PSV 2009-2010
Re: PSV 2009-2010
Jawel, maar je kunt de uitslag van een keuring niet sturen. Als hij niet wordt afgekeurd dan zal dat zijn omdat de blessures niet chronisch is/zijn
I think I lost my fucking headache
Maar als iemand al drie jaar problemen heeft met zijn knie, dan is het toch chronisch?
Geen idee, theoretisch kunnen het steeds andere blessures zijn. Blijkbaar kan hij niet afgekeurd worden (of is de knie werkelijk niet zo slecht dat hij afgekeurd zou horen te worden)
'Harm schreef:Hij schijnt psychische problemen te hebben. Er wordt in ieder geval erg vaag over gedaan.wimpey schreef:Wat is er trouwens met die Marcellis gebeurd? Topseizoen in 07/08 en sindsdien met sprongen achteruit gegaan.
De nieuwe Jordi Hoogstrate? In het gemoedelijke Brabant kent men toch geen druk?
Zou overigens wel sneu voor die jongen zijn. Hij was goed bezig.
Inderdaad. Had een goede kunnen worden voor Oranje ook.Rishi schreef:Jammer... Goede verdediger.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Zijn broer was toch overleden? Misschien dat hij het daar moeilijk mee heeft? Als ik het me goed herinner gebeurde dat in de tijd dat het allemaal nogal snel met hem ging. Ik kan me voorstellen dat hij het daarom misschien niet zo goed heeft kunnen verwerken. Nog los van het feit dat zoiets natuurlijk sowieso behoorlijke invloed op iemand kan hebben.
Of hij heeft 'gewoon' problemen met Rutten. Misschien ziet die het niet zo in hem zitten? Dat kan natuurlijk ook. Al zou hij gezien het beschikbare materiaal toch de 1e verdediger zijn die ik zou opstellen.
Of hij heeft 'gewoon' problemen met Rutten. Misschien ziet die het niet zo in hem zitten? Dat kan natuurlijk ook. Al zou hij gezien het beschikbare materiaal toch de 1e verdediger zijn die ik zou opstellen.
Nil volentibus arduum
Klopt en dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn, zijn broer overleed toen hij net doorbrak...Marillion schreef:Zijn broer was toch overleden? Misschien dat hij het daar moeilijk mee heeft? Als ik het me goed herinner gebeurde dat in de tijd dat het allemaal nogal snel met hem ging. Ik kan me voorstellen dat hij het daarom misschien niet zo goed heeft kunnen verwerken. Nog los van het feit dat zoiets natuurlijk sowieso behoorlijke invloed op iemand kan hebben.
Zou kunnen, maar dit verwacht ik niet. Rutten begon de voorbereiding met Ooijer en Marcellis, alleen speelde Marcellis niet best waarna hij vervangen werd. Maar goed, hij is nog jong dus hopelijk heeft hij snel weer de stijgende lijn te pakken.Of hij heeft 'gewoon' problemen met Rutten. Misschien ziet die het niet zo in hem zitten? Dat kan natuurlijk ook. Al zou hij gezien het beschikbare materiaal toch de 1e verdediger zijn die ik zou opstellen.
Aangezien niemand hier blijkbaar iets heeft te melden over PSV-Willem II zal ik het maar doen: appeltje eitje, op naar donderdag 

Natuurlijk appeltje eitje. Niemand had wat anders verwacht
www.destentor.nlEngelaar neemt het commando over
door Frans van den Nieuwenhof.
EINDHOVEN - Het Philips Stadion leek zaterdagavond wel een grote sporthal. In een stijl die aan zaalvoetbal deed denken, degradeerde PSV het arme Willem II anderhalf uur lang tot toeschouwer. Het was alleen teleurstellend dat PSV zijn suprematie niet in cijfers uitdrukte (3-1).
Het commando van de exercitie lag in handen van Orlando Engelaar. De dertigjarige middenvelder is stilaan naar zijn topvorm aan het groeien. Engelaar was zaterdag ongenaakbaar. Met zijn prachtige balbeheersing en gevoel voor positie bepaalde hij het tempo en de richting van het spel van PSV.
Engelaar kende dit seizoen een lange, trage aanloop. Die past wel bij zijn voorkomen. Hij is een diesel, die in augustus nog eens werd opgehouden door een slepende blessure. In de vijf wedstrijden die Engelaar toen miste, overleefde PSV een paar zware tegenstanders (Twente, Ajax), met zijn terugkeer heeft de ploeg onmiskenbaar aan klasse gewonnen.
Willem II-trainer Fons Groenendijk zag al snel dat er voor zijn ploeg geen eer te behalen viel. "PSV heeft een middenveld waar de kwaliteit vanaf druipt. Ze zorgen voor veel positiewisselingen en hebben voorin drie scorende mensen. Dat kan geen enkele andere club in Nederland zeggen. Je ziet dat het veel vertrouwen geeft naar de rest van het team. PSV maakt op mij de beste indruk van de topclubs."
De dominante houding is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan Engelaar. Hij speelt nu op de plaats die jarenlang was voorbehouden aan Timmy Simons. Waar Simons in zijn beste tijd vooral uitblonk als corrector, daar is Engelaar de creatieve motor. Zijn stijl roept herinneringen op aan Willem van Hanegem. Een prachtige steekbal met buitenkant links, kort na rust op Otman Bakkal, was het mooiste wat Engelaar zaterdag liet zien.
In de eerste helft ontstonden vrijwel alle PSV-aanvallen, en dat waren er veel, aan de kant waar hij zich ophield. Die leverden enkele goede doelpunten op. Otman Bakkal scoorde uit een mooie dieptepass van Balázs Dzsudzsák, Danko Lazovic rondde een combinatie tussen Erik Pieters en Ibrahim Afellay knap af.
Mede omdat Willem II de rechterkant van PSV wilde afdekken, en de linkerflank te vaak negeerde, was er voor de ploeg van Groenendijk geen houden aan. Met een knap doelpunt, te danken aan goed storen van Danny Koevermans, besliste Afellay de wedstrijd al voor de rust. In de tweede helft verzuimde PSV om verder weg te lopen. Frank Demouge zorgde in de slotfase nog voor 3-1.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Beetje overdreven, dat gejubel. Willem ll is een ploeg van niets.
Het stinkt aan alle kanten!
Goh, verrassend. 

Salvador Dali
Salvador Dali
Tja, het kan aan mij liggen (ik heb alleen het eerste half uur gezien), maar ik vond PSV helemaal niet zo bijzonder. Maar wellicht dat de rest van de wedstrijd wervelend was.
De wedstrijd verliep in een Engelaar-tempo. Stroperig.
Ik zat net bij m'n moeder de Stentor te lezen en kwam dit stukje ook tegen. Engelaar - Hanegem.Duke schreef:Goh, verrassend.

De schrijver van het stukje dweept als gebruikelijk met PSV. Die man is echt niet serieus te nemen.
PSV speelde tegen Willem II. Gaan we De Zeeuw o.b.v. de wedstrijd tegen ADO met Jan Wouters vergelijken? Hopelijk niet...
Frans van den Nieuwenhof is niet neutraal.Die is Psv supporter in hart en nieren ..
Blij met de punten ...
Ook supporter van Engelaar dan, blijkbaar.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Daily Blind
De reden dat PSV steeds beter aan het draaien is heeft niet met Engelaar te maken, maar meer met het uitstekende spel van Bakkal.
Het gehele middenveld van PSV speelt zoals Rutten het graag ziet en zoals hij het ook deed bij Twente, met de punt naar voren en met controlerende spelers die kunnen voetballen en vooruit durven te denken. Dat heeft altijd tijd nodig, maar ook bij PSV begint het nu te lopen. En dan kan PSV heel goed voetbal laten zien, al blijft zo'n middenveld defensief kwetsbaar...Afellay denkt nogal aanvallend, Engelaar heeft de omschakeling van een tanker en Bakkal wil zijn man wel eens laten lopen. In balbezit echter kan dit middenveld de tegenstander wegspelen, zoals tegen Willem II gebeurde. Dat lag zowel aan de kwaliteiten bij PSV als aan het gebrek van kwaliteiten bij Willem II.
PS: Engelaar is niet zo slecht als men hier vaak denkt, maar hij is natuurlijk niet zo goed als Van den Nieuwenhof nu schrijft.
PS: Engelaar is niet zo slecht als men hier vaak denkt, maar hij is natuurlijk niet zo goed als Van den Nieuwenhof nu schrijft.
- Daily Blind
Is juist een prima aankoop, zoals ik ook verwachte. Een middenveld met erg veel balans, maar Bakkal maakt echt het verschil.
Geen wonder dat ze altijd zo gemakkelijk een penaltie krijgen ..PSV legt arbiters in de watten
EINDHOVEN, dinsdag
PSV heeft de test met de twee extra assistenten van de arbiter tijdens Europa Leaguewedstrijden aangegrepen om de werkomstandigheden voor officials in de catacomben flink te verbeteren. De Noor Tommy Skjerven, die overmorgen het thuisduel met CFR Cluj leidt, zal zich voor het eerst als een heuse vip mogen voorbereiden.
De wedstrijdleiding heeft in de kleedruimte naast de gebruikelijke voorzieningen ook voortaan de beschikking over een televisie en een computer met internet. „Dit was een mooie aanleiding voor de verbouwing. Het is nu een verblijf met vijf sterren”, zegt manager stadion, veiligheid en operations Frank Wijnveld. In de voormalige scheidsrechterskamer zal voortaan de dopingcontrole plaatsvinden. „Zoals de UEFA tegenwoordig eist, heeft deze ruimte de beschikking over een aantal douches.”

Blij met de punten ...
Dus omdat PSV nu de ruimte voor de officials heeft verbouwd, kregen ze in het verleden vaak strafschoppen?
Ik vraag me af of het wenselijk is dat scheidsrechters in de rust van een wedstrijd toegang hebben tot televisie en/of Internet en/of mobiele telefoon.
Weet iemand of ze dat hebben?
Weet iemand of ze dat hebben?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Jij denkt dat de officials alleen in de rust in de kleedruimte te vinden zijn ?
Ze komen al omgekleed aan, trekken 3 sprintjes en beginnen aan de wedstrijd, waarna ze na het eindsignaal meteen hun spullen pakken en lekker thuis gaan douchen ?
Ze komen al omgekleed aan, trekken 3 sprintjes en beginnen aan de wedstrijd, waarna ze na het eindsignaal meteen hun spullen pakken en lekker thuis gaan douchen ?