AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 20, 2008 11:39 pm

Als selectie vind ik Ajax sterker. Moisander, Swerts en Holman zouden bij Ajax door het ijs zakken. El Hamdaoui, Dembele, Ari, Mendes, Schaars, de Zeeuw, Moreno en Romero zijn prima spelers, maar zijn ze beter dan Sulejmani, Suarez, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen en Gabri? Ik denk het niet.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 8:40 am

joey schreef: Het verschil zit 'm vooralsnog in de trainer.
Dan heeft AZ dit seizoen blijkbaar een veel betere trainer dan vorig seizoen. :smallgrin.gif:

Ajax trouwens ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 21, 2008 9:12 am

Alleen zie je dat niet op het AJAX veld terug .. Als MVB HTC had geheten was ie allang door jou .. :1evil.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 9:21 am

Ach, Van Gaal is al drie jaar bezig, dat 'vergeet' Joey voor het gemak maar even

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:27 am

Voetske schreef:Alleen zie je dat niet op het AJAX veld terug .. Als MVB HTC had geheten was ie allang door jou .. :1evil.gif:
Neuh. HtC begon met z´n geklungel tegen FCK. Die was na die tweekamp al gewogen en te licht bevonden.

Bovendien had HtC een selectie met topspelers als Stam en Sneyder. Van Basten moest zo ongeveer bij nul beginnen.

Ik vind Van Basten gewoon een betere trainer. En qua mens spreekt ie me ook meer aan.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:30 am

Enganche schreef:Als het aantrekkelijk is, vind ik het allemaal prima.
Ik vind de insteek ook belangrijk. Je tegenstander opvangen met 2 rijtjes van 4 spelers doen zoveel trainers en ploegen. LVG was altijd een van die mensen die onderscheidend was.

LVG vond de insteek vroeger ook zeer belangrijk. Nu niet meer, sinds z´n baantje aan het begin van het seizoen op de tocht kwam te staan, gooide ie het roer 180 graden om. Jammer. En hypocriet gezien z´n kritiek op trainers die in het verleden hetzelfde deden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:34 am

wimpey schreef:
Voetske schreef:Alleen zie je dat niet op het AJAX veld terug .. Als MVB HTC had geheten was ie allang door jou .. :1evil.gif:
Neuh. HtC begon met z´n geklungel tegen FCK. Die was na die tweekamp al gewogen en te licht bevonden.

Bovendien had HtC een selectie met topspelers als Stam en Sneyder. Van Basten moest zo ongeveer bij nul beginnen.

Ik vind Van Basten gewoon een betere trainer. En qua mens spreekt ie me ook meer aan.

Gaan we weer. Wat doet HtC in deze topic. :smallgrin.gif:

Ik vind de insteek ook belangrijk. AZ probeert tenminste iets van positiespel te spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:35 am

Precies, de insteek zegt alles, AZ is een ordinaire counterploeg

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:37 am

Ach, daar kun je over twisten. AZ probeert in elk geval verzorgd voetbal te spelen.

Tegen was AZ wel degelijk dominant. Al is dat misschien niet zo moeilijk.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:38 am

joey schreef: Ik vind de insteek ook belangrijk. AZ probeert tenminste iets van positiespel te spelen.
Je bent ineens een enorme fan van Louis. Opzienbarend, je hebt ´m de afgelopen jaren nl. enkel met de grond gelijk gemaakt.

Ben benieuwd wat je vrind JC van het AZ van Louis vindt. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:40 am

Ik heb altijd gezegd dat ik LVG een goede veldtrainer vind. Maar als TD was hij een ramp en zijn PR is een drama.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » zo dec 21, 2008 11:01 am

Ach, succes bepaalt altijd het beeld van een trainer. Van Gaal is niet de PR- manager voor je club in nabeschouwingen. Waar het om gaat is of hij die kwaliteiten (Peoples Management) wel heeft in begeleiding van de spelersgroep. Heel veel spelers lopen weg met Van Gaal (zie ook de recente VI-enquete). Wat dat betreft is Van Gaal meer te vergelijken met Mourinho dan met bv. een Henk Ten Cate (geen slechte veldtrainer maar een dramatisch peoplesmanager).
Dat je het aankoopbeleid niet moet overlaten aan Van Gaal klopt, dat geldt voor mij overgens nog veel meer voor een Danny Blind. Blind en Van Gaal zien het spelletje wel alleen is de vertaalslag om kwaliteiten bij spelers die elders spelen in te schatten, nogal moeilijk te maken schijnbaar.
De grote voorsprong van Van Gaal t.o.v. z'n collega's in Nederland is dat hij nu geen gedonder in de tent heeft; Feyenoord (Verbeek), Ajax (Van Basten) en PSV (Stevens); zitten allemaal met trainers die nu al verschllende conflicten hebben.
"Wrecktime."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo dec 21, 2008 5:52 pm

wimpey schreef:
Enganche schreef:Als het aantrekkelijk is, vind ik het allemaal prima.
Ik vind de insteek ook belangrijk. Je tegenstander opvangen met 2 rijtjes van 4 spelers doen zoveel trainers en ploegen. LVG was altijd een van die mensen die onderscheidend was.

LVG vond de insteek vroeger ook zeer belangrijk. Nu niet meer, sinds z´n baantje aan het begin van het seizoen op de tocht kwam te staan, gooide ie het roer 180 graden om. Jammer. En hypocriet gezien z´n kritiek op trainers die in het verleden hetzelfde deden.
Op nul....

Suarez, KJH, Sulejmani, koopt een verdediger van Barcelona....hoezo nul..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 21, 2008 7:56 pm

joey schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik LVG een goede veldtrainer vind. Maar als TD was hij een ramp en zijn PR is een drama.
Ach, die slechte PR is alleen maar een punt in tijden dat het slecht gaat. Dan krijg je van die types die alles aangrijpen om hun Zondebok onderuit te kunnen halen. Als er gewonnen wordt mag Van Gaal alles roepen wat hij wil.


Ik gruwel van LVG als TD. Vorig seizoen is AZ voor een ramp behoed omdat de paniekaankoop van Van Gaal afketste.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 21, 2008 9:43 pm

Het is appels met peren vergelijken. Louis van Gaal mocht ook 30 miljoen investeren om vervolgens met dat spelersmateriaal in het rechterrijtje te eindigen. Dit seizoen heeft hij alles omgegooid en gaat waarschijnlijk als nummer 1 de winterstop in. Bij Ajax zou van Basten al op straat hebben gestaan.

Voor de rest is het op dit moment rustig binnen de club. In de competitie zit Ajax op het vinkentouw en we hebben een redelijke Europese campagne gehad. Enkel die uitglijder in Volendam...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:47 pm

joey schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik LVG een goede veldtrainer vind. Maar als TD was hij een ramp en zijn PR is een drama.
Die veldtrainer eindigde vorig seizoen als 11e. Dus ook op het veld was ie vorig seizoen een drama.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:51 pm

Rishi schreef: Op nul....

Suarez, KJH, Sulejmani, koopt een verdediger van Barcelona....hoezo nul..
Leg de selectie van vorig seizoen eens naast die van nu. MVB kon niets beginnen met de rommel die MVG en Ten Cate naar Ajax hebben gehaald. LVG kon als 11e eindigen en z´n eigen aankopen de deur wijzen. Da´s nogal een verschil, lijkt me. LVG werd geconfronteerd met z´n eigen knoeiwerk, MVB met dat van een ander.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 22, 2008 12:18 am

goodfella schreef:Als selectie vind ik Ajax sterker. Moisander, Swerts en Holman zouden bij Ajax door het ijs zakken. El Hamdaoui, Dembele, Ari, Mendes, Schaars, de Zeeuw, Moreno en Romero zijn prima spelers, maar zijn ze beter dan Sulejmani, Suarez, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen en Gabri? Ik denk het niet.
Moreno, Mendes, Schaars, De Zeeuw en Romero zou ik zeker de voorkeur geven boven Vermaelen, Gabri, Vertonghen (op dit moment), Lindgren en Stekelenburg.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 22, 2008 9:01 am

Vertonghen ook?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 22, 2008 11:38 am

Ik zou alleen Moreno en Schaars willen hebben. De rest hoef ik niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 22, 2008 11:50 am

Ik zou alleen hun trainer willen hebben. Verder geen wensen.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 22, 2008 12:07 pm

Jinne schreef:Ik zou alleen Moreno en Schaars willen hebben. De rest hoef ik niet.
Romero vind ik nu al een klasse beter dan Stekelenburg. En hij is pas 21 jaar. Vijf jaar jonger dus dan Stekelenburg. Als het kon, zou ik zo ruilen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma dec 22, 2008 12:14 pm

Je praat nu wel heel erg in het straatje van AZ, Thomas. ;-)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 22, 2008 12:40 pm

Ben het eens met Thomas zijn lijstje. En voeg Moisander er ook maar aan toe. Fijne speler.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 22, 2008 12:42 pm

Met andere woorden ....... Van Basten doet het geweldig met slechts 3 punten achterstand op de geweldige selectie van az :hypocrite.gif:

Gesloten