FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 17, 2009 2:04 pm

Ajax had Perez moeten ontslaan.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 2:48 pm

Ajax Rules schreef:
joey schreef:
Vedette-10- schreef:Dus jullie geloven dat die lading achter de woorden van Arnautovic zit? Ik geloof dat niet, ik weet zeker dat hij dat woord niet als een belediging ziet.
Hoe kan hij dat woord níet als belediging zien? Is hij achterlijk of zo?
Inderdaad Vedette, dit is echt te vergezocht.
Helemaal niet, hoevaak hoor je niet dat ze zichzelf zo noemen. Onderling kan het dus blijkbaar wel, als je zo'n iemand kent dan is het ook prima maar het mag niet als je even niet vrolijk van elkaar bent. Net alsof het minachtend naar hem bedoeld is omdat hij een zwarte huidskleur heeft, dat is rascisme en dat mensen hem daarvan betichten is belachelijk. Hetzelfde met Perez trouwens, dat bijvoeglijk naamwoord ervoor is beledigend. Nogmaals: als iemand mij blanke noemt dan erken ik dat ik blank ben, als iemand zegt dat ik een vieze witte blanke ben dan lig ik helemaal dubbel. Maar blijkbaar moeten zwarte mensen nogsteeds de koppeling maken naar de jaren van de slavernij, terwijl dat tenminste hier niet van toepassing is. Een foute interpetatie, een misverstand.
Of het nou wel of niet slim is om die verwarring te zaaien is niet relevant. Het draait om de bedoeling, ik geloof niet dat het woord 'nigger' kwaad bedoelt was.
Jöhnk schreef:Ajax had Perez moeten ontslaan.
Dus jij ontslaat iedereen die een ander uitmaakt voor kankerlijer? Ik vind een straf om het af te leren wel voldoende. Of vind je de benaming neger kwetsend? Echt bullshit, je kan toch wel begrijpen dat er geen disrespect is naar negers als je zo noemt.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 3:19 pm

Het gaat allemaal om de intonatie. Als iemand het over "negers" in het algemeen heeft, hoeft dat geen probleem te zijn. Net als je het over blanke hebt. Maar als iemand tijdens een opstootje of in het heetst van de strijd roept "neger!" tegen een donkere jongen terwijl ie zijn naam weet, kun je zelf toch ook wel op je vingers natellen dat dat niet echt vriendelijk bedoelt is en waarschijnlijk denigrerend richting zijn huidskleur? Kom op man, dat is alles lekker recht proberen te praten.

En wat je dan zegt over het woord 'nigger' is al helemaal zo stom als het achtereind van een varken. Echt, wat een achterlijke uitspraak. Nigger is geen vrije vertaling van het woord 'neger'. Daarnaast heeft het woord 'nigger' godverdomme een hele andere lading in de Engelse taal, een veel sterkere. Ik weet niet of je ooit geschiedenis (misschien moet je het nog krijgen over een paar jaar, weet niet hoe oud je bent, 11 was het toch ofzo?) heb gehad of er bij hebt opgelet, maar in de slavernij in Amerika nog geen een/twee eeuwen terug ging het om kleurlingen. Slaven waren minderwaardig, en werden aangesproken met het woord nigger en dan niet bepaald op een vriendelijke manier. Tot in de jaren 60 van de vorige eeuw. Het woord neger is minder beladen hier omdat wij die ernstig sterke discriminatie (in Amerika zijn er oorlogen om gevochten) jegens kleurlingen niet gekend hebben. Die discriminatie is zowieso voor ons al verder weg. Dat woord ''nigger'' is nog verser. Zo moet je een volwassen Afro-Amerikaanse man, geen 'boy' noemen. Terwijl met het woord 'boy' niet zoveel mis is. Dat is bijna net zo erg. Als je dat niet snapt, zou ik me eerst nog maar eens gaan verdiepen, met wat mensen gaan praten en dan nogmaals zo wijsneuserig doen. Je weet helemaal niks.
Daarnaast is ook 90% van de donkere bevolking het niet eens met het feit dat die 'gangstah' rappers elkaar 'nigger' noemen.

Bovendien, man man wat ben jij een schijnheilig kontendraaierig typetje. Het gaat niet om interpreteren hier, als je dit probeert goed te praten ben je bijna net zo erg. Welke idioot zou nou denken dat in het heetst van de strijd, tijdens een opstootje 'nigger' niet beledigend is bedoeld? Bah bah, ik krijg echt bijna een minachting voor je. Wat walg ik hier van zeg..
Laatst gewijzigd door Daniel op di mar 17, 2009 3:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 17, 2009 3:26 pm

Vedette-10- schreef:Helemaal niet, hoevaak hoor je niet dat ze zichzelf zo noemen.
Ga eens naar Amerika en noem een neger nigger, dan wens ik je veel succes...dat negers elkaar onderling nigger noemen (Nederlandse vertaling is trouwens nikker) is heel wat anders, als je dat niet begrijpt dan ben je wereldvreemd !
Hetzelfde met Perez trouwens, dat bijvoeglijk naamwoord ervoor is beledigend.
Dat zie ik toentertijd ook, maar de essentie is natuurlijk wel dat Perez hem niet voor niets kankerneger noemde. Met het woord neger is op zich niets mis, maar met de intentie van Perez wel.
Maar blijkbaar moeten zwarte mensen nogsteeds de koppeling maken naar de jaren van de slavernij
Daar komt de term nigger ook vandaan, natuurlijk wordt dat woord van een 'niet- neger' dan gebruikt als racistisch scheldwoord.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mar 17, 2009 3:33 pm

Daniel_vT schreef:Het gaat allemaal om de intonatie. Als iemand het over "negers" in het algemeen heeft, hoeft dat geen probleem te zijn. Net als je het over blanke hebt. Maar als iemand tijdens een opstootje of in het heetst van de strijd roept "neger!" tegen een donkere jongen terwijl ie zijn naam weet, kun je zelf toch ook wel op je vingers natellen dat dat niet echt vriendelijk bedoelt is en waarschijnlijk denigrerend richting zijn huidskleur?
Ik denk het niet, want hij heeft zelf veel zwarte vrienden.. geef die jongen een waarschuwing en laat hem verder met rust. Wie weet wat die Kargbo allemaal geroepen heeft.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 3:35 pm

Ja vast, iemand heeft een opstootje met een donkere jongen op het veld en dan zou hij hem aanspreken op zijn huidskleur en ras zonder dat hij dat denigrerend of kwetsend bedoeld. Doe ik ook altijd, als ik met een Chinees iemand in een ietwat negatieve discussie ben hem spleetoog noemen zonder dat ik het fout bedoel. Ja hoor, hartstikke normaal.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » di mar 17, 2009 3:47 pm

Ach, anders loopt Vedette nu toch even naar de hoek van de straat naar een paar donkere jongens en roept 'yo, my niggas'. Ik ben benieuwd wat ze er van zullen vinden.

Maar ach, hij bedoelt het helemaal niet verkeerd. Het is hun schuld dat ze het verkeerd interpreteren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 3:51 pm

Nogmaals: de achtergrond van het woord nigger was voor mij onbekend dus ik denk voor meerderen, nigga komt veel voor in de muziek dus ik denk dat het daarom niet die lading bij mij en anderen oproept. Ik vind het dus begrijpelijk dat hij dit zegt tegen iemand die vrijwel geen Nederlands spreekt. Maar het feit dat hij zwarte ervoor plakt zegt toch ook wel dat hij het niet goed-doordacht gezegd heeft.

Nogmaals: ik geef aan dat het beledigend was, maar dat het geen rascisme was. Als iemand kankerNederlander zegt dan slaat dat kanker op mij en niet op de Nederlandse bevolking, dat kan ik wel relativeren. Blijkbaar kunnen anderen dat blijkbaar niet, dat is jammer. Ik zou natuurlijk wel kwaad reageren, want je gaat niet iemand zo betichtigten. Maar vieze -de belediging die hij plaatst- is wel van toepassing bij iemand die speelt als een wilde. Ik vind het daarom niet heel erg wat hij gezegd heeft, al moet hij niet dingen erbij halen die losstaan van het spel.

@Justin: iets in die context kan ik prima zeggen tegen mensen in mijn directe omgeving, dat ontvlamt ze niet. Zij weten wie het zegt, dus dan is het prima. Blijkbaar dacht hij dat Arnautovic een rascist is, tja een misverstand. Moet je sowieso niet automatisch vanuitgaan als je iemand niet kent.

Dat is nou ook waarom hij hem een arm om zijn schouder wou leggen en uitleggen dat het niet zo bedoelt was, maar zou ik dan ook wel boos worden als iemand zegt dat hij denkt dat het rascistisch bedoeld is en dat hij dat verhaal gaat openbaren en dat hij wel gaat merken wat voor een effect dat heeft. Omdat het zo'n foute belichting is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 17, 2009 4:01 pm

Die reactie op Justin is echt weer om te janken. Kargbo moet er maar vanuit gaan dat Arnautovic het woord 'nigger' goed bedoelde. Nog los van de bijzonder kleine kans dat Arnautovic het niet beledigend bedoelde, slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Arnautovic moet maar zorgen dat hij geen racistische taal uit slaat tegen mensen die hij niet kent. Hij is namelijk totaal niet in staat om te beoordelen of te bepalen hoe anderen zijn woorden moeten opvatten wanneer dat hem goed uitkomt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mar 17, 2009 4:08 pm

Het is een beetje zoals met joden. "Jullie" mogen jezelf zo wel noemen, maar als iemand anders het roept, dan staat het land even stil.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48035
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 17, 2009 4:13 pm

Ik vind het spugen veel erger, trouwens. Ik vind vooral de ophef over 'nigger' wat kolderiek, hoor. Heus, het is niet netjes, maar laten we het vooral niet overdrijven, zeg.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 4:26 pm

Enganche schreef:Die reactie op Justin is echt weer om te janken. Kargbo moet er maar vanuit gaan dat Arnautovic het woord 'nigger' goed bedoelde. Nog los van de bijzonder kleine kans dat Arnautovic het niet beledigend bedoelde, slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Arnautovic moet maar zorgen dat hij geen racistische taal uit slaat tegen mensen die hij niet kent. Hij is namelijk totaal niet in staat om te beoordelen of te bepalen hoe anderen zijn woorden moeten opvatten wanneer dat hem goed uitkomt.
Even serieus: hij legt het verband dat Arnautovic hem beledigt vanwege zijn ras. Dat heet rascisme. Ik hoop dat je nu inziet dat wat hij denkt en jij zegt onzin is. Ik was me er niet van bewust dat 'nigger' een scheldwoord was, ik denk dat Arnautovic dat ook niet wist, vanwege het misverstand die ze zelf veroorzaken. Het is namelijk verwarrend dat ze onderling regelmatig 'nigga' in de mond nemen als ze niet zo genoemd willen worden. :confused.gif:

Inderdaad hetzelfde dat je tegenstanders niet respecteert omdat ze ons joden noemen, terwijl wij Joden aannemen als geuzennaam. Maar zodra je iets onvriendelijks over de betreffende(ons dus) joden zegt dan krijg je pas woede. Maar niet vanwege het feit dat ze ons joden noemen.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di mar 17, 2009 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 17, 2009 4:29 pm

Een blanke man die in een ruzie een donkere man uitmaakt voor 'nigger' doet een racistische uitlating. Daar kan geen discussie over bestaan.
Harm schreef:Het is een beetje zoals met joden. "Jullie" mogen jezelf zo wel noemen, maar als iemand anders het roept, dan staat het land even stil.
Volgens mij zijn de Ajax-supporters nooit beledigd hoor. Het is vaak de joodse gemeenschap die het maar niets vindt. En terecht, lijkt mij.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mar 17, 2009 4:33 pm

Daniel_vT schreef:Ja vast, iemand heeft een opstootje met een donkere jongen op het veld en dan zou hij hem aanspreken op zijn huidskleur en ras zonder dat hij dat denigrerend of kwetsend bedoeld. Doe ik ook altijd, als ik met een Chinees iemand in een ietwat negatieve discussie ben hem spleetoog noemen zonder dat ik het fout bedoel. Ja hoor, hartstikke normaal.
Tjonge jongen wat een korte teentjes weer allemaal.. misschien heeft Kargbo wel geroepen dat zn moeder een hoer is.. tja is dat dan minder erg.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 4:35 pm

Enganche schreef:Een blanke man die in een ruzie een donkere man uitmaakt voor 'nigger' doet een racistische uitlating. Daar kan geen discussie over bestaan.
Harm schreef:Het is een beetje zoals met joden. "Jullie" mogen jezelf zo wel noemen, maar als iemand anders het roept, dan staat het land even stil.
Volgens mij zijn de Ajax-supporters nooit beledigd hoor. Het is vaak de joodse gemeenschap die het maar niets vindt. En terecht, lijkt mij.
Vind ik wel. Jij kan je niet inleven in een ander, die misschien wel andere denkwijze/belevingswereld heeft. Jij koppelt het alleen aan jouw gedachtes/bedoelingen als jij iemand zo zou noemen.

Omdat zij -ik hoor ook weleens andere dingen van ze, maargoed- zich niet kunnen identificeren met het Ajax-achterban, inderdaad. Maar die belediging is wel bedoelt voor het Ajax-achterban, die het niet erg vind dat ze Joden worden genoemd.

Het rare is alleen dat ze hier allemaal een zwarte huidskleur hebben, dus er is geen twijfel over mogelijk dat het hun betreft. Maar vervolgens zien ze het als een kwetsing.

P.S. Zijn vriendin is een negerin.
Arnautovic: 'Ik ben geen racist'
www.voetbalprimeur.nl
FC Twente-aanvaller Marko Arnautovic spreekt tegen dat hij racistische taal zou hebben geuit aan het adres Willem II-speler Ibrahim Kargbo. De aanvaller zegt dan ook dat de aantijgingen onjuist zijn, zo meldt Kurier.

In gesprek met Bernd Neuhold, teammanager van de Oostenrijkse nationale ploeg, zou Arnautovic hebben aangegeven dat de beschuldiging niet juist is. De aanvaller is naar eigen zeggen absoluut geen racist. Zo zou zijn vriendin een donkere huidskleur hebben en is de Nigeriaan Rubin Okotie, ploegmaat bij het nationale team, één van zijn beste vrienden, weet het Oostenrijkse dagblad Kurier dinsdag te melden.

In het duel met Willem II zou Arnautovic de speler uit Sierra Leone uitgemaakt hebben voor 'nigger', zo stelde Kargbo na afloop. Zowel FC Twente als Arnautovic wilden niet op het voorval reageren. De Tukkers zien de zaak als een interne kwestie. Wel is de KNVB is inmiddels een vooronderzoek naar het voorval gestart.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mar 17, 2009 5:01 pm

Enganche schreef:Een blanke man die in een ruzie een donkere man uitmaakt voor 'nigger' doet een racistische uitlating. Daar kan geen discussie over bestaan.
Harm schreef:Het is een beetje zoals met joden. "Jullie" mogen jezelf zo wel noemen, maar als iemand anders het roept, dan staat het land even stil.
Volgens mij zijn de Ajax-supporters nooit beledigd hoor. Het is vaak de joodse gemeenschap die het maar niets vindt. En terecht, lijkt mij.
Ik zeg toch ook niet dat Ajax-supporters beledigd zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 17, 2009 5:14 pm

Als iemand anders het roept gaat het woord jood vaak gepaard met de ene of de andere ziekte, Harm.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mar 17, 2009 5:39 pm

Sterker nog, altijd. Geen enkele supporter van de tegenstander zal 'Joden, Joden' gaan scanderen.
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 5:44 pm

brigade zuid schreef:
Daniel_vT schreef:Ja vast, iemand heeft een opstootje met een donkere jongen op het veld en dan zou hij hem aanspreken op zijn huidskleur en ras zonder dat hij dat denigrerend of kwetsend bedoeld. Doe ik ook altijd, als ik met een Chinees iemand in een ietwat negatieve discussie ben hem spleetoog noemen zonder dat ik het fout bedoel. Ja hoor, hartstikke normaal.
Tjonge jongen wat een korte teentjes weer allemaal.. misschien heeft Kargbo wel geroepen dat zn moeder een hoer is.. tja is dat dan minder erg.
Is net zo erg, alleen ik heb niet vernomen dat daar ook sprake van was.
Moet net zo goed bestraft worden.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 5:47 pm

Vedette-10- schreef:
Enganche schreef:Een blanke man die in een ruzie een donkere man uitmaakt voor 'nigger' doet een racistische uitlating. Daar kan geen discussie over bestaan.
Harm schreef:Het is een beetje zoals met joden. "Jullie" mogen jezelf zo wel noemen, maar als iemand anders het roept, dan staat het land even stil.
Volgens mij zijn de Ajax-supporters nooit beledigd hoor. Het is vaak de joodse gemeenschap die het maar niets vindt. En terecht, lijkt mij.
Vind ik wel. Jij kan je niet inleven in een ander, die misschien wel andere denkwijze/belevingswereld heeft. Jij koppelt het alleen aan jouw gedachtes/bedoelingen als jij iemand zo zou noemen.

Omdat zij -ik hoor ook weleens andere dingen van ze, maargoed- zich niet kunnen identificeren met het Ajax-achterban, inderdaad. Maar die belediging is wel bedoelt voor het Ajax-achterban, die het niet erg vind dat ze Joden worden genoemd.

Het rare is alleen dat ze hier allemaal een zwarte huidskleur hebben, dus er is geen twijfel over mogelijk dat het hun betreft. Maar vervolgens zien ze het als een kwetsing.

P.S. Zijn vriendin is een negerin.
Arnautovic: 'Ik ben geen racist'
www.voetbalprimeur.nl
FC Twente-aanvaller Marko Arnautovic spreekt tegen dat hij racistische taal zou hebben geuit aan het adres Willem II-speler Ibrahim Kargbo. De aanvaller zegt dan ook dat de aantijgingen onjuist zijn, zo meldt Kurier.

In gesprek met Bernd Neuhold, teammanager van de Oostenrijkse nationale ploeg, zou Arnautovic hebben aangegeven dat de beschuldiging niet juist is. De aanvaller is naar eigen zeggen absoluut geen racist. Zo zou zijn vriendin een donkere huidskleur hebben en is de Nigeriaan Rubin Okotie, ploegmaat bij het nationale team, één van zijn beste vrienden, weet het Oostenrijkse dagblad Kurier dinsdag te melden.

In het duel met Willem II zou Arnautovic de speler uit Sierra Leone uitgemaakt hebben voor 'nigger', zo stelde Kargbo na afloop. Zowel FC Twente als Arnautovic wilden niet op het voorval reageren. De Tukkers zien de zaak als een interne kwestie. Wel is de KNVB is inmiddels een vooronderzoek naar het voorval gestart.
Het gaat er ook niet zozeer om of Arnautovic racistisch is, of een donkere vriend(in) heeft maar om het feit wat hij geroepen zou hebben gewoon racistisch of disriminerend is. Wat jij deed, was een zwart iemand uitmaken voor nigger proberen goed te maken en zeggen dat het in zelfs in zo'n situatie niet direct beledigend bedoeld hoeft te zijn, en dat is gewoon dom.
Ik beweer ook niet dat Arnautovic het wel geroepen zou hebben, ik vind het gewoon raar dat mensen in twijfel trekken of het nigger zeggen als blank iemand tegen een zwart iemand op die manier wel of niet beledigend is.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 17, 2009 7:15 pm

Jij ziet 'nigger' als een (bedoeld) scheldwoord, ik niet. Ik heb je uitgelegd waarom het begrijpelijk is dat dit niet bij iedereen zo ingeprent is. Dit woord is in mijn ogen niet een belediging, dat is de koppeling die jij maakt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mar 17, 2009 7:15 pm

Arnautovic zegt dat ie het niet gezegd heeft.. Kargbo zegt van wel.. de kans is dus 50% dat het uberhaupt gezegd is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48035
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 17, 2009 7:17 pm

En houdt dus in dat alles met een sisser zal aflopen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 17, 2009 7:23 pm

Vedette-10- schreef:Jij ziet 'nigger' als een (bedoeld) scheldwoord, ik niet. Ik heb je uitgelegd waarom het begrijpelijk is dat dit niet bij iedereen zo ingeprent is. Dit woord is in mijn ogen niet een belediging, dat is de koppeling die jij maakt.
Dan moet je toch een lesje nemen in normen en waarden. Het is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden als iemand zegt dat ie moorden niet ethisch onverantwoord vind en dat dat zijn mening is. Maar prima, loop jij maar op een donkere man af en zeg vrolijk nigger tegen hem. Zal ie leuk vinden. Merk je wel of je gezicht of andere lichaamsdelen naderhand pijn doen. Kargbo, als het gezegd is, vond het niet leuk. Klaar, daar gaat het om. Het is een gevoelig woord, je kunt niet zomaar alles roepen wat je wilt tegen iedereen. Zeker niet dat soort woorden, en je gaat mij niet wijs maken dat dat in zo'n situatie (dus de gemoederen liepen hoog op) zoiets níet onvriendelijk bedoeld is. Dat is de grootste crap die ik ooit gehoord heb. Geloof jij het als iemand in een ruzietje tegen de ander "klootzak" zegt en hij zegt naderhand "ja joh, dat is niet gemeen bedoeld. ik vind klootzak geen scheldwoord"? Kom nou, dit is dus echt gewoon iets politiek volgens de regeltjes rechtlullen terwijl iedereen weet dat het in de praktijk natuurlijk zo niet werkt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mar 17, 2009 7:46 pm

Jöhnk schreef:Als iemand anders het roept gaat het woord jood vaak gepaard met de ene of de andere ziekte, Harm.
Dat ontken ik niet. Maar als ik jullie joden noem, dan zijn jullie echt niet beledigd. Als ik in het PSV stadion kankerjoden roep, dan is het uitvak echt niet op haar ziel getrapt.

Misschien die gekken van het CIDI wel. Maar dat is wat anders.

Ajacieden mogen elkaar joden noemen zonder dat het als een probleem gezien wordt. Net zoals negers elkaar schijnbaar zonder problemen nikker mogen noemen. Dan doen ze gewoon een "parental advisory" sticker op en dan is alles goed.

Gesloten