N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 15, 2008 10:43 pm

De voorganger van Rutten, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 10:48 pm

Vechters kan NEC ook wel gebruiken... zoals ik het begrijp... (kweet niet... doe een gokje)... soort vd doelen??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 15, 2008 10:50 pm

Nee, Van der Doelen was een kip zonder kop. Sibum is veel slimmer in zijn positionering.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 10:53 pm

Ok... dank voor de info in ieder geval!!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jan 15, 2008 10:59 pm

Doeluh is RIF...zal Sibum iig noooit worden! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 11:00 pm

Been: "Grote wanvertoning, regelrechte schande"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 22:56 | Laatst bewerkt: Vandaag 22:56

Trainer Mario Been heeft vanavond na afloop van de verloren bekerwedstrijd tegen FC Zwolle opnieuw zijn ontslag aangeboden. ''Ik heb de spelers stuk voor stuk gevraagd of het aan mij ligt. Had er eentje 'ja' gezegd, was ik geen trainer meer geweest. Maar ik ben ze opnieuw stuk voor stuk langs gegaan. Maar niemand zei iets.''

Daardoor zit Been zondag gewoon op de bank tijdens de competitiewedstrijd in eigen huis tegen FC Zwolle. ''Maar dan zal er zeker iets moeten veranderen in de instelling van de spelers. We stonden vandaag bij de aftrap al met 0-1 achter, op de wijze zoals we aan de wedstrijd begonnen. We hebben in negentig minuten geen enkele keer strijd geleverd en verloren elk duel. Met dit stelletje pseudo-winnaars komen we niet ver.''

De teleurstelling zat diep. ''Ik heb de jongens vooraf nog zou gewaarschuwd, maar blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest. Dit was vandaag een grote wanvertoning, een regelrechte schande.''

De geplande persconferentie na afloop van de wedstrijd ging ook niet door. ''Jammer'', was de korte reactie van Been.

Bron: ELF

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 15, 2008 11:02 pm

Wanneer heeft-ie dat gevraagd...toch niet in de bestormde kleedkamer? :smallgrin.gif: :1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 11:03 pm

Geen wonder dat ze dan niets terug zeiden... die waren druk bezig met de supporters van zich af te houden... :-)

Kweet ook niet wat hier van klopt hoor... maargoed...

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 15, 2008 11:11 pm

Been wegsturen is m.i. geen oplossing...hoewel ik die 4 verdedigers tegen 2 spitsen van Zwolle dan weer niet snapte... :1evil.gif: maar goed...wie ben ik... :rules.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 11:18 pm

Is ook gene optie... zelfs Hiddink krijgt dit stelletje prutsers niet aan het voetballen... Been sprak leuk... !! 500 euro boete per speler... misschien dat ze daar Sibum voor gehaald hebben?? :-)

" Deze spelers kan je best dat geld vragen, want dat interesseert ze toch niets." ...

\Maar... gelukkig komt het goed.. :-)
Guinness - Vandaag 23:08
Met zo'n team kan Guus Hiddink nog niks!!!
Deze vergelijkingen van mij en een supporter op forzanec berust serieus puur en alleen op toeval!!

Ben erg benieuwd naar de opstelling zondag... dat moet dus wel even een heel andere zijn dan de laatste paar weken.... begin maar met Lens eruit te halen... Janssen mag ook wel weer op de bank...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 16, 2008 9:41 am

Shit... nu weet ik zeker dat Ajax een lastige wedstrijd tegemoet gaat. Die gasten gaat natuurlijk tegen het "grote" Ajax bewijzen dat ze wel vertrouwen in Been hebben.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 16, 2008 9:59 am

Verslagje bij...als die gifbeker toch leeg moet... :excited.gif: :1evil.gif:

FC Zwolle gooit abominabel NEC uit de beker

NIJMEGEN - NEC kan zich de komende drie maanden toeleggen op de strijd tegen degradatie. De ploeg van coach Mario Been liet zich gisteravond in eigen huis op gênante wijze uit het toernooi om de KNVB-beker knikkeren.

Afbeelding
Jhon van Beukering druipt gedesillusioneerd af, nadat NEC door FC Zwolle is uitgeschakeld in het toernooi om de KNVB-beker.foto Theo van Zwam

FC Zwolle, toch echt geen hoogvlieger in het betaalde voetbal, zegevierde volkomen verdiend met 0-2.

De Nijmeegse club, al veertien seizoenen op rij actief op het hoogste niveau, voelt zich ver verheven boven de armoedige krabbers in de eerste divisie. Gisteravond in de kletsnatte Goffert bleek daar weinig van. Integendeel, NEC speelde zo belabberd dat het wel leek of eerstedivisionist Zwolle een afdeling hoger speelt.

Been was na afloop ziedend over de wanprestatie van zijn team. "Ik heb na de wedstrijd opnieuw iedere speler op de man af gevraagd of ze vonden dat ik ze nog wel kon motiveren. Stuk voor stuk zeiden ze dat ze met mij verder willen. Allemaal goed en wel, maar dan moet er nu wel iets gebeuren. Ik ben blij dat we vandaag Bas Sibum van Roda JC hebben kunnen vastleggen. Dat is in elk geval een echte winnaar, geen pseudo-winnaar zoals sommige jongens die vanavond op het veld stonden."

De NEC-trainer liet zijn ploeg met drie verdedigers aantreden. Peter Wisgerhof, Patrick Pothuizen en debutant Jeroen Drost moesten de twee Zwolse spitsen Marcel Kleizen en Tozé bewaken. Niet voor het eerst onder het bewind van Been bleek dat het 3-4-3-concept de Nijmeegse ploeg niet bijster ligt. De oefenmeester zag het armzalige gehannes van zijn ploeg een halfuurtje aan en stuurde toen spits Jhon van Beukering de dug-out uit. Tien minuten voor rust switchte de thuisploeg naar 4-3-3, Pothuizen werd het kind van de rekening.

Het abominabel spelende NEC creëerde in de eerste helft geen enkele kans en kreeg vlak voor rust zelfs een tegengoal om de oren. Het doelpunt kwam op naam van Derk Boerrigter die via het lichaam van Drost doelman Babos passeerde: 0-1.

In de pauze trakteerde Been zijn spelers op een donderspeech en stuurde ze al na ruim tien minuten weer de regen in. Ook geen geslaagde actie, want het duurde vele minuten voor ook Zwolle zich op het veld meldde. Ook toen kon er nog niet worden afgetrapt, omdat verdediger Eric Botteghin problemen met een lens had.

Die kreeg de thuisclub ook. Jeremain Lens, die voor rust al tegen een gele kaart was opgelopen, kreeg er na een uur nog een. Daarmee was het vonnis over de thuisclub geveld. Al kreeg Brett Holman nog twee aardige kansen en raakte invaller Dominique Kivuvu zelfs de paal.

Maar op dat moment had Zwolle de buit allang binnen. Een slappe schuiver van invaller Bram van Polen leverde zomaar een doelpunt (0-2) op omdat Babos op het beslissende moment even weggleed. Dat kon er ook nog wel bij.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 16, 2008 9:59 am

Daardoor zit Been zondag gewoon op de bank tijdens de competitiewedstrijd in eigen huis tegen FC Zwolle.

Hebben ze bij ELF ook al geen eindredactie? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 16, 2008 10:38 am

NEC'er Wisgerhof: "We moeten winnen, maar hoe?"
Jeroen Drost kende dinsdag bij NEC geen optimaal debuut. De sc Heerenveen-huurling verloor in de beker van FC Zwolle (0-2) en kreeg door die wanprestatie een boete van 500 euro opgelegd.

Drost was wel een klein beetje geschrokken door de straf van trainer Mario Been. "Ik weet niet hoe ze hier met boetes omspringen, maar ik vond het een aardig bedrag", zei hij in De Gelderlander. Maar: "Ik snap het ook wel, hoor. Als je dit laat zien. Als je zó voetbalt. Daar is geen enkel excuus voor."

Been had zijn ploeg gewaarschuwd voor Zwolle. "We moesten waken voor onderschatting. Fel beginnen. Zwolle onder druk zetten", zegt Drost, die stiekem wel op een overwinning rekende. "In de voorbereiding hadden we met Jong Heerenveen nog tegen FC Zwolle gespeeld. 4-0 gewonnen."

Die prestatie zou door NEC echter niet worden herhaald, zag ook Drost snel. "Zoals wij begonnen. Dramatisch. Voor mezelf was het even wennen. Ik stond centraal achterin. Normaal speel ik op links. Verdedigend ging net nog wel. Maar opbouwend bracht ik te weinig."

Op weg naar de kleedkamer, toen de 0-1 net gemaakt was, wist Drost dat het niet meer uitmaakte hóe, áls er maar gewonnen werd. "Mooi of lelijk. Dat maakte allemaal niet meer uit. Maar ook in de tweede helft liep het gewoon niet bij ons. Daarom begonnen we al snel met de lange bal op Jhon van Beukering. Dat lukte ook niet echt."

Aanvoerder Peter Wisgerhof zat er na de nederlaag helemaal doorheen. "Ik ben lang in de kleedkamer gebleven. Lang nagedacht over vanavond", zo begint hij. "Maar ik weet het even gewoon niet meer. Wat ik ook zeg. Het lijkt op dit moment allemaal weinig zin te hebben. We zijn op trainingskamp geweest. Tegen FC Twente speelden we goed. Verdienen we een overwinning. En drie dagen later komen we met zo'n wedstrijd. Strijd leveren en hard werken is ook een kwaliteit. Maar die lijken we kwijt te zijn. Er zit maar één ding op: we moeten een keer winnen. Maar hoe. Ik weet het eerlijk gezegd echt even niet."
voetbalprimeur.nl

Tsja... met de taktiek van Been kan je hem straks ook op het middenveld verwachten...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo jan 16, 2008 2:57 pm

Ze nemen daar bij elf alvast een voorschot op volgend seizoen.

:666.gif:
Duke schreef:
Daardoor zit Been zondag gewoon op de bank tijdens de competitiewedstrijd in eigen huis tegen FC Zwolle.

Hebben ze bij ELF ook al geen eindredactie? :1evil.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 16, 2008 6:05 pm

NEC test verdediger Nouri
NEC Nijmegen krijgt vanaf donderdag Emin Nouri op proef. De 22-jarige Zweed zal een week meedraaien met de equipe van trainer Mario Been.

De vleugelverdediger speelt momenteel voor Östers Växjö IF, uitkomend in de Zweedse eerste divisie. Tevens speelde hij twee interlands voor Jong Zweden. Ook enkele Zwitserse clubs zouden interesse hebben volgens ELF.

NEC test ook de Belg Jonathan Walasiak, hij is al langer op proef. Deze transferperiode werden Bas Sibum (Roda JC) en Jeroen Drost (sc Heerenveen, huurbasis) al aangetrokken door NEC.
voetbalprimeur.nl

En Partizan belgrado wil die belg die op proef is ook hebben hoor ik net... nou, daahaag.. :)

Poeder

Bericht door Poeder » wo jan 16, 2008 8:23 pm

Ze hebben wel lange namen aldus wimpie van hanegem op de vraag of nec grote namen heeft.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 16, 2008 8:25 pm

:smallgrin.gif:

Geen grote namen, wel goede spelers, zei hij daarop ook...en Sibum...redder in nood... :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 7:18 am

Ook fijn... :tranen.gif:

Kijkoperatie voor Mark Otten
Uitgegeven op 16 januari 2008 16:31

N.E.C.-er Mark Otten ondergaat aanstaande vrijdag een kijkoperatie aan zijn linkerknie. Eerder deze week werd een scan gemaakt van dezelfde knie maar deze bood geen 100% uitsluitsel over de oorzaak van de terugslag in de revalidatie na zijn kruisbandblessure. Met een kijkoperatie lukt dit hopelijk wel.

Afbeelding
Mark Otten

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 7:23 am

De eerste dag van Bas Sibum bij N.E.C.
Uitgegeven op 16 januari 2008 17:24

Na afloop van de verloren bekerwedstrijd tegen FC Zwolle werd bekend gemaakt dat Bas Sibum, ex-Roda JC en ex-FC Twente, een contract bij N.E.C. tekent voor 3,5 jaar. Voor velen betekende dit een lichtpuntje op een zeer donkere avond. Sibum, die bij N.E.C. gaat spelen met nummer 16, presenteert zich vrolijk, strijdvaardig, maar vooral open en direct.

Afbeelding

Bij de KNVB bekerwedstrijd van Roda JC tegen Excelsior zat hij op de bank en zag zo nu en dan de tussenstanden van de andere wedstrijden voorbijkomen. Eén daarvan had uiteraard zijn volle aandacht.

‘Oh jee, daar gaan ze dacht ik. Of eigenlijk ‘we’ al was dat gisteren een vreemd gevoel. Ik weet dat ik niet op het beste moment binnenkom maar het maakt me eigenlijk niks uit. Ik geef nooit op, dat zit niet in me en die instelling is zeker hier en zeker nu het allerbelangrijkste. Het tij moet keren en daar ga ik ook mijn uiterste best voor doen, veel minder kan het niet gaan toch?’

Wat zijn je eerste indrukken na vandaag?
‘Ik ben hier echt prima opgevangen. Zowel door het team als door de technische & medische staf en alle andere mensen. Ik hoop hier gewoon snel mijn plekkie te vinden. Bij Roda waren ze echt niet blij dat ik wegging, dat gaf me wel een goed gevoel. Ik had het bij diverse mensen echt moeilijk gisteren toen ik afscheid nam. Best vreemd ook want eigenlijk ben ik heel honkvast en zeker geen clubhopper maar ja, in de voetballerij gebeuren wel vaker dingen die je niet meteen verwacht.’

Wie is eigenlijk Bas Sibum?
‘Pfff, da’s altijd lastig om over jezelf te zeggen. Als mens: in 4 woorden: open, eerlijk, druk en eigenwijs. En als voetballer: een rechtsbenige middenvelder. Waar op het middenveld maakt me eigenlijk niet zoveel uit want je komt me overal tegen haha. We moeten hier echt de knop omzetten, dat besef moet komen en nogmaals, ik geef nooit op!’

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Mooi! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 17, 2008 10:37 am

NEC ziet in Bobson ideale versterking
Na Jeroen Drost en Bas Sibum wil NEC opnieuw een voetballer uit de Nederlandse competitie binnenhalen. Willem II-aanvaller Kevin Bobson is het nieuwste target van de club uit Nijmegen.

Volgens het AD staat de vleugelaanvaller in de nadrukkelijke belangstelling van de club van trainer Mario Been. NEC liet weten in de winterstop in iedere linie een versterking te zoeken. Verdediger Drost kwam op huurbasis over van sc Heerenveen, terwijl Sibum (Roda JC) het middenveld is komen versterken.

Enkele dagen geleden kwam het nieuws naar buiten dat Bobson mocht vertrekken bij Willem II. Vorig jaar was de Amsterdammer nog in gesprek over een nieuw contract. Toen de Tilburgse club er echter niet met hem uit kon komen werd bekend gemaakt dat hij per direct naar een andere club uit mocht zien.

De 27-jarige Bobson speelde in zijn carrière voor Ajax, NAC en Espanyol. Bij Willem II is hij bezig aan zijn vierde seizoen.
voetbalprimeur.nl
NEC haalt verdediger Dani Fernández
Door: CHEF | Gepubliceerd: Vandaag 10:31 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:28 | 1 reactie

NEC heeft Dani Fernández voor de rest van het seizoen gecontracteerd. De 24-jarige Spanjaard komt over van Metallurg Donetsk.

Fernández komt uit de opleiding van FC Barcelona. De rechtsback debuteerde in 2006 onder Frank Rijkaard in de hoofdmacht. Fernández komt sinds begin december niet meer aan spelen toe bij Metallurg. De club stuurde alle buitenlandse spelers, onder wie ook Jordi Cruijff, ineens op 'vakantie'.

Bron: Omroep Gelderland

Poeder

Bericht door Poeder » do jan 17, 2008 12:38 pm

Ben zeer benieuwd wie van de lange namen Been allemaal gaat "slachtofferen".

Maar goed alles bij elkaar,... denk dat Zwolle een absoluut dieptepunt was en NEC met deze aanwinsten in ieder geval nacompetitie moet ontlopen.

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 12:47 pm

Ik kan me niet voorstellen dat Muslu 'de Knuffelturk', zoals hij liefkozend genoemd wordt, de sigaar is...maar gezien de versterkingen???

Dacht zelf eerder aan Lens, gezien het akkefietje na de wedstrijd en zijn algehele houding...maar ja...tis ook een bruikbare speler, indien hij wil... :eusa_silenced.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 17, 2008 12:54 pm

Zij halen wel een verdediger voor zondag... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 12:57 pm

Brrr...2 frustteams... :eusa_silenced.gif:

Plaats reactie