FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma feb 28, 2011 5:30 pm

Jabu schreef:
Epi Drost schreef:Twente is overigens vierde op de eredivisie ranglijst, historisch. Ver voor AZ en Heerenveen.
Goh, hier staat dat ze zevende zijn op de Eeuwige ranglijst, achter Sparta, Roda en Utrecht...
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=104764

FC Twente staat op de vierde plaats op de 'eeuwige' ranglijst van de Eredivisie, zo onderzocht het weekblad Sportweek. Afgelopen najaar werd Sparta Rotterdam al door de kersverse landskampioen gepasseerd. Alleen Ajax, PSV en Feyenoord presteerden beter sinds de invoering van de Eredivisie in 1956.

En de eerste negen jaren deden we niet eens mee..

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma feb 28, 2011 5:33 pm

Peter schreef:Misschien komt Leugers nu wel centraal. Is niet erg, want die heeft zijn waarde al bewezen. :smallgrin.gif:
Onyewu centraal, Buysse op links. Zo werd er gisteren ook gespeeld nadat Douglas eruit ging. Trouwens ik kan me herinneren dat het enthousiasme hier ook groot was toen Janssen twee maanden geschorst werd door Twente vorig seizoen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » ma feb 28, 2011 5:36 pm

Ik heb die Douglas nooit een echte topper gevonden, dus dat enthousiasme valt wel mee. We zullen zien wat ze bij Twente gaan doen. Misschien worden ze kampioen, maar misschien worden ze ook wel gewoon derde. Time will tell. Ik maak me er in ieder geval niet zo druk om.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » ma feb 28, 2011 5:45 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef: En daar heb ik eerlijk gezegd alle begrip voor.

Ik vond hem ook slecht hoor, vooral in het nadeel van AZ, maar een schorsing lijkt me wat overdreven. Bossen is tenminste niet betrapt kunnen worden op onbeschoft gedrag, ook na het duel niet.
Hij zei letterlijk dat 'Twente dan maar beter had moeten voetballen'. Kom op zeg. Een scheidsrechter die zich uitspreekt over clubs? Schandalig gewoon. Overigens heeft Bossen een historie met Douglas. Heeft hem er al vaker uitgestuurd.

Jullie kunnen hier allemaal een eind weg lullen vanuit Ajax perspectief maar blijkbaar snappen jullie niet dat ook jullie de volgende keer aan de beurt kunnen zijn.
Het zit je een keer tegen hoor...

Douglas moeten ze opsluiten. Aanvallen van een scheidsrechter: minimaal zes maanden schorsen...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door InnerHarbour » ma feb 28, 2011 7:17 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef: En daar heb ik eerlijk gezegd alle begrip voor.

Ik vond hem ook slecht hoor, vooral in het nadeel van AZ, maar een schorsing lijkt me wat overdreven. Bossen is tenminste niet betrapt kunnen worden op onbeschoft gedrag, ook na het duel niet.
Hij zei letterlijk dat 'Twente dan maar beter had moeten voetballen'. Kom op zeg. Een scheidsrechter die zich uitspreekt over clubs? Schandalig gewoon. Overigens heeft Bossen een historie met Douglas. Heeft hem er al vaker uitgestuurd.

Jullie kunnen hier allemaal een eind weg lullen vanuit Ajax perspectief maar blijkbaar snappen jullie niet dat ook jullie de volgende keer aan de beurt kunnen zijn.
Ook dat hoort bij het betaalde voetbal je kunnen beheersen en zeker tegen de scheidsrechter. Is die Douglas niet gewoon een recidivist, is dit niet de tweede keer dat hij een scheidsrechter te lijf wil gaan? Hoort niet in het betaalde voetbal thuis, moet hier in Den Haag lekker in de reserve vierde klasse gaan ballen, stikt het van die mafketels die zich niet kunnen beheersen.
YNWA

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » ma feb 28, 2011 7:36 pm

Inderdaad. Paar maanden schorsen die gast.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2011 9:16 pm

Dat zou je misschien wel moeten doen ja. Als je ooit wilt bereiken dat scheidsrechters de baas zijn op het veld dan kun je simpelweg niet accepteren dat spelers op zo'n manier te keer gaan.Maar je zou het veel breder moeten aanpakken. Nu één keer streng optreden en verder allerlei incidenten laten lopen is niet geloofwaardig.

Kijk hoe het bij rugby gaat. Als een scheidsrechter fluit voor een overtreding dan maak je dat je weg komt. En dat zijn nou, in tegenstelling tot al die verwende voetballertjes, wel echt stoere kerels.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » ma feb 28, 2011 9:20 pm

Peter schreef:Ik heb die Douglas nooit een echte topper gevonden, dus dat enthousiasme valt wel mee.
Nee, ik ook niet. Bovendien kunnen we inmiddels wel stellen dat dit enorm asociale gedrag deel uitmaakt van zijn niveau. Het is namelijk niet de eerste keer dat hij door het lint gaat.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » ma feb 28, 2011 11:37 pm

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo boeiend en zegt ook weinig over zijn niveau. Zidane was soms ook gestoord. Om maar iemand te noemen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » ma feb 28, 2011 11:47 pm

Het gaat erom of het positieve opweegt tegen het negatieve.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma feb 28, 2011 11:53 pm

Douglas is een emotionele en vaak onbeholpen voetballer. Gemeen is hij niet, en een matenaaier is hij ook niet. Daarom vind ik het vrij bizar hoe heftig de reacties op hem zijn vergeleken met hoe de reacties zijn op bewezen klootzakken in de eredivisie. Blijkbaar vinden niet alleen scheidsrechters dat emotionele reacties erger zijn dan berekende matenaaierij. Begrijp me goed, ook ik ben voor een straf voor Douglas. Een scheidsrechter aanvallen mag niet. Maar als je dit erger gaat vinden dat al het geklooi van de matenaaiers in de eredivisie, die we elke week zien, dan is dat wel illustratief wat betreft het soort voetbal dat je wilt zien.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » ma feb 28, 2011 11:58 pm

Justin schreef: Het is natuurlijk ook niet zo gek dat Ajax niets doet met Vertonghen, PSV niets doet met Toivonen en de KNVB niets doet met Bossen.

Zij hebben namelijk geen rode kaart gekregen. Niet met elkaar te vergelijken.
Dus als er geen kaart is getrokken is er niets aan de hand? Twente laat Douglas wel een verklaring voorlezen met excuses. Dat kun je hypocriet vinden, maar de intentie is er wel om Twente in ieder geval als fatsoenlijke club te laten overkomen. Die behoefte bestaat blijkbaar niet bij Ajax, en ook niet bij PSV. Toivonen komt niet met excuses, Vertonghen ook niet. Dat is dan ook de reden dat veel Twente fans het Twente bestuur te lief vinden. Waarom zouden wij pretenderen een beschaafde club te zijn als de rest daar geen behoefte aan heeft.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mar 01, 2011 12:00 am

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Ik heb die Douglas nooit een echte topper gevonden, dus dat enthousiasme valt wel mee.
Nee, ik ook niet. Bovendien kunnen we inmiddels wel stellen dat dit enorm asociale gedrag deel uitmaakt van zijn niveau. Het is namelijk niet de eerste keer dat hij door het lint gaat.
En jij durft je hand in het vuur te steken voor alle Ajax spelers? Schei uit zeg. 1 ding is zeker. Het wij tegen iedereen gevoel is groter dan ooit bij de spelersgroep. Eigenlijk hetzelfde als vorig seizoen na de wedstrijd tegen AZ. Waar we ook al genaaid werden.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Justin » di mar 01, 2011 12:08 am

Epi Drost schreef:
Justin schreef: Het is natuurlijk ook niet zo gek dat Ajax niets doet met Vertonghen, PSV niets doet met Toivonen en de KNVB niets doet met Bossen.

Zij hebben namelijk geen rode kaart gekregen. Niet met elkaar te vergelijken.
Dus als er geen kaart is getrokken is er niets aan de hand? Twente laat Douglas wel een verklaring voorlezen met excuses. Dat kun je hypocriet vinden, maar de intentie is er wel om Twente in ieder geval als fatsoenlijke club te laten overkomen. Die behoefte bestaat blijkbaar niet bij Ajax, en ook niet bij PSV. Toivonen komt niet met excuses, Vertonghen ook niet. Dat is dan ook de reden dat veel Twente fans het Twente bestuur te lief vinden. Waarom zouden wij pretenderen een beschaafde club te zijn als de rest daar geen behoefte aan heeft.
Nee, dat betekent niet automatisch dat er niets aan de hand is, maar je kunt toch wel begrijpen dat je niet voor alles iemand een verklaring laat voor lezen? Stel dat iemand een gele kaart pakt - met een rode rand -, moet ik die speler dan aan het eind van de wedstrijd voor de camera een verklaring laten voorlezen met de statement dat hij heel erg veel spijt heeft en het nooit meer zal doen?

Welnu, stel dat iemand géén kaart pakt - zonder ook maar beoordeeld te zijn door de scheidsrechter - moet ik diegene dan aan het eind van de wedstrijd voor de camera een verklaring laten voorlezen met de statement dat hij heel erg veel spijt heeft? Dat is de wereld op zijn kop. Snap ook niet dat je dat niet begrijpt.

Voor het geval dat je het nog niet door hebt: ik vind dat Twente zich enorm fatsoenlijk heeft gedragen vandaag door middel van de reacties van Munsterman en de schorsing incl. maximale boete. Jammer dat het gisteren niet zo genuanceerd lag, maar ik snap dat wel in het heetst van de strijd. Maar je gaat mij niet vertellen dat Ajax, PSV en de KNVB zich nu ook opeens moeten gaan verantwoorden voor elk wissewasje.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door WP_Legend » di mar 01, 2011 12:31 am

ach met Gooch als vervanger in het centrum, ga je er natuurlijk niet op achteruit!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » di mar 01, 2011 12:33 am

J. Deelder zou over Epi Drost zeggen 'dat ken je geen bord meer noemen, die gozert loop met een hele bunkert voor zn taas'.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door 999 » di mar 01, 2011 8:38 am

Epi Drost schreef:
Justin schreef: Het is natuurlijk ook niet zo gek dat Ajax niets doet met Vertonghen, PSV niets doet met Toivonen en de KNVB niets doet met Bossen.

Zij hebben namelijk geen rode kaart gekregen. Niet met elkaar te vergelijken.
Dus als er geen kaart is getrokken is er niets aan de hand? Twente laat Douglas wel een verklaring voorlezen met excuses. Dat kun je hypocriet vinden, maar de intentie is er wel om Twente in ieder geval als fatsoenlijke club te laten overkomen. Die behoefte bestaat blijkbaar niet bij Ajax, en ook niet bij PSV. Toivonen komt niet met excuses, Vertonghen ook niet. Dat is dan ook de reden dat veel Twente fans het Twente bestuur te lief vinden. Waarom zouden wij pretenderen een beschaafde club te zijn als de rest daar geen behoefte aan heeft.
Fatsoenlijke club laten overkomen ?.Heb je je trainer te keer zien gaan, heb je je spelers ongenuanceert zien tetteren op de TV ?.Ik denk dat je dan de gehele selectie na de wedstrijd tegen AZ een verklaring met excuses had moeten laten voorlezen.Probleem voor Twente was/is dat Douglas de scheids te lijf ging.En dat kan natuurlijk niet, dat is het zelfde als dat je een agent op straat te lijf gaat omdat jij een prent krijgt voor door het rood rijden.

Munsterman is degene die in allerlei sociale projecten zit, dan kun je je dit natuurlijk niet veroorloven.Dat kost HEM punten.Die vijf wedstrijden schorsing is natuurlijk mooi voor de buhne.Beetje voetbalkenner weet dat de schorsing van de KNVB voor Douglas daar overheen gaat.Beter zou natuurlijk zijn als Munterman en Twente er VIJF wedstrijden aan die zes wedstrijden vastknopen.Maarja zo gek is hij en zijn ze bij Twente natuurlijk ook weer niet en dat hoeft natuurlijk ook niet.Maar elke club is in deze hetzelfde, dus ook Twente.Gewoon een beetje bekijken hoe je de schade kan beperken van dit voorval, waar een speler voor het oog van Nederland de scheidsrechter bijna een kopstoot geeft ...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Michael_B » di mar 01, 2011 9:38 am

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Ik heb die Douglas nooit een echte topper gevonden, dus dat enthousiasme valt wel mee.
Nee, ik ook niet. Bovendien kunnen we inmiddels wel stellen dat dit enorm asociale gedrag deel uitmaakt van zijn niveau. Het is namelijk niet de eerste keer dat hij door het lint gaat.
En jij durft je hand in het vuur te steken voor alle Ajax spelers? Schei uit zeg. 1 ding is zeker. Het wij tegen iedereen gevoel is groter dan ooit bij de spelersgroep. Eigenlijk hetzelfde als vorig seizoen na de wedstrijd tegen AZ. Waar we ook al genaaid werden.
Het 'wij tegen zij' gevoel? Als er iemand is bevoordeelt door de KNVB, dan is het Twente wel. Met name vorig seizoen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » di mar 01, 2011 10:13 am

In persverklaringen staat vaak minimaal één leugentje

COLUMN Het mooiste aan al die geschifte gekkigheid bij FC Twente, was de officiële persverklaring op maandagochtend. Precies zoals een persverklaring hoort te zijn: een beetje waar en een beetje gelogen, verpakt in van die typische persverklaringzinnetjes.

Wat u moet doen is het volgende. Kijk eerst nog even de samenvatting van de wedstrijd tegen AZ, en let dan vooral op Michel Preud'homme, de doorgedraaide trainer aan de zijlijn. Luister daarna naar één van de interviewtjes na afloop, waarin hij fijntjes uitlegt dat niet hij of FC Twente zich moet schamen, maar de scheidsrechter.

En dat hij niet van plan is om er ooit anders over te denken. Tenslotte leest u de persverklaring.

Daarin legt FC Twente uit dat het verdediger Douglas gaat bestraffen, want zijn waanzinnige gedrag wordt 'niet geaccepteerd'. Over het wangedrag van de trainer geen woord - en Michel Preud'homme is het er allemaal roerend mee eens. ,,Ik sta achter de opstelling van de club. Gedurende het wedstrijdverloop zijn de emoties met ons op de loop gegaan. Dat had nooit mogen gebeuren en past niet binnen de clubcultuur van FC Twente.''
Schitterend proza.

Vooral omdat je zeker weet dat Preud'homme het helemaal nooit zo heeft gezegd. Sterker, het is zo ongeveer het omgekeerde van wat hij een half dagje eerder zei. Toen vond Michel helemaal niet dat dit nooit had mogen gebeuren, of dat het niet paste binnen de clubcultuur van FC Twente.

Geen haar op zijn hoofd die dat vond. In persverklaringen, zeker wanneer er ergens iets recht geluld moet worden, staat bijna altijd minimaal één zo'n leugentje. 'Damage control' heet dat in marketingjargon. Er is iets erg vervelends gebeurd, maar daar moet even snel wat aan gedaan worden. Het is tijd voor een persverklaring.

De boodschap bestaat altijd uit drie delen: 1. We gaan er iets aan doen. 2. We vinden het erg vervelend wat er gebeurd is. 3. We zitten inmiddels allemaal volledig op één lijn, laat daar geen misverstand over bestaan.

De persverklaring die Ajax uitbracht na de vete tussen Louis van Gaal en Ronald Koeman, een jaar of zes geleden, is een klassieker in zijn genre. Arie van Eijden, de directeur, benadrukte in die verklaring dat alles was bijgelegd. Koek en ei. Dikke mik. Niets aan het handje.

Er stond: 'Ajax wil benadrukken dat er geen verschil van mening bestaat tussen technisch directeur Louis van Gaal en Ronald Koeman. Algemeen directeur Arie van Eijden: ,,Het is goed dat in aanwezigheid van alle betrokkenen de horloges gelijk gezet zijn en dat binnen de organisatie geen verschil van mening bestaat over de weg die Ajax bewandelt.''

U kent de afloop. Een paar weken later vertrok Van Gaal en een paar maanden later Koeman. Met slaande deuren. Moddergooiend. Een ruzie die nooit meer zou worden bijgelegd.

De moraal van dit verhaal? Geloof nooit wat er in persverklaringen staat. Lees ze zoals u naar Debiteuren Crediteuren kijkt, of naar Draadstaal. Probeer, voor de gein, het leugentje om bestwil eruit te vissen. Lach erom. (SJOERD MOSSOU)
http://www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mar 01, 2011 5:23 pm

De Dominee schreef:Het 'wij tegen zij' gevoel? Als er iemand is bevoordeelt door de KNVB, dan is het Twente wel. Met name vorig seizoen!
Inderdaad, wat een gejank van Epi zeg. Vorig seizoen is FC Twente meerdere malen vanuit Zeist geholpen. Dat viel de analisten op tv ook op. Het werd nota bene min of meer toegegeven door Kessler (en Uilenberg) dat ze er alles aan deden om Twente kampioen te laten worden. En bepaalde scheidsrechters maakten ook al opmerkingen in die richting.

En dan nu verschrikkelijk zeiken over Bossen, die Douglas terecht rood geeft en AZ onterecht rood, is gewoon lachwekkend. Ja, Kessler en Uilenberg zijn weg, nu worden jullie weer behandeld als elke andere club. Wen er maar aan. Jankerd.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mar 01, 2011 8:28 pm

Pietje schreef:
De Dominee schreef:Het 'wij tegen zij' gevoel? Als er iemand is bevoordeelt door de KNVB, dan is het Twente wel. Met name vorig seizoen!
Inderdaad, wat een gejank van Epi zeg. Vorig seizoen is FC Twente meerdere malen vanuit Zeist geholpen. Dat viel de analisten op tv ook op. Het werd nota bene min of meer toegegeven door Kessler (en Uilenberg) dat ze er alles aan deden om Twente kampioen te laten worden. En bepaalde scheidsrechters maakten ook al opmerkingen in die richting.

En dan nu verschrikkelijk zeiken over Bossen, die Douglas terecht rood geeft en AZ onterecht rood, is gewoon lachwekkend. Ja, Kessler en Uilenberg zijn weg, nu worden jullie weer behandeld als elke andere club. Wen er maar aan. Jankerd.
Dus als Twente dit seizoen kampioen wordt ga je in ieder geval toegeven dat het verdiend is?

Kesler en Uilenberg hebben gezegd dat hij Twente graag kampioen zou zien worden ja. Gek he voor een Enschedeer en oud-Twente bestuurslid. Zou Michael van Praag echt nooit gezegd hebben over Ajax.Als je zo spastisch wilt doen over mensen met een clubverleden bij de KNVB, ontsla ze dan maar allemaal, inclusief de scheidsrechters. Over huilie huilie gedrag gesproken.

Je hebt mij niet horen ontkennen dat Twente niet als iedere andere club behandeld wordt. Maar dat is slecht, over het algemeen. Hoe ook maar iemand tevreden kan zijn met de arbitrage dit seizoen is mij een volslagen raadsel. Zolang iedereen elkaar voor jankerds uitmaakt als er over geklaagd wordt zullen clubs nooit de handen ineen slaan en er samen proberen iets aan te doen. Het scheidsrechtervak moet verder geprofessionaliseerd worden, dat lijkt me duidelijk.

Het saamhorigheidsgevoel bij Twente is inmiddels groter dan ooit trouwens. Als het wij tegen iedereen gevoel er al niet was, dan is het er nu wel, vooral na het lezen van De Telegraaf vanmorgen. Ze worden bedankt want Twente is er helemaal klaar voor, dat was nou net de boost die we nodig hadden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » di mar 01, 2011 8:39 pm

Het wij tegen iedereen gevoel. Haha, ja dat is er nu bij Twente. De hele wereld is tegen Twente. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door 999 » di mar 01, 2011 9:05 pm

Epi Drost schreef:Het saamhorigheidsgevoel bij Twente is inmiddels groter dan ooit trouwens. Als het wij tegen iedereen gevoel er al niet was, dan is het er nu wel, vooral na het lezen van De Telegraaf vanmorgen. Ze worden bedankt want Twente is er helemaal klaar voor, dat was nou net de boost die we nodig hadden.
Huh, het wij tegen iedereen gevoel wordt versterkt door een artikel in de Telegraaf waarin staat dat ondanks deze misstap van Douglas hij verder een goede gozert is ?. Waarin spelers zelf toegeven dat ze toch een beetje verkeerd hebben gereageerd op het een en ander in het veld en buiten het veld ?.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » di mar 01, 2011 9:20 pm

Epi Drost schreef:
Pietje schreef:
De Dominee schreef:Het 'wij tegen zij' gevoel? Als er iemand is bevoordeelt door de KNVB, dan is het Twente wel. Met name vorig seizoen!
Inderdaad, wat een gejank van Epi zeg. Vorig seizoen is FC Twente meerdere malen vanuit Zeist geholpen. Dat viel de analisten op tv ook op. Het werd nota bene min of meer toegegeven door Kessler (en Uilenberg) dat ze er alles aan deden om Twente kampioen te laten worden. En bepaalde scheidsrechters maakten ook al opmerkingen in die richting.

En dan nu verschrikkelijk zeiken over Bossen, die Douglas terecht rood geeft en AZ onterecht rood, is gewoon lachwekkend. Ja, Kessler en Uilenberg zijn weg, nu worden jullie weer behandeld als elke andere club. Wen er maar aan. Jankerd.
Dus als Twente dit seizoen kampioen wordt ga je in ieder geval toegeven dat het verdiend is?

Kesler en Uilenberg hebben gezegd dat hij Twente graag kampioen zou zien worden ja. Gek he voor een Enschedeer en oud-Twente bestuurslid. Zou Michael van Praag echt nooit gezegd hebben over Ajax.Als je zo spastisch wilt doen over mensen met een clubverleden bij de KNVB, ontsla ze dan maar allemaal, inclusief de scheidsrechters. Over huilie huilie gedrag gesproken.

Je hebt mij niet horen ontkennen dat Twente niet als iedere andere club behandeld wordt. Maar dat is slecht, over het algemeen. Hoe ook maar iemand tevreden kan zijn met de arbitrage dit seizoen is mij een volslagen raadsel. Zolang iedereen elkaar voor jankerds uitmaakt als er over geklaagd wordt zullen clubs nooit de handen ineen slaan en er samen proberen iets aan te doen. Het scheidsrechtervak moet verder geprofessionaliseerd worden, dat lijkt me duidelijk.

Het saamhorigheidsgevoel bij Twente is inmiddels groter dan ooit trouwens. Als het wij tegen iedereen gevoel er al niet was, dan is het er nu wel, vooral na het lezen van De Telegraaf vanmorgen. Ze worden bedankt want Twente is er helemaal klaar voor, dat was nou net de boost die we nodig hadden.
Aha.. de gemeenschappelijke vijand. Bij Beenhakker werkte dat, ben benieuwd of het Twente ook lukt.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mar 01, 2011 10:34 pm

Peter schreef:Het wij tegen iedereen gevoel. Haha, ja dat is er nu bij Twente. De hele wereld is tegen Twente. :drecul.gif:
De hele wereld is niet tegen Twente maar het wekken van de illusie alleen is genoeg om het saamhorigheidsgevoel bij Twente behoorlijk aan te sterken in ieder geval. Op ieder niveau. There is no fact, only perception, zoals een filosoof ooit zei. Twente wint veel wedstrijden op mentale kracht. Ik durf zomaar te beweren dat die mentale kracht nou niet bepaald is afgenomen door de anti Douglas campagne.

Gesloten