat Van Hanegem volledig achter het ontslag van zijn staf stond.
Van Hanegem lult zichzelf helemaal vast.. eerder nog vond ie het jammer en had ie alleen een probleem met Nacimento (die daar overigens zelf niks vanaf wist.)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 12, 2008 2:16 pm

Ajax en FC Utrecht nodigen elkaars supporters uit

Amsterdam/Utrecht, 12 nov 2008
Als gebaar van goede wil, geven Ajax en FC Utrecht voor de duels met elkaar voor 1.200 supporters van de uitspelende club gratis toegang tot de wedstrijd.

De clubleidingen van Ajax en FC Utrecht zijn onlangs bij elkaar gekomen om te praten over de rivaliteit die tussen beide clubs buitenproportioneel geworden is. Zowel Ajax als FC Utrecht is van mening dat wanneer beide ploegen elkaar ontmoeten het goed is dat er op het voetbalveld sportieve strijd geleverd wordt en dat dit ondersteund wordt door het publiek, maar dat de negatieve rivaliteit op de tribunes de laatste jaren de overhand heeft gekregen. De beide clubs hebben hun eigen identiteit en een grote en fanatieke supportersgroep, maar al sinds jaar en dag spelen Amsterdamse voetballers in Utrecht en Utrechtse voetballers in Amsterdam. Wedstrijden tussen Ajax en FC Utrecht worden vaak gespeeld op het scherp van de snede en zo hoort het ook; wie kijkt er nu niet graag naar een intens gespeelde voetbalwedstrijd tussen twee traditierijke clubs uit twee van de grootste steden van Nederland?

Helaas voeren de laatste jaren negatieve gevoelens de boventoon als de teams elkaar ontmoeten. De clubleiding van Ajax en die van FC Utrecht willen de banden juist aanhalen en tot het uiterste gaan om de relatie tussen de supporters op niveau te krijgen. Het sfeervolle karakter van de onderlinge duels wordt versterkt als de clubs hun supportersschare mee kunnen nemen naar de respectievelijke uitwedstrijden. Bij zowel Ajax - FC Utrecht (30 november 2008) als FC Utrecht - Ajax (1 maart 2009) geeft de thuisclub 1.200 toegangsbewijzen weg aan de bezoekende vereniging.

Namens de directie van Ajax lichtte Jeroen Slop de uitnodiging toe: ,,Wij stimuleren bij Ajax dat de supporters clubondersteunend aanwezig zijn, en geen negatieve focus op de tegenstander hebben. De ontmoetingen tussen Ajax en FC Utrecht moeten het karakter krijgen van een derby, in de positieve zin van het woord. Het gaat om respect voor elkaar en voor het voetbal. Ik geloof er in dat dat mogelijk is.”
Jan Willem van Dop reageerde namens de directie van FC Utrecht: ,,Als je ziet hoe in Engeland tegenwoordig de wedstrijden beleefd worden, daar moeten we in Nederland ook naartoe. We hebben een fanatieke aanhang, net als Ajax, en het kabaal van de tribunes stimuleert de ploegen enorm. In potentie kunnen Ajax - FC Utrecht en FC Utrecht - Ajax qua beleving het niveau van een kraker in Engeland bereiken.”

De clubleidingen van beide clubs hopen dat dit gebaar als positief door supporters wordt opgepakt in de beleving van beide wedstrijden, met respect naar de tegenstander.
Ajax.nl

Ik denk niet dat iedereen vanaf nu heel lief voor elkaar zal zijn, maar mijn portemonnee maakt in ieder geval een sprongetje.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 12, 2008 2:30 pm

Leuke geste, al had de eindredactie over het stukje wel iets scherper gemogen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr nov 14, 2008 3:15 pm



Kromme stuurt Leroy George weg
UTRECHT - Willem van Hanegem heeft vrijdagmorgen Leroy George van de training gestuurd. De Kromme ergerde zich aan de manier waarop de Amsterdamse aanvaller op het trainingsveld van FC Utrecht rond liep.

Leroy George. FOTO ROBIN VAN LONKHUIJZEN
Daarop kon de 20-jarige George zijn biezen pakken en zich aansluiten bij de beloften die op een ander veld trainden. George staat in Utrecht bekend als een groot talent, maar is al maanden hopeloos uit vorm.

Tot dusver hield Van Hanegem hem de hand boven het hoofd, maar tijdens zijn recente afwezigheid belandde de grillige buitenspeler onder het interim-duo Du Chatinier/Buter op de bank. George moet bij de beloften zijn goede wil tonen om weer in genade van de technische staf te worden genomen.
Willem zakt dieper en dieper per week , nog even en de hele selectie zegt het vertrouwen in hem op.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr nov 14, 2008 3:35 pm

Toppie schreef:
Willem zakt dieper en dieper per week
Jij was ook op het trainingsveld aanwezig?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 16, 2008 10:58 am

Beloki schreef:
Toppie schreef:
Willem zakt dieper en dieper per week
Jij was ook op het trainingsveld aanwezig?
fc Heerenveen -Utreg Verbaasd te vernemen dat de nederlaag nu weer aan de spelers van FC Utrecht lag.
Gelukkig coachte Van Hanegem een vlekkeloze wedstrijd.
Aan hem lag het dus niet.
:drecul.gif:

Gesloten