Willem II 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Kowalczyk » ma mei 17, 2010 3:17 pm

Oké, nou hoor ik dus iemand beweren dat RKC Waalwijk (!!) bij een eventueel failissement van Willem II in de Eredivisie mag blijven.

Dus niet Sparta, of alsnog de Eagles tot winnaar uitroepen, maar RKC.

Dat slaat echt als een tang op een varken. Kan toch niet waar zijn? Weet iemand wat de regel is?

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door LucaS » ma mei 17, 2010 3:19 pm

Ja, als er een van de ploegen tijdens de competitie (en dat loopt volgens mij tot ergens in juni) failliet gaat, dan zal er geen ploeg rechtstreeks degraderen. Dus de KNVB heeft de keuze, of RKC niet laten degraderen, of de play-offs overnieuw laten spelen.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door goodfella » ma mei 17, 2010 4:01 pm

Hopelijk schiet de gemeente niet te hulp. Dat is maatschappelijk onaanvaardbaar. Dan maar failliet laten gaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Duke » ma mei 17, 2010 4:35 pm

Als Willem II echt failliet gaat, dan lijken me Go Ahead en Sparta de eerste gegadigden om die plaats in te nemen, en niet RKC dat nota bene lager is geëindigd dan Sparta. Maar ik lees ook verhalen over een fusie tussen RKC en Willem II. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Kowalczyk » ma mei 17, 2010 4:45 pm

goodfella schreef:Hopelijk schiet de gemeente niet te hulp. Dat is maatschappelijk onaanvaardbaar. Dan maar failliet laten gaan.
De gemeente gaat er zeker niet nog eens inspringen. Tilburg gaat hetzelfde zeggen als Arnhem: we hebben het 1x gedaan, en 2x, maar 3x? Doei, dat kunnen we niet verkopen. Vitesse kwam vervolgens onder curatele te staan: elke uitgave van meer dan 50.000 euro moest worden voorgelegd en goedgekeurd aan de gemeente. Misschien dat Tilburg ook tot zo'n harde sanering bereid is. Vitesse heeft dat uiteindelijk overleefd.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Duke » ma mei 17, 2010 4:50 pm

Op zich wel jammer als een 'klassieke' club als Willem II zou verdwijnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Oscarito » ma mei 17, 2010 5:24 pm

Oud nieuws natuurlijk. Dit was volgens mij al drie maanden geleden bekend.
Maar goed ik heb zelfs helemaal niets met de club maar een faillissement hoeft nou ook weer niet. Zou zonde zijn als WII verdwijnt.

Overigens zou ik het wel belachelijk vinden als RKC Waalwijk erin blijft eventueel via een fusie ipv Sparta Rotterdam of dat GAE promoveert. Ja, GAE was enkele jaren geleden ook bijna failliet en Sparta Rotterdam zit ook niet ver van de rand af maar de ranglijst zou ten alle tijde het hoogste woord moeten hebben. Een play-off tussen GAE en Sparta klinkt hoe gek het ook is het meest logisch. Het kan niet zo zijn dat een club die als 18e is geëindigd voorrang krijgt op een club die als 16e is geëindigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door goodfella » ma mei 17, 2010 5:28 pm

Waarom zou je Willem II niet failliet kunnen laten gaan? Kom op zeg. Het is niet te verantwoorden om gemeenschapsgeld in die bodemloze put te blijven gooien. Er komen economisch barre tijden aan. Gewoon laten afvloeien naar de zondag zesde klasse.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Marillion » ma mei 17, 2010 5:31 pm

KNVB: Bestuur beslist bij faillissement

Als Willem II de licentie voor het spelen van betaald voetbal kwijtraakt, bepaalt het bestuur betaald voetbal hoe en door wie de plek van de Tilburgers in de eredivisie wordt overgenomen. Dat vertelde een woordvoerster van de KNVB maandag.

''De reglementen voorzien op voorhand niet in deze situatie'', aldus de woordvoerster. ''Als Willem II de licentie kwijtraakt, is dit een zaak voor het bestuur betaald voetbal. Zij moeten dan een beslissing nemen.'' De eredivisie zal sowieso uit achttien clubs blijven bestaan. Het bestuur betaald voetbal neemt een beslissing op basis van sportieve gronden. Willem II heeft grote financiële problemen, zo maakte maandag bekend.

Bron: Nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Rooie » ma mei 17, 2010 7:08 pm

Kowalczyk schreef:Oké, nou hoor ik dus iemand beweren dat RKC Waalwijk (!!) bij een eventueel failissement van Willem II in de Eredivisie mag blijven.

Dus niet Sparta, of alsnog de Eagles tot winnaar uitroepen, maar RKC.

Dat slaat echt als een tang op een varken. Kan toch niet waar zijn? Weet iemand wat de regel is?

K.
Ik zou dan opteren voor de nr. 2 van de Jupiler League.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door peter » ma mei 17, 2010 7:09 pm

Ik voor de nr. 17 van de Eredivisie.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Rooie » ma mei 17, 2010 7:22 pm

Dat is toch Willem II?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door LucaS » ma mei 17, 2010 7:23 pm

Nee, RKC
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Marillion » ma mei 17, 2010 7:27 pm

RKC zou wat mij betreft echt de minst logische optie zijn. Waarom zouden zij er nu meer recht op hebben dan Sparta? Sparta is boven RKC geëindigd en degradeerde pas via de nacompetitie terwijl RKC rechtstreeks naar de Jupiler League moest.

Nee, wat mij betreft komt er maar één club in aanmerking en dat is Sparta.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Daily Blind » ma mei 17, 2010 7:28 pm

Benji schreef:
Kowalczyk schreef:Oké, nou hoor ik dus iemand beweren dat RKC Waalwijk (!!) bij een eventueel failissement van Willem II in de Eredivisie mag blijven.

Dus niet Sparta, of alsnog de Eagles tot winnaar uitroepen, maar RKC.

Dat slaat echt als een tang op een varken. Kan toch niet waar zijn? Weet iemand wat de regel is?

K.
Ik zou dan opteren voor de nr. 2 van de Jupiler League.
GAE zou de terechte vervanger zijn. Die hebben desnoods tot de laatste dag om de plek van Willem II gestreden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 17, 2010 7:33 pm

Ik zou opteren voor een nieuwe nacompetitie, eventueel met minder ploegen. In feite heeft geen enkele club er recht op, dus een ploeg 'aanwijzen' is per definitie discutabel.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door wimpey » ma mei 17, 2010 7:34 pm

Als KNVB verkoop je dan toch de licentie van Willem II aan de hoogste bieder? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door peter » ma mei 17, 2010 8:12 pm

Zlatan Son of God schreef:
Benji schreef:
Kowalczyk schreef:Oké, nou hoor ik dus iemand beweren dat RKC Waalwijk (!!) bij een eventueel failissement van Willem II in de Eredivisie mag blijven.

Dus niet Sparta, of alsnog de Eagles tot winnaar uitroepen, maar RKC.

Dat slaat echt als een tang op een varken. Kan toch niet waar zijn? Weet iemand wat de regel is?

K.
Ik zou dan opteren voor de nr. 2 van de Jupiler League.
GAE zou de terechte vervanger zijn. Die hebben desnoods tot de laatste dag om de plek van Willem II gestreden.
Hoezo dat dan? De nummer 6 van de Eerste Divisie krijgt de credits?

Nummer 16 van de Eredivisie bedoel ik. Sparta dus.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door mattie » ma mei 17, 2010 8:35 pm

wimpey schreef:Als KNVB verkoop je dan toch de licentie van Willem II aan de hoogste bieder? :hypocrite.gif:
of aan diegene die het meest financieel zijn zaakjes op orde heeft...

RKC heeft veel problemen gehad en heeft div. malen bij de gemeente/burgers aangeklopt.

GAE ? men zegt dat ze daar gezond zijn. Zelfde geldt dacht ik voor sparta.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Duke » ma mei 17, 2010 9:42 pm

Het einde is in zicht voor Willem II
Van onze verslaggever Raoul du Pré op 17 mei '10, 09:25, bijgewerkt 17 mei '10, 22:19

TILBURG - De schuldenlast van Willem II is opgelopen tot 4,8 miljoen euro. De Tilburgse eredivisieclub kampt daarnaast met een acuut liquiditeitsprobeem van 700.000 euro. Als er niets gebeurt, loopt dat bedrag in juni op tot anderhalf miljoen euro.

Een dag na de euforie over het verlengde verblijf in de eredivisie blijkt Willem II aan de rand van de financiële afgrond te staan. De Tilburgse voetbalclub kampt met een acuut gat in de begroting van 1,5 miljoen euro en kan daardoor de belasting en de salarissen van spelers en ander personeel in de maanden mei en juni niet betalen.

Redding kan volgens interim-bestuurder Paul Bottelier alleen komen van de gemeente, die volgens hem de morele plicht heeft om te helpen. ‘Anders gaat de tent hier over twee weken echt op slot.’

Geschokt
Na een gesprek met Bottelier reageerde wethouder Jan Hamming (PvdA) maandagavond namens het gemeentebestuur geschokt maar ook welwillend. De stad wil de komende dagen ‘praten over een oplossing’, maar stelt wel voorwaarden: de begroting moet op orde worden gebracht en er moet deugdelijk financieel toezicht komen.

‘Daar heeft het nogal aan ontbroken’, aldus Hamming. Ook zegt hij alleen te willen helpen als andere sponsors eveneens die bereidheid tonen. ‘De gemeente kan niet alleen voor de problemen opdraaien.’

Huishoudboekje
Bottelier, die dit voorjaar als kwartiermaker de opdracht kreeg intern orde op zaken te stellen, gunde de buitenwacht maandag een onthutsend kijkje in het huishoudboekje. Onder leiding van de begin dit jaar afgetreden voorzitter Hans Verbunt zette de club een positief eigen vermogen van 4 miljoen euro in twee jaar om tot een schuldenlast van 4,8 miljoen euro. De inkomsten uit sponsorcontracten, tv-rechten en kaartverkoop werden te hoog ingeschat terwijl de kosten van de spelersgroep juist veel sneller stegen dan voorzien.

Willem II geeft 78 procent van zijn begroting uit aan spelerssalarissen. De Voetbalbond KNVB acht 60 procent maximaal voor een gezonde club. De opbrengst van enkele lucratieve transfers (Dembélé en El Hamdaoui naar AZ voor in totaal 11 miljoen euro) was onvoldoende om die kosten op te vangen. Bottelier kende deze cijfers al wat langer, maar bracht ze niet naar buiten om geen onnodige onrust te creëren zolang de club nog was verwikkeld in de strijd tegen degradatie. ‘We vreesden dat het demotiverend zou werken op de spelers.’

Verwachte inkomsten
Hij zegt dat hij zich kan voorstellen dat ‘burgers zich verbazen over hoe een voetbalbedrijf met z’n financiën omgaat’. Er is in Tilburg een ‘niet erg solide’ beleid gevoerd, zegt hij. ‘Het was gebruikelijk tekorten aan te vullen door de verwachte inkomsten van het volgend jaar naar voren te halen. Daar begin ik niet aan. Dat is slechts het verschuiven van het probleem.’

Alle mogelijkheden om de tekorten op een gezonde bedrijfsmatige manier aan te vullen, zijn uitgeput, zegt Bottelier. In de begroting voor komend jaar is al fors gesneden: de spelerssalarissen worden met gemiddeld 37 procent verlaagd en 19 spelers vertrekken.

Geen sponsors
De club zegt ook weinig mogelijkheden te zien nog sponsors te vinden die de club tegemoet willen komen, na de eerdere reddingsactie in het najaar. Een mogelijke nieuwe shirtsponsor wil pas zaken doen als de club de acute financiële nood gelenigd heeft.

Bottelier zegt geen subsidie te willen van de stad, maar vindt wel dat het gemeentebestuur de plicht heeft om te helpen. Hij verwijst naar 2004, toen het water de club ook al aan de lippen stond en de gemeente redding bracht met de overname van het stadion.

Nadelig
Die deal blijkt bij nader inzien zeer nadelig voor de club, zegt Bottelier: over een periode van 27 jaar kost de aankoop de gemeente 25,3 miljoen euro, terwijl indertijd met de club werd afgesproken dat in die jaren 36,3 miljoen huur zou worden betaald. ‘De gemeente verdient dus 11 miljoen aan het voetbal. Ik zie niet in waarom dat nodig is. Wij willen geen subsidie, maar gewoon ons geld terug.’

Bottelier erkent dat de gemeente eerder dit seizoen de jaarlijkse huur al met zes ton verlaagde. ‘Maar dan blijft er altijd nog 6 miljoen over die wij te veel betalen.’ Hij wijst erop dat de Tilburgse theaters jaarlijks 4 miljoen subsidie ontvangen en daarmee 159 duizend bezoekers trekken. ‘Willem II is jaarlijks goed voor 260 duizend toeschouwers.’
www.volkskrant.nl

Ik vraag me dan wel af wie die dure spelers zijn, hoe kom je anders aan zo'n hoge salarispost?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Beloki » ma mei 17, 2010 9:49 pm

De buiten-EU spelers en spelers als Demouge, Boutahar wellicht?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Duke » do mei 20, 2010 11:37 am

Willem II legt Zwolle-talent Vossebelt voor drie seizoenen vast

Willem II kan de komende drie jaar beschikken over Niek Vossebelt. De middenvelder wordt volgens Omroep Brabant overgenomen van FC Zwolle, waarvoor hij afgelopen seizoen zijn debuut maakte. De pas achttienjarige speler groeide meteen uit tot basisspeler.

De Tilburgers, die recentelijk bekend maakten in zware financiële nood te verkeren, betalen niks voor de tiener. Vossebelt beschikte in Zwolle over een aflopend contract en ondanks diverse pogingen van de Overijsselaars om de verbintenis te verlengen heeft hij besloten naar Brabant te verkassen.

Dit seizoen kwam Vossebelt 27 keer in actie voor FC Zwolle en was hij goed voor drie doelpunten. Zaakwaarnemer Henk van Ginkel liet vorige maand al weten dat diverse Eredivisionisten belangstelling hadden voor zijn cliënt.
www.voetbalzone.nl

Eerst nog maar even afwachten of ze überhaupt nog bestaan volgend seizoen. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door Jinne » do mei 20, 2010 11:41 am

Raar dat een club in deze situatie dan wel spelers mag halen, ook al is hij dan transfervrij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door peter » do mei 20, 2010 12:41 pm

Zat er al aan te komen. Zwolle had hem ook een contract voorgelegd, maar WillemII betaalt natuurlijk meer en speelt op hoger niveau.

Bij andere bedrijfstakken is er een vacaturestop, maar in het voetbal kun je gewoon lekker investeren. 12000 opleidingskosten en een mooi salaris voor 3 jaar. Kan allemaal als je onder curatele staat. :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2009-2010

Bericht door LucaS » do mei 20, 2010 12:43 pm

WII staat toch niet onder curatele?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie