N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo dec 14, 2008 9:03 am

N.E.C. boekt belangrijke zege in Tilburg

N.E.C. heeft zaterdagavond op een moeilijke bespeelbaar veld voor het eerst sinds 1997 weten te winnen in Tilburg. Op slag van rust scoorde Jhonny van Beukering de 0-1 op aangeven van Bas Sibum. Tien minuten na rust scoorde uitblinker Rachid Bouaouzan zijn eerste goal voor N.E.C: 0-2. Tien minuten voor tijd bracht Van Eijden met een kopbal de spanning terug, maar deze verdiende zege voor N.E.C. kwam niet meer in gevaar. N.E.C. nestelt zich door de overwinning stevig in het linkerrijtje.

Afbeelding

Trainer Mario Been had weinig verrassingen in petto. Zijn team had eindelijk weer eens een week de tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd, zonder midweekse verplichtingen in Europees verband. Ten opzichte van de ongelukkig verloren wedstrijd tegen FC Utrecht wijzigde hij zijn team op één positie. Jhonny van Beukering was weer fit en stond in de punt van de aanval in plaats van Tim Janssen.

De omstandigheden in Tilburg waren lastig. Een deel van het veld was zacht, een ander deel was keihard en bevroren. Aanvoerder Peter Wisgerhof won de toss en koos ervoor de eerste helft richting het lastige, harde deel te beginnen.

Gastheer Willem II was het seizoen goed begonnen, maar verloor de laatste twee wedstrijden en begint wat af te zakken op de ranglijst. Het doel van N.E.C. was winst omdat het wist dat men dan stevig in het linkerrijtje zou komen te staan.

Willem II startte in een hoog tempo en zocht voortdurend naar aanvalsleider en topscorer Frank Demouge. De oud-N.E.C.'er kwam er echter nauwelijks aan te pas tegen N.E.C.'s ijzersterke duo Wisgerhof-Zomer. Na een kwartiertje zakte de Tilburgse storm enigszins en kwam er ruimte voor N.E.C. In de 32ste minuut schoot Van Beukering uit de draai, doelman Aerts redde met moeite. In de 40ste minuut was Wisgerhof dichtbij met een kopbal. In de 43ste minuut probeerde Youssef El-Akchaoui het van ver. Zijn lage schot was hard en werd met moeite gekeerd door Aerts. Die tikte de bal echter in de voeten van Bas Sibum, die de bal controleerde en in één beweging doortikte naar Van Beukering die simpel kon binnentikken: 0-1. Het was een typische goal voor een spits met een neusje voor de goal. 0-1 was ook de ruststand.

Na rust wijzigde Mario Been de tactiek van zijn ploeg enigszins. Men liet het initiatief aan Willem II en loerde met de snelle Bouaouzan en Saidi Ntibazonkiza op de counter. Willem II werd niet gevaarlijk en de eerste de beste Nijmeegse uitbraak leverde direct een goal op. Saidi stuurde Bouaouzan de diepte in. De linkerspits speelde zijn bewaker Janse met een fraaie beweging uit en schoof de bal beheerst langs Aerts: 0-2. Het was de eerste goal in Nijmeegse dienst voor Bouaouzan, die alweer de twaalfde N.E.C.'er was die dit seizoen doel trof.

Na de tweede goal kreeg N.E.C. diverse kansen om de score verder uit te bouwen maar daarin slaagde het niet. Meestal was een slechte laatste pass de oorzaak. De grootse mogelijkheid kwam toen Bouaouzan doorbrak op rechts en een uitstekende voorzet afleverde op de vrijstaande Lorenzo Davids. Die timede echter verkeerd en raakte de bal niet.

Toch werd het nog even spannend toen Van Eijden tien minuten voor tijd de aansluitingstreffer scoorde. De verdediger kopte een hoekschop van Boutahar snoeihard binnen: 1-2. Verder liet N.E.C. het echter niet komen en werd de 1-2 overwinning zonder veel moeite binnengehaald. In het laatste kwartier had Been nog drie wissels toegepast. El Kabir verving Bouaouzan, John kwam erin voor Van Beukering en Kivuvu verving Schöne.

Zo begon N.E.C. de belangrijke week erg goed. Door de zege staat N.E.C. zesde op de ranglijst en kan het met een goed gevoel toeleven naar de UEFA Cup confrontatie tegen Udinese aanstaande donderdag. De week wordt afgesloten tegen ADO Den Haag, dat volgende week zondag op bezoek komt in het McDOS Goffertstadion.

F.A.
Mario Been: "Belangrijke punten"
Uitgegeven op 13 december 2008 23:16

Mario Been zag zijn N.E.C. zaterdagavond op bezoek bij Willem II voor het eerst sinds 1997 zegevieren: 1-2. De oefenmeester gaf in zijn commentaar na de wedstrijd toe dat de Nijmeegse overwinning een ietwat gelukkige was, met doelpunten op gunstige momenten.

Als N.E.C. mee wilde blijven voor Europees voetbal, moest worden gewonnen van Willem II. "Dat heb ik de jongens vooraf ook gezegd", aldus Been. "Dit zijn belangrijke punten voor ons. Dat we niet geweldig hebben gespeeld is waar, maar we winnen hier sowieso weinig de laatste jaren. We scoorden op de goede momenten. Ook naar Udinese toe is dit een belangrijk resultaat. Gelukkig zijn alle spelers vandaag heelhuids van het veld gekomen."

"We kunnen ons nu gaan opmaken voor de UEFA Cup-wedstrijd tegen Udinese van donderdag. Wij zijn vol vertrouwen om misschien een stukje historie te gaan schrijven in het Europese bekervoetbal."

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 14, 2008 10:59 am

Geniet er maar van, Ramoon en Banjavi. NEC doet het ongekend goed, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 15, 2008 7:07 am

Thnx, joey...I will... Daarbij besef ik maar al te goed hoe raar het balletje weer kan gaan rollen...Dus zoals in het 'echte' leven...geniet intens van de mooie momenten... :moontje2.gif:

...op naar donderdag dus, als heel Nijmegen weer rood, groen en zwart kleurt!!! :necsjaal.gif:

Vandaag in de Gelderlander: Willem 2 - NEC
maa. 15 december 2008

Zorgenkindjes vonnissen Willem II
Jhonny van Beukering en Rachid Bouaouzan scoren en blinken uit.

Niets mooier voor een trainer dan drie punten pakken in een lastige uitwedstrijd. Toch zal Mario Been zaterdagnacht - een paar uur na Willem II-NEC (1-2) ­extra goedgemutst onder de de­kens zijn gegleden. De zege in Til­burg was in belangrijke mate te danken aan Jhonny van Beukering en Rachid Bouaouzan, twee spe­lers met wie hij dit seizoen stevig in de clinch heeft gelegen. Van Beukering werd begin vorige maand tijdelijk uit de selectie ver­wijderd omdat hij - niet voor het eerst - zijn lichaamsgewicht uit de hand had laten lopen. De Velpe­naar beloofde beterschap, trainde de overtollige pondjes eraf en laat sindsdien wekelijks zien dat hij in potentie een van de beste centrum­spitsen in de eredivisie is. Been: „Kijk eens hoe hij een bal met de borst aanneemt. Geloof me, er zijn er maar heel weinig die dat kun­nen.”

Tegen Willem II speelde Van Beu­kering zijn beste wedstrijd van dit seizoen. Hij won bijna al zijn duels, was voortdurend aanspeel­baar en vond vervolgens altijd een medespeler. Daarnaast knapte hij ook verdedigend veel vuil werk op. Het openingsdoelpunt, vlak voor rust op aangeven van Bas Si­bum, vormde de kers op de taart.

Bouaouzan heeft het dit seizoen al een paar keer met Been aan de stok gehad. De coach liet de 24-jari­ge Rotterdammer na een belabber­de training thuis voor het UEFA Cup-duel bij Dinamo Boekarest. En ook na zijn beroerde optreden uit bij Heerenveen kreeg de buiten­speler zware kritiek. Intussen beginnen de lessen van zijn trainer toch effect te sorteren. Been: „Rachid is een dromer. Hij moet leren in het belang van het team te denken. Hij begint steeds beter te begrijpen dat voetballen bij NEC meer inhoudt dat af en toe een actie maken.”

Bouaouzan draaide zaterdagavond zijn directe opponent Jens Janse dol. De Tilburgse back zal nog ge­ruime tijd met afgrijzen terugden­ken aan de 57e minuut, toen de NEC'er hem met een fantastische passeerbeweging het bos instuur­de en vervolgens koeltjes voor 2­0 zorgde. Been was na afloop lovend over zijn twee aanvallers. Maar tevre­den over de wedstrijd was de coach allerminst. NEC begon slap aan de klus. Het deed denken aan de rampzalig verlopen vorige ont­moeting in Tilburg; na de 3-0 ne­derlaag vlak voor de jaarwisseling stond de Nijmeegse equipe nog maar één punt boven de hekken­sluiters Sparta, Willem II en Excel­sior stond. Been, zaterdagavond: „ De eerste 25 minuten liepen we veel te veel achteruit. We maakten veel onnodige overtredingen, en dat is vragen om moeilijkheden te­gen een ploeg alsWillem II.”

Nadat de Nijmegenaren op een vei­lige 0-2 voorsprong waren geko­men, lieten ze de thuisploeg in de slotfase toch nog in de wedstrijd komen. Verdediger Rens van Eij­den mocht in de 80e minuut onge­hinderd een corner van Saïd Boutahar binnenkoppen, waarna Willem II op jacht ging naar de ge­lijkmaker. Een vergeefse missie, ook omdat invaller Mohamed Mes­soudi in vrije schietpositie het overzicht verloor. „Een gelukkige maar belangrijke overwinning”, erkende Been. „We kunnen ons nu gaan opmaken voor de UEFA Cup-wedstrijd te­gen Udinese. Wij zijn vol vertrou­wen en kunnen misschien weer een stukje historie gaan schrijven.” NEC won voor het eerst sinds 1997 bij Willem II. Door de 1­2 in Tilburg zege staat de ploeg van coach Mario Been nu stevig in het linkerrijtje.

Wisgerhof laat Demouge kansloos
Aanvoerder NEC geeft geen krimp tegen oud-ploeggenoot.

Met een glimlach las Peter Wisgerhof zaterdag voor het begin van de wedstrijd tegen Wil­lem II een interview met Frank Demouge in het programmaboek­je van de Tilburgers. „Frank noem­de me een goede verdediger. Deed me wel wat. Stel dat hij had ge­zegd dat ik er geen reet van kon. Was toch minder geweest.”

De aanvoerder van NEC produ­ceerde een aanstekelijke lach. Lo­gisch. NEC had met 2-1 gewonnen en zijn oude ploegmaat had niet te­gen hem gescoord. „Was dat wel gebeurd, had ik het heel lang van hem moeten horen,” zei Wisger­hof, die voor de opkomst van bei­de elftallen op de trap even een paar treden had genomen om De­mouge een vriendschappelijk klap­je op de schouder te geven. „Ik heb Frank zien komen bij NEC. In zijn eerste jaar was hij al een open­baring. Hij scoorde, was sterk aan de bal. Tijden de training veel duels met hem uitgevochten. En maar zwaaien met die armen. Maar Frank is geen gemene aanval­­ler, hoor. Eerder een beetje lomp.”

Zaterdag wist Wisgerhof dat hij geen seconde mocht verslappen. „Hoeveel heeft hij er dit seizoen al in liggen? Een stuk of twaalf toch? Dat zegt genoeg.” Het moet gezegd, de topscorer bij de tegenstander kreeg in ijzige kou geen poot aan de grond bij de Nij­meegse captain. ,,Zoals we de hele wedstrijd bijna geen kans hebben weggegeven. Daarom was het zo zonde dat Willem II in de slotfase toch kon scoren. Nu ging het pu­bliek er nog een keer achter staan. Houden we de nul, bloedt zo'n wedstrijd langzaam dood. Is er niets aan de hand.”

Maar kom op, Wisgerhof wilde niet al te lang stil blijven staan bij die twee hachelijke momenten in de slotfase toenWillem II nog aar­dige kansen kreeg. „Dit was weer zo’n sleutelwedstrijd. Vanavond was een kwestie van omhoog kun­nen kijken of rond de tiende, elfde plek belanden. Daarom ben ik blij met die drie punten.”

En dan was daar ook nog de recen­te geschiedenis. Een jaar geleden verloor NEC nog met 3-0 in Til­burg. Ook toen, op 30 december 2007, stond Wisgerhof de pers te woord. Radeloos. „Vrienden die me op televisie had­den gezien, dachten dat ik ging huilen. Ik wist het ook even niet meer. Mijn vrouw was zwanger. Ik kon er niet eens van genieten. Alle ellende nam ik mee naar huis.” Hij valt even stil. „Tsjonge. Moet je kijken waar we een jaar later staan.” En er komt nog een hele mooie avond aan. Donderdag in een uit­verkochte Goffert ontvangt NEC Udinese. „Volgens mij leeft die wedstrijd niet zo in Nijmegen,” be­weert Wisgerhof met een uitgestre­ken gezicht. En dan schaterla­chend. „ Geintje. Dat wordt de wedstrijd van het jaar, joh !”

Vader had zoon twee doelpunten gegund
Frank Demouge erkent dat hij tegenWisgerhof geen kans heeft gehad.

Hij schudt zijn hoofd. Vroeger toen hij nog bij NEC speel­de, waren zijn ouders er altijd bij. Uit en thuis. Maar vanaf het mo­ment dat Frank Demouge voor het eerst flink geblesseerd raakte, had hij liever niet dat pa en ma nog kwamen kijken. „ Dat bracht ongeluk. Noem het bijgeloof, maar mijn ouders komen nooit meer kij­ken”, zei de topscorer van Willem II na de 2-1 nederlaag tegen NEC.

In het verlaten stadion hing nog steeds het spandoek met: ‘Frank Demouge Tilburgs nummer 9’ aan het hek. Eerder deze week had de spits tot opluchting van de Tilburg­se supporters zijn contract met drie jaar verlengd. „ Ze zijn blij met me”, klonk Demouge droogjes. „En ik heb het hier ook naar mijn zin.” Maar Nijmegen neemt bij hem nog steeds een speciale plaats in. „Dat lijkt me logisch. Ik ben er ge­boren. Mijn ouders wonen er nog steeds. Ik heb dáár al mijn vrien­den zitten. Dat blijft trekken.”

Demouge gaf volmondig toe dat hij het had moeten afleggen tegen Peter Wisgerhof. ,,Hij hield me ne­gentig minuten in de gaten. Ik ken Peter natuurlijk. Gewoon een goe­de verdediger. Ik kon niet echt ge­vaarlijk worden. Geen kans gehad, eigenlijk.” Dan roept iemand er bezoek voor hem is. Demouge kijkt om en ziet zijn vader. „Vertel ik net dat jullie nooit meer mogen komen kijken”, zegt hij tegen zijn pa. „Had je niet gedacht, hè”, lacht Adri Demouge. „ Geen wonder dat we verliezen”, klinkt zijn zoon quasi verontwaar­digd als hij de kleedkamer op­zoekt.

Pa ziet hem vertrekken en erkent dat hij bijna nooit meer komt kij­ken. „ Bij Den Bosch hebben mijn vrouw en ik hem niet een keer zien spelen. Ik heb een seizoens­kaart van NEC. Ik ben een echte supporter. Maar Willem II had vanavond mogen winnen, hoor. Voor Frank. En als ze dan toch hadden moeten verliezen, liever met 4-3 en twee doelpunten van Frank.” Hij grijnst. „Hij was echt verbaasd, hè. Frank wist echt niet dat ik kwam.”

Worm morgen aan schouder geopereerd
Nu het griepvirus zijn lichaam verlaten heeft, kan Rutger Worm eindelijk aan zijn schouder geholpen worden. Vorige week zondag raakte de schouder tegen FC Utrecht uit de kom. Besloten is om het gewrichtskapsel in te kor­ten. „Dinsdag word ik geope­reerd”, zei de aanvaller van NEC zaterdag in Tilburg waar hij zijn ploegmakkers met 2-1 van Willem II zag winnen. Worm staat tien weken buitenspel.

NEC zit met eigen man bij Tottenham- Spartak
Om niets aan het toe­val over te laten stuurt NEC don­derdag iemand naar Londen om de ontwikkelingen bij Tottenham - Spartak Moskou door te geven. „Om zo snel mogelijk onze tactiek in de wedstrijd tegen Udinese aan te kunnen passen als de situatie daar om vraagt”, zegt Wim Rip die beide ploegen al drie keer in ac­tie zag. „Net als iedereen bij NEC zit ik donderdag het liefst in De Goffert. Maar als het moet, ga ik.”

Eerste competitiegoal Bouaouzan in shirt NEC
Hij memoreerde eerst de aangever. „ Prachtige steekpass van Saïdi”, zei Rachid Bouaouzan over de assist waaruit hij NEC op een 2-0 voorsprong tegen Willem II had gezet. Maar zijn eigen actie mocht er ook zijn. „ Janse wilde blokken. Ik kon niets anders dan die bal afkappen. Schoot ik ’m met links binnen. Mijn eerste doelpunt voor NEC. Daarna werd ik gewis­seld. Uit voorzorg, omdat ik weer last kreeg van mijn hamstrings.”

Udinese geeft tegen Lazio voorsprong weg
Udinese heeft gisteren wei­nig zelfvertrouwen kunnen tan­ken voor het UEFA Cup-duel te­gen NEC, donderdag in De Gof­fert. De Italiaanse middenmoter speelde met 3- 3 gelijk tegen Lazio. Na een uur stond Udinese met 3- 0 voor, door treffers van internatio­nal Antonio di Natale (twee) en Fabio Quagliarella. Zarate, Diakite en Ledesma zorgden ervoor dat de Romeinen toch met een punt huis­waarts konden keren.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl./

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 15, 2008 7:26 am

Wat deden onze Europese concurrenten dit weekend?
maa. 15 december 2008

Donderdagavond kan NEC historie gaan schrijven door Europees te overwinteren. Aangezien Udinese al zeker is van een plaats in de volgende ronde van de UEFA Cup, zal het waarschijnlijk met een veredeld B-elftal naar Nijmegen afreizen. De generale repetitie voor het voor onz o zo belangrijke duel was voor Udinese geen daverend succes. Udinese stond binnen een uur al met 3-0 voor maar wist de overwinning het laatste half uur alsnog uit handen te geven nadat Lazio Roma nog drie keer wist te scoren. Udinese staat na een flitsende start van de competitie op dit moment op de elfde positie in de Serie A.

Donderdagavond zal er ook met een schuin oog naar White Hart Lane worden gekeken waar The Spurs spelen tegen Spartak Moskou. The Spurs zouden NEC een handje kunnen helpen door te winnen van Spartak Moskou, waardoor NEC met één doelpunt minder mag verliezen van Udinese als Spartak van Tottenham. The Spurs speelde gistermiddag thuis tegen het grote Manchester United. Dankzij een uitstekend keepende Heurelho Gomes bleef het scorebord op nulnul staan. Spartak Moskou heeft gister in Londen een oefenduel tegen de reserves van Chelsea met 2-0 gewonnen.

Afbeelding
Donderdagavond willen wij dit graag weer zien!
Heel (Rijk van) Nijmegen ROOD GROEN ZWART!
zon. 14 december 2008

We zijn trots op NEC! Ongeacht het resultaat van NEC-Udinese, want zelfs bij een nederlaag (daar gaan we uiteraard niet van uit!) hebben onze jongens het GE-WEL-DIG gedaan. Helden zijn het!

NEC verdient gewoon een eerbetoon en wat is nu mooier dan de hele stad en regio rood groen zwart te laten kleuren? Wij roepen iedere supporter, die net als ons trots is op NEC op, om je eigen straat en huis rood groen zwart te kleuren. Steek de vlag in top, laat de rood-groen-zwarte slingers van lantaarnpaal tot lantaarnpaal gaan, steek sjaaltjes uit het raam, geef je voordeur een rood groen zwart kleurtje, zet je oma aan het werk om iets moois in elkaar te breien... het maakt niet uit hoe, maar help mee om deze gedenkwaardige dag nog mooier te maken!
Heel het Rijk van Nijmegen moet rood zwart groen worden!!

Donderdag voor de wedstrijd zullen we in het hartje van onze rood zwart groene gekleurde stad bij elkaar komen, haast als vanouds, op de grote Markt bij De Derde Kamer vanaf 14.00 uur. Tot dan!!!

Het supporterscollectief

Bron: http://www.detrouwehonden.nl./

:necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 16, 2008 8:04 am

Mario Been lacht om geruchten
maa. 15 december 2008

Mario Been kon er maandag smakelijk om lachen. Opnieuw werd de succesvolle NEC-trainer in verband gebracht met zijn grote liefde Feyenoord, dat een dramatisch seizoen beleeft. De 45-jarige Rotterdammer zou zelfs een speciale clausule in zijn Nijmeegse contract (tot medio 2010) hebben opgenomen, die hem in staat zou stellen tussentijds naar De Kuip over te stappen.

"Ach, ach, waar gaat het allemaal over'', grinnikte Been. "Er staat helemaal niets over Feyenoord in mijn contract bij NEC. Natuurlijk niet. Als coach kun je altijd weg, maar als je contract doorloopt, kan dat niet gratis. Dat lijkt me logisch. Alles wat er verder over mij en Feyenoord wordt gezegd en geschreven, is absolute onzin.'' onze coach tegenover voetbalcourant.nl

Been, een kind van De Kuip, weet natuurlijk ook wel waarom alle verhalen over zijn mogelijke dienstverband, op de korte of langere termijn, bij Feyenoord steeds weer opduiken. "Zelf ben ik er totaal niet mee bezig, maar andere mensen in de voetballerij blijven het kennelijk een interessant gespreksonderwerp vinden. Natuurlijk hoop ik ooit nog een keer trainer van Feyenoord te worden. Maar we zien wel wanneer dat is.''

Been zou liegen als hij zou zeggen dat de huidige malaise bij Feyenoord, dat onder de bekritiseerde coach Gertjan Verbeek troosteloos twaalfde staat in de eredivisie, hem niets doet. "Integendeel, ik vind het heel erg wat er allemaal gebeurt in De Kuip. Dat gaat me echt aan mijn hart. Maar ik heb wel vertrouwen in Verbeek. Zeker als in het nieuwe jaar alle geblesseerde spelers terug zijn, gaan we weer positieve dingen zien van Feyenoord, denk ik.''

Been verlengde ruim een jaar geleden zijn contract bij NEC op een moment dat de Nijmeegse ploeg in de onderste regionen van de eredivisie bivakkeerde. De voormalige spelmaker van Feyenoord was en is nog steeds uitermate te spreken over het vertrouwen dat hij destijds in zware tijden kreeg van de Nijmeegse clubleiding.

Toch voelt hij zich daardoor niet direct moreel verplicht om zijn contract ook helemaal uit te dienen in De Goffert. "Over dat soort zaken denk ik helemaal niet na. Ik zit nu bij NEC en ik heb het gewoon prima naar mijn zin.''

Been, die met zijn Nijmeegse ploeg de keurige zevende plaats inneemt in de eredivisie, broedt op een nieuwe stunt op het Europese podium. NEC speelt donderdag thuis tegen Udinese, dat in groep D van de UEFA Cup al zeker is van de volgende ronde. Dankzij de sensationele zege begin deze maand in Rusland op Spartak Moskou (1-2 na 1-0 vijf minuten voor tijd) lonkt overwinteren in Europa voor het modale NEC.

"Dat zou natuurlijk geweldig zijn'', blikte Been hoopvol vooruit. "Een goed resultaat tegen Udinese is voor ons helemaal niet ondenkbaar. We staan er goed voor, iedereen is fit en we scoren soepeler dan in het begin van het seizoen. Udinese daarentegen zit in een mindere fase. Maar dat zegt me niets. Die Italianen willen echt wel winnen in Nijmegen, ook al zijn ze al geplaatst. We moeten niet in het mes lopen van hun countertactiek. Het is een kwestie van de nul houden en een doelpuntje meepikken. Dan komt het helemaal goed met NEC.''

"NEC en Been praten over contractverlenging"
maa. 15 december 2008

In de TV uitzending Voetbal International werd bekend gemaakt dat NEC en Mario Been een eerste gesprek hebben gevoerd over contractverlenging. Naar verluid zou Been wel oren hebben naar een langer verblijf in Nijmegen. Hans Kraaij Jr wist te melden dat Been wel een clausule in zijn contract had. Dit in tegenstelling tot Aalbers die vandaag in De Gelderlander vertelde dat er van een clausule geen sprake zou zijn.

Afbeelding
Mario langer bij NEC?

Bron: Detrouwehonden

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 16, 2008 11:34 am

Ramoon, 2 vragen:

Waarom mogen we eigenlijk geen NEK (fonetisch) meer zeggen, maar N.E.C.?

Hoe kan een kattenliefhebster tevens een trouwe hond zijn? Dat (laten we maar in beeldspraak blijven) bijt elkaar toch?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2008 1:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe kan een kattenliefhebster tevens een trouwe hond zijn? Dat (laten we maar in beeldspraak blijven) bijt elkaar toch?
Nee hoor, kijk maar:

Afbeelding

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 2:00 pm

Week gedoe. Die kat moet de boom in. :1evil.gif:

:smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 16, 2008 2:37 pm

Psies Base...daarbij ben ook ik niet in een hokje te duwen... :blackcat.gif:

Maar om antwoord te geven...

De Trouwe Honden is gewoon een erg goede en informatieve site over NEC...en w.b. NEK...ach je moet het hetzelfde zien als Ajakkes of Vitas...het is dus gewoon EnieSee...zoals de echten zeggen...NEK zit onder je hoofd, NEC zit in het hart...

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 16, 2008 3:11 pm

Kijk WiekentCees...o.a. hier om... :cool.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » di dec 16, 2008 4:12 pm

NEC, NEK, N.E.C., ODW enz enz enz

Wat maakt het allemaal uit, alleen bekt NEK makkelijker dan dat N.E.C. doet. Ben eigenlijk van mening dat over het algemeen de verbasterde clubnamen van een bedroeven niveau zijn: Schijtmegen, De Braafschap en bijvoorbeeld Hoerenveen.

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 16, 2008 4:26 pm

Klopt...wat boeit 't hoe iemand het benoemt...je laat het zelf binnenkomen of niet... :neutral.gif:

Behalve bij die Arnepper op tv... :1evil.gif: ;)

Poeder

Bericht door Poeder » di dec 16, 2008 8:01 pm

Ben er even niet bij maar bedoel je Martje S?

Daniel

Bericht door Daniel » di dec 16, 2008 8:05 pm

Poeder schreef:NEC, NEK, N.E.C., ODW enz enz enz

Wat maakt het allemaal uit, alleen bekt NEK makkelijker dan dat N.E.C. doet. Ben eigenlijk van mening dat over het algemeen de verbasterde clubnamen van een bedroeven niveau zijn: Schijtmegen, De Braafschap en bijvoorbeeld Hoerenveen.
Wat dacht je van Ajakkes. Ik vind het vooral triest dat ik volwassen mannen soms zoiets hoor/zie zeggen, vind het eerder voor kinderen uit groep 6-8 die voor het eerst achter zoiets gekomen zijn.

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 16, 2008 8:09 pm

Poeder schreef:Ben er even niet bij maar bedoel je Martje S?
Ja...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 16, 2008 8:38 pm

NEC - Udinese ook live op Eredivisie Live
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 15:11 | Laatst bewerkt: Vandaag 15:11 | 2 reacties

Het UEFA cup duel tussen NEC en Udinese wordt aanstaande donderdag naast TV Gelderland ook rechtstreeks uitgezonden op Eredivisie Live. Om 20.45 uur wordt er afgetrapt en schakelt Eredivisie Live over naar het McDOS Goffertstadion in Nijmegen. Het commentaar tijdens de wedstrijd wordt verzorgd door Michiel Teeling.Met dit laatste duel in de groepsfase voor de boeg is de ploeg van Mario Been nog volop in de race om een plek in de volgende ronde te veroveren.

Bron: NEC-Nijmegen.nl
DE wedstrijd van donderdagavond... de rest det er eigenlijk niet eens meer toe. Succes Ramoon!! Ik ben nu al nerveus... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 17, 2008 6:56 am

Ik ook wel wat, BanJovi...ik ook...kijk er naar uit...maar eerst onzz aller AJAX vanavond... :onfire.gif:

Jij ook veel koekeloerplezier!

UEFA Cup poule D: Hoe zit 't nou precies?
Uitgegeven op 16 december 2008 20:27

In Groep D van de UEFA Cup is donderdagavond nog alles mogelijk. Zo is alleen Udinese zeker van de volgende ronde en kan zelfs nummer laatst Dinamo Zagreb nog Europees overwinteren. Donderdag worden de wedstrijden N.E.C. - Udinese en Tottenham Hotspur - Spartak Moskou tegelijkertijd gespeeld. Hieronder staan de verschillende scenario’s en wat dit kan betekenen voor N.E.C.

Huidige situatie
De tweede ronde van het UEFA Cup toernooi is een groepsfase waarin de drie clubs met de meeste punten doorstromen naar de derde ronde. Als er clubs in de groep het gelijke aantal punten verzamelen, geeft het doelsaldo van de clubs de doorslag. In Groep D staan momenteel Dinamo Zagreb, Spartak Moskou en N.E.C. op evenveel punten. Dinamo Zagreb staat door een doelgemiddelde van -5 en een wedstrijd meer gespeeld momenteel onderaan. N.E.C. en Spartak Moskou hebben beide een doelsaldo van -1, maar omdat N.E.C. meer doelpunten heeft gemaakt, is N.E.C. in de huidige situatie de nummer drie en door naar de volgende ronde.

Afbeelding

De regels bij een gelijk aantal punten

* ° Het doelsaldo; Het team met het beste doelsaldo gaat door naar de volgende ronde.
* ° Aantal doelpunten voor; Bij een gelijk doelsaldo geeft het aantal doelpunten dat het team in de groepsfase gemaakt heeft de doorslag.
* ° Aantal doelpunten in uitwedstrijden; Bij een gelijk aantal doelpunten voor geeft het aantal doelpunten gemaakt in een uitwedstrijd de doorslag.
* ° Aantal overwinningen; Als het aantal doelpunten ook in uitwedstrijden gelijk is geeft het aantal overwinningen de doorslag
* ° Aantal uitoverwinningen; Als ook dit gelijk is geeft het aantal uitoverwinningen de doorslag.

Scenario’s

Scenario 1:
N.E.C. wint, Tottenham Hotspur wint -> N.E.C. door naar de volgende ronde.

Scenario 2: N.E.C. - Udinese en Tottenham Hotspur - Spartak Moskou worden een gelijkspel -> Het doelsaldo geeft hier de doorslag.

* ° N.E.C. en Spartak Moskou spelen hetzelfde resultaat -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. speelt met een hoger aantal doelpunten gelijk dan Spartak Moskou -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. speelt met twee doelpunten minder gelijk dan Spartak Moskou -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.

Scenario 3: N.E.C. wint, Spartak Moskou wint ->Het doelsaldo van N.E.C., Spartak Moskou en Tottenham Hotspur is nu van belang:

* ° N.E.C. en Spartak Moskou winnen met dezelfde uitslag -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. wint met een groter doelpunten verschil dan Spartak Moskou -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. wint met één of meer doelpunten minder dan Spartak Moskou -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. en Spartak Moskou winnen met meer dan 2 doelpunten verschil -> Beide teams gaan door naar de volgende ronde.

Scenario 4: Udinese wint, Tottenham Hotspur wint -> Het doelsaldo van N.E.C., Spartak Moskou en Dinamo Zagreb is nu van belang.

* ° N.E.C. en Spartak Moskou verliezen met een verschil van meer dan vier doelpunten -> Dinamo Zagreb door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. en Spartak Moskou verliezen met dezelfde uitslag en minder dan vier doelpunten verschil -> N.E.C. door de volgende ronde.
* ° N.E.C. verliest met een kleiner doelpunten verschil dan Spartak Moskou en minder dan vier doelpunten verschil -> N.E.C. door na de volgende ronde.
* ° N.E.C. verliest met een groter doelpunten verschil dan Spartak Moskou en minder dan vier doelpunten verschil -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 17, 2008 7:26 am

Zou mooi zijn en goed voor NEC... :necsjaal.gif:

Verlenging contract Mario Been nabij!
din. 16 december 2008

"Er zijn nog wat kleine dingetjes die we moeten bespreken", aldus Mario Been. Met de belangrijke UEFA Cup wedstrijd van aanstaande donderdag in aantocht zou het natuurlijk fantastisch nieuws zijn als Mario zou betekenen. Voetbal International bevestigd het naderende akkoord:

NEC en Been naderen akkoord over nieuw contract

Trainer Mario Been staat op het punt zijn contract met NEC tussentijds te verlengen. De Rotterdammer ziet weinig obstakels meer.

NEC is bijzonder tevreden met Been, die zich heeft ontwikkeld tot het boegbeeld van de Nijmeegse club. Een nieuwe verbintenis tot medio 2012 moet de samenwerking ook voor de komende jaren in stand houden. Beens huidige contract loopt nog anderhalf jaar door.

Been en NEC zijn optimistisch gestemd over het verloop van de onderhandelingen. 'Er zijn nog wat kleine dingetjes die we moeten bespreken', zei de Rotterdammer in het Algemeen Dagblad. 'De contractverlenging is voor de continuïteit van de club.'

Been, die op 1 juli 2006 begon in Nijmegen, heeft er nooit een geheim van gemaakt ooit bij Feyenoord hoofdtrainer te willen zijn. Ook het Italiaanse voetbal trekt de 46-jarige Rotterdammer aan. Maar voorlopig heeft hij zich gecommitteerd aan NEC.

Afbeelding

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 17, 2008 11:06 am

Dat het een mooi en vervroegd verjaarskado mag zijn, Banjovi! :ShowLetter.gif:

Vooruitblik: NEC-Udinese
maa. 15 december 2008

Afbeelding

Vooralsnog is NEC-Udinese de wedstrijd van het jaar, de wedstrijd waar elke NEC-supporter de laatste weken naar uit ziet. Iedereen heeft het er over en de meesten hebben het idee dat NEC wel even overwintert in Europa. Maar deze verwachting is natuurlijk niet op realiteit gebaseerd. Udinese, dat met 2-0 won van de Spurs, staat op dit moment op de 11e plek in de Serie A. Op het moment dat duidelijk werd dat Udinese onze tegenstander werd draaiden de zwart-witten nog bovenin mee. Maar de Bianconeri zitten in een crisis. Voor het gelijkspel afgelopen weekend tegen Lazio (3-3, Udinese stond met nog een half uur te gaan met 3-0 voor) werd er maar liefst 5x op rij verloren. Udinese komt dus niet in goede doen richting Nijmegen. Maar dan nog blijft het altijd oppassen met die Italianen. Als er één volk is dat een lelijke wedstrijd met 0-1 kan winnen zijn het de Italianen wel. Niet voor niets is het catenaccio uitgevonden in Italië.

De supporters van Udinese komen verrassend genoeg in grote getale richting Nijmegen. Het uitvak zal met 600 tifosi compleet uitverkocht zijn. Tevens hebben wij via onze connectie van Udinese begrepen dat er ook wat supporters zonder kaarten richting de voetbalhoofdstad van Gelderland komen. Afgezien van die 50 zogenaamde NEC-supporters die een aantal Spurs-supporters moesten uitdagen heeft niemand er een probleem mee om zijn Italiaans op te halen en gezamenlijk een biertje met die jongens te drinken. Als het goed is wordt het dus wederom een gezellige boel op de Markt.

Afbeelding

De club Udinese
De club werd opgericht als onderdeel van de Società Udinese di Ginnastica. Tot aan 1929 speelde de club in de regionale competities. In 1929 werd de club toegelaten in de Serie B. In 1950 werd voor het eerst promotie naar de Serie A afgedwongen. In 1955 degradeerde de club weer, na aftrek van 9 punten vanwege irregulariteiten, maar promoveerde meteen weer terug. In 1964 degradeerde de club echter tot aan de Serie C. Pas in 1979 kwam de club weer terug in de Serie A, waar het verbleef tot 1987. Daarna wisselde het regelmatig tussen de Serie A en Serie B tot in 1995 naar de Serie A werd gepromoveerd, waar ze sindsdien verblijven. De hoogste klassering ooit werd in het seizoen 1954/55 behaald, toen Udinese als tweede eindigde. (Udinese won de scudetto in 1896, maar deze titel is nooit erkend door de Italiaanse bond, omdat die op dat moment nog niet bestond.) In het seizoen 2004/05 eindigde de club als vierde, waarmee ze zich voor het eerst kwalificeerden voor de Champions League. Afgezien van het seizoen in de Champions League speelt Udinese vanaf seizoen 1997 bijna ieder jaar UEFA cup-voetbal. Afgelopen seizoen werd Udinese 7e en behaalde daarmee wederom UEFA Cup-voetbal.

Als we de selectie van Udinese bekijken springt er één naam uit en dat is die van Antonio Di Natale. De aanvaller, die 16 interlands op zijn naam heeft staan en daarin 5x heeft gescoord, is de vedette van Udinese. Maar naast Di Natale heeft Udinese nog meer spelers die het blauwe shirt van Italië hebben mogen aantrekken. Wat te denken van aanvaller Fabio Quagliarella. Deze aanvaller is 8x geselecteerd en heeft daarin 3x gescoord. Wisgerhof en Zomer kunnen hun borst dus nat maken a.s. donderdag. Voor de rest bestaat het team uit 2 Brazilianen, 1 Colombiaan, 1 Fin, 1 Tjech, 1 Argentijn, 2 Zwitsers, 2 Serven, 1 Sloveen, 1 Nigeriaan en 16 Italianen. Udinese is zeg maar het Roda JC van Italië.

Afbeelding

Nederlanders die bij Udinese hebben gespeeld zijn ex geel-zwarte Harald Wapenaar en Henry vd Veght. Bekende buitenlandse spelers zijn o.a. Oliver Bierhoff, Márcio Amoroso en Zico.

Vermoedelijke opstellingen

Udinese:

Udinese zal zeer waarschijnlijk niet met de beste 11 richting Nijmegen afreizen. Verwacht wordt dat een groot deel van de eerste keus gespaard gaat worden voor de wedstrijd van zondag uit tegen Milan. Voor Isla en Ferronetti is het nog niet duidelijk of ze op tijd fit zullen zijn. Zeker afwezig is Zapata. Verder lijkt Tissone, net hersteld van een langdurige blessure, de enige die zeker is van een basisplaats.

Handanovic, Domizzi, Felipe, Sala, Motta, Obodo, Tissone, Pasquale, Pepe, Floro Flores, Sanchez.

In plaats van Domizzi zou ook heel goed Cosa kunnen spelen en in plaats van Pasquale Lukovic

NEC:
NEC kan a.s. donderdag beschikken over zo ongeveer de complete selectie. Alleen Brock en Worm zijn geblesseerd. Met name voor Worm is zijn blessure een grote teleurstelling omdat hij tijdens zijn invalbeurten liet zien over de juiste instelling en voetbalcapaciteiten te beschikken.

Babos, Dani, Zomer, Wisgerhof, El Akchaoui, Sibum, Davids, Schöne, Saidi, Van Beukering, Bouaouzan

Bij NEC staan Sibum en Davids op scherp. Beide spelers ontvingen in eerdere wedstrijden twee gele kaarten en zijn bij een nieuwe prent geschorst voor de volgende wedstrijd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 17, 2008 11:31 am

Vervroegd? ;)
Ik ben vandaag jarig, dus morgen mag het cadeau van mij best komen hoor... geen probleem
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 17, 2008 11:31 am

banjavi schreef:Vervroegd? ;)
Ik ben vandaag jarig, dus morgen mag het cadeau van mij best komen hoor... geen probleem
Oeps...uh... :blush.gif:

Harm

Bericht door Harm » wo dec 17, 2008 12:43 pm

Ik zit in vak N of O. Zit je daar goed?

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 17, 2008 1:10 pm

Korte zijde...bij de tifo's...oftewel Gofferttribune... hoewel aan de overzijde ook een tifogroep aan het ontstaan is...O valt daar volgens mij net buiten, maar grenst eraan...mooie plaats iig...

Udinese met B-elftal en 4-4-2 opstelling richting Nijmegen
woe. 17 december 2008

Volgens de regionale krant ("Messaggero Veneto") is het goed mogelijk dat Udinese morgen in een 4-4-2 opstelling speelt. Dat zou zeer verrassend zijn omdat Udinese bekend staat om zijn 3-mansaanval. Verder zou er bijna niemand spelen van de normale eerste keus. Zelfs de keeper niet.

De verwachtte opstelling volgens de krant:

Koprivec
Nef - Coda - Felipe - Lukovic
Motta - Isla - Obodo - Pasquale
Floro Flores - Sanchez

Er komen ongeveer 750 supporters van Udinese naar Nijmegen. Udinese heeft veel supporters moeten teleurstellen omdat er maar 600 supporters in het uitvak kunnen. De meeste supporters zullen hun reis naar Nijmegen combineren met een dagje uit in Amsterdam

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 17, 2008 1:44 pm

Vol erop en NEC is ook door! Kunnen die kakkerlakken nog wat van leren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 17, 2008 1:45 pm

Hoe zit het nou dan.. hebben ze genoeg aan een gelijkspel?

Gesloten