ADO Den Haag 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ride » di mar 22, 2011 11:31 am

Thijs schreef:De grens ligt bij verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, wat mij betreft.
Dus die uit het oosten reserve-duitsers noemen kan dan wel?
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ride » di mar 22, 2011 11:32 am

Ajax Rules schreef:Ik heb het filmpje gezien. Wat denken jullie, is dit idd een (bewuste) Hitlergroet (zoals Johnk meent)?

Leek meer op een jolige groet en met een milliseconde later het besef dat het niet goed was want hij strekte zijn arm niet fanatiek uit.
Valt me trouwens tegen van VDB, vond ik altijd wel een redelijke en sympathieke man. (Het maakt me op zich niets uit dat het tegen Ajax gericht is, maar ik vind dat je als leidinggevende toch wel weinig klasse en niveau uitstraalt als je je zo laat gaan tussen de white trash).

Wat zal hij trouwens ont-zet-tend balen hiervan. Hij was een beetje de kroonprins van het trainersgilde, maar grote, chique clubs zullen zich echt nog wel even bedenken voordat ze zo'n uitgangsbord voor hun club kiezen. En John had natuurlijk ook een heel netwerk bij Ajax, misschien zou hij wel kandidaat-hoofdtrainer zijn voor de toekomst. Heeeeel, heeeeel dom. Ik denk zelfs dat (als het allemaal tot hem doordringt) hij achteraf liever verloren zou hebben.
Tjsa... ik weet niet.
Als je een trainer van ADO bent die 6 punten van Ajax af kan snoepen heb je in mijn ogen een heel goed visitekaartje afgegeven :hypocrite.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door ferry » di mar 22, 2011 11:41 am

V/d Brom: Niet goed te praten

Van onze Telesportredactie
DEN HAAG - „Dit haalt de slagroom wel van de taart”, weet John van den Brom een etmaal na de tweede overwinning in één seizoen op Ajax. De trainer stond samen met Lex Immers op de bar van het sponsorhome toen de Hagenaar zijn kwetsende teksten bezigde.

„Nee, natuurlijk heb ik niet meegezongen. Sterker, ik heb me er gelijk van gedistantieerd en samen met assistent-trainer Maurice Steijn heb ik Lex op zijn verantwoordelijkheid gewezen en gezegd dat hij veel te ver was gegaan. Ik heb nota bene een Ajax-achtergrond als speler en trainer.”
Tijdens een hectische dag merkte Van den Brom dat het helemaal mis was, hoewel het in het heetst van het moment gebeurde. „Iedereen kan zich wel een beetje voorstellen hoe die dingen gaan. De fans waren door het dolle heen, zetten ons op de bar en begonnen te zingen. Maar dan is het nog niet goed te praten wat Lex heeft gedaan.”De gevolgen zijn niet alleen voor Lex Immers, maar ook voor ADO Den Haag, dat zo’n geweldig seizoen draait. „Dit hangt nu als een grauwsluier overal overheen, maar ik hoop dat het toch overwaait. Het zou zonde zijn als dit blijft hangen, nu we zo’n mooi seizoen meemaken met ADO.”
De T

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Thijs » di mar 22, 2011 11:46 am

Ride schreef:
Thijs schreef:De grens ligt bij verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, wat mij betreft.
Dus die uit het oosten reserve-duitsers noemen kan dan wel?
Ja. Dat heeft met een land en niet met de oorlog te maken.

Dat mensen het verschil niet zien tussen 'enwienietspringtdieiseenjood/kakkerlak/boer/mafkees/josti/NEC'er' en 'we gaan op jodenjacht'....
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Daily Blind » di mar 22, 2011 12:02 pm

Ride schreef:
Thijs schreef:De grens ligt bij verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, wat mij betreft.
Dus die uit het oosten reserve-duitsers noemen kan dan wel?
Sowieso een domme opmerking, aangezien een erg groot gedeelte van de Ajax aanhang uit Overijssel komt.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door ferry » di mar 22, 2011 12:04 pm

Thijs schreef:Dat mensen het verschil niet zien tussen 'enwienietspringtdieiseenjood/kakkerlak/boer/mafkees/josti/NEC'er' en 'we gaan op jodenjacht'....
Hij moet gestraft worden voor dat domme gelal, klaar. Maar om nou met kamervragen te komen of het CIDI erbij te halen...

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ride » di mar 22, 2011 12:21 pm

Zlatan Son of God schreef:
Ride schreef:
Thijs schreef:De grens ligt bij verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, wat mij betreft.
Dus die uit het oosten reserve-duitsers noemen kan dan wel?
Sowieso een domme opmerking, aangezien een erg groot gedeelte van de Ajax aanhang uit Overijssel komt.
Vreemder dan ons zelf Joden noemen?
Vakkie 129

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door LucaS » di mar 22, 2011 1:07 pm

De club doet dat niet en slechts een deel van de aanhang wel.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ride » di mar 22, 2011 1:37 pm

Blijft een heikel discussie punt..
Vakkie 129

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Lionel » di mar 22, 2011 1:52 pm

Ik vind het allemaal een beetje onzin. Dan roept hij dat ze op Jodenjacht gaat! Dan wat?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Thijs » di mar 22, 2011 2:49 pm

Dan roept hij iets wat zeventig jaar geleden gebeurde. Tienduizenden landgenoten die door de bezetter in koelen bloede zijn vermoord.

Dan dat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door wimpey » di mar 22, 2011 8:19 pm

Ik vind die vd Brom een schijnheil. :kots:

Volgend seizoen spelen ze weer tegen degradatie.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door columbus » di mar 22, 2011 9:17 pm

Thijs schreef:Dan roept hij iets wat zeventig jaar geleden gebeurde. Tienduizenden landgenoten die door de bezetter in koelen bloede zijn vermoord.

Dan dat.
Thijs, ben al jaren meer lezer dan poster van het forum maar wil er toch op reageren.

In principe begrijp ik je punt. Iedere verwensing dat geassocieerd wordt met WO2 of verwensingen dat vooraf gaat met de meest verschrikkelijke ziekte die er is, keur ik af. Is misselijk en totaal overbodig.

Maar we moeten niet roomser zijn dan de paus. T-shirts met 'bommen op Rotterdam' zijn net zo walgelijk. Bovendien, wanneer bepaalde supportersgroepen zichzelf Joden noemt blijft het meten met 2 maten.

Nogmaals, het is allemaal te walgelijk voor worden en Immers verdiend een schorsing van een wedstrijd of 4.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door LucaS » di mar 22, 2011 9:19 pm

Ik denk ook niet dat Thijs met een t-shirt 'bommen op Rotterdam' zal gaan rondlopen
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door wimpey » di mar 22, 2011 9:21 pm

Columbus schreef: Maar we moeten niet roomser zijn dan de paus. T-shirts met 'bommen op Rotterdam' zijn net zo walgelijk. Bovendien, wanneer bepaalde supportersgroepen zichzelf Joden noemt blijft het meten met 2 maten.
Eens. Ik erger me persoonlijk een ongeluk aan dat 'joden joden' geschreeuw van Ajax-fans. Over dien bommen hoeven we het al helemaal niet te hebben...

Die Immers verdient een stevige schorsing en die vd Brom moet niet zo schijnheilig doen. Staat erbij, kijkt ernaar, grijpt niet in. En is er een dag later als de kippen bij om het te veroordelen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Thijs » di mar 22, 2011 10:36 pm

Columbus schreef: Thijs, ben al jaren meer lezer dan poster van het forum maar wil er toch op reageren.

In principe begrijp ik je punt. Iedere verwensing dat geassocieerd wordt met WO2 of verwensingen dat vooraf gaat met de meest verschrikkelijke ziekte die er is, keur ik af. Is misselijk en totaal overbodig.

Maar we moeten niet roomser zijn dan de paus. T-shirts met 'bommen op Rotterdam' zijn net zo walgelijk. Bovendien, wanneer bepaalde supportersgroepen zichzelf Joden noemt blijft het meten met 2 maten.

Nogmaals, het is allemaal te walgelijk voor worden en Immers verdiend een schorsing van een wedstrijd of 4.
Niemand zal hier zeggen dat t-shirts met 'bommen op Rotterdam' prima zijn. Bovendien denk ik dat de consternatie ook aardig hoog was geweest als Vertonghen dat liedje zou hebben gezongen in het supportershome, om maar wat te noemen.

Los van de vraag of Ajax-supporters zich al dan niet terecht 'Joden' noemen geeft niemand dat het recht om ze voor kankerjood uit te maken. Net als dat je iemand die zich Marokkaan noemt niet zomaar voor vuile kankermarrokaan mag uitmaken.

Dat supporters de grenzen van het fatsoen hebben overschreden is al decennia lang zo. Maar als spelers nu ook al beginnen is het einde zoek, en daar moet tegen opgetreden worden. En dat had ik ook gezegd als een Ajax-speler had gezongen dat er bommen op Rotterdam moeten vallen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door columbus » di mar 22, 2011 10:59 pm

Thijs schreef:
Columbus schreef: Thijs, ben al jaren meer lezer dan poster van het forum maar wil er toch op reageren.

In principe begrijp ik je punt. Iedere verwensing dat geassocieerd wordt met WO2 of verwensingen dat vooraf gaat met de meest verschrikkelijke ziekte die er is, keur ik af. Is misselijk en totaal overbodig.

Maar we moeten niet roomser zijn dan de paus. T-shirts met 'bommen op Rotterdam' zijn net zo walgelijk. Bovendien, wanneer bepaalde supportersgroepen zichzelf Joden noemt blijft het meten met 2 maten.

Nogmaals, het is allemaal te walgelijk voor worden en Immers verdiend een schorsing van een wedstrijd of 4.
Niemand zal hier zeggen dat t-shirts met 'bommen op Rotterdam' prima zijn. Bovendien denk ik dat de consternatie ook aardig hoog was geweest als Vertonghen dat liedje zou hebben gezongen in het supportershome, om maar wat te noemen.

Los van de vraag of Ajax-supporters zich al dan niet terecht 'Joden' noemen geeft niemand dat het recht om ze voor kankerjood uit te maken. Net als dat je iemand die zich Marokkaan noemt niet zomaar voor vuile kankermarrokaan mag uitmaken.

Dat supporters de grenzen van het fatsoen hebben overschreden is al decennia lang zo. Maar als spelers nu ook al beginnen is het einde zoek, en daar moet tegen opgetreden worden. En dat had ik ook gezegd als een Ajax-speler had gezongen dat er bommen op Rotterdam moeten vallen.

Zeker. Heb je ook absoluut gelijk in. Spelers en begeleiding moeten zeker flink gestraft worden, zij zouden immers het goede voorbeeld moeten zijn. Ook, zoals Wimpey aangeeft, vd Brom zou een tikkeltje minder schijnheilig mogen zijn. Misschien is het mijden van een supportershome wel het beste.

Misschien een tikkie off-topic maar weet jij, je zit immers dichter op het vuur dan mij (wij), hoe staat Ajax zelf tegenover het 'Joden-gebruik' van haar eigen aanhang?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door 999 » wo mar 23, 2011 12:51 am

Volgens mij is algemeen bekend dat AJAX daar niet gelukkig mee is en geprobeerd heeft om supporters aan te sporen om die naam niet meer te gebruiken.

Voor mij mag dat gehak onder elkaar best wat minder, het is al erg zat dat sommige supportersgroepen elkaar voor alles en nog wat uitmaken.Als nu de trend gaat worden dat ook voetballers te pas en te onpas mee gaan doen in die haat is het einde zoek.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 23, 2011 6:36 am

Telesport schreef: EMOTIONELE OPROEP VAN VOORZITTER URI CORONEL AAN FANS VAN AJAX

STOP GEBRUIK NAAM ‘JODEN’


• Uri Coronel: ,,Het gebruik van de leus ‘Joden’ en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook.” FOTO: PICS UNITED

AMSTERDAM – Uri Coronel hoopt dat de ‘affaire Lex Immers’ de ogen van de Ajaxsupporters opent. ,,Heb de grootheid om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden!”, doet Ajax-voorzitter Coronel vanaf zijn vakantieadres in de Verenigde Staten een emotionele oproep. ,,Onze fans zijn niet verantwoordelijk voor lui die zulke verwerpelijke taal uitbraken. Maar door wat hun gezang kennelijk uitlokt, moeten ze er echt mee stoppen.”

Het gebruik van de naam ‘Joden’ door de eigen supporters stoort Coronel – zelf van Joodse afkomst – mateloos. ,,In de twintig jaar dat de discussie al wordt gevoerd om daar een einde aan te maken, heb ik altijd mijn uiterste best gedaan. Op verzoek van mijn voorganger John Jaakke heb ik zelfs – op het moment dat ik niet eens in het bestuur zat – in het supportershome een gesprek gevoerd met honderden fans. Maar uiteindelijk heeft het niks opgeleverd. Zij zagen ‘Joden’ als geuzennaam. En ik moet eerlijk zeggen: ze gebruiken die naam alleen heel positief.”

De preses ondervond echter aan den lijve welke reacties de Ajax-fans opriepen. ,,Ik heb businessclubleden van FC Utrecht horen zingen dat ze op Jodenjacht gingen en ben door een haag van de Hitlergroet brengende jongeren De Kuip ingegaan. Het is onbeschrijfelijk wat er dan door je heen gaat.”

Hoe pijnlijk ook, Coronel ziet de kwetsende, discriminerende uitspraken van Immers als een kans. ,,Er is een punt geweest dat ik door alle spreekkoren de functie van voorzitter niet wilde aanvaarden. Maar uiteindelijk ben ik toch in het bestuur gestapt. Dat ik de leus heb ’geaccepteerd’ is niet het goede woord, want het gebruik van ‘Joden’ en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook. Maar het was zó ingeburgerd, dat ik dacht dat het niet meer viel te veranderen. Maar ik ben niet murw gebeukt. Indien er nu weer een zinvolle discussie wordt gevoerd over het beëindigen van de geuzennaam ‘Joden’, wil ik graag een bijdrage leveren.”

Het verdwijnen van de (anti-)Jodenleuzen is het ultieme streven van de preses, die op dat vlak tot dusver kleine successen boekte. ,,Op één doek op de tweede ring – tegenover de perstribune – na zijn er geen Israëlische vlaggen meer te zien in de ArenA. Bij uitwedstrijden zelfs helemaal niet meer in het supportersvak. En de verkoop van die vlaggen in de stalletjes buiten de ArenA is aan banden gelegd.”

In zijn strijd tegen het antisemitisme kan Coronel samen optrekken met Klaus Vink van de stichting Fair Deal Sportsmanagement (FDS), die Immers begeleidt. ,,Ik denk dat het nu het moment is om een goede inhoudelijke discussie te voeren over het gebruik van de naam van een bevolkingsgroep als geuzennaam”, aldus de jurist, die een Israëlische vrouw en drie Joodse kinderen heeft.

Op de website van FDS ging Immers nogmaals door het stof. ,,Ik heb er echt heel veel spijt van wat er afgelopen zondag na de wedstrijd ADO tegen Ajax in de supportershome is gebeurd. Dat meen ik echt. Met ‘Joden’ heb ik alleen ‘Ajax’ bedoeld. Ik realiseer mij nu hoe kwetsend de liederen die toen ook door mij zijn gezongen, kunnen zijn voor de Joodse bevolkingsgroep in ons land. Met de hand op mijn hart zweer ik, dat ik het niet zo bedoeld heb. Hierbij bied ik daarvoor nogmaals mijn excuses aan. Ik ben ontzettend dom geweest door mij te laten meeslepen met de vreugde van dat moment. Ik schaam mij daar diep voor. Als profvoetballer heb je een voorbeeldfunctie en ik heb onbedoeld wel een heel slecht voorbeeld gegeven. Ik kan dat helaas niet terugdraaien”, aldus een geschrokken Immers.

Om Immers’ woorden te onderstrepen, voerde Vink gesprekken met twee Joodse organisaties. ,,Om te kijken of Lex en een aantal ploeggenoten van ADO Den Haag wellicht iets voor die organisaties kunnen betekenen. Lex wil ook met daden graag aantonen dat zijn uitlatingen nooit tegen de Joodse bevolkingsgroep gericht zijn geweest.”
Immers vindt het dus wel normaal als hij hetzelfde had gezongen met de naam Ajax ipv Joden! :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 23, 2011 9:13 am

In ons home is het toch niet anders??? Iedereen die daar komt hoort ook vaak genoeg : Bommen op Rotterdam enzo.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Thijs » wo mar 23, 2011 9:14 am

Columbus schreef:Zeker. Heb je ook absoluut gelijk in. Spelers en begeleiding moeten zeker flink gestraft worden, zij zouden immers het goede voorbeeld moeten zijn. Ook, zoals Wimpey aangeeft, vd Brom zou een tikkeltje minder schijnheilig mogen zijn. Misschien is het mijden van een supportershome wel het beste.

Misschien een tikkie off-topic maar weet jij, je zit immers dichter op het vuur dan mij (wij), hoe staat Ajax zelf tegenover het 'Joden-gebruik' van haar eigen aanhang?
Zoals 999 en Ajaciedjuh boven me al aangeven is Ajax daar inderdaad absoluut niet blij mee. Maar hoe ban je zoiets uit, buiten het ontmoedigen om Israëlische vlaggen etc. binnen te laten?

Ajax heeft in principe geen enkel voordeel bij het Joden-imago. Net zoals het ook alleen maar negatief kan worden uitgelegd dat er nog steeds overal verwarring is over AFCA.nl en de officieel erkende AFCA-supportersclub. Mensen zien Suarez in een AFCA-vest in alle kranten staan en lezen een week later over bommen op Rotterdam op afca.nl. Niet iedereen weet dat dat twee totaal verschillende groeperingen zijn. (Zelfs de Telegraaf niet, die enkele weken geleden groots uitpakte met een artikel dat Eberhard van der Laan ternauwernood had weten te voorkomen dat de 'bommen op Rotterdam'-shirts in de officiële fanshop bij de ArenA te koop zouden zijn. Alsof er ook maar íemand in de Arena is die denkt 'hartstikke leuk die shirts, die gaan we verkopen!' Pfff...)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Daily Blind » wo mar 23, 2011 9:21 am

Ajaciedjuh schreef:
Telesport schreef: EMOTIONELE OPROEP VAN VOORZITTER URI CORONEL AAN FANS VAN AJAX

STOP GEBRUIK NAAM ‘JODEN’


• Uri Coronel: ,,Het gebruik van de leus ‘Joden’ en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook.” FOTO: PICS UNITED

AMSTERDAM – Uri Coronel hoopt dat de ‘affaire Lex Immers’ de ogen van de Ajaxsupporters opent. ,,Heb de grootheid om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden!”, doet Ajax-voorzitter Coronel vanaf zijn vakantieadres in de Verenigde Staten een emotionele oproep. ,,Onze fans zijn niet verantwoordelijk voor lui die zulke verwerpelijke taal uitbraken. Maar door wat hun gezang kennelijk uitlokt, moeten ze er echt mee stoppen.”

Het gebruik van de naam ‘Joden’ door de eigen supporters stoort Coronel – zelf van Joodse afkomst – mateloos. ,,In de twintig jaar dat de discussie al wordt gevoerd om daar een einde aan te maken, heb ik altijd mijn uiterste best gedaan. Op verzoek van mijn voorganger John Jaakke heb ik zelfs – op het moment dat ik niet eens in het bestuur zat – in het supportershome een gesprek gevoerd met honderden fans. Maar uiteindelijk heeft het niks opgeleverd. Zij zagen ‘Joden’ als geuzennaam. En ik moet eerlijk zeggen: ze gebruiken die naam alleen heel positief.”

De preses ondervond echter aan den lijve welke reacties de Ajax-fans opriepen. ,,Ik heb businessclubleden van FC Utrecht horen zingen dat ze op Jodenjacht gingen en ben door een haag van de Hitlergroet brengende jongeren De Kuip ingegaan. Het is onbeschrijfelijk wat er dan door je heen gaat.”

Hoe pijnlijk ook, Coronel ziet de kwetsende, discriminerende uitspraken van Immers als een kans. ,,Er is een punt geweest dat ik door alle spreekkoren de functie van voorzitter niet wilde aanvaarden. Maar uiteindelijk ben ik toch in het bestuur gestapt. Dat ik de leus heb ’geaccepteerd’ is niet het goede woord, want het gebruik van ‘Joden’ en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook. Maar het was zó ingeburgerd, dat ik dacht dat het niet meer viel te veranderen. Maar ik ben niet murw gebeukt. Indien er nu weer een zinvolle discussie wordt gevoerd over het beëindigen van de geuzennaam ‘Joden’, wil ik graag een bijdrage leveren.”

Het verdwijnen van de (anti-)Jodenleuzen is het ultieme streven van de preses, die op dat vlak tot dusver kleine successen boekte. ,,Op één doek op de tweede ring – tegenover de perstribune – na zijn er geen Israëlische vlaggen meer te zien in de ArenA. Bij uitwedstrijden zelfs helemaal niet meer in het supportersvak. En de verkoop van die vlaggen in de stalletjes buiten de ArenA is aan banden gelegd.”

In zijn strijd tegen het antisemitisme kan Coronel samen optrekken met Klaus Vink van de stichting Fair Deal Sportsmanagement (FDS), die Immers begeleidt. ,,Ik denk dat het nu het moment is om een goede inhoudelijke discussie te voeren over het gebruik van de naam van een bevolkingsgroep als geuzennaam”, aldus de jurist, die een Israëlische vrouw en drie Joodse kinderen heeft.

Op de website van FDS ging Immers nogmaals door het stof. ,,Ik heb er echt heel veel spijt van wat er afgelopen zondag na de wedstrijd ADO tegen Ajax in de supportershome is gebeurd. Dat meen ik echt. Met ‘Joden’ heb ik alleen ‘Ajax’ bedoeld. Ik realiseer mij nu hoe kwetsend de liederen die toen ook door mij zijn gezongen, kunnen zijn voor de Joodse bevolkingsgroep in ons land. Met de hand op mijn hart zweer ik, dat ik het niet zo bedoeld heb. Hierbij bied ik daarvoor nogmaals mijn excuses aan. Ik ben ontzettend dom geweest door mij te laten meeslepen met de vreugde van dat moment. Ik schaam mij daar diep voor. Als profvoetballer heb je een voorbeeldfunctie en ik heb onbedoeld wel een heel slecht voorbeeld gegeven. Ik kan dat helaas niet terugdraaien”, aldus een geschrokken Immers.

Om Immers’ woorden te onderstrepen, voerde Vink gesprekken met twee Joodse organisaties. ,,Om te kijken of Lex en een aantal ploeggenoten van ADO Den Haag wellicht iets voor die organisaties kunnen betekenen. Lex wil ook met daden graag aantonen dat zijn uitlatingen nooit tegen de Joodse bevolkingsgroep gericht zijn geweest.”
Immers vindt het dus wel normaal als hij hetzelfde had gezongen met de naam Ajax ipv Joden! :1evil.gif:
Mij stoort het meer dat er al 7 jaar geen titel wordt gepakt. Voorzitter houd je met belangrijker zaken bezig.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door El Clavo » wo mar 23, 2011 9:33 am

Thijs schreef:
Columbus schreef:Zeker. Heb je ook absoluut gelijk in. Spelers en begeleiding moeten zeker flink gestraft worden, zij zouden immers het goede voorbeeld moeten zijn. Ook, zoals Wimpey aangeeft, vd Brom zou een tikkeltje minder schijnheilig mogen zijn. Misschien is het mijden van een supportershome wel het beste.

Misschien een tikkie off-topic maar weet jij, je zit immers dichter op het vuur dan mij (wij), hoe staat Ajax zelf tegenover het 'Joden-gebruik' van haar eigen aanhang?
Zoals 999 en Ajaciedjuh boven me al aangeven is Ajax daar inderdaad absoluut niet blij mee. Maar hoe ban je zoiets uit, buiten het ontmoedigen om Israëlische vlaggen etc. binnen te laten?

Ajax heeft in principe geen enkel voordeel bij het Joden-imago. Net zoals het ook alleen maar negatief kan worden uitgelegd dat er nog steeds overal verwarring is over AFCA.nl en de officieel erkende AFCA-supportersclub. Mensen zien Suarez in een AFCA-vest in alle kranten staan en lezen een week later over bommen op Rotterdam op afca.nl. Niet iedereen weet dat dat twee totaal verschillende groeperingen zijn. (Zelfs de Telegraaf niet, die enkele weken geleden groots uitpakte met een artikel dat Eberhard van der Laan ternauwernood had weten te voorkomen dat de 'bommen op Rotterdam'-shirts in de officiële fanshop bij de ArenA te koop zouden zijn. Alsof er ook maar íemand in de Arena is die denkt 'hartstikke leuk die shirts, die gaan we verkopen!' Pfff...)
Wil je nu zeggen dat die vesten dooor de supportersclub op de markt zijn gebracht?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Thijs » wo mar 23, 2011 9:38 am

El Clavo schreef: Wil je nu zeggen dat die vesten dooor de supportersclub op de markt zijn gebracht?
Haha, hier heb je de verwarring al. Nee, de vesten en alles waar officieel AFCA opstaat wordt door diegene achter afca.nl op de markt gebracht. De AFCA-supportersclub heeft (in ieder geval officieel) totaal niets van doen met de mensen achter afca.nl.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag 2010-2011

Bericht door Ride » wo mar 23, 2011 9:57 am

Ajaciedjuh schreef:
Telesport schreef: EMOTIONELE OPROEP VAN VOORZITTER URI CORONEL AAN FANS VAN AJAX

STOP GEBRUIK NAAM ‘JODEN’

Las deze als reactie :drecul.gif:

Shalom Coronel, wij hebben ook nog een paar wensen en daar zijn we pas een jaar of 10 mee bezig:

- Oude logo terug
- rood-witte stoeltjes
- knap bestuur
- winnend elftal

Amen
Vakkie 129

Gesloten