AFC Haarlem (Ajax 2)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Toppie » vr dec 18, 2009 3:06 pm

V10 Welk nivo :confused.gif: dat van maar 6 spelers

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 3:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door D_skilled » za dec 19, 2009 1:48 am

Vier spelers op huurbasis naar Haarlem

zaterdag 19 december, door NH023, Haarlem, 01:34u, HFC HAARLEM
Vier spelers uit het 2e van Ajax zullen komende winter hoogstwaarschijnlijk de overstap maken naar HFC Haarlem. De satellietclub van Ajax verkeert zowel financieel als sportief in zwaar weer. Door het samenwerkingsverband wil Ajax de club behoeden van degradatie naar de Topklasse die volgend seizoen zal ontstaan.
De spelers die op het lijstje staan om verhuurd te worden zijn, Sergio Padt, Marvin Zeegelaar, Jeffrey Sarpong en Daley Blind.
Alleen de spelers zelf moeten nog hun akkoord geven, dan is de cirkel rond.
Daley heeft al aangegeven er niet negatief tegenover te staan om ervaring op te doen in het eerste elftal, om zo een plek in Ajax 1 te bemachtigen.

Bron: HFC Haarlem
Ik denk dat Sarpong absoluut geen trek heeft om naar Haarlem te gaan. Dat zou ook voor hem zelf een stap in de verkeerde richting zijn. Hij wees eerder dit seizoen al FC Volendam af. Ik kan hem geen ongelijk geven, want met zijn voetbalkwaliteiten en talent hoort hij gewoon in de Eredivisie te voetballen. Hij moet nu stappen gaan maken, geen tijd te verliezen. Zeegelaar zie ik zichzelf ook wel te groot voelen om er te gaan voetballen. Hij zat immers nog aan het begin van het seizoen bij de selectie en kwam uiteindelijk tot een aantal invalbeurten. Het leek alsof hij zich dit seizoen definitief zou spelen in de selectie, maar helaas viel hij na een paar weken uit de toon. Ik gun hem eerlijk gezegd wel beters dan Haarlem. Een laagvlieger of middenmoter in de Eredivisie.

Alleen Padt en Blind zie ik de overstap maken. Padt kan prima ervaring opdoen in de Jupiler League. Beter dan af en toe meespelen in Jong Ajax, omdat Verhoeven en Vermeer in hun ritme moeten blijven. Blind zou bij Haarlem het centrum kunnen vormen met ex-Ajacied Calvin Mac Intosch.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door D_skilled » wo dec 30, 2009 1:39 pm

Trainer Zoutman weg bij HFC Haarlem

Jan Zoutman stapt op als trainer van HFC Haarlem en vertrekt per direct naar IJsselmeervogels. Zoutman tekent een contract voor anderhalf jaar bij de Spakenburgse hoofdklasser.

De financiële malaise en de onzekere situatie bij Haarlem over het voortbestaan van de club zijn de belangrijkste redenen voor Zoutman om te vertrekken.

Hij was 2,5 jaar trainer bij de club uit de Jupiler League. Zoutman volgt bij IJsselmeervogels Haarlemmer Roy Wesseling op die onlangs werd ontslagen
Bron: RTV-NH

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » wo dec 30, 2009 2:32 pm

D_skilled schreef:Alleen Padt en Blind zie ik de overstap maken. Padt kan prima ervaring opdoen in de Jupiler League. Beter dan af en toe meespelen in Jong Ajax, omdat Verhoeven en Vermeer in hun ritme moeten blijven. Blind zou bij Haarlem het centrum kunnen vormen met ex-Ajacied Calvin Mac Intosch.
De VI meldt, dat Blind geen trek had in een overgang naar Haarlem. Daarom is het nooit aan de orde geweest. Hij wil in de eredivisie spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door peter » za jan 02, 2010 12:14 pm

Nieuwe Haarlem-trainer vrijwel zeker afkomstig van Ajax

De kans is groot dat de vacature van trainer bij Haarlem opgevuld wordt door iemand die nu nog werkzaam is bij Ajax. Algemeen manager Johan van Streun van Haarlem zei dat zaterdagochtend in gesprek met RTV Noord-Holland. “Er is een lijstje en dat bespreken we met Ajax”, liet hij weten.” Wie op het lijstje staan, is niet bekend.

Haarlem was de laatste maanden veel in het nieuws vanwege de precaire financiële situatie. De club moest een benefietduel organiseren om extra geld in te zamelen, een initiatief waar veel (oud-)profs aan meewerkten. Deze week verruilde hoofdcoach Jan Zoutman zijn stoeltje bij Haarlem in voor een contract bij amateurvereniging IJsselmeervogels.

Ook aanvoerder Wilmer Kousemaker verliet de eerstedivisionist; hij maakt het seizoen af bij FC Den Bosch. De vraag is nu wie de positie van Zoutman overneemt. Bij Ajax zijn onder meer Hennie Spijkerman, Edmond Claus Frank de Boer en Dennis Bergkamp in bezit van de vereiste papieren. Rob Witschge staat al namens Ajax bij Haarlem op het veld.

VZ
Zal Spijkerman wel worden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Neefkens » za jan 02, 2010 12:32 pm

En wie wordt dan weer hoofd scouting? Toch vdZee om de interesse van PSV af te weren?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 6:29 pm

Dat zou een slechte reden zijn.

Overtoom kiest na half jaar Haarlem voor terugkeer bij Ajax


Tom Overtoom verlaat Haarlem per direct. De negentienjarige middenvelder van Ajax was verhuurd tot het eind van het lopende seizoen, maar heeft in de winterstop besloten om terug te keren naar zijn eigenlijke werkgever.

Overtoom speelde twaalf wedstrijden voor de eerstedivisionist, maar kwam niet tot scoren. De aanvallende middenvelder besloot in de zomer als eerstejaars Jong Ajax-speler bij de streekgenoot spelritme op te doen.

De talentvolle tiener staat nog tot medio 2011 onder contract bij Ajax. Zowel Haarlem als Ajax ging akkoord met de ontbinding van het huurcontract. Haarlem maakt zowel in sportief als in financieel opzicht barre tijden mee. De club is hekkensluiter en staat al weken op de rand van een faillisement.
vz

Die gaat dus terug naar Jong Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Khraa » ma jan 04, 2010 8:29 pm

Wonderlijk dat een speler dit zelf kan beslissen. Nog wonderlijker dat hij liever op de bank bij Jong Ajax zit dan te spelen voor Haarlem.

Jammer voor Ajax, als ze in Haarlem wat op willen zetten zullen er juist meer spelers naartoe moeten.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door peter » ma jan 04, 2010 8:33 pm

Nog een contract tot 2011? Pffff. Die jongen kan er namelijk niets van.

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 1230
Lid geworden op: di feb 08, 2005 3:56 pm
Locatie: Normandie
Contacteer:

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Cedric » ma jan 04, 2010 8:55 pm

HFC Haarlem schreef:MACINTOSH CONTENT MET OVERSTAP NAAR HAARLEM

02-01-2010

Toen zijn contract bij Ajax afgelopen zomer niet werd verlengd, besloot Calvin MacIntosh om zijn geluk te beproeven bij HFC Haarlem. Waar de centrale verdediger in het begin van het seizoen nog moest wennen aan zijn nieuwe club en het niveau, is de 20-jarige Amsterdammer inmiddels een vaste waarde binnen het elftal van Jan Zoutman. "Bij Haarlem leer je meer dan bij jong Ajax."

"Of ik moest wennen aan mijn nieuwe club?" zo herhaalt de centrale verdediger de vraag. "Ik heb twaalf jaar in Amsterdam gespeeld, dus eigenlijk was ik niks anders gewend. Aangezien ik al vrij snel wist dat mijn contract niet zou worden verlengd, ging ik me alvast instellen op een andere werkomgeving. Ik heb gewoon een knop omgezet en daarbij moet ik toegeven, dat er helemaal niet zoveel verschillen zijn."

Volgens MacIntosh komt ervaring in de Jupiler League je carrière alleen maar ten goede: "Het niveau bij Haarlem ligt een stuk hoger dan bij Jong Ajax. Nu speel ik tegen veel meer ervaren aanvallers, terwijl je bij de beloften van Ajax tegen leeftijdgenoten speelt. Ik sta nu tegenover spitsen die al heel wat jaren in het betaalde voetbal erop hebben zitten. Door het hogere niveau worden je ogen geopend en mede daarom leer je hier veel meer dan in Amsterdam."

De Amsterdammer is één van de spelers die het meest in actie is gekomen dit seizoen. Geen slechte cijfers voor een speler die vorig seizoen nog in de A1 van Ajax speelde. "Ik wist dat de kans om basisspeler te worden hier een stuk groter zou zijn, maar dat ik bijna alle wedstrijden zou spelen, had ik niet durven dromen. Individueel gezien gaat het dus goed, maar als team spelen we nog veel te vaak ondermaats. We hebben een ploeg die uitstekend kan voetballen, maar we laten ons vaak te makkelijk aftroeven. Ik ben ervan overtuigd dat er nog voldoende mogelijkheden liggen om een positieve eindklassering te bewerkstelligen," aldus MacIntosh tot slot.

http://www.hfchaarlem.nl/nieuws.html?news=57248
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 05, 2010 6:23 am

Telesport schreef:Spijkerman topkandidaat bij Haarlem

Van onze Telesportredactie

HAARLEM, dinsdag
Ajax heeft Hennie Spijkerman (59) naar voren geschoven als nieuwe trainer van HFC Haarlem. De scoutingcoördinator van de Amsterdammers is bij de club uit de Jupiler League de beoogde opvolger van Jan Zoutman, die per direct naar IJsselmeervogels verkaste.
Spijkerman is oud-trainer van VVV, Emmen en Zwolle en werd in 2006 als assistenttrainer naar de Amsterdam ArenA gehaald door Henk ten Cate, die hij kende uit hun gezamenlijke tijd bij Go Ahead Eagles. Na de komst van Marco van Basten werd Spijkerman weggepromoveerd naar de scouting. Zijn contract loopt komende zomer af.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Thijs » di jan 05, 2010 4:30 pm

En ons aller Hennie wordt het ook, meldt Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door peter » di jan 05, 2010 4:42 pm

Had niet anders verwacht. Zijn rol bij Ajax was namelijk marginaal.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 05, 2010 5:13 pm

Hier maar even plaatsen (ik had nog een forum onder media gevonden):
Ajax.nl schreef:Hennie Spijkerman naar Haarlem
Afbeelding
05 januari 2010
Ajax, HFC Haarlem en Hennie Spijkerman hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Spijkerman, die per direct als hoofdtrainer geplaatst wordt bij Haarlem. De overeenkomst heeft een looptijd tot 1 juli 2010.
Spijkerman, die op 28 oktober 1950 in Zwolle werd geboren, speelde betaald voetbal als keeper van PEC Zwolle en Go Ahead Eagles. Zijn trainersloopbaan begon bij de jeugdopleiding van Go Ahead Eagles, waarna hij ondermeer hoofdtrainer was bij VVV, FC Emmen en FC Zwolle. Spijkerman werd in de zomer van 2006 aangesteld als assistent-trainer bij Ajax. Sinds 1 juli 2008 hield hij zich bij Ajax bezig met de scoutingsafdeling en de samenwerkingsverbanden met buitenlandse clubs. Zijn contract bij Ajax loopt tot en met 30 juni 2010.

Algemeen directeur Rik van den Boog: ,,Het is van belang dat de prestaties van Haarlem verbeteren. Hennie is een zeer ervaren trainer en hij is voor alle partijen de ideale oplossing na het vertrek van Jan Zoutman. Het is een tijdelijke oplossing, voor volgend seizoen wordt een andere trainer aangesteld. Zowel Hennie als Ajax had de intentie al uitgesproken om ook na dit seizoen verder te gaan, in een andere rol. Daarover praten we in maart verder.”

,,Bij Ajax en in mijn directe omgeving is al enige tijd bekend dat ik graag weer op het veld wilde staan”, zegt Hennie Spijkerman. ,,Daarover was ik ook met Ajax in gesprek, om dat voor komend seizoen te realiseren. Ik vind het leuk dat dit nu tussendoor komt, al besef ik wel dat het een hele klus is. Haarlem moet in de Jupiler League blijven en daar gaan we hard mee aan de slag. Ik ga zo snel mogelijk met spelers en staf om de tafel om te bespreken hoe we samen die doelstelling kunnen halen.”

Algemeen Manager van HFC Haarlem Johan van Streun is content met de komt van Spijkerman: ,,De situatie bij Haarlem is bekend. Daarom zijn we erg blij dat we op deze wijze een goede en ervaren hoofdtrainer hebben voor het restant van het seizoen, zonder dat we daar extra uitgaven voor hoeven doen. Hierin blijkt maar weer eens het belang en het grote voordeel van onze samenwerking met Ajax. Ik heb er vertrouwen in dat Spijkerman de juiste snaar bij de spelers weet te raken, zodat de prestaties van Haarlem verbeteren.”
Volgend jaar trainer van Jong Ajax of A1?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door brigade zuid » za jan 09, 2010 1:00 pm

Haarlem komt naar ons toe deze winter!

Vanaf maandag 11 januari zal de selectie van Haarlem een deel van de trainingen op het trainingscomplex van Ajax afwerken. Zo willen beide clubs het onder meer aantrekkelijker maken voor Ajacieden om aan Haarlem verhuurd te worden.

Haarlem zal voortaan op maandag, dinsdag en woensdag op de bijvelden van de Amsterdam ArenA gaan trainen. Daarbij mag Haarlem ook gebruik gaan maken van de faciliteiten. Op de overige dagen zal de eerstedivisionist op het eigen complex trainen.

"Door gebruik te maken van het trainingscomplex van Ajax kunnen we wederom kosten besparen", zegt algemeen manager Johan van Streun in een persbericht. "De samenwerking met Ajax krijgt steeds meer handen en voeten en we zijn zeer content met de mogelijkheid die Ajax ons nu biedt."
Bron: www.voetbalprimeur.nl

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door D_skilled » za jan 09, 2010 3:15 pm

Maandag wordt duidelijk hoeveel en welke talenten van Ajax zich de tweede competitiehelft bij HFC Haarlem in de Jupiler League verder moeten ontwikkelen.

De clubleiding van Ajax heeft met acht Ajacieden gesproken. Het gaat om spelers uit het beloftenteam en de A1 die volgens verwachting uit kunnen groeien tot volwaardige eerste elftalspelers van Ajax of een ander eredivisieclub.

Maandag traint Haarlem voor het eerst op sportpark De Toekomst onder leiding van de nieuwe trainer Hennie Spijkerman.
Bron: RTV-NH.nl

Ik denk dat de A1-spelers die zijn benaderd niet hun fiat zullen geven voor een verhuur aan Haarlem. De kans is namelijk groot dat ze daar op de bank terechtkomen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Khraa » za jan 09, 2010 6:45 pm

Dat zal wel meevallen denk ik. Dat is de reden dat Spijkerman is aangesteld. Die jongens moeten gewoon spelen.

Ik denk dat de spelers van Haarlem een groter probleem hebben.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door peter » za jan 09, 2010 7:16 pm

Ben benieuwd naar de namen. Zeegelaar? Josefzoon? Danilo? Ebecilio? Bonevacia?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Michael_B » za jan 09, 2010 7:24 pm

Neem aan dat ze Overtoom er ook bij rekenen. Josefzoon hoop ik niet, die zie ik liever aanpikken bij de selectie ipv Kennedy.

Wellicht Lazic, Jongebloet, Padt en Will?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 11, 2010 11:57 am

Zeven talenten mogelijk naar Haarlem

In De Telegraaf noemde de door Ajax bij Haarlem geplaatste coach Hennie Spijkerman de namen van zeven spelers die op de nominatie staan de overstap naar Haarlem te maken. "Ajax heeft zeven jongens voorgedragen. Timothy van der Meulen heeft al ingestemd en de kans is groot dat Sergio Padt, Randel Shakison, Nathaniel Will, Tom Overtoom, Danilo en Javier Martina volgen. De jongens hebben begrepen dat ze niet 'over' zijn, maar dat het voor Ajax en henzelf belangrijk is om deze stap te maken. Bij Haarlem kunnen ze zich beter doorontwikkelen."
AN
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Duke » ma jan 11, 2010 12:31 pm

Wat dat betreft maakt de komst van Spijkerman die overstap wel wat makkelijker voor die jongens, ze weten dat ze nog steeds in beeld zijn. Zo heeft de samenwerking meer waarde.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door D_skilled » ma jan 11, 2010 12:37 pm

En dat ze een paar keer per week op de Toekomst trainen.

Inmiddels hebben vier spelers ingestemd en al hun eerste training in dienst van Haarlem erop zitten.
Vier Ajacieden al bij Haarlem

Vier Ajacieden die hebben toegestemd in een overgang naar HFC Haarlem hebben maandagochtend voor het eerst mee getraind.

Het gaat om de verdedigers Timothy van der Meulen, Randel Shakison en Nathaniel Will, en rechtsbuiten Javier Martina. De vier zijn waarschijnlijk vrijdag al inzetbaar in de uitwedstrijd tegen Helmond Sport. Mogelijk maken later nog meer Ajax-spelers de overstap naar Haarlem.

De eerste training van Haarlem in Amsterdam moest noodgedwongen worden afgewerkt in het krachthonk van de ArenA, omdat de velden niet bespeelbaar waren.
Bron: RTVNH

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 11, 2010 12:53 pm

Keurig. Mooie uitdaging voor die jongens: Haarlem in het betaalde voetbal houden en een eigen carrière in het betaalde voetbal proberen af te dwingen. Eens kijken of er ook mannen tussen de jongens zitten.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 11, 2010 12:53 pm

Allemaal spelers die we waarschijnlijk nooit in Ajax 1 zullen terugzien.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie