NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » zo jun 13, 2010 10:33 am

NEC verkoopt meer seizoenkaarten dan Vitesse
Geplaatst op: 11-06-10 om: 20:13 door:Door: Jeroen

NEC heeft nog zo'n 300 seizoenkaarten beschikbaar. Er zijn er circa 11.000 verkocht. Voor elk duel in De Goffert worden 600 kaartjes vrijgehouden voor de losse verkoop. Het uitvak telt ook 600 plaatsen. Vitesse verkocht tot dusver 6100 kaarten. In het GelreDome is ruimte voor 26.600 mensen.

Ook bij De Graafschap, dat naar de eredivisie is gepromoveerd, verloopt de kaartverkoop voorspoedig. Er zijn zo'n 10.000 seizoenkaarten verkocht. AGOVV Apeldoorn kan nog niet zeggen hoeveel kaarten zijn verkocht. Het stadion op Berg en Bos heeft 3159 plaatsen.

Bron: Omroep Gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NEC 2010-2011

Bericht door peter » ma jun 14, 2010 4:01 pm

Kivuvu naar CFR Cluj, aldus NOS TT. Opmerkelijke transfer.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » ma jun 14, 2010 4:16 pm

Ja.. van een degradatiekandidaat naar een club in de Champions League... ik zou het ook wel weten.

Heeft NEC weer veel geld aan verdient natuurlijk... :-)
Kivuvu speelt komend seizoen in de Champions League
maa. 14 juni 2010


Dominique Kivuvu zet zijn loopbaan voort bij CFR Cluj, meldt de Sports Entertainment Group (SEG). Bij de Roemeense landskampioen en bekerwinnaar tekent de middenvelder een driejarige verbintenis. Kivuvu kan transfervrij overstappen van NEC naar CFR Cluj.

"Sportief gezien is dit een geweldige stap", vertelt Kivuvu op de website van SEG. “Cluj speelt komend seizoen namelijk in de UEFA Champions League. Voor een voetballer is dat een ultiem podium. Met N.E.C. heb ik in de UEFA Cup gespeeld en daarnaast ben ik voor de nationale (jeugd)selecties van Nederland en Angola in internationale wedstrijden uitgekomen. Dat zijn fantastische ervaringen geweest. Hopelijk kan ik daar met Cluj een goed vervolg aan geven. Cluj heeft aangegeven dat de doelstelling voor komend seizoen is om de poulefase van de Champions League te overleven. Twee jaar geleden is Cluj dichtbij geweest met onder anderen een gelijkspel tegen Chelsea en een overwinning op AS Roma, maar uiteindelijk is het Cluj net niet gelukt.”

“Tot voor kort had ik mij nooit verdiept in de Roemeense competitie. Het is geen competitie die erg aanspreekt in Nederland. Maar het niveau is gewoon goed. Zo staat Roemenië momenteel twee plaatsen hoger dan Nederland op de UEFA coëfficiënten ranglijst. De Roemeense clubs mogen daarom één club meer dan de Nederlandse clubs afvaardigen naar de UEFA competities. Dat zal niet voor niks zijn. Zelf heb ik met N.E.C. tegen Dinamo Boekarest gespeeld en ondervonden dat Roemeense voetballers goed geschoold zijn. Wanneer je naar het nationale elftal van Roemenië kijkt dan zie je dat Roemenië over veel goede voetballers beschikt. Bij Cluj spelen momenteel vijf internationals. Daarnaast spelen bij Cluj vier Brazilianen, drie Italianen, drie Portugezen, twee Argentijnen, een Fransman, een Ivoriaan, een Paraguayaan en een Slowaak. ”

Bij Cluj staat de Italiaanse trainer Adrea Mandorlini aan het roer. Mandorlini is oud-voetballer van Internazionale en heeft met deze club het landskampioenschap van Italië behaald (1989) en de UEFA Cup (1990) gewonnen. Kivuvu: “De trainer kent mij nog van het internationale voetbaltoernooi in Toulon (Frankrijk). Ik was tijdens dat toernooi aanvoerder met Nederland onder 20 en maakte de enige en winnende treffer tegen thuisland Frankrijk. Blijkbaar had ik een goede indruk op Mandorlini achtergelaten. Mandorlini ziet voor mij een zelfde rol op het middenveld weggelegd bij Cluj als die ik destijds bij Nederland onder 20 vertolkte.”

“De club heeft mij en mijn vriendin uitgenodigd om de stad te leren kennen. Roemenië klinkt best ver, maar in iets meer dan twee uur vliegen ben je al in Roemenië. Cluj is een studentenstad met bijna 500.000 inwoners. De infrastructuur is in orde, de stad beschikt over een modern vliegveld en Cluj speelt in een hypermodern stadion waar 25.000 supporters in kunnen. In mijn ogen heeft Cluj veel weg van een Zuid-Europese stad. Niet voor niks heeft de club een aantal Italianen en Portugezen onder contract. Alle ingrediënten zijn aanwezig om hier een succesvol verhaal van te maken.”

Kivuvu stond sinds 2006 onder contract bij NEC. De international van Angola kwam in totaal 95 keer uit voor NEC en scoorde 2 keer. Eerder speelde hij bij Stormvogels Telstar. Het kan snel gaan.

Wij wensen Dominique veel succes!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » di jun 15, 2010 9:52 pm

banjavi schreef: Waarschijnlijk wil meneer toch liever naar VVV ofzo en kan Aalbers zich er wat makkelijker uitlullen als het niet doorgaat. (al helemaal nu...)
Amieux dan toch eindelijk officieel NEC'er
din. 15 juni 2010

Nog voor het aantrekken van Will en Zimling berichtten we hier al dat linksback Rémy Amieux door NEC zou zijn overgenomen van FC Eindhoven. Op de officiële site van NEC bleef het echter akelig stil en enkele dagen later zei Carlos Aalbers zelfs helemaal van niks te weten. Maar vandaag meldt NEC dan toch eindelijk dat Amieux vanaf het komende seizoen wel degelijk in het rood-zwart-groen zal spelen.

Eind mei waren de clubs al tot een overeenstemming gekomen, maar nu is Amieux dus ook persoonlijk rond met NEC. De Fransman heeft een contract getekend voor drie jaar. "Meneer Aalbers leidde me rond en de faciliteiten zagen er allemaal goed uit. Het geheel gaf me een goed gevoel. De trainer had ik eerder al gesproken en ook dat gaf vertrouwen. Hij vertelde dat hij me een paar keer had zien spelen. Toen we met FC Eindhoven afgelopen seizoen voor de KNVB beker tegen NEC speelden zag je natuurlijk wel niveauverschil. Ik ben dus blij met deze stap en heb er zin in!"

Als linksback zal hij dus de concurrentie aan gaan met Bram Nuytinck. "De trainer zal uiteindelijk moeten kiezen, maar mijn ambitie is absoluut om in de basis te komen en daar zal ik alles voor geven", zegt Rémy hierover. Wij van De Trouwe Honden heten Amieux van harte welkom bij de club en wensen hem veel succes!


Afbeelding
Van uitstel komt dus toch niet altijd afstel!


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo jun 16, 2010 12:01 pm

Verdediging nu op sterkte voor komend seizoen
woe. 16 juni 2010

Met de definitieve komst van Amieux van FC Eindhoven naar NEC lijkt de laatste linie voor het komende seizoen in ieder geval alvast rond te zijn. Door deze aankoop en de onlangs aangetrokken Nathaniel Will van Jong Ajax zijn alle posities achterin nu dubbel bezet. Ook het middenveld krijgt met de huur van Zimling hopelijk een extra kwaliteitsinjectie.

Tegenover De Gelderlander kijkt Carlos Aalbers dan ook met tevredenheid terug op de afgelopen weken. "We zijn aardig op weg voor het nieuwe seizoen. Met de komst van Amieux zijn de posities achterin allemaal dub­bel bezet. We zoeken nu vooral nog versterking voor de voorste li­nie."

Amieux zal met Nuytinck de strijd aan gaan op de linksback positie. Het lijkt er dan ook op dat er geen plaats meer is voor Joey Brock. Brock is inmiddels in onderhandeling met RBC Roosendaal over een verbintenis.

Bij de eerste training op 27 juni zullen de drie nieuwelingen aansluiten bij de selectie. Nu maar hopen dat we tegen die tijd ook een nieuwe vleugelaanvaller kunnen gaan bewonderen, want dat is toch vooral waar nu al jaren het probleem ligt. We wensen Carlos dan ook veel sterkte en wijsheid bij zijn zoektocht naar aanvallende versterking.

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jun 16, 2010 6:51 pm

Zie je wel dat Aalbest er wel wat van wist.
Het was dus gewoon nog niet zeker... zeg dat dan gewoon... da gelul altijd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » zo jun 27, 2010 12:17 pm

We oefenen ook tegen Galatasaray, team Potje en Cracovia Krakow
zon. 27 juni 2010

Voorafgaand aan de eerste selectietraining hield NEC de seizoenpresentatie. Voor degene die liever ergens aan een verkoelende waterplas lag dan op de Gaanderij was volgt hier een korte samenvatting:

Naast dat door iedereen de hoop en het vertrouwen werd uitgesproken dat de prestaties het komend seizoen beter zullen zijn dan het afgelopen seizoen, vertelde Aalbers o.a. dat NEC, ondanks het beperkte budget, nog op zoek is naar enkele versterkingen. Naast het aantrekken van één of meerdere keepers zal er ook in aanvallend opzicht nog zeker wat bijkomen. Volgens de technisch directeur ligt de prioriteit voor versterking dan ook voorin.

Naast de presentatie van de vernieuwde officiële website liet men weten dat het oefenprogramma opnieuw op een aantal punten is gewijzigd. NEC zal namelijk ook oefenen tegen het Galatasaray, waar oud-trainer Johan Neeskens momenteel assistent is. Daarnaast keert ook Arek Radomski voor even weer terug in de Goffert aangezien er een oefenwedstrijd tegen Cracovia Krakow gepland is. Hieronder vind je het volledige programma zoals dat tot nu toe bekend is. Tevens zijn inmiddels de locatie's van de duels tegen Hibernian en Ergotelis bekend. Eerder al was vanwege veiligheidsredenen de wedstrijd tegen Swansea City AFC komen te vervallen.

De meest opmerkelijke "oefenwedstrijd" is echter die tegen "Team Potje". Patrick Pothuizen krijgt namelijk zijn eigen, welverdiende, afscheidswedstrijd tijdens de Open Dag van NEC op 1 augustus. "Team Potje" zal o.a. bestaan uit oud-NEC'ers Bjorn van der Doelen en Bart Latuheru.

Zaterdag 3 juli 17:00 uur: SC NEC - NEC
locatie: De Eendracht

Donderdag 8 juli 19:00 uur: VV Alverna - NEC
locatie: Bospad 5, Alverna

Zaterdag 10 juli 17:00 uur: SJN - NEC
locatie: Sint Jan, Winkelsteegseweg 186, Nijmegen

Zondag 11 juli 14:00 uur: OSC - NEC
locatie: Nieuw Balveren, Stationsstraat 24A, Oosterhout-Nijmegen

Woensdag 14 juli 19:00 uur: AGOVV - NEC
locatie: Beuningse Boys, Ooigraaf 2, Beuningen

Zaterdag 17 juli 15:00 uur: Rot Weiß Ahlen - NEC
locatie: August-Kirchner-Straße 14, Ahlen

Maandag 19 juli 19:00 uur: Hibernian FC - NEC
locatie: Herpinia, Hollandse Kamp 1, Herpen

Zaterdag 24 juli, tijdstip volgt: NEC - Galatasaray
locatie volgt

Dinsdag 27 juli, 19:00 uur: NEC - Cracovia Krakow
locatie: Goffertstadion (wedstrijd is nog onder voorbehoud)

Zaterdag 31 juli, 19:00 uur: NEC - Ergotelis
locatie: Goffertstadion

Zondag 1 augustus vanaf 12:00 uur: NEC Open Dag; NEC - Team Potje
locatie: Goffertstadion

Weekend 6, 7, 8 augustus: Start Eredivisie
http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » do jul 01, 2010 3:44 pm

Babos weer aanvoerder
don. 1 juli 2010

Gábor Babos is ook komend seizoen aanvoerder van NEC. De 35-jarige doelman was het voorbije seizoen ook al ‘captain’ van de Nijmeegse ploeg. Reserve-aanvoerder is Ramon Zomer. Ook de 27-jarige verdediger vervulde die rol afgelopen jaargang al.


Afbeelding

http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » do jul 01, 2010 3:47 pm

Komt u maar, BanJovi... :666.gif:

NEC test jonge Tsjechische doelman
don. 1 juli 2010

De technische staf van NEC neemt de komende dagen de kwaliteiten van Tomas Vaclik onder de loep. De Tsjechische goalie komt een aantal dagen proefdraaien in Nijmegen.

Als Vaclik kan overtuigen bij NEC dan zal hij met Jasper Cillessen moeten concurreren voor de plek achter eerste keus Gabor Babos. In Tsjechië geldt Vaclik als een talent; hij maakt deel uit van de nationale jeugdploeg onder 20.

Vaclik is afkomstig van FC Vitkovice, waar hij het afgelopen seizoen achttien duels keepte. Daarbij was hij actief op het WK onder 20 in Egypte vorig jaar.



Bron: VoetbalPrimeur

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do jul 01, 2010 6:47 pm

Next...

Hij zal wel niet direct het niveau halen wat ze van hem veerwachten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr jul 02, 2010 11:15 am

'NEC ziet in Varkevisser ideale tweede goalie'
NEC hoopt zich spoedig te versterken met Cor Varkevisser. De doelman kwam de afgelopen jaren uit voor Sparta, maar daar werd zijn contract niet verlengd.

NEC heeft met Gábor Babos een prima eerste doelman, maar daarachter ligt er ruimte voor een tweede goalie. De Nijmegenaren vinden Varkevisser interessant, mede omdat hij transfervrij is vast te leggen. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdagochtend.

De 28-jarige Varkevisser begon zijn carrière bij Quick Boys, waarna hij werd opgepikt door Feyenoord. Al snel werd hij gezien als de opvolger van Edwin van der Sar in Oranje, maar die verwachtingen wist Varkevisser niet waar te maken. Voor zijn periode bij Sparta kwam de doelman uit voor Excelsior en VVV-Venlo.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Khraa » vr jul 02, 2010 12:13 pm

Ik vraag me echt af of degene die Varkevisser de opvolger van Van Der Sar heeft genoemd, nu nog vrij rondloopt of dat hij ergens veilig (voor hemzelf en de maatschappij) is opgeborgen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Jöhnk » zo jul 04, 2010 9:48 am

Misschien post hij wel hier. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo jul 07, 2010 12:01 pm

Van het NECforum geplukt...
NIJMEGEN - Volgens het Deense Ekstra Bladet tekent Jonas Kamper een contract bij NEC. Hij wordt vrijdag gepresenteerd. De 27-jarige Deense aanvaller komt over van Arminia Bielefeld, waar hij sinds 2006 onder contract stond en 86 competitieduels speelde. Daarvoor kwam de enkelvoudig international 101 duels uit voor Brøndby IF.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » do jul 08, 2010 8:10 pm

Saidi op weg naar Polen
don. 8 juli 2010

Vandaag meldt NEC op haar site dat Saidi Ntibazonkiza waarschijnlijk onze club verruilt voor de nieuwe Poolse werkgever van Arek Radomski, Carcovia Krakow. De Poolse club heeft al een transfer-akkoord met de Nijmegenaren, maar het wachten is nog op een werkvergunning.

Saidi (23) kwam als vluchteling uit Burundi binnenwandelen bij NEC en maakte meteen indruk bij toenmalig Jong NEC coach Wim Rip. In november 2006 maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. In totaal speelde hij 73 officiële duels voor NEC, waarin hij 10 keer doel trof.

Saidi zal bij veel NEC supporters vooral bekend zijn als de speler die vlak voor aanvang van het afgelopen seizoen ineens in staking ging omdat hij niet tevreden was met een verbeterde contractverlenging die hem in januari 2009 was voorgelegd. Hij verdween enkele weken spoorloos van het toneel, om vervolgens plotseling weer op te duiken bij het Oostenrijkse Red Bull Salzburg, waar hij naar eigen zeggen als 'transfervrije' speler een contract probeerde af te dwingen.

Uiteindelijk nam NEC de Afrikaanse jongeling weer in genade aan, een actie die vele supporters in het verkeerde keelgat schoot en die toenmalig coach Lodeweges ook niet onberoerd liet. Ondanks enkele belangrijke doelpunten en acties in de tweede seizoenshelft bleven de NEC fans toch sterk verdeeld over zijn aanwezigheid. Niet iedereen zal dus rouwig zijn om het aanstaande vertrek van de rappe vleugelaanvaller.

Ook wij van DTH waren en zijn nog altijd absoluut niet gecharmeerd van de rare strapatsen van Saidi, maar uiteraard waarderen wij wel zijn sportieve bijdrage voor onze club en wij wensen hem succes bij zijn nieuwe werkgever. Nu maar hopen dat Carlos ditmaal wel een handtekening krijgt. Met onuitwisbare pen. In drievoud.
http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do jul 08, 2010 9:10 pm

Krijgen ze hier nou nog geld voor?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr jul 09, 2010 5:32 am

Op de officiële site hebben ze 't over een transferakkoord... lijkt mij wel dus...


Iets anders....
Zoltan Harsanyi komt op proef
don. 8 juli 2010

Volgens welingelichte kringen komt Zoltan Harsanyi binnenkort op proef meespelen bij NEC. Harsanyi is een 23-jarige Slowaakse aanvaller die momenteel uitkomt voor Bolton Wanderers. Voordat hij voor de Bolton Wanderers ging spelen kwam hij uit voor het Slowaakse FC Senec.


Afbeelding
Zoltan Harsanyi


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr jul 09, 2010 6:20 am

Laat me raden... hij is te duur of hij is niet goed genoeg...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » za jul 10, 2010 10:29 am

Good old Potje... :worshippy.gif:

Monoloog Patrick Pothuizen
Geplaatst op: 09-07-10 om: 21:13 door:

Door: Steven de Jel

In Groesbeek staan de steigers tegen het huis van Patrick Pothuizen. Terwijl de selectie van NEC al weer bijna twee weken aan het trainen is, schildert de oud-NEC’er zijn huis in een frisse witte kleur. De nieuwe aanwinst van De Treffers heeft weer tijd voor andere dingen.

“Ik heb vrede met het besluit van NEC om mijn contract niet te verlengen. Je baalt er wel van natuurlijk op dat moment, maar de dag erop was het goed, was het klaar. Dat voelt nog steeds zo. Ik heb de eerste training van NEC bezocht en dat was natuurlijk wel even moeilijk om te zien, maar ik ben achteraf blij dat ik nu al die verplichtingen niet meer heb. Nu kan ik veel dingen ondernemen met mijn kinderen, kan ik aan het huis klussen. Dat is de leuke kant.

Toch is er ook een mindere kant. Ik voetbal graag op hoog niveau en ik had het nog wel aangekund een jaar. Dan mis je de kleedkamer en de dolletjes. Ook ben ik iemand die altijd vroeg opstaat en dan is het toch raar dat je niet meer naar NEC hoeft. Nu train ik voor mezelf door hard te lopen. Mijn vriendin fietst dan mee, want dat heb ik wel nodig zodat ik een beetje kan kletsen. Anders ga ik na 500 meter weer rechtsomkeert naar huis. En als ik twee maanden niets doe en moet dan bij De Treffers beginnen, dan kan je me opvegen. Ik moet dus echt wel mijn conditie op peil houden.

15 juli starten ze de training bij De Treffers. We trainen dinsdag, donderdag en vrijdag en op zondag spelen we de wedstrijd. Misschien ga ik voor mezelf nog wel een extra dag trainen om mijn conditie op peil te houden. Al heb je natuurlijk niet veel conditie nodig als laatste man. Maar wie weet wordt ik wel op het middenveld gezet. Ik zie het wel.

Mocht De Treffers promoveren naar de Eerste Divisie dan weet ik niet of ik dan ook nog doorga. Ik spreek met NEC ook nog over een functie binnen de club. Als het gemakkelijk te combineren is, dan zou ik dat eventueel dit seizoen naast het voetbal kunnen doen, maar mijn insteek is voor volgend seizoen. Wat voor een functie het wordt weet ik niet, want daar hebben we nog niet over gesproken.

Ik wil ook graag wat doen bij NEC. NEC is mijn club, ligt om de hoek en ken alles en iedereen daar. Ik zou graag teammanager willen zijn. Dat is een ideale baan voor mij, want dan moet je veel dingen regelen en spelers helpen. Ik heb dat ook al gedaan in de periode dat ik nog speler was. Ton Spaan doet dat nu en is toch op leeftijd. Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij nog door wil gaan. Misschien kom ik wel in de scouting terecht of ga ik mijn trainersdiploma halen. Of gewoon een diploma voor assistent-trainer, dat is ook makkelijker te halen. Ik heb het daar al met Jack de Gier over gehad. Hij zag het al zitten: ‘Over een paar jaar ben ik hoofdtrainer en word jij mijn assistent’.

Afbeelding


Ik coach erg veel. Vooral jonge jongens bij NEC vonden dit prettig. Bram Nuytinck stond hier bijvoorbeeld erg open voor en ik vind het daarom ook leuk om te zien dat hij zo is gegroeid. Die trainde ook echt heel goed en pakte het heel snel op. Verdedigen is in de basis heel simpel. Je hoeft alleen je man uit te schakelen, je moet de goal verdedigen en dus niet alleen je man achterna lopen. Af en toe doordekken, inspelen en niets doen. Geef de bal maar aan anderen die beter kunnen voetballen. Daar draait het om. Dat is voetbal.

Jongeren denken er nu misschien wat te gemakkelijk over. Toen ik vroeger jong was, was dat toch anders. Misschien is respect voor ouderen een groot woord, maar ik dacht wel heel anders. Er werd toen ook nog niet zoveel verdiend, rond de 30.000 euro per jaar, en nu verdienen ze bij wijze van speken al een tonnetje per jaar. De tijden zijn gewoon veranderd. Moestafa El Kabir kon bijvoorbeeld goed voetballen, maar besefte soms niet de hij betaald voetballer was. Die kon dat niet goed combineren. Niet bij één goede wedstrijd meteen praatjes krijgen, dat je de man bent en alles kunt doen. Zo werkt dat niet. Je moet je karakter natuurlijk ook niet verstoppen. Je moet wel jezelf blijven, maar je moet je wel aan de normen en waarden houden. Dat vind ik wel heel belangrijk.

Ze zeggen ook dat als ik het biertje had laten staan ik meer uit mijn carrière had kunnen halen. Maar als ik bij een grotere club had gevoetbald, had ik ook na de wedstrijd gewoon een biertje gedronken. Ik heb er naar mijn idee wel alles uitgehaald. Ik heb bijna 25 jaar betaald voetbal gespeeld, met clubs Europees voetbal gespeeld, de Bekerfinale gewonnen en kampioen geworden in de Eerste Divisie met FC Dordrecht. Alleen kampioen in de Eredivisie ben ik nooit geworden, maar ik heb niets te klagen.

Vroeger heb ik misschien wel wat veel gefeest, maar de laatste jaren is het veel minder geworden en ben ik vrij rustig. Iedereen denkt dat ik alleen maar drink en op stap ga, maar zo werkt het niet, anders had ik het niet zo lang voor gehouden. Ik kan het heel goed combineren. Ik ben heel serieus met mijn sport bezig. Mensen weten dat ook. Mijn vriendin vond het ook nog wel eens frustrerend. Als we de avond voor een wedstrijd een verjaardag hadden ging ik niet mee omdat ik gewoon thuis op de bank wilde liggen. ‘Je kunt daar toch ook op de bank zitten?’, zegt zij dan. Maar daar wordt dan gerookt en gedronken en ik wil mezelf focussen op de wedstrijd. Dat heb ik altijd zo gedaan.

Dit jaar met NEC was een raar seizoen. We zijn goed begonnen maar we speelden daarna slecht en haalden te weinig punten. Vervolgens stapte de trainer op en hebben we problemen gehad met spelers. Het interview in de VI met Youssef El Akchaoui vond ik eigenlijk wel meevallen. Ik weet alleen niet zo goed waar het vandaan komt, want ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Youssef. We hebben wel eens een aanvaring gehad op een training, maar dat hebben alle spelers wel een keer met elkaar. Dat Man of the Match-bordje hingen wij altijd scheef en toevallig stond zijn naam er op. Als iemand er dan kwaad op reageert, dan wordt het leuk. Dan ga je het express doen. Zo gaat het in het voetbal.

Spelers reageerden ook verbaasd en vroeg zich af waarom hij dat over mij had gezegd. Ook betreft zijn commentaar over die aanvoerdersband. Maar we overleggen altijd met de spelersraad over de aanvoerdersband, dat is niet nieuws. Ik voel me ook niet aangevallen. Het zijn ouwe koeien, het is gebeurd en ging nergens over. Ik heb me er niet aan gestoord.

Het was vroeger wel meer een team en had je meer lol. Dat heeft denk ik ook met het leeftijdsverschil te maken. Vroeger bestond het team uit jongens tussen de 20 en 26 jaar, nu komen ze er steeds jonger bij en heb je spelers tussen de 17 en 35 jaar rondlopen. Dat is gewoon een groot leeftijdsverschil. Vroeger was het ’s avonds samen weggaan en de volgende dag er stonden we er gewoon weer. Dat kan nu niet meer. Het voetbal is ook veranderd. Veel sneller geworden. Je hebt geen tijd meer om na te denken.


Afbeelding


We hebben nog steeds wel dolletjes in het voetbal. Zo belden we een keer vanuit het kantoor naar de spelershome waar een nieuwe spelersvrouw stond. Deden we de stem van Han Thijsen na: “Met Han, doe er even twintig frikadellen in voor de jongens.” “Ow, twintig frikadellen? Mogen ze dat wel?” “Ja, deze keer wel. Ze hebben hard getraind. Gooi ze er maar in.” Kwam even later die andere spelersvrouw er aan. Die had het al een beetje door en belde meteen Han op. Die was natuurlijk stomverbaasd. Dat soort dingen zijn prachtig. Ze trapt er nog steeds in.

We hebben ook een keer een geintje uitgehaald met Emiel van Eijkeren. Belden we hem op, deden we een Vlaams accent na en zeiden we dat we van Anderlecht waren. Gaven we aan dat we interesse in hem hadden en dat we na een wedstrijd wilden afspreken in Tiel bij Van der Valk. We hebben er van hem natuurlijk nooit iets meer van gehoord, want hij zou nooit zeggen dat hij er is geweest.

Ze proberen mij ook wel eens voor de gek te houden, maar ik heb het altijd wel snel in de gaten. Ik had ook een keer geluk. We zouden via Schiphol vliegen en Han kende iemand van de douane daar. Die zou mij er wel even tussenuit pikken. Dat was natuurlijk wel erg lullig geweest. Mijn geluk was dat we uiteindelijk via Dusseldorf zijn gevlogen, haha.

Vanaf het moment dat ik bij NEC ben gekomen voelde ik mij gelijk thuis. Het is een erg warme club en erg gezellig. Het is ook erg mooi om te zien hoe de club is gegroeid. Vroeger hadden we in de kleedkamer van die schoolbanken staan en houten planken waar je je op kon verkleden. Dat is allemaal veranderd. Alles wordt veel professioneler. Destijds zaten ze maar met drie man op kantoor.

Een van de wedstrijden die ik nooit meer vergeet, is die in de nacompetitie tegen Go Ahead Eagles. Zij stonden drie punten op ons voor en bij verlies waren wij gedegradeerd. Het stadion was goed gevuld en we wonnen we met 3-0. Ik zie de supporters nog zitten op de Hazenkamp; met de benen tussen de hekken door op de sintelbaan. Dat was echt mooi om te zien. Nu is het tijd voor een nieuwe ring. Met een nieuw stadion kan de begroting omhoog en ik ben overtuigd dat het stadion dan ook wel weer vol gaat lopen. NEC is een grote club in deze omgeving, een echte volksclub. Het zit altijd vol, dus je moet een keer uitbreiden. Stel dat er een stadion komt voor 20.000 man en er komen er 17.000 kijken, dan heb je er al 5.000 meer dan nu. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker voor sponsoren en zo groei je door. Anders blijf je altijd hangen op deze begroting. Natuurlijk is presteren belangrijk, maar als je nu presteert is er geen ruimte voor extra supporters. Natuurlijk moet het stadion wel in het Goffertpark blijven. Daar hoort NEC thuis.

Ik weet dat er wat financiële problemen zijn en de club is eigenlijk een beetje aan heropbouwen. Daar moet je ze ook de tijd voor geven. Het eerste elftal en Jong NEC zijn nu een groep geworden. Het is wel een grote groep en daar zal ik, als ik ooit trainer word, geen voorstander van zijn. Een kleinere groep rond de 22 spelers lijkt mij toch makkelijker werken. Maar ze hebben natuurlijk met Jack de Gier een extra trainer aangetrokken en voor Jong NEC is het ook vervelend als je steeds met zes man moet trainen. Het is natuurlijk de bedoeling dat het niveau van de spelers van Jong NEC omhoog gaat, maar het moet dadelijk niet zo zijn dat het niveau van het eerste elftal omlaag gaat. Met alle respect, want die hebben natuurlijk meer kwaliteiten. En het gat van de A1 naar Jong NEC wordt ook weer te groot. Ik denk wel dat de basis bij NEC wel goed is, ondanks dat er aardig wat spelers zijn vertrokken. NEC gaat gewoon in de middenmoot eindigen.”

Een zichtbaar tevreden Pothuizen maakt zijn sigaret uit, loopt in zijn oude NEC-broekje weer richting de steigers en beklimt deze soepeltjes om weer verder met klussen te gaan. ForzaNEC.nl bedankt de speler voor zijn inzet voor NEC op het veld en hoopt hem snel langs het veld weer te begroeten.


http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » di jul 13, 2010 7:28 pm

Gemeente onderzoekt financiën NEC
din. 13 juli 2010


De gemeente Nijmegen stelt een onafhankelijk onderzoek naar de financiën van NEC in, zo meldt Omroep Gelderland. Volgens de omroep wordt in overleg met NEC gekeken hoe gezond NEC is en wat daar uit valt te leren voor de toekomst.

NEC heeft het, net als veel andere voetbalclubs in Nederland, al langer financieel moeilijk. Toch liet NEC bij monde van algemeen directeur Jacco Swart eind mei weten dat het positief was gestemd over de toekomst. “Wij behoren niet tot het illustere gezelschap waarvoor puntenaftrek dreigt”, zei hij toen. “We hebben geen bericht van de KNVB gekregen dat we dat risico lopen. Dat is een opluchting, maar dat neemt niet weg dat we wel kampen met financiële problemen.”

Het is nog niet duidelijk of het aanstaande onderzoek gevolgen kan hebben voor NEC of voor het nieuwe stadion.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jul 14, 2010 8:37 am

'Gemeente Nijmegen komt NEC weer tegemoet'
NEC kan opnieuw rekenen op steun van de gemeente Nijmegen, die komend jaar afziet van pandrecht op de media-inkomsten van NEC. Dat meldt De Gelderlander woensdag.

Het recht om beslag te kunnen leggen op de tv-gelden van NEC (indien de club niet aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen) wordt overgedragen aan de fiscus. Daarnaast mag de club sportcomplex De Eendracht verkopen en de winst behouden. NEC had een oud recht dit complex voor 3 ton te kopen, terwijl De Eendracht nu 2,5 miljoen euro waard is. Het verschil wordt gebruikt om de stadionhuur én andere schulden te betalen. Daarover moet de gemeenteraad nog wel uitspraak doen.

Daarnaast huurt de gemeente op eigen kosten een accountancybureau in. Die gaat onderzoek doen naar de financiële situatie en het toekomstperspectief van de eredivisionist. De accountant moet onder meer helderheid geven over de voorwaarde dat NEC in staat is om minstens vijf jaar stadionhuur over te maken. Op die manier wordt stadion De Goffert mogelijk uitgebreid met een tweede ring.
Schande... Gelderland... het subsidieparadijs voor noodlijdende voetbalclubs...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jul 14, 2010 10:27 pm

banjavi schreef:Laat me raden... hij is te duur of hij is niet goed genoeg...

Jaaa... ik heb goed gegokt.. :blub.gif:
Ook Kamper en Harsanyi kunnen naar huis
woe. 14 juli 2010


Nadat eerder Vaclic en Cmovs waren vertrokken blijkt ook dat de Deen Kamper en de Slowaak Harsanyi vandaag hun koffers kunnen pakken.

De beide vleugelspitsen waren op proef en speelden mee in oefenwedstrijden tegen SJN en OSC Oosterhout, maar maakten niet bijster veel indruk. "Ze zijn afgetest, omdat ze niet de verbetering bleken te zijn die we wensen", verklaart technisch directeur Carlos Aalbers tegenover Omroep Gelderland. "We hebben op de posities voorin aan de zijkanten wel absoluut versterking nodig. Maar ik kan niet inschatten hoe snel dat zal gaan."

Laten we hopen dat die versterking snel zal komen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jul 14, 2010 10:44 pm

Arm jungske..
Jonas Kamper wil drie Denen bij NEC
Geplaatst op: 11-07-10 om: 17:03 door:Door: Jeroen
De Deen Jonas Kamper is op proef bij NEC: "Ik heb tot nu toe een prima indruk van de club. Het is een voetballend elftal met veel jonge, getalenteerde spelers."

"En er zitten al twee Denen bij. Hopelijk zijn het er binnenkort drie", stelt de 27-jarige Kamper.

"Ik heb een moeilijke tijd gehad bij Bielefeld. Ik was drie jaar basisspeler in de Bundesliga, maar vorig seizoen ben ik op een zijspoor geraakt door een blessure. Ik hoop dat ik de trainer kan overtuigen. Ik speel bij voorkeur aan de zijkant. Dat heeft NEC ook nodig."

Bron: Omroep Gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do jul 15, 2010 11:09 pm

NEC-AGOVV afgelast, duel Galatasaray verboden
Geplaatst op: 15-07-10 om: 07:33 door:Door: Jeroen
NEC en AGOVV hebben het oefenduel dat voor woensdag op het programma stond afgelast. De beslissing kwam niet als een verrassing. De Nijmegenaren lieten eerder al weten dat de oefenwedstrijd mogelijk niet door kon gaan. Het oefenduel wordt niet op een later moment ingehaald. AGOVV heeft vrijdag namelijk alweer een oefenduel gepland, terwijl NEC zaterdag de voorbereiding voorzet met een oefenwedstrijd tegen Rot-Weiss Ahlen.

Een andere domper is het verbieden van het oefenduel tegen Galatasaray. De wedstrijd, die op 24 juli in het Belgische Hasselt gespeeld zou worden, is door de politie in België verboden. „De burgemeester en politie van Hasselt waren eerder al wel akkoord, maar de federale politie heeft het duel verboden”, verklaarde Carlos Aalbers van NEC tegenover De Gelderlander. "Hopelijk komen we tot een oplossing en vinden we een geschikte locatie." De oefenwedstrijd is onderdeel van het trainingskamp van NEC in België. De selectie vertrekt op 21 juli voor een weekje naar Genk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » za jul 17, 2010 3:24 pm

NEC en Utrecht akkoord over transfer George
zat. 17 juli 2010

De aanvaller kan bij FC Utrecht niet op veel speeltijd rekenen en vervolgt zijn carrière mogelijk bij NEC.

FC Utrecht en NEC zaten deze week om de tafel om over een transfer te praten. NEC is nog steeds op zoek naar een extra aanvaller en George zou die positie moeten gaan invullen.

Foeke Booy, technisch directeur van FC Utrecht, meldt tegenover het Algemeen Dagblad dat de clubs in ieder geval tot een akkoord zijn gekomen. De bal ligt nu bij de 23-jarige George, die het nog eens moet worden met NEC.

De in Suriname geboren George belandde via enkele amateurclubs in de jeugdopleiding van FC Utrecht. De aanvaller brak in het seizoen 2007/2008 definitief door (speelde 33 wedstrijden en scoorde zeven doelpunten), maar kwam afgelopen seizoen tot slechts zeven competitieduels.



http://www.detrouwehonden.nl/

Gesloten