NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

NEC 2010-2011

Bericht door jabu » zo jun 12, 2011 11:05 am

Mooie transfer naar Boedapest.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Jesse » wo jun 15, 2011 8:50 am

We zullen hem missen. :necsjaal.gif:
'Ik heb bewust voor buitenland gekozen, dit was aantrekkelijkste optie'
Woensdag, 15 juni 2011 om 08:45

Mark Otten vervolgt zijn loopbaan bij Ferencvaros in Hongarije. De 25-jarige verdediger annex middenvelder vloog dinsdagochtend naar Boedapest, doorstond de medische keuring en tekende een contract voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen. Zijn verbintenis bij NEC liep af. "Het is de grootste club van Hongarije, de populairste club, een club met een rijke traditie", citeert SEG.

"De trainer (László Prukner, red.) wil met zijn team overstappen naar een andere manier van voetballen", legt de Nijmegenaar uit. "Ze willen opbouwend voetballen op de Nederlandse manier met een inschuivende centrale verdediger en met minder lange ballen. Hij wil ook verschillende systemen spelen. In principe ga ik centraal in de verdediging spelen of als verdedigende middenvelder. Dat moeten we nog bekijken. De trainer heeft videobanden van me gezien, maar hij en ik wilden nog even kijken hoe het in de praktijk zou bevallen. Toen hebben we aangeboden om twee dagen mee te trainen om te kijken hoe ik het vind en of ik de speler ben die ze zoeken. Na twee dagen hebben ze me een contract aangeboden."

Afgelopen seizoen legde Ferencváros beslag op de derde plaats en daarmee op een plek in de voorronde van de Europa League. "Volgend seizoen willen ze weer meestrijden om de titel”, aldus Otten. “Daarvoor moet er nog iets meer voetbal in de ploeg komen. Ze willen in principe elke wedstrijd winnen en elk jaar kampioen worden. Het team is relatief nieuw, zo heb ik me laten vertellen. De club was overgenomen door een Engelsman (Kevin McCabe, red.), die ook eigenaar is van Sheffield United. Vorig jaar was hij eruit gestapt en ging 75 procent van het team weg. In drie weken moest een nieuw team worden opgebouwd.”

"Ik heb bewust voor het buitenland gekozen en dit was de aantrekkelijkste optie", gaat Otten verder. "Met SEG heb ik besproken wat mijn prioriteiten waren. Ik kiest ten eerste voor de sportieve uitdaging, daarna voor sociaal/maatschappelijke aspecten en in derde instantie voor de financiën. Die drie dingen bekijkend kwam Ferencváros als nummer één naar boven. Ik maak een nieuwe start."
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten