N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 17, 2008 1:51 pm

Verwacht je een bloedeloze 0-0, Ramoon?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 17, 2008 1:52 pm

Dat sowieso niet. Daar is onze verdediging te zwak, en onze aanval te sterk voor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 2:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Verwacht je een bloedeloze 0-0, Ramoon?
Nee! Ik ga uit van bloed, zweet en tranen... :1evil.gif:

en uh... 2 - 2...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 17, 2008 3:12 pm

Ik ga uit van Tranen... 0-2
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 18, 2008 7:35 am

Wie is Dani Fernandez?
Uitgegeven op 17 januari 2008 14:25

Via Barcelona en de Oekraïne is hij in Nijmegen beland. Dani Fernandez trainde vandaag voor het eerst op Hollandse bodem samen met Ron de Groot en o.a. Dominique Scholten en Jonas Olsson. Exclusief voor nec-nijmegen.nl vertelt hij wat meer over zijn achtergrond.

Afbeelding

‘Ik ben een rechtsbenige verdediger die ook op het middenveld uit de voeten kan en aanvallend is ingesteld. Mijn liefde voor de bal is erg groot, het liefst heb ik de hele dag een bal aan mijn voet. Ik ben geboren in Barcelona en naast mijn vader & moeder heb ik nog 2 broers. Zij zijn 7 en 9 jaar ouder dan ik. Mijn vriendin Sandra uit Zaragoza is op dit moment zwanger, in juni verwachten wij ons eerste kindje.’

Je speelde bij Metallurg in de Oekraïne, had je ooit van N.E.C. gehoord?
‘Ja, de clubnaam kende ik wel maar toen mijn manager vertelde dat N.E.C. interesse had heb ik meteen om informatie gevraagd bij Jordi Cruijff. Hij was heel erg positief over de Nederlandse competitie en het voetbal wat hier wordt gespeeld, maar vooral ook over N.E.C. en trainer Mario Been. Hij zei dat het een hele goede stap voor mij zou zijn om naar Nijmegen te gaan dus hier ben ik.’

Je weet dat N.E.C. op dit moment niet de beste tijd doormaakt, heeft dat meegespeeld bij jouw beslissing om hier te spelen?
Nee eigenlijk niet. Natuurlijk zijn resultaten belangrijk, dat telt nu eenmaal in het voetbal. Maar ik heb goed geluisterd naar de worden van Jordi Cruijff en zijn advies voor mij. Ik ga alles doen wat binnen mijn macht ligt om N.E.C. weer hoger op de ranglijst te krijgen. Ik hoop dat ik heel snel op het veld mag laten zien wat ik kan!

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 18, 2008 12:28 pm

Ook Bobson naar NEK. Wordt voor een half jaar gehuurd van Willem Twee. Was in december nog een van de velen die tegen ons wisten te scoren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 18, 2008 12:34 pm

Zozo, NEC slaat hard toe op de transfermarkt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 18, 2008 12:49 pm

Iedereen is in de zomer weer weg hoor... het is allemaal maar gehuurd (behalve Sibum dan).

Korte termijn politiek, maargoed... NEC kan ook niet veel anders, gezien de financiele middelen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 18, 2008 1:02 pm

Jong NEC door naar kwartfinale
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 11:09 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:52 | 1 reactie

Jong NEC speelde donderdagavond in Den Haag de twee keer afgelaste bekerwedstrijd tegen Jong Den Haag. Het team van trainer Wim Rip won met 1-2 door doelpunten van Karim Fachtali en Joel Tshibamba.
Van de eerste selectie speelden naast Fachtali ook Rein Baart, Jhonnie van Beukering , BartVan Brakel en Bob Verweij mee.

In de kwartfinale speelt NEC aanstaande maandag al thuis tegen Jong Heerenveen. De wedstrijd begint om 18:30 uur en wordt gespeeld bij De Eendracht, pal naast het McDOS Goffertstadion. De toegang is zoals altijd gratis
Is dat jong Heerenveen dat Jong Heerenveen dat tegen Quick Boys eruit is geflikkerd?

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 18, 2008 4:18 pm

Voorbeschouwing N.E.C. - Ajax

Wedstrijdsponsor: Flavius Adviesgroep BV en Eberson & Nijhof reclame, marketing & uitgevers.

Wedstrijdselectie: wordt zaterdagmiddag bekendgemaakt.

N.E.C. ontvangt zondagmiddag op de 20e speeldag van het seizoen Ajax. De Amsterdammers staan tweede, in punten gelijk met Feyenoord, maar lijken toch de voornaamste rivaal van PSV in de strijd om het kampioenschap. N.E.C. staat momenteel vijftiende.

Teleurstelling en hoop vochten na de thuiswedstrijd van N.E.C. tegen FC Twente om voorrang. Teleurstelling, omdat de gelijkmaker van Orlando Engelaar wel heel zuur tot stand kwam, na een scheidsrechterlijke dwaling. Hoop, omdat N.E.C. met name in de tweede helft door hard te werken tot goed spel kwam tegen een topteam. Eenzelfde vorm in de rest van het seizoen en de ondertussen acute degradatiedreiging zou als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Bas Sibum
Maar goed, zou. Daar kwam immers die bekerwedstrijd tegen FC Zwolle achteraan, waarin helemaal niets goed ging. Volkomen terecht met 2-0 verloren en, veel erger nog, met een laakbare instelling van vrijwel alle spelers. Trainer Mario Been deelde aan iedereen een boete uit van 500 euro, maar beloofde daarnaast flink in zijn elftal te gaan snijden, op zoek naar echte winnaars. Zoals bijvoorbeeld aanwinst Bas Sibum, de hardwerkende middenvelder afkomstig van Roda JC. Hij speelt zeker, de rest mag de komende dagen in de trainingen alsnog proberen de woede van Been te temperen.

Jeroen Drost
Tegen FC Twente en FC Zwolle stond Patrick Pothuizen weer eens in de basis. Na het prille begin van de competitie was N.E.C.’s meest ervaren veldspeler een tijdlang uit beeld. Dinsdag werd hij om taktische redenen al voor de rust gewisseld voor spits Jhonny van Beukering. Nieuwkomer Jeroen Drost speelde tegen FC Zwolle voor het eerst mee. Hij deelde in de malaise, iets wat hem in zo’n zwalkend team ook niet kwalijk is te nemen.

Succesjes
N.E.C. heeft tegen Ajax slechts af en toe goede resultaten neergezet. Sinds N.E.C. in 1994 terugkeerde in de eredivisie speelden de clubs 27 keer tegen elkaar. Vijf keer pakte N.E.C. een punt, drie keer werd gewonnen, negentien keer verloren. De laatste jaren boekt N.E.C. echter vaker succesjes. Twee seizoenen geleden veroverden de Nijmegenaren bijvoorbeeld vier punten, vorig jaar één, en dit seizoen bleef het al 0-0 in de Arena.

Grasmat
Of N.E.C. in de huidige vorm en situatie in staat is om het Ajax moeilijk te maken, is natuurlijk nog maar de vraag. Met Ajax komt bijvoorbeeld wel de beste en meest scorende uitploeg van dit seizoen op bezoek. Beide ploegen zullen zich in ieder geval moeten voorbereiden op een zware grasmat, na de zeeslag tegen SC Heerenveen in december en de regenwedstrijden van 2008 tegen FC Twente en FC Zwolle.

N.E.C. heeft bovendien de zware taak om de supporters weer een goed gevoel te bezorgen. Die zijn op het moment terecht volkomen ontevreden over het spelpeil en de inzet.

J.v.E.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 18, 2008 5:13 pm

banjavi schreef:Iedereen is in de zomer weer weg hoor... het is allemaal maar gehuurd (behalve Sibum dan).

Korte termijn politiek, maargoed... NEC kan ook niet veel anders, gezien de financiele middelen.
En het gaat ze redden in de strijd tegen degradatie, lijkt mij. De overige degradatiekandidaten als Excelsior en VVV kunnen al helemaal niets.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 18, 2008 6:09 pm

Lijkt mij ook ja... sowieso...

Het uitvak kan iig genieten van de muziek van Babos... :headbang.gif:

De muziek van...Gabor Babos
Uitgegeven op 18 januari 2008 14:44

Bij de wedstrijd N.E.C. - Ajax luisteren we naar de muziek van doelman Gábor Babos.
Hieronder leest u welke nummers hij als favoriet heeft gekenmerkt en legt hij uit waarom hij deze
keuze heeft gemaakt.

Nummer 1: Metallica met Fade (live version)
‘Dit is echt Simply the best!’ Deze muziek geeft me een kick. Het is niet zo dat ik dit speciaal rondom wedstrijden luister. Dit draai ik ook vaak in de auto en kijk naar hun concerten op DVD.’

Nummer 2: Jay-Z & Linkin Park met Dirt off your shoulder / Lying from you
‘Een hele aparte maar ook knappe combinatie waar een prachtig album uit is gekomen. Het is tenslotte niet elke dag dat een rapper en een rockband samen muziek maken!’

Nummer 3: Faithless met Insomnia
‘Zij spelen echt zo goed. Ik ben naar een concert van hen geweest in Ahoy en dat was schitterend. Naar hen luister ik niet vaak in de auto ofzo want ik heb een concert-DVD van ze en het geluid daarvan is echt het allerbest.’

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 8:08 am

En de voorbeschouwing van ForzaNEC wil ik jullie ook niet onthouden... :hypocrite.gif: :headbang.gif:

In de moeilijke januarimaand ontmoet NEC aankomende zondag de nummer twee van de competitie Ajax. Na een roerige eerste seizoenshelft staan de Amsterdammers ''gewoon'' weer in de top van de vaderlandse Eredivisie. NEC daarentegen staat, zoals de meesten van u wel zullen weten, er bar en bar slecht voor. Met maar twee punten voorsprong op nummer achttien Excelsior zijn de enige play-offs die nog in zicht zijn die om de nacompetitie.

Zoals gezegd draaide Ajax een stroeve eind van 2007. Na het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea kwam er echter wel rust in en rond de ArenA, Adrie Koster nam het over van Ten Cate en gaf jonge spelers het vertrouwen. Zoals altijd bij Ajax stonden de talenten alweer aan de deur te rammelen. Siem de Jong en Jan-Arie v/d Heijden maakten dit jaar onder andere hun debuut. Dit was ook wel nodig want na het vertrek van exponenten van de Ajaxschool als Ryan Babel en Wesley Sneijder was er een groot gat achtergebleven. Op enkele onverklaarbare nederlagen (Excelsior-uit) na draaien de Godenzonen weer een goed seizoen. Grote man is wederom Klaas-Jan Huntelaar die met 17 (of naar eigen telling 18) goals bewijst het niveau in Nederland te ontgroeien. Ook aanvalsmaatje Luis Suarez laat zich vooralsnog niet onbetuigd. Na de zomerse transfersoap rondom zijn persoon bleek hij het perfect te kunnen vinden met ''KJH''. Met tien goals en bijna evenzoveel assists is de Uruguyaan van groot belang voor de Ajacieden, soms zelfs tot ergernis van zijn teamgenoten. Zo kreeg hij het al eens aan de stok met Huntelaar en (de best betaalde speler in Nederland) Albert Luque. Koster had geen medelijden met zijn vedettes en wisselde ze direct, een ongekende rust voor een trainer van Ajax. Inmiddels heeft Ajax Kenneth Perez weer teruggehaald van PSV en moet hij samen met de weer fitte Davids de Amsterdammers stuwen naar de derde ster op hun shirt.

Bij NEC blinken de sterren nauwelijks meer. Afgelopen dinsdag werd er verloren van FC Zwolle. Dan kan eens in de zoveel tijd gebeuren maar het mag niet zo zijn dat een Eredivisieploeg zonder enige inzet alle hoeken van het veld krijgt te zien van een Jupilerleague-ploeg. Er zullen dan ook koppen gaan rollen meldde Mario Been na de wedstrijd. Wiens koppen dit allemaal zijn is vooralsnog onduidelijk maar het lijkt een zekerheidje dat aanwinst Bas Sibum in de basis start. Mario Been typeerde hem als een karaktervolle jongen met een echte winnaarsmentaliteit en de voormalig speler van Emmen, FC Twente en Roda JC kon dit alleen maar beamen. Waar er weinig perspectief lijkt voor aankomende zondag (Ajax is de meest scorende ploeg van Nederland en NEC loopt niet echt over van het zelfvertrouwen) zou het typisch Nijmeegs zijn om de Godenzonen met 0 punten naar huis te sturen. Wie Been daarvoor de wei instuurt is en blijft nog gissen.

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 9:44 am

Veld schijnt er dramatisch bij te liggen en als het zo'n schijtweer blijft kan het nog wel eens afgekeurd gaan worden...

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 9:50 am

Supporters houden actie in het Goffertstadion
zat. 19 januari 2008

Vandaag is er bij ons een mailtje binnen gekomen met wat bijgevoegde foto’s. Zoals op de foto’s te zien is hebben de supporters de nacht gebruikt om hun snode plannen uit te voeren. De verontruste supporters hebben een spandoek gemaakt met de tekst “Met 11 vuilniszakken zonder mentaliteit is degradatie een formaliteit.” Tevens hebben de heren 11 vuilniszakken verdeeld over het veld. Ze willen d.m.v. deze ludieke actie aangeven dat ze de slechte mentaliteit van een aantal spelers niet meer pikken. De heren vragen ze overigens af of de wedstrijd zondag wel doorgaat aangezien het veld één grote modderpoel is.

Afbeelding

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

:smallgrin.gif: :worshippy.gif: :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 10:03 am

Ze zijn aan 't doordraaien n.a.v. het kleine opstootje na Zwolle... Na vervroeging van Utreg is ook AZ vervroegd naar 12.30 uur... :withstupid.gif: :1evil.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » za jan 19, 2008 11:07 am

Ach, de rust zal enigszins wederkeren en de goede lijn zal worden ingezet na de heroïsche overwinning op het grote Ajax zondag.. :aai.gif: NEC doet het dan wel kut nu, maar een onderbuik gevoel zegt dat Ajax het niet makkelijk gaat krijgen zondag, integendeel, het zou wel eens heel fout af kunnen lopen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 11:43 am

Thomas schreef:
banjavi schreef:Iedereen is in de zomer weer weg hoor... het is allemaal maar gehuurd (behalve Sibum dan).

En het gaat ze redden in de strijd tegen degradatie, lijkt mij. De overige degradatiekandidaten als Excelsior en VVV kunnen al helemaal niets.
Excelsior heeft anders wel weer 3 punten te pakken tegen Feyenoord. Dat zal NEC tegen Ajax niet zo makkelijk lukken. Ik heb er nog steeds een hard hoofd in, maar ik blijf hoop houden.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 5:22 pm

Been heeft lak aan afkeer voor Lens
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 16:57 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:57

Mario Been is niet onder de indruk van de reacties van NEC-fans op de basisplaats die hij Jeremain Lens tegen Ajax geeft.

''Ik denk dat we met deze aanvallers een kans hebben om van Ajax te winnen'', zegt de trainer. ''Wat de fans daarvan vinden maakt mij dan niet uit. Bobson is gehaald om te spelen en hij is fit. Wiens kop heeft moeten rollen kun je dan zelf wel zien.''

De actie van de supporters, ze legden vannacht vuilniszakken op het veld en hingen spandoeken op, kan Been wel waarderen. ''Ludiek, leuk. Beetje kleine zakken nog na zo'n vertoning.''

Bron: Omroep Gelderland

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 6:09 pm

Heerlijk die Mario... :drecul.gif:

Afbeelding

Afbeelding

Let ook op de uh conditie van het veld...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 6:10 pm

Als hij nou ook zo heerlijk was in het maken van opstellingen... dan heb ik veel liever...

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 19, 2008 6:11 pm

Beukie schijnt ook niet fit te zijn hoor...we'll see...
Zit je in het stadion morgen?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 6:37 pm

Beukie is te dik toch?... vandaar dattie niet fit is...

Door geldzorgen zal ik er niet bij zijn... maar kijk bij een vriend van me...

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 20, 2008 12:42 am

Een lichtpuntje voor Ramona en banjavi: buurman Vitesse raakt op stoom. Vanavond heeft Heracles verloren, en misschien willen de lieve, aardige buren uit de hoofdstad dinsdag ook Willem II nog wel even in de pan hakken. Dan verwacht i kwel bloemetjes van Ramona... :hypocrite.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 12:50 am

Hoezo? Jij staat daar toch niet in het veld te ballen tegen Heracles en Willem II? :confused.gif:

Plaats reactie