Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door brigade zuid » zo feb 14, 2010 3:29 pm

Vitesse degradeerd heus niet hoor.

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo feb 14, 2010 3:34 pm

Sparta staat anders voor. Vitesse staat dus na dit weekeinde twee punten boven de nummer zestien. Volgende week gaan ze gewoon met 6-0 verliezen in de Arena, dus het zou zo maar kunnen dat ze volgende week zestiende staan. En dit team kan geen degradatievoetbal spelen, daarvoor zijn ze mentaal veel te zwak. Dat zie je ook weer tegen Twente; op zich spelen ze veel beter maar als het erop aan komt verprutsen ze het toch wel weer.

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2010 4:43 pm

http://www.ultrasarnhem.nl/

Die zijn er klaar mee...

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2010 5:50 pm

Theo Bos ziet fantastisch Ajax

21-02-10

Theo Bos is normaliter na afloop van een wedstrijd niet kort van stof. Na de 4-0 nederlaag tegen Ajax zondagmiddag was de hoofdtrainer dat wel.


"Net als tegen Juventus afgelopen donderdag heb ik ook vandaag een fantastisch Ajax gezien. Ze begonnen weer met twee spitsen en dat verraste mij wel. Ik dacht dat ze terug zouden vallen op drie spitsen. De ploeg speelde met heel veel beweging en de 1-0 kwam erg snel. Gelukkig had Ajax het vizier niet op scherp staan anders had de score veel hoger kunnen uitvallen. Ik kan nu wel een lang verhaal houden wat er allemaal niet goed ging aan onze kant, maar dat doe ik niet. Tegen een Ajax in deze vorm kun je als Vitesse tegen een dergelijke nederlaag aan lopen", aldus Bos na afloop.



Bron: Vitesse.nl
Ik heb Bos lang verdedigd, maar dit commentaar is eigenlijk reden voor ontslag op staande voet. Hoe kan die achterlijke lul de absolute wanprestatie van Vitesse zo onder het tapijt vegen? Vind je het gek dat de spelers geen greintje mentaliteit hebben...

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door GangstaRiB » zo feb 21, 2010 5:52 pm

Wouter schreef:
Theo Bos ziet fantastisch Ajax

21-02-10

Theo Bos is normaliter na afloop van een wedstrijd niet kort van stof. Na de 4-0 nederlaag tegen Ajax zondagmiddag was de hoofdtrainer dat wel.


"Net als tegen Juventus afgelopen donderdag heb ik ook vandaag een fantastisch Ajax gezien. Ze begonnen weer met twee spitsen en dat verraste mij wel. Ik dacht dat ze terug zouden vallen op drie spitsen. De ploeg speelde met heel veel beweging en de 1-0 kwam erg snel. Gelukkig had Ajax het vizier niet op scherp staan anders had de score veel hoger kunnen uitvallen. Ik kan nu wel een lang verhaal houden wat er allemaal niet goed ging aan onze kant, maar dat doe ik niet. Tegen een Ajax in deze vorm kun je als Vitesse tegen een dergelijke nederlaag aan lopen", aldus Bos na afloop.



Bron: Vitesse.nl
Ik heb Bos lang verdedigd, maar dit commentaar is eigenlijk reden voor ontslag op staande voet. Hoe kan die achterlijke lul de absolute wanprestatie van Vitesse zo onder het tapijt vegen? Vind je het gek dat de spelers geen greintje mentaliteit hebben...
Wat moet Bos dan zeggen? Iedereen weet dat de selectie van Vitesse niks is. Hij kan er ook niets aan doen dat ze geen behoorlijke investering kunnen doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » zo feb 21, 2010 5:54 pm

Nou ja, ze hadden tenminste hun best kunnen doen...

Ik begrijp Wouter wel. Je zult supporter zijn van Vitesse.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2010 6:09 pm

Nou ja, ze hadden tenminste hun best kunnen doen...
Precies. Ze hebben het gewoon vanaf minuut 1 laten lopen. Zoals wel vaker dit seizoen. Thuis tegen Twente en PSV konden ze opeens wel weer redelijk voetballen.

Na zo'n afgang verwacht je knallende deuren, spelers die elkaar de huid vol schelden en een kritische trainer. Maar Bos vindt "dat dit nou eenmaal wel een keertje kan gebeuren". Ja dag!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » zo feb 21, 2010 6:35 pm

Kan Hertog 2 die kanariepietjes niet wat achter de vodden aanzitten? :moontje2.gif:

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2010 7:59 pm

Wellicht is dat de oplossing. Hertog 2 is wel de enige binnen de club die naar behoren presteert.

Ach, ze degraderen gewoon en dan is het afgelopen. En misschien is dat maar het beste.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » ma feb 22, 2010 8:19 am

Zucht,.... ik ga met de staart tussen de benen terug naar de vetkampstraat.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 22, 2010 9:28 am

1 Troost, dit zijn niet de wedstrijden waar je punten MOET pakken.
Nu komen de belangrijke weken
Thuis AZ, is alles mogelijk. AZ loopt nu ook niet echt over van zelfvertrouwen
Uit ADO, dat is een wedstrijd die je zeker punten MOET pakken
Thuis Heerenveen, ook een punten wedstrijd
Uit Feyenoord, doe ons gewoon een plezier
Thuis Willem 2, dat MOETEN 3 punten zijn.

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » ma feb 22, 2010 11:11 pm

In die wedstrijden pakken ze ook weinig punten, Mike. Nee, de heren geven alles tegen PSV en Twente, met als resultaat één heel mooi punt, maar gooien er met de pet naar tegen Sparta en VVV. Van ADO gaan ze gewoon verliezen hoor. Gewoon omdat die ploeg wel enige vechtersmentaliteit heeft.

Mijn gok: verlies tegen AZ, ADO en Feyenoord, en gelijke spelen tegen Heerenveen en Willem II.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » ma feb 22, 2010 11:28 pm

Ramona schreef:Kan Hertog 2 die kanariepietjes niet wat achter de vodden aanzitten? :moontje2.gif:
Ze kunnen beter een krokodil inhuren. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di feb 23, 2010 12:38 am

Beloften pakken eerste winst in 2010

22-02-10

Na het verlies tegen AZ werd de eerste thuiswedstrijd van 2010 in winst omgezet. Tegenstander Jong NEC werd met een 3-0 nederlaag terug naar Nijmegen gestuurd.


Grote man aan Arnhemse zijde was Alexander Büttner. Met twee doelpunten binnen vier minuten bracht de middenvelder de stand van 1-0 naar de uiteindelijke stand van 3-0. Zijn tweede van de avond kwam vanaf de elfmeter stip. De openingstreffer kwam op naam van Cagri Kodalak. NEC eindigde het duel met negen man na rode kaarten voor Cillessen en Ntibazonkiza.

Door de winst blijft de ploeg van Hans van Arum goed meedoen in de Beloftencompetitie. Jong Vitesse/AGOVV staat met Jong Ajax op een gedeelde vierde plaats.

Jong Vitesse/AGOVV - Jong NEC 3-0 (1-0)
'2 Kodalak 1-0, '68 Büttner 2-0, '72 Büttner 3-0 (pen.)


Gele kaarten: 31'. R. Worm, 60'. J. Brock (NEC)
Rode kaarten: 69'. J.A.P.J. Cillessen, 75'. S. Ntibazonkiza

Jong Vitesse
Room, Gravenbeek, Felixdaal, Vakalopoulos, Tekay, Pröpper, Kodalak, Van Ginkel, Büttner, Kaloglu, Laghmouchi

Jong NEC
Langedijk, Van Dijk, Cillessen, Brock, Kivuvu, Te Voorde, Weiser, Klare, Ntibazonkiza, Van Eijden, Worm

Wissels: 46'. Kaloglu (11) vervangen door De Ruiter (40, Vitesse/AGOVV), 70'. Klare (38) vervangen door Skverer (30,
N.E.C.), 76'. Van Ginkel (43) vervangen door Berends (44, Vitesse/AGOVV), 79'. Van Dijk (34) vervangen door Goderie
(33, N.E.C.), 83'. Kodalak (32) vervangen door Bruinier (34, Vitesse/AGOVV), 83'. Worm (7) vervangen door Alakmak
(41, N.E.C.)

Misschien kunnen ze voortaan beter de beloften opstellen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » di feb 23, 2010 8:42 am

Dat zeg ik toch... zelfs Vitesse kan met V. Eijden in de verdediging makkelijk scoren.

En even een update van El-Kabir die tijdens de wedstrijd aan het twitteren was.
Kan vitesse hem niet overnemen? :-)
Ook opmerkelijk waren de live updates die El Kabir via Twitter de wereld instuurde. Maak ervan wat je wilt (het blijft lastig die Twitter taal), maar ons klikt het niet als een bevlogen NEC'er:
"Ik ben bij Jong Vitesse - Jong NEC. 1-0 in de 1ste minuut al achter."
"2-0 achter. Heerlijke streep van Buttner. Ik heb manne gewaarschuwd. Manne willen niet luisteren. Zonder mij worden ze heerlijk geskiastert."
"Jaaa leukere dingen zijn dat de keeper van NEC rood krijgt. Aparte dingen gebeuren hier. + penalty"
"Saidi rood erbij NEC met 9 man. Ze gaan DOWN."
detrouwehonden.n
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13787
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Jinne » di feb 23, 2010 11:47 am

DeSnor.nl
Vitesse dreigt Wiljan Pluim transfervrij te verliezen. De aanvaller is in beeld bij een Nederlandse topclub. 'We zijn benieuwd naar de visie.'

Pluim kan zijn aflopende contract met Vitesse met drie jaar verlengen. De 21-jarige aanvaller heeft een 'prima' aanbieding op zak. Maar voorlopig zit de Arnhemse club in de wachtkamer. Een Nederlandse topclub toonde interesse.

'We zitten in een stroomversnelling', zegt zaakwaarnemer Robert Postma tegen Voetbal International. 'We hadden een prima kennismakingsgesprek met een club uit de Nederlandse top. We willen Vitesse niet aan het lijntje houden. Deze week komen we met een reactie op het Arnhemse aanbod.'

Pluim zit deze week nog om de tafel met de club, waarvan Postma de naam niet wil prijsgeven. 'Ze willen dat niet. We zijn benieuwd naar hun visie. Wiljan is een jonge speler en moet veel spelen om beter te worden. Zijn ontwikkeling staat centraal. Maar zo'n club komt misschien maar één keer voorbij.'

Mogelijk wil de geïnteresseerde club Pluim halen om hem vervolgens elders onder te brengen om ervaring op te doen. 'In eerste instantie zeg ik dat dat geen goede optie is. Dan kan hij beter bij Vitesse blijven', aldus Postma.

Voor Pluim is de interesse uit de Eredivisietop een opvallende wending in zijn jonge carrière. 'Het is vrij snel gegaan. In de zomer stond hij nog op de nominatie om te worden verhuurd', aldus Postma. 'Maar het was in onze ogen beter je kans af te wachten bij Vitesse dan in de Eerste Divisie veel wedstrijden te spelen.'
Welke topclub zal dat zijn? En vallen Twente en AZ daar ook nog onder?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » di feb 23, 2010 5:46 pm

NEC misschien?

(lol... ik plaatste een berichtje ove Worm hier, maar dat hoort natuurlijk ergens anders)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » di feb 23, 2010 5:53 pm

Worm in een draadje van die club odw... :tranen.gif:


Edit...
Ah oki... dacht al... :rules.gif: :)

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » di feb 23, 2010 6:47 pm

Ach... wat de kwaliteiten van Worm aangaat past hij hier best bij... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di feb 23, 2010 6:57 pm

Tegenwoordig hoef je maar anderhalve wedstrijd redelijk te spelen, en de "topclubs" (?) kloppen bij je aan blijkbaar.

Ik vraag me af of die makelaar niet gewoon een zinloos spelletje probeert te spelen met Vitesse. Welke "topclub" zit er nou te wachten op Wiljan Pluim? Die jongen heeft alleen tegen PSV redelijk gespeeld en is zelfs bij die prutsers die jullie afgelopen weekend zagen spelen niet zeker van een basisplaats.

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di feb 23, 2010 8:08 pm

Theo Bos komt nu onder grote druk

23-02-10

Analyse: door Egbert van der Weerd

Bij de start van het seizoen verlengde Theo Bos zijn con­tract tot medio 2012. ‘Het beste wat Vitesse kon over­komen’ jubelde directeur Paul van der Kraan. En nu?

Vitesse werd zondag afge­droogd door Ajax: 4- 0, kansenverhouding 35-2.
Dat kan gebeuren. On­der Henk ten Cate verloor Vitesse met 5-0 op de openingsdag van het seizoen en werd derde. Het zegt dus niet alles. Veelzeggend is wel de manier waarop de spelers van Vitesse zich andermaal in een uitduel presenteerden. Zij willen vast, maar zo oogde het niet; mak­ke lammeren in de voetbalwei.

Thuis speelt Vitesse in de regel iets beter, maar niet zo goed dat er slechts sprake zou zijn van een uit­syndroom. Tegen ADO (1-3), Hera­cles (0-2) en FC Groningen ( beker­duel 1- 5) ging het in GelreDome ook gruwelijk mis. Vitesse is nu de­gradatiekandidaat en degradatie be­tekent waarschijnlijk het einde van de club. Het enige wat nu telt is: hoe overleeft Vitesse.

Trainer Theo Bos is er tot nu toe niet in geslaagd zijn team - zoals bij zijn komst in januari 2009 - her­kenbaar, met vertrouwen en kracht te laten spelen. Het is regel­matig zichtbaar dat spelers elkaar niet vinden, dat de samenhang ontbreekt en het een raadsel is wat de intenties van de ploeg zijn.
Soms, als de vuisten worden ge­bald, valt de puzzel wel in elkaar.
Maar in uitduels bij Sparta, VVV en Ajax deden zijn spelers niet eens wat hen was opgedragen.

Waarom? Is het niet kunnen? Niet willen? Wordt er iets gevraagd wat er niet is? Verkeerde keuzes? Veel te kiezen heeft Bos niet. Naast bles­sureleed en vormgebrek is er een slechte balans in de selectie; te veel frêle technici, te weinig lepe, sterke winnaars; ‘type Van der Schaaf, Davids?’ In januari, bij zijn komst, had Bos nog Kuiper, Van Wolfswinkel en Sansoni; spelers die zorgden voor een heldere veld­bezetting en taakinvulling. Maar zij zijn weg en Bos zocht vergeefs een antwoord op de onbalans. Nu, met slechts tien duels te gaan en de toekomst van de club op zijn schouders, kan Bos waarmaken dat hij inderdaad de beste trainer is die Vitesse kon overkomen.


Bron: De Gelderlander

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di feb 23, 2010 8:17 pm

Wouter schreef:Ik vraag me af of die makelaar niet gewoon een zinloos spelletje probeert te spelen met Vitesse.
Ja, een beetje doorzichtig is het wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door peter » di feb 23, 2010 8:43 pm

Misschien naar Feyenoord. Heb hem 3 keer zien spelen en ik vond het niet best, trouwens.

Wouter
Berichten: 18837
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » vr feb 26, 2010 9:23 pm

Theo Bos wijzigt niets bij Vitesse

26-02-10

Trainer Theo Bos wijzigt tegen AZ niets aan de basiself van Vitesse na de nederlaag tegen Ajax.


Onar Kaya zit weer bij de selectie. Wiljan Pluim deed weer mee aan de baltraining, maar deed niet mee aan de afsluitende partij.
Rogier Molhoek krijgt een injectie in zijn enkel. Daar zit een ontsteking in, die maar niet weg wil. De injectie moet een sneller herstel bevorderen. Sinan Kaloglu is ernstig geblesseerd.

Vermoedelijke opstelling: Velthuizen; Verhaegh, Sprockel, Van Diermen, Jong-a-Pin; Claudemir, Greene, Hofs, Stevanovic; Nilsson, Kolk.




Bron: Omroep Gelderland TxT
Zou Bos een premie van NEC krijgen als hij Vitesse laat degraderen of zo? Welke mafkees stelt Kaya nou niet op als hij fit is? En dan Hofs wel? :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » vr feb 26, 2010 9:30 pm

Theo???? :excited.gif: :baaa.gif:

Plaats reactie