Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za aug 12, 2006 7:01 pm

joey schreef:Deze topic zou inderdaad in de wedstrijdenzone kunnen staan, maar in dat geval was de eerste topic over de JCS (dus deze) verplaatst. De eerste blijft staan, de tweede (en de derde en de vierde, etc.) worden gesloten. Het is niet de bedoeling dat er meer topics zijn over hetzelfde onderwerp.
Dan had je deze wedstrijd moeten verplaatsen. (Kan nog...) Die tweede stond namelijk wél in het goede deel :redcard:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za aug 12, 2006 7:05 pm

Sjeezus, wat een gezeik om niets.

Aan het gezeur te lezen weet iedereen de topic heel goed te vinden.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 12, 2006 7:06 pm

Ik ben bang dat de hakken inmiddels in het zand staan, Maarten127. Kans dat de wedstrijdtopic van Ajax78 weer wordt heropend schat ik ongeveer even groot in als de kans dat we Charisteas binnenkort weer in de basis terugzien. ;)

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za aug 12, 2006 7:10 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Sjeezus, wat een gezeik om niets.

Aan het gezeur te lezen weet iedereen de topic heel goed te vinden.
Op zoek naar een topic over deze wedstrijd ja. Ik ging ervanuit dat deze topic over de JC schaal in het algemeen ging. Dan maar zeiken om niets. En een klein beetje zeuren is het wel. Maar als deze topic over de wedstrijd tussen Ajax en psv van morgen gaat... dan moet hij ook op de juiste plek staan

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 7:27 pm

joey schreef: Waar baseer jij dat vertrouwen op? Afgaande op de laatste wedstrijden zie ik Ajax PSV niet even wegspelen. :sad:
Laatste 5 wedstrijden tussen beide ploegen die niet in de HCE werden gespeeld eindigden als volgt: 5-0, 3-0, 3-1, 2-1, 2-1. Voor Ajax dus. En vorig seizoen won Ajax vaker van PSv dan andersom. Dus waarom zou Ajax morgen niet winnen?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 12, 2006 7:29 pm

Maarten127 schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:Sjeezus, wat een gezeik om niets.

Aan het gezeur te lezen weet iedereen de topic heel goed te vinden.
Op zoek naar een topic over deze wedstrijd ja. Ik ging ervanuit dat deze topic over de JC schaal in het algemeen ging. Dan maar zeiken om niets. En een klein beetje zeuren is het wel. Maar als deze topic over de wedstrijd tussen Ajax en psv van morgen gaat... dan moet hij ook op de juiste plek staan
Een konsistente topic-indeling is in het belang alle bezoekers van de site. Met name de minder frekwente bezoeker maar die zijn niet minder belangrijk. Als het een zooitje wordt vinden we onze weg heus ook nog wel. Wat dat aangaat is het misschien ook wel gezeur.

Maar Raymon heeft onlangs nog wel zo zijn best gedaan om het netjes te krijgen... Het was vast niet zijn bedoeling om Ajax wedstrijden uit het Fluitsignaal te halen en in algemene topics te proppen zodat niet meer direct duidelijk is waar je een wedstrijd moet vinden.
wimpey schreef:Laatste 5 wedstrijden tussen beide ploegen die niet in de HCE werden gespeeld eindigden als volgt: 5-0, 3-0, 3-1, 2-1, 2-1. Voor Ajax dus. En vorig seizoen won Ajax vaker van PSv dan andersom. Dus waarom zou Ajax morgen niet winnen?
Het zal nog lastig genoeg worden maar zeker thuis mogen we niet meer verliezen van die lui. Kijk naar Z-Korea, waar waren die met dezelfde spelers maar zonder Guus?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 12, 2006 7:49 pm

Ik verwacht er heel weinig van. Maar je weet nooit. Wie had gedacht dat PSV vorig jaar gefopt zou worden door....Nourdin Boukhari? ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 7:53 pm

Of dat Ooijer zich zo zou laten aftroeven door Babel. Wat een baggerpot van onze uitblinker op het WK, zeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 8:06 pm

Bertje schreef:Of dat Ooijer zich zo zou laten aftroeven door Babel. Wat een baggerpot van onze uitblinker op het WK, zeg.
Te weinig snelheid om als back te spelen. Prima centrale verdediger inderdaad.
joey schreef:Ik verwacht er heel weinig van. Maar je weet nooit. Wie had gedacht dat PSV vorig jaar gefopt zou worden door....Nourdin Boukhari? ;)
Ajax won de bekerfinale ook. En slechts Pieter S. Vink tegen Ajax eindigde in winst für den Polizei Schutz Verein.

Ajax wint ook morgen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 8:12 pm

En toen dat gelijkspel was één van onze beste wedstrijden van het seizoen. Al had PSV toen ook wel bar weinig zin om er echt tegenaan te gaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 10:34 pm

wimpey schreef:Een middenvelder naar achteren halen ondanks de aanwezigheid van Da Costa en Addo, Marcellis, Reiziger, Ball?! Als je het zo bekijkt, is PSV inderdaad dun bezet op die positie, zoals rebel Ooijer werd meegedeeld.
Nee hoor, dit is vrij makkelijk te verklaren.
Ten eerste is Simons geweldig goed in het uitschakelen van de nummer 10 van de tegenstander, maar Ajax speelt met de punt naar achteren. Ten tweede zijn Reiziger en Addo mandekkers en geen doorschuivende verdedigers, Simons daarentegen kan dit wel. Ball is overigens een linksback, hem centraal zetten lijkt me vrij zinloos. Ten derde is Da Costa een talent en past hij zich verrassend goed aan, maar hij is nog jong en nieuw. Hem voor de leeuwen gooien tegen Ajax heeft weinig nut, ook omdat hij nog moet wennen aan de speelstijl en het volwassen voetbal. En ten vierde is Marcellis ook een verdediger die kan doorschuiven, maar die jongen is pas net 18. Al begrijp ik niet waarom hij maar een éénjarig contract heeft gekregen, ik vind hem namelijk een groot talent...

Simons is al met al een veel logischere optie, vooral dus omdat Ajax met de punt naar achteren speelt.
Zoals Steef terecht aangeeft, één Alex achterin is voldoende.

En Ooijer is iemand die niet snel te vervangen is natuurlijk, hij was een van de weinige uitblinkers van Oranje op het afgelopen EK.
Misschien is Da Costa toch nog niet helemaal zo goed als kamp Eindhoven het wil doen geloven. Anders zou Koeman m.i. Simons wel op zijn vertrouwde positie laten spelen.
Voor iemand die naar eigen zeggen (op zich terecht) twijfels heeft over de kwaliteiten van Da Costa benader jij hem wel altijd zo negatief mogelijk, dat is in mijn ogen niet hetzelfde als twijfels hebben.

Ik heb Da Costa nog niet in actie gezien bij PSV, maar van degenen die trainingen hebben bekeken hoor ik erg positieve verhalen. Hij traint sterk, hij traint voluit, in de partijen kan hij al aardig mee, zijn voetballende kwaliteiten zjin goed en hij heeft een uitstekende trap en pass. Zoals Steef aangeeft heeft hij nog voldoende te leren, maar hij heeft zich gewoon verrassend snel aangepast en hij maakt mooie stappen vooruit.

En inderdaad, tegen Nürnberg maakte hij een flinke blunder, waardoor PSV de 1-0 tegen kreeg. Maar ja, iemand als Heitinga heeft veel meer ervaring en die maakte alleen maar blunders tegen Kopenhagen. Waarmee ik niet wil zeggen dat Heitinga niets kan, maar het maken van een fout wil dus weinig zeggen.

Tot nu toe heeft Da Costa meer indruk gemaakt dan Salcido, onze Mexicaan heeft meer moeite met de omslag. Al is het basisniveau van Salcido natuurlijk wel een stuk hoger.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 12, 2006 10:39 pm

Wel een lang verhaal hoor. En dat om in feite te bevestigen dat je het met wimpey eens bent. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 10:41 pm

Het is dus een keuze tussen de ondersteuning aan Cocu weghalen en het middenveld verzwakken maar wel opbouw van achteruit creëeren of het middenveld handhaven en twee echte verdedigers achterin zetten.

Volgens mij zou Salcido de rol van opbouwende verdediger best aankunnen, maarja die schijnt wat aanpassingsproblemen te hebben.

Ball heeft overigens bij z'n vorige clubs ook wel in het centrum gespeeld, Base.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 12, 2006 10:48 pm

za 26/8 Ter Leede FC Omniworld (amateurs) 14.30 vb
za 26/8 Tonegido Be Quick '28 19.30 vb
za 26/8 IJsselmeervogels JVC Cuijk 15.00 vb
za 26/8 ASWH WSV 14.30 vb
za 26/8 UDI '19/Beter Bed SC Genemuiden 18.00 vb
za 26/8 WHC Gemert 14.30 vb
za 26/8 De Treffers/Kegro Katwijk 18.00 vb
za 26/8 Babberich Rijnsburgse Boys 17.00 vb
za 26/8 HSC '21/Brein Spijkenisse 18.00 vb
za 26/8 Bennekom ADO '20 15.00 vb
za 26/8 SV Meerssen Quick Boys 18.00 vb
za 26/8 ONS Sneek Appingedam 14.30 vb
za 26/8 Schijndel/SBA Euro ACV 18.00 vb
za 26/8 Türkiyemspor Spakenburg 17.00 vb
za 26/8 Harkemase Boys Argon 14.30 vb
za 26/8 FC Lisse EVV 14.30 vb
za 26/8 Sparta Nijkerk Elinkwijk 15.00 vb
za 26/8 Kozakken Boys Roda Boys 14.30 vb
za 26/8 Excelsior '31 Geldrop/AEK 14.30 vb
za 26/8 DOTO GVVV 14.30 vb
za 26/8 Caesar VVOG 19.30 vb
za 26/8 FC Zutphen Achilles '29 18.00 vb
za 26/8 Oisterwijk HHC Hardenberg 14.30 vb
za 26/8 Alkmaarsche Boys Flevo Boys 14.00 vb

Dit is het KNVB bekerprogramma voor de volgende ronde. Waarom doen er dit jaar geen 2e elftallen mee aan het bekertoernooi? Of is er soms al een ronde gespeeld die ik even heb gemist?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 10:57 pm

Thomas schreef:Het is dus een keuze tussen de ondersteuning aan Cocu weghalen en het middenveld verzwakken maar wel opbouw van achteruit creëeren of het middenveld handhaven en twee echte verdedigers achterin zetten.

Volgens mij zou Salcido de rol van opbouwende verdediger best aankunnen, maarja die schijnt wat aanpassingsproblemen te hebben.

Ball heeft overigens bij z'n vorige clubs ook wel in het centrum gespeeld, Base.
De vorige keren dat Simons als inschuivende verdediger werd gebruikt bleef het inschuiven ook behoorlijk beperkt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 12, 2006 11:01 pm

De laatste bij Psv die van achteruit goed kon inschuiven was die destijds ontslagen financieel directeur.

Eh sorry, flauwe inkopper... :dissapprove:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 11:14 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Het is dus een keuze tussen de ondersteuning aan Cocu weghalen en het middenveld verzwakken maar wel opbouw van achteruit creëeren of het middenveld handhaven en twee echte verdedigers achterin zetten.

Volgens mij zou Salcido de rol van opbouwende verdediger best aankunnen, maarja die schijnt wat aanpassingsproblemen te hebben.

Ball heeft overigens bij z'n vorige clubs ook wel in het centrum gespeeld, Base.
De vorige keren dat Simons als inschuivende verdediger werd gebruikt bleef het inschuiven ook behoorlijk beperkt.
Klopt. Maar toen speelde Ajax met Huntelaar. Een wezenlijk verschil.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 11:23 pm

Thomas schreef:Het is dus een keuze tussen de ondersteuning aan Cocu weghalen en het middenveld verzwakken maar wel opbouw van achteruit creëeren of het middenveld handhaven en twee echte verdedigers achterin zetten.
Juist :xyxthumbs:
Volgens mij zou Salcido de rol van opbouwende verdediger best aankunnen, maarja die schijnt wat aanpassingsproblemen te hebben.


Met 2 pure centrumverdedigers moeten de backs mee naar voren gaan. Salcido heeft die kwaliteit, maar hij heeft inderdaad nog aanpassingsproblemen. En Lamey kan het simpelweg niet.

Vandaar dat ik de keuze voor Simons achterin goed kan begrijpen.
Ball heeft overigens bij z'n vorige clubs ook wel in het centrum gespeeld, Base.
Maar dat is alweer lang geleden ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 11:35 pm

Baseman schreef:
Volgens mij zou Salcido de rol van opbouwende verdediger best aankunnen, maarja die schijnt wat aanpassingsproblemen te hebben.
Met 2 pure centrumverdedigers moeten de backs mee naar voren gaan. Salcido heeft die kwaliteit, maar hij heeft inderdaad nog aanpassingsproblemen. En Lamey kan het simpelweg niet.
Ik bedoelde dus eigenlijk dat hij volgens mij ook in het centrum aardig uit de voeten kan. Ik weet alleen niet of hij van daaruit ook in opbouwend opzicht lekker kan spelen. Is toch anders dan vanaf de zijkant opbouwen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 11:37 pm

Ik heb begrepen dat hij inderdaad ook als centrumverdediger kan spelen, maar ik heb geen idee hoe goed hij daarin is. Steef ? :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 11:51 pm

Tegen Argentinië speelde hij er (of was hij er regelmatig te vinden) een topwedstrijd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 12:57 am

Salcido is altijd de man in de linkerzone geweest in een 3-mansdefensie. Zelden of nooit (toevallig tegen Arg wel de tweede helft, geloof ik) heeft hij echt linksback gespeeld. Ik denk wel dat-ie het kan omdat hij vrij snel en wendbaar is en in de mandekking van wendbare spelers altijd beter uit de verf kwam dan tegen echte spitsen.

Maar hij zal het moeten leren. Daarnaast was hij nog wel eens slordig in de passing vanuit achteruit. Dat zal er echt uitmoeten.

Ik denk dat hij wel naar een nivo kan groeien van een steady 7 ieder duel. Soms een 6, soms een 8, maar nooit een 2 of een 3.

Centraal in een 4-mansdefensie lijkt mij geen succes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 2:16 am

Steef schreef:Salcido is altijd de man in de linkerzone geweest in een 3-mansdefensie. Zelden of nooit (toevallig tegen Arg wel de tweede helft, geloof ik) heeft hij echt linksback gespeeld. Ik denk wel dat-ie het kan omdat hij vrij snel en wendbaar is en in de mandekking van wendbare spelers altijd beter uit de verf kwam dan tegen echte spitsen.
Daarom vond ik hem juist extra opvallen. Omdat hij het in twee verschillende rollen prima deed, ook als linksback.
Steef schreef:Maar hij zal het moeten leren. Daarnaast was hij nog wel eens slordig in de passing vanuit achteruit. Dat zal er echt uitmoeten.
Maar eenmaal aangekomen rond de middenstip geeft hij vaak slimme passjes.
Steef schreef:Ik denk dat hij wel naar een nivo kan groeien van een steady 7 ieder duel. Soms een 6, soms een 8, maar nooit een 2 of een 3.

Centraal in een 4-mansdefensie lijkt mij geen succes.
Omdat? Niet groot en stevig genoeg? Verdedigend te slordig in de 16 tegen?

In Nederland speelt een groot aantal tegenstanders 4-3-3, dus in principe zou dat moeten lukken aangezien hij niet constant tegenover een echte spits te staan komt. Pakt Alex de spits aan en krijgt Salcido de opbouwende taken. Eenmaal op het middenveld vind ik het een prima passer. Hij weet volgens mij goed de vrije man te vinden vanuit een centrale positie.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 13, 2006 7:29 am

De Telegraaf:

Perez raakt plaats kwijt

Ten Cate op aantal posities nog zoekende

Na een voorbereiding van ruim vier weken en een officieel Europees duel is Henk ten Cate in de eerste plaats benieuwd of Ajax het niveauverschil met PSV al iets heeft kunnen verkleinen. De nieuwe trainer zoekt op een aantal plaatsen nog naar de juiste invulling. Na het wisselvallige optreden in Kopenhagen wordt de basisformatie vandaag zeer waarschijnlijk op vier plaatsen gewijzigd.

Het eerste slachtoffer in de concurrentiestrijd is ongetwijfeld Kenneth Perez. In het duel om de Johan Cruyff Schaal zal de Deen zijn basisplaats moeten afstaan aan Ryan Babel, die woensdag imponeerde met een flitsende invalbeurt. Babel krijgt de kans zich ditmaal vanaf het begin te onderscheiden; een rol waar hij regelmatig moeite mee had.

Het Amsterdam Tournament werd door Ten Cate niet alleen gebruikt om de belasting voor zijn spelers goed te doseren, maar hij experimenteerde tevens met Perez als hangende linksbuiten en als centrale middenvelder met een offensieve opdracht. In beide wedstrijden voldeed de oud-speler van AZ niet. Vervolgens werd hij gewisseld tegen FC Kopenhagen, na opnieuw een flets optreden voor de ogen van zijn familieleden.

De meeste nieuwe spelers hebben, logischerwijs, een periode van aanpassing nodig. Vorig seizoen gold dat voor Rosenberg, na een stroeve start. Maar toen Danny Blind de Zweed aan de linkerkant posteerde, ging hij gaandeweg beter spelen én vaker scoren. Rosenberg is nu de beoogde vervanger van midvoor Klaas-Jan Huntelaar, die een schorsing uitzit.

De derde Ajacied die wel eens aan de aftrap zou kunnen verschijnen, is Robbert Schilder als centrale middenvelder. Hedwiges Maduro krijgt immers rust en werd om die reden ook niet opgeroepen voor een vertegenwoordigend elftal. Twee wedstrijden binnen vijf dagen is momenteel nog te hoog gegrepen voor Maduro.

Gezien de kleine onderlinge verschillen ligt het eveneens voor de hand dat George Ogararu zijn debuut in een officieel duel gaat maken. John Heitinga zal dan moeten wijken voor de Roemeen, die het tegen Inter goed deed maar woensdag tegen Kopenhagen weer op de reservebank plaatsnam. De Nederlandse international had verdedigend een iets betere indruk gemaakt, zei Ten Cate dinsdag, om prompt te zien hoe de rechtsback juist ernstig in verlegenheid werd gebracht door Jesper Grønkjær. Ten aanzien van deze positie heeft de coach zijn voorkeur nog niet bepaald.

Jan Vertonghen keert terug in de selectie na enkele vrije dagen. Roger ontbreekt. De Spaanse middenvelder zou afgelopen week in het tweede spelen, maar ondervond nog wat last van zijn teenblessure. Hij gaat morgen opnieuw proberen eerst negentig minuten vol te maken bij Jong Ajax.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo aug 13, 2006 11:22 am

Schilder centraal?
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten