N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:14 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:
Zuidema schreef:Hee... Is dat geen penalty, scheids?
Ik ben dan geen scheids, maar volgens mij wel.

Mwah, valpartijtje volgens mij ...
De keeper hield de enkel even vast van Van Beukering toen ie wou uithalen.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo dec 28, 2008 4:14 pm

Alles kan nog! Die 1-1 gaat gewoon nog vallen.

999

Bericht door 999 » zo dec 28, 2008 4:15 pm

Dit Nec valt ook bar en bar tegen hoor ....
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 28, 2008 4:15 pm

Hup NEC! :necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:15 pm

Ronald! schreef:Alles kan nog! Die 1-1 gaat gewoon nog vallen.
Als Az zo blijft achterover hangen, roepen ze die 1-1 wel over zich af.

999

Bericht door 999 » zo dec 28, 2008 4:15 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef: Ik ben dan geen scheids, maar volgens mij wel.

Mwah, valpartijtje volgens mij ...
De keeper hield de enkel even vast van Van Beukering toen ie wou uithalen.
Was er toen niet al gefloten ?.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo dec 28, 2008 4:15 pm

Burger king speelt zwak voorin

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:17 pm

Voetske schreef:
Omdat Romero ver buiten het doelgebied over Van Beukering heenvalt? Moet kunnen, volgens mij.

Wat een matennaaier, die Swerts. :kots:

999

Bericht door 999 » zo dec 28, 2008 4:19 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Omdat Romero ver buiten het doelgebied over Van Beukering heenvalt? Moet kunnen, volgens mij.
Zou heel goedkoop gegeven zijn.Nec had er veel meer aan moeten doen.Afijn doen wij het de tweede seizoens helft toch gewoon op eigen kracht ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:21 pm

Voetske schreef:
Zou heel goedkoop gegeven zijn.Nec had er veel meer aan moeten doen.Afijn doen wij het de tweede seizoens helft toch gewoon op eigen kracht ...
Een 1-1 zou qua spelbeeld en kansen onverdiend zijn, maar een penalty blijft een penalty.

Oki, afgelopen. Ajax loopt vanmiddag 2 doelpunten in. Meer niet.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 28, 2008 4:22 pm

Nou... dan moet NEC de volgende pot maar laten zien dat ze het WEL kunnen... tegen wie moeten ze? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:23 pm

banjavi schreef:Nou... dan moet NEC de volgende pot maar laten zien dat ze het WEL kunnen... tegen wie moeten ze? ;)
Dat is een wedstrijd te laat, Banjavi. :666.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 28, 2008 4:23 pm

Met hangen en wurgen. Heb slechts de laatste 30 minuten gezien en daar werd ik niet vrolijk van. Armetierig voetbal aan beide kanten. Bouaouzan bracht nog wel wat extra's.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 28, 2008 4:24 pm

NEC klapt er thuis tegen Ajax gegarandeerd bovenop (hadden ze vandaag ook moeten doen). Meteen een lastige wedstrijd na de winterstop.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 28, 2008 4:27 pm

Jöhnk schreef:NEC klapt er thuis tegen Ajax gegarandeerd bovenop (hadden ze vandaag ook moeten doen). Meteen een lastige wedstrijd na de winterstop.
Hè jasses, nee toch? En daarna Groningen uit. Pffff... :excited.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo dec 28, 2008 5:02 pm

Toch niet weeeer een pingel onthouden he? :1evil.gif:

...ah...is er maar eentje in dat geval dit keer! :rules.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 28, 2008 5:06 pm

Ramona schreef:Toch niet weeeer een pingel onthouden he? :1evil.gif:

...ah...is er maar eentje in dat geval dit keer! :rules.gif:
ach.. het was gewoon drama wat NEC liet zien... vooral Davids was pruts... terecht verlies...

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 28, 2008 8:01 pm

banjavi schreef: ach.. het was gewoon drama wat NEC liet zien... vooral Davids was pruts... terecht verlies...
Die is sowieso prut.

AZ houdt weer de nul en kan Dembele en Pelle inbrengen om iets te forceren bij 0-0. Dan heb je wel materiaal waarmee je om het kampioenschap mee moet doen, lijkt me...

Ik vond het trouwens een vrij saaie pot, ik heb met 1.5 oog gekeken. Ik kan niet echt warm worden van dit AZ.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 28, 2008 8:30 pm

Vond het op basis van de laatste 30 minuten ook vrij armetierig. Ze hebben een paar aardige spitsen, al is die Pellè prut voor de goal, maar ik moet nog maar zien of ze het volhouden. De basis is vrij sterk, maar de bank is daarentegen, behoudens de spitsen, pure middelmaat. Koenders, vdVelden, Poulsen, Swerts en in mindere mate Holman zijn geen mensen waar je kampioen mee wordt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 28, 2008 11:04 pm

Peter schreef:Vond het op basis van de laatste 30 minuten ook vrij armetierig. Ze hebben een paar aardige spitsen, al is die Pellè prut voor de goal, maar ik moet nog maar zien of ze het volhouden. De basis is vrij sterk, maar de bank is daarentegen, behoudens de spitsen, pure middelmaat. Koenders, vdVelden, Poulsen, Swerts en in mindere mate Holman zijn geen mensen waar je kampioen mee wordt.
Onze bak is ook niet alles hoor. Hun hebben tenminste leuke spitsen daar zitten.

Ik vind wel dat onze basis (individueel, de spelers dus) sterker is dan die van hun.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 29, 2008 6:59 am

De Pers: AZ - NEC
zon. 28 december 2008

AZ verslaat NEC na invalbeurten Dembélé en Pellè
VI.nl

AZ is erin geslaagd de voorsprong van drie punten ten opzichte van Ajax intact te houden. Tegen NEC hadden de Alkmaarders lange tijd moeite met scoren. De invallers Moussa Dembélé en Graziano Pellè vonden het beslissende gaatje in de Nijmeegse defensie: 1-0.

In Alkmaar stonden met AZ en NEC twee aanvallend ingestelde ploegen tegenover elkaar en dat leidde tot een amusante wedstrijd. Het enige waar het lange tijd aan ontbrak waren doelpunten. Na 75 minuten was het nog steeds 0-0 in het DSB Stadion.

Vooral AZ had in de eerste vijf kwartier verzuimd de score te openen. Stijn Schaars hielp de grootste kans om zeep. Na terugleggen van Mounir El Hamdaoui schoot de aanvoerder hoog over het doel van Gábor Babos. Verder kopte Gill Swerts namens de thuisclub net naast de verkeerde kant van de paal en zag Kees Luijckx een inzet van de lijn worden gehaald.

Louis van Gaal besloot in de zeventigste minuut in te grijpen. De AZ-coach voerde een dubbele wissel toe: Ari en Demy de Zeeuw gingen naar de kant en Dembélé en Pellè maakten hun entree. Uitgerekend de invallers forceerden de winst voor AZ. Dembélé dwong Babos met een afstandschot tot het weggeven van een rebound en Pellè was op tijd om de bal simpel in het doel te schieten.

Met een extra aanvaller ging NEC in het laatste kwartier op zoek naar de gelijkmaker. In de slotfase golfde het spel op en neer, maar gescoord werd er niet meer. AZ is daardoor halverwege de competitie nog steeds koploper in de Eredivisie. NEC sluit het jaar 2008 als achtste af.

AZ winterkampioen na overwinning op NEC
FC Update

AZ heeft de eerste seizoenshelft zondag in stijl afgesloten. Het elftal van Louis van Gaal verzekerde zich met een krappe overwinning op NEC (1-0) van het officieuze winterkampioenschap. De Alkmaarders hadden de dertiende zege van het seizoen te danken aan twee invallers: Moussa Dembélé en Graziano Pellè. De voorbereidende actie was van de Belg, de treffer van de Italiaan.

Op exact de helft van de competitie heeft AZ drie punten meer dan Ajax. Een feestje zal er in Alkmaar niet komen om de wintertitel te vieren. Trainer Louis van Gaal hecht nauwelijks waarde aan deze 'papieren titel'. Toch zegt het wel iets. PSV ging de afgelopen vier jaar ook steeds als nummer één de winterstop in en werd vier keer op rij kampioen.

NEC-trainer Mario Been was van zijn geloof afgestapt voor het duel met de koploper. Been, normaal een warm voorstander van een systeem met drie spitsen, wilde met drie mandekkers het Alkmaarse gevaar van de lichtvoetige spitsen Ari en Mounir El Hamdaoui beteugelen. Die versterking van de defensie ging ten koste van een aanvaller. In Alkmaar vormden Jhon van Beukering en Collins John de voorhoede van de Nijmegenaren, die gokten op de counter.

AZ had aanvankelijk moeite om een oplossing te verzinnen voor de defensieve speelwijze van NEC. Van Gaal besloot al snel centrale verdediger Kees Luijckx door te schuiven naar het middenveld. Het ontbrak de vervanger van de geblesseerde Hector Moreno echter aan ideeën om daar van waarde te zijn.

De toeschouwers in het DSB Stadion, die normaal gesproken bij thuisduels van AZ toch aardig verwend worden, kregen daardoor in het eerste half uur een tactisch schuifspel te zien. Met dank aan de impulsen van El Hamdaoui brandde het duel in het laatste kwartier voor rust eindelijk los. De creatieve Marokkaan zette Stijn Schaars tot twee keer toe vrij voor doelman Gabor Babos, maar de aanvoerder van AZ miste beide mogelijkheden.

NEC hield ook na de pauze betrekkelijk eenvoudig stand. De thuisclub bleef hardnekkig proberen door het centrum van de Nijmeegse defensie een gaatje te vinden. Peter Wisgerhof, Mark Otten en Ramon Zomer hielden Ari en El Hamdaoui daar uitstekend onder controle.

In een poging wat te forceren bracht Van Gaal twintig minuten voor tijd Pellè en Dembélé in het veld. Dat bleken gouden wissels.

Babos kreeg nauwelijks vijf minuten na de entree van de spitsen een schot van Dembélé niet onder controle en Pellè reageerde vervolgens attent: 1-0. Vooral voor Dembélé was dat een mooie bekroning. De Belgische aanvaller kwakkelde ruim twee maanden met zijn knie en maakte tegen NEC zijn rentree.

NEC verliest nipt van koploper AZ
Omroep Gelderland

NEC heeft zondag in Alkmaar met 1-0 verloren van koploper AZ. Invaller Pellè maakte de enige goal.

NEC hield het lang vol, met goed positiespel. Het creëerde nauwelijks kansen, maar gaf ook weinig weg. In de eerste helft schoot Schaars twee keer gevaarlijk en faalden Swerts en Luijckx na een corner.

Een kwartier voor tijd keerde Gabor Babos een schot van Dembélé, maar Pellè scoorde in de rebound. NEC nam meer risico met Tim Janssen als extra spits, maar kwam niet verder dan een schot van Collins John. Die wist AZ-doelman Romero niet te verrassen.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 29, 2008 7:29 am

De Gelderlander van vandaag: AZ - NEC
maa. 29 december 2008

Verlies kan pret niet drukken bij NEC
Invallers Dembélé en Pellè helpen AZ aan zege én aan wintertitel.

Het komt maar zelden voor dat Mario Been na een neder­laag vrolijk op de persconferentie zit. Na het 1-0 verlies gistermiddag bij koploper AZ was de NEC-trai­ner echter niet op het geringste spoortje chagrijn te betrappen.

„2008 is voor NEC een geweldig jaar geweest, waarin we als team enorme stappen voorwaarts heb­ben gemaakt. Vandaag hebben we laten zien dat we de aansluiting met de topvijf, topzes bijna bereikt hebben. We staan waar we willen staan: achtste op de ranglijst, we zitten nog in de bekerstrijd en doen ook nog mee in de UEFA Cup. Ondanks het teleurstellende resultaat, zit hier een zeer tevre­den coach.” Recapitulerend is het inderdaad nauwelijks te bevatten wat NEC het afgelopen kalenderjaar heeft gepresteerd. De Nijmegenaren ble­ven tussen februari en september meer dan een halfjaar ongeslagen en dat is in de historie van de club nooit eerder gebeurd. Net zoals je terug moet gaan naar de donkere tijden van de eerste divisie om een jaar mee te maken waarin de club meer dan de helft van zijn wed­strijden wist te winnen. En een po­sitief doelsaldo halverwege het sei­zoen, dat is ook nog niet voorgeko­men sinds de ploeg in 1994 op het hoogste niveau terugkeerde.

Been had voor het duel tegen AZ, het best voetballende team van Ne­derland, een tactische aanpassing gedaan. Hij liet zijn flankspelers Rachid Bouaouzan en Saïdi Ntiba­zonkiza op de bank en koos voor een systeem met twee diepe spit­sen, Jhonny van Beukering en Col­lins John. „Tegen een ploeg als AZ fungeren je buitenspelers al gauw als veredelde backs. Het leek mij daarom beter om het anders aan te pakken.”

Achterin deed NEC het met drie verdedigers. Peter Wisgerhof en Ramon Zomer stonden in de man­dekking op Mounir El Hamdaoui en Ari, Mark Otten fungeerde als vrije man. De Nijmeegse backs Da­ni Fernandez en Youssef El-Ak­chaoui schoven waar mogelijk door naar Maarten Martens en Da­vid Mendes da Silva, de buitenste middenvelders van de ploeg uit Alkmaar. In defensief opzicht zat het bij NEC potdicht. „Het stond gewel­dig”, zei Been trots. „We zijn als ploeg tactisch enorm vooruitge­gaan. Ik vond alleen dat we voorin te weinig brachten. Daarin moe­ten we nog groeien als we in de toekomst ook een ploeg als AZ wil­len verslaan.”

De thuisclub kwam voor de pauze twee keer dreigend in de buurt van doelman Gábor Babos, telkens na een briljante actie van El Ham­daoui. In beide gevallen bracht de topscorer van Nederland Stijn Schaars in stelling, de afronding van de oud-Vitessenaar liet echter telkens te wensen over. Een dubbele ingreep van Louis van Gaal bracht diep in de tweede helft de ommekeer. De AZ-coach haalde spits Ari en middenvelder Demy de Zeeuw naar de kant en bracht met Moussa Dembélé en Graziano Pellè twee verse spitsen in. Een gouden wissel, zo bleek vijf minuten later. Dembélé, na langdurig blessureleed en maar drie trainingen weer voor het eerst in de Alkmaarse selectie opgeno­men, draaide weg bij Lorenzo Da­vids en loste een verraderlijk schot. Babos kon de zwabberende bal alleen met zijn benen stoppen, in de rebound was het voor de toe­gesnelde Pellè een koud kunstje om toe te slaan: 1-0. Door de krappe zege op NEC heeft AZ zich verzekerd van de wintertitel. De ploeg van Louis van Gaal heeft drie punten voor­sprong op nummer twee Ajax.

Nog één operatie en dan is het klaar
In 2009 moet de oude Mark Otten er weer staan bij NEC.

Mark Otten sloot het jaar 2008 af met een perfecte wed­strijd tegen AZ. De verdediger van NEC speelde tot aan zijn wissel een kwartier voor tijd bijna fout­loos, maar keek gisteren alweer vooruit naar morgen. Dan staat de laatste knieoperatie gepland. "Iets zit er nog steeds niet goed,” wist de 23-jarige Nijmegenaar. „Ik blijf klachten houden. Op deze voet kan ik niet door. Ik wil elke week spelen. Elke dag op niveau trainen. Dat gaat zo niet. Daarom hebben we nog tot één operatie be­sloten. Als die achter de rug is, moet het goed zijn. Alles wat ik dan nog voel, zal slijten of ik moet ermee leren leven.”

In Alkmaar speelde Otten volgens eigen zeggen pijnvrij. „Vandaag had ik geen last. Dat komt meestal twee dagen na de wedstrijd. Wordt die knie weer stijf. Hoor ik ’m kraken.” Dat vooruitzicht hinderde hem gis­termiddag niet om achterin tussen Peter Wisgerhof en Ramon Zomer een hoofdrol voor zich op te eisen. „ Zo bijzonder is dat niet,” vond Ot­ten. „Ik heb altijd een klik met Peter gehad. Dat verdwijnt niet. Het liefst zou ik elke week spelen, maar dat zit er niet in. De trainer kiest voor Ramon Zomer in het centrum. Dat respecteer ik. Met Peter en Ramon staan er twee goe­de verdedigers. Maar je zag dat er tussen ons drie ook chemie was. Dat komt omdat er onderling res­pect is. We kijken niet als concur­renten naar elkaar.”

Toch was het bijzonder om te zien hoe de man, die in mei 2007 zijn knieband finaal afscheurde, tegen de koploper van de eredivisie re­geerde als een vorst. „ Als ik een kans krijg, wil ik er ook staan,” klonk het simpel. En Otten stond er. Als in zijn bes­te dagen. De passes waren strak. Hij herkende situaties eerder dan zijn tegenstander. Zette slim een blok als zijn man net omhoog wil­de komen om een kopduel aan te gaan en hield genoeg tijd over om gebarend zijn medespelers op de juiste posities te zetten.

„Die rol speel ik graag. En het wordt ook geaccepteerd. Dat maakt het voor mij natuurlijk mak­kelijker.” Allemaal leuk en aardig, vond Ot­ten trouwens, maar aan de weten­schap dat hij een dijk van een wed­strijd had gespeeld, had de voetbal­ler weinig. De kille cijfers lieten tenslotte een 1-0 nederlaag zien. „Twee kansen gaven we weg in de eerste helft. Na rust nul komma nul. En als je dan ziet hoe die goal valt. Zo zuur. Daar heb ik ongeloof­lijk de pest over in”, treurde de ver­dediger na. Liever keek hij daarom vooruit. Naar de dag van morgen. Als ze voor de laatste keer zijn knie openklappen. „Nu is het moment er voor,” wist Otten. ,,We krijgen een korte win­terstop. Zo verlies ik hoegenaamd geen tijd. Ik wil belangrijk worden voor de ploeg. Ik kan veel beter, maar dat lukt niet op deze manier. Mijn lichaam is mijn gereedschap. Dat moet goed zijn. Het is ook be­ter voor mijn gemoedsrust. Ik moet vrij zijn in mijn hoofd.” Otten weet het zeker. Morgen maakt hij een nieuwe start. „ Nog één keer opereren. En dan in 2009, zien jullie de oude Mark Otten te­rug.”

Bas Sibum knallend het nieuwe jaar in
Drent kan het moeilijk verkroppen dat AZ NEC klopt op details.

Als je Bas Sibum na een nederlaag van NEC nog even wilt spreken, moet je snel zijn. De middenvelder heeft dan altijd zo de ziekte in dat hij de plek des on­heils het liefst zo snel mogelijk ver­laat. Ook gistermiddag kwam de Drent na het onfortuinklijke verlies te­gen AZ als eerste uit de kleedka­mer. Met de blik op onweer. „ Om­dat we laten zien dat we op dit ni­veau meekunnen,” zei Sibum. „Maar dan moet je hier wel een punt weghalen. Maar op het laatst laten we het toch weer liggen. Worden we afgerekend op details. Dat mag niet.”

En om aan te geven wat hij bedoel­de, haalde Sibum het doelpunt van AZ nog maar eens aan. „Dat begint met dat schot van Dem­bélé. Met links. Dat weet je. Dek hem dan ook op dat been. Details. Daar gaat het om. Als je als ploeg wilt doorgroeien, moeten dat soort foutjes eruit.” Langzaam schudde hij zijn hoofd. „ Jongens, jongens. Weer een punt laten liggen. We hebben dan mis­schien weinig gecreëerd, maar aan de andere kant geven we ook hele­maal niks weg. Geen moment zijn we in de problemen geweest.”

Na de 1-0 van Pellè wist Sibum dat het een moeilijk verhaal zou wor­den. „We hadden nog maar wei­nig tijd. Dan pomp je die ballen in het strafschopgebied en moet je hopen dat er eentje goed valt. Dat gebeurde niet. Echt een bittere pil.” Het was een zure manier om een mooi jaar als 2008 af te sluiten. Maar er stond een knallend begin van 2009 op het programma van de NEC’er.

,,Oud en nieuw vier ik altijd thuis in Drenthe. Met zes vrienden steek ik carbid af. In de melkbus­sen en daar gaan ze die deksels. Of basketballen. We stoppen van alles in die bussen. Die knallen zijn enorm. Het hele dorp komt dan kijken. Maken wij voor iedereen broodjes rookworst. Broodje bal. Heerlijk joh. En na afloop geeft ie­dereen een vrijwillige bijdrage. Be­talen wij ons biertje dan weer van. Mooi man. Kan alleen maar op zo’n dorp.”

Worm en Otten met NEC naar Marbella
Hoewel ze allebei net van de operatietafel afkomen, neemt Mario Been Rutger Worm en Mark Otten zondag wel mee naar Marbella waar NEC een trai­ningskamp van een week belegt. „Beter dan hier achterblijven. Ik heb het krachthonk genoeg ge­zien,” wist Otten. Maar in de Spaanse badplaats zal er echt wel een fitnesszaaltje zijn. „ Maakt niet uit. Volgens mij is er ook een strand”, grijnsde de verdediger.

Babos hoopt dat Baart bij NEC mag blijven
Nu hij voor drie jaar heeft bijgetekend mag duidelijk zijn dat de 34-jarige Gábor Babos zijn carrière bij NEC gaat afsluiten. „Ik ben er blij mee”, zei de Hon­gaarse doelman. „NEC heeft ver­trouwen in mij. Ik vind het een fantastische club en ik voel me thuis in Nederland. Ik hoop alleen dat Rein Baart (reservedoelman, red) ook blijft. De beste collega die ik ooit heb gehad. We voelen el­kaar perfect aan.”

Baart zou graag nog een jaar bijtekenen
Met zijn 36 jaar is Rein Baart de oudste speler bij NEC, maar de reservedoelman hoopt dat zijn aflopende contract met nog een jaartje verlengd wordt. „Ik speel hier nog met veel plezier. We zijn in bespreking met de club. Vanuit de spelersgroep krijg ik veel waardering. NEC bekijkt mijn positie van jaar tot jaar. Ze hebben twee talentvolle keepers, dus dat vind ik wel realistisch”, zei de Arnhemmer.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 29, 2008 8:02 am

En voor de liefhebber...

Het rondje om...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 30, 2008 10:55 am

NEC wil Janssen en Kivuvu verhuren
din. 30 december 2008

Dominique Kivuvu (21) en Tim Janssen (22) hebben van NEC-trainer Mario Been te horen gekregen dat ze het seizoen elders op huurbasis mogen afmaken. De verdedigende middenvelder en de aanvaller hebben in Nijmegen een doorlopend contract, maar komen weinig aan spelen toe. Voor Kivuvu is er Belgische interesse, Janssen staat in de belangstelling van het Portugese Vitoria Setubal.

Bron: Telegraaf

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 30, 2008 6:38 pm

Otten weer weken langs de kant na schoonmaakactie
30/12/2008 13:41

Mark Otten kan naar verwachting zes weken niet in actie komen voor NEC. Tijdens een operatie, die diende ter controle na een zware kruisbandblessure, kwam schade aan een meniscus aan het licht.

Zoals gepland lag Otten dinsdag op de operatietafel. De linkerknie van de 23-jarige verdediger werd 'schoongemaakt', maar daar bleef het niet bij. Otten bleek ook te kampen met een meniscusblessure, waaraan hij meteen werd geholpen.

Voor de verdediger is de nieuwe revalidatieperiode een tegenvaller, want hij had zich juist weer in het eerste elftal gespeeld. Otten verscheen zondag tegen AZ (1-0 nederlaag) nog in de basis als controlerende middenvelder. Het was zijn zesde optreden dit seizoen, waar hij in de vorige jaargang vanwege zijn kruisbandblessure geen enkele keer in actie was gekomen.
:sad.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten