Dat is ook gebeurd, zeggen ze op www.azfanpage.nl AZ is in het gelijk gesteld. Bron is LdL.brigade zuid schreef:Ik hoop dat AZ gelijk krijgt, zou net goed zijn voor die Alves.joey schreef: Vanavond ook AZ-Heerenveen mbt Alves. Ben benieuwd!
AZ 2007 - 2008
Nou, Alves gaat naar AZ, weigert te voetballen, sjokt wat rond, krijgt het aan de stok met Louis. Louis gaat weg, Louis naar Ajax, Scheringa houd Louis aan contract, Louis schopt stennis, Scheringa doet arbitrage, Louis in het gelijk gesteld, Alves wil weg, Scheringa houd Alves aan contract, andere spelers willen ook vertrekken en AZ speelt Jupiler League. 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
KNVB wacht met uitspraak over Alves
Geschreven door Bart Kruyt op woensdag, 16 januari om 23:00
AZ, SC Heerenveen en Afonso Alves krijgen vandaag nog geen duidelijkheid van de KNVB. De arbitragecommissie heeft besloten om vandaag nog geen uitspraak te doen over de arbitragezaak die AZ had aangespannen. Voorzitter Vermeulen van de arbitragecommissie kwam enkel met een voorlopig oordeel. "Het heeft er alle schijn van dat Alves twee contracten heeft. Dat mag niet", aldus Vermeulen. De vraag of Heerenveen moet meewerken aan de overschrijving kon echter nog niet beantwoord worden door de commissie.
Vermeulen kon wel zeggen dat Alves wel degelijk een contract heeft getekend bij AZ. "Dat is dus een factor die meeweegt. Werkgever Heerenveen wordt echter geconfronteerd met een werknemer die niet wil worden overgeschreven. Zij hebben nog een arbeidsovereenkomst. Het is een ingewikkelde zaak."
Het is niet duidelijk wanneer de arbitragecommissie nu uitspraak zal doen.
www.voetbalzone.nl
AD‘Alves heeft nu twee contracten’
ZEIST - Het ziet ernaar uit dat Afonso Alves naar Middlesbrough vertrekt, maar gisteravond diende de arbitragezaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen.
Namens AZ voert advocaat mr. Eric Vilé het woord in Zeist. De directeuren Marcel Brands en Toon Gerbrands zitten naast hem. FOTO PIM RAS Inzet van het geschil: heeft Alves wel of geen contract getekend bij de club uit Alkmaar? Op het KNVB-sportcentrum in Zeist ging het vooral over de talrijke sms-jes tussen de verantwoordelijken van beide clubs.
‘Het heeft er alle schijn van dat Afonso Alves een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ. Maar hij heeft ook nog een contract met SC Heerenveen. Er lijkt dus sprake van twee contracten, dat is lastig voor Alves.’’
Zo formuleerde mr. Vermeulen gisteren het voorlopige oordeel van de arbitragecommissie in de spoedarbitrage tussen AZ en SC Heerenveen. De commissie gaat zich nu beraden wat ze in deze situatie moet beslissen.
,,Normaal is het zo dat een speler die een contract tekent bij een nieuwe club, ook naar die club toe wil,’’ vervolgde Vermeulen. ,,Maar het heeft er ook alle schijn van dat Afonso Alves niet naar AZ wil.’’
Over een week komt de arbitragecommissie met een definitief oordeel in een zaak met een voor Nederlandse begrippen uniek karakter. Duidelijk is na gisteravond immers dat twee partijen vechten om een derde partij, die zich niet rechtstreeks verbindt aan de uitspraak van de arbitragecommissie.
De zitting die van 19.30 uur tot 22.15 uur duurde, spitste zich vooral toe op het veelvuldige sms-verkeer dat er is geweest in de onderhandelingen tussen Heerenveen en AZ over een transfer van Alves.
,,In al die jaren heb ik dit zelden meegemaakt. Ik heb zeker dertig foto’s van een mobiele telefoon gekregen,’’ zei commissievoorzitter Vermeulen op een gegeven moment. In de Totaal Voetbal-zaal van het KNVB-sportcentrum in Zeist deed zich een bijna surrealistische discussie voor over sms-berichten en hoe die moesten worden geïnterpreteerd. Zoals bekend sloten SC Heerenveen en AZ op 30 december een transferovereenkomst over Afonso Alves.
Daarin was wel een opschortende voorwaarde opgenomen die voor zaterdag 5 januari moest zijn ingevuld. Het leidde, zo bleek gisteren, op vrijdag 4 januari tot zeer intensief sms-verkeer tussen Heerenveen-directeur Henk Hoekstra en zijn AZ-collega Toon Gerbrands.
Maar beide partijen legden hun sms-jes in de laatste uren van die belangrijke dag anders uit. Het leidde soms tot diep gefronste blikken bij de drie arbiters en bij de circa 50 toehoorders in de zaal.
Het sms-verkeer spitste zich toe op de betalingswijze van het percentage dat Afonso Alves zou krijgen bij de transfer. Van dat bedrag van in totaal 675.000 euro zou Heerenveen 325.000 euro voor zijn rekening nemen, AZ 100.000 euro en Alves zelf zou 250.000 euro laten vallen.
AZ’s advocaat mr. Vilé las sms-jes voor met teksten als: ‘Graag bevestiging: AZ en Heerenveen zijn akkoord: Alves: 250.000. H’veen: 325.000. AZ 100.000. Hiermee vervalt de voorwaarde’.
En om 22.30 uur: ‘Toon, je info van 19.30 uur dd 4 januari is correct weergegeven. SCH 325.000, AA: 250.000, AZ: 100.000. Groet Henk Hoekstra’. En de uitsmijter om 23.26 uur een sms van Henk Hoekstra: ‘Blij dat alles akkoord is’.
Heerenveen gooide andere sms-jes in de strijd zoals één van Gerbrands aan Hoekstra. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, schrijft Gerbrands. ‘Er zijn aanvullende eisen van de zaakwaarnemers. We moeten wachten’.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper zei gisteren dat het er op neerkomt dat een akkoord over de definitieve afhandeling van alle zaken die op de transfer betrekking hebben, op 50.000 euro is geklapt.
Voor de arbitragecommissie bleek gisteren hoe ver AZ wilde gaan om Alves vast te leggen. Uit de ingebrachte stukken kwam naar voren dat de club afgelopen augustus reeds een concept-akkoord met Alves sloot tot medio 2012.
Overeenstemming met Heerenveen kon toen niet worden bereikt. In november werden de onderhandelingen op verzoek van AZ hervat en is er ruim een maand lang gesproken. ,,En als Alves zijn 2,5 ton die hij nu moest inleveren nog zou opeisen in de toekomst, wil AZ dat ook nog voor zijn rekening nemen,’’ stelde mr. Vilé.
,,Dat is nieuw voor ons,’’ stelde zijn collega mr. Stoker namens Heerenveen. ,,Toch hebben wij ook dat al eens in een sms meegedeeld,’’ reageerde AZ-directeur Gerbrands.
,,Dan weet u dat bij deze,’’ stelde commissie-voorzitter Vermeulen voordat hij korte tijd later zijn voorlopige oordeel uitsprak.
AZ-woordvoerder Klaas Wilting voelde zich na afloop de morele winnaar. ,,De commissie zegt in de beleving van AZ dat Alves bij ons hoort. Nu moet worden onderzocht hoe het arbeidsrechtelijk zit als het om het opzeggen van Alves’ verplichtingen bij Heerenveen gaat.’’
Het stinkt aan alle kanten!
De advocaat van Alves zegt ronduit dat Alves heel onontwikkeld is...
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index. ... nktype=web

http://www.zoomin.tv/videoplayer/index. ... nktype=web
Wordt het niet een keer tijd voor een eigen topic voor Alves?
www.pzc.nlMiddlesbrough ziet te veel valkuilen bij het aantrekken van Afonso Alves
door Ruud Ramler
ALKMAAR - Middlesbrough heeft het voorlopig even gehad met Afonso Alves.
Na het voorlopige oordeel van de arbitragecommissie in Nederland dat de Braziliaanse spits een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst met AZ heeft getekend, verlaat de ook geïnteresseerde Engelse club het speelveld. "Er zijn wat ons betreft te veel valkuilen op de weg", sprak Gareth Southgate gisteren. "Het verkrijgen van een tewerkstellingsvergunning lijkt daarbij nog het minste probleem."
Eerder deze week had de Middlesbrough-manager zijn gedroomde aankoop van twintig miljoen euro nog een uitgebreide rondleiding gegeven door het Riverside Stadium. Nu wil hij even niets weten van een transfer die aanstaande leek. Daarvoor had de arbitragecommissie woensdagavond té duidelijke taal gesproken, ook al komt het definitieve vonnis pas volgende week. "Gelukkig kan deze affaire nog hooguit twee weken duren", zei Southgate gisteren tegen de Britse media. Doelend op de laatste dag van januari als deze transferperiode wordt afgesloten. Het kamp Alves liet eerder al bij monde van Pim de Vos weten dat het eventuele afhaken van Middlesbrough niets zou veranderen. De ingehuurde Nederlandse raadsman spreekt van meer geïnteresseerden voor de speler die niet meer naar AZ zou willen.
De Vos houdt vol dat het contract dat Alves eind vorig jaar in Alkmaar in bijzijn van zijn familie ondertekende slechts een concept zou zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Na versmaad te zijn door de Engelse bond, zendt Van Gaal nu een open sollicitatie naar de Nederlandse:
Leuk voor AZ.
Heeft hij een beetje genoeg van die club? Nooit meer prijzen, het is geen fijn vooruitzicht.
nu.nlVan Gaal wil graag bondscoach worden
ALKMAAR - Louis van Gaal hoopt dat de KNVB hem kiest als opvolger van Marco van Basten. "Ik wil graag bondscoach van Nederland worden", zei de huidige trainer van AZ vrijdag.
"Mijn contract loopt nog door. De KNVB zal met voorzitter Dirk Scheringa moeten praten om te horen wat er mogelijk is. Scheringa weet hoe graag ik dit nog een keer wil."
Ideale opvolger
De naam van Van Gaal als bondscoach klinkt de laatste weken steeds vaker. Foppe de Haan, die Jong Oranje in 2006 en 2007 naar de Europese voetbaltitel loodste, gaf in een interview aan in Van Gaal de ideale opvolger van Van Basten te zien.
Ook international Giovanni van Bronckhorst liet de naam van de oud-trainer van onder meer Ajax en Barcelona vallen.
"Dat streelt mij", aldus Van Gaal vrijdag. "De Haan is een kenner. Hij is al dertig of veertig jaar trainer en zit langer in het vak dan ik. Ook doet het me goed om positieve geluiden van internationals te horen."
Support
Tot dusverre heeft Van Gaal nog niets vernomen van de voetbalbond. "Maar ik denk dat er bij de KNVB veel interne support zal zijn. Of Henk Kesler er ook zo over denkt? Dat weet ik niet. Kesler beslist dit niet alleen."
Van Gaal had het Nederlands elftal al eens eerder onder zijn hoede, van 2000 tot en met 2001. Hij miste met Oranje het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea. Portugal en Ierland hielden Nederland destijds achter zich in de groep.
Contract
In april 2007 verlengde Van Gaal zijn contract bij AZ tot 2010. De trainer liet in die overeenkomst een aantal clausules opnemen.
De belangrijkste clausule is dat Van Gaal in juli 2009 bij AZ mag vertrekken, maar alleen voor een baan als bondscoach bij Duitsland, Argentinië, Spanje, Nederland of Engeland.
Engeland
In november solliciteerde Van Gaal openlijk op de functie van Engelse bondscoach. De FA stelde echter Fabio Capello aan als opvolger van de ontslagen Steve McClaren, die er niet in slaagde zich met Engeland te plaatsen voor het Europees kampioenschap van komende zomer in Zwitserland en Oostenrijk.
Leuk voor AZ.

Heeft hij een beetje genoeg van die club? Nooit meer prijzen, het is geen fijn vooruitzicht.
- Giacomo Puccini
Als Ajax slim is probeert het te profiteren van de penibele situatie waarin AZ momenteel verkeert. Ambitieuze spelers zullen zwaar ontevreden zijn bij AZ, dat kan niet anders. Zij zullen mogelijk te porren zijn voor een overstap naar Ajax. Ik denk aan Donk, De Zeeuw, Dembele, dat soort materiaal. Niet dat Scheringa van harte zal meewerken maar ach, wie houdt tegenwoordig een speler die naar een andere club wil nog tegen?
Ajax!
-
- Ajaciedjuh
Dembele toch niet i.p.v. Huntelaar!? Dan lever je ontzettend veel scorend vermogen in. Dembele is natuurlijk wel welkom, maar als KJH weggaat, dan hebben we daar een andere vervanger voor nodig.Rishi schreef:Zou wel leuk zijn. Dembele halen en KJH verkopen. Dat zou echt mega zijn! En gelijk De Zeeuw en Schaars meenemen
Dirkie van AZ, van AZ, van AZ
Dirkie van AZ
die wil een prijs boven zijn bed
Geld heeft-ie, geld heeft-ie
hij heeft een hele hoop
maar Dirkie, maar Dirkie
een prijs is niet te koop...
(wijs: zak van Sinterklaas)
Op www.azfanpage.nl willen ze Van Gaal kwijt. Misschien fluiten ze hem binnenkort uit. Daar kan hij vast niet tegen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft een kapitaal mogen investeren en zijn ploeg is bagger. Ik begrijp die kritiek dus wel.
Dirkie van AZ
die wil een prijs boven zijn bed
Geld heeft-ie, geld heeft-ie
hij heeft een hele hoop
maar Dirkie, maar Dirkie
een prijs is niet te koop...

(wijs: zak van Sinterklaas)
Op www.azfanpage.nl willen ze Van Gaal kwijt. Misschien fluiten ze hem binnenkort uit. Daar kan hij vast niet tegen.

Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft een kapitaal mogen investeren en zijn ploeg is bagger. Ik begrijp die kritiek dus wel.