NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Bericht door cHr » di feb 13, 2007 7:39 pm

Thomas schreef:Ik zou iemand niet te snel beoordelen door wat je op internet van hem leest. Uit je post blijkt namelijk dat je me totaal niet kent. In het normale leven ben ik namelijk een vrij rustig, sociaal en allerminst arrogant iemand.
Het is mij een raadsel waarom jij überhaupt het 'normale leven' aanhaalt. Ik ken je niet (en heb dus wat dat betreft geen mening). Ik reageer enkel en alleen op de manier zoals jij je hier op het forum presenteert en gedraagt.
...Hoe ik over kom op het forum vind ik moeilijk te beoordelen, maar wat jij interpreteert als arrogantie is gewoon zelfverzekerdheid.
Leuk en aardig dat jij het zelfverzekerdheid noemt. Ik ervaar het als extreem betweterig. Op alles en iedereen iets aan te merken hebben. En dat is simpelweg een respectloze manier van met mensen omgaan. Kijk dus ook niet vreemd op (dit lijkt namelijk nu het geval, gezien je hardnekkig defensieve gedrag) als iemand commentaar levert op die 'zelfverzekerdheid'.
thomas schreef: Ik post omdat ik mijn mening over -en visie op het spel graag met anderen deel, maar ook juist (en dat is niet onbelangrijker) omdat ik graag uitnodig tot discussie. Ik hoor ook graag anderen uit. Let maar eens op hoe vaak ik vragen stel aan mensen. En dat doe ik om mezelf op voetbalgebied te ontwikkelen.
Ja, ik hoop dat er een toekomst in de voetbalwereld voor mij is weggelegd. Dat mogen jij en anderen best weten.
Nobel streven. Echter, nogmaals, neem de voetbalwereld als voorbeeld: betweters die respectloos over anderen praten worden niet gewaardeerd en zullen dus ook op veel reactie stoten..(Ik noem een Mourinho (zeer zelfverzekerd) of ons aller Louike (zelfde laken en pak))



Conclusie: minder de betweter uithangen of niet verwonderd zijn als mensen op je gedrag reageren.

En daarmee is de kous af
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 7:49 pm

cHr schreef:
...Hoe ik over kom op het forum vind ik moeilijk te beoordelen, maar wat jij interpreteert als arrogantie is gewoon zelfverzekerdheid.
Leuk en aardig dat jij het zelfverzekerdheid noemt. Ik ervaar het als extreem betweterig. Op alles en iedereen iets aan te merken hebben. En dat is simpelweg een respectloze manier van met mensen omgaan. Kijk dus ook niet vreemd op (dit lijkt namelijk nu het geval, gezien je hardnekkig defensieve gedrag) als iemand commentaar levert op die 'zelfverzekerdheid'.
Ik vind niet dat ik mensen respectloos behandel. De meeste mensen lopen hier al een tijdje rond en daar mag ik volgens mij best een geintje mee uithalen. Zo niet, dan had ik dat wel gehoord.

Dat ik vaak post lijkt me duidelijk. Maar zoals ik al aangaf hoor ik graag mensen hun mening over voetbalzaken en ga ik graag de discussie aan. Bovendien denk ik dat mensen het over het algemeen wel kunnen waarderen als ze iets feitelijks onjuist schrijven en daar op geattendeerd worden. Dat jij dat als betweterig ervaart is jammer, maar misschien weet je nu beter.
thomas schreef: Ik post omdat ik mijn mening over -en visie op het spel graag met anderen deel, maar ook juist (en dat is niet onbelangrijker) omdat ik graag uitnodig tot discussie. Ik hoor ook graag anderen uit. Let maar eens op hoe vaak ik vragen stel aan mensen. En dat doe ik om mezelf op voetbalgebied te ontwikkelen.
Nobel streven. Echter, nogmaals, neem de voetbalwereld als voorbeeld: betweters die respectloos over anderen praten worden niet gewaardeerd en zullen dus ook op veel reactie stoten..(Ik noem een Mourinho (zeer zelfverzekerd) of ons aller Louike (zelfde laken en pak)

Conclusie: minder de betweter uithangen of niet verwonderd zijn als mensen op je gedrag reageren.
Waar praat ik respectloos over anderen?

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Bericht door cHr » di feb 13, 2007 8:11 pm

Thomas schreef:Ik vind niet dat ik mensen respectloos behandel.
Dat ik vaak post lijkt me duidelijk. Maar zoals ik al aangaf hoor ik graag mensen hun mening over voetbalzaken en ga ik graag de discussie aan. Bovendien denk ik dat mensen het over het algemeen wel kunnen waarderen als ze iets feitelijks onjuist schrijven en daar op geattendeerd worden.
Ik zal het nog één keer uitleggen, gezien het feit dat je jezelf nogal hardleers opstelt. En hier ligt waarschijnlijk dan ook de kern van het probleem. Je neemt van één (je idool Steef) of twee mensen iets aan, en de rest benader je extreem betweterig. Het tot in den boze verbeteren van anderen waar dat vaak niet eens nodig is, en dus meer de vorm van 'kennisvertoon' aanneemt, is betweterig. (Dit zal je niet willen accepteren, maar zie het dan maar als enkel mijn persoonlijke mening. We zijn hier allemaal om onze mening te geven over zaken, nietwaar vriendje?) Dat is (vind ik) respectloos (net zoals ik van Gaal en Mourinho dat ook vind vanwege datzelfde gedrag), want het overdadig en overdreven op de plaats wijzen van mensen is zeer irritatieopwekkend. (Mijn mening is dan ook dat er heel wat mensen zullen zijn die het niet zo prettig vinden dat je op veel posts iets aan te merken hebt (al correct dan overbodig).) Hoogstwaarschijnlijk ook voor jou, echter jij kan jezelf niet beleven, daarom wilde ik je erop wijzen.

Je doet nu bovendien net of je deze kritiek nooit gehad hebt, maar maak dat de kat z'n krullen maar wijs. Ik heb zulke kritiek namelijk wel voorbij zien komen.
...Dat jij dat als betweterig ervaart is jammer, maar misschien weet je nu beter.
Niet dus.
thomas schreef:Waar praat ik respectloos over anderen?
Ik vind het duidelijk nu, dus zal me verder onttrekken van nog meer reacties. Ik heb namelijk geen zin om geïrriteerd te raken..


waa-waa-wie-wa
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 8:53 pm

Ah, je bent er eentje die hier al heel lang meeleest (en waarschijnlijk zelfs onder een andere naam post maar het via dat account niet wil hebben over dingen die hem storen). Laten we even een aantal dingen op een rijtje zetten:

-Zoals ik al eerder aangaf stel ik juist veel vragen aan anderen en neem ik dus wel degelijk dingen aan van anderen. Wat jij zegt is dus gewoon simpelweg niet waar. Het liefst zie ik dingen overigens met m’n eigen ogen, maar dat lijkt me logisch.

-Er zijn hier een aantal mensen die met regelmaat Steefs naam noemen, maar ik ben daar niet een van.

-De manier waarop jij mij aanspreekt met ‘vriendje’ vind ik veel minder respectvol dan de manier waarop ik jou heb aangesproken. Het klinkt erg denigrerend.

-Uiteraard heb ik wel eens kritiek gekregen, maar dat is alweer een tijdje geleden. Bovendien mag men het best zeggen als ze iets wat ik doe of schrijf niet waarderen. Ik vind het overigens wel wat anders wanneer iemand die ogenschijnlijk nooit post op AT kritiek op een vaste poster heeft dan wanneer iemand dat doet die hier wél regelmatig iets toevoegt.

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Bericht door cHr » di feb 13, 2007 9:11 pm

Heb je me toch zover gekregen boefje (vind je dat beter?).
Thomas schreef:Ik vind het overigens wel wat anders wanneer iemand die ogenschijnlijk nooit post op AT kritiek op een vaste poster heeft dan wanneer iemand dat doet die hier wél regelmatig iets toevoegt.
Ken je klassiekers: Samuel I 17:53 David versus Goliath
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di feb 13, 2007 9:41 pm

Maar ehhh... nu weer over NEC hier??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di feb 13, 2007 9:45 pm

Dit is toch veel interessanter ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 13, 2007 10:13 pm

Poeder schreef:Dit is toch veel interessanter ;)
Dat gaat al gauw, hè. Stomme provincieclubjes. Lijken PSV wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo feb 14, 2007 7:52 am

Over Pisvee hebbende...
Roy Beerens: nooit het pispaaltje

Door: JJ | Gepubliceerd: Gisteren 13:48

NECer Roy Beerens werd vooral bekend als de speler die door Sébastien Sansoni in zijn neus werd gebeten. Maar de van PSV gehuurde aanvaller wil meer: ''Bij NEC zal ik laten zien wat Roy Beerens allemaal kan.''

'Hé Roy, hoe is het met je neus?' vraagt een trouwe supporter van NEC in de brasserie van het Goffertstadion aan Roy Beerens. De deze winter van PSV gehuurde aanvaller grijnst. ''Zo gaat het nu al een hele tijd,'' zegt de NEC'er, nadat hij even later is aangeschoven voor het interview. ''Iedereen stelt maar diezelfde vraag. Het was natuurlijk ook een vreemd incident als een tegenstander je in de neus bijt.''

De gedachten gaan even terug naar vorige week zondag. NEC-aanvaller Roy Beerens en Vitesse-middenvelder Sébastien Sansoni zijn al het hele duel met elkaar aan het bakkeleien, maar opeens slaat de vlam in de pan. Hoofd tegen hoofd schreeuwen ze elkaar toe. Eigenlijk een ruzie zoals er meer op de velden te zien zijn. Totdat Sansoni een bijtende beweging naar de neus van Beerens maakt.

''Hij raakte me echt,'' zegt Beerens. ''Ik had zijn tanden in mijn neus staan. Het werd daarna even zwart voor mijn ogen, maar ik heb geen wraak genomen. Daar had ik alleen mezelf mee gedupeerd. Of ik vóór het incident iets heb gezegd? Ach, hij doet zoiets niet voor niets. Laat ik het daar op houden. Verder moeten we niet te veel meer over hebben, Sansoni is genoeg gestraft. Hij heeft trouwens nog mijn voicemail ingesproken om excuses te maken. Die zijn geaccepteerd.''

''In het heetst van de strijd wordt wel vaker iets geroepen. Je doet namelijk alles om een tegenstander uit zijn spel te halen. Ook ik doe dat wel eens, maar ik zeg nooit iets kwetsend over iemands familie. Wel roep ik soms dat iemand niet kan voetballen.''

Afbeelding
Roy Beerens in actie tijdens NEC - NAC Breda

Beerens praat met een bravoure die je vaak alleen bij spelers uit de Randstad hoort. Een beetje de gezonde, Amsterdamse brutaliteit. Opvallend voor een voetballer die opgroeide in het rustige Brabantse dorpje Bladel. ''Je hoort inderdaad vaak dat mensen uit de stad brutaal zijn, maar ook bij mij is dat er van jongs af aan ingebracht. Mijn ouders hamerden er altijd op niet over me heen te laten lopen. Daardoor word je nooit het pispaaltje. Dat ben ik dus nimmer geweest.''

Vorig seizoen speelde de nu 19-jarige Beerens zich in de selectie van PSV. Samen met Ibrahim Afellay en Ismail Aissati zorgde hij voor een kleine cultuuromslag in de Eindhovense geledingen. Voor het eerst sinds lange tijd braken zelf opgeleide talenten door in PSV 1. ''Wij drieën hebben de juiste mentaliteit die topvoetbal vereist. Wij willen allemaal winnen, hoe dan ook. Maar dat er nu 'eigen kweek' doorbreekt, komt ook door de trainers Guus Hiddink en Ronald Koeman. Zij durven talenten de kans te geven.''

Toch staat Beerens op dit moment niet in het eerste van PSV, maar voetbalt hij de rest van het seizoen op huurbasis bij NEC. ''Vanaf de bank had ik het Philips Stadion nu wel gezien. PSV is natuurlijk een Europese topclub, daardoor is er veel concurrentie. Eigenlijk wilde de leiding me niet laten gaan, maar op mijn eigen verzoek ben ik toch voor een half jaar uitgeleend. Tot die tijd richt ik me op NEC. Ik kon naar meer clubs, maar de mensen in Nijmegen maakten op mij de beste indruk. Bij NEC wil ik iedereen tonen wat Roy Beerens allemaal kan.''

Bron: Algemeen Dagblad

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:33 am

Geknipt uit het Beerens-stukje:
''Hij raakte me echt,'' zegt Beerens. ''Ik had zijn tanden in mijn neus staan. Het werd daarna even zwart voor mijn ogen, maar ik heb geen wraak genomen. Daar had ik alleen mezelf mee gedupeerd. Of ik vóór het incident iets heb gezegd? Ach, hij doet zoiets niet voor niets. Laat ik het daar op houden. Verder moeten we niet te veel meer over hebben, Sansoni is genoeg gestraft. Hij heeft trouwens nog mijn voicemail ingesproken om excuses te maken. Die zijn geaccepteerd.''

''In het heetst van de strijd wordt wel vaker iets geroepen. Je doet namelijk alles om een tegenstander uit zijn spel te halen. Ook ik doe dat wel eens, maar ik zeg nooit iets kwetsend over iemands familie. Wel roep ik soms dat iemand niet kan voetballen.''
Maw Beerens geeft toe Sansoni uitgedaagd en waarschijnlijk ook beledigd te hebben.... :pukey:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo feb 14, 2007 12:29 pm

Gut, zou je denken?

Intimideren en beledigen is aan de orde van de dag in voetbal. Dat doen 12-jarige mannetjes al in het amateurvoetbal. En terecht natuurlijk, het is een prima manier om je tegenstander uit zijn spel te halen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:01 pm

Tot op een bepaalde hoogte, vind ik. Of mag je van jou alles tegen een tegenstander zeggen?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do feb 15, 2007 7:27 am

’In Nijmegen nuilen ze nogal snel’

Door: JJ | Gepubliceerd: Gisteren

Vandaag weidde de nieuwe gratis kwaliteitskrant De Pers een artikel aan de manier van communiceren van supporters via een forum.

Anoniem schelden op de trainer van je favoriete voetbalclub. Een speler uitmaken voor 'luie zak', of nog erger: racistisch bejegenen. Het kan allemaal op een supportersforum. Clubs worstelen met de internetfora van hun fans. Wat doe je als de reacties uit de hand lopen, hoeveel controle kun je überhaupt uitoefenen op wat je fans op het internet spuien?

Bij FC Volendam was het afgelopen vrijdag genoeg. Kritiek hebben op trainer Stanley Menzo mag best, maar wel met respect. ''Dat respect was ver te zoeken'', zegt Jan Schilder, voorzitter van de supportersvereniging Volendam.

Dus werd de website uit de lucht gehaald. Schilder: ''In de hoop dat iedereen tot bezinning komt.'' Over twee weken gaat het forum weer open. Als het dan weer fout gaat, overweegt de supportersvereniging een definitieve sluiting.

Meer clubs kampen met dit probleem. Maar het sluiten van een forum is iets wat Theo Mommers, directeur van NAC Breda, te ver gaat. ''Het gaat maar om een relatief klein groepje supporters dat over de schreef gaat op de verschillende fansites, dat moet je niet belangrijker maken dan het is.''

NAC gebruikt zijn officiële forum om te communiceren met zijn supporters. Zo mochten de fans meebeslissen over de naam van het stadion en konden ze drie jaar geleden meepraten over hoe het NAC-shirt eruit moest komen te zien. Ook kunnen fans op het forum vragen stellen aan Hans Poppelaars, manager publiekszaken van de club.

Wat supporters op fora schrijven, heeft meer invloed dan je op het eerste gezicht zou denken. ''Spelers trekken zich er wel degelijk wat van aan'', zegt Marij Peters van het Nijmeegse NEC. Rob Schevers van de supportersvereniging NEC vindt dat de spelers niet te zwaar moeten tillen aan de kritiek op het forum. ''In Nijmegen nuilen ze nogal snel. Het is niet snel goed genoeg. Kritiek hoort erbij als je voetballer bent, dat moeten spelers met een korreltje zout nemen. Als de kritiek maar niet kwetsend wordt.''

NEC droeg het forum op zijn website anderhalf jaar geleden over aan de supportersvereniging. De club wilde er niet langer verantwoordelijk voor zijn. Veel invloed kon NEC er toch niet op uitoefenen. Peters: ''Als je iets verwijdert, word je gelijk voor Gestapo uitgemaakt.''


ForzaNEC vroeg om opheldering bij NEC over de inhoud van dit artikel. De reactie van Marij Peters (Communicatie/PR) is als volgt: ''Wij vinden dat het niet onze taak is, censuur toe te passen op verkondigde meningen van onze supporters. Zoals Rob Schevers ook beaamt, stellen wij, dat we een kritische noot op momenten kunnen rechtvaardigen, maar kwetsende teksten aan adres van NEC'ers, daar willen wij ons van distantiëren. Het woord Gestapo in bovenstaand artikel is dan ook door ons niet gebruikt.''

Eerder uitte NEC-trainer Mario Been op deze site al kritiek op de manier waarop sommige supporters hun mening geven op de diverse fora. Tijdens interviews met spelers bleek bovendien dat zij zich er weldegelijk iets van aantrekken. Ze beseffen echter dat het om een kleine groep gaat en dat lang niet elke NEC-fan zich op een vervelende manier uit.


Bron: http://www.forzanec.nl/

Waar oh waar wordt er nu Niet snel genuild...? :X

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do feb 15, 2007 10:40 am

In heerenveen?? Die friezen vinden het volgens mij altijd wel goed... maar het klopt wel dat de supporters (met name op de fora... ) altijd wel wat te zeiken hebben... het is ook nooit goed wat vooral Looyen doet.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do feb 15, 2007 10:59 am

banjavi schreef:In heerenveen?? Die friezen vinden het volgens mij altijd wel goed... maar het klopt wel dat de supporters (met name op de fora... ) altijd wel wat te zeiken hebben... het is ook nooit goed wat vooral Looyen doet.

Klopt ook daar wordt veel afgenuild, maar het is geen Nijmeegs iets dus, dat bedoelde ik meer... ;)
Laatst gewijzigd door Ramona op do feb 15, 2007 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do feb 15, 2007 11:01 am

Dat is niet geheel waar Banjavi. Vorig seizoen hebben er supporters nogal onvriendelijk uitleg gevraagd voor de verkoop van Samaras tijdens de winterstop. En er zijn regelmatig spreekkoren te horen in Heerenveen. Ook op de diverse fora worden sterke meningen geuit door de supporters.

Dus gaarne geen conclusies trekken voordat gij de feiten kent. Dank u!
Chris a.k.a Giiser

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do feb 15, 2007 12:08 pm

[quote="Chris"]Dat is niet geheel waar Banjavi. Vorig seizoen hebben er supporters nogal onvriendelijk uitleg gevraagd voor de verkoop van Samaras tijdens de winterstop. En er zijn regelmatig spreekkoren te horen in Heerenveen. Ook op de diverse fora worden sterke meningen geuit door de supporters.

Dus gaarne geen conclusies trekken voordat gij de feiten kent. Dank u![/quote]

Nou nou... mijn welgemeende edele excuses meneer...
Ik suggereerde ook niet dat de mensen van Heerenveen geen mening hebben, dan wel niets te zeuren hebben.... maargoed...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 9:06 pm

Ramona schreef:
banjavi schreef:In heerenveen?? Die friezen vinden het volgens mij altijd wel goed... maar het klopt wel dat de supporters (met name op de fora... ) altijd wel wat te zeiken hebben... het is ook nooit goed wat vooral Looyen doet.

Klopt ook daar wordt veel afgenuild, maar het is geen Nijmeegs iets dus, dat bedoelde ik meer... ;)
Ik vind nuilen nou juist wél iets typisch Nijmeegs, net zoals zeveren (hoe schrijven we dat eigenlijk?) iets typisch Brabants/Eindhovens is...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Wouter
Berichten: 19110
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do feb 15, 2007 10:38 pm

Nuilen zeggen ze in Arnhem ook nog wel. Er zijn meer typisch Ernhemse/Betuwse woorden trouwens. Zoals krang, zeeg en meuren...

Zeveren kende ik al wel voordat ik in Brabant ging wonen, dus of dat nou zo typisch Brabants is...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr feb 16, 2007 8:23 am

't Ging mij om de betekenis, niet om het woord an sich...


Goed...mooi interview met Babos... :worshippy:
Gábor Babos: ’Kuipvrees? Bullshit!’


Door: carl | Gepubliceerd: Gisteren 20:47

NEC is één van de moeilijkst scorende ploegen van Nederland. Daartegenover staat dat de verdediging staat als een huis. In 24 wedstrijden incasseerde NEC slechts 28 doelpunten, waarmee ze het na de top 4 het beste van “de rest” doet. Constante factor in de verdediging is de Hongaarse doelman Gábor Babos. De 32-jarige keeper speelt dit seizoen uitstekend. ForzaNEC sprak met hem over het gesloten boek genaamd Feyenoord, het hechte NEC-team en de kracht van Mario Been. “De fysiotherapeut is bijna werkloos.”


Bij NEC ben je een constante factor in het doel. Je keept prima en hebt aardig wat wedstrijden voor NEC gered. Vanwaar het grote verschil in zekerheid tussen jouw spel bij NEC en Feyenoord?

Iedere speler heeft wel eens een slechte periode. Het was ongelukkig dat die periode bij mij net bij Feyenoord aan de gang was. Dat hoort bij het vak. Hoewel ik heb geblunderd, werden mijn fouten enorm uitvergroot. Ik heb in het seizoen 2004-2005 ongeveer 34 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld, waarin ik acht keer de nul hield! (Feyenoord hield dit seizoen tot nu slechts twee keer de nul, red.) Toch moest ik na elk ongelukkig tegendoelpunt weer op het matje verschijnen bij trainer Ruud Gullit. Ik genoot geen vertrouwen bij Feyenoord. Zowel van de trainer als de keeperstrainer niet. Het is heel moeilijk keepen zonder vertrouwen. Ik hoor veel mensen, ook bij Feyenoord, zeggen dat ik onder de druk van een topclub bezweek. Ik zou ‘kuipvrees’ hebben. Bullshit! Totale onzin. Ik heb in grote stadions gespeeld in de Champions League en de UEFA Cup en ik had destijds bijna 300 wedstrijden betaald voetbal gespeeld. Ik heb bij MTK Budapest gespeeld. Dat is een Hongaarse topclub. Ik bezweek dus zeker niet onder de druk, maar had te kampen met een gebrek aan vertrouwen. Maargoed, Feyenoord is nu een gesloten boek. Ik ben nu heel gelukkig bij NEC.

Je keept nu zó goed bij NEC dat je Gentenaar bijna hebt doen vergeten. Wat voor een gevoel geeft het je om op zo’n manier waardering te krijgen?

Ik heb veel respect voor Gentenaar. Hij is een echte Nijmegenaar en een icoon voor de club. Mensen zullen hem natuurlijk niet vergeten. Dat merk je wel aan de sfeeractie voor hem bij de wedstrijd tegen Ajax. Dat vond ik heel mooi. Zo’n ontvangst kreeg ik ook toen ik met NEC uit speelde bij NAC. Dat doet me goed.

Nu is Gentenaar echter keeper bij Ajax en ben ík keeper bij NEC. Dat ik zo gewaardeerd wordt hier doet me dan heel goed. Vanaf het begin voel ik me heel goed bij NEC. Ik voel me hier thuis.

Met Wisgerhof, Olsson, Muslu en El Akchaoui of Otten voor je lijkt de verdediging heel solide. Het klikt?

Jazeker. We staan goed dit seizoen. De verdediging is goed op elkaar ingespeeld. Ik weet wat Peter en Jonas denken en wat voor een actie ik in combinatie met hen moet ondernemen op bepaalde momenten. Dat heb ik ook met Patrick Pothuizen. Dat is zeker fijn.


Afbeelding


Is het dan niet frustrerend voor jou dat de aanvallers zo weinig scoren, terwijl de verdediging vaak een puike wedstrijd speelt?

Nee dat is niet frustrerend. Ik wil het team niet in blokken als verdediging – aanval – middenveld zien. Voetbal is een teamsport. We zijn met z’n allen verantwoordelijk voor het resultaat. We moeten dus werken aan de prestaties als team in het geheel. Natuurlijk scoren we weinig. Dat kost ons soms punten, bijvoorbeeld tegen Roda JC. In die wedstrijd verdienden we simpelweg te winnen. Toch vind ik dat het iets is waar we ons als team in moeten verbeteren. De opbouw begint vanuit de verdediging, dus daarin speel ik zeker een rol.

We winnen samen en we verliezen samen. Een goed teamgevoel is daarom heel belangrijk. Ik vind zeker dat NEC dat ook heeft. De sfeer hier is uitstekend. Spelers hebben echt iets voor elkaar over. Dat merk je ook op de training bijvoorbeeld. Laatst mochten de spelers weg gaan terwijl een paar spelers door bleef trainen. Uiteindelijk is niemand weggegaan en hebben we met z’n allen gewoon nog een half uur extra getraind. Dát is het teamgevoel dat nodig is. NEC heeft ook geen sterspelers. We hebben veel goede spelers, die wel samen moeten werken om te winnen.

Samen met Pothuizen ben je de enige dertiger. Treed je ook op als een soort van mentor voor jonge spelers?

Ik heb aardig wat ervaring en ben met Patrick inderdaad de enige dertiger. Ik doe dan ook mijn best om de jonge jongens scherp te houden en advies te geven. Vaak zeg ik dan, deze situatie heb je nu zo en zo opgelost, maar de volgende keer zou je dit en dat anders kunnen doen. Toch moet je de hoeveelheid ervaring niet onderschatten. Peter Wisgerhof is ook ervaren te noemen met zijn schat aan eredivisie-ervaring.


Afbeelding


Is Mario Been een goede trainer voor deze ploeg?

Ja dat vind ik zeker wel! Stapje voor stapje tilt hij het niveau hier omhoog. Iedereen mag hem. Dat is uiteraard een goede basis om een succesvolle ploeg te krijgen. Zijn manier van trainen werkt ook zeer goed. Toen hij bij de club kwam schrok hij van onze fysieke gesteldheid, volgens hem waren we niet fit genoeg en niet genoeg op conditie. Ik moet bekennen dat ik het met hem eens ben. We trainden heel zwaar en niet iedereen kon zijn trainingsniveau meteen aan. Na een paar dagen trainen waren we bekaf. Het helpt echter zeer goed. NEC heeft dit seizoen heel weinig blessures. Vorig jaar was dat wel anders, toen hadden we periodes dat we wel vijf of zes blessures hadden. Nu is de fysiotherapeut bijna werkloos!

Mario Been houdt geen rekening met grote namen. Iedereen krijgt een gelijke kans. Zo heeft de trainer er geen moeite mee spelers als Niedzielan en Barreto op de bank te zetten. Op die manier krijgen jongens als Kivuvu en Otten ook een kans. Dat is alleen maar goed voor de concurrentie in de ploeg. Zo wordt het niveau omhoog getild.

Wat mogen de NEC supporters dit seizoen nog verwachten?

Ik ben heel benieuwd. De verschillen in de competitie zijn namelijk heel klein, dus in principe moeten we gewoon voor een plek bij de eerste negen gaan zodat we een plek in de playoffs voor de UEFA Cup kunnen bemachtigen. Daar heb ik veel vertrouwen in, met deze ploeg moet dat lukken. NEC heeft nu veel spelers onder contract die aan het begin van hun carrière staan. Spelers van twee –drieëntwintig jaar oud. Die hebben vaak ook nog een contract voor langere tijd. Op die manier moet NEC aan een succesvol, vast nieuw team kunnen bouwen. Die spelers leggen nu de basis voor hun latere loopbaan. Europees voetbal zou dan ook heel goed zijn. NEC zou goede resultaten kunnen boeken en eindelijk spelers voor goede prijzen door kunnen verkopen. Ik zie de toekomst goed tegemoet.

En zelf nog ambities om hogerop te komen?

Als topsporter wil ja altijd het maximale behalen. Hogerop komen is dan inderdaad een ambitie, maar die is bij mij nog niet concreet. Ik wil in ieder geval zo lang mogelijk blijven keepen. Doelmannen hebben daar vaak ook succes in, kijk maar naar Timmer, Lodewijks en Van der Gouw. Ik voel me topfit. Ik ben dit seizoen nog niet geblesseerd geweest, sterker nog, ik heb nog geen training gemist. Voorlopig richt ik me echter alleen nog op NEC. Ik ben hier heel gelukkig.

Tenslotte iets totaal anders, ga je carnaval vieren?!

Ja! Dat is wel de bedoeling ja. Met carnaval komen mijn broer en vrienden op bezoek. Eerst concentreren op de wedstrijd tegen RKC natuurlijk, maar als we die winnen ga ik wel gezellig een biertje drinken. Met een overwinning op zak feest het toch net wat lekkerder. Natuurlijk ga ik daarna weer zo snel mogelijk over tot de orde van de dag en het concentreren op goede prestaties met NEC!


Bron: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr feb 16, 2007 9:13 pm

Voorbeschouwing N.E.C. - RKC Waalwijk



zaterdag 17 februari 2007, 20:00 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
T. van Sichem



N.E.C.
Geblesseerd:
-
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -

RKC Waalwijk Website: www.rkcwaalwijk.nl
Geblesseerd: Van Diemen, Fuchs, Van Mosselveld, Remacle
Twijfelgevallen: -
Geschorst: V.d. Bergh


Op alweer de vijfentwintigste speeldag van het seizoen ontvangt N.E.C. zaterdagavond RKC Waalwijk. De Brabanders hebben het dit jaar bijzonder zwaar, wat in november al resulteerde in het ontslag van trainer Adrie Koster. Zijn opvolger kwam uit Egypte: Mark Wotte. N.E.C. liep afgelopen zaterdag in Kerkrade tegen zijn eerste nederlaag van 2007 aan.
Die kwam wat ongelukkig tot stand via een zondagsschot van de bijna nooit scorende Bas Sibum. Daarna was N.E.C. in Limburg de bovenliggende
partij, maar tot een gelijkmaker kwam het niet. N.E.C. mist nu eenmaal een
afmaker, wellicht dat volgend jaar met Jhon van Beukering de natuurlijke opvolger van Jack de Gier is binnengehaald. Toch zal trainer Mario Been niet ontevreden zijn over de progressie die zijn jonge team maakt. Onlangs nog beschouwde niemand minder dan Johan Cruijff N.E.C. als een van de weinige clubs in Nederland die de kunst van het verdedigen aardig onder de knie heeft. Daar heeft de oude meester gelijk in: N.E.C. laat zich graag tot diep op de eigen helft terugzakken, maar raakt daarbij het overzicht zelden kwijt.

Luxeproblemen
Been hoefde de laatste weken niet diep na te denken om tot zijn basisopstelling te komen. Van de dertien namen die hij in hoofd had vielen er altijd wel een of twee af door schorsingen en kleine blessures. Maar nu is iedereen terug: Ferne Snoyl heeft de straf voor zijn zevende kaart erop zitten en ook Youssef El-Akchaoui is weer inzetbaar. Dat plaatst Been voor een lastige keuze: zet hij El-Akchaoui weer op linksachter, of handhaaft hij Jonas Olsson, die het daar zeker niet onverdienstelijk deed en ook aanvallend verraste? Het liefst zou Olsson zelf natuurlijk terugkeren naar het centrum van de verdediging, maar daar staat Mark Otten de laatste weken de pannen van het dak te spelen. Been zal er overigens niet van wakker liggen; het zijn tenslotte ook maar luxeproblemen.

Voorin heeft Been net zoveel keuze maar, zoals gezegd, een echte doelpuntenmachine zit er niet bij. In ieder geval moet er zaterdag gewonnen worden. De achterstand op het linkerrijtje is momenteel drie punten. Dat is te doen, het is zelfs in één wedstrijd goed te maken. Om de play-offs te halen zijn voor een thuiswedstrijd tegen de nummer zeventien alleen drie punten goed genoeg. Dat RKC Waalwijk misschien wel veel meer potentie heeft dan die zeventiende plek doet vermoeden, mag geen rol spelen.

Kentering
N.E.C. en Been werken dit seizoen veel met jonge spelers, in Waalwijk is dat heel normaal. Elke zomer verdwijnt daar een karrenvracht spelers naar andere clubs, en elke zomer weet RKC Waalwijk daar met veel voetbalinzicht veelal jonge spelers voor terug te halen. Dat gebeurde ook in de zomer van 2006 weer, maar ditmaal bleef de club hangen in goede bedoelingen. Zo werd er na 15 september, RKC Waalwijk - ADO Den Haag 1-0, tien keer achter elkaar niet gewonnen. Ook de nieuwe trainer Wotte heeft nog geen kentering teweeg kunnen brengen: pas in zijn achtste wedstrijd won hij voor het eerst. Precies twee maanden geleden won N.E.C. in Waalwijk de uitwedstrijd met 1-0. Dat lijkt een goed voorteken, zeker omdat het pas zo kort geleden is. Het team dat N.E.C. zaterdag het veld in stuurt, zal ook veel lijken op die opstelling van toen. Bij RKC Waalwijk is dat echter niet het geval. Voor veel van hen is het een nieuwe
ervaring: in een RKC-shirt tegen N.E.C. spelen.

Zes nieuwe spelers
Behalve op de geschorste Ricky van den Bergh kan RKC Waalwijk vandaag ook nog geen beroep doen op Fuchs Van Diemen, Remacle en Van Mosselveld. Ivan Vicelich is wel weer fit. Of Vicelich ook speelt, is ongewis. In de winterperiode gaf Wotte zijn ploeg een kwaliteitsinjectie door maar liefst zes nieuwe spelers binnen te halen. In elke linie kwam er minimaal een speler bij: doelman Erwin Lemmens (Olympiakos), verdediger Hervé Kage (Anderlecht), middenvelders Anthony Obodai (Sparta) en Jan Vertonghen (Ajax) streken in Waalwijk neer, net als de aanvallers Tarik Sektioui (Porto) en Benjamin De Ceulaer (Feyenoord).

Automatismen
Mede door het aantrekken van de genoemde spelers is het doordeweeks erg druk op het trainingsveld. In totaal gebruikte RKC Waalwijk dit seizoen al dertig spelers (N.E.C. 22), iets wat natuurlijk de automatismen ook niet ten goede komt. N.E.C. heeft zes spelers die slechts één of zelfs geen competitiewedstrijd hebben gemist dit seizoen. Bij RKC is de 20-jarige Milano Koenders (21 gespeeld, 3 gemist) recordhouder, voor Dustley Mulder (22 jaar ) en Tim Janssen (20 jaar), die elk vier wedstrijden misten. Dat zijn niet de grootste namen bij de Brabantse club. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen, zoals N.E.C. dit seizoen al eerder ondervond in de thuiswedstrijden tegen Sparta en Willem II. N.E.C. kan nu bewijzen dat die scenario’s op het huidige N.E.C. niet meer van toepassing zijn!

J.v.E.


Vermoedelijke opstellingen:

N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Edgar Barreto; Romano Denneboom, Brett Holman, Roy Beerens.

RKC Waalwijk: Erwin Lemmens, Milano Koenders, Jan Vertonghen, Stephan Keller, Virgilio Teixeira, Martijn Reuser, Anthony Obodai, Tarik Sektioui, Luwano Garcia, Hans van de Haar, Ruud Berger.

Afbeelding
Eerder dit seizoen won N.E.C. in Waalwijk met 0-1 dankzij een doelpunt van Romano Denneboom


Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 8
Aantal keren gelijkspel 4
Aantal keren winst RKC 2
Doelsaldo 23 -13

Eerste ontmoeting 17 feb 1990 2 - 1 (0-0)
Laatste 9 ontmoetingen 08 apr 1998 2 - 1 (1-1)
16 dec 1998 1 - 1 (1-1)
19 feb 2000 3 - 1 (1-0)
29 apr 2001 5 - 1 (2-0)
22 aug 2001 1 - 0 (1-0)
21 dec 2002 0 - 0 (0-0)
06 dec 2003 1 - 1 (0-0)
25 feb 2005 1 - 0 (1-0)
27 aug 2005 1 - 3 (0-1)

Laatste winst RKC 27 aug 2005 1 - 3 (0-1)
Grootste overwinning N.E.C. 29 apr 2001 5 - 1 (2-0)
Grooste overwinning RKC
19 feb 1995 1 - 2 (1-1)
Meeste doelpunten 29 apr 2001 5 - 1 (2-0)

Bron: Infostradasports


Afbeelding
Vorig seizoen verloor N.E.C. met 1-3 van RKC Waalwijk.
Andrzej Niedzielan scoorde de gelijkmaker.




Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Voor aanvang van de wedstrijd zal afscheid genomen worden van 'De Kleine Generaal...' :worshippy:


Enne...BanJovi...wel wat centjes vooraf spenderen aan Legio Noviomagum he... :nec:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za feb 17, 2007 10:20 am

Artikel is niet zo boeiend, maar ik wilde jullie deze foto niet onthouden... :cool:

Vissers Meubelen, terug in het McDOS Goffertstadion (16/02/2007)

Na jaren van afwezigheid is N.E.C. trots om, met ingang van zaterdag 17 februari, Vissers Meubelen weer te verwelkomen in het McDOS Goffertstadion. Vissers Meubelen baarde, in positieve zin, vaak opzien bij bezoekers aan wedstrijden van N.E.C., als hun ‘reclamepiramide' het hoofdveld op kwam rijden. Morgen zult u allemaal getuige zijn van het feit dat Vissers Meubelen weer terug is bij N.E.C. en ook terug op het hoofdveld, namelijk met een eigentijdse piramide. Dergelijke N.E.C. tradities houden we namelijk graag in ere!

Afbeelding
Terwijl Pleun Strik probeert om Johan Cruijff van de bal af te houden is, op de achtergrond, boarding zichtbaar van Vissers Meubelen in de oude Goffert.


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za feb 17, 2007 11:02 am

En dan de reden dat het deze foto is geworden:
Terwijl Pleun Strik probeert om Johan Cruijff van de bal af te houden is, op de achtergrond, boarding zichtbaar van Vissers Meubelen in de oude Goffert.
:redcard:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za feb 17, 2007 11:07 am

Maar dat is Niet de reden van mijn plaatsing, Alain! :redcard: :D

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 17, 2007 11:36 am

Banjavi gaat zijn centjes vandaag helemaal niet in Nijmegen besteden... ik ga naar Den Bosch... carnaval vieren... :blush: :cheer:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten