NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 20, 2007 2:23 pm

Gefeliciteerd Wouter en Poeder... succes tegen Utrecht...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18932
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo mei 20, 2007 11:56 pm

Bedankt, banjavi.

Ik begin nu toch wel een beetje hoop te krijgen...Utrecht is te pakken en daarna maar één ronde in de Intertoto en een voorronde UEFA Cup. Onmogelijk is het zeker niet... :hupajax.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 20, 2007 11:57 pm

Klopt.... maar ik vind nog steeds dat NEC er niets te zoeken heeft... dus kan me er totaal niet druk om maken dat ze het niet hebben gehaald..

vond het overigens rustig bij mij voor de flat... geen geruzie zoals vorig jaar...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 22, 2007 9:11 am

Vitesse wil stunten met 'gehate' Niedzielan

22/5/2007 9 :52

De relatie tussen NEC en Andrej Niedzielan is tot een dieptepunt gedaald. De zaakwaarnemer van de Pool is het gegooi met modder inmiddels zat. Op de achtergrond overweegt aartsrivaal Vitesse te stunten door de spits naar Arnhem te halen.
'NEC moet ophouden met de haatcampagne tegen Andrej', doet zaakwaarnemer Karel Glomb een oproep in het Algemeen Dagblad. De Nijmeegse club maakte afgelopen week bekend dat de Pool het zodanig heeft verbruid dat hij geen minuut meer in actie zal komen.

'NEC wil hem gewoon zwart maken', vindt Glomb. 'Een paar jaar geleden was Niedzielan nog een wereldtopper nu kan hij er plots niets meer van. Hoewel NEC eist dat Andrej vertrekt, weet ik niet of dat gebeurt.'

Uit onverwachte hoek komt wellicht een uitkomst voor de onwerkbare situatie in Nijmegen. Binnen Vitesse wordt gesproken over het aantrekken van Niedzielan, zo weet Voetbal International.

De Arnhemse rivaal denkt de spits voor een relatief laag bedrag over te kunnen nemen en zint op een stunt door de Pool wél weer aan het voetballen te krijgen. Bij NEC heeft Niedzielan nog een contract tot medio 2008.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 9:12 am

Niedzie voor Lazokwal... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 22, 2007 9:29 am

Van jou mag ie gaan, begrijp ik?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 9:36 am

Duke schreef:Van jou mag ie gaan, begrijp ik?
Op zich niet...maar hij komt niet tot zijn recht bij NEC...ik geloof nog steeds dat er meer inzit dan hij heeft laten zien...dus het ga je goed Niedzie! :headbang.gif:

En vwb Vitas...eerst zien dan gelovuh! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 10:13 am

Dejan Govedarica is dolblij met ‘Speelstad Nijmegen’ (21/05/2007)

Het telefoongesprek met Dejan Govedarica, assistent-trainer van Servië onder 21, is een wervelwind van enthousiasme. De N.E.C. lieveling van weleer ‘Gova’ heeft zin in het kampioenschap maar vooral in een terugkeer naar Nijmegen waar hij met Servië alle groepswedstrijden speelt tijdens het UEFA EK onder 21.


Afbeelding
Dejan Govedarica: ‘In Nijmegen willen we ons land in elk geval goed presenteren.’

‘Hallo met Govaaa’ klinkt het aan de andere kant van de lijn. ‘Het gaat goed met mij, ik leef hier rustig en werk voor het nationale team. Ik ben niks veranderd hoor, jullie herkennen me straks meteen. OK, misschien iets ouder geworden haha.’

Tijd na N.E.C.
Dejan Govedarica (37) speelde tussen 2002 en 2004 bij N.E.C. en maakte een belangrijk onderdeel uit van het team wat in 2003 Europees voetbal veilig stelde. In 2004 nam hij afscheid in Nijmegen en keerde terug naar zijn geboorteland. ‘Na N.E.C. heb ik nog één seizoen gespeeld bij Vojvodina Novi Sad maar na dat seizoen vond ik het wel genoeg geweest. Ik had geen blessures ofzo maar had er geen zin meer in. Er was genoeg jong talent en die wilde ik heel graag een kans geven!’

‘Ik ben N.E.C. nog niet vergeten. Ik volg de Nederlandse competitie nog steeds en probeer er zoveel mogelijk van te zien. Elk weekend kijk ik naar de uitslagen. Het is iets wat ik niet los kan laten, ik heb ook best lang in Nederland gewoond dus dat is logisch. Met sommige spelers heb ik nog wel contact zoals bijvoorbeeld met Youssouf Hersi en Gorgi Hristov. Misschien dat ik over een tijdje ook weer wat meer naar Nederland ga, want ik kom er nu maar weinig. Ik had nu even rust nodig, even wat tijd voor mezelf.’

‘Ik hoop dat de mensen in Nijmegen mij niet vergeten zijn’

Servië onder 21
In juni keert ‘Gova’ sowieso terug naar Nederland als hij met zijn Servische team aantreedt op het UEFA EK onder 21. ‘We hebben echt een goed team maar we zitten in een moeilijke groep. Engeland, Italië en Tsjechië zijn natuurlijk niet de minste tegenstanders maar we doen ons best. In ons team spelen goede talenten zoals Krasic van CSKA Moskou en Jankovic van Mallorca. In de toekomst kunnen we met dit team echt een rol van betekenis gaan spelen en in Nijmegen willen we ons land in elk geval al goed presenteren.’

Blij met Nijmegen
Zoals gezegd speelt het team van Servië onder 21 al haar groepswedstrijden in Nijmegen. Dat kan geen toeval zijn. ‘Ik ben zo ontzettend blij dat wij in Nijmegen spelen. Het had niet beter uit kunnen komen want van Heerenveen, Groningen, Arnhem en Nijmegen heeft de laatste natuurlijk mijn absolute voorkeur. Ik hoop ook echt dat de mensen in Nijmegen mij niet vergeten zijn en dat ze ons allemaal komen steunen tijdens die wedstrijden. Ik hoop op veel supporters en ben dolgelukkig om straks weer even terug te zijn!’

Bron: N.E.C. Krant, april 2007, door Marij Peters


Afbeelding


Side-events in Nijmegen
tijdens & voorafgaand aan het UEFA EK onder 21

8 juni: Finale Spreekkoren kampioenschap, (met Frank de Boer in de jury) - Marienburgplein;
10 juni: Bewegingsconcert - Goffertpark
11 en 17 juni: Radio 538 fanfestival - Plein 44/Grote Markt
16 en 17 juni: De grote voetbalmarathon waar iedereen zich voor kan inschrijven op Plein 44/Grote Markt

Kaartverkoop
Uiteraard kunt u ook bij de EK wedstrijden in het McDOS Goffertstadion aanwezig zijn als toeschouwer. De kaartverkoop via de website www.euro2007.nl is inmiddels van start gegaan. Ook kunt u hiervoor ook bij de diverse verkooppunten van TicketBox terecht.

Wedstrijden in het McDOS Goffertstadion
11-6-07: Servië – Italië 20:45 uur
14-6-07: Tsjechië – Servië 18:15 uur
17-6-07: Engeland – Servië 20:45 uur
21-6-07: Nr. 3 Groep A – Nr. 3 Groep B 20:45 uur
(play-off wedstrijd voor Olympisch ticket)



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:01 pm

Wat vind Wouter eigenlijk van Niedzielan? :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 22, 2007 12:35 pm

NOuww... komt uit de VI, dus ik weet nog niet wat er van waar is... Derksen en zijn mannen houden er wel van om onrust te stoken als het enigszins kan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 12:42 pm

banjavi schreef:NOuww... komt uit de VI, dus ik weet nog niet wat er van waar is... Derksen en zijn mannen houden er wel van om onrust te stoken als het enigszins kan...
Psies, dropl*l...sinds er iets voorgevallen is binnen NEC, komt er enkel schuim uit zijn moeleke... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 30, 2007 7:38 am

Voor de veeeele Ottenfans... :cool.gif:

Revalidatielog Mark Otten
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren

22 mei:

Het is nu exact één maand nadat ik mijn kruisband scheurde in de wedstrijd tegen Feyenoord. In de 43e minuut gebeurde het. Ik gleed uit, zonder enig fysiek contact met mijn directe tegenstander. Ik ben vandaag opgenomen in het Erasmus MC in Rotterdam en morgen staat de operatie gepland. Dr. Heyboer zal de ingreep uitvoeren. De ingreep bestaat uit het schoonmaken van de knie en het aanbrengen van een nieuwe kruisband. Dit doen ze in mijn geval door middel van het strippen van een stuk uit mijn hamstring. Dit stuk plaatsen ze in een tunnel die ze boren in mijn knie en het stuk wordt bij de uiteinden vastgeschroefd op mijn bot. Dit is wat globaal gezien de ingreep inhoudt.

Voordat mijn knie geopereerd mag worden moet hij vochtvrij zijn en moet ik 'm helemaal kunnen strekken. Dit heeft tijd nodig, vandaar dat er enige tijd tussen de operatie en de datum dat je de blessure oploopt zit. De klachten die ik nu heb zijn redelijk beperkt, ik heb geen pijn (wat redelijk gebruikelijk is bij een blessure van mijn aard), alleen een instabiel gevoel. Verder is mijn knie nog niet helemaal vochtvrij en hij 'knakt' en 'kraakt' vrij veel. Het strekken van mijn knie is ook alleen mogelijk nadat de knie een soort 'knakmoment' maakt.

Dr. Heyboer is net langs geweest en heeft besloten de knie gewoon te opereren, ondanks het vocht en het enigzins moeizame strekken. Ik heb erg uitgekeken naar dit moment en ben klaar voor de operatie.


Afbeelding


29 mei:

Het is nu vijf dagen na mijn operatie. Ben donderdag ontslagen uit het ziekenhuis. Ben woensdag in de ochtend geholpen en Dr. Heyboer is 's middags langs geweest om de operatie te evalueren. Het vocht en het moeizame strekken was redelijk verklaarbaar. De kruisband bleek behoorlijk afgescheurd te zijn (verder dan ze in eerste instantie dachten na de beelden op de eerder gemaakte mri-scan) en was teruggeslagen en zat klem onder mijn knie. Verder was de knie stabiel en niet beschadigd. Dr. Heyboer was erg tevreden en vond het een erg nuttige en positief verlopen operatie.

Een dag later kwam de fysio en om naar huis te mogen moest ik mijn been in een hoek van 0 tot 90 graden kunnen strekken en buigen. Dat lukte en ik mocht zodoende naar huis. Nu is het zaak om de knie weer zo snel mogelijk tot rust te laten komen. Het zo spoedig mogelijk kunnen strekken van de knie is erg belangrijk en daar wordt veel aandacht aan besteed.

Ik ben vandaag voor het eerst naar Zeist geweest. De knie is behoorlijk rustig en beweegt goed. De fysio, Rob Ouderland, was erg tevreden over de gemaakte vorderingen na de operatie. In deze fase moet ik oefeningen doen om de beweeglijkheid en de controle van mijn knie terug te krijgen. Verder moet ik de belasting minimaliseren, dit houdt in; lopen met krukken en verder voornamelijk liggend de dag door brengen en ben daardoor erg afhankelik van de mensen om mij heen, wat ik erg vervelend vind. Maar hoe eerder de knie rustig is, des te eerder kan ik hem meer gaan belasten en beginnen met het actieve herstel.


Door de onenigheid met NEC vorige week was ForzaNEC.nl genoodzaakt twee weblog's achter elkaar te plaatsen, gelukkig kon het log van 22 mei gewoon geplaatst worden.


Bron: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 9:47 am

Mijn god zeg.. wat er van waar is... kweet natuurlijk niet, maar ik denk nou niet dat Been Feyenoord hoger op kan helpen om eerlijk te zijn. Mocht hij gaan... wat gaat NEC dan doen??
d30-05-07 - Been: "Als Feijenoord zich meldt, zeg ik geen nee"

Het lijkt er steeds meer op dat Mario de nieuwe trainer van Feijenoord gaat worden. 2 maanden geleden wilde hij nog de nieuwe Foppe de Haan, maar dan bij NEC worden. 2 weken geleden wilde hij in iedergeval zijn contract nog uitdienen en 2 dagen geleden heeft hij het volgende tegen metro gezegd:

In een reactie in Metro laat de trainer weten nog niets gehoord te hebben van Feyenoord. "Ik heb nog niets gehoord en ik heb nog een contract bij Nec." Maar als Feyenoord zich zou melden zou hij geen nee zeggen. "Maar ik ga niet om alleen de pionnen uit te zetten, dat traject ben ik gepasseerd"
"Het is de ultieme droom om ooit hoofdtrainer te worden van Feyenoord. Maar het komt wanneer het komt. Er is nog geen witte rook uit de toren gekomen." (Bron: FR-fans.nl)

Wij hebben tevens vernomen dat Feijenoord nog deze week met NEC wilt gaan praten over het aantrekken van Been. Alle bobo's (Hanegem, Beenhakker etc) willen Been, tevens is er geen oorlog met Bosz. Hierdoor is de kans erg groot dat NEC na 1 jaar wederom op zoek moet naar een andere trainer. Grote vraag: Wie wordt het? En blijft het succesvolle jongerenbeleid van Mario behouden?
nec-nijmeguh.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 30, 2007 9:52 am

FOK! indien waar...want dan neemt-ie ook spelers mee als Otten... :tranen.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 10:21 am

Denk niet dat Bosz op Otten zit te wachten hoor... die vind Engelaar nog niet goed genoeg.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 10:29 am

banjavi schreef:Mijn god zeg.. wat er van waar is... kweet natuurlijk niet, maar ik denk nou niet dat Been Feyenoord hoger op kan helpen om eerlijk te zijn. Mocht hij gaan... wat gaat NEC dan doen??
Een andere trainer zoeken. Been is de Messias niet. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 30, 2007 10:31 am

Joh...dat is sowieso niemand... :harm.gif: maare... hij moet gewoon nog een jaartje verder bouwen met dit jonge team hoor! :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 10:32 am

Hoe betrouwbaar is die bron, Ramoon?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 30, 2007 10:34 am

joey schreef:Hoe betrouwbaar is die bron, Ramoon?
Ken de site niet goed...dus ik hoop heeel onbetrouwbaar...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 10:35 am

Niet betrouwbaar... zijn supporters die een eigen site hebben en alleen maar lopen kankeren op het beieid van de club...

diezelfde site is er ook heilig van overtuigd dat Ajax omkoping heeft gedaan bij willem II en dat de KNBV Ajax weer bevoordeeld alleen omdat den Ouden zoiets heeft beweerd... beetje simpele zielen dus
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 30, 2007 10:36 am

Zijn jullie zo tevreden over Been? Zo bijzonder heeft ie het toch niet gedaan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 10:37 am

Ach... als hij weggaat ... gaat hij weg... als hij blijft vind ik het ook goed. Hij heeft het aardig gedaan... maar om nou te zeggen dat hij de beste is... neuh... hij heeft goede jonge spelers naar de Goffert gehaald...

Maar als Been gaat hoef ik geen Wotte te zien.. die schijnt onder vuur te liggen bij RKC.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 30, 2007 10:37 am

Ik ben verbaasd over zijn rustige en prettige manier van overkomen...Ook de extra dingen die hij voor fans, kinderen en minder bedeelden doet...prima vent gewoon. :koe.gif:

Ik vind dat hij het goed heeft gedaan, met de middelen die voorhanden zijn.

Blievuh graag dus! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mei 31, 2007 2:56 pm

Mooi, zoals Joey al eerder aangaf in het Feyenooitdraadje... :headbang.gif:

Mario Been blijft definitief bij NEC
Door: steven | Gepubliceerd: Vandaag 12:46


Afbeelding


Mario Been heeft tegenover ForzaNEC.nl verklaart dat hij definitief in Nijmegen blijft. Been wordt na de afwijzing van Co Adriaanse weer in beeld gebracht bij Feyenoord. De NEC-trainer drukt deze geruchten echter de kop in.

De coach wil NEC trouw blijven, ook voor de club zelf. ''Ik wil mijn afspraak met NEC nakomen en dat betekent dat ik mijn contract gewoon uitdien. Ik heb ook de verantwoording naar de spelers. Niet alleen voor de spelers die er nu spelen, maar ook voor het aantrekken van nieuwe spelers wil ik aanblijven.Het is daarbij belangrijk dat we een stabiele en duidelijke werksituatie hebben en daarbij hoort de trainer ook bij.''

Been heeft het nog steeds naar zijn zin bij NEC en gaat voorlopig nog niet weg. ''NEC is een fantastische club en ik wil mijn werk hier afmaken. Ik ben nog lang niet klaar!''


Bron: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jun 02, 2007 7:41 am

De andere kijk op Niedzie... :headbang.gif:

Column

+ of - Pool?


Door: Pingel | Gepubliceerd: 30-05-07 07:29

Het seizoen zit erop. De play-offs hebben hun onrechtmatige werk gedaan. Weer moet ik straks in de eindranglijst een definitieve eindstand lezen op basis van een gedrocht als de plee-offs. Blijken we toch onder Fietstas te zijn geëindigd!! Dan kun je net zo goed een ranglijst op basis van het bekertoernooi gaan produceren. Met dank aan de KNVB: Ajax eerste plaats, AZ tweede en RKC en NAC gedeeld derde. Een eindstand op basis van hoe gemotiveerd men kan raken van de intertoto!!! Knokken om te moeten spelen tegen Frem Reykjavik en Cork city, terwijl de jeugd dan net het EK heeft afgerond. De intertoto is te vroeg in het seizoen en daarmee vaak slecht voor het zelfvertrouwen. Je kan tenslotte beter gelijkspelen tegen de NEC-amateurs.

Maar goed, moet dat nou mooie TV opleveren? Half lege stadions, NEC tegen de Rijnjankers was niet eens uitverkocht, de Kuip halfleeg (ok, de spelers hebben daar zelf het publiek weggejaagd) en alleen Groningen en Amsterdam blij. Louis van Gaal haalt tijdens de serie ook eindelijk eens aan wat we al jaaaaaaren weten. De top 3 heeft altijd voordeel tegen de kleinere clubs. O ja Louis, stop de persen!!!????!!!! Dit was Louis waarschijnlijk niet zo opgevallen toen hij zelf Ajax trainde, ook al moet ik hem meegeven dat toen het kwaliteitsverschil nagenoeg alles wel vergoedde. Ajax was toen gewoon Europese top. De kleintjes zit het niet mee, echter wij pakken wel 9 punten van de zogenaamde top 4!!! En behalve dan die ene in Alkmaar waren die punten zeker geen mazzeltjes. Als je vervolgens de resultaten tegen Excelsior en Sparta ziet: het leek wel AZ in het zicht van de haven. Volledig futloos en verkrampt. Toch heeft Been in mijn ogen een bovengemiddelde prestatie geleverd en zijn er eindelijk eens spelers gegroeid. Kijk naar Otten, Kivuvu en zeker ook Olsson. Dat werd dan ook tijd na de vele voorbeelden van spelers die gratis zijn weggegaan. Een dezer dagen tekent er nog zo een bij PSV!! Succes Mike.

Er moet dus winst gemaakt worden op transfers. Logisch voor de fase waarin NEC zit. Daar denkt dan Been en het bestuur anders over… Wat gaan we doen? Kosten besparen!!!! We vernachelen onze grootste investering ooit in een speler, door hem categorisch te mijden, op andere posities te zetten en waar mogelijk zwart en kapot te maken. In de nacompetitie stellen we Paul Jans op, omdat ie toch geen contractverlenging krijgt. Daar vang je dus niets meer voor!!! “Niedzielan speelt niet meer voor NEC” werd er stoer geroepen. Huppetee, weer een ton van de transferprijs af!!! Illustratief voor de wijze waarop het management de gehele periode met hem is omgegaan. Bedroevend! De ware rekenmeesters uit de bestuurskamer zijn trots op hun eigen slimmigheid: het scheelt allemaal wel salaris. Bovendien droppen ze gewoon namen als Nando Rafael en Ellery Cairo in de pers en het volk op de tribune zal zijn mond wel houden.

De druk op Andrzej is al jaren groot. Hij zou dan € 600.000,- per jaar verdienen, gonsde het op de tribunes, en daar gaan alle echte Hollanders weer. Niemand die ik hoor over het feit dat echte spitsen duur zijn, en als er al een spits veel scoort die minder verdient, diens contract nu al weer opgewaardeerd is. Al die tribunes fluiten bij de eerste foute balaanname van Niedzielan omdat hij zoveel verdient. Kleine tip mijnerzijds: waarschijnlijk verdienen ze op het veld allemaal veel meer dan u en ik!! Dat hebben we maar te accepteren; dat is helaas de voetbalwereld. Kapitaalvernietiging van het bestuur is onvoorstelbaar dom en in mijn ogen onacceptabel!!! Op deze wijze jaag je Niedzielan nog de gehate ‘Maja-de-Bij’ kostuumpjes in. Zonder meer is Niedzielan omstreden, maar daar zijn er zoveel van. Lazovic bracht het eerst ook niet bij Feyenoord. De reden: lastig mannetje. Van Persie was ook vervelend. Tallozen gingen Andrzej voor. Hij kan voetballen en kan een echte, waardevolle spits zijn. Daarvan ben ik overtuigd. Toch moet hij echt weg omdat alle factoren tegen hem zijn en dan is de situatie onwerkbaar. Dan ga je forceren en lukt er niets meer van wat je kan. Been heeft het niet nodig om gezag te laten gelden over de rug van Andrzej. Had maar eens echt opgetreden tegen het asociale gedrag van El-Akchaoui! Het bestuur had voor verdienen in plaats van besparen moeten kiezen. Kortom: er zijn hier grove fouten gemaakt.

Niedzielan verdient in mijn ogen een respectvol afscheid. Dank Andrzej en ik wens je bijna overal: goals en alle geluk van de wereld!!!

Pingel

Bron: http://www.forzanec.nl/

Gesloten