SC Heerenveen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Lionel
Berichten: 47513
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 2:06 pm

Meeuwis ruilen voor Landzaat als ik Feyenoord was.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 25, 2008 9:50 am

SC Heerenveen bekijkt Costaricaan van AA Gent
25/03/2008 09:28

Mogelijk is komend seizoen een international van Costa Rica actief in SC Heerenveen. De Friese club heeft AA Gent-aanvaller Bryan Ruiz Gonzales op de korrel.

Tijdens de wedstrijd tegen Westerlo volgde Riemer van der Velde de verrichtingen van Ruiz op de voet. Volgens Het Nieuwsblad bekeek de oud-preses van SC Heerenveen tegelijkertijd de Marokkaanse Westerlo-aanvaller Nabil Dirar.

De zestienvoudige international Ruiz, die in 2006 Alajuelense verruilde voor AA Gent, heeft zich in zijn tweede seizoen in België ontpopt tot een vaste waarde. Met elf treffers in 24 wedstrijden is de 22-jarige aanvaller een belangrijke kracht.

AA Gent is niet van plan Ruiz zonder slag of stoot te laten gaan. 'Voor een artiest als Ruiz komen de mensen naar het stadion', zegt voorzitter Ivan De Witte in Het Nieuwsblad. 'We gaan er alles aan doen om hem hier te houden.'

Dat SC Heerenveen belangstelling heeft voor spelers van AA Gent roept weinig bevreemding op. Het heeft er alle schijn van dat Buffalo's-trainer Trond Sollied komend seizoen aan de slag gaat in Friesland.

Hoewel de overgang (nog) niet officieel is, is Gent inmiddels de zoektocht naar een opvolger van Sollied begonnen. Assistent Cedomir Janevski is een belangrijke gegadigde. 'Hij kent de filosofie van Sollied als geen ander', aldus De Witte. 'En ik wil dat onze volgende trainer hetzelfde aanvallende voetbal brengt als Trond, daarvoor komt het publiek naar het stadion.'

www.vi.nl
Uitstekende aankoop zou dat zijn. Zeker als men Sulejmani ook nog weet te behouden.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di mar 25, 2008 9:55 am

Is dat een centrumspits?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 25, 2008 9:56 am

Kan overal spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 1:08 pm

Sollied wil meteen iemand meenemen.

Sulejmani is onhoudbaar voor Heerenveen. Z'n contract loopt binnenkort af.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 30, 2008 3:02 am

Thomas schreef:Sollied wil meteen iemand meenemen.

Sulejmani is onhoudbaar voor Heerenveen. Z'n contract loopt binnenkort af.
WAT EEN TOPPER!!!

Ajax moet alles eraan doen om hem binnen te halen!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 11:09 am

Verbeek gedraagt zich vreemd. Hij liet doorschemeren of zei het gewoon luid en duidelijk (interpretatie) dat Ajax die Sulej... moet halen.

Verbeek is aan het praten met feyenoord (uit de krant haal ik dat de besprekingen stroef verlopen, Verbeek schijnt in Friesland te willen blijven wonen en schijnt hardere toezeggingen over versterkingen te willen krijgen) en bekend is dat feyenoord die Sulej... graag wil aantrekken, maar dat Heerenveen in hem een volgende "financiële klapper" ziet. waarom dan aanbevelen bij Ajax? Hij heeft toch niets met Ajax?

Ajax moet trouwens wel bereid zijn om te onderhandelen met de "Servische maffia", zo werden zijn zaakwaarnemers afgelopen zomer neergezet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 11:46 am

Zlatan Son of God schreef:
Thomas schreef:Sollied wil meteen iemand meenemen.

Sulejmani is onhoudbaar voor Heerenveen. Z'n contract loopt binnenkort af.
WAT EEN TOPPER!!!

Ajax moet alles eraan doen om hem binnen te halen!!
Is er een concrete aanwijzing dat Ajax belangstelling voor hem heeft?

Feyenoord kan hem denk ik niet betalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 11:48 am

Die Servische maffia geloof ik allemaal wel. Ajax heeft wel vaker zaken gedaan met twijfelachtige zaakwaarnemers.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 30, 2008 12:50 pm

Verbeek zat gisteren na afloop Sulejmani overigens wel een potje aan te bevelen bij Ajax zeg..
www.voetbalprimeur.nl schreef:Verbeek: "Ajax moet Sulejmani kopen"
Ajax won zaterdag weliswaar met 2-4 van sc Heerenveen, maar de Amsterdamse defensie kreeg totaal geen grip op Miralem Sulejmani. Trainer Gertjan Verbeek sprak na afloop klare taal: "Al kost hij tien miljoen, ik wist het wel."

"Als ik Ajax was, zou ik het wel weten", sprak Verbeek stellig. "Ik zou hem meteen kopen, al kost hij tien miljoen euro. Dat is hij dubbel en dwars waard."

De 19-jarige Sulejmani maakt dit seizoen een stormachtige ontwikkeling door bij Heerenveen en is uitgegroeid tot één van de grootste talenten in de Eredivisie. Ook Chelsea zou interesse hebben voor de oud-speler van Partizan Belgrado.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za apr 05, 2008 8:29 pm

Ik heb genoten van Willem II-Heerenveen. Geweldige wedstrijd waar alles in zat. Uiteindelijk 2-3 geworden maar in de slotseconde kreeg v/d Struijk nog een open kans op de gelijkmaker.

Ik gun dit Jonker ook wel :headbang.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za apr 05, 2008 8:30 pm

Geel voor Vermeer en een penalty?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo apr 06, 2008 3:37 pm

Verbeek: 'Berichtgeving voorbarig'

De berichtgeving dat Gertjan Verbeek maandag wordt gepresenteerd als de nieuwe coach van Feyenoord is voorbarig, zo laat de hoofdrolspeler zondagmiddag tegenover Sportweek weten. De bij SC Heerenveen vertrekkende trainer is wél in verregaande onderhandeling met de Rotterdamse club.

“Of je mag feliciteren? Ja, met de overwinning van gisteren op Willem II", reageert Verbeek desgevraagd. "Niet met een nieuwe baan, want Feyenoord en ik zitten nog in de onderhandelende fase. De Telegraaf heeft gisteren een geruchtje gehoord en is in de jacht op een primeur te voorbarig geweest. Dat is jammer, want het kost me een hoop extra werk. Je bent niet de eerste die me hierover belt, zoals je zult begrijpen.”

Verbeek verwacht spoedig tot een akkoord te komen met Feyenoord. “Over de grote lijnen zijn we het al eens, nu moet er nog worden onderhandeld over de totale organisatie. Eigenlijk zouden we de vervolggesprekken over de wedstrijden van dit weekend heen tillen, maar misschien dat alles nu wel in een stroomversnelling komt.”
Voetbalzone
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 13, 2008 3:39 pm

Heerenveen - Excelsior. Je mag er toch nog wel van uit dat gaan dat Verbeek wil winnen of niet? Vandaag was het ook al drama, maar volgende moet er gewonnen worden voor een plekkie bij de eerste 5. Anders gaat Feyenoord, die thuis tegen Roda moeten, er mee vandoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 16, 2008 2:21 pm

Ik heb van www.abelenstra.com het hele interview met Sulejmani uit de VI van deze week geplukt:

Miralem Sulejmani tekent geen nieuw contract in Friesland
‘Het is tijd om te gaan’

Hij is momenteel de meest besproken speler op de vaderlandse transtermarkt. SC Heerenveen-sensatie Miralem Sulejmani (19) draait er niet omheen. ‘Ik wil een carrière zoals Ruud van Nistelrooy.’

TEKST: TOM KNIPPING

Handelsdelegalies uit alle windstreken van Europa komen met regelmaat naar het Abe Lenstra Stadion. Maar nu reizen ze in steeds groteren getale af, voor een speciale attractie. Miralem Sulejmani. Nog niet zolang geleden een door de FIFA geschorste tiener die voor een paar grijpstuivers naar Heerenveen ging, nu is hij een van de meest gewilde transferobjecten in Europa. Voor VI reden af te reizen naar Heerenveen om zelf kennis te nemen van de jonge sensatie. Het werd een bijzondere ontmoeting. Anno 2008 verschuilt het gros van de spelers zich achter voorspelbare clichés, Sulejmani echter schroomt niet om via een zelfbewust relaas zijn ambities te openbaren.

Miralem Sulejmani is pas negentien jaar, maar heeft al een voetballeven achter de rug. Zijn loopbaan begon met een juridische guerrilla, waardoor hij lang moest wachten op zijn debuut in de Eredivisie. Door een spectaculaire ontwikkeling en het vertrek van Afonso Alves, werd de Serviër gelanceerd en schopte hij het in korte tijd tot international. Hij staat in Amsterdam hoog genoteerd op de aanko¬enlijst van de nieuwe trainer Marco van Basten. Voor Sulejmani zelf zijn de gebeurtenissen niet zo plotseling, hij verklapt het geheim achter zijn doorbraak. ‘Voor een negentienjarige speler in zijn debuutseizoen ben ik goed begonnen, maar hoe vreemd dat ook mag klinken, dat komt door doordat ik een jaar heb stilgestaan. Vorig seizoen heb ik alleen maar getraind. Eerst een paar stages afgewerkt en daarna was ik geschorst. Dat speelverbod van de FIFA is belangrijk geweest voor mijn carrière, omdat ik me perfect heb kunnen voorbereiden. De negatieve energie heb ik omgezet in positieve. Al die zes maanden die ik was geschorst, trainde ik twee keer per dag. Ik hield me voor dat ik meteen een onuitwisbare indruk moest achterlaten, want ik had geen tijd te verliezen. Met mijn grote ambities was dit jaar hét moment om wat te laten zien. Wat dat betreft heb ik heel veel te danken aan trainer Gertjan Verbeek. Ik had geluk dat ik zo’n goede technische staf tegenkwam aan het begin van mijn buitenlandse carrière. Technisch en fysiek heb ik veel progressie gemaakt, zo heb ik acht of negen kilo spieren gekregen. Verbeek geloofde in mij vanaf de start, ik geloof in hem. In principe trainde ik altijd met het eerste team, ook al kon hij me in de wedstrijden niet gebruiken. Als Verbeek niet trainde met de eerste selectie, maakte hij voor mij een programma bij het tweede team. En als die ploeg ook niet trainde, zorgde hij wel dat ik kon meedoen met de A-jeugd. Zo heb ik elke dag aan mijn spel proberen te schaven. Ik ben erg sterk in mijn hoofd, niet kapot te krijgen. Ik dacht dat het zo moést zijn. Er zat niks anders op dan aan mezelf te werken. Dat is de sleutel geweest voor dit goede seizoen. Er zou een dag komen dat ik weer mocht spelen en ik wilde er zeker van zijn dat ik alles kon laten zien wat ik mijn omgeving had beloofd.’

De topclubs Ajax en PSV staken vele miljoenen in aanvallers van FC Groningen, AZ en Vitesse, terwijl een zekere Mickey zich in Friesland ontpopte tot de revelatie van de Eredivisie. Zelf is hij allesbehalve verbaasd. ‘Heerenveen heeft vaker bewezen een goed oog voor talent te hebben, al had mijn doorbraak nog beter gekund. Mijn doel voor dit seizoen was om uit te groeien tot een basisspeler, maar nu ik bijna alles heb gespeeld vallen mijn cijfers (veertien doelpunten en tien assists, red.) me toch een beetje tegen. Ik kan niet zeggen dat ik me zelf heb verrast. Met mijn snelheid, techniek en goede oog had ik verwacht dat ik wel meer zou scoren en meer assists zou geven.

Ik zie dit jaar pas als het begin. Mijn wens is een grote carrière te maken bij de absolute topclubs van Europa. Ik wil de Champions League winnen. Sterker nog, mijn streven is om het beslissende doelpunt te maken in de finale, zoals mijn landgenoot Predrag Mijatovic tien jaar geleden heeft gedaan voor Real Madrid. Van hem had ik een grote poster op de deur van mijn slaapkamer. Hem wil ik achterna.

We treffen een jonge voetballer achter de tekentafel. De blauwdruk van zijn carrière zit al in zijn hoofd. De tiener beluisterend, is zijn langste tijd bij SC Heerenveen alweer geweest. De club heeft een tijd geleden aangegeven dat het zijn contract wil verlengen. De gesprekken zijn gestart, maar Sulejmani moet lang wachten op antwoord van directeur Yme Kuiper. Daardoor heeft hij de indruk dat de Friezen niet negatief tegenover een verkoop staan. ‘Eerder heb ik altijd gezegd dat ik nog een jaar wil blijven, maar de situatie is veranderd. Daar zijn twee redenen voor. De belangrijkste man tot nu toe in mijn carrière gaat naar Feyenoord. Dat is één. Daarnaast heeft Heerenveen gezegd dat het mijn contract wil opwaarderen, maar de club heeft al maanden niks concreets laten weten. Dat is twee. Daarom voelt het alsof ik nu al moet gaan. Ik steek mijn ambities niet onder stoelen of banken: ik wil de beste speler ter wereld worden. Daarvoor moet ik steeds nieuwe stappen zetten. Dan moet ik mijzelf afvragen: Hoeveel beter kan ik nog worden bij SC Heerenveen? Ik heb het idee dat ik daarvoor ook met steeds betere voetballers moet samenspelen. De club ben ik dankbaar voor het in mijn gestelde vertrouwen, maar ik ga recht op mijn doel af en wil graag voor een grotere club spelen. Daarom zeg ik dat het tijd is om te gaan bij Heerenveen. Ruud van Nistelrooy maakte ook eerst stappen in Heerenveen. Hij heeft ook maar één jaar bij deze club gespeeld voordat hij verder ging naar PSV, Manchester United en Real Madrid. Ik wil een carrière zoals Van Nistelrooy.’

Met zijn grote ambities heeft Sulejmani wel eerst de medewerking van de Friezen nodig die alweer aan Huntelaar- of zelfs Alves-achtige bedragen denken. ‘Ik kan alleen maar hopen dat er voor iedereen een bevredigend akkoord uit komt. Ik hou niet van vergelijken. Hun prijs is hun prijs, mijn prijs is mijn prijs. Als ik vertrek wordt over Sulejmani-achtige bedragen gesproken. Ik heb het volste vertrouwen dat de Heerenveenmensen meewerken. Ik ben niet van plan om op de Alves-manier te forceren. Mijn vertrek bij Partizan Belgrado was een geval dat ik nooit meer hoop mee te maken, al geeft dat voorval wel mijn drang om te slagen aan. Dan kun je onmogelijk altijd voor de makkelijkste weg kiezen. Ik durfde weg te gaan van Partizan, niemand houdt mij tegen in mijn ambities. Ik streef naar het hoogste sportieve doel, daarin speelt geld voor mij geen rol. Ik durf best mijn salaris te vertellen, Ik verdien bij SC Heerenveen precies het minimumsalaris voor een negentienjarige speler van buiten de Euro¬pese Unie (177 duizend euro, red.). Dat mag iedereen van mij weten. Als financiën voor mij zo belangrijk waren geweest had ik niet hier naartoe hoeven komen, dit had ik ook kunnen verdienen bij een Servische club.’

Sulejmani speelt graag op gele schoenen. Zulke flitsende voorkeuren worden niet altijd geaccepteerd bij SC Heerenveen, dat het liefst ziet dat iedereen fris gekapt met het shirt in de broek en op zwarte schoenen het strijdperk betreedt. Verbeek raakte geïrriteerd over de schoenen en zei dat tegen de speler ‘Toen zei ik: Als ik met deze gele schoenen vijftien keer scoor, stoort het je dan nog?’ Een mooie anekdote die de zelfverzekerdheid tekent van Sulejmani.‘Als ik eenmaal een weg insla en daarin bevestiging krijg van mijn agent Jovica Radonjic, brengt niets of niemand mij nog van dat pad. Bij hem is mijn carrière in goede handen. Toen hij vertelde dat het beter was verder te kijken dan Partizan, nam ik dat aan. Het is een goede beslissing gebleken, want via SC Heerenveen kennen veel Europese topclubs mij nu. Als mijn omgeving zegt dat het nu al tijd is voor een nieuwe stap, dan heb ik dus geen enkele reden om daaraan te twijfelen?

Sulejmani groeide op in een voorstadje van Belgrado, werd al op achtjarige leeftijd gescout door Partizan, rondde de jeugdopleiding cum laude af en debuteerde al op zestienjarige leeftijd voor de Grobari (grafdelvers). Niets leek een mooie toekomst bij Partizan in de weg te staan, maar daar dacht de club in zijn ogen anders over. ‘De opleiding was perfect. De UEFA riep de voetbalschool van Partizan een paar jaar geleden uit tot de beste van Europa, samen met die van Ajax. Alles wat ik daar heb geleerd, toon ik nu in Nederland. In de jongere categorieën werken ze alleen maar op techniek, daar heb ik veel profijt van. Pas als de tijd rijp is, gaan ze met de kinderen aan tactiek werken. Over de voetbalschool dus geen kwaad woord, die was uitstekend. Het probleem was neer de kwaliteiten van de zelf opgeleide talenten op de juiste waarde te schatten, Ik had weliswaar een contract, maar dat stelde niks voor, het was in elk geval geen professioneel contract. Mijn achttiende verjaardag naderde en ik zat bij de eerste selectie. Een paar maanden voordat dit jeugdcontract afliep, hadden ze me nog steeds geen nieuw contract aangeboden. Daaruit concludeerde ik dat de club niet het volste vertrouwen in mijn talenten had. Dat was voor mij reden te vertrekken, want in het voetbal is geen tijd om te wachten. Ik wilde mijn dromen najagen, daarvoor heb je een club en technische mensen nodig die het helemaal in je zien zitten. Zoals Heerenveen en Verbeek. Toen ik weg ging uit Belgrado, zei Partizan in de media dat ik niet wilde bijtekenen, maar dat was onzin, want ik heb nooit een contract gezien. Dat heb ik toen ook de pers verteld en zo ontstond een rel. Dat liep zo hoog op dat ik werd geschorst. Omdat de FIFA vond dat ik me aan mijn jeugdcontract had moeten houden, mocht ik een tijdje niet spelen. Als dat de prijs is die ik moetbetalen voor een mooie carrière waarin ik zélf de keuzes maak, dan moet dat maar.

In deze hele periode heb je mij nooit horen klagen. Deze mentaliteit heb ik al sinds ik kind was. Als ik iets wilde, ging alles opzij om dat te bereiken. Mijn vader speelde bij een amateurclub in Belgrado, waar hij nu nog jeugdtrainer is. Hij is bezeten van voetbal. Hij overtuigde me te beginnen met voetbal en leerde me de lessen van het leven. In mijn jonge carrière is al veel gebeurd, dat maakt mij meer volwassen dan mijn leeftijd¬genoten. Ik probeer altijd sterk over te komen en geen momenten van zwakte te vertonen. Het conflict met het door mij geliefde Partizan was wel de zwaarste proef, ik was pas zeventien. Ik had één woord in mijn hoofd: ontwikkelen. Mijn eerste keus was meteen Nederland. Hier is het spel open en aanvallend, een mooi land om de eerste stappen te maken op weg naar de top. Zo kwam ik terecht bij AZ.’

De Alkmaarders lieten de speler lopen, omdat het geen zin had in een oorlog om de transferrechten. ‘Er hangt nu al zon netwerk om die jongen heen, dat ik er sceptisch over ben dat we hem vastleggen,’ zei Marcel Brands. Dat is niet echt een overtuigend argument, want later gingen Brands en AZ wel in zee met de evenmin gelicentieerde cowboys die Alves begeleidden. Wie nu Graziano Pellè ziet ploeteren, had graag Sulejmani gezien. Bedenkt u nog even dat AZ alleen al acht miljoen betaal¬de voor Mounir El Hamdaoui en dat de club in totaal meer dan dertig miljoen euro investeerde. SC Heerenveen kreeg de revelatie van de Eredivisie in de schoot geworpen voor een fooi van 260 duizend euro. In de dolgedraaide voetbaleconomie anno 2008 een cadeautje.

Sulejmani kapittelt de uitspraken van Brands. ‘Ik was in totaal 25 dagen in Alkmaar, het ging heel goed. Toch kreeg ik geen contract. De opmerkingen van Marcel Brands kloppen niet, Op mij komt het over als een excuus, hij had me zonder probleem kunnen contracteren. Ik kies mijn eigen begeleiding en daar heb ik alle vertrouwen in. Mijn agent Radonjic is een vriend van mijn familie en ik heb hem nooit op een leugen kunnen betrappen. Wat mij betreft blijft hij tot het eind van mijn loopbaan mijn zaakwaarnemer, Als de mensen van Al met hem geen zaken willen doen, dan is dat hun keus. Maar dat het moeilijk was mij vast te leggen, was feitelijk onjuist. Het verhaal zit heel anders in elkaar. Rond de interesse van AZ doken er opeens allerlei tussenpersonen op. Die waren het probleem. Die mensen waren gekozen door AZ en niet door mij. Daar had ik geen goed gevoel bij. Daarom was ik erg blij dat SC Heerenveen me wél graag wilde hebben. Achteraf een juiste beslissing, want wij voldoen aan onze doelstelling bij de eerste vijf te eindigen, AZ ging het seizoen in met de ambitie voor het kampioenschap te Spelen en staat nu ergens in het tweede rijtje. Ik wil er maar mee zeggen dat ik niet weet of ik me daar ook zo goed had kunnen ontwikkelen, Ik wil niemand de schuld geven. Misschien voelen ze zich in Alkmaar nu schuldig dat ze mij toen niet hebben genomen, maar iedereen kan fouten maken in het leven.’

‘Hij doet me denken aan Abe,’ zo liet clubicoon Riemer van der Velde zich ontvallen na Sulejmani’s opzienbarende optreden tegen Ajax. De wedstrijd tegen de Amsterdammers was een succesvolle sollicitatie. Zelfs Gertjan Verbeek zat stomverbaasd op de bank toen zijn jongste speler tegen international John Heitinga kans op kans creëerde. De trainer hield na afloop een lofzang op zijn talent en schatte zijn transferwaarde op tien miljoen euro. ‘Ik ben heel blij dat ze zo over me praten, omdat Abe Lenstra een grote speler en een grote naam was, Een ongelofelijke eer dat ze me met hem vergelijken. Die wedstrijd tegen Ajax was voor veel mensen bijzonder, maar ik zie alle wedstrijden hetzelfde. Natuurlijk heb ik respect voor Ajax en Heitinga, maar eenmaal in het veld kan ik me daar echt niet druk over maken. Heitinga is een erg goede voetballer, maar hij had geluk dat ik die avond niet vijf of zes keer scoorde. Ik ben blij met alle lovende verhalen, maar ik heb geen moeite nuchter te blijven. Voor mijn gevoel heb ik alles in de hand en kan ik alles goed verwerken. Zoals alle jonge spelers werk ik hard om naar de Europese top te komen, maar ik ga nu niet vliegen. Mijn passie is elke dag iets te leren, daarom voel ik me zo thuis onder een bevlogen trainer als Verbeek.’

We helpen alle Feyenoordfans die nu hoop koesteren maar meteen uit de droom: Sulejmani is niet van plan Verbeek te volgen naar De Kuip. ‘Van mijn zaakwaarnemer heb ik gehoord dat Feyenoord de laatste jaren zijn beste spelers heeft verkocht aan Chelsea, Arsenal, Liverpool en Real Madrid. Het is helemaal geen verkeerde club, maar ik heb iets anders in gedachten. Ik heb een enorme drang prijzen te winnen. Hopelijk gaat Verbeek dat lukken in Rotterdam, maar gezien de resultaten van Feyenoord in de laatste jaren lijkt me de kans op een prijs niet heel groot.’ Wat veel mensen niet weten is dat Sulejmani in het verleden al een gesprek heeft gehad met technisch directeur van Ajax, Martin van Geel. Daar werd hem een belofte gedaan die niet werd waargemaakt. ‘Een jaar of twee geleden heb ik met Van Geel gesproken. Hij wilde me graag hebben. Op dat moment was ik pas zeventien jaar, maar ze zeiden dat ik op mijn achttiende kon komen. Daar bleef het bij, ik ben nooit meer gebeld door Ajax. Een dure inschattingsfout. Volgens de berichten uit Amsterdam heeft Ajax, met dezelfde Van Geel aan het roer, de contractsituatie van Sulejmani al laten onderzoeken. Sulejmani houdt na het seizoen alle aanbiedingen tegen het licht en neemt dan een beslissing. Hij heeft zelf nooit een moment getwijfeld dat ook andere wegen naar de top leiden. ‘Dan kom ik weer terug op Ruud van Nistelrooy, die begon ook bij kleinere clubs. Dat is geen arrogantie, ik stel hoge eisen aan mezelf en die mag iedereen weten, Ik hou er niet van me in te dekken. Met mijn talent moet ik heel ver kunnen reiken. Er zullen vast wel mindere tijden komen, maar ik heb wel veel kwaliteiten, Als ik het daarmee niet red in de Europese top, dan kan ik nooit de schuld geven aan Partizan, de FIFA, AZ of SC Heerenveen. Dan heb ik het helemaal aan mezelf te wijten.’
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr apr 18, 2008 11:49 am

Heerenveen doet miljoenenbod op Emnes
SC Heerenveen hoopt zich komende zomer te versterken met Marvin Emnes. De Friezen hebben een miljoenenbod gedaan op de aanvaller van Sparta, weet het AD.

Mocht Sparta het bod accepteren, dan wordt de verkoop van Emnes de grootste transfer in de Rotterdamse clubgeschiedenis. Technisch directeur Danny Blind heeft het talent ook een sterk verbeterde aanbieding gedaan, maar de kans lijkt zeer nihil dat hij blijft.

Naast Heerenveen, dat een slordige 3,5 miljoen euro overheeft voor Emnes, liggen er ook enkele buitenlandse clubs op de loer. Daarom heeft Sparta het Friese bod nog altijd in beraad.

De negentienjarige Emnes komt voort uit de jeugdopleiding van Sparta en brak dit seizoen definitief door in het eerste elftal. Hij maakte onder meer indruk met een wervelend optreden in de stadsderby tegen Feyenoord.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr apr 18, 2008 1:59 pm

Ik vind 3,5 miljoen voor Marvin Emnes wel erg veel

Lionel
Berichten: 47513
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr apr 18, 2008 2:17 pm

Als Ajax hem straks koopt voor 10 miljoen valt het wel weer mee toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Mourinho
Berichten: 25
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:17 am
Locatie: Randstad

Bericht door Mourinho » vr mei 02, 2008 7:18 am

Gisteren tijdens H'veen - Ajax nog een interessant nieuwtje gehoord in het Abe Lenstra Stadion. Vandenbussche heeft zijn plaats niet vrijwillig afgestaan vanwege de vermeende rechtzaak (nav vechtpartijtje).
De doelverdediger zou zijn vrouw, net bevallen van een kindje, hebben bedrogen met een ander grietje... Disciplinair gestrafd door de club ipv zelf kiezen om niet meer te spelen.
Labor omnia vincit

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr mei 02, 2008 10:29 am

Wat heeft de club daar mee te maken?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 10:33 am

Goede vraag. Wat heeft de club te maken met het haar van Barsom, Roorda en Jong a Pin?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 02, 2008 10:34 am

Heerenveen is gewoon a way of life. :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 02, 2008 10:36 am

NeC heeft die Snoyl ook uit zijn selectie gezet omdat hij zijn wijffie sloeg... tsja.. kan mer er wel wat bij indenken... dit is natuurlijk wel een ander verhaal, maar toch.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 9:14 am

SC Heerenveen versterkt zich met spits Flamengo

Na Afonso Alves en Paolo Henrique heeft SC Heerenveen zich opnieuw versterkt met een Braziliaanse spits.

SC Heerenveen legde Pedro Beda voor drie seizoenen vast met een optie voor nog twee jaar. De 19-jarige aanvaller is afkomstig van Flamengo, dat naar verluiddt minder dan een half miljoen euro krijgt voor de aanvaller.

'Wij beschouwen hem als een groot talent dat alles kan', aldus directeur Yme Kuiper in de nieuwe Voetbal International. 'Beda kan zowel met de rug naar, als met de kop op de goal spelen en heeft scorend vermogen.'

De eerdere ervaring van SC Heerenveen met Braziliaanse aanvallers heeft een bijdrage geleverd aan de komst van Beda. 'Met Alves heeft de Zuid-Amerikaanse markt zich voor Heerenveen geopend', aldus Kuiper op de website van de Friezen.'Onze contacten worden steeds beter. Heerenveen is geen onbekende meer voor clubs, spelers en zaakwaarnemers. Ze nemen soms zelf ook contact met ons op. Dat maakt het zaken doen een stuk eenvoudiger.'
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 9:18 am

Als Sulejmani volgend jaar weg is, dan wordt dit 'em! :smallgrin.gif:

Ik zou als ik Heerenveen was die Ruiz van AA Gent halen. Verder kan men met een beetje scoutingswerk de hele selectie versterken.

Plaats reactie