FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:06 am

Rishi schreef:Douglas gaat voor max. 8 miljoen weg..

En de organisatie staat dan wel goed, aanvallend mag er een Messi worden aangetrokken om tot dezelfde prestaties te komen als vorig jaar.
Twente heeft niet de financiele noodzaak om ook maar iemand te laten gaan. Dus voor een bedrag van 8 miljoen gaat Douglas niet. Tenzij hij het zelf op de spits drijft maar dat zie ik niet gebeuren. Hetzelfde geldt voor Ruiz. Voorlopig spelen ze allebei nog bij Twente en is er nog geen officieel bod op wie dan ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » di mei 18, 2010 11:07 am

Wat een onzin. Als er een goede club komt voor die jongens houd je ze niet tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » di mei 18, 2010 11:09 am

Ruiz heeft een clausule van 15 miljoen, dat zal dus betaald moeten worden.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:17 am

joey schreef: Waarom dan? Waarom zou hij niet nu vertrekken??? :confused.gif:
Waarom wel? Hij speelt bij Twente in de CL en heeft al vaak aangegeven dat hij een volgende stap het liefst in Spanje bij een top vier club zet. Zo'n club heeft zich nog niet gemeld bij hem. Als geld voor hem de belangrijkste drijfveer was geweest was hij vorig jaar naar Rusland gegaan en niet naar Twente.
joey schreef: Kortom, je hoopt het. Ik kan me best voorstellen dat je hoopt op een goede transfersom voor deze inmiddels voor Twente tot een probleem geworden speler, maar heb je ook aanwijzingen dat er een club is die hem wil hebben? Als ik McLaren was, zou ik Ruiz meenemen in plaats van een enorm risico te nemen met die maffe Arnoutovic.
Volgens o.a. Derksen zijn er diverse clubs in het linkerrijtje van de Bundesliga die hem graag in willen lijven. Arnautovic is mijn ideale prof ook niet maar een groot talent is het natuurlijk wel, dat kan een blind paard nog zien.
joey schreef: Waarom willen ze hem dan?
De media beweren dat Twente Adriaanse wil. Twente heeft voorlopig nog nul uitspraak gedaan over wie ze willen maar Munsterman is nou niet echt het type om een trainer te nemen die totaal tegen de club cultuur in gaat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 18, 2010 11:19 am

Epi Drost schreef:Ik denk nog steeds dat Ruiz blijft tot de winterstop. Ik geloof wel het Arnautovic naar Wolfsburg gerucht. Arnautovic is een beetje een probleemkind voor ons - hij vindt Twente een gepasseerd station (van gebrek aan zelfvertrouwen heeft ie nooit last gehad) en Munsterman vindt hem een gepasseerd station. Dus als Wolfsburg een leuk bedrag voor hem neer wil leggen, strikje d'rom.
Is helaas voor jullie een risicovolle en eigenlijk domme constructie geweest om zo'n talentvolle jongen te verhuren met een optie tot koop. Dat zie je eigenlijk alleen gebeuren met spelers waar een club vanaf wil. Twente had beter iets lager in kunnen zetten om hem meteen te kunnen verkopen. Nu zal FC Twente er waarschijnlijk beduidend minder voor krijgen.

Epi Drost schreef:Bayern wil blijkbaar ook een flink bedrag (14 miljoen) aftikken voor Douglas. Maar ik moet het allemaal nog zien, vooral ook omdat dit een WK jaar is. Na een WK worden er altijd veel impulsaankopen gedaan.
Er zal best interesse komen voor Douglas, maar ik denk niet dat hij in de filosofie van Van Gaal past.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:21 am

joey schreef:Wat een onzin. Als er een goede club komt voor die jongens houd je ze niet tegen.
Als ze zelf wegwillen houd je ze niet tegen, dat klopt. Maar aangezien die spelers ook makelaars hebben die leven van hun percentage aan doorverkoop kun je er donder op zeggen dat Douglas niet voor een appel en een ei weggaat. Straks in de CL staan Twente spelers meer dan ooit in de internationale etalage en Twente hoeft niks te verkopen. Tel die factoren maar bij elkaar op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » di mei 18, 2010 11:22 am

Aan die etalage heb je niets, want Twente gaat een marginale rol spelen in de CL. Zie AZ afgelopen jaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:22 am

Enganche schreef: Is helaas voor jullie een risicovolle en eigenlijk domme constructie geweest om zo'n talentvolle jongen te verhuren met een optie tot koop. Dat zie je eigenlijk alleen gebeuren met spelers waar een club vanaf wil. Twente had beter iets lager in kunnen zetten om hem meteen te kunnen verkopen. Nu zal FC Twente er waarschijnlijk beduidend minder voor krijgen.
Het was onwerkbaar voor Twente. Hij wou weg en hij wou naar Inter. Inter durfde het risico van koop niet aan toen hij geblesseerd raakte. Maar ik ben het met je eens, een gelukkige constructie was het niet.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door wimpey » di mei 18, 2010 11:23 am

Enganche schreef: Er zal best interesse komen voor Douglas, maar ik denk niet dat hij in de filosofie van Van Gaal past.
Vidic. Nuf said. Is in München Grünewald in de pizzeria aldaar gespot. Zou me verbazen wanneer ie niet naar Bayern gaat.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:27 am

joey schreef:Aan die etalage heb je niets, want Twente gaat een marginale rol spelen in de CL. Zie AZ afgelopen jaar.
Je speelt in ieder geval zes keer tegen grote clubs voor een groot (televisie) publiek.

Ik snap jouw behoefte trouwens niet om zo negatief te doen over Twente. Je kunt het draaien zoals je wilt en ervan vinden wat je wilt maar het gaat enorm goed met de club. In alle aspecten. Doemdenkerij laat je maar op je eigen club los, bij ons is daar geen enkele reden voor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » di mei 18, 2010 11:28 am

Hahaha, grapjas. Ik zeg gewoon waar het op staat. Als Twente in de CL in de pan wordt gehakt door een Europese topclub, dan is dat voor de verdedigers geen reclame.

Waarom denk je dat McLaren vertrekt? Zijn marktwaarde is nu optimaal.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door LucaS » di mei 18, 2010 11:30 am

Nou, als een speler weg wil gaat ie weg. Natuurlijk heeft Twente de verliezen van vorig jaart prima opgevangen, maar de vraag is even of de scouting elk jaar een nieuwe Ruiz ophoest. Je kan wel veel geld hebben, maar wie komt er naar Nederland of gaat binnen Nederland van de topclubs naar Twente?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di mei 18, 2010 11:37 am

Dat lijkt me niet, LucaS. Ceesay was nota bene eerste keus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door 999 » di mei 18, 2010 11:38 am

Nou doemdenkerij ?.Misschien valt het allemaal op het einde wel mee.Maar je trainer vertrekt, je spits ( die toch een belangrijk deel van de manier van spelen dat bij Fc Twente past bepaald ) en spelmaker gaan weg ( en brengen niks op ).Aan je sterspeler en rots in de branding in de achterhoede wordt flink aan getrokken ..

Dan zullen er toch vervangers moeten komen die er meteen moeten staan.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:41 am

LucaS schreef:Nou, als een speler weg wil gaat ie weg. Natuurlijk heeft Twente de verliezen van vorig jaart prima opgevangen, maar de vraag is even of de scouting elk jaar een nieuwe Ruiz ophoest. Je kan wel veel geld hebben, maar wie komt er naar Nederland of gaat binnen Nederland van de topclubs naar Twente?
Het is wel komisch hoe jullie om het hardst jullie zelf en elkaar ervan proberen te overtuigen dat Twente implodeert het volgende seizoen. Een club die met een begroting van 28 tot 32 miljoen twee seizoenen achter elkaar leuk mee kan doen in de top van de eredvisie ondanks dat het in elke transferperiode belangrijke spelers verliest kan dat ook met 44 miljoen. De eredivisie is niet van het niveau dat je absolute topspelers nodig hebt om in de top drie mee te draaien. En de CL is een illusie voor iedere Nederlandse club, ook voor Ajax.

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door LucaS » di mei 18, 2010 11:44 am

Ach, je kan dat zo zien. Ik ben er niet van overtuigd dat Twente volgend jaar wegvalt. Maar ik ben er ook nog niet zo zeker van, zoals jij wel lijkt, dat Twente zich blijvend in de top 3 heeft gevestigd. Dat is allemaal niet zo eenvoudig.
En een elftal bij elkaar kopen, elk jaar opnieuw, dat kampioen wordt? Ik ben benieuwd, je hebt erg veel vertrouwen in de scouting en de aantrekkingskracht van Twente.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Scherrer » di mei 18, 2010 11:46 am

Epi Drost schreef:
LucaS schreef:Nou, als een speler weg wil gaat ie weg. Natuurlijk heeft Twente de verliezen van vorig jaart prima opgevangen, maar de vraag is even of de scouting elk jaar een nieuwe Ruiz ophoest. Je kan wel veel geld hebben, maar wie komt er naar Nederland of gaat binnen Nederland van de topclubs naar Twente?
Het is wel komisch hoe jullie om het hardst jullie zelf en elkaar ervan proberen te overtuigen dat Twente implodeert het volgende seizoen. Een club die met een begroting van 28 tot 32 miljoen twee seizoenen achter elkaar leuk mee kan doen in de top van de eredvisie ondanks dat het in elke transferperiode belangrijke spelers verliest kan dat ook met 44 miljoen. De eredivisie is niet van het niveau dat je absolute topspelers nodig hebt om in de top drie mee te draaien. En de CL is een illusie voor iedere Nederlandse club, ook voor Ajax.
Denkt iedereen in Twente zo lichtzinnig en onverschillig over het vertrek van 4 of 5 sterkhouders? Zoja, dan hebben we de komende jaren geen last meer van jullie. In het verleden behaalde resultaten bieden namelijk verdraaid weinig garantie voor de toekomst. Want volgens jouw 'redenatie' zou Ajax nu met gemak de CL kunnen winnen, want dat deden we in het verleden met een begrting die een kwart van de huidige was óók. Er is - volgens jouw logica - geen enkele reden te vermoeden dat we dat nu met een vier-keer-zo-hoge begroting níet zouden kunnen. Vast. :smallgrin.gif:
***

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:50 am

999 schreef:Nou doemdenkerij ?.Misschien valt het allemaal op het einde wel mee.Maar je trainer vertrekt, je spits ( die toch een belangrijk deel van de manier van spelen dat bij Fc Twente past bepaald ) en spelmaker gaan weg ( en brengen niks op ).Aan je sterspeler en rots in de branding in de achterhoede wordt flink aan getrokken ..

Dan zullen er toch vervangers moeten komen die er meteen moeten staan.
Dat is de realiteit voor een club als Twente. We zijn de afgelopen twee jaar een heel elftal aan basisspelers kwijtgeraakt. Waarom jullie denken dat we dat deze keer niet op kunnen vangen terwijl we aan status flink gewonnen hebben en significant meer te besteden hebben dan voorheen is mij een raadsel.

Hoe Twente ook presteert dit seizoen, de club groeit gewoon door, het stadion wordt stap voor stap uitgebreid, de begroting gaat steeds verder omhoog, met of zonder inkomsten uit Europees voetbal. Jullie hebben de neiging om de kop daarover in het zand te steken maar het is de realiteit, of je het nou leuk vindt of niet. En voor ik daar weer commentaar op krijg: natuurlijk krijgen we nooit de status van een Ajax of een Feyenoord. Maar dat interesseert ons werkelijk waar geen ene moer. De club is van de regio en de regio is al jaren, al lang voor Twente kampioen werd, helemaal gek van de club, en dan heb ik het niet eens alleen maar over voetbalsupporters.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 11:54 am

LucaS schreef:Ach, je kan dat zo zien. Ik ben er niet van overtuigd dat Twente volgend jaar wegvalt. Maar ik ben er ook nog niet zo zeker van, zoals jij wel lijkt, dat Twente zich blijvend in de top 3 heeft gevestigd. Dat is allemaal niet zo eenvoudig.
En een elftal bij elkaar kopen, elk jaar opnieuw, dat kampioen wordt? Ik ben benieuwd, je hebt erg veel vertrouwen in de scouting en de aantrekkingskracht van Twente.
Niets is zeker in voetbal. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Twente niet alleen over voetbal gaat. Er zit een enorme verbondenheid met de regio en alle lagen van de Twentse samenleving. Dat is een band die met of zonder resultaat niet verdwijnt en een basis waarop de club verder zal groeien. Natuurlijk zal er af en toe een mislukt seizoen tussen zitten - dat heeft zelfs Ajax. Maar er zit in het algemeen een stijgende lijn in bij Twente.

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door LucaS » di mei 18, 2010 11:55 am

Je bent nog arroganter dan het vooroordeel mbt de gemiddelde Ajacied.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door 999 » di mei 18, 2010 11:58 am

Epi Drost schreef:
999 schreef:Nou doemdenkerij ?.Misschien valt het allemaal op het einde wel mee.Maar je trainer vertrekt, je spits ( die toch een belangrijk deel van de manier van spelen dat bij Fc Twente past bepaald ) en spelmaker gaan weg ( en brengen niks op ).Aan je sterspeler en rots in de branding in de achterhoede wordt flink aan getrokken ..

Dan zullen er toch vervangers moeten komen die er meteen moeten staan.
Dat is de realiteit voor een club als Twente. We zijn de afgelopen twee jaar een heel elftal aan basisspelers kwijtgeraakt. Waarom jullie denken dat we dat deze keer niet op kunnen vangen terwijl we aan status flink gewonnen hebben en significant meer te besteden hebben dan voorheen is mij een raadsel.

Hoe Twente ook presteert dit seizoen, de club groeit gewoon door, het stadion wordt stap voor stap uitgebreid, de begroting gaat steeds verder omhoog, met of zonder inkomsten uit Europees voetbal. Jullie hebben de neiging om de kop daarover in het zand te steken maar het is de realiteit, of je het nou leuk vindt of niet. En voor ik daar weer commentaar op krijg: natuurlijk krijgen we nooit de status van een Ajax of een Feyenoord. Maar dat interesseert ons werkelijk waar geen ene moer. De club is van de regio en de regio is al jaren, al lang voor Twente kampioen werd, helemaal gek van de club, en dan heb ik het niet eens alleen maar over voetbalsupporters.
Je bent de afgelopen twee jaar een heel elftal aan basisspelers kwijt geraakt ?.Heb ik dan iets gemist ?.

Wij hebben niet de neiging om de kop in het zand te steken.Maar we zijn door de jaren heen wel ietsje realistischer geworden bij het idee dat gaande spelers, ondanks de transfersommen die je daar voor ontvangt, vervangen kunnen worden door gelijkwaardige spelers.Zelfs als je CL. speelt is de Nederlandse competitie niet intersant genoeg voor heel veel spelers.

Natuurlijk zal de regio gek zijn op de club, zolang het blijft winnen natuurlijk, zolang de regio mee kan " profiteren " van de successen.

Maar wat voor rol denk jij dat FC Twente gaat spelen in de voorronde CL. ?.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Hoeladans » di mei 18, 2010 12:01 pm

LucaS schreef:Je bent nog arroganter dan het vooroordeel mbt de gemiddelde Ajacied.

Inderdaad zeg. :excited.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Scherrer » di mei 18, 2010 12:09 pm

Hoeladans schreef:
LucaS schreef:Je bent nog arroganter dan het vooroordeel mbt de gemiddelde Ajacied.

Inderdaad zeg. :excited.gif:
Ik denk dat het met name domheid en onwetendheid is, niet zo zeer arrogantie. Hij snapt niet dat bij het aankopen van spelers een enorme factor geluk meespeelt en dat Twente met het halen van Ruiz en Stoch afgelopen seizoen ook gewoon mazzel heeft gehad. Hij denkt blijkbaar dat Twente een soort van heilige graal op het gebied van aankopen heeft gevonden en altijd goede vervangers voor vertrekkende spelers zal blijven halen. Terwijl ook zij gewoon keiharde miskopen gaan doen. Er is geen enkele reden om te vermoeden dat Twente op de lange termijn significant beter is in het aankopen van spelers dan andere clubs.

Maargoed, zoals ik al eerder zei, als het bestuur van Twente er net zo makkelijk over denkt hebben we de komende jaren geen enkele last van die club.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47916
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » di mei 18, 2010 12:45 pm

Lees dat Twente interesse heeft in Strootman? Geen sterkhouder, hoor.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Michael_B » di mei 18, 2010 12:51 pm

Kunnen ze beter Falkenburg en Viergever halen met het oog op het vervangen van Perez en (waarschijnlijk) Douglas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie