Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 10, 2009 8:33 am

True, hoewel hij zich hier volgens mij echt als speler heeft aangemeld. Hij heeft in ieder geval geloof in eigen kunnen.
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Thijs » do sep 10, 2009 1:50 pm

Wel zonde eigenlijk hoor, ik denk niet dat het nog een succes gaat worden.

Grote spelers moet je groot herinneren, daarom moet je ze niet meer half strompelend over het veld zien sjokken tussen kwaliteitsarme spelers. Bij Ajax kan 'ie denk ik sowieso niet meer echt makkelijk terug, nogal raar afscheid.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Baseman » vr sep 11, 2009 8:57 am

Mee eens.
Het lijkt mij verstandiger dat hij stopt als voetballer en zich toe gaat leggen op het coachen, maar blijkbaar heeft hij zelf een andere mening :icon_biggrin.gif:

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » vr sep 11, 2009 3:41 pm

Het is wel precies de positie waar Vitesse iemand nodig heeft...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door brigade zuid » zo sep 13, 2009 4:42 pm

Hoe duidelijk wil je een penalty hebben Wegereef?!?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door brigade zuid » zo sep 13, 2009 5:26 pm

Wat een krankjorume wedstrijd zeg.. na 2-0 nog 2-2 in de laatste minuten.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di sep 15, 2009 2:21 pm

Vitesse: Greene wel, Davids niet'

Vitesse gaat niet in zee met Edgar Davids. Dat heeft de club besloten na overleg met de technische staf. Wel hoopt de club een akkoord te bereiken met Serginho Greene, meldt Voetbal International. De 36-jarige Davids besloot zich onlangs aan te bieden bij Vitesse. De middenvelder is al bijna anderhalf jaar werkloos nadat hij medio 2008 vertrok bij Ajax, maar weigert vooralsnog te stoppen. Vitesse ziet het echter als een te groot risico de routinier vast te leggenen kan bovendien niet voldoen aan diens financiële eisen.
In Arnhem lijkt er wél plaats voor Greene. De verdediger is clubloos nadat zijn contract afgelopen zomer afliep bij Feyenoord en maakte veel indruk toen hij een paar dagen meetrainde met de selectie van Vitesse. De mandekker, die zowel centraal als rechts in de verdediging uit de voeten kan, zal deze week een contract voorgeschoteld krijgen.

De 27-jarige Greene speelde de afgelopen vier seizoenen voor Feyenoord. Voor zijn periode in Rotterdam kwam de rechtspoot uit voor RKC Waalwijk. Eerder deze zomer leek hij nog naar het Italiaanse Catania te verkassen, maar die transfer ketste af.

Bron: Voetbal International 14-09-2009


Vitesse en Edgar Davids blijven in gesprek

Vitesse is nog in gesprek met oud-international Edgar Davids over een mogelijke verbintenis voor de rest van dit seizoen.
Davids liet vorige week weten dat hij graag voor de Arnhemse club uit zou komen. Ook trainer Theo Bos toonde zich enthousiast over de eventuele komst van de 36-jarige middenvelder.

Eerder probeerde De Graafschap Davids al aan te trekken, maar daar had de oud-speler van onder meer Ajax, Juventus en Barcelona geen interesse in. Edgar Davids is sinds zijn vertrek bij Ajax in de zomer van 2008 clubloos.

Bron: Omroep Gelderland 14-09-2009

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di sep 15, 2009 6:07 pm

Oproep aan bezitters van een uitshirt

Beste Vitesse supporters, zoals inmiddels bekend organiseert de supportersvereniging, in samenwerking met Vitesse, weer een ereontvangst voor de veteranen van de Slag om Arnhem. Tijdens deze ontvangst zal er zoveel mogelijk gedaan worden om het stadion een ‘Airborne’ uitstraling te geven. Er zal een eregroet gebracht worden door de School Luchtmobiele Brigade, er zijn kanonnen op het veld, speciale confetti in de Airborne kleuren en de veteranen krijgen een bijzondere sjaal die niet te koop is. In de rust zullen 150 doedelzakspelers van verschillende nationaliteiten een optreden verzorgen, georganiseerd door de Stichting Airborne Herdenkingen. De Vitesse Vandaag zal volledig in Airborne stijl zijn en onze ploeg speelt in het uitshirt dat, zoals jullie weten, gebaseerd is op de Airborne kleuren. Ook jullie kunnen een steentje bijdragen!
We hopen dat alle uitingen in het stadion in het teken zullen staan van de Airborne. Ben je ook nog in het bezit van een uitshirt, trek dit dan zaterdag aanstaande aan voor de wedstrijd tegen RKC, zodat ook de tribunes zoveel mogelijk in Airborne kleuren zijn. Laten we met zijn allen de veteranen een onvergetelijke avond en een warm welkom bezorgen!!!

Projectgroep Airborne ontvangst
Supportersvereniging Vitesse

Bron: SV september 2009
Vitesse voor het eerst sinds Sint Juttemis niet in het prachtige geelzwart in Arnhem. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hmm, nou ja, 1 keertje dan, voor de veteranen. Zelf zal ik het niet zien, ik ga komend weekeinde hopelijk naar FC Barcelona-Atletico Madrid.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr sep 18, 2009 10:51 am

Vitesse voor het eerst sinds Sint Juttemis niet in het prachtige geelzwart in Arnhem
Beginnen ze het dan eindelijk te snappen daar in Arnhem... ?
Vast niet.. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door jabu » vr sep 18, 2009 10:55 am

Nog een paar dagen en dan is de ramadan afgelopen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » vr sep 18, 2009 3:39 pm

Suikerfeest...jummie...

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » za sep 19, 2009 3:00 pm

Wouter schreef:
Vitesse voor het eerst sinds Sint Juttemis niet in het prachtige geelzwart in Arnhem. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hmm, nou ja, 1 keertje dan, voor de veteranen.
Euh Wouter, dit kan je toch niet serieus menen,..... hier kom je bij de familie Poeder niet mee thuis die hebben het eerste hand meegemaakt en daar nogal wat gevolgen van ondervonden pak 'em beet zo'n 66 jaar geleden.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di sep 22, 2009 9:07 pm

Euh Wouter, dit kan je toch niet serieus menen,.....
Ik vind het prima dat de club eens per jaar thuis in Airborne-kleuren speelt.
VI: AFAB-topman wil aandelen Vitesse

AFAB-topman Maasbert Schouten wil de meerderheid van de aandelen van Vitesse in handen krijgen.
Het weekblad Voetbal International meldt dit in een artikel over de Arnhemse club. Schouten ontkent dat hij de poging doet namens AFAB, dat momenteel hoofdsponsor is bij Vitesse. Hij zou opereren namens een groep investeerders.

Vitesse wil de precaire financiële positie verbeteren door de verkoop van aandelen. Algemeen directeur Paul van der Kraan wil liever niet één grootaandeelhouder, zo legde hij al uit op de website van de Arnhemse club. "Met de eventuele verkoop van aandelenpakketten haal je direct geld binnen. Geld waarmee de liquiditeitspositie van Vitesse op korte termijn verbetert. Hierdoor kunnen wij voorkomen dat onze concurrentiepositie ten opzichte van vergelijkbare clubs verder terugloopt. Met deze nieuwe geldstroom verwachten we de concurrentiepositie op termijn zelfs te kunnen verbeteren. Het idee om aandelen en obligaties uit te geven is overigens niet nieuw. In het voorjaar van 2008 hadden we deze plannen al en dat hebben we destijds ook, onder andere in de media, gecommuniceerd. Uiteindelijk hebben we toen toch de voorkeur gegeven aan een Spelersfonds. Vanwege onder meer de surseance van betaling werden de ideeën over aandelen en obligaties pas afgelopen zomer weer actueel.

Op dit moment zijn we hierover met meerdere partijen in gesprek. Zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, kunnen we, zolang deze gesprekken lopen, niet inhoudelijk ingaan op deze gesprekken. In theorie kan het inderdaad zo zijn dat één bedrijf of persoon eigenaar wordt van de club. Dat is echter niet onze insteek. Wij geven een voorkeur aan meerdere investeerders."

Bron: Omroep Gelderland 22-09-2009

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » do sep 24, 2009 12:12 am

Te koop: Vitesse
Arnhemse club staat aan vooravond van nieuw tijdperk
`Met deze selectie moet het veel beter kunnen dan nu'
`We kiezen voor het beste bod in combinatie met het beste totaalplan'

Voor wie interesse heeft: Vitesse staat te koop. Na jaren van sportieve en financiële tegenvallers hopen de Arnhemmers via een impuls van externe financiers alsnog aansluiting te hervinden met de subtop. Een nieuw tijdperk in de clubhistorie is in zicht. 'Wat Manchester City doet, moet op ons niveau toch ook mogelijk zijn?'
Tekst: David de Vries

Hoe zullen Jan Snellenburg en Cor Guijt zich hebben gevoeld, vorige week zondag in de aanloop naar de wedstrijd van Vitesse tegen NEC? Tijdens de seizoensvoorbereiding schonken ze, samen met nog dertien geldschieters, vijftienduizend euro per persoon om het tekengeld van Nicky Hofs te kunnen bekostigen. Alleen zo kon het pad van de verloren zoon richting huis worden geplaveid. En nu, amper drie maanden later, fungeren de Vrienden van Vitesse én redders van de Arnhemse club als aangeschoten wild. In aanloop naar de derby demonstreerden enkele supporters voor de hoofdingang van stadion Gelredome. Ook algemeen directeur Paul van der Kraan moest het ontgelden. De reden? De fans ageren tegen het beleid, waarbij na jaren van saneringen nog altijd gedwongen ontslagen vallen en de sportieve koers omhoog nog niet lijkt ingezet. Tot groot onbegrip van Guijt en Snellenburg, inmiddels louter nog actief als bestuurders op afstand, en desgevraagd als geldschieters van de Arnhemse club.

Voor de gelegenheid doet jan Snellenburg zijn verhaal en geeft hij zijn visie op de huidige situatie van Vitesse. Sinds 1983 loopt hij rond bij de Arnhemse club, trainers zag hij komen en gaan. En aangezien kritiek bij een clubman harder aankomt dan bij een toevallige passant, heeft hij pijn. 'Kort samengevat word ik door die lui even neergezet als zakkenvuller, crimineel en veroorzaker van een bijna-faillissement.' Dat miljoenen door hem in de club gestoken euro's verdampten, lijkt in de waan van het opportunisme totaal vergeten. 'Het zit me ontzettend hoog en door al het gedoe neig ik soms serieus naar stoppen. Maar dat is exact wat ze willen, die malloten. En mijn hart voor de club is nog net even groter dan mijn woede jegens hen. Daarom ga ik door. Uit liefde voor Vitesse.'

Lang hield Snellenburg zich op de vlakte. 'Omdat je niet teveel aandacht aan zulke mensen moet besteden. Maar sommige zaken raken me tot in het hart. Zonder ons was er helemaal geen Vitesse meer geweest. Terwijl andere mensen, die zogenaamd ook een groot Vitesse-hart zouden hebben, geen cent hebben gegeven: Hoewel hij geen namen noemt, doelt hij onder anderen op Karel Aalbers, nog altijd geadoreerd door een deel van het Vitesse-publiek. Bovendien, zo benadrukt Snellenburg, zijn Guijt en hij niet verantwoordelijk voor het huidige beleid. 'Als stichtingsbestuur hebben we niets van doen met de dagelijkse gang van zaken. Wij stellen de raad van commissarissen samen en hebben zeggenschap over de aandelen. Voor de rest worden we eigenlijk nergens bij betrokken. Alleen als er weer eens geld van buitenaf nodig is, zoals bij de komst van Hofs en straks eventueel Serginho Greene, zijn we nodig. Hoezo dan zakkenvullers?'

Smeulend maaiveld

Of de kritiek nu terecht is of niet, het vormt de belichaming van onderliggende onvrede. Vitesse is als een boer, werkend op een smeulend maaiveld. Er hoeft maar iets te gebeuren, of de sluimerende vonken transformeren in een grote heidebrand. Verliep de voorbereiding nog in serene rust en zongen engelenkoren hosannah rond de contractverlenging van trainer Theo Bos, inmiddels is alle euforie vervlogen. Dat heeft meer dan één reden. Enerzijds loopt het in Arnhem sportief niet zoals gewenst. Waar sommigen dachten dat Vitesse met Bos in de winter een wonderdokter in huis had gehaald, blijkt hij nu gewoon een mens te zijn die fouten maakt. Bovendien blinkt technisch directeur Marc van Hintum niet uit in het doen van gelukkige aankopen. Maar de belangrijkste oorzaak van de huidige onrust is toch wel de algemene staat van de club. Ook een kleine zes jaar na zijn aanstelling heeft algemeen directeur Van der Kraan de club nog niet schuldenvrij gekregen. Die constatering, in combinatie met het economisch tij, leidt tot veel onmogelijkheden.

Van der Kraan is eerlijk wanneer hij terugblikt op de bijna zes jaar die hij inmiddels de leiding heeft in Arnhem. In januari 2004 werd hij aangesteld om fors te saneren. 'Ik ben te positief geweest. Toen ik voor het eerst geconfronteerd werd met het financiële verhaal dacht ik dat we het wel even in drie jaar konden oplossen. Dat lukte niet. Via een in het bedrijfsleven weinig sympathieke noodgreep, het aanvragen van surseance van betaling vorig jaar, leeft Vitesse nog. Een truc waarvoor Van der Kraan de credits ontving. Nu is het echter tijd voor de volgende stap, een vervolg vol visionaire inzichten. Maar ook over het voorbije seizoen leed de Arnhemse club een substantieel verlies. Zo'n anderhalf miljoen euro. Trainer Hans Westerhof werd ontslagen, de selectie in de winterstop gerepareerd. Een flinke last op de begroting. Ook wanneer je die onvoorziene posten buiten beschouwing laat, is Vitesse nog altijd een zieke patiënt. De conclusie is simpel: de Arnhemse club leeft al jaren boven haar stand, een houding resterend vanuit de mooie jaren. Of, zoals Van der Kraan zegt: 'Er is nog altijd geen evenwicht tussen inkomsten en uitgaven en dat is een zorgelijke situatie. De begroting voor het vorige seizoen was heel ambitieus. We dachten dat mensen na de surseance opgelucht en enthousiast waren en vol met ons in zee wilden gaan. Maar achteraf bleek dat beeld niet te kloppen.'

En dus zijn harde maatregelen noodzakelijk. Wie beseft dat het sponsorbestand qua pure inkomsten krimpt - onder andere door de recessie - en stadion Gelredome iedere wedstrijd maar halfvol zit, snapt dat Vitesse moet bezuinigen. Ook de tv-inkomsten liepen terug. En het gat van vorig seizoen dient nog te worden opgevuld. Van der Kraan: 'Daarom moeten we snijden in de uitgaven. Dat doen we zichtbaar en minder zichtbaar. Ook de voetbalbegroting loopt terug. Dat kan niet anders'

Enkele gedwongen ontslagen haalden de regionale media, omdat het mensen betreft die al jaren bij Vitesse werken. Reden tot boosheid bij de supporters. Van der Kraan kent de onvrede en zegt hier begrip voor te hebben. 'Natuurlijk ben ik ook de kop-van-jut. Dat vind ik niet zo gek, als je weet dat ik al zes jaar de leiding heb bij deze club. Ze verwijten ons de teloorgang van Vitesse. Maar ik kan toch moeilijk zeggen dat we het zo fantastisch hebben gedaan. En het één hangt samen met het ander. In de afgelopen zeven seizoenen zijn we zes keer in het rechterrijtje geëindigd. Mede door de financiële problemen. Dat is niet goed. We gaan er alles aan doen om daar verandering in te brengen.'

Bord in de tuin

De doelstellingen zijn ambitieus. En de verwachtingen onder de aanhang zo mogelijk nog groter. Dit seizoen heeft Vitesse trainer Bos als opdracht meegegeven bij de eerste negen te eindigen. Van der Kraan: 'Dat is toch realistisch? De afgelopen jaren zijn we telkens een aantal plaatsen onder onze voetbalbegroting geëindigd. Als we dit seizoen geen negende worden, dan hebben we het gewoon slecht gedaan. Op de lange termijn hebben de Arnhemmers hogere aspiraties: binnen vijf jaar wil Vitesse weer zijn waar de sportieve vogelvlucht onder Karel Aalbers ooit eindigde: structureel in de subtop, tussen plaats zes en negen in de Eredivisie. De Arnhemse club terug als vaste bespeler van de Europese velden, Snellenburg denkt dat het mogelijk is. 'Met deze selectie moet het al veel beter kunnen dan nu. En alle onderzoeken wijzen uit dat Vitesse, puur in potentie, een enorm achterland en dus enorme mogelijkheden heeft. Maar ons imago ligt ons in de weg en het is geen geheim dat zoiets komt door alle negatieve berichten uit de afgelopen jaren. Kijk naar de seizoenkaarten-verkoop en naar het aantal sponsoren, dat valt mij echt vies tegen. Dat moet toch een reden hebben? Arnhem doet niets onder voor Groningen of Enschede, laat staan voor een plaats als Heerenveen. Waarom zouden wij die clubs dan niet meer kunnen achterhalen?'

Alles, ook de sportieve toekomst van Vitesse, valt of staat met geld. Zolang de Arnhemse club de financiële middelen ontbeert, is dromen over Europees voetbal al een brug te ver. Ook met speciale acties lijkt Gelredome niet vol te raken en door vastgelegde afspraken kost het spelen in de voetbaltempel Vitesse relatief extreem veel in vergelijking met wat het de club oplevert. Een wurgcontract? Het lijkt erop. In die hoek is in elk geval weinig winst meer te behalen. En dus gooit de clubleiding het nu over een andere boeg. Via de verkoop van aandelen hoopt Vitesse een positief eigen vermogen te kunnen verwezenlijken. Van der Kraan noemt het een herfinanciering van de club, Snellenburg praat over hulp van buitenaf. In simpeler termen: Vitesse staat te koop en geïnteresseerde partijen mogen zich melden. Alleen het bord in de tuin ontbreekt nog. 'Financieel moet dit een heel grote impuls kunnen betekenen voor de club; aldus Van der Kraan. De kans is substantieel dat één partij een meerderheid van de aandelen koopt, waardoor Vitesse in één klap een andere eigenaar zal krijgen. 'Bij AZ en DSB heb je ook zo'n constructie en als het, zoals daar, een enorm vergrote armslag betekent, zou ik niet weten waarom je dat niet moet doen.'

Uiteindelijk wil de algemeen directeur op zoek naar het sneeuwbaleffect. 'Goed voetbal leidt tot prestaties, daarna komen supporters en sponsors, daardoor meer geld, waarvan nieuwe spelers kunnen worden gehaald en de prestaties weer groeien. Maar het geld kan op twee plekken binnenstromen. Of aan het begin van de cirkel of halverwege. Vitesse, zelf momenteel praktisch zonder eigen bezit, lijkt voor de eerste optie te kiezen. Wat de waarde van de Arnhemse club op dit moment bedraagt, is niet bekend.'Dat hangt af van de deal; zegt Van der Kraan. 'Als club heb je bezit en schulden, mede op basis daarvan wordt uiteindelijk een prijs vastgesteld. Nu kun je daar heel weinig over zeggen, maar we zullen kiezen voor het beste bod in combinatie met het beste totaalplan'

Oliesjeik in Gelredome

Met de ideeën van de algemeen directeur in het achterhoofd rijst het beeld van een puissant rijke oliesjeik die Gelredome betreedt, met Vitesse als speeltje voor in zijn vrije tijd. Een fata morgana of wellicht de nieuwe werkelijkheid? 'Ik sluit dat niet op voorhand uit', zegt Van der Kraan. 'Als zoiets zich voordoet, moet dat een heel serieuze optie zijn, al heeft een consortium van investeerders de voorkeur. Een nieuwe eigenaar hoeft dus niet voorzien te zijn van een geel-zwart hart? 'Hij moet absoluut sportieve ambities hebben en een beeld kunnen schetsen waar hij met Vitesse naartoe wil. Ook qua organisatie en met het oog op de totale vereniging. En er moet uiteraard recht worden gedaan aan de cultuur van de club. Maar wat niet is, kan ook nog komen. Roman Abramovich was aanvankelijk echt geen supporter van Chelsea. Maar inmiddels vliegt hij speciaal voor wedstrijden van zijn jacht op de Middellandse Zee naar Londen. Dat is toch ook een vorm van clubliefde?' Met ambities bedoelt Van der Kraan overigens niet dat de club na een jaar weer wordt doorverkocht. 'Zoiets moet je juridisch uitsluiten. We willen gaan voor de lange termijn. Neem Manchester City, daar zit een verhaal achter. Wat ze daar doen moet, op ons niveau, toch ook mogelijk zijn?'

De gesprekken over een mogelijke overname zijn inmiddels druk gaande. Over enkele maanden verwacht Van der Kraan duidelijkheid te kunnen verschaffen over de toekomst van Vitesse, tot die tijd gaat de directeur niet in op namen. Welingelichte bronnen weten VI echter te melden dat Maasbert Schouten, voorzitter van de raad van bestuur van AFAB, samen met enkele andere investeerders een zeer serieuze gegadigde is. Schouten, wiens vermogen vorig jaar door het zakenblad Quote op 334 miljoen euro werd geschat, is sinds 2004 met zijn bedrijf al verbonden als hoofdsponsor aan Vitesse en woont onder de rook van Arnhem. Aan zijn betrokkenheid bij de club lijkt niemand te hoeven twijfelen: 'In al die jaren ben ik uitgegroeid tot een enorme fan, het liefst mis ik geen wedstrijd: 'In een e-mailwisseling laat hij weten dat een belang van AFAB in Vitesse niet aan de orde is, maar dat hij een persoonlijke betrokkenheid niet uit kan sluiten. Bovendien is hij overtuigd van het belang van de verkoop van aandelen. 'Externe financiers zouden het realiseren van een positieve toekomstvisie kunnen accelereren, hetgeen dan een win-winsituatie creëert'

Of Maasbert Schouten ook daadwerkelijk de Dirk Scheringa van Vitesse wordt is onbekend. Niet bij iedereen binnen de geledingen wordt zijn actieve houding evenzeer gewaardeerd. Bovendien, benadrukt Snellenburg, gaat het niet alleen om geld. 'We hebben het over een club van 117 jaar oud! We gaan niet zomaar even naar de veiling en dat de hoogste bieder de baas wordt...' Wel heeft Schouten ambitieuze plannen, die ook intern bij de Arnhemse club het nodige kunnen veranderen. Nu is hij al actief als lid van de raad van commissarissen. Maar wie de aandelen ook in handen krijgt, één ding is wel duidelijk: Vitesse staat aan de vooravond van nieuw tijdperk. Met de verkoop van de club lijkt geld te kunnen worden gegenereerd, de substantiële grondstof voor de zo gewenste nieuwe toekomst. Van der Kraan is duidelijk. 'We staan op een zeer interessant punt in de historie van Vitesse. Nu is het aan ons daar goed mee om te gaan.'

Theo Bos: `Als we negende worden, moeten we dat in Arnhem vieren als een kampioenschap'

Wie afgelopen zaterdag een halfuur op Dalibor Stevanovic lette, was de zoete smaak van de overwinning van Vitesse op RKC Waalwijk (3-1) snel vergeten. De middenvelder, Sloveens international, waant zich afkomstig van een andere planeet dan zijn teamgenoten, hij vindt zichzelf een voetballer met voorrechten bovenal. Trainer Theo Bos (foto) geeft hem die niet en dus loopt Stevanovic momenteel in Arnhem rond als een drammend kind dat zijn zin niet krijgt. Drie minuten voor tijd liet Bos hem zaterdag invallen en dat vond Stevanovic not dove. Zijn warming up oogde ongeïnspireerd, waarna hij zijn hesje met een ferme zwaai op de grond deed belanden. Scheidsrechter Bas Nijhuis had amper afgefloten of de Sloveen stond al onder de douche en terwijl zijn teamgenoten nog interviews gaven, zat de middenvelder in de auto naar huis. Het is nog maar een half jaar geleden dat Stevanovic in Arnhem op handen werd gedragen. In het kielzog van Bos kwam hij samen met aanvaller Lasse Nilsson in de winterstop naar Vitesse, een hausse aan goede resultaten was het gevolg. Nu is de Sloveen niet zeker van een plaats in de basis en komen zijn mentale tekortkomingen aan het licht. Opeens wordt duidelijk waarom de begenadigde voetballer niet in de Engelse Premier League, maar in Gelredome speelt... De inkt van zijn contract was amper droog of Stevanovic liet zijn zaakwaarnemer naar FC Groningen bellen. Of zij geen belangstelling voor hem hadden. En een maand geleden verliet hij, na een wissel in de wedstrijd tegen ADO Den Haag, briesend het stadion. Tot woede van Bos. 'Inmiddels is dat voorval uitgepraat', aldus de coach. 'Maar het lijkt me duidelijk dat het de laatste keer was. De eerstvolgende speler die zich belangrijker vindt dan de groep staat op maandagochtend met de beloftes op het veld.'

Incidenten als met Stevanovic maken het werk er voor Bos niet makkelijker op. 'In feite is die negende plaats niet onrealistisch', aldus de trainer. 'Je moet tenslotte ambitieus zijn.' Wie de selectie van Vitesse analyseert, weet dat het een lastige opgave wordt. Sinds vorig jaar zomer hebben de Arnhemmers meer kwaliteit ingeleverd dan in huis gehaald. Technisch directeur Marc van Hintum dacht het verlies aan ervaring van Theo Janssen, Gil] Swerts en Remco van der Schaaf op te kunnen vangen, maar de huidige ploeg ontbeert een echte leider. Bovendien komen de aankopen niet goed uit de verf. Van de onder Hans Westerhof aangetrokken spelers, laat alleen Jeroen Drost zien een meerwaarde te zijn. Niklas Tarvajarvi is alweer vertrokken, Julian Jenner moet het met spaarzame invalbeurten doen en Rogier Molhoek haalt niet zijn niveau van NAC Breda. Om nog maar te zwijgen over Frank van der Struijk, die liefst vijf ton kostte maar voor wie nog altijd niet de ideale positie is gevonden. Een bittere constatering voor Paul van der Kraan, die als algemeen directeur nog altijd iedere euro twee keer om moet draaien. De grote talenten uit de eigen jeugd - Ricky van Wolfswinkel en Nicky Kuiper - vertrokken, en de vervanging is schrijnend. Neem Sinan Kaloglu. Een Turkse spits met meer zelfvertrouwen dan kwaliteiten. Aangetrokken als potentierijke spits, is hij tot dusverre louter niet fit om negentig minuten te spelen. Tel daarbij op dat hij niet goed ligt binnen de selectie, dat trainer Bos baalt van zijn trage herstel, en ook Kaloglu lijkt te kunnen worden afgeschreven: 'Hij brengt tot nog toe absoluut niet wat ik ervan had gehoopt.' Calvin Jong-A-Pin is een pluspunt, Nicky Hofs niet. Arnhem sloot hem in de armen, maar door een gebrek aan discipline presteert hij voorlopig ondermaats.

Financiën en prestaties houden elkaar meestal in evenwicht, bij Vitesse is het niet anders. Ondanks de 3-1 overwinning op RKC Waalwijk valt de balans tot dusverre weinig positief uit. Met de verkoop van de aandelen heeft Vitesse grote ambities, maar naast geld lijkt er ook een cultuuromslag vereist. Het eerste half jaar presteerde Bos boven verwachting, nu is het tijd voor het echte examen. Ook hijzelf weet dat het moeilijk wordt. 'Als we negende worden, moeten we dat in Arnhem vieren als een kampioenschap.'

Bron: VI nr 39 2009

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » do okt 01, 2009 11:22 pm

Clubsymbool Hertog in de ziekenboeg

Clubsymbool Hertog, de Afrikaanse vechtarend van Vitesse, is ziek. De vogel moet vrijdag bij de wedstrijd Vitesse - Sparta Rotterdam zijn gebruikelijke rondje in het stadion aan zich voorbij laten gaan. Ook in de komende weken zal Hertog zich niet melden bij Vitesse en is hij zeer waarschijnlijk langere tijd uit de roulatie. Gerard van den Brink, valkenier en trainer van Hertog, licht toe:
"Tijdens zijn trainingen voor Vitesse -FC Oss vond ik hem al wat mat. Daarom liet ik Hertog bij de bekerwedstrijd ook vanaf de spelerstunnel vliegen en niet, zoals gebruikelijk, vanaf de cornervlag. Afgelopen maandag ben ik met hem naar de dierenarts gegaan, omdat zijn toestand verslechterde. Het is normaal gesproken een levendig dier dat goed reageert op allerlei prikkels. Hij viel van zondag op maandag ook veel in gewicht af. De dierenarts heeft bloed afgenomen en zijn mest is op kweek gezet. Het was eerst ook de bedoeling dat Hertog opgenomen zou worden, maar het leek ons toch beter om hem in zijn vertrouwde omgeving te laten. Inmiddels is Hertog weer thuis in Lunteren."

Wat heeft Hertog?
Gerard: "Hij heeft een infectie die levensbedreigend kan zijn. Gelukkig waren we er vroeg bij en is deze zeer ernstige infectie in een vroeg stadium te behandelen met een zeer zware kuur die Hertog minstens vier weken zal moeten slikken."

Wordt Hertog wel weer beter?
Gerard: "De dierenarts is gematigd positief, maar roofvogels zijn kwetsbare dieren en Hertog is zwaar ziek. De kuur moet Hertog er de komende vier weken bovenop helpen."

Weet je hoe hij deze infectie heeft opgelopen?
Gerard: "Nee, dat blijft gissen. Het is bekend dat sommige soorten roofvogels hier extra gevoelig voor zijn. Of dat ook het geval bij vechtarenden is, is niet bekend. Ook omdat er maar enkele van in Europa zij.n Belangrijker dan de oorzaak te achterhalen, vind ik nu dat hij alle zorg krijgt om beter te kunnen worden. Hertog is een bijzondere vogel waar niet alleen wij als verzorgers veel plezier aan beleven, maar ook voor de supporters van Vitesse heeft Hertog, die toch vooral hún vogel is, een betekenis gekregen. Iedere vaste bezoeker van de thuiswedstrijden van Vitesse weet dat als de Hertogtune klinkt, het echt gaat beginnen. Hopelijk is zijn ziek zijn van korte duur en kan Hertog zijn inmiddels traditionele vluchten in GelreDome weer snel gaan maken."



01-10-2009 Vitesse.nl
Sneu. Hij stond het afgelopen jaar vaak garant voor het hoogtepunt van de middag of avond...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr okt 02, 2009 4:09 pm

Heeft dat beest geen medische keuring gehad dan voor hij een contract kreeg?

Van Hintum: 'Davids is vanwege sportieve redenen niet gekomen'

In het Sport 1 TV-programma 'Sport 1 United' heeft de technisch directeur van Vitesse Marc van Hintum' uitgelegd waarom Edgar Davids niet naar Vitesse is gekomen. Volgens Van Hintum had de mogelijke komst van Edgar Davids zowel voordelen als nadelen. Naast het leiderschap van Davids zou er ook sprake zijn van marketingtechnische mogelijkheden. Echter de komst van Davids zou ten koste van jongere spelers zoals Molhoek en Stefanovic die eigenlijk elke week moeten spelen. Vandaar dat is besloten om Edgar Davids niet te halen. Over het financiële plaatje is nog niet eens gesproken. Daarover was al helder dat hij extern zou moeten worden gefinanciëerd omdat de begroting geen ruimte bood.

Bron: Sport 1 28-09-2009
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za okt 03, 2009 11:20 am

PIET PIET PIET PIET PIET!

Hij staat wel heel goed te keepen dit seizoen zeg!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Daily Blind » za okt 03, 2009 11:22 am

Wouter schreef:PIET PIET PIET PIET PIET!

Hij staat wel heel goed te keepen dit seizoen zeg!
Klopt vorig seizoen was even een iets minder seizoen, maar dit seizoen is hij met stip de beste speler bij Vitesse.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za okt 03, 2009 11:36 am

Als zelfs het altijd mopperende Arnhemse publiek je op handen gaat dragen ben je wel heel goed bezig.

Verder was het weer een beroerde wedstrijd, zoals gewoonlijk. Maar ja, de drie punten zijn binnen, vooral dankzij Velthuizen...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » di okt 06, 2009 9:50 am

'Vitesse wil alweer van Kaloglu af'
Vitesse en Sinan Kaloglu gaan waarschijnlijk spoedig alweer uit elkaar. De spits kwam afgelopen zomer met veel bombarie over van VfL Bochum, maar heeft nog niet kunnen overtuigen.

De 28-jarige Turk wist zich bij Vitesse niet in de basis te spelen, tot grote frustratie van de spits zelf. Behalve Kaloglu is ook Vitesse absoluut niet te spreken over de samenwerking, waardoor beide partijen volgens Voetbal International het liefst alweer uit elkaar gaan."

Kaloglu, die een contract tot medio 2011 tekende bij Vitesse, zou zelf al op zoek zijn naar een nieuwe club. Van belangstelling is vooralsnog echter geen sprake.
Deze topper wordt wat minder op handen gedragen, geloof ik... :-)
Jammer, ik zag hem graag in het Vistas Shirt...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door beelzebub » do okt 08, 2009 11:32 am

De meest spectaculaire aankoop van de vorige zomerstop is helaas overleden. RIP.
http://www.fcupdate.nl
Vechtarend Vitesse overleeft infectie niet
08 oktober 2009
Afbeelding


Vitesse heeft haar clubsymbool Hertog na een infectie verloren. De Afrikaanse vechtarend, die voorafgaand aan thuisduels een rondje door het stadion vloog, werd vorige maand getroffen door de schimmelinfectie aspergillose. Woensdagmiddag is hij na een snelle verslechtering van zijn situatie overleden.


Hertog, die op 16 juni 2008 werd geboren, is slechts één jaar oud geworden. "Een losgelaten ontstekingsprop is Hertog mogelijk fataal geworden", zegt dierenarts en roofvogelspecialist Frank Verstappen. "We wisten dat de kans bestond dat Hertog de infectie niet zou overleven. Aspergillose is namelijk een bekende doodsoorzaak bij roofvogels."

"Mijn vrouw Bettine en ik zijn ongelofelijk aangeslagen", treurt Gerard van den Brink, houder- en trainer van de vechtarend. "Hertog was een heel bijzondere vogel. Hij heeft in een relatief korte tijd een ongelofelijke populariteit verworven. Sinds zijn presentatie aan het Vitesse-publiek in augustus 2008, is hij uitgegroeid tot een publiekslieveling." Vitesse beraadt zich over een eventuele opvolging van Hertog.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door 999 » do okt 08, 2009 3:06 pm

Moesten ze gewoon verbieden ..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » do okt 08, 2009 4:07 pm

Wat... een infectie bij een vechtarend? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Lionel » do okt 08, 2009 4:09 pm

Niet lullig bedoeld maar als ze met een ezel door het stadion waren gaan lopen had die ook aan populariteit gewonnen....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » do okt 08, 2009 5:05 pm

:smallgrin.gif:



Sneu voor die pracht vogel... :(

Plaats reactie