N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 2:07 pm

Zo ruim zit NEC niet, BanJovi gezien al die kaarten, dus hij is meer dan welkom, lijkt mij...voor d'rbij...ik neem aan dat ze toch wel met meer bezig zijn nog!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 10, 2008 3:45 pm

Daar heb je genoeg jeugd voor die net zo goed zijn als die Fries, maargoed.

Dit vind ik dan wel weer humor.
Teveel kilootjes bij Van Beukering
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 14:18 | Laatst bewerkt: Vandaag 14:40 | 10 reacties

Jhon van Beukering baalt dat hij tegen Twente niet in de basis staat bij NEC. Hij is niet fit genoeg.

''Ik heb veel blessures gehad en ook nog een hersenschudding. Maar ik heb nu geen blessure, ik moet nog wat kilootjes afvallen en sterker worden. Het is de beslissing van de trainer.''

Van Beukering is ontevreden over de eerste seizoenshelft. ''Het is niet geworden wat ik ervan had gehoopt. Er is ook veel van systeem gewisseld voorin, twee of drie spitsen. Ik speel het liefste met drie spitsen, dan kom ik makkelijker één tegen één en dan moet ik zorgen dat ik ga killen.''

NEC speelt met drie spitsen. Tim Janssen speelt centraal, Jeremain Lens vanaf rechts en Brett Holman op links. Rutger Worm vervangt de geschorste Lorenzo Davids links op het middenveld. Patrick Pothuizen speelt in plaats van de geschorste Jonas Olsson als centrumverdediger.

Opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Pothuizen, El-Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Worm; Lens, Janssen, Holman.
Teveel gevroten met kerst, jongen? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 10, 2008 3:50 pm

NEC werkt met sportpsycholoog
NEC heeft tijdens het trainingskamp in Doorwerth sportpsycholoog Paul Van Zwam ingeschakeld. Hij werkte met de selectie een sessie af over de basis van het samenwerken. NEC-coach Mario Been denkt dat de sessie geslaagd is.

Het zijn momenteel roerige tijden voor de Nijmeegse formatie. Eerder liet bijvoorbeeld Jonas Olsson al weten dat het gebrek aan chemie binnen de spelersgroep een groot probleem vormt.

Been hoopt dat op dat vlak het lek nu boven is. "Het ging over afspraken maken, bijvoorbeeld dat we tegen Willem II scherp zouden beginnen. We hebben elkaar daarover flink de waarheid kunnen zeggen", aldus de oefenmeester tegen Omroep Gelderland. "Nu wordt het echt iets van de jongens. We hebben de dagen hier in Doorwerth goed gebruikt, nu moeten we het laten zien."

Aanvaller Jhon Van Beukering ziet het nut van de sessie niet helemaal in. "Het zal wel. Voor mij is het vanzelfsprekend om op het veld goed samen te werken. Ik hou toch al niet zo van trainingskampen, maar voor de teambuilding is het wel goed."

Ook maakt Been duidelijk wat de ambities van de club voor de tweede seizoenshelft zijn. "Handhaving en de beker winnen, dat zijn onze doelstellingen."
Met Been blijf je lachen, gieren, brullen...

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 4:02 pm

Mot-ie dan melden?
Doelstelling is de Jupiler League en we geven Zwolle de winst? :1evil.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 10, 2008 4:28 pm

Die pot hebben jullie in ieder geval nog niet gewonnen, hoor. Zwolle is in vorm en lijkt alleen maar sterker te worden.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 10, 2008 4:33 pm

Daar gewoon helemaal nix over zeggen.... je weet toch wel beter en je weet ook wel dat je die beker niet wint. Handhaving... meer hoeft NEC niet te verwachten.... en met dat gepruts met van Beukering (ik vind het een grof schandaal dat die jongen te dik is... ik zou hem morgen vanaf minuut 1 warm laten lopen...) is het ook nog maar de vraag of dat gaat lukken.

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 5:10 pm

Peter schreef:Die pot hebben jullie in ieder geval nog niet gewonnen, hoor. Zwolle is in vorm en lijkt alleen maar sterker te worden.
Zwolle wordt echt niet onderschat, Peter...

Zit jij in het uitvak dan?

Poeder

Bericht door Poeder » do jan 10, 2008 7:49 pm

banjavi schreef:met dat gepruts met van Beukering (ik vind het een grof schandaal dat die jongen te dik is... ik zou hem morgen vanaf minuut 1 warm laten lopen...) is het ook nog maar de vraag of dat gaat lukken.
Samen met Tee op stap hahahaha

peter

Bericht door peter » do jan 10, 2008 7:58 pm

Ramona schreef:
Peter schreef:Die pot hebben jullie in ieder geval nog niet gewonnen, hoor. Zwolle is in vorm en lijkt alleen maar sterker te worden.
Zwolle wordt echt niet onderschat, Peter...

Zit jij in het uitvak dan?
Nee, ik volg ze natuurlijk met bovengemiddelde interesse, maar zit niet vaker dan 3x per jaar in het stadion.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 11, 2008 7:26 am

Voorbeschouwingen:
N.E.C. begint aan eerste van zestien finales

N.E.C. ontvangt vrijdag op de 19e speeldag van het seizoen FC Twente. De club uit Enschede staat momenteel op een prima vijfde
plek, N.E.C. staat veertiende. Het verschil tussen beide ploegen is negentien punten.

Trainer Mario Been selecteerde volgende 18 spelers: Gabor Babos, Rein Baart, Youssef El-Akchaoui, Peter Wisgerhof, Patrick Pothuizen, Muslu Nalbantoglu, Ties Bolltink, Bob Verweij, Naim Aarab, Bart van Brakel, Rutger Worm, Krisztian Vadocz, Brett Holman, Dominique Kivuvu, Jhonny van Beukering, Jeremain Lens, Tim Janssen, Saidi Ntibazonkiza.

Lijfsbehoud
Waar FC Twente naar boven mag kijken - de achterstand op de titelkandidaten PSV, Feyenoord en Ajax is verrassend klein - daar moet N.E.C. zich het komende half jaar richten op lijfsbehoud. Dat is wrang, vooral omdat het totaal niet werd verwacht. Natuurlijk zijn er aanwijsbare redenen waarom het allemaal niet zo loopt, variërend van een gebrek aan scorend vermogen tot pech en blessures.

Bewijzen
Toch lijkt N.E.C. vergeleken met de concurrenten in de degradatiezone over voldoende kwaliteiten te beschikken om degradatie te voorkomen. Dat moet de ploeg de komende zestien wedstrijden maar eens bewijzen, vindt ook trainer Mario Been. De Rotterdammer stond eind december een aantal malen met de
handen in het haar naar zijn ploeg te kijken. Een dergelijk gevoel wil hij in 2008 niet meer meemaken, dat heeft hij zijn spelers de afgelopen week duidelijk laten weten.

Trainingskamp
Na de zeer korte winterstop van vorige week koos N.E.C. voor een driedaags trainingskamp in Doorwerth. Even weg uit Nijmegen, even
met z’n allen 24 uur per dag met voetbal en met de eigen ploeg bezig zijn. Vrijdag moet de negatieve spiraal worden omgebogen met een overwinning. En dat tegen een tegenstander die de laatste jaren maar weinig kadootjes weggeeft aan N.E.C.

Fit
Bij N.E.C. staan Lorenzo Davids (drie wedstrijden) en Jonas Olsson (vier wedstrijden) voorlopig aan de verkeerde kant van de kalklijnen. Gelukkig is er ook positief nieuws. Zo zijn Krisztian Vadocz en Patrick Pothuizen na hun blessures weer fit. Vadocz heeft zich in korte tijd al redelijk onmisbaar gemaakt bij N.E.C,
en de routine van Pothuizen lijkt op dit moment ook geen overbodige luxe voor de jonge ploeg van Been.

Vechtlust
FC Twente en N.E.C. kennen elkaar goed. De laatste jaren zijn bekerwedstrijden tussen beide ploegen bijvoorbeeld bijna vaste
prik. Dat ging voor N.E.C. twee keer mis: 0-2 thuis in het seizoen 2004-05, en 1-3 in Enschede vorig seizoen. Op 27 september 2007
verraste N.E.C. met een onverwachte, vooral met vechtlust behaalde 1-2 overwinning. Tim Janssen zette N.E.C. op voorsprong, Orlando
Engelaar maakte gelijk. In de verlenging, in de 113e minuut, trok aanvoerder Peter Wisgerhof naar voren, combineerde met Brett Holman en mikte de 2-1 in het doel. De laatste keer dat N.E.C. in de eredivisie won van de Tukkers is alweer lang geleden, op 14
september 2003. Peter Wisgerhof weet dat nog, net als Youssouf Hersi (toen N.E.C.), Robbie Wielaert (N.E.C., maar geschorst) en Patrick Pothuizen (toen FC Twente). Hopelijk herinneren
zaterdagochtend alle N.E.C.-spelers zich de laatste thuisoverwinning op FC Twente.

J.v.E.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Na een winterstop van twee weken mag NEC voor de Eredivisie de tweede seizoenshelft openen. De Nijmegenaren doen dat tegen FC Twente, de laatste jaren een niet graag gezien gast in De Goffert.

De laatste drie jaar, niet geheel toevallig de tijd dat FC Twente echt aan de weg timmert, ging NEC namelijk kansloos onderuit tegen de Tukkers. De doelcijfers van 0 voor en 8 tegen bevestigen dat. Ook dit seizoen draait de ploeg van Wychenaar Fred Rutte goed. FC Twente staat op een keurige vijfde plaats met maar vier punten achterstand op de koplopers PSV en Feyenoord. Vorig jaar draaide het spel van Twente nog voornamelijk om de vleugelspelers Sharbel Touma en Kennedy Bakircioglu. Na het vertrek van beide Zweden is het elftal nog meer gaan draaien om het bewierrookte middenveld van de mannen uit Enschede. Karim El-Ahmadi en Orlando Engelaar ontpoppen zich wekelijks tot het beste centrale middenveldsduo op de Nederlandse velden. Dit jaar is spits Stein Huysegems de derde middenvelder die opgesteld wordt door Fred Rutte. De drie spitsen nog voor dit al aanvallende middenveld tekenen de stijl van de Tukkers. Met aanvallend voetbal en het beste positiespel van Nederland probeert FC Twente de weg naar de Nederlandse top te plaveien. Dat elke (top)ploeg het spel van de Tukkers roemt tekent de weg die FC Twente is ingeslagen.

NEC heeft het lastig gehad in de drukke decembermaand. De resultaten vielen zwaar tegen en waar NEC van bijvoorbeeld Feyenoord verloor was er de overwinning van directe concurrent Excelsior op Ajax. Het zit de Nijmegenaren dan ook niet mee. Als klap op een te vroeg afgestoken vuurpijl op 30 december verloor NEC kansloos van een andere concurrent: Willem II. De Tilburgers gaven met 3-0 NEC een mentale dreun. Een klap die teveel was voor twee spelers: Jonas Olsson en Lorenzo Davids konden zich niet meer beheersen en konden beide terecht met rood vertrekken. Mede daardoor komt de comeback van Patrick Pothuizen op een uitstekend moment. De routinier was vorig jaar al verantwoordelijk voor een omslag in het spel van de Nijmegenaren en met zijn ervaring kan hij ook nu van doorslaggevende betekenis zijn in de jonge Nijmeegse ploeg.

Vermoedelijke opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Pothuizen, El-Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Worm; Lens, Janssen, Holman.

Bron: http://www.forzanec.nl/

COME ON N.E.C.!!! :necsjaal.gif: :1evil.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 11, 2008 9:59 am

"Bij NEC wist ik toch wel dat ik speelde"
Door: ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 08:56

Johan Cruijff beweerde eens dat je met je 'chocoladebeen' harder en beter kunt schieten dan met je sterke been. Een dubieuze stelling, maar Romano Denneboom is het levende bewijs dat de oude voetbalwijsgeer het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.

Afbeelding
Romano Denneboom in duel met zijn oude ploegmakker Jonas Olsson. Vanavond zal de aanvaller van FC Twente geen last hebben van de Zweedse verdediger van NEC die de eerste van zijn vier wedstrijden schorsing uitzit. foto Broer van den Boom/Pro Shots

De meeste van de negen treffers die de rechterspits vorig seizoen voor NEC scoorde, waren afkomstig van zijn mindere linker, waaronder een ziedende kanonskogel tegen RKC. ''Bij mij klopt het wel een beetje, wat Cruijff zegt. Ook dit seizoen heb ik drie van mijn vier doelpunten met links gemaakt'' , stelt de geboren Schiedammer half verbaasd vast. ''Hoe dat te verklaren is? Misschien wel omdat je met je zwakke been puur op kracht schiet.''

Denneboom (bijna 27) speelde al jaren in de eredivisie voor hij zijn geheime wapen ontdekte. En ook het afgelopen halfjaar heeft hij allerlei nieuwe dingen moeten leren. ''Je merkt aan alles dat FC Twente een treetje hoger staat dan NEC. Ook op de training. Neem de 'vroege bal', een stokpaardje van Fred Rutten. In het begin wist ik niet eens wat hij daarmee bedoelde. Hij wil dat wij de bal zo snel mogelijk van voet tot voet laten gaan om zo de tegenstander kapot te spelen. Bij NEC nam ik de bal rustig aan en ging daarna eens kijken wat de beste voortzetting was. Een groot verschil. ''

''Achteraf moet ik toegeven dat ik bij NEC niet elke dag tot het gaatje ging. Onbewust liet ik ook wel eens mijn mannetje lopen. Dat hoef ik bij Twente niet te proberen, dan krijg je het duidelijk te horen. Bij NEC riep Mario Been mij ook wel eens ter verantwoording, maar ach, ik wist dat ik de volgende wedstrijd toch wel zou spelen.''

De zekerheid van een basisplaats had Denneboom niet toen hij afgelopen zomer naar FC Twente overstapte. ''De club had een goed seizoen achter de rug, de verwachtingen waren hoog en de concurrentie voorin was groot. Ik ben dus blij dat ik elke week speel. Maar het gaat te ver om te zeggen dat het mij verbaasd heeft. Ze hebben me ook niet voor niets gehaald.''

Ook privé is zijn leven veranderd. ''Bij NEC heb ik drie jaar op en neer gependeld tussen Rotterdam en Nijmegen. Nu ik bij Twente voetbal, is dat niet meer te doen. We zijn in Haaksbergen gaan wonen. Vooral voor mijn vrouw, een echt familiemens, was dat een grote stap. Voor mij was het gemakkelijker, ik kende al een paar jongens, Robbie Wielaert, Edson Braafheid en Oralando Engelaar. Maar zij zat thuis met de kinderen. Gelukkig weet zij hier intussen beter de weg dan ik.''

Denneboom komt vanavond voor de derde keer dit seizoen zijn oude ploegmaats uit Nijmegen tegen. ''De eerste keer speelden we heel goed en wonnen we eenvoudig met 3-0. Een paar dagen later was het allemaal anders. Een bekerduel staat toch op zichzelf, zo bleek maar weer eens. NEC knokte zich in de wedstrijd, in de verlenging scoorde Peter Wisgerhof de winnende.''

Het was een van de weinige hoogtepunten die NEC dit seizoen beleefde. Hoewel de afstand tussen zijn vorige en zijn huidige werkplek ruim 100 kilometer bedraagt, is Denneboom de ontwikkelingen bij zijn oude club op de voet blijven volgen. '' Ik heb drie jaar met heel veel plezier bij NEC gevoetbald, ken er iedereen. Het gaat me daarom aan het hart dat ze zo laag staan. Het verbaast me ook wel. Natuurlijk, ze zijn een paar goede voetballers kwijtgeraakt. Toch vind ik dat er nog altijd een heel aardig elftal staat. En een goede trainer. Ik heb bijna alle wedstrijden gezien. Vaak waren ze de betere ploeg - Ajax uit, Vitesse uit - maar op een of andere manier vertaalt zich dat niet in de resultaten. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat ze in de tweede helft van het seizoen de nodige punten gaan pakken. Het liefst na de wedstrijd tegen Twente, natuurlijk.''

Bron: De Gelderlander

NEC nog zonder versterkingen

DOORWERTH - Een ding is zeker. NEC speelt vrijdagavond tegen FC Twente zonder de zo gewenste versterking(en). "Het is gewoon een moeilijk verhaal", verzuchtte Carlos Aalbers donderdagmorgen aan de rand van het trainingsveld in Doorwerth.

"Waar we ook aankloppen. Clubs hebben geen haast. Dat merken wij niet alleen. Over de hele linie is het nog rustig."

Mario Been reageerde teleurgesteld op uitblijven van nieuwe aanwinsten, maar verweet zijn technisch directeur niets. "Geloof me, hij is er dag en nacht mee bezig. Maar soms stuit je ook op andere zaken. Zoals een salaris. Wat Tiendalli bij Feyenoord verdient. Sorry, maar dat kan NEC echt niet betalen."

Positief was de trainer wel over het trainingskamp in Doorwerth, waar Mark Otten gisteren voor het eerst sinds hij op 22 april van het vorig jaar tegen Feyenoord zijn knieband afscheurde, weer meespeelde in de trainingspartij. " Alleen zijn aanwezigheid al. Dat doet iets met het team", wist Been.

Voorlopig doet hij nog geen beroep op zijn verdediger. Tegen FC Twente staat Patrick Pothuizen op de plek van de geschorste Jonas Olsson en speelt Rutger Worm links op het middenveld voor Lorenzo Davids.

Net als in het gewonnen bekerduel speelt Been opnieuw met drie spitsen. "Je moet die ploeg geen ruimte geven om te voetballen. Vandaar deze veldbezetting. Maar dat we kunnen winnen van FC Twente hebben we al een keer laten zien."

- Opstelling: Babos; Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Worm; Lens, Janssen, Holman.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2008 10:16 am

Voorlopig doet hij nog geen beroep op zijn verdediger. Tegen FC Twente staat Patrick Pothuizen op de plek van de geschorste Jonas Olsson en speelt Rutger Worm links op het middenveld voor Lorenzo Davids.

- Opstelling: Babos; Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Worm; Lens, Janssen, Holman.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 11, 2008 10:24 am

Vautje en bedanktttt... :excited.gif: :tranen.gif:

Gelukkig hebben wij de altijd oplettende Duke! :worshippy.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 8:48 pm

:drecul.gif:
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr jan 11, 2008 8:49 pm

Ik weet waar je om lacht. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 8:50 pm

Wat een misser van Janssen. (En wat een blunder van Braafheid.)

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 8:59 pm

En dan te bedenken dat je tegen zo'n matig team als Nec thuis hebt gelijkgespeeld
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 9:08 pm

Toppertje hoor die braafheid :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 9:24 pm

Ik vond het geen penalty. Neemt niet weg dat Braafheid zijn man volkomen kwijt was.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 11, 2008 10:45 pm

Pfieuw...heet avondje al met al... :excited.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 11:26 pm

:aai.gif: Jullie zijn bestolen, Ramoon.

Babos mag zich trouwens verwachten aan een flinke schorsing. Hij ging Huysegems zwaar te lijf. Althans, hij deed een poging.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 11, 2008 11:33 pm

Ja! :1evil.gif:

Kon niet zien wat er precies gebeurde, dus ik ben benieuwd naar de beelden...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 12, 2008 1:35 am

Heb er niets van meegekregen... ik had bardienst vandaag... alleen boze suppoerters... NEC had een penal moeten hebben en Janssen had moeten scoren... dus gelijk spel lijkt me terecht...

Had het overigens niet verwacht...

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 12, 2008 8:27 am

Totaal onterecht, BanJovi en NEC is totaal genaaid! KUTZOOI! :1evil.gif:

Enig pluspuntje is de geweldige inzet van het team...dat biedt hoop voor dinsdag...toch nog 'fighters'... :worshippy.gif:

Haverkort baalt van beslissing
Door: Steven, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 01:45 | Laatst bewerkt: Vandaag 01:41

Scheidsrechter Ben Haverkort erkende vrijdagavond dat hij een fout had gemaakt, door NEC bij een 2-1 stand geen strafschop te geven.

''Ik vind dit verschrikkelijk en ik slaap hier vannacht niet van'', aldus de scheidsrechter. Hij zei zijn fout temeer te betreuren omdat het daarna 2-2 werd en NEC in een moeilijke situatie zit. De Nijmeegse ploeg staat op de ranglijst in de buurt van de degradatiestreep.

'Slachtoffer' Tim Janssen kende geen twijfels. ''Ik ging door en werd duidelijk gehaakt, ongelooflijk dat ik geen penalty kreeg'', zei de spits.

Bron: Omroep Gelderland
Nalbantoglu baalt van zwakke optreden Haverkort
Door: Steven, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 00:34

Muslu Nalbantoglu, was net als de rest die NEC een warm hart toedraagt, ontzettend gefrustreerd door het fluiten van Ben Haverkort. Tegenover ForzaNEC.nl geeft hij duidelijk zijn mening'. ''Je wilt niet weten hoe ik mij voel op dit moment. Ik weet dat ik bij jullie gelukkig mijn frustratie kwijt kan, want we zijn echt keihard genaaid! Dit is echt ongelooflijk!''

De woorden van de NEC-verdediger liegen er niet om, maar zijn volkomen begrijpelijk na het zwakke optreden van scheidsrechter. ''Hij ging zelfs met zijn fluit naar zijn mond toe, maar weigert vervolgens te fluiten om vervolgens toch weer zijn excuses aan te bieden. Daar koop je dan echt helemaal niks voor! Het is gewoon een herhaling van de wedstrijd tegen Vitesse, waar hij ook niet floot voor een penalty en achteraf zijn excuus aanbood. Vooraf hadden we getekend voor een punt tegen FC Twente, want het is één van de beste ploegen van de Eredivisie, maar nu voel je alleen de frustratie van het onterechte gelijkspel.''

NEC liet de vooral de tweede helft zien er weer in te geloven en voor elke meter te vechten. ''We begonnen niet goed en na de 1-0 begon ook het publiek te fluiten, maar de 1-1 gaf ons echt weer de hoop en gingen we er voor. We waren toen ook erg blij met het publiek wat toen weer helemaal achter ons ging staan. We hebben vandaag keihard gewerkt en als een collectief gespeeld.''

''Het trainingskamp heeft echt goed gedaan. We hebben echt heel veel gesproken en ik denk dat ik in mijn leven nog nooit zoveel heb gesproken, maar dat was echt heel goed voor de groep. Toch zitten we dan helaas in de hoek waar de klappen vallen, maar we blijven er echt vol voor gaan. We kunnen nu wel wat positief zijn, maar we zijn er nog lang niet en er volgen nog 15 finales, plus dinsdag nog de belangrijke wedstrijd tegen FC Zwolle.''
Vechtend NEC speelt gelijk tegen FC Twente
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 23:46

NEC had met een 2-1 stand de zo nodige overwinning bijna binnen en leek zelfs helemaal veilig te zijn, toen Tim Janssen binnen de zestien meter duidelijk zichtbaar onderuit werd gehaald door Ramon Zomer. Haverkort weigerde echter te fluiten en de aanval die daarop volgde leverde een tweede treffer voor de Tukkers op. NEC dat de eerste helft niet goed speelde, maar de tweede helft meer durf toonde en voor elke meter vocht, werd op die manier een overwinning ontnomen, al had FC Twente in de eerste helft genoeg kansen om de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen.

FC Twente liet in de eerste helft zien, wat bij NEC de laatste tijden maar moeizaam gaat; de bal in de ploeg houden en rustig zoeken naar de vrije man. NEC speelde vooral de eerste dertig minuten erg onzeker en de passing was erg onzuiver, waardoor het vooral de Tukkers waren die opbouwend gevaar stichten. Toch waren het de Nijmegenaren die de eerste 100 procent kans kregen. Een goede steekbal op Jeremain Lens zorgde er voor dat hij, met naast hem Tim Janssen, vrij op keeper Sander Boschker konden aflopen. Lens koos er slim voor om de bal opzij te spelen naar de vrijlopende Janssen, maar die faalde hopeloos in de afronding, al zorgde het slechte veld er ook voor dat de bal moeilijk op de voeten van de spits kwam.

Waar NEC verzuimde te scoren, is het FC Twente wat de leiding pakt na een goede voorzet van Jeroen Heubach, die door Blaise N’Kufo knap werd binnengekopt. NEC werd echter pas echt wakker toen FC Twente opnieuw gevaarlijk werd en begonnen langzaam beter te voetballen. De bal werd beter rondgespeeld en een goede diepe bal op Lens zorgde ook voor de 1-0, nadat Edson Braafheid de aanvaller opzichtig de weg belemmerde en Youssef El-Akchaoui de penalty die daarop volgde goed binnenschoot.

Het begin van de tweede helft was vooral voor NEC, dat eindelijk weer durfde te combineren en knokte voor elke meter. Vooral Lens viel op door zijn vechtlust en toonde eindelijk zijn echte waarde voor NEC. Naïm Aarab, die in de eerste helft was ingevallen voor Kivuvu, speelde een sterke wedstrijd en veroverde veel ballen en werd goed bijgestaan door Krisztian Vadocz, die altijd aanspeelbaar was en zo rust creëerde op het middenveld.
Uiteindelijk viel de verdiende 2-1 uit een vrije trap van Rutger Worm, die de bal perfect op het hoofd liet landen van de geheel vrij staande Jhonny van Beukering, die in de tweede helft toch zijn kans kreeg. De Goffert trilde eindelijk weer en de niet verwachte overwinning hing in de lucht.

Ondanks dat FC Twente aandrong in de laatste tien minuten, en een paar keer erg gevaarlijk werd, was het NEC dat in de laatste minuut leek de wedstrijd te kunnen beslissen. Janssen werd onderuit gehaald in de zestien meter en iedereen wachtte op het fluitje van Haverkort, maar tot ieders verbazing gebaarde hij door te spelen en in de tegenaanval die daar op volgde kon FC Twente toch nog de gelijkmaker binnenschieten. Ondanks alle begrijpelijk woede van de Nijmegenaren en het excuus van de scheidsrechter, bleef er toch een 2-2 eindstand op het scorebord staan. Waar iedereen vooraf voor getekend had, voelt nu erg onterecht en als het stelen van de twee hard nodige punten.

Aantal toeschouwers: 12000
Abitrage: Haverkort

Scoreverloop:

16. N'Kufo (kopbal)
36. El-Akchaoui (strafschop)
67. Van Beukering (kopbal)
90. Engelaar (schot)

Opstelling NEC: Babos; Muslu, Wisgerhof*, Pothuizen ('82 Verweij), El-Akchaoui; Kivuvu ('31 Aarab), Vadocz, Worm; Lens, Janssen, Holman* ('63 Van Beukering)

Opstelling FC Twente: Boschker; Wilkshire ('46 Wellenberg), Braafheid* ('57 Zomer), Wielaert, Heubach; El Ahmadi, Huysegems, Engelaar; Denneboom, N'Kufo, Elia ('74 Arnautovic)

*Geel

Bron: http://www.forzanec.nl/

Been: "Onze Ben zal me wel weer bellen"
Uitgegeven: 11 januari 2008 23:02
Laatst gewijzigd: 11 januari 2008 23:04

NIJMEGEN - Trainer Mario Been van NEC vond de uitkomst van de thuiswedstrijd tegen FC Twente (2-2) vrijdagavond onverteerbaar.

In zijn ogen had scheidsrechter Ben Haverkort kort voor de late treffer van Orlando Engelaar aan de andere kant van het veld een strafschop moeten geven, voor een overtreding van Ramon Zomer op Tim Janssen. "Maar onze Ben zag het anders" sprak Been cynisch.

Tribune

Been, die in de slotminuten ook nog naar de tribunes werd verwezen: "Iedereen kon zien dat het een overtreding was. Wij dachten al wie de strafschop moest gaan nemen, maar de scheidsrechter liet doorspelen."

"Voor dergelijke blunders worden trainers ontslagen, maar een scheidsrechter komt ermee weg. Haverkort heeft ons eerder dit seizoen bij Vitesse ook gedupeerd, toen belde hij me een dag later om zijn excuses aan te bieden. Hij zal morgen dus wel weer bellen."

Drost

De trainer had ook goed nieuws, de Nijmeegse club huurt verdediger Jeroen Drost voor de rest van het seizoen van Heerenveen.

Rutten

Collega-trainer Fred Rutten hield een dubbel gevoel aan het duel in Nijmegen over. "Met een beetje mazzel nog een punt, maar het is één van de eerste wedstrijden dit seizoen dat we niet het niveau hebben gehaald dat bij deze ploeg past."

"Over het resultaat ben ik tevreden, over het vertoonde spel zeer ontevreden."

Bron: http://nu.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 12, 2008 9:37 am

En dit is 1...er volgen er toch wel meer he...?! :1evil.gif:

N.E.C. huurt Jeroen Drost van SC Heerenveen
Uitgegeven op 11 januari 2008 22:41

Vandaag heeft N.E.C. heeft overeenstemming met SC Heerenveen bereikt over de huur van Jeroen Drost (20). De verdediger zal per direct de rest van het seizoen op huurbasis uitkomen voor de Nijmeegse club. Zaterdagochtend zal hij voor het eerst met zijn nieuwe ploeggenoten meetrainen.

De bijna 21-jarige Drost speelde tot nu toe 47 wedstrijden in het 1e team van SC Heerenveen waar hij in 2004 zijn debuut maakte. Hij werd in 2005 door Foppe de Haan geselecteerd voor het WK onder 20 in Nederland en speelde inmiddels 4 interlands voor Jong Oranje. Hij kan uit de voeten als centrale- en linkerverdediger. Zijn tweelingbroer Henrico speelt ook voor SC Heerenveen.

Drost reageerde op de website van SC Heerenveen als volgt op de overgang: "Ik zie met de overgang naar Nijmegen een wens in vervulling gaan. Ik wil spelen, ook al om in beeld te blijven voor het Olympisch elftal, want ik wil graag mee naar Peking"

Afbeelding
Jeroen Drost
foto: SC Heerenveen

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Plaats reactie