PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » wo jun 09, 2010 11:25 am

Jöhnk schreef:Maar Davids zat wel op de bank bij Tottenham.

Stam werd verkeerd gebruikt (aanvoerder, grote leider, lijnenuitzetter). En hij had na dat ene jaar natuurlijk moeten stoppen.
Allemaal waar, maar dat is niet wat Bertje zegt. Die beweert met droge ogen dat Stam en Davids in het buitenland mislukt zijn. Verder van de waarheid kun je niet zijn, die twee zijn jarenlang absolute wereldtop geweest.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » wo jun 09, 2010 11:29 am

Stam was op zeker moment een van de beste, zo niet de beste mandekker van de wereld. Davids heb ik altijd licht overschat gevonden, maar beweren dat hij het niet gemaakt heeft is het andere uiterste.

Jöhnk heeft gelijk, Stam was geen leider. Net zo min als bijvoorbeeld Winter dat was. Je moet oppassen dat je spelers niet in de verkeerde rol duwt.

Onderschat trouwens niet de mentale factor. Kan een speler het nog opbrengen? Zelfs Rijkaard, wiens rentree nu wordt beschouwd als het toppunt van geslaagd, had het heel moeilijk in het eerste jaar. Het verschil tussen de grote competities in het buitenland en de eredivisie is zo groot.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Jesse » wo jun 09, 2010 11:29 am

Wat ik denk dat Bertje bedoelt is dat die spelers het op het moment dat ze gekocht werden (door Ajax of PSV) het niet meer konden brengen bij hun clubs. Anders zouden ze natuurlijk ook niet zo makkelijk verkocht worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » wo jun 09, 2010 11:35 am

Jesse schreef:Wat ik denk dat Bertje bedoelt is dat die spelers het op het moment dat ze gekocht werden (door Ajax of PSV) het niet meer konden brengen bij hun clubs. Anders zouden ze natuurlijk ook niet zo makkelijk verkocht worden.
Dan moet Bertje dat zeggen, maar Bertje zegt dat niet, Bertje zegt vrij simpel dat ze het in het buitenland niet konden brengen. Ik zie nergens 'meer' staan.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Jöhnk » wo jun 09, 2010 11:35 am

Ik ga er ook van uit dat hij dat bedoelde, Jesse. Maar goed ,daar ga ik niet over.

joey schreef:Jöhnk heeft gelijk, Stam was geen leider. Net zo min als bijvoorbeeld Winter dat was. Je moet oppassen dat je spelers niet in de verkeerde rol duwt.
Precies. Dat geldt overigens voor elke aankoop.


Ik wil er trouwens aan toevoegen dat je ook heel erg moet uitkijken met subtoppers die over the hill zijn. Ooijer was al nooit zo'n supertopper, en na een jaar of 34 wordt geen enkele speler meer beter.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Bert » wo jun 09, 2010 12:23 pm

Jesse schreef:Wat ik denk dat Bertje bedoelt is dat die spelers het op het moment dat ze gekocht werden (door Ajax of PSV) het niet meer konden brengen bij hun clubs. Anders zouden ze natuurlijk ook niet zo makkelijk verkocht worden.
Natuurlijk bedoel ik dat. Kom op, zeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Scherrer » wo jun 09, 2010 12:26 pm

Bertje schreef:
Jesse schreef:Wat ik denk dat Bertje bedoelt is dat die spelers het op het moment dat ze gekocht werden (door Ajax of PSV) het niet meer konden brengen bij hun clubs. Anders zouden ze natuurlijk ook niet zo makkelijk verkocht worden.
Natuurlijk bedoel ik dat. Kom op, zeg.
Maar waarom zég je dat dan niet gewoon? :confused.gif:

Had een hoop discussie gescheeld.
***

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Bert » wo jun 09, 2010 12:57 pm

Slecht geformuleerd, woordje vergeten. Weet ik veel.

Lijkt me niet echt iets om een hele discussie aan te wijden, want ik zou toch denken dat iedereen wel zou uitgaan van deze intentie, maar goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door wimpey » wo jun 09, 2010 7:33 pm

joey schreef: Onderschat trouwens niet de mentale factor. Kan een speler het nog opbrengen? Zelfs Rijkaard, wiens rentree nu wordt beschouwd als het toppunt van geslaagd, had het heel moeilijk in het eerste jaar. Het verschil tussen de grote competities in het buitenland en de eredivisie is zo groot.
Omdat ie rechts op het middenveld stond, aanvankelijk. Toen hij tegen het einde van z'n eerste seizoen centraal achterin mocht spelen, werden zowel hij als Ajax daar prompt beter van.

Stam was altijd een puur dienende speler. Om de een of andere reden had ie bij Ajax ineens een heel andere taak.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » do jun 10, 2010 4:52 pm

Afellay houdt HSV nog steeds aan het lijntje...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Rooie » do jun 10, 2010 4:55 pm

Ja, die heeft er duidelijk geen zin in.

PSV lijkt die Hongaar ook nog niet kwijt te raken, Fenerbahce heeft net Stoch overgenomen van Twente. Brands zal het nog even met een lege portemonnee moeten stellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Jöhnk » do jun 10, 2010 5:09 pm

Maar op PN zeggen ze dat er eigenlijk heel veel geld is. :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door wimpey » do jun 10, 2010 6:37 pm

PSV-fans romantiseren hun club graag, is mijn indruk. PSV schijnt de ene na de andere uitstekende beslissing te nemen en wordt desondanks gewoon derde. Op ruime afstand van de clubs voor hen.

Een Ajacied vind gewoon alles kut, na een seizoen met 2,5 punt per wedstrijd en een prijs(je).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Baseman » do jun 10, 2010 8:05 pm

Wij zijn gewoon verwend na al die kampioenschappen op rij, dan zijn 2 mindere jaren geen ramp :kwijl.gif:
Als er de komende 4 jaar geen kampioenschap komt, dan zitten we in dezelfde positie als jullie nu.

PS: Afwachten voor hoeveel Afellay vertrekt en wat ervoor in de plaats komt...Rutten gaf al aan dat Doedel zou blijven, al blijf ik dat een vreemde uitspraak vinden. Maar blijkbaar wil PSV hem nog 1 seizoen behouden.

PPS: Het nieuwe thuistenue is bekend gemaakt:
http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/H ... 102012.htm
Laatst gewijzigd door Baseman op do jun 10, 2010 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door peter » do jun 10, 2010 8:08 pm

Mooi shirt! Beetje Sparta achtig, maar dat mag nu. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » do jun 10, 2010 10:59 pm

En het uitshirt? Wordt dat weer zo'n theedoek?
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Baseman » vr jun 11, 2010 6:59 am

Het huidige uitshirt is erg populair, maar een nieuwe duurt nog een seizoen Joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » vr jun 11, 2010 3:45 pm

PSV contracteert Milos Djordjevic, meldt psv.nl.

En Lewandowski definitief naar Dortmund.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » za jun 12, 2010 11:32 am

Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Rooie » za jun 12, 2010 11:34 am

Het werk van Schuitema en Reker wordt in 1x teniet gedaan. Over enkele jaren weer een mooie saneringsronde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Marillion » za jun 12, 2010 11:57 am

Laat me raden. Bij de interesse speelt het geen enkele rol dat de speler in kwestie uit Zuid-Korea komt en dat hij daardoor commercieel interessant zou kunnen zijn. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » za jun 12, 2010 12:02 pm

Nee hoor. Zij willen daar ook iets te lachen hebben.

SungSungSungSungSung.... :frusty.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » zo jun 13, 2010 10:22 pm

’Geloof is het allerbelangrijkste’

Na een van zijn eerste optredens in het eerste elftal van PSV moest Ibrahim Afellay voor een televisiecamera verschijnen. De frêle middenvelder leek zich geen raad te weten met de situatie, inmiddels alweer jaren geleden. Met afhangende schouders en de blik naar de grond gericht stamelde hij iets onverstaanbaars in de microfoon. Dat was de oude Afellay, zegt hij nu – als volwaardig én gerespecteerd lid van de selectie van het Nederlands elftal. Afellay is gegroeid. „Ik heb mijn plekje gevonden.”


De 24-jarige Nederlandse Marokkaan is een van de spelers die zich in de achterliggende periode van trainingen en oefensessies van Oranje nadrukkelijk profileerde. Afellay is wellicht nog geen speler die in aanmerking komt voor een vaste basisplaats, maar hij schurkt wel nadrukkelijk aan tegen zo’n positie. Nog steeds bescheiden: „Ik doe gewoon mijn best. Probeer keihard te werken. Als de trainer me nodig heeft, zal ik er staan.”

Het is typisch Afellay. Bescheiden jongen, die journalisten nog aanspreekt met u en meneer. Het resultaat van zijn opvoeding, zegt hij daar zelf over. „Ik heb van huis uit normen en waarden meegekregen, probeer me altijd correct op te stellen en netjes te zijn.”

De islam speelt daarin een belangrijke rol. De middenvelder is een gelovig man. Elke dag bidt hij vijf keer, ondanks het jachtige bestaan als profvoetballer. Ook tijdens het WK hoeft hij nauwelijks af te wijken van zijn dagelijkse routine.

Afellay: „Ik voel geen enkele belemmering. Ik kan gewoon de dingen doen die ik in Nederland ook doe. Bidden, stukken lezen uit de Koran. Dat is niet anders dan normaal. En als het een keer niet uitkomt, bijvoorbeeld als we trainen, dan haal ik het later weer in. Als het kan probeer ik het samen met Boulahrouz te doen. Maar komt ook regelmatig voor dat we alleen bidden en lezen, als de ander bijvoorbeeld wordt behandeld.”

„Het geloof is voor mij het allerbelangrijkste in het leven, samen met mijn familie. Ik haal er heel veel kracht en rust uit, zowel in goede als in slechte tijden. Ik heb ook hier veel contact met het thuisfront. Wat dat betreft is het eigenlijk niet anders dan in Eindhoven. Ik denk dat het voor andere jongens, met een gezin, anders is. Ik ben lekker vrijgezel. Dat is nu wel zo makkelijk. Daardoor kan ik ook volledig gefocust zijn op wat ik hier doe. Buiten het Nederlands elftal heb ik eigenlijk geen andere verantwoordelijkheden.”

Die aanpak werkt. Bovendien krijgt hij van bondscoach Bert van Marwijk een meer aanvallende rol dan bij PSV, waar hij het afgelopen seizoen vooral als defensieve middenvelder opereerde. Zonder zich af te zetten tegen PSV-trainer Fred Rutten zegt hij daarover: „Vraag iedere voetballiefhebber wat hij het liefste doet: aanvallen of verdedigen. Het antwoord zal aanvallen zijn. Dat is bij mij ook zo. Maar ik zal niet zeggen dat ik op een andere positie wil spelen. Zo ben ik niet. Ik zie het ook als een voordeel. Ik weet nu wat er van een speler gevraagd wordt op een andere plek in het elftal. Bovendien ben ik in mijn spel volwassener geworden. Ook omdat ik als verdedigende middenvelder heb gespeeld.”

In de rol van aanvallende middenvelder viel hij de afgelopen weken op, en is hij plots een van de kandidaten voor de offensieve posities op het middenveld van Oranje. Een prestatie die in Marokko ook is opgevallen. Afellay vormt samen met Khalid Boulahrouz de Nederlands/Marokkaanse kern van Oranje. Afellay, trots: „Ik heb veel contact met mijn familie daar. Als het Nederlands elftal speelt, zitten de cafés daar volgens hen helemaal vol. Ze vertelden ook dat er diverse mensen rondliepen met shirtjes van het Nederlands elftal aan. Je kunt je niet voorstellen hoe het voetbal daar beleefd wordt. Dat is top. De mensen vinden het echt mooi. Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties.”

Afellay twijfelde lange tijd over zijn keuze voor Nederland, maar is blij dat hij de stap uiteindelijk heeft genomen. „Ik heb er goed over nagedacht en als je ergens goed over nadenkt, maak je altijd de goede keuze. Hoe die ook uitvalt. Ik voel me ook Nederlands, ben hier geboren. Heb heel veel te danken aan het land, ken het door en door. Ik ben Marokkaan én Nederlander. Het belangrijkste is dat ik er vanaf het eerste moment achter stond, en mijn familie ook. Daardoor ben ik nu hier in Zuid-Afrika en was ik ook op het EK.”

Uitgegroeid tot de volwassen speler die hij nu is, lijkt de tijd ook rijp voor een overstap naar het buitenland, naar een club van meer statuur dan PSV. „Voorlopig wil ik daar niet over nadenken. Eerst het WK, daarna zien we wel weer verder.”
Trouw
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door wimpey » ma jun 14, 2010 12:10 pm

'Zonder zich af te zetten tegen PSV-trainer Fred Rutten zegt hij daarover'

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2010-2011

Bericht door generaal » di jun 15, 2010 3:02 pm

Marcus Berg op huurbasis naar PSV (volgens een niet nader te noemen scout).

Gesloten