AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 02, 2008 2:34 pm

Thomas schreef:Ik vind het ook een goede spits hoor. Maar de nadelen wegen wat mij betreft niet op tegen de voordelen.
Scheringa is de Nederlandse Abramovic. Is wel duidelijk dat dit buiten de boekhouding om gebeurt.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 02, 2008 2:40 pm

18 miljoen, is dat de duurste aankoop voor een Nederlandse club?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 02, 2008 3:05 pm

Heerenveen weerspreekt transfer

SC Heerenveen wil de transfer van Afonso Alves naar AZ nog niet bevestigen. Directeur Yme Kuiper weerspreekt het bericht van Voetbal International dat de Brazilaanse spits richting Alkmaar verhuist. Klik hier! “De transfer van Alves naar AZ is zeker nog niet helemaal rond”, verklaart Kuiper tegenover Omroep Friesland. Hij reageert hiermee op de berichtgeving dat Heerenveen al akkoord zou zijn om Alves voor achttien miljoen euro naar AZ te laten vertrekken.

De clubs zouden twee weken geleden al tot overeenstemming zijn gekomen. Kuiper wil overigens niet ontkennen dat er momenteel tussen AZ en Heerenveen gesprekken gaande zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » wo jan 02, 2008 3:09 pm

Jesse schreef:18 miljoen, is dat de duurste aankoop voor een Nederlandse club?
Volgens mij is het net zoveel als nummer 2 (Huntelaar) en 3 (Suarez) bij elkaar, of niet?

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 02, 2008 3:13 pm

Dan wil ik nóóit meer iemand horen over de begroting van AZ in vergelijking met die van Ajax en PSV.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 02, 2008 3:29 pm

Inderdaad. Dit is absurd veel en een wanhopige poging om de titel te kopen.
Ik ben trouwens verdomd benieuwd hoe LVG Alves gaat 'managen'. Ik heb begrepen dat hij niet graag hard traint en nogal een eigenheimer is.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » wo jan 02, 2008 3:37 pm

Ze halen hiermee inderdaad een hoop druk binnen, want 'mogen' wordt snel 'moeten' als je zoveel uitgeeft. Met die druk kunnen ze bij AZ nog lang niet omgaan.

Zou me niks verbazen als dit het begin van het einde is, maar we zullen zien.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 02, 2008 3:50 pm

Ik heb AZ de laatste weken niet echt gevolgd, maar wie belandt er nu op de bank?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 02, 2008 3:53 pm

Pelle, lijkt mij.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 02, 2008 3:57 pm

Weg 6 miljoen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 02, 2008 3:59 pm

En die andere 8 miljoen was al eerder weggegooid met die El Hamdaoui. :smallgrin.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 02, 2008 4:06 pm

GangstaRiB schreef:En die andere 8 miljoen was al eerder weggegooid met die El Hamdaoui. :smallgrin.gif:
zoveel? :confused.gif: vreemd dat Willem 2 hier dan geen goeie vervangers voor heeft gekregen.

Maar Alves hoelang gaat ie dan tekenen? die jongen wilt alleen maar naar Engeland of Spanje. Die gaat zijn contract nooit maar dan ook nooit uit dienen. En die Scheringa dat is gewoon een.... die laat je echt niet gaan. Kan leuk worden nog. Maar goed eerst maar ff de officiële site 's of de hand tekening afwachten.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Harm

Bericht door Harm » wo jan 02, 2008 4:15 pm

En AZ moet er ook een nieuwe salarisschaal voor in het leven roepen. Dat zullen de andere spelers leuk vinden.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 02, 2008 4:30 pm

Kortom; een paard van Troje binnegehaald dus, in Alkmaar, al zal Scheringa hopen op stevig wat goals, een landstitel en vervolgens een transfer van Alves naar Man U o.i.d. voor 40 miljoen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 02, 2008 4:32 pm

Hij moet AZ bijna wel kampioen maken.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 02, 2008 4:33 pm

Ach, ze hebben het voordeel dat hun defensie niet lek is. 2 goals per wedstrijd is een overwinning, en zover staan ze nu ook weer niet achter

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jan 02, 2008 5:56 pm

mattie schreef:
GangstaRiB schreef:En die andere 8 miljoen was al eerder weggegooid met die El Hamdaoui. :smallgrin.gif:
zoveel? :confused.gif: vreemd dat Willem 2 hier dan geen goeie vervangers voor heeft gekregen.
Willem II had aardig wat weg te poetsen in de belabberde rode uitziende administratie!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 02, 2008 7:23 pm

Dit is trouwens een slechte zaak voor het prijspeil in NL. Nu denkt iedere Nederlands club natuurlijk dat ze absurde bedragen voor hun beste spelers kunnen gaan vragen.

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 03, 2008 9:32 am

Misschien dat ze bij Ajax dan eindelijk weer eens over de grens gaan kijken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 03, 2008 4:31 pm

AZ en Heerenveen ontkennen akkoord over Alves

ALKMAAR - Elke dag is er contact tussen AZ en Heerenveen, maar het onderwerp van gesprek is nog steeds niet in Alkmaar: Afonso Alves.

Op zijn vakantieadres in Oostenrijk ontkent manager voetbalzaken Marcel Brands ook de laatste geruchten dat de clubs al overeenstemming hebben bereikt over een transfer. Ook Heerenveen-directeur Yme Kuiper ontkende gisteren dat er al sprake is van een akkoord.

Brands wordt er een beetje moedeloos van, lijkt het. "Ik heb vorige week niet zo maar een verhaal staan ophangen." Toen ontkende Brands de 'zekere komst' van de Braziliaan, dit seizoen in acht wedstrijden goed voor elf doelpunten voor Heerenveen.

De berichtenstroom blijkt echter niet in te dammen. Alves en AZ blijven de headlinesvan alle voetbalsites domineren. Brands: "Ik heb dagelijks contact met Heerenveen. Mochten we er niet uitkomen, dan treedt plan-B in werking."

Dat scenario behelst het aantrekken van een andere, doeltreffende, spits. Eentje uit een buitenlandse competitie. "En als ook dat niet mocht lukken", beweert Brands, "dan kopen we géén nieuwe spits en gaan we met de huidige selectie de tweede seizoenshelft in. Uiterlijk komend weekeinde moet alles rond zijn. Maandag hervat de spelersgroep de trainingen. Daarna doen we geen transfers meer."

AZ deed in de zomer ook al een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar door de hoge vraagprijs (17 miljoen) ging de transfer toen niet door. In de tussenliggende maanden bleek dat de nieuwe spitsen van AZ, Ari, Graziano Pellè en Mounir El Hamdaoui, nog niet voldoen. Trainer Louis van Gaal wil er daarom hoe dan ook een extra aanvaller bij hebben.
www.gelderlander.nl

Gek is dat, VI en Sportweek zijn ervan overtuigd dat het rond is, maar toch wordt het steeds weer ontkend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 03, 2008 10:32 pm

Op VoetbalZone lees ik dat Lasse Nilsson (ex Heerenveen) een optie is wanneer Alves niet komt. Ze verwijzen naar Franse media, oa But! magazine.

Zou ik prachtig vinden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 1:38 am

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:De Zeeuw hoef ik niet. Liever Vormer.
Naar aanleiding van AZ-Roda:

Van Gaal durfde het (logischerwijs) weer niet aan om De Zeeuw in de punt naar achteren op een mannetje (Hadouir) te zetten. De Zeeuw werd dus naar rechtshalf geschoven en Vormer kwam in de punt naar achteren terecht. Man op man pikte Vormer het apart op. Het ene moment achtervolgde hij Hadouir tot in z'n eigen defensie, het volgende moment kreeg Hadouir alle ruimte in de rug van Vormer tussen middenveld en verdediging. Wat dat betreft zal z'n tactische discipline absoluut aangescherpt moeten worden. Ook bij het opvangen van mensen in de zone vond ik hem wat onwennig. Wel zag ik een speler waarbij ik het idee kreeg dat hij voetballend veel meer toe wilde voegen aan de ploeg. Het is ook een echt baasje, want hij stond al constant druk aanwijzingen te geven in het veld. Ik denk dat hij met zijn minpunten maar pluspunten als duelkracht, overzicht, inzicht en passing (met beide benen) zich veel beter zou voelen als rechtshalf. Daarbij heeft hij dan vrijwel constant een tegenstander tegenover zich waarmee hij keer op keer kan duelleren, om vervolgens na een gewonnen duel à la Gerrard over z'n tegenstander heen te gaan en snel het moment van diepspelen van de bal in te schatten.

Morgen AZ-Everton.
Tijdens AZ-Everton bleek Vormer in ieder geval veel meer in z'n element te zijn in de punt naar achter zonder directe tegenstander. En nogmaals, wat een baasje zeg. Als onze Siem de Jong karakteristiek zo in elkaar had gezeten had hij inmiddels veel meer indruk weten te maken.

Met de nieuwe aankopen erbij zou ik AZ overigens niet al te snel afschrijven. Dit:

-----------Dembele-------Alves

------------------Cziommer

----------Poulsen----------Mendes

---------------Vormer/De Zeeuw

Pocognoli---Moreno---Jaliens---Steinsson

------------------Waterman

Ziet er (al ken ik Poulsen niet) toch al een stuk beter uit dan:

---------------Pelle-------Ari

------------------Dembele

--------Pocognoli----------De Zeeuw

-------------------Vormer

Opdam-----Jaliens-----Mendes-----Steinsson

------------------Waterman

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 04, 2008 1:41 am

Ik verwacht niet dat Mendes uit de verdediging verdwijnt. Verder speelt De Zeeuw natuurlijk altijd. Daarnaast zie ik eerder Cziommer op de bank verdwijnen dan Ari.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 1:43 am

Jaliens is aanvoerder en Moreno is niet voor niets gekocht. Mendes heeft bijzonder matig gepresteerd als centrumverdediger. Pure rechtshalf, die jongen.

Als Ari samen met Alves moet spelen gaat dat ten koste van Dembele, die wel ontzettend veel werk moet verzetten als aanvallende middenvelder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 04, 2008 1:46 am

Thomas schreef:Jaliens is aanvoerder en Moreno is niet voor niets gekocht. Mendes heeft bijzonder matig gepresteerd als centrumverdediger. Pure rechtshalf, die jongen.
Van Gaal stelt hem in de verdediging op. Desnoods als rechtsback. Deed hij vorig jaar ook.
Als Ari samen met Alves moet spelen gaat dat ten koste van Dembele, die wel ontzettend veel werk moet verzetten als aanvallende middenvelder.
Tsja, Louis is dol op zijn 'omgekeerde driehoek'. Ik vind het ook niets, want Dembele is juist goed omdat hij én aanspeelpunt is én sterk de diepte in kan.

Plaats reactie