AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 12:46 pm

Southgate heeft al ontkend dat er serieuze interesse van Middlesbrough is in Alves.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 09, 2008 5:12 pm

joey schreef:
Natuurlijk, anders verdient Heerenveen niets aan die transfer. :hypocrite.gif:

Volgens mij is het toch heus Heerenveen dat zich niet aan de afspraak houdt.
Welke afspraak. Natuurlijk gaat Heerenveen die toelage niet van haar eigen deel aftrekken, dat doet geen enkele club. Maar als ze die bovenop de transfersom leggen dan wil AZ misschien niet meer. Dus dan is het heel simpel, als ALves per sé naar AZ wil dan kan hij zelf ook water bij de wijn doen(dat compenseert AZ wel weer hoor, zo werken die dingen). Helemaal geen oneerlijk spel van Heerenveen, zij zijn niet degene die aansturen op een transfer.

Zaakwaarnemers zijn over het algemeen nu eenmaal... laten we zeggen lieden met een aparte kijk op arbeidsverhoudingen. Maar dergelijke lieden heb je bij de clubs ook. Die maken gebruik van zaakwaarnemers en hun netwerk als het ze uitkomt.
Dat klopt helemaal. De zaakwaarnemers van Alves zijn echter niet zomaar snelle geldkloppers Joey, dat is echt een iets serieuzer verhaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:58 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Welke afspraak. Natuurlijk gaat Heerenveen die toelage niet van haar eigen deel aftrekken, dat doet geen enkele club. Maar als ze die bovenop de transfersom leggen dan wil AZ misschien niet meer. Dus dan is het heel simpel, als ALves per sé naar AZ wil dan kan hij zelf ook water bij de wijn doen(dat compenseert AZ wel weer hoor, zo werken die dingen). Helemaal geen oneerlijk spel van Heerenveen, zij zijn niet degene die aansturen op een transfer.
Dat begrijp ik niet. Alves krijgt toch een deel van de transfersom? Dat is dan een percentage van het bedrag dat Heerenveen ontvangt, lijkt me. Hoe zou het anders moeten?
Dat klopt helemaal. De zaakwaarnemers van Alves zijn echter niet zomaar snelle geldkloppers Joey, dat is echt een iets serieuzer verhaal.
O, dat geloof ik best. Maar voorheen, toen Heerenveen Alves binnenhaalde, kon het prima zakendoen met deze (erger dan) snelle geldkloppers. Clubs klagen pas over louche zaakwaarnemers als het zo uitkomt.

Wat denken jullie? Gaat Alves nog naar AZ? De tijd begint te dringen. Zondag Ajax-AZ al.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2008 2:07 pm

Het zal heel lastig worden om het voor zondag nog rond te krijgen.

Ik mag overigens hopen dat in het contract van Alves duidelijk omschreven staat hoe die 15% berekend wordt. Daar zou toch geen misverstand over mogen bestaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2008 2:17 pm

joey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Welke afspraak. Natuurlijk gaat Heerenveen die toelage niet van haar eigen deel aftrekken, dat doet geen enkele club. Maar als ze die bovenop de transfersom leggen dan wil AZ misschien niet meer. Dus dan is het heel simpel, als ALves per sé naar AZ wil dan kan hij zelf ook water bij de wijn doen(dat compenseert AZ wel weer hoor, zo werken die dingen). Helemaal geen oneerlijk spel van Heerenveen, zij zijn niet degene die aansturen op een transfer.
Dat begrijp ik niet. Alves krijgt toch een deel van de transfersom? Dat is dan een percentage van het bedrag dat Heerenveen ontvangt, lijkt me. Hoe zou het anders moeten?
Het lijkt me ook dat de verkopende club, Heerenveen dus in dit geval, kijkt wat ze over wil houden aan een transfer. Als je dan weet wat je verplichtingen zijn, verhoog je dus het bedrag wat je vraagt met die factoren. AZ mag er vanuit gaan dat als de vraagprijs 18 miljoen is, dat het niet ook de verplichting van Heerenveen aan Alves en de voorgaande werkgever van Alves overneemt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 3:23 pm

AZ gaat naar de arbitragecommissie:

Mededeling omtrent Afonso Alves

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag 11 januari bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen inzake de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar AZ. Over de reden van de arbitragezaak geeft AZ in onderstaande tekst uitleg.

De stand van zaken is momenteel als volgt:

1. Er is een getekende transferovereenkomst tussen AZ en sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves naar AZ. Ook over het aandeel in de transfersom, waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt.

2. Er is een getekende arbeidsovereenkomst tussen AZ en Afonso Alves per 1 januari 2008.

3. Er is een door AZ en Alves getekend overschrijvingsformulier bestemd voor de KNVB. Alleen Heerenveen weigert dit formulier te ondertekenen.

4. Om die reden heeft AZ vrijdag 11 januari een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd om er voor te zorgen dat Heerenveen haar verplichtingen nakomt.

Woordvoerder namens AZ in deze zaak is Klaas Wilting.
az.nl

Wat is het probleem dan?

Klaas Wilting, is dat die ijdeltuit van de politie?

Harm

Bericht door Harm » vr jan 11, 2008 3:32 pm

Misschien wil Alves niet meer?

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 11, 2008 3:33 pm

Gaan ze Alves nu dwingen om voor AZ te spelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 11, 2008 3:36 pm

Die Wilting is inderdaad die Ter land ter zee en in de lucht-dude volgens mij.

Ik neem aan dat het wel veel te kort dat is dat Alves zondag al mee kan spelen, wat de uitslag ook moge zijn?

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » vr jan 11, 2008 3:37 pm

Tja, Ajax wordt al als kwaaie pier gezien in de zaak rond Suarez, maar dit is nog een stapje verder gaan.
Ik ben

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 3:38 pm

Ja, dat lukt nooit meer. In het geval van Suárez duurde het een week voordat de AC-commissie bij elkaar kwam.

Waarom zou Heerenveen weigeren dat papier te tekenen terwijl zogenaamd alles in orde is?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2008 3:38 pm

Het is wel een vreemd verhaal hoor. Blijkbaar is alles rond, behalve de handtekening op het overschrijvingsformulier. :frusty.gif:

Dat zal inderdaad die Wilting zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » vr jan 11, 2008 3:43 pm

En wij moeten zeker weer als laatste tegen AZ? :eusa_doh.gif:

Wel mooi dat Huntelaar en Heitinga niet meedoen tegen ons.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 3:44 pm

Natuurlijk. Tegen die tijd kan AZ geen kampioen meer worden, maar vlammen tegen PSV, dat lukt wel. :headbang.gif:

:ajaxscarf.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » vr jan 11, 2008 3:50 pm

Harm schreef: Wel mooi dat Huntelaar en Heitinga niet meedoen tegen ons.
Als ze slim zijn pakken ze voor die tijd nog wel een kaart, want daartussen zitten ook nog NAC, NEC, Vitesse en FC Utrecht.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jan 11, 2008 3:53 pm

Duke schreef:Het is wel een vreemd verhaal hoor. Blijkbaar is alles rond, behalve de handtekening op het overschrijvingsformulier. :frusty.gif:

Dat zal inderdaad die Wilting zijn.
Het is inderdaad de voormalig woordvoerder van de politie, Klaas Wilting.

Dacht overigens dat de man voor Ajax was, heb hem weleens bij het stadion gezien.

Maar het belangrijkste, Alves doet dus niet meet a.s. zondag tegen Ajax?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 3:54 pm

Dat zou jammer zijn, want hij scoort toch niet tegen Ajax. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 4:03 pm

AZ legt het mes op tafel. Hoe gaat Heerenveen reageren? :smallgrin.gif:

En waarom is AZ niet op 2 januari naar de AC-commissie gestapt, als het zo vreselijk gelijk heeft?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 11, 2008 4:19 pm

Jesse schreef:Gaan ze Alves nu dwingen om voor AZ te spelen?
Nouja als ik het zo lees heeft ie zelf ook getekend dus...

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jan 11, 2008 4:44 pm

LucaS schreef:
Het lijkt me ook dat de verkopende club, Heerenveen dus in dit geval, kijkt wat ze over wil houden aan een transfer. Als je dan weet wat je verplichtingen zijn, verhoog je dus het bedrag wat je vraagt met die factoren. AZ mag er vanuit gaan dat als de vraagprijs 18 miljoen is, dat het niet ook de verplichting van Heerenveen aan Alves en de voorgaande werkgever van Alves overneemt.
In principe klopt dat ja. Ik weet niet of de vraagprijs 18 miljoen was, ik denk eerder dat het bod 18(resulterend uit het afgewezen bod van 16 miljoen deze zomer) was dus dat er misschien nog onderhandeld moest worden over die toelage. Het is betrekkelijk normaal dat de kopende club of de speler zelfs zo'n deal voor zijn rekening neemt. Maar als alles getekend is dan is het inderdaad raar dat Heerenveen daar moeilijk over doet.
O, dat geloof ik best. Maar voorheen, toen Heerenveen Alves binnenhaalde, kon het prima zakendoen met deze (erger dan) snelle geldkloppers. Clubs klagen pas over louche zaakwaarnemers als het zo uitkomt.
Als je Alves wil krijg je die boeven er bij, kwestie van slikken of stikken. Maar ik hoor Heerenveen niet zo veel klagen hoor, ze stellen zich behoorlijk coulant naar Alves toe op. Hij blijft weg van de trainingen, schoffeert die club en niemand die hem de mantel uitveegt. Rara.
Heerenveen weet dat Alves net zo goed een speelbal is, die durft gewoon geen nee te zeggen.

Nare situatie voor een club hoor, vergis je niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 4:50 pm

O ja, en daarom willen ze hem best kwijt. Ik vraag me wel af wat het probleem nog is.

Op de een of andere manier lijkt Alves (in combinatie met zijn entourage) niet de modelprof die LVG zo graag ziet. Afwachten hoe LVG dit gaan 'managen'. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 5:12 pm

Alle partijen hebben getekend.

Ben benieuwd wat het probleem is.

Toch nog een andere club die dik over de AZ-tranfersom gaat ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 11, 2008 5:26 pm

Jack Reynolds schreef:Tja, Ajax wordt al als kwaaie pier gezien in de zaak rond Suarez, maar dit is nog een stapje verder gaan.
Hoezo dat? Als AZ een getekende overeenkomst met zowel Heerenveen als Alves heeft liggen snap ik zo op het eerste gezicht wel dat ze deze stap zetten. Even afwachten hoe het precies in elkaar zit maar op basis van dit bericht snap ik AZ wel.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 5:28 pm

Tipje van de sluier:

Spoedarbitragezaak AZ over Alves 11-01-08

AZ heeft bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen over de overgang van Afonso Alves van de Friezen naar Alkmaar.

AZ meent de zaak te kunnen winnen, omdat er een getekende transferovereenkomst is met Heerenveen over Alves. Daarin komt ook het aandeel in de transfersom waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft ter sprake.

Daarnaast zegt AZ te beschikken over een door de Braziliaanse spits ondertekend contract dat hem per 1 januari aan AZ verbindt. Het enige wat nog ontbreekt is een Friese handtekening onder een voor de KNVB bestemd overschrijvingsformulier, dat wel al is ondertekend door AZ en Alves.

5 januari
Directeur algemene en technische zaken Yme Kuiper van Heerenveen toonde zich niet onder de indruk van het nieuws uit Alkmaar. "Het klopt dat wij het overschrijvingsformulier richting de KNVB niet ondertekenen, zoals AZ graag wil. Alves en zijn zaakwaarnemers hebben Heerenveen laten weten dat de speler niet overgeschreven wil worden naar AZ. Alves zegt ook geen contract met AZ te hebben."

"We hebben op 30 december een transferovereenkomst met AZ getekend, met een aantal voorwaarden daarin", legt Kuiper uit. "Een ervan was dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Dat had onder meer betrekking op de vergoedingen voor Alves. Die schriftelijke overeenkomst was er niet op 5 januari en nu nog niet."

Wilting
Volgens woordvoerder Klaas Wilting van AZ ligt de zaak toch iets anders. "Alves is van AZ. Hij is in Alkmaar op bezoek geweest, met zijn familie en zaakwaarnemer. De contracten zijn getekend. Met Heerenveen waren we er ook helemaal uit, met een bevestiging van Heerenveen."

"Op 9 januari hebben we het door AZ en Alves ondertekende overschrijdingsformulier naar Heerenveen gestuurd. En vervolgens hoorden we niets van Heerenveen, tot de mededeling dat ze het overschrijdingsformulier richting KNVB niet ondertekenen."
nos.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 11, 2008 5:31 pm

Wat een bende zeg. AZ heeft een getekende overeenkomst met Alves liggen maar meneer weet nergens van? Ik zou zo'n speler helemaal niet meer willen.

Waarom zou je 18 miljoen gaan betalen voor iemand die kennelijk niet wil komen? Dan krijg je dezelfde taferelen als bij Heerenveen. Ruzie met zaakwaarnemers en een hele dure spits die niet wil spelen. Dan heb je nog altijd geen doelpunten, herrie in de tent en dat kost je dan 18 miljoen. Nee, ik geloof niet dat ik daarvoor zou gaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie