NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za apr 17, 2010 9:44 am

Jouw woorden; je weet dat ik daar anders over denk. :blush.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za apr 17, 2010 9:51 am

Ik zeg toch ook niet dat jij het nix vond.
Ik vind het fijn dat er toch nog iemand is die vind dat die jongen wel kan voetballen. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za apr 17, 2010 10:25 am

Ach ja, vrouwen en voetjebal... :excited.gif:



=:-)



Maar serieus. Een Vleem is nodig, net zoals ene Potje... geef hem nog een seizoen en met die eerder genoemde spelers bij zou het wel eens zo kunnen zijn dat het wel beter gaat lopen...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Daily Blind » za apr 17, 2010 10:48 am

Vleminkcx heb je niet nodig.. Door zo'n jongen ga je juist alles behalve voetballen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za apr 17, 2010 11:40 am

Ik heb ook geen idee waarom NEC hem nodig zou hebben hoor. Hij maakt de aanvalslinie er niet beter op. Hij zeurt alleen maar, trekt, duwt en doet alsmaar alsof hem onrecht wordt aangedaan. Heel vervelend, irritant gedrag.

Als je kan voetballen, heb je zoiets niet nodig.

En dat gesjouw op het veld is leuk, maar dat wil ik ook wel doen voor dat geld. Het levert alleen zo weinig op.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » zo apr 18, 2010 6:57 am

Voorbeschouwing
VVV - NEC

Geplaatst op: 17-04-10 om: 16:02 door:

Door: Chiron

De week van de waarheid kende een plotselinge wending. Waar iedereen vreesde voor een belangrijke wedstrijd tegen VVV zal deze (voor de Nijmegenaren althans) voor des keizers baard gaan!

VVV is, ondanks een prima start, nog niet veilig. Lang wisten de Limburgers met aantrekkelijk voetbal het zelfs de topclubs lastig te maken. Een gelijkspel in Eindhoven, winst in Utrecht: het kon niet op. Helaas voor de Nederlandse competitie en voor VVV in het bijzonder vertrok Keisuke Honda. Niet alleen de beste voetballer, aanvoerder maar ook het gezicht van de dadendrang uit Venlo. Met de riante transfersom kunnen nieuwe talenten worden gehaald maar het verlies liet zich dit seizoen voelen. VVV buitelde naar beneden op de ranglijst en met Garcia-Garcia als (goed) alternatief bleek pas hoe groot de kwaliteiten van Honda waren. Trainer Jan van Dijk presteert echter dit seizoen, aangenomen dat lijfsbehoud toch wordt behaald, uitstekend. Met een jong team, attractief voetbal en een klein budget heeft VVV menig kenner verbaasd. De belangrijkste man nu is misschien wel Patrick Paauwe. De routinier, bij Feyenoord een uitstekend middenvelder, zet na een Duits avontuur van achteruit iedereen neer. Een leiderstype waar elke trainer wel over wil beschikken.

Wiljan Vloet, die heeft voldaan aan de doelstelling van handhaving, krijgt langzamerhand ook weer de beschikking over zijn voltallige selectie. Lasse Schöne en Mark Otten zijn beide weer op de weg terug en trainen mee met de groep. Of Schöne nog zal spelen dit seizoen is onzeker, voor Otten geldt hetzelfde. Wellicht zullen ze door Vloet nog wat minuten worden gegund in de wedstrijd tegen Ajax over twee weken. Maar eerst de wedstrijd tegen VVV waar Vloet weer de beschikking heeft over Björn Vleminckx. Zijn gele kaart en schorsing bleken achteraf een zegen voor NEC: de invalbeurt van Ten Voorde in Den Haag was een fantastische. Of de jonge Drent weer speelminuten krijgt valt te bezien, feit is wel dat hij heeft aangetoond mee te kunnen op het niveau van NEC.


http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo apr 18, 2010 9:20 pm

De reacties: Vloet en Sibum
zon. 18 april 2010


Bas Sibum: het was niet goed genoeg

NEC verloor kansloos met 2-0 van VVV-Venlo. "Wat moet je er van zeggen? Het was niet goed genoeg vandaag. Een slechte wedstrijd", vindt NEC-middenvelder Bas Sibum.

NEC had moeite om kansen te creëren. "Dat is al wat langer zo. En de kansen die je krijgt, die moeten er wel in", stelt Sibum.

NEC-trainer Wiljan Vloet vond dat je zo'n wanprestatie niet kunt maken ten opzichte van je fans. "Er gaan 450 supporters mee. Daar doe je het toch voor. Dus ik denk niet dat iemand denkt 'we doen het eens rustig aan'", aldus Sibum.

Vloet: dit was een wanvertoning

NEC-trainer Wiljan Vloet was zondagmiddag woedend na afloop van de 2-0 nederlaag van zijn club bij VVV-Venlo.

"Schandalig. Dit was een wanvertoning. Dit flik je niet naar je supporters en je club toe. Dat kan gewoon niet. Ik ben woedend", brieste Vloet.

Over twee weken ontvangt NEC in Nijmegen titelkandidaat Ajax. "Ik ben helemaal niet met die wedstrijd bezig. Ik ben woedend. We hebben geen persoonlijk duel of niks gewonnen. Daar gaat voetbal toch om?, vond de oefenmeester van NEC.

Bron: Omroep Gelderland
Hij weet het altijd weer mooi te brengen... zo voelt een gemiddelde NEC supporter zich al het hele jaar... ook sinds Vloet trainer is... zal het stiekem ook niet een beetje aan zijn trainerschap liggen?? Hij krijgt deze kneuzen ook niet aan het voetballen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Duke » zo apr 18, 2010 9:51 pm

Wees blij dat NEC geen nacompetitie hoeft te spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Jöhnk » zo apr 18, 2010 10:02 pm

Oh? Gaat voetbal om persoonlijke duels? :confused.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za apr 24, 2010 10:05 am

Twee weken geleden werd al bekend dat NEC komend seizoen door de licentiecommissie van de KNVB in Categorie 1 wordt ingedeeld. Vandaag wordt duidelijk dat de Nijmeegse club volgend jaar 2 miljoen euro moet bezuinigen. Bij NEC verdwijnen meerdere arbeidsplaatsen.

NEC komt dit seizoen uit op een negatief saldo van 2 miljoen euro. Omdat het stadion tweewekelijks vrijwel uitverkocht is en er voor zover bekend geen concrete interesse is voor spelers van de Nijmeegse club, moeten de uitgaven omlaag. In een open brief op de clubwebsite leggen de directeuren Jacco Swart en Carlos Aalbers (foto) uit wat ze van plan zijn.

"Om met ingang van het seizoen 2010/11 de reguliere inkomsten en kosten in balans te krijgen zullen de kosten om laag moeten. NEC staat aan de vooravond van een voor de club grootschalige bezuinigingsoperatie waarbij, met ingang van het komende seizoen, structureel ruim 2 miljoen bezuinigd gaat worden. Deze bezuinigingen zullen onder meer gevolgen hebben voor de werkgelegenheid binnen de club. Nu is nog niet te zeggen hoeveel arbeidsplaatsen precies gaan verdwijnen. Het is een geweldige uitdaging om, ondanks de forse bezuinigingen, een kwalitatief goede en eredivisiewaardige selectie te contracteren. Natuurlijk is het zo dat veel clubs in een soortgelijke situatie zitten en dat de totale markt een neerwaartse financiële beweging maakt", schrijft het duo.

"Het perspectief is dat NEC de zomer uitkomt en de competitie ingaat met een spelersgroep en trainersstaf die er iedere dag keihard voor knokken om resultaat te boeken en daardoor de steun van alle supporters verdienen, maar zeker ook nodig hebben. Het perspectief is dat NEC de zomer uitkomt met een slanke maar zeer gedreven organisatie die er alles aan doet om alle supporters, sponsors en andere relaties goed van dienst te zijn. Het perspectief is dat NEC de zomer uitkomt als voetbalbedrijf waar niet meer wordt uitgegeven dan dat er binnenkomt en dat daarmee een echte start is gemaakt met de financiële gezond wording."
Dat er geen interesse is in spelers van NEC begrijp ik nog wel.
We kunnen ons waarschijnlijk opmaken voor nog zo'n fijn seizoen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door wimpey » za apr 24, 2010 11:39 am

Swart en Aalbers leveren natuurlijk, uit clubliefde, graag in. :hypocrite.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Poeder » di apr 27, 2010 7:12 pm

Maar gaan mijn nec vriendjes wel weer een seizoenskaart aanschaffen voor 2010 - 2011??

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo apr 28, 2010 4:47 am

Yep...wel ander vak. :moontje2.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12763
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Liberty » wo apr 28, 2010 10:44 am

Het uitvak zeker? :wink1.gif:
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo apr 28, 2010 3:13 pm

Dat is zeker gezellie als die wespen komen... :moontje2.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo apr 28, 2010 6:32 pm

Oh je... ga je naar de viptribune? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » wo apr 28, 2010 10:50 pm

Ramona wil gewoon gezellig naast mij zitten/staan... :aai.gif:

Hoewel het al een tijdje geleden is dat ik bij NEC-Vitesse was..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do apr 29, 2010 7:48 am

Ramona wil gewoon gezellig naast mij zitten/staan...
Ik dacht even dat je verstandig was geworden en ook een NEC seizoenskaart had gekocht...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do apr 29, 2010 7:50 am

Pothuizen: "Nog een jaar NEC of topklasse"
Patrick Pothuizen weet nog niet of hij zondag zijn laatste wedstrijd als prof gaat spelen. De verdediger neemt het met NEC op tegen Ajax, waarna het voorbij kan zijn. Duidelijkheid over een nieuw contract heeft de routinier namelijk niet.

"Het zou kunnen zijn dat de wedstrijd tegen Ajax van zondag mijn laatste wordt als prof", zegt de 37-jarige Pothuizen in gesprek met de Telegraaf. "Ik heb een gesprek gehad met de clubleiding, maar door de financiële situatie van de club is het nog onduidelijk of ik kan bijtekenen."

Zelf denkt de ervaren verdediger in ieder geval nog niet aan stoppen. "Ik wil nog wel een jaar doorgaan, maar dan alleen bij NEC. Als dat niet kan, ga ik in de Topklasse voetballen bij een van de clubs uit mijn woonplaats Groesbeek, De Treffers of Achilles'29."
Ach... qua kwaliteitsverschil binnen die spelersgroep zal het niet echt verschil zijn, denk ik.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do apr 29, 2010 7:51 am

Aan Vloet zal het niet liggen zondag
woe. 28 april 2010

Volgens onze trainer zal FC Twente er vandoor gaan met de landstitel. Vloet wil Twente graag helpen met het kampioenschap. “Wij gaan onze huid duur verkopen” geeft Vloet aan tegenover RTV Rijnmond.

"In het bekertoernooi hebben wij uit ook goed gespeeld tegen Ajax. Je moet niet jezelf ingraven, blijven voetballen en de ruimtes klein houden. Als coach van een ploeg die Ajax ontvangt moet je altijd ervan uitgaan dat je gaat presteren. Dus dat doe ik ook.", aldus Vloet. Er staat echtergeen rekening open met de Amsterdammers. Vloet wil het bekervoetbal en de competitie gescheiden houden.

“Maar het zal in de hoofden van sommige spelers misschien wel meespelen, bij mij in ieder geval niet. Het is de laatste wedstrijd, thuis tegen Ajax. Mooier kan het niet. Wij willen het seizoen goed afsluiten."
Nee, want aan meneer Vloet ligt het immers nooit... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr apr 30, 2010 6:14 am

Voorbeschouwing N.E.C. - Ajax

N.E.C. ontvangt zondagmiddag op de laatste speeldag Ajax. De hoofdstedelingen staan op de tweede plek, met 82 verzamelde punten. Met een dergelijk aantal punten waren de Amsterdammers normaal gesproken fluitend kampioen geworden, maar dit seizoen moet de recordkampioen FC Twente (nog) voor laten gaan.


Afbeelding

De Tukkers hebben één punt meer en kunnen bij winst op NAC Breda de landstitel in de wacht slepen. Mocht FC Twente er niet in slagen om te winnen dan kan Ajax profiteren, maar dan moet het zondagmiddag wel eerst zien af te rekenen met N.E.C. Een ontknoping om naar uit te zien.

Het als 12e geklasseerde N.E.C. kan zondagmiddag frank en vrij aantreden. Door een miraculeuze 2-3 uitzege op ADO Den Haag werd het gevaar van het spelen van nacompetitie definitief afgewend. Tegen VVV Venlo liet de ploeg het vervolgens afweten, maar zondagmiddag zullen de mannen van trainer Wiljan Vloet alles in het werk stellen om het toch wel teleurstellend verlopen seizoen nog enige glans te geven. En dan is er met Ajax als tegenstander bijna geen mooier affiche denkbaar.


Afbeelding


Prestige

Maar er is meer. Zo kunnen VVV (uit bij RKC), ADO Den Haag (uit bij Heracles) en ook Vitesse (uit bij FC Utrecht) de Nijmeegse formatie nog van de 12e plaats stoten. En dat is iets wat je als nummer één van Gelderland niet mag laten gebeuren. Voor N.E.C. staat er zondagmiddag dus behoorlijk wat prestige op het spel.

Topclubs

Tegen de topclubs presteert N.E.C. dit seizoen zeer wisselend. Zo werd liefst vier punten afgesnoept van regerend landskampioen AZ en werd Feyenoord onlangs met 0-0 knap in bedwang gehouden. Tegen PSV had N.E.C. twee keer niets in te brengen en ook tegen Ajax werd de heenwedstrijd vrij kansloos verloren. Daar staat tegenover dat de ploeg tegen FC Twente zowel uit als thuis gelijkwaardig was. Maar tot twee keer toe was de trotse koploper van de eredivisie in de slotfase letterlijk en figuurlijk de gelukkige winnaar.

Beker

Wel lukte het N.E.C. om in de beker Ajax stevig te verontrusten. Drie maanden geleden scoorde Björn Vleminckx in de 83e minuut de gelijkmaker en kopte Rens van Eijden in de verlenging N.E.C. (met 10 man) op voorsprong. Uiteindelijk wist Ajax de wedstrijd alsnog met 3-2 in haar voordeel te beslissen. maar daar had de bekerfinalist (en bijna zekere bekerwinnaar) wel het nodige geluk en hulp van arbiter Liesveld voor nodig.

Kalenderjaar

Daarmee is N.E.C. de enige Nederlandse club, die dit kalenderjaar tweemaal in een wedstrijd Ajax doelman Maarten Stekelenburg wist te passeren. In de laatste zeven wedstrijden scoorde zelfs geen enkele club nog een doelpunt tegen de sterke Ajax-defensie, waardoor Stekelenburg al 655 minuten de ‘nul’ heeft gehouden.

Luis Suarez

Ook in aanvallend opzicht staat er in 2010 geen maat op Ajax. De ploeg scoorde dit seizoen al 102 doelpunten. Daarvan nam Luis Suarez er 33 voor zijn rekening en dat is in zijn eentje bijna net zoveel als N.E.C.. En verder zijn ook Marko Pantelic (15) en Siem de Jong (10) uiterst doeltreffend. Maar die klinkende cijfers staan niet garant voor een landstitel. Daar is zondagmiddag nog wat meer voor nodig.


Een prettige wedstrijd!
(JvE)


http://nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr apr 30, 2010 6:24 am

...en de ietswat andere toonzetting van De Trouwe Honden...
Maar volgens BanJovi leeft 't hillemoal niet in Nijmeguh... :hypocrite.gif: :666.gif:

Vooruitblik: NEC-Ajax
woe. 28 april 2010

Eindelijk. Het einde van dit seizoen is nu toch echt in zicht. Tot aan het gaatje moest er gevochten worden tegen degradatie, een veelbelovend seizoen is uiteindelijk volledig in het water gevallen en het team dat de voorgaande wedstrijd tegen VVV werd opgesteld was toe aan een lange, hele lange vakantie. Nee, het was geen seizoen waarin menig NEC-supporter is verwend. Hoewel het voor NEC nergens meer om draait staat er toch nog een leuk eindaffiche op het programma: de jankertjes van Martin Jol komen op bezoek in de Bloedkuul.

Kampioenen of beker-revanche?
Een duel waar al meer dan twee weken naar uit wordt gekeken door zowel de fans van Ajax als NEC, een duel waarover honderden mediaberichten zijn verschenen, kortom: het mogelijke kampioensduel van de club uit Amsterdam. Omdat FC Twente het waarschijnlijk zeker niet makkelijk gaat krijgen in het Rat Verlegh Stadion van NAC Breda moeten er aankomende zondag bloed, zweet en tranen worden getoond als goedmakertje voor het huidige seizoen. Dat het niet makkelijk gaat worden is één ding wat zeker is, maar er kan een hoop kracht en energie worden geput uit deze twee woordjes: de beker.

Want zeg nou zelf? Het had slechts een Liesveldje gescheeld of wij hadden afgelopen zondag moeten voetballen in de bekerfinale. Het onsportieve voetbal, de scheidsrechter en de deceptie op die kille 27 januari staan nog in het geheugen van vele mede-supporters gegrift. Om nu óók nog eens aankomende zondag de lachende gezichtjes van het schwalbe-duo Suarez en Pantelic er bij te krijgen, nee, dat gun je je ergste vijand nog niet (alhoewel...).

Historie
We hebben al een hoop onzin voorbij zien komen de laatste dagen. Als we de woorden van onder andere Potje, Heubach, Sarpong, Goossens en Vloet moeten geloven gaan we een spectaculaire pot voetbal zien in onze Goffert. Mooie termen als 'lekker vrij voetballen', 'het draait nergens meer om' én 'we gaan ze het niet cadeau geven' hebben we ook al voor de wedstrijd tegen VVV gehoord. Nu willen we daden, net als in 1996, 2001 en 2005. Dat zijn de jaartallen waarin ons clubje in de Eredivisie wist te winnen van de club die al jaren geen kampioen meer is geworden. In 1996 met 2-0 door doelpunten van Maurice Graef en Anton Janssen, in 2001 met 1-0 door een doelpunt van Gorgi Hristov en in 2005 met diezelfde score door een doelpunt van Romano Denneboom. Ook werd er in de laatste drie thuisduels twee keer gelijkgespeeld tegen Ajakkes. Hier de rest van de statistiekjes:

Eredivisieduels tegen de rood-witten
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT

Thuis 33 3 10 20 17 62
Uit 34 0 3 31 17 113
Totaal 67 3 13 51 34 175

En mocht je nog meer statistieken willen, hierrr klikken.

Vorig seizoen werd er door zowel NEC als door Ajax drie keer gescoord in de Goffert: twee keer Miralem Sulejmani en een keer García de la Torre tegenover doelpunten van El-Akchaoui, Zomer en Fernandez. Normaal gesproken zou dit goed zijn voor een puntje, ware het niet dat de laatstgenoemde speler de bal in eigen doel werkte. Eerder dit seizoen verloren we in Eredivisie-verband kansloos in Amsterdam. Dit keer wel oppassen voor De Jong!

Jeffrey, John en Priester
Een aparte wedstrijd moet het vooral zijn voor Jeffrey Sarpong. De creatieve nummer tien speelt dit seizoen in het prachtige rood-zwart-groen tenue van de nummer één van Gelderland, maar staat nog onder contract bij de club uit A'dam. Nu hebben we kunnen zien dat het in de beker nou niet helemaal goed ging, maar we hopen dan ook dat hij aankomende zondag revanche kan nemen. Ook John Goossens kwam ooit uit voor de neuzen: zijn jeugd doorliep hij goed bij Jong Ajax en trainer Henk ten Cate haalde hem regelmatig bij de eerste selectie. Ook voor Mitchell Burgzorg is de Arena bekend terrein: hij doorliep hier de jeugdopleiding tot en met de A1 en werd daarna weer weggebonjourd.

Bij Ajax spelen twee voetballers met een rood-zwart-groen verleden. Nou ja, spelen: Robbie Wielaert heeft ieder plekje op de tribunes van de ArenA al eens gehad. Dennis Rommedahl laat bij Ajax zien wat hij bij NEC niet liet zien: gevaarlijk voetbal met zo nu en dan een doelpuntje. De verdediger en aanvaller speelden respectievelijk 164 en 16 officiële duels bij des Nimweegs Trots.

Eerder komen
Stadionverboden, geldboetes, legitimatiecontroles, lange wachttijden en vroeger je bed uit: lang leve Ajax. We moeten niet alleen eerder komen vanwege de zojuist genoemde rompslomp maar ook voor het afscheid van sommige spelers. Één daarvan is Rutger Worm. De Nijmegenaar kan hoogstwaarschijnlijk niet meedoen vanwege zijn rode kaart opgelopen bij Jong NEC, en moet het applaus dus vóór de wedstrijd in ontvangst nemen. Ook moeten we mogelijk afscheid nemen van 'good old' Patrick Pothuizen. Het bijna 38-jarige club-icoon wil zelf graag nog een jaartje eraan vastplakken, maar gezien de financiële situatie van de club is het nog altijd onduidelijk of deze wens ook daadwerkelijk in vervulling zal gaan. Niels Wellenberg en Dominique Kivuvu zijn twijfelgevalletjes, net als Lasse Schöne. De geplaagde aanvaller doet weliswaar mee bij Jong NEC maar is mogelijk nog niet wedstrijdfit voor de laatste wedstrijd. Bij Ajax kunnen Atouba en Lindgren vervroegd op vakantie, ook zij zitten in de ziekenboeg. Het stadion is voor de gelegenheid al om 13:00 geopend, om 14:00 wordt er afscheid genomen en om 14:30 fluit leidsman Ruud Bossen af.

Maurice Graef was de speler die de eerste overwinning in de historie op Ajax inleidde: hij maakte in 1996 de 1-0. Deze week liet hij van zich horen in Elf. Mooie woorden om mee af te sluiten:

"Ik denk dat Ajax met haar hoofd al bij de bekerfinale is. Dit is een leuk wedstrijdje tussendoor. ‘Dit doen we wel even’. Als NEC in het begin stand houdt, geef ik ze zeker een kans. Ik zet in op een 1-0 zege. En dan speelt FC Twente gelijk bij NAC Breda", lacht hij. "Nee, FC Twente wint gewoon. Daar maak ik me geen zorgen over. Zij worden kampioen."

Bennieboy

Afbeelding


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr apr 30, 2010 9:29 am

Maar volgens BanJovi leeft 't hillemoal niet in Nijmeguh...
Ik haal het meer uit het feit dat er zoveel kaarten worden aangeboden voor de hoofdprijs. Mijn conclusie is dan dat al die kaarthouders het niet zo heel veel interesseert wat NEC doet ondag.

Van mij mogen ze verliezen hoor. Er staat toch niets meer op het spel. En NEC weet heel goed wat slecht voetbal en verliezen is, dus waarom zondag niet?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr apr 30, 2010 9:34 am

Dat snap ik ook niet zo; maar je moet nu ook weer niet doen alsof de hele Goffert rood-wit gekleurd zou zijn.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr apr 30, 2010 2:02 pm

Neej, dat zal ook niet gebeuren, want daarvoor zijn de regeltjes aangescherpt. :-).

We zullen zondag wel zien.... ben er vooralsnog helemaal niet echt mee bezig.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie