N.A.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 07, 2008 4:19 pm

Beloki schreef:0-4. :blush.gif:
Tot vorige week de minste gepasseerde verdediging nu 8 goals tegen in 2 wedstrijden

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma dec 08, 2008 1:22 pm

Zonder Penders achterin en Amoah voorin is het niet veel... Verder misten ze Elshot en Feher en natuurlijk altijd nog Reuser. Twee keer zo hard verliezen is alleen ook weer niet nodig.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 1:38 pm

Vorige seizoen in de play offs zag je ook dat Nac zonder het vaste centrum kwestbaar is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 20, 2008 9:00 pm

Stevenen ook weer af op een winstpartijtje. 2-0 voor tegen Vitesse, wat nu net een rode kaart krijg (2x geel voor vWolfswinkel).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 05, 2009 10:15 am

Boukhari tekent bij NAC

Nourdin Boukhari (28) speelt de rest van het seizoen bij NAC Breda. Dat laat de Bredase eredivisieclub weten op de website. De aanvallende middenvelder reist maandag met de selectie mee naar het trainingskamp in Malaga.

Boukhari trainde al sinds begin december met NAC Breda mee in afwachting van een nieuwe club. ,,Al met al was er een klik en hebben we besloten een half jaar met elkaar in zee te gaan'', aldus technisch directeur Earnest Stewart. ,,Wat daarna gebeurt, is afwachten.''

Boukhari begon zijn loopbaan in het betaalde voetbal in 1999 bij Sparta. Daarna ging hij naar Ajax, dat hem in het seizoen 2003-2004 aan NAC Breda verhuurde en hem vervolgens terughaalde. Na Ajax belandde Boukhari in het seizoen 2006-2007 bij FC Nantes, dat hem al snel weer verhuurde aan AZ. Vorig seizoen keerde hij terug bij Sparta om vervolgens zijn loopbaan bij Al-Ittihad voort te zetten. De Saudische club kwam de financiële verplichtingen niet na, waardoor Boukhari in november 2008 transfervrij op zoek kon naar een nieuwe werkgever.
www.spitsnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 22, 2009 9:47 am

Gefelies T82...wat een wedstrijd, wat een reddingen...en die ontlading....moooi te zien... :headbang.gif:

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jan 22, 2009 3:07 pm

Dank je! Was wel een geinig potje! Slechte wedstrijd, maar heb me met name na half elf goed vermaakt! Maakte die rode krokettenvanger zijn foutje toch meer dan goed!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 22, 2009 3:09 pm

Moet zeggen dat ik het ook pas vanaf toen live gezien heb ivm Goffertbezoek...

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr jan 23, 2009 10:48 am

donderdag 22 januari 2009

Laten we het eens over NAC hebben

In een kolkend Rat Verlegh Stadion moest ik woensdagavond denken aan supporters van clubs die wel eens ‘iets groots’ wonnen.

Zij genieten daarna bijna nooit meer intens van hun club. Altijd wordt er gerefereerd aan ooit, toen het allemaal beter was. Ik noem geen namen, want onder anderen de heer Cor Flens, zelf een Ajacied, mailde me gisteren terecht, dat we het hier te vaak over die éne aan lager wal geraakte club hebben. De wereldbekerwinnaar van weleer.

Waarom niet eens over AZ? In Alkmaar presteren ze geweldig en er is te weinig aandacht voor, aldus Flens. Ik voeg daar aan toe: en waarom niet eens over NAC?

Bij die club - mijn club, zo geef ik toe - is niks wat het lijkt. In het spectrum van titels en bekers is NAC totaal niet relevant.

Het verleden is te dun om aan te refereren. De selectie herbergt geen grote vedetten. In de catacomben moet je vechten om illegaal te kunnen urineren. Ruzies breken er alleen uit over het merk bier dat er geschonken wordt. De trainer moet het doen met toevalstreffers.

De visie op de toekomst wordt gefinancierd door een enkele projectontwikkelaar en, godbetert, de gemeente. Zieners zijn er niet en luchtfietsers ook niet.

Het spelen van ’Bourgondisch voetbal’, wordt belangrijker gevonden dan de vraag of er het beste twee, drie of vier spitsen aan de aftrap kunnen staan.

De term Bourgondisch voetbal, ik weet nog steeds niet of ik het een vondst moet vinden of dat ik me er voor moet schamen.

Maar woensdag won NAC de bekerwedstrijd van FC Groningen. Na precies 124 minuten voetbal en pakweg 73 strafschoppen, waarvan Jelle ten Rouwelaar er 21 stopte.

Rode en gele kaarten, vier goals en uiteindelijk winnen. Het orgastisch genoegen dat je daarvan krijgt, gun ik iedere supporter van een club met een groots verleden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 23, 2009 2:22 pm

Mooi stukje, klopt niet helemaal want ik kan echt enorm genieten van een bekerwedstrijd tegen Groningen als het NAC van woensdag Ajax was. Zonder dat ik dan aan CL's en Wereldbekers denk.

NAC is wel echt een mooi cluppie, bier op de tribunes, wordt altijd goed geschreeuwd en je bent gewoon oprecht blij als je wint van bijv. Heracles Almelo. Terwijl bij Ajax iedereen even lauw in de handjes klapt en zegt 'Zo, dat zit erop'.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 04, 2009 3:38 pm

Onlangs heeft het vooroverleg plaatsgevonden voor de wedstrijd tussen NAC Breda en Ajax op 22 maart 2009 om 14.30 uur. Net zoals vorig jaar is er een verplichte buscombi met een alternatieve opstapplaats in Lage Zwaluwe en ontvangen we 1000 kaarten.

Wel of geen fans?
Grote vraag is of we de wedstrijd wel mogen bijwonen. Naar aanleiding van veel vuurwerk bij het bekerduel tussen NAC en FC Groningen heeft de KNVB NAC een schikkingsvoorstel gedaan van 15.000 euro boete en één wedstrijd zonder publiek.

NAC heeft aangegeven voor 5 maart tegen dit voorstel in beroep te gaan. Indien de tuchtcommissie besluit de straf te handhaven of zelfs te verzwaren speelt NAC zijn eerstkomende thuiswedstrijd zonder publiek. De kans is groot dat dit het duel op 22 maart is. Vooralsnog zal Ajax de kaartverkoop voor de wedstrijd niet starten.

Houd Ajaxlife.nl dus goed in de gaten voor meer informatie!
Ajaxlife

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 12:57 pm

NAC op 0-1 bij Groningen, zouden zij dan Europa ingaan?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 31, 2009 1:10 pm

Ik hoop het. :headbang.gif:

Ik zie dat Sankoh voor de zoveelste keer op de bank zit, trouwens.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 1:14 pm

0-2 NAC, ik gun het ze wel eigenlijk.

Ook al had Groningen het over het seizoen natuurlijk verdiend om Europa in te gaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 31, 2009 1:19 pm

Waarom zou Groningen het meer verdienen dan NAC, Thijs?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Jesse » zo mei 31, 2009 1:20 pm

HUP NAC! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 31, 2009 1:21 pm

Bertje schreef:Waarom zou Groningen het meer verdienen dan NAC, Thijs?
Omdat ze dik meer punten hadden in de competitie.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Thijs » zo mei 31, 2009 1:22 pm

Bertje schreef:Waarom zou Groningen het meer verdienen dan NAC, Thijs?
Omdat ze 11 punten boven NAC zijn geëindigd. Ervan uitgaande dat ik tegen deze vorm van play-offs ben natuurlijk.

Ik gun het NAC echter wel omdat ze vorig seizoen zo lullig eruit zijn gegaan nadat ze de 3e plaats pakten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 31, 2009 1:25 pm

Tsja. Wat dat betreft heeft Maaskant het dus beter gedaan dan Ernie Brandts. Hij had dit succes ook nodig, trouwens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Marillion » zo mei 31, 2009 2:53 pm

Wel grappig inderdaad. Onder Brandts 2e geworden en dan uiteindelijk met lege handen en nu na een minder seizoen wel europees voetbal via diezelfde playoffs.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Duke » zo mei 31, 2009 8:46 pm

Maaskant heeft het gewoon prima gedaan met dit materiaal, zeker als je alle blessures in ogenschouw neemt. En Groningen valt dan toch wat tegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door T82 » ma jun 01, 2009 10:30 am

Zwaanswijk: "Berg is een verschrikkelijk persoon"
01 juni 2009


Mede dankzij de solide defensie verzekerde NAC Breda zich zondag van een plaats in de voorronde van de Europa League. De Brabanders zegevierden bij FC Groningen (0-2) in het tweede duel van de finale van de play-offs. "We hebben het dik verdiend", aldus Patrick Zwaanswijk.

"Ik had meer verwacht van FC Groningen. Volgens mij durfden ze niet echt aan te vallen, terwijl wij juist alles op alles hebben gezet om deze tweede confrontatie te winnen", zegt Zwaanswijk, die met Rob Penders het centrale verdedigingsduo van NAC Breda vormt, tegen FCUpdate.nl. "Ik denk dat onze late gelijkmaker in de thuiswedstrijd een klap voor Groningen is geweest. Wij hadden nu meer rust in ons spel en durfden echt te voetballen. De overwinning is in mijn ogen dan ook dik verdiend."

De verdediger weet waar zijn ploeg zondag het verschil maakte. "We zijn het tempo in de wedstrijd gaan beheersen door op het middenveld goed te spelen. Daar had FC Groningen geen vat op. We hebben nog wel onder druk gestaan omdat ze over gevaarlijke spitsen beschikken. Bovendien meldde ook Andreas Granqvist zich geregeld voorin. Dan hoeft er maar één bal goed te vallen en het is zo een doelpunt. Door onze ervaring en kopkracht achterin hebben we ons niet laten verrassen."

Zwaanswijk laat zich uiterst kritisch uit over Marcus Berg. De spits van FC Groningen scoorde in de tweestrijd met FC Utrecht liefst vijf keer, maar tegen NAC Breda wist hij het net niet te vinden. "Die had ik thuis al in m'n zak zitten", aldus de verdediger over zijn eerste duel met de Zweedse international. "Ik ben geen fan van hem. Hij is een geweldige spits, maar een verschrikkelijk persoon. In het veld ook, absoluut geen leuke speler om tegen te voetballen. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken."

De geboren Haarlemmer sluit zich aan bij de uitspraak van trainer Robert Maaskant, die het bereiken van de voorronde van de Europa League een hoofdprijs noemde. "Dit succes is meer dan welkom, zeker als je nog eens terugkijkt naar vorig jaar", stelt Zwaanswijk. "Toen hadden we met de derde plek een buitengewoon hoge notering in de competitie, maar aan het einde van de rit moesten we het stellen met een plek in de Intertoto. Dit ticket voor de voorronde van de Europa League voelt echt veel beter."

FC Update
Helemaal niets in Rotterdam: http://www.bndestem.nl/sport/nac/505034 ... dam---.ece

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » wo jun 03, 2009 12:27 pm

NAC begint seizoen in leeg stadion
NAC Breda moet het volgend seizoen definitief één duel zonder publiek doen. De beroepscommissie van de KNVB handhaaft de straf, opgelegd vanwege het massaal afsteken van fakkels.


Voorafgaand aan de bekerkwartfinale tussen NAC en FC Groningen staken de Bredase supporters massaal fakkels af. Deze zijn verboden omdat zij door de hitte gevaar kunnen opleveren.

De KNVB deed de club vervolgens een schikkingvoorstel, dat bestond uit een wedstrijd zonder publiek en een boete van 15.000 euro. NAC ging in hoger beroep, maar tevergeefs. De club zou onvoldoende veiligheidsmaatregelen hebben genomen om het afsteken van vuurwerk te voorkomen.

De eredivisionist gaat de uitspraak bestuderen, zoekende naar eventuele aanknopingspunten om verzet te kunnen bieden. Mocht de straf blijven staan, dan speelt NAC normaal gesproken de eerste thuiswedstrijd van volgend seizoen zonder publiek.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door peter » wo jun 03, 2009 7:37 pm

Sheotahul zou in de belangstelling staan van NAC, aldus Voetbalzone. Zou ik een uitstekende toevoeging vinden. Jongen moet makkelijk mee kunnen bij een subtopper in Nederland, wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: N.A.C. 2008 - 2009

Bericht door Daily Blind » wo jun 03, 2009 8:08 pm

Peter schreef:Sheotahul zou in de belangstelling staan van NAC, aldus Voetbalzone. Zou ik een uitstekende toevoeging vinden. Jongen moet makkelijk mee kunnen bij een subtopper in Nederland, wat mij betreft.
Eens een prima voetballer die het eventueel wel in zich heeft om over 4 jaar een stapje te maken richting de Nederlandse top. Mar dan moet hij zich wel blijven door ontwikkelen.

Gesloten