AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 20, 2007 10:47 pm

Dirk Scheringa is nu op de radio. :headbang.gif:

Hij zegt dat AZ het wereldrecord gewonnen thuiswedstrijden verbeterd heeft. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 10:52 pm

Larissa, Nürnberg, Zenith en Everton Europese top! :headbang.gif: :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 20, 2007 10:53 pm

Wie zegt dat? Louis? :baaa.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:06 pm

Dat moet wel, nu AZ is uitgeschakeld. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do dec 20, 2007 11:10 pm

Peter schreef:Jij bent al net zo erg, Voets! :blush.gif:

2-3 dus. Eigen schuld dikke bult.
Ja, maar behalve dat ik het jammer vindt van de euro-punten kan ik er niet zo mee zitten .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:36 pm

Dit staat op www.azfanpage.nl:

Ap4AZ schreef:
Ik weet niet of het ergens anders al gepost is, maar dit schreef Johan Derksen vandaan in zijn column in de VI;

"Van Gaal houdt in de publiciteit zijn mond, maar binnen AZ heeft hij voorzitter Dirk Scheringa behoorlijk de oren gewassen. Hij is woedend over het falende aankoopbeleid. Tijdens de winterstop wil hij er drie spelers bij, onder wie Alfonso Alves. Als hij die versterkingen niet krijgt, dreigt hij zelfs op te stappen."
Indien waar, is Van Gaal nog meer de weg kwijt dan ik dacht. Wat verwacht hij? Dat AZ toppers kan halen?

999

Bericht door 999 » do dec 20, 2007 11:47 pm

En van Gaal had geen zeggenschap in de gedane transfers ?.Lijkt me sterk ..
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » vr dec 21, 2007 9:11 am

Gelukkig heb je Koevermans weggedaan Louis.

Maar het is geen schande om uitgeschakeld te worden door Nürnberg hoor Lowie. Ze hebben uit bij Larissa met 1-3 gewonnen. Dan kun je echt wel wat. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 21, 2007 9:59 am

En Shota moest ook weg. Dan mis je een paar doelpunten. Koop daar een miskende Italiaan voor terug, een aankomende topspits natuurlijk, want in Italië snappen ze er helemaal niets van, en je weet dat het gaat spoken in de Alkmaarder Dinges. :smallgrin.gif:
Nu hopen ze zeker dat Alves van dit team een topteam gaat maken. Mwah... :aai.gif:

http://dvplayer.anp.tv/player/anp_popup ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

Interview met Pienaar over de wedstrijd. Maar op het einde zegt hij nog iets over Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 22, 2007 4:39 pm

'AZ haalt Deens international voor linkerkant'

AZ heeft de door Louis van Gaal gewenste speler voor de linkerflank vastgelegd, melden meerdere Deense media. Simon Poulsen sluit in januari aan bij de Alkmaarse selectie.

Poulsen is een 23-jarige linkermiddenvelder van FC Midtjylland. Hij kwam drie keer uit voor het Deense nationale elftal. Voor zijn club scoorde Poulsen vijf keer in 63 competitiewedstrijden.

Van Gaal sprak voor dit seizoen al de wens uit een linkerflankspeler aan te trekken. De blessures van Maarten Martens en Stijn Schaars maakten die noodzaak alleen maar groter.

Sebastien Pocognoli is inmiddels uitgegroeid tot de vaste linkermiddenvelder bij de Alkmaarders, maar de Belg is van oorsprong linksback. AZ legde eerder al de clubloze Kiki Musampa vast om de leegte op te vullen.
VI

Nooit van gehoord... :blush.gif:

Profiel

Michael_B

Bericht door Michael_B » za dec 22, 2007 6:00 pm

Hoppa, weer eentje erbij... Voor mijn informatie: waar is die Luirink eigenlijk gebleven? Dood? Geblesseerd? 4e elftal?

:confused.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 22, 2007 6:14 pm

In de lappenmand volgens mij.

AZ contracteert de ene middenvelder na de andere. Hoeveel heb je er nodig?

999

Bericht door 999 » za dec 22, 2007 7:10 pm

Uithuilen en opnieuw beginnen

AZ-aanwinst Moreno, de man die je lachend doormidden schopt

ALKMAAR, zaterdag

Met een open blik in de ogen en een glimlach op het gezicht doorstond Hector Moreno (19) de beproevingen van de snijdende Hollandse winterkou. De nieuwe Mexicaanse aanwinst van AZ (per 1 januari voor 4,5 jaar) speelde gistermiddag in Alkmaar zelfs een uur lang voor verslaggever van TV Azteca en leidde iedereen rond door het hele DSB-stadion en over het bevroren trainingsveld. Op zijn tocht door het fancentrum ontmoette het grote talent van UNAM Pumas voormalig bondscoach Kees Rijvers, dezer dagen uitgenodigd door Louis van Gaal. Commercieel manager Henk van Rijnsoever keek de linksbenige verdediger eens in de ogen en wist het meteen: „Deze man schopt je lachend doormidden.”

Woensdag was hij op Schiphol aangekomen. In een dun trainingsjackje. „We zijn gelijk maar even gaan winkelen, want hij had nog nooit vorst meegemaakt. In Mexico is het nu 30 graden warmer”, zei zijn zaakwaarnemer Eduardo. „Héctor heeft donderdag op de tribune bij het duel tegen Everton zitten shaken van de kou.” De speler knikt instemmend. „Maar in Mexico is dit een grote affaire. De mensen zijn er trots op, dat een Mexicaan in een Europese competitie gaat spelen.”

„Er zit een goede kop op”, was de eerste indruk van Toon Gerbrands. „Maar maak je maar geen zorgen over hem. Dit soort gasten is prof genoeg. Mexico is weliswaar een iets welvarender land dan Argentinië, maar ook voor hen geldt dat ze je voor een boterham in tweeën zagen”, zei Erwin van der Schaft van JBSports2Business geruststellend. Eduardo lachte zijn tanden bloot van onder een grote pleister op zijn wenkbrauw: „Oh, dat is een cadeautje van de onderhandelingen met AZ in Cancun.” Hoezo? „Ik heb er een golfclub op mijn hoofd gehad.”

Louis van Gaal zocht sinds het vertrek van Joris Mathijsen al naar een linksbenige centrale verdediger. „Talenten van eigen bodem hebben onze voorkeur. Maar Nederlandse spelers zijn snel onbetaalbaar, als Ajax, PSV of AZ zich meldt”, luidde de ervaring van directeur technische zaken Marcel Brands. De nieuwe aanwinst was een buitenkans die langskwam, want hij was transfervrij. „Voor het buitenland. Niet binnen Mexico zelf, want daar hebben de clubs afgesproken om het betalingssysteem in stand te houden. En vergis je niet, daar verdienen de grote spelers gauw een miljoen euro netto. Hij is jong, snel, heel volwassen en bouwt makkelijk op. Met zo’n talent is de keuze dan niet zo moeilijk.”

Ook niet voor Van Gaal, al krijgt de aanwinst alle tijd te wennen aan zijn nieuwe werkomgeving. Binnen AZ gingen al eerder stemmen op om profs uit Zuid-Amerika te halen. De trainer: „Ik hou van hun mentaliteit. Mijn ervaring is, dat het overlevers zijn. Ze weten, waar het over gaat. Nederland is een welvarend land. Dat is fantastisch, maar dat komt niet altijd de sportmentaliteit ten goede. Plus het negentig minuten lang focussen op een wedstrijd. Misschien psychologie van de koude grond, maar de ervaring leert dat de welvaart er een rol in speelt.”

Waarmee de AZ-trainer niet direct wilde zeggen, dat zijn voornamelijk Hollandse selectie een brevet van onvermogen opgespeld diende te worden, met koud de teleurstellende ervaringen tegen Everton en Nürnberg nog in het achterhoofd. Maar het punt is wel gekomen dat AZ dringend een impuls nodig heeft om verder te groeien. „Met de huidige selectie hebben we voldoende kwaliteit om ons bij de eerste vijf te plaatsen”, zei Van Gaal niettemin direct na de knock-out door het professionelere Everton. „Ik ben tevreden met de huidige groep. Maar”, luidde het ook, „AZ zal handelen naar vermogen als de tijd er rijp voor is…”

Het was natuurlijk een beschermend woordje naar zijn eigen selectie toe. Een uur later werd de overgang van de Mexicaan duidelijk. Echt geheimzinnig deed Van Gaal ook niet over de grotere prioriteiten op zijn verlanglijstje. „Een linkermiddenvelder die de achterlijn kan halen en een scorende spits.”

Brands is er hard mee bezig. Al tijden zoekt hij naar de linkermiddenvelder. „We hebben er één in het vizier, die wil. Maar dan hangt het nog van een hoop omstandigheden af.” Hij doelt op vergelijkbare zaken als rond Miralem ’Micky’ Sulejmani, die AZ op het oog had. Het web van zaakwaarnemers schrikte Brands af, zodat de spits na veel moeilijkheden in Heerenveen landde. „Die jongen ging hier bijna huilend weg. Aan zijn kwaliteiten lag het niet. Maar wij wilden onze vingers er niet aan branden. En we moeten ook nog rekening houden met het imago van DSB.”

Dat ging afgelopen zomer op dat front ook bijna fout met Afonso Alves. „Wij hebben alle problemen en misverstanden uit de weg geruimd”, zegt Brands, die met Toon Gerbrands de Afsluitdijk overstak om met Heerenveen bij te praten. „Wij vonden Afonso toen goed, dus we vinden hem nu nog goed. Ik zou heel graag willen bekendmaken dat we hem hadden vastgelegd. Tot nu toe zijn er met Heerenveen alleen maar informele contacten geweest. Ik weet dus absoluut niet of het gaat lukken”, impliceert hij indirect, dat de Braziliaanse scherpschutter weer op de nominatie staat voor een snelle verhuizing naar Alkmaar. Want dat er iets aan de productiviteit moet gebeuren, is halverwege het seizoen pijnlijk duidelijk geworden.
De T.
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo dec 23, 2007 2:55 pm

Jullie hebben helemaal gelijk.. Graziano Pelle kan er idd niks van en scoren kan hij helemaal niet.. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 23, 2007 3:07 pm

Wat toevallig, over Pelle had ik je al een tijd niet meer gehoord.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 23, 2007 3:15 pm

In dat geval is van Beukering ook een topper... die heeft ook 1x gescoord.. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 3:16 pm

Zlatan Son of God schreef:Jullie hebben helemaal gelijk.. Graziano Pelle kan er idd niks van en scoren kan hij helemaal niet.. :hypocrite.gif:
Bij AZ vinden ze dat ook, zegt men.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 23, 2007 3:23 pm

De interesse voor Alves zal daarom ook wel gebaseerd zijn om de linksbackpositie te versterken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 23, 2007 3:29 pm

Voetske schreef:
Uithuilen en opnieuw beginnen

AZ-aanwinst Moreno, de man die je lachend doormidden schopt
De T.
Ow jee.. Als Van Gaal dingen gaat zeggen als "hij schopt mensen doormidden", moet ik altijd direct denken aan Ivan - De man die nooit omviel - Gabrich. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 3:42 pm

1-1 bij AZ.

peter

Bericht door peter » zo dec 23, 2007 3:56 pm

Matondo zie ik. Na een sterk begin ook weinig meer van vernomen, maar ik vond het toentertijd een veelbelovende jongen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 4:19 pm

Oei ZsoG, de verslaggever van LdL noemt net Pelle een van de zwakste mensen van AZ... :aai.gif:

peter

Bericht door peter » zo dec 23, 2007 4:26 pm

AZ verneukt ook weer 2 punten. Eindstand is 1-1,

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo dec 23, 2007 5:08 pm

joey schreef:Oei ZsoG, de verslaggever van LdL noemt net Pelle een van de zwakste mensen van AZ... :aai.gif:
Geduld hebben.. deze jongen gaat het echt nog wel maken.. Hij begint nu al met scoren en het goede kaatswerk zit erbij hem al in.. Het komt allemaal!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma dec 24, 2007 12:48 am

maar jongens v. Gaal geeft aan wat hij wenst te hebben... Koster geeft aan wat eraan ontbreekt.... NIKS wat een verschil. Schaduwlijst :drecul.gif: :drecul.gif:
Geld moet ook volgens mij niet het probleem zijn.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Plaats reactie