NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 02, 2007 2:55 pm

NEC wacht vanavond zware klus in De Goffert
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 13:06 | Laatst bewerkt: Vandaag 13:21 | 1 reactie


Vanavond speelt NEC een lastige thuiswedstrijd tegen FC Twente. De Tukkers presteren dit seizoen boven verwachting en strijden met Ajax en AZ om de tweede plek. De wedstrijd eerder dit seizoen in Enschede was voor NEC eentje om snel te vergeten. Binnen 16 minuten keken de Nijmegenaren al tegen een 3-0 achterstand aan en mochten blij zijn dat FC Twente het toen voor gezien hield. De teller stopte uiteindelijk op 4-0, door een late treffer van Blaise N'Kufo. Maar het was één van de twee nederlagen die NEC dit seizoen leed in Enschede, want anderhalve week later mocht NEC het weer proberen, ditmaal voor de KNVB-Beker. Deze wedstrijd was meer in evenwicht, ondanks dat NEC weer snel tegen een achterstand aan keek. Holman zorgde net voor rust voor de aansluitingstreffer. Maar Twente deed wat zij het hele seizoen al doet, scoren. Eindstand 3-1.

NEC moet het vanavond doen zonder de geschorste Patrick Pothuizen en Andrzej Niedzielan. Pothuizen kreeg in de wedstrijd tegen FC Utrecht twee keer een gele kaart, wat automatisch een schorsing van één duel opleverde. Niedzielan kreeg tegen FC Utrecht maar één gele kaart te zien, maar omdat het zijn zevende gele kaart is, betekend dit ook een schorsing voor de Pool. Omdat Roy Beerens nog geblesseerd is, heeft Mario Been gekozen om terug te gaan naar een 4-4-2 opstelling. Daardoor keert Youssef El-Akchaoui weer terug in de basis, waar hij een plek links op het middenveld krijgt. Jonas Olsson keert weer terug na een schorsing en begint op de voor hem inmiddels vertrouwde plaats, links achterin.

FC Twente kan vanavond weer beschikken over Orlando Engelaar, die terugkeert in de basis na een blessure. Zij zullen waarschijnlijk op volle sterkte richting Nijmegen komen, met aanvalstrio Touma, Bakircioglu en N’Kufo. De laatst genoemde mag zich scharen in het rijtje meest productieve aanvaller van de Eredivisie. Met achttien goals deelt hij op de topscorerlijst de tweede plek met Koevermans en heeft er maar drie minder gescoord dan Alves van Heerenveen. Ook wordt het een weerzien met Oud-Nec'er Rob Wielaert, die in Twente een vaste waarde is. Trainer van FC Twente Fred Rutten op de officiële site van de Tukkers: ''NEC heeft een goed georganiseerd team. Dat blijkt wel uit de cijfers. Het is een ploeg die relatief weinig treffers tegen krijgt. Ze zullen zich na de uitwedstrijd van vorige week tegen FC Utrecht voor eigen publiek willen revancheren.''

Opstelling NEC: Babos, Muslu, Wisgerhof, Otten, Olsson, Barreto, Kivuvu, Snoyl, El Alchaoui, Denneboom, Holman

Opstelling FC Twente: Boschker, Schuurman, Braafheid, Wielaert, Heubach, El Ahmadi, Aissati, Engelaar, Bakircioglu, N'Kufo, Touma
Ik ga voor een 0-3 voor Twente... NEC heeft het daar altijd moeilijk tegen en ik verwacht vanavond ook niet veel bijzonders... al helemaal niet als je die lompe boer op het middenveld zet... el alchaoui...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 02, 2007 9:18 pm

Peter vindt Denneboom maar niets, ik ben niet te spreken over de Vieira van NEC. Chivuvu valt op door een lage handelingssnelheid en zwakke passing. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 02, 2007 9:35 pm

Kivuvu bakt er ook niets van, inderdaad.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 02, 2007 9:37 pm

Eindelijk 0-1. :yes:

Onbegrijpelijk dat PSV iets ziet in Denneboom. Dat zou een Soetaersje worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 02, 2007 9:42 pm

En 0-2.

Bij Twente lopen nog wel wat aardige spelers rond, hoor. Helaas is het bij NEC vandaag niet veel soeps. Die Barreto is ook niet meer wat het geweest is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 02, 2007 9:43 pm

Barreto wordt uitgefloten en klapt nog even cynisch naar het publiek. Zal het goed doen bij huize Ramona. :aai:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 02, 2007 9:44 pm

Zie bij NEC geen spelers die me aanspreken. Grauwe middelmaat allemaal.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 02, 2007 9:48 pm

Peter schreef:Bij Twente lopen nog wel wat aardige spelers rond, hoor. Helaas is het bij NEC vandaag niet veel soeps. Die Barreto is ook niet meer wat het geweest is.
Ook spelers die en stap hoger aan zouden kunnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 02, 2007 9:50 pm

El Ahmadi heeft potentie vind ik.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 02, 2007 9:57 pm

0-3 Touma.

Jantje Wouters zit op de tribune voor Denneboom, maar misschien dat men toch maar beter die Bakkal kan terughalen. Die heeft in die 5 minuten al meer laten zien.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 02, 2007 10:01 pm

Zeer matig en initiatiefloos voetbal van de kant van N.E.C. En dat in een thuiswedstrijd.......

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 03, 2007 8:52 am

Peter schreef:Barreto wordt uitgefloten en klapt nog even cynisch naar het publiek. Zal het goed doen bij huize Ramona. :aai:
Idd...waardeloos gedrag... :d1 :pukey:

Verder niks te melden over deze zaadwedstrijd die NEC terecht verloren heeft...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za mar 03, 2007 3:56 pm

Peter schreef:Jantje Wouters zit op de tribune voor Denneboom, maar misschien dat men toch maar beter die Bakkal kan terughalen. Die heeft in die 5 minuten al meer laten zien.
Helemaal mee eens :xyxthumbs:
Issy komt sowieso terug, maar Bakkal mag ook zeker teruggehaald worden. Daarbij vind ik ook dat El Ahmadi potentie heeft, hij speelt in ieder geval een erg sterk seizoen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 04, 2007 12:50 pm

Ach... Denneboom... van mij mag die naar PSV hoor... daar gaat het helemaal niet om... maar dat neemt toch niemand serieus?? (alhoewel... koeman is daar natuurlijk trainer)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mar 06, 2007 8:33 am

Leuk interview... :yes:

Interview Lorenzo Davids (05/03/2007)

N.E.C. heeft er weer een bikkel bij. Een Davids nog wel. Lorenzo Davids wel te verstaan. Een volle neef van Ajax-speler en voorbeeld Edgar Davids. Ze lijken op elkaar. De dreadlocks, het hoge voorhoofd en de ebbenhouten huiskleur accentueren de charismatische overeenkomst. Maar Lorenzo Davids is een ander persoon met een eigen wil en een eigen identiteit. ‘Ik
pak het slimmer aan. Ik scoor minder gele en rode kaarten.’

‘Als ik niet praat, zit ik niet goed in de wedstrijd’

Afbeelding

Lorenzo Oracio Davids (20) was nog geen tien jaar toen zijn illustere neef Edgar op die memorabele woensdagavond in mei 1996 in Wenen met Ajax de Europa Cup I won ten koste van AC Milaan. Na het doelpunt van de toen 18-jarige Patrick Kluivert ‘ontplofte’ de Amsterdamse huiskamer waarin kleine Lorenzo met voornamelijk familie de wedstrijd op TV volgde. Hij herinnert het zich nog als gisteren. Die feestelijke gebeurtenis was van sterke invloed op de ambitie van de jonge Davids om het ook te gaan maken als voetballer. “Ik kwam in die tijd altijd met kapotte schoenen thuis. Als ik weer eens nieuwe schoenen had gekregen waren zij in ‘no time’ weer afgetrapt.”
Lorenzo voetbalde in die tijd nog voornamelijk op de straat. Niet lang daarna meldde hij zich aan als pupil bij voetbalvereniging Voorland uit de Watergraafsmeer, in de onmiddellijke nabijheid van het voormalige ‘heilige’ Ajax-stadion De Meer.

‘Ik houd ervan om mensen te entertainen’

Bikkel van nature
Maar het was merkwaardigerwijs niet de Amsterdamse club die hem scoutte. Via de Zwarte Schapen uit Almere, het latere FC Omniworld, kwam de 15-jarige Lorenzo bij FC Utrecht terecht. Daar leerde hij stap voor stap de kneepjes van voetbalvak. Eerst als junior en later als speler van Jong FC Utrecht. Van trainer Henk Vonk leerde hij het positiespel, voormalig Oranjespeler John van Loen bracht hem het koppen en traptechniek bij en Coos van Tamelen stimuleerde hem om te bikkelen. “Maar dat heb ik eigenlijk van nature in me”, zegt de sympathieke nieuwe N.E.C.-speler in de Brasserie van het McDOS Goffertstadion. Die mentaliteit om te knokken viel ook Feyenoord-trainer Henk Fräser op toen Jong Feyenoord tegen Jong FC Utrecht speelde. Niet lang daarna speelde Lorenzo Davids op voorspraak van Henk Fräser in Rotterdam en niet meer tégen Jonathan De Guzman, maar mét hem.

De knop gaat om
Wie met Lorenzo Davids praat, ontmoet een rustige en ontspannen jonge man, die zich niet snel gek laat maken. Zijn stem is zacht. Zo’n vaatje buskruit als zijn neef Edgar in zijn jonge jaren was, is hij zeker niet. Lorenzo is relaxter en goedmoediger. “Maar dat verandert wel als ik het veld opkom. Dan gaat de knop om. Ik wil altijd winnen.” Toch een echte Davids dus? “Ja, zeker. Maar ik pak het slimmer aan dan mijn neef. Ik scoor minder gele en rode kaarten!” Bij N.E.C., dat hem in de wintermaanden op basis van de ervaringen van trainer Mario Been bij Feyenoord vandaan plukte, mag hij dat de komende 2,5 jaar, de tijdsduur van zijn contract, bewijzen.

Beest op het veld
Wat mogen de N.E.C.-supporters eigenlijk voor speler verwachten? Wat zijn bijvoorbeeld zijn sterke punten? Davids met zelfkennis: “Mijn techniek, mijn inzet en mijn ‘drive’ om te bikkelen. Eenmaal op het veld ben ik een beest. Ik coach ook veel in het veld. Als ik niet praat, zit ik niet goed in de wedstrijd. Verder heb ik een goede trap, maar ik ben nu ook weer geen speler die de vrije trappen gaat opeisen. Ik ben een echte linkspoot. Niet een zogenaamde stijve linkspoot, want mijn rechterbeen doet redelijk goed mee. Maar als ik iets zou moeten verbeteren is het wel mijn rechterbeen.”
Nog meer zwakke punten? “Verdedigend kan ik redelijk goed koppen, maar aanvallend ben ik bepaald niet kopsterk. Dat blijft een punt van aandacht. Ik heb bij Feyenoord ooit een kopgoal gemaakt, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Verder moet ik nog wat rustiger aan de bal worden. Niet meteen tot actie overgaan, maar wat bedachtzamer in mijn spel worden, meer het overzicht behouden. En het kan ook geen kwaad om fysiek wat steviger te worden. Ik doe mijn best in de fitnessruimte om mijn spiermassa te versterken. Je wordt dan automatisch minder gevoelig voor blessures.”
Dit allemaal horende, hoe kunnen we hem als voetballer dan het beste typeren? “Als een verdedigende middenvelder met een links been, met een grote actieradius en aanvallende neigingen. En eigenlijk ben ik nooit zenuwachtig. Zo vind ik het fantastisch om op het veld te staan met veel toeschouwers. Echt kicken is dat! Ik houd ervan om mensen te entertainen.” Davids is inmiddels prof genoeg om te weten wanneer zijn voetbal een hoge amusementswaarde heeft: “Dat gebeurt vooral als ik goed in mijn vel zit. En dat is meestal het geval als de eerste balaanname en de eerste passes goed zijn; dan kan het eigenlijk al niet meer stuk. Gaan de eerste handelingen fout,
dan word ik wat onzeker en duurt het altijd even voordat ik weer het goede gevoel heb. En dan is het ook belangrijk als er oudere spelers zijn die je dan even over het dode punt heen helpen.”

Gelijkwaardig
Bij N.E.C. krijgt Lorenzo Davids weer met trainer Mario Been te maken die hem bij Feyenoord ook een jaar lang onder zijn hoede had. “Bij Feyenoord heb ik van Henk Fräser vooral veel verdedigingstrucs meegekregen. Van Mario Been heb ik geleerd om met gevoel een lange bal te geven en vooral ook om meer tactisch denken in mijn spel te brengen.” Davids maakt de indruk te genieten van het trainen onder Been. Wat viel hem vooral op tijdens de eerste trainingsdagen bij N.E.C.? “Dat het vooral een hecht team is; er zijn geen groepjes, er is een eenheid. Dat ervaar ik als prettig. Dat komt bijvoorbeeld ook naar voren in de zogenaamde ‘weekdienst’. Elke week hebben zo’n vier spelers de taak om voor het materiaal en de ballen te zorgen. Bij Feyenoord deden dat alleen de jongere spelers, maar bij N.E.C. is iedereen gelijkwaardig. Dat vind ik mooi om te zien en dat draagt volgens mij ook bij aan de teamgeest. Een ander verschil is dat Nederlands toch wel de echte voertaal op de training is. ij Feyenoord werd veel meer Engels gesproken.”

Heeft Lorenzo neef Edgar wel eens om raad gevraagd? “Ja zeker. Bij de onderhandelingen met mijn zaakwaarnemers Jeroen Hoogewerf en Alex Kroes. Dat zijn toch ook zaken die je als jonge profvoetballer moet leren. Edgar heeft mij daarin een aantal waardevolle tips gegeven.” En hoe kijkt hij naar de toekomst? “Eerst me maar eens bewijzen bij N.E.C. Daar heb ik heel veel zin in. Ach, en later… wellicht Oranje… en het zou mooi zijn als ik ooit in Engeland of Spanje zou kunnen spelen.” En na het voetballen? “Dan ga ik me waarschijnlijk, als zakenman en investeerder, in Suriname vestigen.”


Afbeelding
Lorenzo Davids: ‘Ik pak het slimmer aan dan mijn neef’

Surinaamse roots
Lorenzo Davids leeft eigenlijk tussen twee werelden in. Nederland bevalt hem heel goed, maar Suriname zit Davids in het bloed. Hij werd twintig jaar geleden in Paramaribo geboren. Toen hij vier was in ging hij met zijn vader en zijn opa en oma naar Nederland. Eerst woonde hij, bij zijn grootouders, korte tijd in Rotterdam, alvorens hij naar Amsterdam verhuisde. Daar woonde hij in Oost, de Bijlmer en Oud-West voordat hij met zijn vader naar Almere vertrok. Zijn moeder bleef achter in Suriname en hij zag zijn moeder pas na vier jaar op achtjarige leeftijd weer voor het eerst terug. Hij probeert nu zoveel mogelijk bij haar te zijn. ‘Ik heb wat in te halen.’ Zeker eenmaal in de twee jaar vliegt hij naar Suriname om daar met zijn familie te zijn. ‘Het is daar altijd heel gezellig. We wonen dan met zijn zevenen op elkaar in een klein huis, maar niemand die daar over klaagt. Het leven is daar veel rustiger dan in Nederland.’ Als zijn moeder voor enige maanden te logeren in Nederland is, zoekt hij haar zo vaak als mogelijk is op. Lorenzo Davids heeft twee broers en vier zusters waarvan de helft in Nederland woont. Volle neef Edgar Davids is een zoon van een broer van Lorenzo’s vader. Lorenzo Davids heeft het voetbaltalent van zijn vader die vooral in Paramaribo voetbalde in een onofficiële competitie tussen buurtteams.

Door: Reint Gaastra
Eerder verschenen in: N.E.C. Krant, februari 2007


Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 3:53 pm

Als ik de beschrijving van z'n manier van spelen zo lees is het net Edgar. Hij pakt het alleen wat slimmer aan. Toppertje, dus! :hypocrite:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 08, 2007 10:41 am

Vanaudenaerde is ongelukkig bij NEC
Foto: Orangepictures08 maart 2007, 08:55
Door: Jelmer Geerds
Günter Vanaudenaerde is momenteel niet gelukkig met zijn situatie bij NEC, schrijft het Algemeen Dagblad. De Belgische verdediger tekende afgelopen zomer in Nijmegen, maar komt nauwelijks aan spelen toe.
Trainer Mario Been heeft begrip voor de teleurstelling bij Vanaudenaerde: "Ik kan daar inkomen. Hoewel Günter dicht tegen het eerst aanzit, heb ik geen reden om jongens uit de basis te halen."

Mocht er komende zomer belangstelling loskomen voor Vanaudenaerde, dan is de kans groot dat de Belgische vleugelverdediger, afgelopen zomer overgekomen van Club Brugge, vertrekt.
Weer zo'n geweldige top aankoop geweest dus... :nooo:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 10, 2007 7:28 am

Voor de liefhebber maar weer... :blush: :cheer:

Voorbeschouwing Sparta - N.E.C.

zaterdag 10 maart 2007, 20:00 uur, Het Kasteel, Rotterdam
Scheidsrechter: D. van Egmond


Sparta Website:
www.sparta-rotterdam.nl
Geblesseerd: René Ponk
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -

N.E.C.
Geblesseerd:
Saidi Ntibazoniza, Andrzej Ziekzielan (ziek) :X
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -



Aanstaande zaterdag reist N.E.C. af naar Rotterdam voor de wedstrijd tegen Sparta. De ploeg van trainer Wiljan Vloet staat momenteel op de 13e plaats in de Eredivisie, twee plaatsen onder N.E.C.

Sparta
Sparta is zo'n beetje de enige ploeg in de Eredivisie waarvoor het seizoen al min of meer voorbij is. Veel meer of minder dan de 13e plaats zit er niet in. In Rotterdam is men daarmee, na de uiterst moeizame seizoensstart, zeer tevreden. De ploeg heeft afstand genomen van de onderste regionen en men hoeft zich wat dat betreft eigenlijk geen zorgen meer te maken. Het behalen van plaats 9, wat deelname aan de play offs voor UEFA Cup voetbal betekent, is met nog zeven wedstrijden te gaan en negen punten achterstand ook onhaalbaar.

Het is een vreemd seizoen voor de Spartanen. Men begon met hoge verwachtingen aan het seizoen nadat de ploeg zich vorig jaar handhaafde in de Eredivisie. Met spelers als Yannis Anastasiou, Dominique van Dijk, Haris Medunjanin en Joost Terol verwachte men een seizoen waarin men niet meer tegen degradatie zou hoeven te strijden. In die missie is Vloet dus geslaagd, al zag het daar in het begin van het seizoen niet naar uit. Na 9 wedstrijden was men nog puntloos en lag Vloet zwaar onder vuur. Uiteindelijk mocht Vloet blijven en kreeg hij zijn team op de rails. De tweede overwinning werd geboekt in het McDOS Goffertstadion. In een matige wedstrijd van beide kanten toonde Sparta zich effectiever dan N.E.C. en benutte het de twee kansen die het kreeg.

Op de laatste speeldag voor de winterstop maakte Vloet bekend aan het einde van het seizoen te zullen gaan vertrekken uit Rotterdam wegens een gebrek aan vertrouwen van de beleidsbepalers. Hij zou nu in beeld zijn als technisch directeur bij Willem II en hoofd opleidingen bij Ajax.

Tijdens de winterstop versterkte Sparta zich met de Nigeriaan Ayodele Adeleye en de huurlingen Michael Krohn-Dehli, Cecilio Lopes en doelman Harald Wapenaar. Van Dijk, Cvetkov en Obodai vertrokken uit het Kasteel.

N.E.C.
Voor N.E.C. komen de weken van de waarheid eraan. Na twee ruime nederlagen tegen FC Utrecht en FC Twente (beiden 3-0) moet de ploeg van trainer Mario Been de komende wedstrijden de punten pakken om nog kans te maken op deelname aan de play-offs om UEFA Cup voetbal. Met vier punten achterstand op FC Groningen, dat negende staat, kan men zich geen misstappen permiteren tegen Sparta, Excelsior en Willem II, de tegenstanders van de komende weken.

Ten opzichte van vorige week, toen N.E.C. vrij kansloos verloor van FC Twente, zal Been zijn team waarschijnlijk op een aantal posities wijzigen, ondanks dat hij vond dat zijn team weinig te verwijten viel. Het 4-4-2 systeem wordt verruild voor het vertrouwde 4-4-3 systeem. Daarin is deze keer waarschijnlijk geen plaats voor Dominique Kivuvu, die de laatste weken in een mindere fase zit. Routenier Patrick Pothuizen keert terug van een schorsing en zal zijn vertrouwde positie centraal op het middenveld weer innemen. Edgar Barreto en Ferne Snoyl zijn de andere middenvelders. Voorin keert Roy Beerens terug in de basis als linksbuiten. De achterhoede kent met Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten en Jonas Olsson geen verrassingen. Youssef El-Akchaoui keert na zijn basisplaats vorige week terug naar de bank. Andrzej Niedzielan zit niet bij de selectie. De Pool is niet fit nadat hij de gehele week ziek geweest was. Hij trainde gisteren pas weer voor het eerst.

Vermoedelijke opstelling Sparta : Wapenaar, De Roover, Schenkel, Olfers, Polak, Van Bueren, Rose, Krohn-Dehli, Vlug, Lopes, Bouaouzan.

Vermoedelijke opstelling N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Edgar Barreto, Patrick Pothuizen, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Roy Beerens.

F.A.

Afbeelding
Vorig seizoen won N.E.C. met 1-3 op Het Kasteel.
Andrzej Niedzielan zorgde voor alle drie de Nijmeegse treffers.


Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst Sparta 20
Aantal keren gelijkspel 3
Aantal keren winst N.E.C. 4
Doelsaldo 48 - 21

Eerste ontmoeting 31 mrt 1968 1 - 0
Laatste 6 ontmoetingen 18 apr 1998 1 - 0 (0-0)
7 mrt 1999 1 - 0 (0-0)
27 feb 2000 1 - 0 (1-0)
12 nov 2000 0 - 2 (0-1)
2 dec 2001 0 - 0 (0-0)
18 jan 2006 1 - 3 (0-1)

Grootste winst Sparta 8 mei 1977 5 - 0
Grootste winst N.E.C. 18 aug 1968 0 - 3

Meeste doelpunten 22 dec 1985 3 - 2 (1-0)
26 okt 1980 4 - 1 (3-0)
8 mei 1977 5 - 0

Bron: Infostradsports

Afbeelding
Eerder dit seizoen stelde N.E.C. teleur in het eigen McDOS Goffertstadion
Sparta won met 1 - 2


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 10, 2007 11:05 am

Dit wordt nog een lastige pot... alhoewel ik denk dat NEC betere voetballers heeft rondlopen denk ik toch dat het scoren moeilijk gaat worden ... Sparta hoeft er maar 1x uit te komen en hoppa.. het staat al weer voor.

Ik ben erg benieuwd, maar houd mijn hart vast

zal er overigens niets van meekrijgen, want ik zit op een verjaardag.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 10, 2007 11:10 am

Ach, niks hoppa als de verdediging weer staat als een huis...Ik vermoed dat er 3 puntjes mee naar huis gaan... dus af en toe teletekst loeren op je feesie... :D

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 10, 2007 11:20 am

Ik laat me wel op de hoogte houden via SMS... lukt dat niet, dan zie ik het thuus wel... ik ben nog niet overtuigd van de winst overigens... :blush:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 10, 2007 11:23 am

'kStuur aan 't eind wel een berichtje...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 10, 2007 6:13 pm

Dank u... maar da's niet nodig... ik heb al iemand gechartert die bij mij via planet gaat kijken op de beamer... dus die houdt me op de hoogte vanavond...

erg is dat... dat je iemand in jou huis voetbal laat kijken... en er zelf niet bent... maarja... thats life.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 10, 2007 6:16 pm

:xyxthumbs:


Op de beamer nog wel...verwacht hij/zij zoveel spektakel? :glotz:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 10, 2007 6:24 pm

Ramona schreef::xyxthumbs:


Op de beamer nog wel...verwacht hij/zij zoveel spektakel? :glotz:
ach... dat planet gebeuren is 4 euro en je kan het hele weekend kijken... dus morgen az-feyenoord en Twente-Ajax... daar valt meer spectakel te zien verwacht ik... maarja... als het toch niets meer kost... kan je net zo goed deze prut wedstrijd er bij pakken toch... voor de saaie zaterdagavondjes? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten