FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 3:41 pm

Ik vond hem erg slim in de duels, fysiek sterk, maar verder ging er van alles mis. Is helemaal geen schande hoor.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 14, 2008 3:47 pm

DelToro schreef:Een grap neem ik aan?

Zonder bal bewoog hij zich goed, maar als hij een keer de bal kreeg was het knap waardeloos. Zo snel als hij zonder bal was, zo traag en besluiteloos was hij met een bal aan zijn voet. Zijn techniek was ook niet veel. Kon de bal geen enkel moment kort bij zich houden.

Mentaal leek hij er ook nog niet klaar voor. Hoe klungelig hij een 100% kans om zeep hielp was werkelijkwaar erg knap.

Het zal best wat kunnen worden hoor. Dit was de eerste keer dat ik hem zag spelen (en dan ook nog eens tegen Arsenal) en nu viel hij me tegen. Maar zo jong is hij nu ook weer niet, dus het moet er nu wel zo langzamerhand uitkomen.
19 jaar is idd al erg oud!

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » do aug 14, 2008 6:58 pm

Jöhnk schreef:Ik vond hem erg slim in de duels, fysiek sterk, maar verder ging er van alles mis. Is helemaal geen schande hoor.
Zeker geen schande. Ik geloof ik best dat het een groot talent is, maar gisteren kon hij het duidelijk nog niet aan.
Zlatan Son of God schreef: 19 jaar is idd al erg oud!
Tuurlijk is 19 niet oud. Maar een supertalent van 19 dat nog niet eens een basisplaats heeft bij FC Twente..? Als hij echt zo'n supertalent is (wat best zou kunnen, ik weet het niet) moet hij het nu wel laten zien. Het gebeurt zelden dat een supertalent pas nadat hij 20 is geworden doorbreekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 14, 2008 7:56 pm

Men vergeleek hem met Zlatan, tja hij oogt net zo slungelig, maar verder was gisteren weinig vergelijkbaars te zien ..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 14, 2008 7:59 pm

Hij kwam op mij over als een talentvolle speler zonder ervaring op het hoogste niveau :hypocrite.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 14, 2008 8:01 pm

Voetske schreef:Men vergeleek hem met Zlatan, tja hij oogt net zo slungelig, maar verder was gisteren weinig vergelijkbaars te zien ..
Ik heb hem heel vaak aan het werk gezien en neem van mij aan dat hij juist heel veel overeenkomsten heeft.. Ook de iets mindere eigenschappen.

Ik kan niet wachten tot Ajax toeslaat zonde om hem te laten lopen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 8:13 pm

Maar jij vond hem gisteren dus ook erg goed, waar vrijwel ieder ander hem juist niet goed vond. Begrijp me niet verkeerd, ik heb gisteren niets gezien, maar is er iets omtrent jouw oordeel waar we rekening mee moeten houden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 14, 2008 8:22 pm

Bertje schreef:Maar jij vond hem gisteren dus ook erg goed, waar vrijwel ieder ander hem juist niet goed vond. Begrijp me niet verkeerd, ik heb gisteren niets gezien, maar is er iets omtrent jouw oordeel waar we rekening mee moeten houden?
Iedereen heeft het alleen over de kansen die hij miste gisteren. Maar ik heb gisteren eigenlijk alleen op hem gelet. De manier hoe hij vrij loopt. de bal afschermt, de luchtduels aan gaat. Niet alles is goed en veel moet verbeterd worden, maar dat lijkt me normaal voor een 19 jarige.

Zoals de kans die hij miste de eerste helft, hij probeert de bal perfetc buitenkant mee te nemen, waardoor hij meer ruimte krijgt om beter te schieten. Dat hij vervolgens uitglijd / struikelt ja dat is jammer en zijn fout, maar de basis is gewoon perfect.

vergeet niet dat alle kansen wel door hem zelf gecreeerd waren!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 8:26 pm

Ik kijk helemaal niet alleen naar de kans die hij miste. Ik vond hem over all te onzorgvuldig. Alsof het tempo net iets te hoog was. Al hielp het ook niet echt mee dat hij de hele tijd tot diep op de eigen helft achter Gallas aan moest lopen.

Maar zoals ik al zei, slim in het duel is hij zeker. Een aantal keer zette hij een Arsenal-speler eenvoudig weg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 3:57 pm

Wat is die Tioté toch een beest. En een goede voetballer. :cheer.gif: Bij Anderlecht neemt een ontzettend stel prutsers blijkbaar de beslissingen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 26, 2008 12:15 pm

FC Twente is Luke Wilkshire kwijt aan Dinamo Moskou



Luke Wilkshire vertrekt per direct naar Rusland. FC Twente meldt dat de Australische verdediger tot een akkoord is gekomen met Dinamo Moskou.

Wilkshire was maandag al in Moskou, waar hij de laatste onderhandelingen voerde met vertegenwoordigers van Dinamo. Beide partijen kwamen tot een akkoord over een driejarig contract voor de 26-jarige international.

Eerder hadden de Moskovieten al FC Twente laten weten te willen voldoen aan de gelimiteerde transfersom in het contract van Wilkshire. Naar verluidt moet de huidige nummer twee van de Russische competitie twee miljoen euro betalen voor de rechtsback, die twee seizoenen voetbalde in Enschede.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 1:30 pm

En nou hup! Ogararu aanbieden.

Ruilen voor Douglas en een zak(je) geld. :ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 4:12 pm

De Dominee schreef:En nou hup! Ogararu aanbieden.

Ruilen voor Douglas en een zak(je) geld. :ajaxsmiley.gif:
Denk je dat ze helemaal gestoord zijn in Enschedé? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 27, 2008 7:25 am

DOWNSTEMMING BIJ TWENTE

Voorzitter Munsterman over transfer Wilkshire: „Vreselijk!”

LONDEN, woensdag

In de schaduw van de Big Ben hoopt FC Twente vanavond geen modderfiguur te slaan. Dat zal tegen de gerenommeerde miljoenenploeg van Arsenal beslist geen sinecure zijn. De Gunners mogen dan wel een valse start in de Premier League hebben gemaakt, in het voorportaal van de Champions Leaque loopt, dankzij de 0-2 zege van twee weken terug, alles wel op rolletjes. Maar wordt het nog wat met de Tukkers in het Emirates stadion? Dat is de grote vraag die de ruim 3000 meegereisde fans zich afvragen. Want vlak voor het duel in deze metropool bezweek Luke Wilkshire voor een megasalaris van Dinamo Moskou. Na Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi is FC Twente andermaal beroofd van een van zijn belangrijkste spelers.

En dat is, zo vlak voor de competitieouverture tegen Roda JC, een flinke streep door de rekening van Joop Munsterman. De voorzitter, die bij herhaling meldde dat het voordelige shoppen in de provincie voorgoed verleden tijd is, baalt dan ook als een stekker. „Vreselijk en erg jammer. Maar ja, dat is all about the money”, is zijn veelzeggende reactie, hier in Londen. „Maar we zullen onze maatregelen nemen. Wel hebben we er steeds rekening mee gehouden dat Luke zou vertrekken. Daar konden we niet veel aan doen. Vijf weken geleden hebben we zijn contract verlengd en zijn salaris opgetrokken. En vier weken later vertelde hij dat hij wegging. Aan zijn wensen konden wij niet voldoen. Ik ben geen naïeveling, maar zulke dingen gebeuren in de wereld van het topvoetbal. Het stelt me wel teleur.”

Het is ook allemaal heel bizar, want Wilkshire speelde veertien dagen terug net als heel Twente een dijk van een wedstrijd tegen hetzelfde Arsenal. Daarna speelde hij – in Londen nog wel – een interland met Australië om vervolgens niks meer van zich te laten horen. Wilkshire, die voorheen uitkwam voor Middlesbrough en Bristol City, verheugde zich nog wel op de return tegen Arsenal. „Ik heb namelijk nog veel vrienden in Engeland. Zij zullen zeker bij de wedstrijd aanwezig zijn.”

De zogenaamde vrienden van ’Lucky Luke’ kunnen het dus schudden. Zij konden zich de reis besparen. Want terwijl de selectie van FC Twente gisteren voet op Britse bodem zette, zweefde Wilkshire ergens boven Rusland. De aussie is met grote zaken, met big business bezig en is met een jaarsalaris van anderhalf miljoen euro in één klap miljonair. Het levert Twente dan wel een slordige 2,2 miljoen op, maar dat weegt niet op tegen de sportieve schade. Het vertrek van de allrounder betekent tevens een flinke streep door alle mooie plannen van de club, die voor het eerst de begroting zag stijgen naar bijna 30 miljoen en straks in een stadion speelt voor 24.000 toeschouwers.

Goed, Twente mag bij uitschakeling nog altijd in het UEFA Cuptoernooi uitkomen, dat neemt niet weg dat de bliksemtransfer van Wilkshire op een slecht moment komt. Coach Steve McClaren kan namelijk verder geen beroep doen op de geschorste Blaise N’Kufo en de geblesseerden Marko Arnautovic en Youssouf Hersi. Uit armoede hebben de tukkers twee spelers uit het beloftenteam aan de selectie toegevoegd. Leuk voor Jules Reimerink en Tjarron Chery, de twee youngsters die straks hun ogen uitkijken en ongetwijfeld het shirt van Robin van Persie willen scoren.

Maar nogmaals, dit kan nooit de bedoeling zijn van een club in opmars. Een troost is er voor Twente: Arsenal loopt nu al vijf punten achter op Manchester United, Liverpool en Chelsea. Hun manager, Arsène Wenger, eist vandan ook een topprestatie.

• FC Twente beslist vandaag of de club Ronnie Stam (NAC) of Paul Verhaegh (Vitesse) aantrekt als vervanger van Luke Wilkshire. Stam heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract, maar Verhaegh lijkt goedkoper.
De T.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 27, 2008 8:01 am

Ik zou gaan voor die Verhaegh in dat geval.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo aug 27, 2008 8:28 am

Akkoord gaan met de clausule dat Wilkshire voor slechts 2,2 miljoen mag vertrekken, om er vervolgens over te klagen...logisch.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 27, 2008 8:29 am

Ja, beetje naïef. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo aug 27, 2008 8:31 am

Daarom zou het leuk zijn als Ajax Arnautovic en Douglas ook ophalen voor het bedrag wat in de clausule staan!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo aug 27, 2008 9:02 am

2,2 miljoen voor Wilkshire.. zou ook geen slechte voor Ajax zijn geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 27, 2008 9:14 am

Zlatan Son of God schreef:Daarom zou het leuk zijn als Ajax Arnautovic en Douglas ook ophalen voor het bedrag wat in de clausule staan!
Hangt ervan af hoe hoog die bedragen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 27, 2008 10:43 am

Baseman schreef:Akkoord gaan met de clausule dat Wilkshire voor slechts 2,2 miljoen mag vertrekken, om er vervolgens over te klagen...logisch.
Ze hebben zijn salaris verhoogd, misschien hoopten ze dat hij minimaal nog 1 jaar zou blijven...
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 27, 2008 10:43 am

Peter schreef:Ik zou gaan voor die Verhaegh in dat geval.
Ik ook! Stam kunnen we niet missen in Breda!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 27, 2008 10:50 am

Zlatan Son of God schreef:Daarom zou het leuk zijn als Ajax Arnautovic en Douglas ook ophalen voor het bedrag wat in de clausule staan!
Douglas heeft wederom een clausule? Weet je hoe hoog die ongeveer is, ZSoG?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo aug 27, 2008 11:03 am

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Daarom zou het leuk zijn als Ajax Arnautovic en Douglas ook ophalen voor het bedrag wat in de clausule staan!
Douglas heeft wederom een clausule? Weet je hoe hoog die ongeveer is, ZSoG?
Dat is toen in de media beland!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 27, 2008 11:25 am

Ik heb niets gelezen over de clausule van Douglas hoor. Sterker nog, na de contractverlenging is er helemaal geen melding meer gemaakt van een clausule.

Gesloten