PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 11:30 am

Volgens de VI is het vertrek van Valckx nabij:

Valckx moet vertrekken na vertrouwensbreuk bij PSV

Het blijft zeer onrustig bij landskampioen PSV. Na het geruchtmakende interview met Gomes gaat de Eindhovense club nu niet verder meer met technisch manager Stan Valckx.

Een conflict met algemeen directeur Jan Reker ligt ten grondslag aan het vertrek van de technisch manager, bevestigt Voetbal International. Het contract van de technisch manager liep door tot medio 2010. Het is nog onduidelijk hoe de afwikkeling van die verbintenis wordt gerealiseerd.

De club verwijt Valckx onder meer de nauwe banden die de Limburger onderhoudt met FIFA-agent Vlado Lemic. Die is zaakwaarnemer van zeven PSV'ers, onder wie doelman Gomes. Die liet weten dat zijn geruchtmakende uitlatingen in VI mede zijn gebaseerd op uitlatingen van Valckx.
Dit zal niet de bedoeling van Gomes zijn geweest. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 25, 2008 11:36 am

Martin van Geel als opvolger? :blush.gif:

Ik heb nooit een hoge pet op gehad van Valckx. Heb altijd het idee gehad dat hij zijn positie te danken heeft aan het feit dat hij zijn talen sprak. Ik ben benieuwd hoe dit zich nu allemaal ontwikkelt.

Zometeen Gomes er dus ook uit en Lemic ook buiten de deur. Dan is een nieuwe koers het gevolg.

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 25, 2008 11:54 am

Ga je zien dat die Van Geel daarheen gaat en het ene na het andere toptalent binnenhaalt
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:02 pm

Ach, kom nou. De supporters van PSV zien hem aankomen. :666.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr apr 25, 2008 12:03 pm

Gomes en Lazovic en misschien nog meer buitenlandse jongens. Dat zie ik niet gebeuren, peter

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 12:06 pm

joey schreef:Ach, kom nou. De supporters van PSV zien hem aankomen. :666.gif:
Jazeker.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:07 pm

Geweldig idee. En dan Adriaanse nog naar PSV. :666.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 12:08 pm

Een heus vaderfiguur. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr apr 25, 2008 12:11 pm

Beboete keeper PSV en Jan Reker nog lijnrecht tegenover elkaar

GOMES triomfator

EINDHOVEN, vrijdag

Een gesprek tussen Heurelho Gomes en Jan Reker heeft de lucht in Eindhoven niet kunnen klaren. Na het vijftien minuten durende onderhoud op De Herdgang stonden de keeper en algemeen directeur van PSV nog steeds lijnrecht tegenover elkaar. „Als de situatie zo blijft, is er geen weg terug”, herhaalde Gomes zijn woorden ’Reker eruit of ik eruit’. „Ik ben 27 jaar, heb twee kinderen en als ik iets zeg, meen ik het. Het is nu aan de club om een beslissing te nemen. Ik ben niet groter dan PSV. Maar Reker is ook niet groter dan de club. PSV is groter dan iedereen.”

Waar de directie krampachtig met de ontstane situatie omging en niet meer bereikbaar was voor commentaar, liep Gomes als grote triomfator over het complex. Na de trainingssessie, waarin hij clownesk als veldspeler acteerde, liet hij rapper Ali B tien vrije trappen op hem afvuren. Voor elke gestopte bal – acht van de tien – ging honderd euro naar de stichting Spieren voor Spieren.

De doelman was zichtbaar niet onder de indruk van de boete die hem door PSV was opgelegd. „Die heb ik geaccepteerd, omdat dat nu eenmaal in de reglementen van de club staat. En daar heb ik voor getekend. Maar ik sta nog volledig achter mijn woorden.” De Braziliaan betichtte Reker onder meer van leugens. „Ik houd wél van de waarheid en afspraken nakomen.”

Gomes benadrukte dat zijn uitspraken geen schreeuw om aandacht zijn. „Zó hoef ik de supporters niet voor me te winnen. Dat doe ik wel op het veld.” De kritiek van de directie dat Gomes zijn grieven intern had moeten bespreken, legt hij naast zich neer. „Ik heb alles geprobeerd, meerdere keren met Stan Valckx gesproken, omdat hij degene is die over de voetbalzaken gaat. Uiteindelijk vond ik dat de supporters moesten weten wat er allemaal binnen de club gebeurt.”

De verhoudingen binnen PSV zijn flink verziekt, zoveel is wel duidelijk. Zo is ook de relatie tussen Reker en manager voetbalzaken Stan Valckx volledig verstoord. Op De Herdgang wordt er inmiddels zelfs rekening mee gehouden dat Valckx op non-actief wordt gesteld.

Valckx wordt door Reker onder meer een te nauwe band met voetbalmakelaar Vlado Lemic nagedragen. De Servier is al tien jaar vanwege zijn prima contacten in de internationale voetbalwereld als adviseur aan PSV verbonden, maar begeleidt of adviseert ook diverse spelers in de huidige PSV-selectie onder wie Gomes, Danko Lazovic en Edison Mendez.

Een dubbelrol die Reker niet bevalt en op grond waarvan hij wil breken met de Serviër. Valckx is het daar niet mee eens en wijst op het uitstekende netwerk van Lemic. Net als vele anderen binnen PSV verwijt Valckx bovendien de solistische Reker, dat hij zich veel te veel met zaken rond het eerste elftal en de scouting bemoeit, terwijl hij bij zijn aanstelling aangaf niet op de stoel van de manager voetbalzaken, trainers en scouts te gaan zitten. Zo liet Reker bij de gesprekken met Fred Rutten en Huub Stevens manager voetbalzaken Valckx doodleuk links liggen en heeft hij ingevoerd dat hij elke aankoop met eigen ogen gezien wil hebben. Ook Rekers talrijke conflicten met (nieuwe) trainers en assistenten, die hem van gedraai en loze beloftes beschuldigen, zijn velen bij PSV een doorn in het oog. Evenals zijn vele uitglijders in de publiciteit, waarbij hij zichzelf van de ene op de andere keer zonder met zijn ogen te knipperen tegensprak.

Zelf wist manager voetbalzaken Valckx gisteren niks van een eventueel ontslag. Maar dat algemeen directeur Reker en hij inmiddels op voet van oorlog leven, is helder.

De suggestie van Reker, die vooralsnog wordt gesteund door de raad van commissarissen, dat de hele uitbarsting van Gomes is geregisseerd door Lemic, wordt tegengesproken door de keeper. „Er wordt gepraat over een belangenbehartiger, die mijn zaakwaarnemer helemaal niet is. Hij is slechts een adviseur van mijn manager in Brazilië. Bovendien ben ik oud genoeg om zelf te bepalen wat ik wel en niet zeg. Dit was míjn gevoel.”

Gomes beseft dat hij na dit seizoen wel eens afscheid zou kunnen nemen van PSV. Als Reker in het zadel wordt gehouden, is de positie van Gomes onhoudbaar geworden en is een transfer van de doelman de enige oplossing. „Ik wil blijven, maar het ligt aan de club.” De keeper heeft gelezen dat Tottenham Hotspur, Arsenal, AC Milan en Valencia bereid zouden zijn de gelimiteerde transfersom van pakweg veertien miljoen euro op tafel te leggen. „Maar ik heb nog met niemand gesproken.”
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:13 pm

Jöhnk schreef:Een heus vaderfiguur. :hypocrite.gif:

:drecul.gif:

999

Bericht door 999 » vr apr 25, 2008 12:15 pm

Gemoedelijke brabantse club dat Psv ... :hypocrite.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 25, 2008 12:15 pm

Haha die Reker is toch een lamlul zeg! Schitterend.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr apr 25, 2008 12:18 pm

Erwin Koeman:
Met het tekenen van het contract – één dag na het tweede gesprek – komt voor Koeman een einde aan een voetballoze periode van één jaar, nadat hij bij Feyenoord de handdoek in de ring gooide. Hij leek de aangewezen persoon om Huub Stevens te assisteren bij PSV. Jan Reker achtte hem alsnog ongeschikt. „Die vervelende gebeurtenis was ik alweer bijna vergeten, maar meneer Reker vond het blijkbaar nodig om nog een keer na te trappen. Jammer dat hij dat doet.
Daardoor kijk ik er echter niet van op wat er nu bij PSV allemaal met Gomes gebeurt.
De T.

Stukje uit het interview i.v.m. zijn aanstelling als trainer van Hongarije ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:19 pm

Met het tekenen van het contract – één dag na het tweede gesprek – komt voor Koeman een einde aan een voetballoze periode van één jaar, nadat hij bij Feyenoord de handdoek in de ring gooide. Hij leek de aangewezen persoon om Huub Stevens te assisteren bij PSV. Jan Reker achtte hem alsnog ongeschikt. „Die vervelende gebeurtenis was ik alweer bijna vergeten, maar meneer Reker vond het blijkbaar nodig om nog een keer na te trappen. Jammer dat hij dat doet.
Daardoor kijk ik er echter niet van op wat er nu bij PSV allemaal met Gomes gebeurt.
Dit is ook natrappen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 12:25 pm

Tja, actie-reactie. Ik heb van de week een uitspraak van reker gelezen. Reker zei dat het feit dat Koeman nu aan het huilebalken is geslagen, bewijst dat zijn besliisng hem niet te contracteren, juist is gebleken. Een vreselijk laag-bij-de-grondse opmerking wat mij betreft.

Vergeleken bij reker zijn Adriaanse en van gaal topdiplomaten
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 25, 2008 12:32 pm

LucaS schreef:Tja, actie-reactie. Ik heb van de week een uitspraak van reker gelezen. Reker zei dat het feit dat Koeman nu aan het huilebalken is geslagen, bewijst dat zijn besliisng hem niet te contracteren, juist is gebleken. Een vreselijk laag-bij-de-grondse opmerking wat mij betreft.

Vergeleken bij reker zijn Adriaanse en van gaal topdiplomaten
Ow?

Koeman heeft nou niet echt goede resultaten als coach laten zien. Dus ik vind het niet zo raar dat Reker niet zo happig op Erwin is.

Verder is Gomes degene die zeer onredelijk naar buiten komt. Reker is misschien niet de meest sympathieke kerel, maar hij lijkt me wel eerlijker dan het schorem die Gomes assisteert.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:33 pm

LucaS schreef:Vergeleken bij reker zijn Adriaanse en van gaal topdiplomaten
Hahahaha, niet overdrijven... :drecul.gif:

PSV wil af van Valckx
door Frans van den Nieuwenhof.

EINDHOVEN - PSV heeft het vertrouwen in technisch manager Stan Valckx opgezegd. Valckx neemt nu de tijd om zich te beraden op zijn positie. Een breuk met algemeen directeur Jan Reker ligt aan de situatie ten grondslag. Valckx heeft nog een contract tot 2010. De vraag is nu hoe beide partijen de arbeidsovereenkomst gaan afwikkelen.

Reker en Valckx spraken gisterochtend met elkaar om het gerezen conflict te bespreken. Daaruit kwam naar voren dat het wederzijdse wantrouwen te groot was om nog met elkaar door te gaan. De club verwijt Valckx ondermeer dat hij nauwe banden onderhoudt met Fifa-agent Vlado Lemic, die de zaakwaarnemer is van zeven PSV-spelers onder wie doelman Gomes. De Braziliaanse keeper verklaarde deze week in Voetbal International dat de club een wanbeleid voert. Reker herkende daarin de ’toon en houding’ van

Lemic, zo stelde hij. Gomes liet duidelijk weten dat zijn uitlatingen mede gebaseerd zijn op verklaringen van Valckx. Technisch manager Stan Valckx, ex-speler van PSV, trad in 2004 aan als manager om toenmalig technisch directeur Guus Hiddink te ondersteunen. Na het vertrek van Hiddink twee jaar geleden kreeg Valckx grotere verantwoordelijkheden op technisch gebied. De komst van Reker afgelopen zomer leidde al snel tot een beperking van diens invloed. Valckx vindt dat Reker te vaak afspraken niet is nagekomen en zich teveel manifesteerde op zijn vakgebied.

Dit seizoen ontstond er ook een moeizame relatie tussen Valckx en de scouts van PSV. Zij voelen zich miskend. Hun aanbevelingen werden soms genegeerd, waarbij de overtuiging ontstond dat Valckx liever spelers uit de stal van Lemic wilde aantrekken. Een recent voorbeeld is de afgeketste transfer van de Mexicaanse verdediger Francisco Rodrigues. Nadat Valckx met een positieve aanbeveling kwam, reisde zowel Adrie van Kraaij, Willy van der Kuijlen als Klaas van Baalen naar Mexico om een rapport te maken.

Zij waren allen positief. Later trok Valckx zijn steun voor de komst van Rodrigues in en schoof hij een door Lemic aanbevolen Braziliaanse verdediger naar voren. Diens komst werd vervolgens geblokkeerd door de scouts.

Twee jaar geleden al gaf de raad van commissarissen van PSV aan dat de beloningen voor zaakwaarnemers moesten worden teruggedraaid. Deze agenten incasseren doorgaans forse bedragen voor hun bemiddeling bij transfers. Vaak gaat het om vele honderdduizenden euro’s.

PSV wil snel met Lemic om de tafel teneinde duidelijkheid te scheppen over diens rol. Lemic is te verstaan gegeven dat hij niet langer welkom is op de kantoren van PSV’s sportcomplex De Herdgang.
Brabants Dagblad

Die actie van Gomes pakt helemaal verkeerd uit. :666.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 12:33 pm

Ik beweer ook niet dat Reker ongelijk heeft om Koeman niet als assistent coach te willen hebben, dat is zijn eigen zaak. Alleen zijn opmerking is natuurlijk een directeur van een grote voetbalclub onwaardig.

Koeman (Erwin dan wel natuurlijk, niet die andere), is normaal gesproken een zeer beschaafde man

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 12:55 pm

Ook de website van VI meldt dat Valckx het kan schudden.

Inmiddels hebben veel PSV-supporters nog niet in de gaten wat er speelt. Ze hebben zich gericht tot Jan Reker. :smallgrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 25, 2008 1:10 pm

Ze vinden Gomez écht een Heilige.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 1:17 pm

Nog 1x dan, omdat ie zo leuk is:

VVV-PSV

http://nl.youtube.com/watch?v=4g_rjnK2ynM

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr apr 25, 2008 1:23 pm

Het is niet iemand die snel theater maakt... :drecul.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 25, 2008 1:31 pm

Pff, wat een clown.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 25, 2008 1:38 pm

Jullie hebben lol, jongens?
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 1:41 pm

Jazeker. Altijd lachen met die Gomes. :666.gif:

Alsof hij het nog niet druk genoeg heeft, bemoeit Gomes zich ook met transferzaken. Farfan kan maar beter vertrekken bij PSV, zegt hij.

Plaats reactie