PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo feb 18, 2007 6:05 pm

En dan 5 miezerige puntjes voor staan! RESPECT!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 18, 2007 6:17 pm

Ach, een dipje kan gebeuren. Dat is beter dan structureel 10 jaar niks presteren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo feb 18, 2007 6:19 pm

Structureel komt per definitie zonder tijdsbepaling, harm. Als je een periode erbij moet noemen, is het niet meer structureel!
Toch nog wel een paar landskampioenschappen volgens mij, en wat bekers. Maar als dat niks is, is onze erelijst ongeveer even indrukwekkend als die van jullie. Alleen feyenoord springt er dan, met europees succes, bovenuit.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 18, 2007 6:55 pm

Harm schreef:Ach, een dipje kan gebeuren. Dat is beter dan structureel 10 jaar niks presteren.
Wat heeft Feyenoord hier nou weer mee te maken? ;)

Kampioenschap gespeeld. Felicitaties van mijn kant.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo feb 18, 2007 8:05 pm

Ik weet niet waar dat pessimisme van jullie kant ineens weer vandaan komt, maar wat PSV gisterenavond liet zien gaf nou ook niet echt veel vertrouwen voor een nabije toekomst zonder al te veel puntverlies... ;)

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 18, 2007 8:49 pm

Muisje Andersom schreef:Structureel komt per definitie zonder tijdsbepaling, harm. Als je een periode erbij moet noemen, is het niet meer structureel!
Toch nog wel een paar landskampioenschappen volgens mij, en wat bekers. Maar als dat niks is, is onze erelijst ongeveer even indrukwekkend als die van jullie. Alleen feyenoord springt er dan, met europees succes, bovenuit.
Structureel is helemaal niet zonder tijdsbepaling. Iets kan structureel zijn voor een bepaalde tijd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo feb 18, 2007 9:40 pm

Als iets kenmerkend is voor een bepaalde periode, dan is het incidenteel
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo feb 18, 2007 10:05 pm

Ach, zolang pisv'ers zich druk maken over Ajax vind ik het allang best ... :tifoajax:

Incidenteel, structureel, who cares .... :cheer: Ajax rulez ...

Ik had vanavond eindelijk weer eens een sms'je van een "bevriende" pv'er ... :yes:
Al weken geen sms'je meer gekregen .. :D

Zegt mij in ieder geval genoeg ... :xyxthumbs:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 2:02 am

Yup. Opeens hebben ze allemaal weer een grote mond. :D

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » ma feb 19, 2007 2:50 am

Ach, hadden veel Ajacieden dat de afgelopen week ook niet plotseling? Wat dat betreft blijven voetbalsupporters vaak erg hypocriet.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 5:27 am

De meeste supporters zijn wat dat betreft inderdaad het zelfde. Maar ze/we leven gelukkig niet allemaal met de waan van de dag.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 19, 2007 8:13 am

Inderdaad Marijn :xyxthumbs:
De afgelopen weken was deze topic ineens heel erg populair en werd er heel wat afgelachen door de Ajacieden...maar wie het laatst lacht !


is het traagst van begrip ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 19, 2007 11:04 am

Thomas schreef:Verder lees ik hier over en weer wel veel gepiep, zeg. PSV wordt niet vaker gematst dan genaaid door scheidsrechters of andersom. Mensen die dat wel beweren zoeken een excuus voor het falen van hun eigen club, in mijn ogen.
Sterker nog. Alle topclubs, en dan schaar ik Feyenoord daar ook nog maar even gemakshalve onder, krijgen in een seizoen meer mee dan tegen.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:17 pm

PSV-Arsenal in handen Noorse scheidsrechter

19/2/2007 8 :45

Tom Henning Ovrebo moet het eerste Champions League-duel van PSV en Arsenal in 2007 in goede banen leiden. De UEFA heeft de Noorse scheidsrechter aangesteld voor de wedstrijd dinsdag in Eindhoven.
PSV zelf heeft nimmer te maken gehad met Ovrebo, die wel bekend is met het Nederlandse voetbal. Op 7 oktober vorig jaar leidde hij de wedstrijd van Oranje in en tegen Bulgarije (1-1).

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 3:04 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:Verder lees ik hier over en weer wel veel gepiep, zeg. PSV wordt niet vaker gematst dan genaaid door scheidsrechters of andersom. Mensen die dat wel beweren zoeken een excuus voor het falen van hun eigen club, in mijn ogen.
Sterker nog. Alle topclubs, en dan schaar ik Feyenoord daar ook nog maar even gemakshalve onder, krijgen in een seizoen meer mee dan tegen.
Ach, aan het einde van het seizoen zal dat ook wel meevallen. Je moet eens kijken hoeveel de topclubs in Spanje over het algemeen mee krijgen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 5:25 pm

Farfan is een twijfelgeval voor de wedstrijd tegen Arsenal, meldt PN.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 19, 2007 5:42 pm

Koné ook.

Met dank aan het kutgrasveld in Almelo

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 5:53 pm

PSV vliegt er kansloos uit. In Eindhoven kan het nog een gelijkspelletje worden, maar over twee wedstrijden gezien gaat Arsenal dit vrij makkelijk winnen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 19, 2007 7:26 pm

Gaat Koeman nu de Hiddink-taktiek toepassen en iedereen tot twijfelgeval bombaderen om ze vervolgens gewoon op te stellen? Dan heb je in ieder geval al een excuus mocht het mis gaan.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di feb 20, 2007 8:50 am

PSV neemt geen risico tegen Arsenal
Door PETER VAN DUYL



PSV speelt vanavond in de Champions League-wedstrijd tegen Arsenal met een gehavend elftal.


PSV-topscorer Jefferson Farfán ontbreekt tegen Arsenal wegens een voetblessure. FOTO MILAN RINCK ...is geblesseerd en met hem wil coach Ronald Koeman geen risico’s lopen. Hij heeft de Peruaan veel te hard nodig in de nationale competitie. De Champions League is nu even bijzaak.

De Champions League mag dan heel belangrijk zijn, voor PSV telt op dit moment de nationale competitie. In de voorbereiding op het duel met Arsenal is trainer Ronald Koeman niet bereid risico te nemen met geblesseerde spelers. Het ziet er zelfs naar uit dat de kampioen van Nederland vanavond slechts zestien fitte spelers beschikbaar heeft.

De laatste afvaller in Eindhoven heet Jefferson Farfán. De Zuid-Amerikaan kreeg zaterdag tegen Heracles Almelo een schop op zijn voet en moest de training van gisteren aan zich voorbij laten gaan.

Koeman hield nog een slag om de arm, maar de kans dat Farfán van de partij is, lijkt wel heel klein.

,,Het is hoogst twijfelachtig dat Jef kan spelen, er moet in elk geval een enorme verbetering optreden,’’ legde Koeman uit. ,,Ik loop echt niet weg voor een risicootje, maar ik ben er geen voorstander van nu alle risico’s te nemen. De komende weken wordt het kampioenschap beslist, dat is toch belangrijker.’’

In Eindhoven hebben ze een simpele rekensom gemaakt. De kans dat PSV de Champions League wint, is niet zo heel groot. De club heeft de miljoenen van het toernooi echter hard nodig om zijn huishoudboekje ook volgend seizoen op orde te houden. ,,Tegen Arsenal gaan we ervoor met alles wat we hebben,’’ aldus Koeman. ,,Maar het mag niet ten koste van de competitie gaan, daarin is tenslotte een ticket voor de Champions League te verdienen.’’

PSV koos er in de winterstop voor de selectie in te krimpen. Het Eindhovense keurkorps bestaat sinds vorige maand uit 22 spelers. Van hen zijn Afellay (enkel), Alcides (niet speelgerechtigd), De Jong (pas net fit), Kluivert (rug), Reiziger (buik) en dus ook Farfán niet beschikbaar voor het duel met Arsenal, waardoor er zestien spelers resteren.

Het oogt wat armzalig, zo’n gedecimeerde selectie, toch weigert Koeman van een anti-climax te spreken. ,,We hebben er bewust voor gekozen de selectie kleiner te maken. En de laatste weken lopen we tegen nogal wat blessures op. Oké, dat risico hebben we genomen. Je hoort nu veel mensen over Aissati, maar dat is achteraf. Ik ga er vanuit dat we na de zomer een betere Aissati terugkrijgen. Als ik nu zou moeten beslissen, dan had ik het niet anders gedaan.’’

Binnen de beperkingen van al dat personele leed is PSV er alles aan gelegen vanavond een goed resultaat te halen. Farfán zal worden vervangen door Diego Tardelli. De Braziliaan heeft dit seizoen nog geen indruk kunnen maken, maar viel zaterdag opvallend sterk in tegen Heracles. ,,Hij gaat beetje bij beetje begrijpen wat we van hem willen,’’ heeft Koeman gezien.

Dat PSV als underdog begint tegen het sterrengezelschap uit Londen mag duidelijk zijn. Arsenal speelde in mei nog de finale van de Champions League (verlies tegen Barcelona) en de afgelopen jaren heeft PSV het sowieso moeilijk met tegenstanders van overzee. De laatste zege op een Engelse opponent dateert van vijf jaar terug (1-0 bij Leeds United). Daarna volgden vier gelijke spelen en vier nederlagen.

Daar staat tegenover dat Arsenal in geen enkel opzicht een Engels team is. Niet qua spelers en niet qua speelwijze. ,,Mijn ervaring met Engelse ploegen is dat je er goed tegen kunt voetballen,’’ zei Koeman gisteren. ,,Achterin dekken ze weinig door, je hebt snel een man meer op het middenveld. Maar bij Arsenal is dat toch anders. Ze spelen niet voor niets zonder Engelsen.’’

Arsenal is een ploeg die bulkt van de creativiteit. Toch maakt het elftal van Arsène Wenger niet uitzonderlijk veel doelpunten. In de competitie: 48 in 26 duels, in de eerste ronde van de Champions League zelfs maar zeven in zes wedstrijden. En zaterdag nog bleef Blackburn Rovers in Londen tamelijk simpel overeind op basis van een goed georganiseerde defensie (0-0).

Het is koren op de molen van de technische staf van PSV, die in dienst van Ajax en Benfica al vaker veel sterker geachte opponenten bedwong.

Tegen Arsenal zal Koeman de nul dan ook heilig verklaren. ,,Als je verdedigend steekjes laat vallen, zoals de laatste weken wel is gebeurd, dan is dat tegen dit soort ploegen desastreus. Verder ligt de sleutel van de wedstrijd in de eerste fase van de opbouw. Als we daarin rustig zijn, is dat heel belangrijk voor de wedstrijd.’’
ad.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 20, 2007 10:28 am

19/2/2007 - 'Tardelli begint het langzaam te begrijpen'
(Gepost door RvN)

Ronald Koeman liet op de persconferentie (zie PSV.nl) weten dat hij een positieve ontwikkeling ziet bij Diego Tardelli de laatste weken.

“Als ik Tardelli de laatste weken zie inclusief zijn invalbeurt zaterdag, denk ik dat hij beetje bij beetje gaat begrijpen wat we willen. Want talent heeft hij, als Farfán er niet is zal hij dus zeker spelen.”
PNN

:cheer:

Nu Patje nog, en Psv zit gebakken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 12:16 pm

"Relatie Chelsea-PSV ondoorzichtig"

Arsenal-trainer Arsène Wenger heeft tegenover SkySports zijn vraagtekens gezet bij het samenwerkingsverband tussen PSV en Chelsea. Volgens de Fransman is de relatie tussen de twee clubs te ondoorzichtig.

"Alleen de ingewijden weten wat de precieze relatie tussen Chelsea en PSV is", vertelt Wenger. "Het lijkt erop dat ze een samenwerkingsverband hebben, maar ik heb geen idee wat die overeenkomst exact inhoudt."

Ook vindt Wenger dat de clubs naar de buitenwereld duidelijk moeten maken wie de eigendomsrechten van welke speler bezit. Met name over Alex en Alcides bestaat onduidelijkheid. "PSV en Chelsea spelen niet in dezelfde divisie. Wel komen ze allebei in de Champions League uit. Daarom moet het duidelijk zijn welke speler waar onder contract staat."
Farfán ondergaat vaderschapstest in Peru

PSV moet het dinsdag mogelijk stellen zonder Jefferson Farfán. Farfán moest volgens the Observer een vaderschapstest ondergaan in Peru, waardoor hij de afsluitende training miste.

Farfán zou in Peru een ex-vriendin hebben, die claimt dat de PSV-aanvaller de vader van haar dochtertje is. Om hier zekerheid over te hebben is de aanvaller onder dwang naar Peru gevlogen om DNA af te staan. Zijn meespelen tegen Arsenal is onzeker wegens een jetlag.

Jan Kromkamp moest de training met een onbekende blessure eerder verlaten. Het is nog onbekend of beide spelers er dinsdag bij kunnen zijn.
Ronald Koeman mist in ieder geval Ibrahim Afellay (enkel) en Patrick Kluivert (knieblessure). Later vandaag maakt de oefenmeester de definitieve selectie bekend.
voetbalprimeur.nl

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 20, 2007 2:03 pm

Harm schreef:Koné ook.

Met dank aan het kutgrasveld in Almelo
:aai:


Hoe komt het trouwens dat al die PSV'ers buiten de deur neuken? Paar jaar geleden was het raak met Lucius in Zweden... nu Farfán weer..
De invloed van Patje? :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 20, 2007 2:05 pm

Ziet het kind eruit als een zeehondje? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di feb 20, 2007 2:50 pm

Hoezo buiten de deur neuken? Er staat toch duidelijk dat het een ex-vriendin van Farfan is...

Gesloten