FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » za aug 07, 2010 9:24 pm

Bertje schreef:Het is een hele normale gang van zaken dat mensen die spelers vooraf al kennen over die spelers een stelling durven in te nemen, hoor.
Sterker nog, dat doet Epi zelf ook. Maar nu is het opeens een probleem. :confused.gif:


@Epi Drost: nee, niet sarcastisch. Ik vroeg het me af.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » za aug 07, 2010 9:29 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Het is een hele normale gang van zaken dat mensen die spelers vooraf al kennen over die spelers een stelling durven in te nemen, hoor.
Sterker nog, dat doet Epi zelf ook. Maar nu is het opeens een probleem. :confused.gif:
Mag jij me uitleggen wie ik bij jullie of wie dan ook afgeschreven heb na tien minuten spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Bert » za aug 07, 2010 9:32 pm

Oscarito schrijft helemaal niemand af.

God, jij bent zo mogelijk nog onmogelijker dan joey.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » za aug 07, 2010 9:40 pm

Bertje schreef:Oscarito schrijft helemaal niemand af.

God, jij bent zo mogelijk nog onmogelijker dan joey.
Daar gaat het niet om, Oscarito heb ik al antwoord gegeven. Ik vraag aan Johnk waar zijn beschuldiging vandaan komt dat ik spelers zo snel afschrijf. Volgens mij lever ik trouwens nooit of nauwelijks commentaar op Ajax spelers. Wel op Ajax beleid, maar niet op spelers. Iedere Nederlandse club moet roeien met de riemen die het heeft. Briljante spelers krijgt een Nederlandse club alleen maar met heel veel geluk. Spelers bij welke eredivisie club dan ook afkraken is dan ook vrij nutteloos als je dat niet in het perspectief van de financiele middelen van die club ziet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » za aug 07, 2010 10:01 pm

De post waarop ik reageer noch mijn eigen post bevat het woord afschrijven.

Het ging om het vooraf stelling innemen over nieuwe spelers.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Chris » za aug 07, 2010 10:12 pm

Jöhnk schreef:De post waarop ik reageer noch mijn eigen post bevat het woord afschrijven.

Het ging om het vooraf stelling innemen over nieuwe spelers.
Dat gebeurt hier om de haverklap, voetballers wordt per wedstrijd afgeschreven en de wereld ingeschreven.
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » za aug 07, 2010 10:20 pm

Epi Drost schreef:
De Dominee schreef:Ruiz zegt vandaag in Telegraaf dat hij nog niet weet of hij bij Twente blijft dit seizoen. Sterker nog, hij noemt het "50/50".

Die wil dus HEEL graag weg.
Net zoals Suarez bedoel je? Ze kunnen van alles willen maar er moet wel een club komen die genoeg betaalt. Die zie ik voor zowel Suarez als Ruiz voorlopig niet verschijnen.
Wanneer een supporter van een andere club kritiek levert op FC Twente betekent dat nog niet meteen dat je de discussie op die club moet betrekken. Het gaat hier over FC Twente. Het wordt een beetje vermoeiend op deze manier. En het is vooral zonde, want er zijn hier genoeg mensen die willen discussiëren over de spelers van FC Twente.

Daarnaast heeft Suarez nergens aangegeven per definitie weg te willen bij Ajax, laat staan dat de kans 50/50 zou zijn dat hij vertrekt.

Epi Drost schreef:
Oscarito schreef: Nee, Janko en Bajrami zullen geen goud halen gezien de transfersommen die FC Twente voor hen heeft betaald. Althans dat is mijn inschatting en wederom doe ik deze op basis van wedstrijden die ik van ze heb gezien bij hun oude clubs. En ja, ook hier gaan we enkele maanden moeten wachten om te zien of ik gelijk ga krijgen of niet...
Kom op zeg, je geeft het zelf al toe. Janko heeft een kwartier gespeeld, Bajrami een klein uurtje, en je gaat ze nu al afschrijven? Wat vond je van Elia bij ADO en in de eerste potjes bij Twente? En die kwam nota bene uit de eredivisie! Dit zijn jongens uit een totaal andere, mindere competitie, die kunnen alleen maar beter worden. Of dat beter goed genoeg is moeten we inderdaad nog zien, maar het lijkt me veel te vroeg om dat te beoordelen nu.
Er zijn hier mensen die spelers al kennen voordat ze bij Twente of in de Eredivisie terechtkomen, Epi. Oscarito bijvoorbeeld heeft Bajrami en Janko al heel wat wedstrijden zien spelen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » za aug 07, 2010 10:38 pm

@Epi
Ik vraag aan Johnk waar zijn beschuldiging vandaan komt dat ik spelers zo snel afschrijf.
Jij wilt antwoord? Vreemde zaak; ik vraag keer op keer wanneer jij nou eens met die citaten komt, je zegt dat ik "van alles en nog wat schrijf", maar nooit kom je ermee! Erg slap.

Ik kan zeggen "waar haal jij het lef vandaan dat aan anderen te vragen als je zelf weigert op een vraag in te gaan", maar dat zeg ik niet, wel vraag ik of je even met die citaten wilt komen, een verontschuldiging lijkt me niet bij jou passen, de opmerking dat je gelogen hebt nog minder.

Twente 0-0? Kan, het enige verschil met vorig seizoen is misschien wel dat er nu niet werd gescoord in minuut 88. Twente is voor mij maar een paar keer interessant, namelijk als Twente tegen Ajax speelt, verder heb ik er weinig mee.

Ik geniet (natuurlijk niet altijd) als ik een speler in Ajax 1 zie die ik ook in de B1 heb gezien of de A1, maar de opstelling van Twente bekijkend, zie ik dat we wat dat betreft ook al anders zijn, want er staan net zoveel jeugdspelers van Ajax in Twente 1 als uit de jeugd van Twente/Heracles (Twee ploegen zelfs!)

Ben wel benieuwd naar die citaten!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » za aug 07, 2010 11:17 pm

Enganche schreef:[Wanneer een supporter van een andere club kritiek levert op FC Twente betekent dat nog niet meteen dat je de discussie op die club moet betrekken. Het gaat hier over FC Twente. Het wordt een beetje vermoeiend op deze manier. En het is vooral zonde, want er zijn hier genoeg mensen die willen discussiëren over de spelers van FC Twente.

Daarnaast heeft Suarez nergens aangegeven per definitie weg te willen bij Ajax, laat staan dat de kans 50/50 zou zijn dat hij vertrekt.

Er zijn hier mensen die spelers al kennen voordat ze bij Twente of in de Eredivisie terechtkomen, Epi. Oscarito bijvoorbeeld heeft Bajrami en Janko al heel wat wedstrijden zien spelen.
Ik ben helemaal niet negatief over Oscarito dus ik begrijp de discussie niet eens meer. Hij geeft zelf al aan dat het wellicht te vroeg is om die spelers af te schrijven, wat ik nog eens onderschrijf in mijn antwoord op zijn post. Het enige dat ik zeg is dat het te vroeg is om over bepaalde spelers een oordeel te hebben. Is dat zo'n rare of zelfs Twents-gekleurde opmerking? Ik denk het niet maar goed, blijkbaar heb ik hier de rol van Twente idioot.

Het enige dat Ruiz ooit aangegeven heeft is dat als er een top vier club uit Spanje komt, hij weg is. Voor de regionale krant gaf hij vorige week nog een uitgebreid interview over zijn rol in het nieuwe Twente en zijn verwachtingen voor het komende seizoen, waarbij hij het Wolfsburg gerucht naar het rijk der fabelen verwees. De regionale krant is wat dat betreft een betrouwbare bron. Zit bovenop het Twente nieuws, altijd. Het enige nationale medium in Nederland dat Twente op de voet volgt is de papieren VI. Bij ons internationale toernooi in Zwitserland bijvoorbeeld waren alleen de regionale krant en VI aanwezig, hetzelfde geldt voor al onze andere oefenwedstrijden in de zomer. Die twee zijn dan ook de enige bronnen die je wat Twente betreft serieus kunt nemen wat mij betreft, de rest praat elkaar na en spreekt Ruiz nooit. Denk ik dat Ruiz weg is als er een topclub uit Spanje voor hem komt? Absoluut. Denk ik dat die topclub uit Spanje nu nog voor hem op de deur klopt? Nee. Barcelona en Real Madrid hebben hem niet nodig, de rest heeft het geld niet, en Twente heeft geen geld nodig om zomaar ieder bod boven de 10 miljoen te hoeven accepteren.

99% van wat de Telegraaf schrijft over Twente is totale onzin. Als we de Telegraaf hadden moeten geloven hadden we nu Arnautovic bij Feyenoord, Douglas en Elia bij Ajax, Koster of Adriaanse als trainer bij Twente enz. gehad. Dus beklaag je gerust over mijn subjectiviteit wat Twente betreft, maar ga niet de Telegraaf geloven over wat dan ook Twente aangaande, want ze hebben echt geen enkel idee. Als de VI en TCTubantia serieus over een transfer van Ruiz gaan praten, dan wordt het anders.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » za aug 07, 2010 11:19 pm

Aristides schreef:@Epi
Ik vraag aan Johnk waar zijn beschuldiging vandaan komt dat ik spelers zo snel afschrijf.
Jij wilt antwoord? Vreemde zaak; ik vraag keer op keer wanneer jij nou eens met die citaten komt, je zegt dat ik "van alles en nog wat schrijf", maar nooit kom je ermee! Erg slap.

Ik kan zeggen "waar haal jij het lef vandaan dat aan anderen te vragen als je zelf weigert op een vraag in te gaan", maar dat zeg ik niet, wel vraag ik of je even met die citaten wilt komen, een verontschuldiging lijkt me niet bij jou passen, de opmerking dat je gelogen hebt nog minder.

Twente 0-0? Kan, het enige verschil met vorig seizoen is misschien wel dat er nu niet werd gescoord in minuut 88. Twente is voor mij maar een paar keer interessant, namelijk als Twente tegen Ajax speelt, verder heb ik er weinig mee.

Ik geniet (natuurlijk niet altijd) als ik een speler in Ajax 1 zie die ik ook in de B1 heb gezien of de A1, maar de opstelling van Twente bekijkend, zie ik dat we wat dat betreft ook al anders zijn, want er staan net zoveel jeugdspelers van Ajax in Twente 1 als uit de jeugd van Twente/Heracles (Twee ploegen zelfs!)

Ben wel benieuwd naar die citaten!
Ik begrijp het punt dat je probeert te maken totaal niet, sorry.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » zo aug 08, 2010 12:20 am

Epi Drost schreef:
Aristides schreef:@Epi
Ik vraag aan Johnk waar zijn beschuldiging vandaan komt dat ik spelers zo snel afschrijf.
Jij wilt antwoord? Vreemde zaak; ik vraag keer op keer wanneer jij nou eens met die citaten komt, je zegt dat ik "van alles en nog wat schrijf", maar nooit kom je ermee! Erg slap.

Ik kan zeggen "waar haal jij het lef vandaan dat aan anderen te vragen als je zelf weigert op een vraag in te gaan", maar dat zeg ik niet, wel vraag ik of je even met die citaten wilt komen, een verontschuldiging lijkt me niet bij jou passen, de opmerking dat je gelogen hebt nog minder.

Twente 0-0? Kan, het enige verschil met vorig seizoen is misschien wel dat er nu niet werd gescoord in minuut 88. Twente is voor mij maar een paar keer interessant, namelijk als Twente tegen Ajax speelt, verder heb ik er weinig mee.

Ik geniet (natuurlijk niet altijd) als ik een speler in Ajax 1 zie die ik ook in de B1 heb gezien of de A1, maar de opstelling van Twente bekijkend, zie ik dat we wat dat betreft ook al anders zijn, want er staan net zoveel jeugdspelers van Ajax in Twente 1 als uit de jeugd van Twente/Heracles (Twee ploegen zelfs!)

Ben wel benieuwd naar die citaten!
Ik begrijp het punt dat je probeert te maken totaal niet, sorry.
Dat is gek! Je reageert op veel berichten, ook op delen van mijn berichten, maar je slaat iedere keer die belangrijke zinnen over? Ik kan me dat niet voorstellen, een selectief geheugen? Ja, maar dit gaat verder, ik heb vele malen gevraagd om die citaten.

Nogmaals een aantal dagen geleden heb ik je gewezen op de eerste keer dat ik om die citaten vroeg! Nu voor de 7e keer???
Nee, ik vraag al sinds "
Code:
Posted: Sat Jul 31 13:59:38 GMT
" om informatie ,
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Oscarito » ma aug 09, 2010 9:12 am

Epi Drost schreef:
Oscarito schreef: Nee, Janko en Bajrami zullen geen goud halen gezien de transfersommen die FC Twente voor hen heeft betaald. Althans dat is mijn inschatting en wederom doe ik deze op basis van wedstrijden die ik van ze heb gezien bij hun oude clubs. En ja, ook hier gaan we enkele maanden moeten wachten om te zien of ik gelijk ga krijgen of niet...
Kom op zeg, je geeft het zelf al toe. Janko heeft een kwartier gespeeld, Bajrami een klein uurtje, en je gaat ze nu al afschrijven? Wat vond je van Elia bij ADO en in de eerste potjes bij Twente? En die kwam nota bene uit de eredivisie! Dit zijn jongens uit een totaal andere, mindere competitie, die kunnen alleen maar beter worden. Of dat beter goed genoeg is moeten we inderdaad nog zien, maar het lijkt me veel te vroeg om dat te beoordelen nu.
Grappig dat je Chadli weglaat bij het quoten van mijn post met andere woorden, als ik zeg dat ik verwacht dat een nieuwe FC Twente speler het goed gaat doen en Ajax een fout maakt door hem niet aan te trekken is het prima maar als ik zeg dat Janko en Bajrami geen "goud" zijn gezien de miljoenen die ze hebben gekost dan is het verkeerd?

En hoezo schrijf ik spelers af? Ik zeg toch niet dat ze er niets van kunnen of dat het miskopen zijn...
En Bajrami beter vanaf rechts? Heb je toevallig naar wat youtube filmpjes zitten te kijken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dit heb kunnen concluderen uit zijn prestaties tegen Ajax en Roda JC.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 09, 2010 1:46 pm

Oscarito schreef:[Grappig dat je Chadli weglaat bij het quoten van mijn post met andere woorden, als ik zeg dat ik verwacht dat een nieuwe FC Twente speler het goed gaat doen en Ajax een fout maakt door hem niet aan te trekken is het prima maar als ik zeg dat Janko en Bajrami geen "goud" zijn gezien de miljoenen die ze hebben gekost dan is het verkeerd?

En hoezo schrijf ik spelers af? Ik zeg toch niet dat ze er niets van kunnen of dat het miskopen zijn...
En Bajrami beter vanaf rechts? Heb je toevallig naar wat youtube filmpjes zitten te kijken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dit heb kunnen concluderen uit zijn prestaties tegen Ajax en Roda JC.
Bajrami heeft een paar keer vanaf rechts gespeeld in de oefenwedstrijden.

En mwaah Bajrami kostte 2.5 miljoen. Hij moet wel redelijk floppen willen we dat er niet voor terug krijgen. Janko is inderdaad een ander verhaal. Ik ben niet zo gelukkig met wat we daar voor betaald hebben maar ja zo is de markt voor spitsen nou eenmaal.

Met Chadli hebben we hopelijk een groeibriljantje binnen.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 09, 2010 1:48 pm

Aristides schreef:[
Dat is gek! Je reageert op veel berichten, ook op delen van mijn berichten, maar je slaat iedere keer die belangrijke zinnen over? Ik kan me dat niet voorstellen, een selectief geheugen? Ja, maar dit gaat verder, ik heb vele malen gevraagd om die citaten.
Ik kan nou wel helemaal terug gaan zoeken maar misschien is het makkelijker als je aangeeft naar welke citaten je op zoek bent?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door brigade zuid » ma aug 09, 2010 1:52 pm

Tiote was weer erg goed vrijdag.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 2:02 pm

Epi Drost schreef:
Aristides schreef:[
Dat is gek! Je reageert op veel berichten, ook op delen van mijn berichten, maar je slaat iedere keer die belangrijke zinnen over? Ik kan me dat niet voorstellen, een selectief geheugen? Ja, maar dit gaat verder, ik heb vele malen gevraagd om die citaten.
Ik kan nou wel helemaal terug gaan zoeken maar misschien is het makkelijker als je aangeeft naar welke citaten je op zoek bent?
Ja, vreemde redenering, ik vraag sinds 31 juli om de bewijzen waar ik geschreven heb dat enz, moet ik het nu zelf ook op nog opzoeken, het kost jou te veel tijd?

Je volgende vraag zal wel zijn: kun je een paar berichten voor 31 juli veranderen, dan kan ik er naar verwijzen.

Lees eens op Re: FC Twente 2010-2011 Posted: Sat Jul 31, 2010 12:59 pm
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma aug 09, 2010 8:25 pm

Aristides schreef:[Ja, vreemde redenering, ik vraag sinds 31 juli om de bewijzen waar ik geschreven heb dat enz, moet ik het nu zelf ook op nog opzoeken, het kost jou te veel tijd?

Je volgende vraag zal wel zijn: kun je een paar berichten voor 31 juli veranderen, dan kan ik er naar verwijzen.

Lees eens op Re: FC Twente 2010-2011 Posted: Sat Jul 31, 2010 12:59 pm
Oh je bedoelt over het afkraken van Stoch, Perez en NKufo? Dat was niet persoonlijk voor jouw bedoeld. Ik vond het gewoon grappig dat met name Perez en NKufo hier over het algemeen werden afgeschreven vorig seizoen terwijl de algemene tendens nu is dat ze moeilijk te vervangen zijn. Daar hoef ik toch niemand voor te citeren? We weten allemaal dat het zo is. Net zoals op ieder ander clubforum worden standaard spelers van andere clubs negatief bekeken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 8:33 pm

Epi Drost schreef:
Aristides schreef:[Ja, vreemde redenering, ik vraag sinds 31 juli om de bewijzen waar ik geschreven heb dat enz, moet ik het nu zelf ook op nog opzoeken, het kost jou te veel tijd?

Je volgende vraag zal wel zijn: kun je een paar berichten voor 31 juli veranderen, dan kan ik er naar verwijzen.

Lees eens op Re: FC Twente 2010-2011 Posted: Sat Jul 31, 2010 12:59 pm
Oh je bedoelt over het afkraken van Stoch, Perez en NKufo? Dat was niet persoonlijk voor jouw bedoeld. Ik vond het gewoon grappig dat met name Perez en NKufo hier over het algemeen werden afgeschreven vorig seizoen terwijl de algemene tendens nu is dat ze moeilijk te vervangen zijn. Daar hoef ik toch niemand voor te citeren? We weten allemaal dat het zo is. Net zoals op ieder ander clubforum worden standaard spelers van andere clubs negatief bekeken.
Nee, dat bedoel ik niet; uit het bericht van 12.59 haal ik
Zo, jij durft! Ik denk dat Ajax ook mee gaat doen in de top vijf, in ieder geval het linkerrijtje.

Quote:
Dat is niet achter een hype aanlopen, dat is een op feiten gebaseerde mening. Twente is qua begroting de derde club van Nederland en heeft vooral in de breedte een sterkere selectie dan bijvoorbeeld AZ, Heerenveen, en Feyenoord.


Op feiten gebaseerd, wat die begroting betreft klopt dat, maar dat andere is nog niet meetbaar, is jouw mening, subjectief, ook al zal die mening zal wel door velen gedeeld worden.

Quote:
Waarom denk je dan dat Twente in elkaar stort als er een paar mislukken? Dat is de crux van jouw argumentatie.


Wijs even aan waar ik dat beweer! Hoeveel spelers zijn er vorig jaar gekocht en mislukt? Een paar, dat is natuurlijk mijn mening, jij mag blijven beweren dat die Irakees en die Fin een fantastisch seizoen hebben gedraaid enz. Ik vind ze mislukt en ik zie dat Twente niet in elkaar is gestort, m.a.w. je begeeft je met je mening "in het drijfzand'.

Quote:
Dat je niet denkt dat Twente een stabiele topclub kan zijn. Of anders gezegd: je wilt niet geloven dat dat zo kan zijn. Dat is jouw mening, maar op feiten gebaseerd is die mening nauwelijks.


Wat staat dat ik niet denk dat Twente een stabiele topclub kan zijn?
Dat soort opmerkingen
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Oscarito » ma aug 09, 2010 10:46 pm

Oke, ikzelf neem al die oefenpotjes in de voorbereiding niet serieus. Het gaat dan alleen om het conditioneel beter worden en de jeugd een kans geven mee te draaien bij het eerste elftal.

Overigens vraag ik me wel iets af, FC Twente heeft echt een prachtig trainingscomplex voor de jeugdopleiding plus ze hebben begin dit jaar gezegd tegen me gezegd dat ze zich nationaal gaan focussen op talent in plaats van regionaal. Vraag van mij aan jou als FC Twente supporter is dan het volgende: hoe willen ze in hemelsnaam de talenten die bijvoorbeeld in de Randstad wonen naar Enschede/Hengelo lokken?
Misschien dat ik hier nog creatieve ideeën lees die nog niet worden toegepast. Je weet maar nooit...

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di aug 10, 2010 8:43 am

Oscarito schreef:Oke, ikzelf neem al die oefenpotjes in de voorbereiding niet serieus. Het gaat dan alleen om het conditioneel beter worden en de jeugd een kans geven mee te draaien bij het eerste elftal.

Overigens vraag ik me wel iets af, FC Twente heeft echt een prachtig trainingscomplex voor de jeugdopleiding plus ze hebben begin dit jaar gezegd tegen me gezegd dat ze zich nationaal gaan focussen op talent in plaats van regionaal. Vraag van mij aan jou als FC Twente supporter is dan het volgende: hoe willen ze in hemelsnaam de talenten die bijvoorbeeld in de Randstad wonen naar Enschede/Hengelo lokken?
Misschien dat ik hier nog creatieve ideeën lees die nog niet worden toegepast. Je weet maar nooit...
Als je maar lang genoeg bovenin meedraait wordt je nationale aantrekkingskracht als club natuurlijk vanzelf groter. Maar ik heb niet de illusie dat talenten uit de randstad naar Enschede willen komen (tenzij de randstad ze niet wil hebben!) Wel is er een samenwerkingsverband aangegaan met de De Nooijer broers, die zijn aan het scouten voor ons in de provincie Zeeland. Er zijn natuurlijk nog steeds wel wat blinde vlekken in Nederland qua eredivisie jeugdopleiding.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Oscarito » di aug 10, 2010 9:58 am

Epi Drost schreef:
Oscarito schreef:Oke, ikzelf neem al die oefenpotjes in de voorbereiding niet serieus. Het gaat dan alleen om het conditioneel beter worden en de jeugd een kans geven mee te draaien bij het eerste elftal.

Overigens vraag ik me wel iets af, FC Twente heeft echt een prachtig trainingscomplex voor de jeugdopleiding plus ze hebben begin dit jaar gezegd tegen me gezegd dat ze zich nationaal gaan focussen op talent in plaats van regionaal. Vraag van mij aan jou als FC Twente supporter is dan het volgende: hoe willen ze in hemelsnaam de talenten die bijvoorbeeld in de Randstad wonen naar Enschede/Hengelo lokken?
Misschien dat ik hier nog creatieve ideeën lees die nog niet worden toegepast. Je weet maar nooit...
Als je maar lang genoeg bovenin meedraait wordt je nationale aantrekkingskracht als club natuurlijk vanzelf groter. Maar ik heb niet de illusie dat talenten uit de randstad naar Enschede willen komen (tenzij de randstad ze niet wil hebben!) Wel is er een samenwerkingsverband aangegaan met de De Nooijer broers, die zijn aan het scouten voor ons in de provincie Zeeland. Er zijn natuurlijk nog steeds wel wat blinde vlekken in Nederland qua eredivisie jeugdopleiding.
Dat eerste is ontegenzeggelijk waar maar gaan de talentvolle jongens van Sparta Rotterdam of ADO Den Haag dan naar FC Twente terwijl ze ook naar een andere club kunnen? FC Twente zal qua jeugdopleiding nooit zo'n goede naam krijgen als een Ajax om maar wat op te noemen ook al worden ze 10 jaar achter elkaar kampioen.

FC Twente heeft zich als doel gesteld de jeugdopleiding naar een hoger plan te trekken maar dat zal dan hoofdzakelijk moeten gebeuren met jongens uit het buitenland en de regio Oost-Nederland want om talenten uit de andere gebieden te halen lijkt me hartstikke moeilijk. In Nederland beginnen we namelijk al te zeuren als we een pietluttig uurtje moeten reizen... Enschede ligt dan bijna aan de andere kant van de wereld, dat geldt niet voor mij maar heel veel Nederlanders denken dat wel net zoals ze zo ook over Limburg denken.
Laat ik een voorbeeld erbij pakken uit de praktijk van nog niet zo lang geleden: FC Twente was voor de zomer heel hard bezig met het aantrekken van enkele grote talenten en ze waren er ook als eerste bij maar die spelers hadden geen zin in Enschede en spelen nu bij PSV en ik dacht Feyenoord.

Niettemin heeft FC Twente wel enkele grote talenten rondlopen in de jeugd rondlopen die ik in staat acht het eerste te halen maar ik heb mijn vraagtekens hoe ze de jeugdopleiding naar een hoger niveau willen trekken met talenten uit Nederland want laten we wel wezen, de talentvolle spelers kiezen allemaal voor Feyenoord, Ajax, PSV en de lichting daaronder voor Sparta Rotterdam, Willem II/RKC Waalwijk en ADO Den Haag uitzonderingen daargelaten natuurlijk. De regio-Oost behoort tot deze laatste groep maar om nu te zeggen dat hier historisch gezien veel talent vandaan komt, dat zijn maar een handje vol talenten die om de vijf jaar doorstromen en nog minder of zelfs geen die echt top zijn.
SC Heerenveen en FC Groningen hebben eigenlijk hetzelfde probleem met als bijkomend nadeel dat er in de regio's daar nog minder talent te vinden is dan in Oost-Nederland.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di aug 10, 2010 11:08 am

Oscarito schreef: Dat eerste is ontegenzeggelijk waar maar gaan de talentvolle jongens van Sparta Rotterdam of ADO Den Haag dan naar FC Twente terwijl ze ook naar een andere club kunnen? FC Twente zal qua jeugdopleiding nooit zo'n goede naam krijgen als een Ajax om maar wat op te noemen ook al worden ze 10 jaar achter elkaar kampioen.

FC Twente heeft zich als doel gesteld de jeugdopleiding naar een hoger plan te trekken maar dat zal dan hoofdzakelijk moeten gebeuren met jongens uit het buitenland en de regio Oost-Nederland want om talenten uit de andere gebieden te halen lijkt me hartstikke moeilijk. In Nederland beginnen we namelijk al te zeuren als we een pietluttig uurtje moeten reizen... Enschede ligt dan bijna aan de andere kant van de wereld, dat geldt niet voor mij maar heel veel Nederlanders denken dat wel net zoals ze zo ook over Limburg denken.
Laat ik een voorbeeld erbij pakken uit de praktijk van nog niet zo lang geleden: FC Twente was voor de zomer heel hard bezig met het aantrekken van enkele grote talenten en ze waren er ook als eerste bij maar die spelers hadden geen zin in Enschede en spelen nu bij PSV en ik dacht Feyenoord.

Niettemin heeft FC Twente wel enkele grote talenten rondlopen in de jeugd rondlopen die ik in staat acht het eerste te halen maar ik heb mijn vraagtekens hoe ze de jeugdopleiding naar een hoger niveau willen trekken met talenten uit Nederland want laten we wel wezen, de talentvolle spelers kiezen allemaal voor Feyenoord, Ajax, PSV en de lichting daaronder voor Sparta Rotterdam, Willem II/RKC Waalwijk en ADO Den Haag uitzonderingen daargelaten natuurlijk. De regio-Oost behoort tot deze laatste groep maar om nu te zeggen dat hier historisch gezien veel talent vandaan komt, dat zijn maar een handje vol talenten die om de vijf jaar doorstromen en nog minder of zelfs geen die echt top zijn.
SC Heerenveen en FC Groningen hebben eigenlijk hetzelfde probleem met als bijkomend nadeel dat er in de regio's daar nog minder talent te vinden is dan in Oost-Nederland.

Als je kijkt naar onze jeugdopleiding dan zitten daar al heel veel buitenlanders. Ook uit onze Duitse achtertuin. Simon Cziommer en Peter Niemeyer kwamen allebei uit onze jeugdopleiding. Marko Arnautovic ook. Ik vind dan ook dat we niet perse in de randstad hoeven te zoeken - ons Duitse achterland is a) dichterbij en b) heeft een veel hoger bevolkingsaantal dan de randstad. Voor velen is Enschede misschien een eind weg (alhoewel ik betwijfel of veel mensen weten dat het maar 2 uurtjes over de A1 is maar dat is een andere discussie!), voor Duitsers is Enschede makkelijk te vinden.

Onze jeugdelftallen presteren al jaren goed zoals je weet – de samenwerking met Heracles en Go Ahead werkt prima. Niks mis mee, in hun generatie doen ze het gewoon goed. Het probleem is de aansluiting met het eerste van Twente. Niet genoeg spelers maken de stap. Onder het Twente niveau heeft de academie trouwens wel veel spelers voortgebracht. Heel veel Twente jeugd academie producten spelen betaald voetbal. Maar idd niet op het absolute topniveau. Dat ligt waarschijnlijk aan de omvang van het scoutingsgebied inderdaad. Wij vissen in een vijver met een bevolking van zo’n 600,000. Voor Ajax is dat het drie of misschien wel het vierdubbele. En wij hebben nog niet naam genoeg om de volgende Wesley Sneijder voor de neus van FC Utrecht weg te kapen. Dat is ook wel een beetje de kip en het ei verhaal he. Als je status hebt trek je de beste talenten aan.

We verwachten trouwens veel van Alexander Bannink (rechtsback/verdedigende middenvelder, heeft net een full prof contract gekregen), Thilo Leugers (jonge Duitse middenvelder) en Stefan Berghuis (onder 19 international, scoorde dat doelpunt tegen England onlangs).

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Daily Blind » di aug 10, 2010 11:18 am

Het probleem van Twente is dat ze de regio doorrijden en plaats 14 t/m 18 in de bus vullen met spelers die het niveau niet aan kunnen. Twente moet nog veel beter gaan speuren in de omgeving naar talent. Qua georgrafisch ligging hebben ze de groottste vijver om uit te plukken. Groot gebied uit Duitsland, Heel Overijssel, want de scouting van FC Zwolle gaat nergens over. En daarnaast zitten ze met grote regelmaat ook in Gelderland te vissen.

Maar als je uit angst voor de concurrenten zelfs al voor middelmaat gaat dan worden de trainingsgroepen nooit van topniveau. Iets wat je nodig hebt om de talenten, per lichting, de optimale weerstand te kunnen bieden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 11:23 am

Het zoontje van een collega van me gaat vanaf dit seizoen de jeugdopleiding van Twente in, ben benieuwd hoe hem dat zal vergaan. Als ik de verhalen mag geloven, is de organisatie in ieder geval prima.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Daily Blind » di aug 10, 2010 11:33 am

Duke schreef:Het zoontje van een collega van me gaat vanaf dit seizoen de jeugdopleiding van Twente in, ben benieuwd hoe hem dat zal vergaan. Als ik de verhalen mag geloven, is de organisatie in ieder geval prima.
Dan hoop ik voor hem dat hij gehaald als nummer 1 tot en met 11. Want aan de rest geven ze daar nauwelijks aandacht.

Gesloten