FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr jul 30, 2010 7:46 pm

Epi Drost schreef:
Enganche schreef:Dus FC Twente heeft 4 miljoen voor Rosales betaald en jij gaat er zonder blikken of blozen vanuit dat dat een goede deal is? Het is wel de grote Twente good news show met jou. Ook clubs die succes hebben maken hier en daar fouten hoor. :aai.gif:

Maar goed, denk zelf ook dat FC Twente er al met al wel op vooruit is gegaan. Eens kijken of men nog een vervanger voor Perez haalt. Ik verwacht van niet.
We gaan er qua spelerskwaliteit op vooruit en financieel niet op achteruit. Natuurlijk is dat een goede deal. En zoals ik al zei, dit zijn jonge spelers met talent, met andere woorden, de kans dat we daar op gaan verdienen bij doorverkoop in de toekomst is zeer groot. Dus je mag mij eens uitleggen wat er slecht is aan deze deal - ik kan niks verzinnen.

Dat je geen waarderend woord op kunt brengen voor de handelingssnelheid van Twente vergeef ik je in het licht van die achterlijke transfer soap met El Hamdaoui. Moet zuur zijn om te zien dat een andere club zo snel zaken kan doen. Ik ben ondertussen gelukkig met wederom de totale focus op Ajax in Nederland, en PSV zal dat ook wel zijn vermoed ik. Jullie het gezeik, Eindhoven en Enschede de rust om lekker door te werken. Gaat goed zo.
Hij had een 1-jarig contract bij Gent en is niets bijzonders, Epi.

En financieel niet op achteruit? Kijkend naar de directe vervanging van de basisspelers van afgelopen seizoen is dat absoluut wel het geval. Stam, N'Kufo, Stoch en Perez weg voor 4 miljoen, Rosales (4 miljoen), Janko (6 miljoen), Bajrami (2,5 miljoen) erbij voor 12,5 miljoen. Twente heeft inderdaad een aantal redelijke klappers gemaakt met Braafheid, Elia, Engelaar, Arnautovic en El Ahmadi, maar daar staan naast een aantal goede aankopen ook heel wat matige aankopen tegenover.

En voor de duidelijkheid: ik ben er blij om dat FC Twente er sportief niet op achteruit is gegaan. Goed voor het Nederlandse voetbal. Dus dat lullige en in mijn geval nergens op slaande riedeltje over El Hamdaoui mag je me in het vervolg besparen (overigens hebben we het in het geval van El Hamdaoui over een klasse speler, in tegenstelling tot Rosales, maar dat terzijde). Ik probeerde alleen maar aan te geven dat succes nog niet betekent dat iedere transfer, snel of niet beklonken, ook meteen een meesterzet is.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 7:47 pm

Duke schreef:Mwah, ik denk wel dat Twente van deze deal sterker kan worden. Kan, want garanties bestaan niet in het voetbal. Wat verwacht je voor komend seizoen Epi, op basis van de selecties die nu bekend zijn?
Ajax en PSV favoriet maar wij zijn (wederom) outsider voor de titel. Top drie moet er wel in zitten voor ons.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 7:50 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef:
Rosales had nog maar 1 jaar contract. Twente heeft de hoofdprijs betaald voor een eenvoudige back. Zo kan ik ook snel handelen.
Deze post bewaar ik voor als de tijd daar is dat Van der Wiel wordt verkocht.
Hoezo? Hopelijk wordt Blind dan zijn opvolger. En mocht Ajax net zo slecht handelen als Twente zal ik dat ook toegeven. Geen probleem. Wat ik overigens niet verwacht. Het lijkt me sterk dat Ajax de totale opbrengst gelijk in een draver met eenjarig contract steekt.


Je moet het wel heel bont draaien om 3 miljoen voor dat ene contractjaar van Rosales een betere deal te vinden dan vijf miljoen voor Hamdaoui.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr jul 30, 2010 7:56 pm

Epi Drost schreef:En ondertussen hebben we acht miljoen op Arnautovic verdiend. Die jongen is gratis binnen komen lopen bij onze jeugdopleiding, heeft welgeteld een half seizoen goed gespeeld in onze hoofdmacht. Lijkt me niet zo'n slechte return on investment, jouw wel?
Na veel gesteggel met Arnautovic. Nog wat meer dan tussen Ajax en El Hamdaoui. Twente kreeg een mooie prijs voor talent Arnautovic, Ajax betaalt een relatief schijntje voor de beste centrumaanvaller van de Eredivisie. Waarom is het één een soap en het andere een goede return on investment? Je kan ook stellen dat Ajax het na een week onderhandelen voor elkaar heeft dat men een heel net bedrag investeert in een uitstekende voetballer.
Ik heb het hier over beleidsmatige dingen. Twente wordt gerund als bedrijf. In dure spelers (qua transfersom) wordt alleen geinvesteerd als de kans groot is dat ze veel opleveren bij doorverkoop.
En jij kent Janko en Rosales al door en door? Je hebt reden om te geloven dat ze in de toekomst veel op gaan leveren?
Wat Zuid-Afrika betreft, Parker is nog steeds lid van onze selectie, een basisplaats krijgt hij niet, maar hij is goed genoeg als tweede keus en die heb je ook nodig. Onze Irakees is inderdaad mislukt maar ja was gratis en heeft veel shirtjes verkocht in het Midden-Oosten, aan Australiers hebben we veel verdiend (Culina, Wilkshere, en ja ook Rukavitshya heeft zijn geld opgeleverd) en Carney lijkt een basisplaats te krijgen als linksback dit seizoen. Wat Yavadov betreft, die komt nog maar net terug van een blessure van een half jaar dus dat is afwachten.


Parker is een niet-EU'er. Die haal je als Nederlandse club niet voor de bank.
Epi Drost schreef:Ik zou ook liever zien dat we meer Nederlanders in de selectie hadden maar als je ziet wat Utrecht voor iemand als Van Wolfswinkel betaalt denk ik nee, dat is niet zo goed voor de financiele positie van de club. Je krijgt nou eenmaal meer waar voor je geld in bepaalde buitenlanden.
4 Miljoen voor Van Wolfswinkel of 4 miljoen voor Rosales. Ik zou het wel weten hoor.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 7:58 pm

Enganche schreef: Hij had een 1-jarig contract bij Gent en is niets bijzonders, Epi.

En financieel niet op achteruit? Kijkend naar de directe vervanging van de basisspelers van afgelopen seizoen is dat absoluut wel het geval. Stam, N'Kufo, Stoch en Perez weg voor 4 miljoen, Rosales (4 miljoen), Janko (6 miljoen), Bajrami (2,5 miljoen) erbij voor 12,5 miljoen. Twente heeft inderdaad een aantal redelijke klappers gemaakt met Braafheid, Elia, Engelaar, Arnautovic en El Ahmadi, maar daar staan naast een aantal goede aankopen ook heel wat matige aankopen tegenover.

En voor de duidelijkheid: ik ben er blij om dat FC Twente er sportief niet op achteruit is gegaan. Goed voor het Nederlandse voetbal. Dus dat lullige en in mijn geval nergens op slaande riedeltje over El Hamdaoui mag je me in het vervolg besparen (overigens hebben we het in het geval van El Hamdaoui over een klasse speler, in tegenstelling tot Rosales, maar dat terzijde). Ik probeerde alleen maar aan te geven dat succes nog niet betekent dat iedere transfer, snel of niet beklonken, ook meteen een meesterzet is.
Vraagje: is er hier ooit van een nieuwe Twente speler gezegd, goh dat is een goede aankoop, die hadden wij moeten hebben? Kom op zeg. Van Ruiz misschien maar daar houdt het wel op vermoed ik zo.

Ik ben subjectief maar jullie ook. Je moet toch wel met een heel donker getinte Ajaxbril willen kijken als je wilt ontkennen dat de schaduwlijst van Twente prima werkt. We zijn er al drie jaar lang in de zomer niet op achteruit gegaan qua selectie, terwijl we een lading belangrijke spelers zijn kwijtgeraakt. Je vergeet daarnaast dat Twente de afgelopen vier jaar maar liefst 25 miljoen omhoog is gegaan in de begroting - en nog steeds winstgevend is - en van het tweede rijtje naar kampoen is gegroeid. Als je tegen die feiten in wilt redeneren, be my guest.

Belangrijker dan de vraag of Rosales dit bedrag waard is, is of we het ons kunnen veroorloven, en of we er sterker op zijn geworden. Het antwoord op beide is ja.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » vr jul 30, 2010 8:02 pm

Epi Drost schreef:Belangrijker dan de vraag of Rosales dit bedrag waard is, is of we het ons kunnen veroorloven, en of we er sterker op zijn geworden. Het antwoord op beide is ja.
Dat weet jij nu al zeker? Janko is nu al zeker beter dan NKufo? Rosales kan niet mislukken en is een gegarandeerde versterking t.o.v. Stam? Chadli gaat Stoch sowieso doen vergeten? Laten we gewoon even wachten voor we dit soort uitspraken doen...
***

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door brigade zuid » vr jul 30, 2010 8:03 pm

Epi Drost schreef:We zijn er al drie jaar lang in de zomer niet op achteruit gegaan qua selectie, terwijl we een lading belangrijke spelers zijn kwijtgeraakt.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, Twente selecteerd goed door.. kijk maar eens naar de selectie van 3 jaar terug ofzo.. de toppers waren toen Kennedy en Touma dacht ik. Hoe zit het met de keeper, heeft Mihalov eindelijk een basisplaats?

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:04 pm

Jöhnk schreef:
Hoezo? Hopelijk wordt Blind dan zijn opvolger. En mocht Ajax net zo slecht handelen als Twente zal ik dat ook toegeven. Geen probleem. Wat ik overigens niet verwacht. Het lijkt me sterk dat Ajax de totale opbrengst gelijk in een draver met eenjarig contract steekt.


Je moet het wel heel bont draaien om 3 miljoen voor dat ene contractjaar van Rosales een betere deal te vinden dan vijf miljoen voor Hamdaoui.
Dus Blind is net zo goed als Van der Wiel? Daar hebben we hier namelijk over. Dat Twente voor hetzelfde geld een vervanger heeft gevonden die waarschijnlijk beter is dan Stam.

El Hamdaoui is 27, mislukt in de premiership, bewezen moeilijk karakter. Rosales is 21, nog geen mislukking gekend, wordt internationaal gezien als getalenteerd (ook door Ajax als ik me niet vergis). Dus ik kan wel een zaak maken voor Rosales als betere deal eerlijk gezegd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 8:04 pm

De feiten zijn ook, dat spelers van Twente zowat overal buiten Enschede mislukken. Door dat te constateren ontken je de prestaties niet. Sterker nog, de prestaties worden er alleen maar knapper door.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:07 pm

Scherrer schreef: Dat weet jij nu al zeker? Janko is nu al zeker beter dan NKufo? Rosales kan niet mislukken en is een gegarandeerde versterking t.o.v. Stam? Chadli gaat Stoch sowieso doen vergeten? Laten we gewoon even wachten voor we dit soort uitspraken doen...
Wie heeft het hier over Janko? Dat moeten we nog afwachten. Ik had het over Rosales. Geizen al die feiten die ik al heb opgenoemd denk ik inderdaad dat Rosales een hele kleine gok is. Trouwens, hebben jullie met zijn allen niet Stam af zitten slachten op dit forum? En nu hij weg is is het opeens een wereld back begrijp ik?

Voor Stoch hebben we Bajrami. Zweeds international die vooralsnog een uitstekende indruk maakt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 8:08 pm

Epi Drost schreef:El Hamdaoui is 27, mislukt in de premiership, bewezen moeilijk karakter. Rosales is 21, nog geen mislukking gekend, wordt internationaal gezien als getalenteerd (ook door Ajax als ik me niet vergis). Dus ik kan wel een zaak maken voor Rosales als betere deal eerlijk gezegd.
El Hamdaoui is 26.

Maar je bent nu selectief met eigenschappen aan het shoppen. Zo maak je geen zaak.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:09 pm

Jöhnk schreef:De feiten zijn ook, dat spelers van Twente zowat overal buiten Enschede mislukken. Door dat te constateren ontken je de prestaties niet. Sterker nog, de prestaties worden er alleen maar knapper door.
Dat ben ik met je eens.

Ruiz en Douglas zijn wel echt buitencategorie denk ik. Elia ook. Arnautovic nog meer maar die heeft er het karakter niet voor. Wordt niks met hem in de bundesliga.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » vr jul 30, 2010 8:11 pm

Epi Drost schreef:
Scherrer schreef: Dat weet jij nu al zeker? Janko is nu al zeker beter dan NKufo? Rosales kan niet mislukken en is een gegarandeerde versterking t.o.v. Stam? Chadli gaat Stoch sowieso doen vergeten? Laten we gewoon even wachten voor we dit soort uitspraken doen...
Wie heeft het hier over Janko? Dat moeten we nog afwachten. Ik had het over Rosales. Geizen al die feiten die ik al heb opgenoemd denk ik inderdaad dat Rosales een hele kleine gok is. Trouwens, hebben jullie met zijn allen niet Stam af zitten slachten op dit forum? En nu hij weg is is het opeens een wereld back begrijp ik?

Voor Stoch hebben we Bajrami. Zweeds international die vooralsnog een uitstekende indruk maakt.
Ik wil er alleen maar op wijzen dat transfers nooit een zekerheid zijn.Jij lijkt echt te denken dat Twente niets kan gebeuren. Dat het niet kan dat 3 van de aankopen voor de basis niet zo goed zijn als verwacht. Dat Twente zoiets bespaard zou blijven. En daar denk ik anders over.

Hoe vaak heb jij Rosales in hele wedstrijden gezien? Eerlijk, hè.

Maar los van deze discussie lijkt Twente op het oog inderdaad prima zaken te hebben gedaan en niet heel erg te zijn verzwakt. Op het oog, dus. Daar zit hem de crux. Maar dat schijnt er bij jou nog niet in te willen. :smallgrin.gif:
***

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:12 pm

Jöhnk schreef:[El Hamdaoui is 26.

Maar je bent nu selectief met eigenschappen aan het shoppen. Zo maak je geen zaak.
Wat is er selectief aan? Slagen bij AZ of bij Gent, dat maakt voor de waarde van een speler niet veel uit. Mislukken in de premiership wel.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:13 pm

Trouwens ik vind El Hamdaoui wel degelijk een hele goede speler. Jullie hebben een uitstekende aanval wederom dit seizoen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr jul 30, 2010 8:14 pm

Epi Drost schreef:
Enganche schreef: Hij had een 1-jarig contract bij Gent en is niets bijzonders, Epi.

En financieel niet op achteruit? Kijkend naar de directe vervanging van de basisspelers van afgelopen seizoen is dat absoluut wel het geval. Stam, N'Kufo, Stoch en Perez weg voor 4 miljoen, Rosales (4 miljoen), Janko (6 miljoen), Bajrami (2,5 miljoen) erbij voor 12,5 miljoen. Twente heeft inderdaad een aantal redelijke klappers gemaakt met Braafheid, Elia, Engelaar, Arnautovic en El Ahmadi, maar daar staan naast een aantal goede aankopen ook heel wat matige aankopen tegenover.

En voor de duidelijkheid: ik ben er blij om dat FC Twente er sportief niet op achteruit is gegaan. Goed voor het Nederlandse voetbal. Dus dat lullige en in mijn geval nergens op slaande riedeltje over El Hamdaoui mag je me in het vervolg besparen (overigens hebben we het in het geval van El Hamdaoui over een klasse speler, in tegenstelling tot Rosales, maar dat terzijde). Ik probeerde alleen maar aan te geven dat succes nog niet betekent dat iedere transfer, snel of niet beklonken, ook meteen een meesterzet is.
Vraagje: is er hier ooit van een nieuwe Twente speler gezegd, goh dat is een goede aankoop, die hadden wij moeten hebben? Kom op zeg. Van Ruiz misschien maar daar houdt het wel op vermoed ik zo.
Volgens mij lees je niet wat ik zeg. En dit is niet de eerste keer dat ik je daar op betrap. Op die manier is er geen bal aan om te discussiëren. Ik heb namelijk al aangegeven dat ik denk dat Twente er met Janko en Bajrami op vooruit is gegaan. Ik vind Rosales alleeb weinig bijzonders (en vraag me dus af waarom jij nu al stelt dat het zo'n geweldige deal is), maar dat was Stam ook niet. Kan dus best dat Twente er niet op achteruit gaat, maar dat betekent nog niet dat het een geweldige aankoop is. Geeft niet. FC Twente heeft genoeg prima investeringen gedaan. En ja Epi, veel daarvan vond ik op dat moment ook al slim. Maar ook een flink deel (sommige mij vooraf bekend, anderen niet) is gewoon geflopt.
Ik ben subjectief maar jullie ook. Je moet toch wel met een heel donker getinte Ajaxbril willen kijken als je wilt ontkennen dat de schaduwlijst van Twente prima werkt. We zijn er al drie jaar lang in de zomer niet op achteruit gegaan qua selectie, terwijl we een lading belangrijke spelers zijn kwijtgeraakt. Je vergeet daarnaast dat Twente de afgelopen vier jaar maar liefst 25 miljoen omhoog is gegaan in de begroting - en nog steeds winstgevend is - en van het tweede rijtje naar kampoen is gegroeid. Als je tegen die feiten in wilt redeneren, be my guest.
Hier zit mijn probleem dus. Jij doet alsof de schaduwlijst van Twente in het geval van Rosales zal werken OMDAT de schaduwlijst van Twente in het verleden heeft gewerkt. Maar zo zit het natuurlijk niet. Ook clubs met goed beleid en een goede scouting maken fouten. Niet iedere speler wordt goed genoeg ingeschat, past zich aan zoals men had gehoopt, valt zo goed binnen het team zoals men had gehoopt, etc.

En jij had het er over dat Twente er deze zomer financieel niet op achteruit is gegaan. Dat weerlegde ik met de transferinkomsten en transferuitgaven. Daar kan je me dan toch gewoon gelijk in geven?
Belangrijker dan de vraag of Rosales dit bedrag waard is, is of we het ons kunnen veroorloven, en of we er sterker op zijn geworden. Het antwoord op beide is ja.
Dus je hebt Rosales al eens zien spelen? Sorry, maar in dat geval kan ik er met m'n hoofd echt niet bij dat je Rosales een betere investering vindt dan El Hamdaoui.

PS Blind is bij lange na niet zo goed als Van der Wiel. Maar Ajax gaat er met een vertrek van Van der Wiel hoe dan ook op achteruit. Van der Wiel is nu eenmaal een stuk moeilijker te vervangen dan Stam.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr jul 30, 2010 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 8:15 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef:[El Hamdaoui is 26.

Maar je bent nu selectief met eigenschappen aan het shoppen. Zo maak je geen zaak.
Wat is er selectief aan? Slagen bij AZ of bij Gent, dat maakt voor de waarde van een speler niet veel uit. Mislukken in de premiership wel.
De sportieve waarde ook niet? Ik begrijp namelijk dat het daarom gaat en ik hoor je net zeggen dat Rosales beter is dan Stam (moet ik nog zien), maar anderzijds kun je er blijkbaar niets over zeggen omdat hij niet in de premier league heeft gespeeld. :confused.gif:

Wat er selectief aan is lijkt me duidelijk. Jouw beschrijving van Hamdaoui zou net zo goed op laten we zeggen Stefan Postma kunnen slaan.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:17 pm

Scherrer schreef:
Ik wil er alleen maar op wijzen dat transfers nooit een zekerheid zijn.Jij lijkt echt te denken dat Twente niets kan gebeuren. Dat het niet kan dat 3 van de aankopen voor de basis niet zo goed zijn als verwacht. Dat Twente zoiets bespaard zou blijven. En daar denk ik anders over.

Hoe vaak heb jij Rosales in hele wedstrijden gezien? Eerlijk, hè.

Maar los van deze discussie lijkt Twente op het oog inderdaad prima zaken te hebben gedaan en niet heel erg te zijn verzwakt. Op het oog, dus. Daar zit hem de crux. Maar dat schijnt er bij jou nog niet in te willen. :smallgrin.gif:
Iedere aankoop is een gok. Maar je begrijpt toch wel dat we behoorlijk veel vertrouwen hebben in onze scouts zo onderhand.

Na de aankoop van Ruiz hebben Twente fans een goede band opgebouwd met Gent supporters die regelmatig wedstrijden zijn komen bezoeken van ons. We mochten iedere speler van ze hebben maar niet Rosales. De man is erg geliefd daar.

Ga je trouwens diezelfde argumentatie ook op Ajax loslaten? Hoe ben jij er zo zeker van dat jullie er sterker op zijn geworden met El Hamdaoui?

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 8:22 pm

Enganche schreef:[Dus je hebt Rosales al eens zien spelen? Sorry, maar in dat geval kan ik er met m'n hoofd echt niet bij dat je Rosales een betere investering vindt dan El Hamdaoui.

PS Blind is bij lange na niet zo goed als Van der Wiel. Maar Ajax gaat er met een vertrek van Van der Wiel hoe dan ook op achteruit. Van der Wiel is nu eenmaal een stuk moeilijker te vervangen dan Stam.
Ik heb Rosales zien spelen en ik vind hem beter dan Stam. Stam had een uitstekende eerste seizoenshelft maar zoals wel vaker gebeurd, zo gauw er verhalen in de pers kwamen dat hij Oranje kandidaat was ging het bergafwaarts. Daarnaast zijn we als Twente fans om verschillende redenen nou nooit echt kapot van Stam als mens maar dat is een ander verhaal.

Ik heb niet beweerd dat El Hamdaoui een slechte investering is trouwens. Goeie prijs voor een goeie speler. Ik ga alleen in tegen het argument dat 4 miljoen voor Rosales veel is. Een goede rechtsback, daar zijn er nou eenmaal niet veel van. Voor wat schaars is betaal je nou eenmaal. Belangrijk voor ons is dat we een speler hebben die er meteen staat.

Ajax Rules
Berichten: 31544
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Ajax Rules » vr jul 30, 2010 9:10 pm

Jöhnk schreef: El Hamdaoui is 26.
Sterker nog: hij is net 26 geworden.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr jul 30, 2010 9:57 pm

Voor wat het waard is: het gerucht in Twente gaat dat er maandag een derde speler wordt gepresenteerd, en geen kleintje ook. Geen idee wie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33905
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » vr jul 30, 2010 10:01 pm

Nooit verkeerd, een speler met lengte. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 10:03 pm

Vennegoor?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Aristides » vr jul 30, 2010 11:19 pm

@Epi

Je hebt het nogal druk, Twente zien voetballen, snel naar Gent voor die back en dan met het vliegtuig nog 1 1/2 uur Janko zien. Tussendoor naar Oezbekistan enz. Ik zie niet zo veel op tv, ik zie spelers liever op het veld, kan ik meer zien.

Ik heb geen idee hoe goed al die "exotische" spelers zijn, ik ken ze niet, heb ze "" nooit"" zien spelen, maar ik ben dan ook iemand die niet achter een hype aanloopt, of die Fortuin, Wilders, Sulejmani of Ruiz heet (Van Suarez was ik direct onder de inruk!) Ik heb de indruk dat je een echte Twente-supporter bent en zoals alle Ajacieden (inclusief ondergetekende) mis je de werkelijkheid wel eens, overkomt iedereen (al zal op AT niet iedereen het met mij eens zijn) Je slaat een beetje door, Twente is kampioen, verliest een paar min of meer afgeschreven spelers (Perez, N'Kufo), maar jij ziet alleen maar goud door een Zweed (Hoe vaak heb je die life zien spelen? Tien keer of vaker?), een Costaricaan (Vaak zien spelen, zeker!) en een Oostenrijker.

Die Oostenrijker heb ik op tv wat vaker gezien (die anderen nooit), ik heb hem zelfs life gezien (Ik kom een paar keer per jaar in Oostenrijk), ik ben niet onder de indruk, al scoorde hij één seizoen gigantisch veel doelpunten. Ik ben serieus benieuwd naar wat hij kan, Twente heeft al eerder een dure (zul je wel ontkennen) Oostenrijker in de spits gehad, is volkomen mislukt.

Ik vrees dat ik Ajax- Twente niet kan zien, maar, puur gevoelsmatig, mag kiezen voor El Hamdaoui of Janko, dan kies ik niet voor Janko (duurder en minder als voetballer) maar ik snap dat jij dat niet met mij eens bent.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13811
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jinne » za jul 31, 2010 10:13 am

Epi Drost schreef:Voor wat het waard is: het gerucht in Twente gaat dat er maandag een derde speler wordt gepresenteerd, en geen kleintje ook. Geen idee wie.
Na een Irakees nu deze keer een Afghaan die in zijn eigen land niet rustig over straat kan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gesloten