SC Heerenveen 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door 999 » di mei 18, 2010 12:14 pm

Krijgen we dat ook weer ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 18, 2010 12:17 pm

Ach, anderen komen ook zo vaak terug op oude posts en discussies. Dat is toch het leuke van een forum? Dat al die voetbaldiscussies opgeslagen zijn?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door 999 » di mei 18, 2010 12:22 pm

Okee :smallgrin.gif: . Maar als je veel verschillende meningen ( mensen ) over spelers hebt kun er altijd wel eentje vinden waar je je gelijk bij kan halen.Daarbij, nieuwe trainer, nieuwe ronde .. Afijn, Popov moet weg .. skijken waar ie gaat ballen ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 12:44 pm

Kunnen dus even mijn lijstje bijwerken. :headbang.gif:

Filip Djuricic (komt nog)
Samir Fazli (nog niet gezien)
Martin Lejsal (neuh)
Michal Papadopulos (mwah)
Igor Djuric (geen idee)
Gerry Koning (niets)
Hernán Losada (mwah) edit: (neuh dus)
Oussama Assaidi (mwah)
Lesly Fellinga (neuh)
Pedro Beda (neuh)
Goran Popov (neuh)
Milan Kopic (geen idee nog) edit: (neuh dus)
Radosław Matusiak (neuh)
Bonaventure Kalou (neuh)
Tarik Elyounoussi (neuh)
Viktor Elm (mwah)
Daryl Janmaat (neuh)
Kenny Otigba (geen idee)
Lazaro Atlético (geen idee)
Kenny Steppe (nog geen beeld van)
Michel Poldervaart (geen idee)
Patrik Ingelsten (neuh)
NEW: Arnor Smarason (neuh)

Mislav Rados (geen idee)
Niek Loohuis (geen idee)
Kristian Bak Nielsen (mwah)
Roy Beerens (mwah)
Mark Bloemendaal (geen idee)
Paulo Henrique (neuh)
Christian Grindheim (neuh)
Michal Švec (mwah)
Harmen Kuperus (geen idee)

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Michael_B » di mei 18, 2010 1:02 pm

Top scouting hebben ze daar! :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Hoeladans » di mei 18, 2010 1:14 pm

Peter schreef:Kunnen dus even mijn lijstje bijwerken. :headbang.gif:
Peter schreef:Christian Grindheim (neuh)
Roy Beerens (mwah)
Daryl Janmaat (neuh)
?

Wat Popov betreft: Het eerste jaar was gewoon prima, het afgelopen jaar heeft ie veel fouten gemaakt die tegentreffers opleverden en is daarom ook terecht geslachtofferd. Maar je kunt je ook afvragen in hoeverre het komt doordat de hele defensieve organisatie dramatisch was.

Ik wil het nog wel eens zien bij een andere club.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 18, 2010 1:43 pm

Mwah, vond hem in z'n eerste seizoen was het ook al niets.

Maar goed, we zullen het zien. Eens kijken waar Heerenveen deze zomer allemaal mee op de proppen komt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di mei 18, 2010 3:04 pm

De Dominee schreef:Top scouting hebben ze daar! :hypocrite.gif:
Tja, die scouting dreef blijkbaar volledig op de grillen van Riemer (die ook genoeg miskopen haalde overigens, maar ook regelmatig een voltreffer).

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Chris » di mei 18, 2010 4:25 pm

Hoeladans schreef:
Peter schreef:Kunnen dus even mijn lijstje bijwerken. :headbang.gif:
Peter schreef:Christian Grindheim (neuh)
Roy Beerens (mwah)
Daryl Janmaat (neuh)
?

Wat Popov betreft: Het eerste jaar was gewoon prima, het afgelopen jaar heeft ie veel fouten gemaakt die tegentreffers opleverden en is daarom ook terecht geslachtofferd. Maar je kunt je ook afvragen in hoeverre het komt doordat de hele defensieve organisatie dramatisch was.

Ik wil het nog wel eens zien bij een andere club.
Peter kletst weer eens uit zijn nek*. Een speler is pas geslaagd bij een club als ze vijf seizoen lang 34 wedstrijden hebben gespeeld en in die seizoenen gemiddeld 24 keer hebben gescoord. Dus jah.. Elke speler in de ogen van de Peter is niet goed genoeg en per definitie niet geslaagd. Punt.

*c.q. narren/irriteren/uitlokken.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 6:38 pm

Chris schreef:
Leuk gepresteerd? Deze ploegen (Heerenveen sowieso) over een langere periode constant zich in de top 5 van Nederland gevoetbald. Dat kunnen alleen PSV en Ajax zeggen! Dat is meer dan een leuke prestatie.

Het feit dat er bij elke club een vrachtwagen aan miskopen is, is een feit. Dat is bij Ajax zo, bij Heerenveen en bij PSV. Heb ik hier wel eens vaker onderschreven. Maar H'veen en Groningen hebben wel de zaken goed voor elkaar. Werd er één verkocht; stond de volgende al klaar.. En ze werden goed verkocht. Daar kunnen vele clubs een puntje aan zuigen. Dat is gewoon een goed beleid voeren.
Je moet zelf maar oordelen of ik uit mijn nek lul. Ik pak even jou quote erbij en dan moet je zelf maar oordelen of mijn lijstje uit geslaagden bestaat. Vooral die twee zinnetjes 'ze werden goed verkocht. Daar kunnen vele clubs een puntje aan zuigen'.
Ik kan je daar wel een handje in helpen, want van de meeste spelers weet ik niet eens waar ze terecht zijn gekomen. Popov gaat ook niet 'goed verkocht' worden. Kan ik je nu al vertellen. Maar Groningen en Heerenveen hebben heus de boel goed voor elkaar. Blijf geloven.

Gaat het niet om ontvangen transfersom? Nog een quote dan: Jij vindt een spits geslaagd als hij meer dan 5 goals in een seizoen maakt. Hallelujah, Ingelsten had er al 2 ingeprikt in een klein halfjaartje en was dus prima op weg. Elyounoussi? 6 goals in een seizoen. Wereldtoppert.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 6:47 pm

Overigens moet ik inderdaad zeggen dat een spits in Nederland pas slaagt als hij of heel veel scoort of heel dik verkocht wordt. Suarez is geslaagd, El Hamdaoui is geslaagd, Dost is geslaagd bij Heracles, Nevland geslaagd bij Groningen, Sulejmani bij Heerenveen. Jongens als Henrique, Ingelsten, Elyounoussi, Nilsson, Smarasson en Kalou etc. etc. zijn niet geslaagd. Echt zo moeilijk is dat niet, hoor. Sibon is een prima kracht geweest voor Heerenveen. Naast Sulejmani de beste aanvaller van Heerenveen in de afgelopen jaren. Daar kunnen die dozijn aan Scandi's en weet ik wat meer niet tegenop.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door goodfella » di mei 18, 2010 6:53 pm

Op welke positie is Heerenveen geeindigd? :biggrin.gif:

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Chris » di mei 18, 2010 6:57 pm

Peter schreef:
Chris schreef:
Leuk gepresteerd? Deze ploegen (Heerenveen sowieso) over een langere periode constant zich in de top 5 van Nederland gevoetbald. Dat kunnen alleen PSV en Ajax zeggen! Dat is meer dan een leuke prestatie.

Het feit dat er bij elke club een vrachtwagen aan miskopen is, is een feit. Dat is bij Ajax zo, bij Heerenveen en bij PSV. Heb ik hier wel eens vaker onderschreven. Maar H'veen en Groningen hebben wel de zaken goed voor elkaar. Werd er één verkocht; stond de volgende al klaar.. En ze werden goed verkocht. Daar kunnen vele clubs een puntje aan zuigen. Dat is gewoon een goed beleid voeren.
Je moet zelf maar oordelen of ik uit mijn nek lul. Ik pak even jou quote erbij en dan moet je zelf maar oordelen of mijn lijstje uit geslaagden bestaat. Vooral die twee zinnetjes 'ze werden goed verkocht. Daar kunnen vele clubs een puntje aan zuigen'.
Ik kan je daar wel een handje in helpen, want van de meeste spelers weet ik niet eens waar ze terecht zijn gekomen. Popov gaat ook niet 'goed verkocht' worden. Kan ik je nu al vertellen. Maar Groningen en Heerenveen hebben heus de boel goed voor elkaar. Blijf geloven.

Gaat het niet om ontvangen transfersom? Nog een quote dan: Jij vindt een spits geslaagd als hij meer dan 5 goals in een seizoen maakt. Hallelujah, Ingelsten had er al 2 ingeprikt in een klein halfjaartje en was dus prima op weg. Elyounoussi? 6 goals in een seizoen. Wereldtoppert.
Die zinnetjes kloppen wel. Het ging, uit mijn hoofd, om spelers (Sulejmani, en co) die dik verkocht werden. Dus een beetje jammer dat je die quote'jes nu heel erg selectief gebruikt, om maar voor te stellen dat ik gezegd zou hebben dat het hele scoutingbeleid top is. Die nuance heb ik allang benadrukt namelijk. Jammer dat je die quotes niet selectief kopieert en plakt..

Ik heb jou ook gevraagd om wat geslaagde spelers zijn voor een club, maar daar kreeg ik geen reactie op. I.m.o zijn Grindheim (3 seizoenen bijna alles gespeeld), Beerens (redelijk veel goals + assists) en Janmaat (jonge speler, zijn eerste volledige seizoen) goede aankopen.

Gaarne goed quoten: "Jij vindt een spits geslaagd als hij meer dan 5 goals in een seizoen maakt." Moet zijn: een spits dient minimaal 5 goals te maken in zijn eerste seizoen."

Dat vind ik nogal een verschil, vooral als het een jonge speler uit het buitenland betreft. Zo'n speler heeft de nodige aanpassingsproblemen. Maar ik heb ondertussen nog steeds niets van jou gehoord. Dat mwoah en neuh dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Chris a.k.a Giiser

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door goodfella » di mei 18, 2010 6:59 pm

Jij legt de lat gewoon lager, Chris.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 7:01 pm

Die Neuh zijn allemaal mislukte spelers. Nogmaals, 5 goals of meer in het eerste seizoen maakt toch nog geen spits geslaagd? Die Elouyanoussi kun je onmogelijk geslaagd noemen?

Mijn post is toch echt heel helder. In Nederland ben je als spits geslaagd als je bakken met goals maakt en/of een dikke transfer pakt. Nogmaals, Sulejmani en Sibon bij Heerenveen hebben het waar gemaakt. Die 20 anderen niet. Assaidi? Kan je nu al wel vertellen dat het niets wordt, maar ik geef hem een mwah temeer omdat hij nog bij Heerenveen speelt. Al die neuhs zijn via de achterdeur afgevoerd. Spelen nu allemaal bij Bal op 't Dak 3.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Chris » di mei 18, 2010 7:02 pm

Peter schreef:Overigens moet ik inderdaad zeggen dat een spits in Nederland pas slaagt als hij of heel veel scoort of heel dik verkocht wordt. Suarez is geslaagd, El Hamdaoui is geslaagd, Dost is geslaagd bij Heracles, Nevland geslaagd bij Groningen, Sulejmani bij Heerenveen. Jongens als Henrique, Ingelsten, Elyounoussi, Nilsson, Smarasson en Kalou etc. etc. zijn niet geslaagd. Echt zo moeilijk is dat niet, hoor. Sibon is een prima kracht geweest voor Heerenveen. Naast Sulejmani de beste aanvaller van Heerenveen in de afgelopen jaren. Daar kunnen die dozijn aan Scandi's en weet ik wat meer niet tegenop.
Waarom zijn spelers als NIlsson en Henrique niet geslaagd voor Heerenveen? Hebben net zoveel gepresteerd als Dost bij Heracles. Uit mijn hoofd hebben zijn ook in een seizoen rond de 10, 11 goals gemaakt. Is dat werkelijk dan zo'n groot verschil met Dost?

Waarom is Sibon wel een gewaardeerde kracht maar Grindheim en Beerens niet?
Chris a.k.a Giiser

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Chris » di mei 18, 2010 7:03 pm

goodfella schreef:Jij legt de lat gewoon lager, Chris.
Ik heb het ook over Heerenveen.. Dan geldt net zoals bij Twente, AZ, Feijenoord andere eisen. Dat is toch logisch?
Chris a.k.a Giiser

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door wimpey » di mei 18, 2010 7:06 pm

Peter schreef:Die Neuh zijn allemaal mislukte spelers.
En dan ben je nog lief voor Bak Nielsen, vind ik.

Heerenveen moet dat Scandinavie eens effe links laten liggen. Daar kunnen ze goed hockeyen en langlaufen. Voetballen heel wat minder...
Enganche schreef: :hypocrite.gif:
Zit je er ook wel eens naast? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door goodfella » di mei 18, 2010 7:10 pm

Chris schreef:
goodfella schreef:Jij legt de lat gewoon lager, Chris.
Ik heb het ook over Heerenveen.. Dan geldt net zoals bij Twente, AZ, Feijenoord andere eisen. Dat is toch logisch?
Dus bij die clubs moeten ze ook voor plek 12 gaan? :blub.gif:

Heerenveen vind ik helemaal niets. De mensen daar vinden vooral zichzelf zo geweldig. Lopen nog steeds te pochen, omdat ze ooit van Nistelrooy hebben gescout. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 7:11 pm

Chris schreef:
Peter schreef:Overigens moet ik inderdaad zeggen dat een spits in Nederland pas slaagt als hij of heel veel scoort of heel dik verkocht wordt. Suarez is geslaagd, El Hamdaoui is geslaagd, Dost is geslaagd bij Heracles, Nevland geslaagd bij Groningen, Sulejmani bij Heerenveen. Jongens als Henrique, Ingelsten, Elyounoussi, Nilsson, Smarasson en Kalou etc. etc. zijn niet geslaagd. Echt zo moeilijk is dat niet, hoor. Sibon is een prima kracht geweest voor Heerenveen. Naast Sulejmani de beste aanvaller van Heerenveen in de afgelopen jaren. Daar kunnen die dozijn aan Scandi's en weet ik wat meer niet tegenop.
Waarom zijn spelers als NIlsson en Henrique niet geslaagd voor Heerenveen? Hebben net zoveel gepresteerd als Dost bij Heracles. Uit mijn hoofd hebben zijn ook in een seizoen rond de 10, 11 goals gemaakt. Is dat werkelijk dan zo'n groot verschil met Dost?

Waarom is Sibon wel een gewaardeerde kracht maar Grindheim en Beerens niet?
Beerens en Grindheim noem ik niet als misperen, hoor. Ik noem ze dan ook nergens. Gewoon nuttige krachten. Ik heb het over Kopic, Smarason, Haglund, etc. etc. voorbeelden. De neuh-tjes (zie mijn post, je kan ze niet missen, want het zijn er veul).

Jij vindt serieus dat Henrique geslaagd is en dat er geen verschil is met Dost? Dost schiet er 14 in bij een clubje als Heracles en gaat voor miljoenen naar Heerenveen. Henrique is aan lager wal geraakt en zien we nooit meer terug bij Heerenveen. Nilsson? Gewoon een prutser die jullie aardig hebben weten te slijten. Maar ik verwacht misschien wel teveel van Heerenveen. Ik vergelijk ze met de subtop en ik moet ze misschien vergelijken met middenmoters als NEC en Roda.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 7:13 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Die Neuh zijn allemaal mislukte spelers.
En dan ben je nog lief voor Bak Nielsen, vind ik.
Serieus, ik vind dat ik nog positief ben. Bak Nielsen en Assaidi krijgen volgend jaar een neuh.

Overigens zie ik dat ik ten onrechte Grindheim een neuh heb gegeven. Die is gewoon mwah. Basisklant met Heerenveen als top. Niveautje Beerens.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door Hoeladans » di mei 18, 2010 8:49 pm

Peter schreef:
Chris schreef:
Peter schreef:Overigens moet ik inderdaad zeggen dat een spits in Nederland pas slaagt als hij of heel veel scoort of heel dik verkocht wordt. Suarez is geslaagd, El Hamdaoui is geslaagd, Dost is geslaagd bij Heracles, Nevland geslaagd bij Groningen, Sulejmani bij Heerenveen. Jongens als Henrique, Ingelsten, Elyounoussi, Nilsson, Smarasson en Kalou etc. etc. zijn niet geslaagd. Echt zo moeilijk is dat niet, hoor. Sibon is een prima kracht geweest voor Heerenveen. Naast Sulejmani de beste aanvaller van Heerenveen in de afgelopen jaren. Daar kunnen die dozijn aan Scandi's en weet ik wat meer niet tegenop.
Waarom zijn spelers als NIlsson en Henrique niet geslaagd voor Heerenveen? Hebben net zoveel gepresteerd als Dost bij Heracles. Uit mijn hoofd hebben zijn ook in een seizoen rond de 10, 11 goals gemaakt. Is dat werkelijk dan zo'n groot verschil met Dost?

Waarom is Sibon wel een gewaardeerde kracht maar Grindheim en Beerens niet?
Beerens en Grindheim noem ik niet als misperen, hoor. Ik noem ze dan ook nergens. Gewoon nuttige krachten. Ik heb het over Kopic, Smarason, Haglund, etc. etc. voorbeelden. De neuh-tjes (zie mijn post, je kan ze niet missen, want het zijn er veul).

Jij vindt serieus dat Henrique geslaagd is en dat er geen verschil is met Dost? Dost schiet er 14 in bij een clubje als Heracles en gaat voor miljoenen naar Heerenveen. Henrique is aan lager wal geraakt en zien we nooit meer terug bij Heerenveen. Nilsson? Gewoon een prutser die jullie aardig hebben weten te slijten. Maar ik verwacht misschien wel teveel van Heerenveen. Ik vergelijk ze met de subtop en ik moet ze misschien vergelijken met middenmoters als NEC en Roda.

Je had Beerens, Grindheim en Janmaat in je rijtje staan, hoor. Zie mijn quote.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 9:31 pm

Beerens noem ik mwah. Janmaat gaat het niet halen denk ik. Domme voetballer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door brigade zuid » di mei 18, 2010 9:59 pm

Peter schreef: Serieus, ik vind dat ik nog positief ben.
Mwah ik vind dat je nogal overdrijft. Papadopulos is voor H'veen gewoon een prima spits maarja die raakt geblesseerd, Beerens is gewoon een prima speler voor H'veen, Smarason vind ik een groot talent, maarja raakt zwaargeblesseerd. Grindheim is gewoon een nuttige kracht en zo'n Henrique bijv. vind ik echt wel wat hebben hoor, hij is alleen zo gek als een deur schijnt het.

En ach ze halen een jaartje geen europees voetbal, mag het een keer.. clubs van vergelijkbare grootte zoals Utreg en Grunn presteren over algemeen veel minder stabiel als H'veen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: SC Heerenveen 2009-2010

Bericht door FlaFlu » wo mei 19, 2010 11:07 am

wimpey schreef:
Enganche schreef: :hypocrite.gif:
Zit je er ook wel eens naast? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nooit!

Doet jeugdzonde Caio het al wat beter bij Frankfurt? :blush.gif:

Plaats reactie