RKC Waalwijk 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » di okt 13, 2009 10:29 pm

Ik ben ook niet voor dat soort constructies. Als club moet je in staat zijn om je begroting zelf rond te krijgen. Als je je handje moet ophouden bij de gemeente dan lukt dat kennelijk niet. Het is toch ook niet bepaald de eerste keer dat ze daar in de problemen zitten?

Als ze er in slagen om wat spelers te verkopen kunnen ze waarschijnlijk op een niveau lager wel verder. Gezien de omvang van de club is dat dan ook waarschijnlijk de juiste plaats.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » di okt 13, 2009 11:21 pm

Als dit allemaal nooit had gemogen hadden was er geen eredivisie meer over geweest.
Er zijn volgens mij wel meer clubs weggekomen met zo'n constructie, dus waarom er nu ineens ingegrepen moet worden, zou ik vreemd vinden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » di okt 13, 2009 11:29 pm

Dat iets eerder is gebeurd is toch geen argument om dan maar door te blijven gaan met steun vanuit de overheid? Ze moeten wat mij betreft maar zien dat ze spelers verkopen of extra sponsors vinden.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » di okt 13, 2009 11:34 pm

Dan moeten ze eerst het beleid maar aanpassen en zeggen dat clubs niet meer gesteund mogen worden door de overheid... endan RKC aanpakken... eerder kunnen ze dat niet doen omdat het niet verboden is.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » wo okt 14, 2009 8:32 am

Het gaat er niet om of het verboden is of niet. De vraag is of het wenselijk is dat de overheid clubs op deze manier in leven probeert te houden. En dat is wat mij betreft niet het geval. Een club moet zelf in staat zijn om te zorgen voor een gezonde begroting. Als je het allemaal niet kunt betalen dan moet je het als club zelf maar zien op te lossen.

Het gaat mij ook niet om dit specifieke geval bij RKC hoor. Ik ben uit principe gewoon tegen het feit dat de overheid met allerlei lapmiddelen een club in leven moet houden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Duke » vr okt 23, 2009 3:05 pm

RKC: faillissement nu dichtbij

AMSTERDAM - RKC Waalwijk denkt alsnog op een faillissement af te stevenen nu de gemeente Waalwijk minder wil bijdragen aan het financiële reddingsplan dan volgens de club noodzakelijk is.

De gemeente Waalwijk zou bereid zijn de stadionhuur van de club te verlagen van 600 duizend euro tot 450.000 euro, maar dat lijkt niet genoeg om het voortbestaan van de eredivisionist te garanderen.

RKC had gerekend op een reductie naar 300.000 euro. ‘Met de gedachte dat RKC Waalwijk in de toekomst terug zal moeten naar een begroting tussen de 3,5 en 4 miljoen euro drukt een huursom van 450.000 te zwaar op de begroting en is daarmee irreëel’, laat de club vrijdag in een verklaring weten

RKC Waalwijk stevent dit seizoen af op een tekort van 3 miljoen euro. Hoofdsponsor Mandemakers presenteerde onlangs een reddingsplan. Hij is bereid garant te staan voor het tekort, maar stelde als voorwaarde dat de gemeente de stadionhuur zou halveren tot 300.000 euro en de huurschuld van 612.000 euro zou kwijtschelden. De gemeente lijkt daar nu niet aan tegemoet te komen.

Het reddingsplan kan daarmee overboord. Mandemakers zegt niet dieper in de buidel te willen tasten zonder toezeggingen van de gemeente.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Thijs » vr okt 23, 2009 3:32 pm

Zijn wij drie puntjes kwijt bij een faillisement? En zakt Suarez terug van 13 naar 10 goals?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 11:27 am

Ik gok er op dat de gemeente RKC dit jaar nog bijspringt ofzo...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door brigade zuid » zo okt 25, 2009 12:13 pm

Johan Derksen had het er laatst over dat er bij de KNVB 1 of ander potje is voor het geval een club zodanig in de problemen komt dat het het seizoen niet uit kan spelen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » zo okt 25, 2009 12:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo okt 25, 2009 12:27 pm

Ik weet de ins and outs niet, maar het lijkt me toch dat de gemeente Waalwijk wel over de brug zal komen? Het gat tussen 600.000 euro huur en 300.000 euro huur is nog te overzien. Het verschil tussen 600.000 euro huur en 0 euro huur, wat het geval zou zijn bij een faillisement van RKC, is daarentegen wel substantieel.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » zo okt 25, 2009 2:01 pm

Hoe is RKC nou eigenlijk zo in de problemen gekomen? Iemand die daar wat meer over heeft gelezen?

Zo snel in het seizoen al berichten over een tekort van een paar ton. Dat ontstaat toch niet uit het niets? Als ik de berichten zo lees snap ik niet waarom ze een licentie hebben gehad.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » zo okt 25, 2009 2:02 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Jöhnk » zo okt 25, 2009 2:04 pm

Ik neem aan dat de gemeente Waalwijk hier wel even bijspringt. Zo'n gehucht mag best blij zijn met een club in de eredivisie.

Laat niet onverlet dat de licentiecommissie hier de mist in is gegaan. RKC kan zichzelf blijkbaar niet bedruipen. Vreemd dat dat niet eerder is gebleken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » zo okt 25, 2009 2:06 pm

Maar dat was dan aan het begin van het seizoen toch gewoon bekend?

Misschien zit ik er naast maar volgens mij is het de taak van de KNVB om de begroting van clubs te controleren. En het zou dan toch zo moeten zijn dat een club moet kunnen aantonen dat ze in ieder geval het seizoen af kunnen maken. Als je dan al in oktober zover bent dat je nauwelijks meer verder kunt dan stelt die controle dus ook helemaal niets voor.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 11:34 pm

Ik hoor net dat als RKC failliet gaat NEC direct gaat degraderen, dus ... kom op Waalwijk... steek wat geld in die club.. :-)

Of kan misschien Boekhoorn niet bijspringen??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Ramona » ma okt 26, 2009 8:51 am

banjavi schreef:Ik hoor net dat als RKC failliet gaat NEC direct gaat degraderen, dus ... kom op Waalwijk... steek wat geld in die club.. :-)

Of kan misschien Boekhoorn niet bijspringen??

Je kunt wel een petitie tekenen...

De Trots Van Waalwijk Is In Gevaar!
zon. 25 oktober 2009

Persoonlijk vind ik dat elke club in de Ere- en/of Eerstedivisie bestaansrecht heeft. Zo ook het kleine RKC. En zoals we allemaal weten is het bijna gedaan met de club waar wij onze mooiste wedstrijd allertijden hebben gespeeld. Wil je ook dat RKC blijft bestaan? Ga dan naar deze site en teken de petitie.

Jeffrey

http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door beelzebub » di okt 27, 2009 4:55 pm

Nog gekker. PSV koploper, omdat Twente en Ajax al tegen RKC hebben gespeeld.
http://www.nusport.nl

PSV koploper bij faillissement RKC
Uitgegeven: 27 oktober 2009 16:08

AMSTERDAM - FC Twente raakt deze week mogelijk de eerste plaats in de eredivisie kwijt. Wanneer RKC Waalwijk failliet wordt verklaard, worden alle gespeelde wedstrijden van de club als niet gespeeld beschouwd. Dit bevestigt een woordvoerder van de KNVB tegenover NUsport.

In dat geval is PSV de nieuwe koploper. De Tukkers verliezen bij dit scenario een plek en zouden dan een punt minder hebben dan de nieuwe lijstaanvoerder. Ajax blijft op de derde plaats staan met vier punten minder dan PSV, maar wel net als FC Twente met een wedstrijd minder gespeeld.

Onderin lijkt een faillissement vooral nadelig voor ADO Den Haag en Vitesse. De beide BVO's, op dit moment respectievelijk de nummer tien en twaalf van de eredivisie, bevinden zich na aftrek van de drie punten op de vijftiende en zestiende plaats.

Hekkensluiter SC Heerenveen zou in dit model de zekere degraderen. In de statuten van de KNVB staat namelijk dat de nummer laatst op de ranglijst degradeert. Dit houdt niet automatisch de nummer achttien in.


Jupiler League

Voor de clubs uit de Jupiler League betekent het hoogstwaarschijnlijk dat er een extra promotieplek vrijkomt. Het bestuur van de KNVB zal bij een faillissement overwegen om de verliezers van de play-offs een extra duel te laten spelen om de weggevallen stek.

De onderste twee ploegen van de eerste divisie degraderen nog wel aan het einde van het seizoen naar de Topklasse, ten faveure van twee amateurclubs.


Suarez

Ook voor Luis Suarez heeft een mogelijk faillissement van RKC gevolgen. Op dit moment voert de aanvaller van Ajax de ranglijst aan van topscorers in de eredivisie. De Uruguayaan scoorde in de eerste elf wedstrijden van zijn club al vijftien keer, waaronder drie in de thuiswedstrijd tegen RKC.

Dat zijn er acht meer dan Mounir El Hamdaoui (AZ) en de Tukkers Blaise N'Kufo en Bryan Ruiz. Saillant detail is dat de drie runner-ups dit seizoen eveneens scoorden tegen RKC, El Hamdaoui zelfs twee keer.

Suarez is hard op weg om ook het magische record van Coen Dillen te achterhalen. De oud-spits van PSV scoorde in het seizoen 1956/57 43 keer in één seizoen. Dillen kwam echter laat op stoom, want in zijn eerste negen wedstrijden wist de goalgetter pas vijf keer te scoren.


Toekomst

RKC krijgt uiterlijk deze week uitsluitsel over de toekomst. De huidige rodelantaarndrager in de eredivisie kampt met een schuld van ongeveer drie miljoen euro waardoor een faillissement onafwendbaar lijkt. Alleen als de gemeente een dezer dagen met een grote berg geld over de brug komt is de club te redden.

Eerder kwam Waalwijk al met het voorstel om de stadionhuur te verlagen van 600.000 naar 450.000 euro. Hoofdsponsor Mandemakers wil zelfs garant staan voor het gat in de begroting, mits de gemeente de huur verlaagt naar drie ton per jaar.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » di okt 27, 2009 5:14 pm

Het klopt dus niet dat een faillissement onafwendbaar is tenzij de gemeente met een grote berg geld komt. Het gat is blijkbaar 1,5 ton, namelijk het verschil tussen het voorstel van de gemeente voor de huurprijs en de door Mandemakers gewenste drie ton. Bizar als het daarop klapt.
I think I lost my fucking headache

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Frank » di okt 27, 2009 7:55 pm

beelzebub schreef:Nog gekker. PSV koploper, omdat Twente en Ajax al tegen RKC hebben gespeeld.
Niet zo vreemd toch? PSV heeft dus nog niet het voordeel gehad om tegen RKC te spelen en dus de (relatief) zekere punten mee naar Eindhoven te nemen....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Harm » wo okt 28, 2009 9:06 am

PSV is dan koploper omdat het dan een wedstrijd meer heeft gespeeld dan Ajax en Twente. Lees het artikel gewoon eens goed voordat je begint te blaten beelzebub.

Er is maar één club die echt voordeel heeft van een faillissement van RKC en dat is Roda.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » wo okt 28, 2009 11:04 am

http://www.nusport.nl schreef:Suarez

Ook voor Luis Suarez heeft een mogelijk faillissement van RKC gevolgen. Op dit moment voert de aanvaller van Ajax de ranglijst aan van topscorers in de eredivisie. De Uruguayaan scoorde in de eerste elf wedstrijden van zijn club al vijftien keer, waaronder drie in de thuiswedstrijd tegen RKC.

Dat zijn er acht meer dan Mounir El Hamdaoui (AZ) en de Tukkers Blaise N'Kufo en Bryan Ruiz. Saillant detail is dat de drie runner-ups dit seizoen eveneens scoorden tegen RKC, El Hamdaoui zelfs twee keer.

Suarez is hard op weg om ook het magische record van Coen Dillen te achterhalen. De oud-spits van PSV scoorde in het seizoen 1956/57 43 keer in één seizoen. Dillen kwam echter laat op stoom, want in zijn eerste negen wedstrijden wist de goalgetter pas vijf keer te scoren.
Als Suarez echt interesse heeft in dat record kan hij natuurlijk altijd overwegen om persoonlijk dat gat in de begroting even te dichten. Maakt hij er dadelijk in de uitwedstrijd nog een keer 3 en dan hebben we het nergens meer over... :hypocrite.gif:

Ik verwacht overigens dat RKC het seizoen wel gewoon zal afmaken. Uiteindelijk komt één van de partijen wel over de brug. Die Mandemakers laat de club denk ik niet vallen, hij wil alleen wel graag zien dat andere partijen (gemeente & spelers) ook een gebaar maken. Bij voetbal international zat één van die spelers en toen hem werd gevraagd of de spelers ook wat wilden doen kwam hij niet veel verder dan wat gemompel over het afstaan van premies. Premies? Welke premies denk ik dan. Je hebt haast nog geen punt gehaald joh. Vergeet die premies sowieso maar en lever allemaal een beetje salaris in. Dan is het acute probleem denk ik zo opgelost. Want ook in Waalwijk lijken de hoge salarissen het probleem te zijn.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door FlaFlu » wo okt 28, 2009 12:48 pm

Frank schreef:
beelzebub schreef:Nog gekker. PSV koploper, omdat Twente en Ajax al tegen RKC hebben gespeeld.
Niet zo vreemd toch? PSV heeft dus nog niet het voordeel gehad om tegen RKC te spelen en dus de (relatief) zekere punten mee naar Eindhoven te nemen....
Je kan het ook zo zien: Ajax heeft met het drukke programma wél een wedstrijd moeten spelen voor punten die het nu niet krijgt, terwijl PSV niet heeft hoeven spelen om die punten niet te krijgen. Zo oneerlijk is het allemaal niet, maar licht in het voordeel van PSV is het natuurlijk wel.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo okt 28, 2009 1:33 pm

Ik geloof niet dat Ajax nu nog last heeft van de wedstrijd tegen RKC... gewoon een veredeld oefenpotje in het geval van faillissement.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Harm » wo okt 28, 2009 2:29 pm

Jammer dat RKC twee jaar geleden niet failliet is gegaan hè :smallgrin.gif:

Plaats reactie