NAC Breda 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 24, 2008 3:04 pm

Ik vond de grijns van Brandts bijna de gehele eerste 50 minuten veel irritanter.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 24, 2008 3:22 pm

Ach, Brandts wil gewoon geheel terecht een lange neus halen naar de mensen die hem weg hebben gestuurd. Heb je Mommers gisteravond niet gezien, Beloki? Een quote:

'Het wordt natuurlijk een historische wedstrijd, omdat wij voor de derde keer in één seizoen van Ajax gaan winnen.'

:aai.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 24, 2008 3:23 pm

Ah zo, dat heb ik niet gezien. Fijn dat die arrogantie ten val is gekomen. :ajaxscarf.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 25, 2008 8:01 am

Jullie bedoelen dat arrogantie alleen van Amsterdam afkomstig mag zijn ?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 25, 2008 8:31 am

Baseman schreef:Jullie bedoelen dat arrogantie alleen van Amsterdam afkomstig mag zijn ?
Denk 't...hoe durven ze 'helemaal niets in Amsterdammmmmmm' te zingen...ongehoord... :hypocrite.gif: pffff idd... :excited.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 25, 2008 11:26 am

Baseman schreef:Jullie bedoelen dat arrogantie alleen van Amsterdam afkomstig mag zijn ?
Alleen buiten Amsterdam mag men hopen dat arrogantie ten val komt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 25, 2008 11:44 am

Baseman schreef:Jullie bedoelen dat arrogantie alleen van Amsterdam afkomstig mag zijn ?
Uh, nee. Arrogantie komt bij (vrijwel) iedere club voor. En dan vindt de tegenpartij het altijd mooi wanneer dat afgestraft wordt. Zo moeilijk is dat toch niet? :blush.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 25, 2008 12:46 pm

Ik blijf het gewoon apart vinden dat Amsterdamse bluf 'normaal' was. is en blijft, maar dat anderen niet soortgelijk zelfvertrouwen mogen laten zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 25, 2008 12:52 pm

Dat komt omdat wij de beste zijn.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 25, 2008 12:53 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma feb 25, 2008 3:11 pm

Als ploegen die structureel in de top meedraaien dat nou zouden zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het zou goed kunnen dat NAC volgend jaar weer tegen degradatie vecht.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 25, 2008 3:23 pm

'kVond 't wel grappig eerlijk gezegd...het was toch ook bijna helemaal niets en dat voor de bijna 3e keer... Op dat moment was 't uitvak ook muisjesstil en werd er daarna wel volop tegengas gegeven... :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 28, 2008 1:07 am

Maaskant opvolger Brandts

KATWIJK - Robert Maaskant (39) volgt Ernie Brandts op als trainer van NAC Breda. De huidige MVV-coach bereikte gisteren tijdens een onderhoud met algemeen directeur Theo Mommers en technisch directeur Earnest Stewart een akkoord op hoofdlijnen over een contract voor twee jaar. Zodra de laatste details zijn geregeld wordt Maaskant in zijn woonplaats gepresenteerd.

Maaskant was in het Rat Verlegh-stadion zeker geen eerste keus en kwam in beeld nadat Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek (wacht op Feyenoord) en Ajax-interim Adrie Koster (zo goed als zeker assistent bij PSV) en Sef Vergoossen (hij stopt) afzegden. Bij de onderhandelingen was haast geboden, omdat de clausule in zijn doorlopende contract bij MVV luidde dat hij alleen vóór 1 maart zijn contract mocht opzeggen als zich bepaalde eredivisieclubs meldden.

Dat NAC Breda daar één van was, wekt geen verbazing. Vanaf het moment dat Henk ten Cate enkele jaren geleden bekendmaakte bij NAC te vertrekken, was Maaskant kind aan huis. De clubleiding koos ondanks de openlijke sollicitatie voor Ton Lokhoff. Ditmaal werd de openlijke sollicitatie van Maaskant van afgelopen weken wel gehoord in West-Brabant. In Breda wacht de nieuwe trainer een zware opgave. Zijn door de fans gekoesterde voorganger Brandts staat op dit moment vijfde in de eredivisie en bereikte gisteren voor de tweede keer in twee jaar de halve finale van de KNVB-beker.

Maaskant promoveerde met RBC Roosendaal twee keer naar de eredivisie en gold op dat moment als kroonprins van het trainersgilde. Bij NAC's aartsrivaal Willem II en terug bij RBC verging het hem minder goed en werd hij wegens de tegenvallende prestaties ontslagen. Desondanks past hij volgens NAC in het profiel van de nieuwe coach, die de club tot een nog hoger niveau moet stuwen dan Ernie Brandts nu bereikt met NAC.
De T.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do feb 28, 2008 9:51 am

Ik weet het niet met die man, prima met RBC, maar op eredivisie-niveau niks gepresteerd. Lijkt me eerlijk gezegd de ideale eerste-divisie trainer.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 28, 2008 9:56 am

best een redelijke trainer volgens mij, maar die man heeft echt een dramatische timing. NAC presteert ver boven zijn kunnen dit seizoen dus de verwachtingen zullen hoog zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do feb 28, 2008 9:58 am

Nac is sowieso geen makkelijke club, Maaskant geen makkelijke man: het zou me verbazen als dit goed gaat. Inderdaad: beroerde timing weer van Maaskant.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 28, 2008 9:59 am

Bovendien past Maaskant volgens mij totaal niet bij deze spelersgroep. Bij NAC weten ze echt totaal niet wat ze aan het doen zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 28, 2008 6:13 pm

Spijker schreef:Als ploegen die structureel in de top meedraaien dat nou zouden zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het zou goed kunnen dat NAC volgend jaar weer tegen degradatie vecht.
Met Maaskant zeker. Onbegrijpelijke zet van NAC i.m.o.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do feb 28, 2008 7:35 pm

Kan iemand nog eens uitleggen waarom Brandts ook alweer weg moet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 28, 2008 7:38 pm

Saai zakelijk voetbal
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do feb 28, 2008 8:24 pm

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr feb 29, 2008 4:31 pm

Niet Bourgondisch genoeg...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 29, 2008 4:51 pm

wimpey schreef:
Spijker schreef:Als ploegen die structureel in de top meedraaien dat nou zouden zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het zou goed kunnen dat NAC volgend jaar weer tegen degradatie vecht.
Met Maaskant zeker. Onbegrijpelijke zet van NAC i.m.o.
Ik begrijp er ook niks van eerlijk gezegd. Als Maaskant niet minimaal dezelfde resultaten haalt als Brands wordt hij op de barbecue gelegd en het bloed van de Algemeen Directeur als saus gebruikt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 29, 2008 6:00 pm

Maaskant: NAC past bij mij
Door MARCEL VAN DER KRAAN

BREDA - NAC Breda heeft eindelijk de trainer die bij de club past. ,,Robert Maaskant is de juiste man op de juiste plaats,’’ zei Ernie Stewart, technisch directeur van de Brabantse club, gisteren bij de presentatie van de opvolger van Ernie Brandts.

Robert Maaskant is Bourgondisch. Hij houdt van genieten en gezelligheid. Hij is tegendraads, want hij zoekt de grenzen op en is brutaal. Hij is zelfbewust, want hij voelt zich diepgeworteld in Breda. En hij is saamhorig. Hij schept een scherpe band met het team.

Het zijn deze vier kernwaarden, keihard vastgelegd in het toekomstbeleid van NAC, die alle van toepassing moesten zijn op de nieuwe oefenmeester. Alles moet in het teken staan van het ‘avondje NAC’.

De vraag is of supporters van de club, die nu in de halve finale van de KNVB Beker zit en op een plek staat die recht geeft op play-offs voor een Champions League- ticket, daadwerkelijk zitten te wachten op ‘Bourgondische’ avondjes. Gelet op de massale protesten van de NAC-aanhang in de afgelopen twee maanden geven de fans de voorkeur aan punten en bekersuccessen. Met mooi of minder mooi voetbal.

Ernie Stewart zei gisteren dat NAC Robert Maaskant geen opdracht geeft om dezelfde resultaten te boeken als Ernie Brandts. ,,We vragen hem niet die te evenaren. Elke trainer die hier nu zou komen, zou het moeilijk krijgen. We willen gewoon in het linkerrijtje eindigen,’’ aldus Stewart.

Met alleen die opdracht, zou je denken, had Ernie Brandts ook nog wel een paar seizoenen om een boodschap kunnen worden gestuurd. Hij is de best presterende coach in de geschiedenis van NAC en moet wijken voor een man die alleen succesvol is geweest in de eerste divisie. Bij Willem II moest Robert Maaskant in november 2005 van het bestuur zijn enige eredivisieklus voortijdig beëindigen.

Het zou oneerlijk zijn de 39-jarige in Schiedam geboren maar al jaren in Breda woonachtige coach af te blijven zetten tegen Brandts. Maaskant kan het niet helpen dat zijn voorganger extreem succesvol is en dat NAC juist hem als het nieuwe gezicht van de club wilde hebben.

,,Er waren misschien wel meerdere kandidaten, maar we hebben maar met één man inhoudelijk gesproken, dat was Robert,’’ aldus Stewart.

Voor Maaskant maakt het ook geen verschil op welke plek de club op de ranglijst vertoeft. Als NAC kampioen zou worden, zou hij trainer willen worden. ,,En als de club degradeert zou ik het ook doen.’’ Als NAC komt, zo had hij zich al lang geleden voorgenomen, dan zou hij nooit weigeren. ,,Heeft ook met de familieband te maken. Mijn vader (Bob, red.) was hier trainer en heeft hier succes gehad. NAC stroomt door mijn aderen. Er zijn een paar clubs waar ik altijd heb willen werken. Go Ahead was er één en daar heb ik gezeten. NAC was de andere club.’’

Dat hij zich nog een keer op het hoogste niveau wil bewijzen, is volgens Maaskant niet waar. ,,Ik hoefde niet met alle geweld naar de eredivisie. Bij MVV, waar ik tot het einde van dit seizoen met veel plezier werk, gebeuren ook mooie dingen. Maar ik heb echt iets bijzonders met NAC.

,,Ik hou van het ritme, het tempo en de mensen in de stad. Breda past gewoon bij mij. Toen hier lichtmasten op het veld kwamen, nam mijn vader het initiatief voor het ‘avondje’ NAC. Dat is nooit meer verdwenen.’’

Opmerkelijk dat er in het hele stadion van NAC nergens meer een foto hangt van Maaskant senior. De zoon en toekomstig coach van de Bredase club, grijnst. ,,Dat klopt. Er was een mooie foto van mijn vader in het spelershome. Die heb ik gestolen. Die hangt thuis aan de wand omdat ik daar heel trots op ben. Maar ik denk dat de fotograaf nog wel een kopietje van die foto heeft als hij terug moet.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo mar 02, 2008 12:58 pm

Ben bang dat er nog een NAC-Ajax aan komt dit seizoen...

Plaats reactie