SC Heerenveen 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Jöhnk » zo mar 20, 2011 3:37 pm

Is die jongen eigenlijk wel 100 procent? :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door WP_Legend » wo mar 30, 2011 5:28 am

Kums: 'Altijd al de ambitie in Nederland te spelen'


SC Heerenveen legde dinsdag Sven Kums vast voor vier seizoenen. De 23-jarige middenvelder komt over van KV Kortrijk en verwacht dat zijn speelstijl goed past in de Eredivisie.

'Het is altijd mijn ambitie geweest om in Nederland te spelen. Het moest nu gebeuren en Heerenveen lijkt mij de ideale club om mijn sportieve doelen te verwezenlijken. Ik heb alle opties goed afgewogen Heerenveen is sportief gezien de beste keuze', vertelt de Belg, die ook in de belangstelling stond van onder meer RC Genk, op de site van zijn aanstaande club.

'De Nederlandse competitie is voor mij een logische stap in mijn carrière. Bij Heerenveen kan ik leren en beter worden', vervolgt Kums die bij Anderlecht zijn opleiding had, maar doorbrak bij KV Kortrijk. 'In Holland wordt beter verzorgd voetbal gespeeld. Er worden minder fouten gemaakt. Ik mag graag de bal voelen en verwacht dat de Hollandse speelstijl mij beter ligt.'

'Sven is een allround middenvelder, hij is goed in het korte combinatievoetbal, maar kan ook voor diepgang zorgen', lichtte technisch directeur Johan Hansma de keuze voor Kums toe. 'Hij heeft een goed spelinzicht, is een passer, een spelverdeler. Hij heeft bewust voor Heerenveen gekozen. Dat type speler zijn we naar op zoek: jongens die graag voor Heerenveen spelen.'
Vi.nl

Iemand die deze jongen kent?
In FM heb ik hem ook gekocht voor Anderlecht en daar is hij best een aardige creatieve middenvelder.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door peter » za apr 02, 2011 8:39 pm

Dag Jans. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » za apr 02, 2011 8:41 pm

Haha, de enige Fries scoort 2 keer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » di apr 05, 2011 10:39 am

'Er zijn nu te veel slapjanussen bij SC Heerenveen'

Supporters die juichen voor de tegenstander. Het gebeurt zelden, maar zaterdagavond in Heerenveen keerden de fans van de thuisclub zich in het duel met Excelsior (2-3) massaal tegen hun eigen ploeg. Wat is er aan de hand in het Abe Lenstra-stadion? ,,Heerenveen heeft na de winterstop geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.''

Dat verklaart Mechiel Zantema, voorzitter van supportersvereniging Nieuw Noord, vandaag in het AD. ,,Er heerste een heel apart sfeertje. Voor de tegenstander juichen is wel erg cynisch. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het geeft aan dat het goed mis is.''

De sfeer in het stadion sloeg om toen Geert Arend Roorda, door Heerenveen verhuurd aan Excelsior, een kwartier voor tijd scoorde. ,,Roorda is een publiekslieveling en ook nog een echte Fries. Heerenveen voetbalde niet meer in de tweede helft. Toen had iedereen zoiets van: 'We gaan maar voor Geert Arend juichen.' Het was een duidelijk signaal naar de spelers en de staf. Het zal hier nooit escaleren, maar het publiek is het wel zat.''

Dat Roorda is verhuurd, is de aanhang een doorn in het oog. ,,Dat is gewoon triest,'' zegt Zantema. ,,Er zijn zoveel middenvelders die minder zijn dan hij. Neem Haglund, wat doet zo'n speler bij Heerenveen? Met een jongen als Roorda kunnen mensen zich identificeren. Maar dat snapt de clubleiding niet.''

Volgens Zantema snappen ze bij Heerenveen wel meer niet. ,,Er is niet nagedacht over de samenstelling van de selectie. We hebben bijvoorbeeld alleen Bas Dost als volwaardige spits en achterin staan allemaal dezelfde types. Er moet wat gebeuren, er lopen nu te veel slapjanussen bij Heerenveen.''

Hoewel ook de kritiek op trainer Ron Jans toeneemt, geeft het grootste deel van de aanhang hem nog altijd het voordeel van de twijfel. ,,Ik ben er geen voorstander van om hem te vervangen,'' zegt Zantema. ,,We willen vastigheid. Jans valt te verwijten dat hij te veel wisselt. Dat komt het team niet ten goede. Maar ik denk wel dat hij capabel is.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door gaizka » vr apr 29, 2011 11:24 am

Dost: 'Kan me geen moer schelen wie kampioen wordt'
29/04/2011 08:43

Ajax heeft in Heerenveen zondag nog een lastige horde te nemen op weg naar een mogelijke titel. Vooral voor Bas Dost is dat een saillante wedstrijd. De lange spits was immers in de winterstop nog dichtbij een overgang naar Amsterdam, maar die ketste af na inmenging van de arbitragecommissie.

'Het kan me geen moer schelen wie er kampioen wordt, ik wil gewoon winnen', aldus een getergde Dost tegen het AD. 'Het is heel simpel: wij moeten voor eigen publiek volle bak gaan tegen Ajax. In de laatste thuiswedstrijd van het seizoen kunnen we nog één keer laten zien wat we waard zijn. Het is toch een mooi affiche.'

Over een mogelijke gang naar Ajax maakt Dost, om wiens nek een prijskaartje van tien miljoen euro hangt, zich niet meer druk. 'Sinds het belletje van Frank de Boer, die aangaf dat het jammer was dat het niet doorging, heb ik niets meer gehoord.'

'Ik ben er ook totaal niet meer mee bezig. Ik wil scoren en presteren en zie wel wat er verder gebeurt. We moeten zien wat er gaat spelen. Tien miljoen zou ik niet betalen voor mezelf', grinnikt Dost tot slot.
10 miljoen, waar slaat dat op :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Thijs » ma mei 09, 2011 12:59 pm

Heerenveen gaat volgend seizoen waarschijnlijk een uitshirt krijgen wat gebaseerd is op onderstaande afbeelding:

Afbeelding

Schitterend!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » vr mei 13, 2011 10:04 am

Speelt Heerenveen volgend seizoen in Ajax-shirt?

Afbeelding
Michel Breuer in het 'Ajax-shirt' van SC Heereveen

Komt het nieuwe uittenue van SC Heerenveen eruit te zien zoals het thuis-shirt van Ajax? Het heeft er alle schijn van. Op fora wordt hevig gediscussieerd over het nieuwe tenue, dat komende zondag in de wedstrijd tegen Roda JC gepresenteerd zal worden.

Het shirt dat uitgelekt is op internet heeft dezelfde klassieke rode baan op een witte achtergrond en is exact hetzelfde als dat van Ajax. Wel heeft het Heerenveen-tenue een zwarte broek in plaats van een witte.

Op de website van Heerenveen wordt al enkele dagen afgeteld naar de onthulling van het nieuwe shirt. Op foto's en in flimpjes zijn vlagen te zien van het roodwitte ontwerp van het tenue.

Vele Heerenveen-fans hebben ondertussen verontwaardig gereageerd op het vermeende nieuwe uitshirt. 'Wat een oerlelijk shirt, komend seizoen dus uit in 020-shirts spelen. Dost zal het alleen maar mooi vinden zo'n shirt. Maar ik ga hem niet kopen, krijg je gelijk commentaar wat je in een Ajakkes-shirt moet', zegt een supporter.

Niet iedereen is even negatief. 'Gezien de vele Amsterdamse fans (volgens mij wordt in Abe Lenstra Stadion net zo hard gejuichd als Ajax scoort tegen Heerenveen als andersom), zal het dan wel een groot commercieel succes worden.'

Een andere fan: 'Als het geen historische lading had, dan zou het inderdaad behoorlijk vreemd zijn, omdat er al een andere eredivisie club in een soortgelijk shirt loopt. Nu is het gewoon een ode aan de historie van de club, en heb ik dus schijt aan de vergelijking met Ajax.'
(Bart van Dooijeweert)
http://www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Ramona » vr mei 13, 2011 10:05 am

Kan toch niet anders dat dat een grap is? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » vr mei 13, 2011 10:08 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 13, 2011 10:18 am

Mooi shirt. Er hoort alleen een witte broek bij. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Bert » vr mei 13, 2011 11:10 am

Straks hebben ze een mooier shirt dan wij. :blush.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Toppie » ma mei 16, 2011 9:12 am

Ze speelden in dit shirt eenmalig , tuurlijk is dit een grap en wel een hele leuke grap :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » ma mei 16, 2011 9:28 am

Het nieuwe uitshirt is het toch? Vind de combinatie met zwarte broek en zwarte cijfers niet echt mooi.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr mei 20, 2011 6:06 pm

'De Haan keert terug bij sc Heerenveen'


Foppe de Haan gaat er vanuit dat hij na dit seizoen terugkeert bij sc Heerenveen. De huidige coach van Ajax Cape Town gaat met de leiding van de Friese club in gesprek over een nog te bepalen functie, meldt hij aan Omrop Fryslân.


De Haan deed in het verleden ruimschootse ervaring op in Heerenveen. Tussen 1985 en 2004 was de oefenmeester aan de club verbonden, waarvan de langste periode als hoofdtrainer. Onder zijn leiding groeide sc Heerenveen van een eerstedivisionist uit tot een florerende subtopper. In 2000 eindigde de ploeg zelfs op de tweede positie, waarmee kwalificatie voor de Champions League werd afgedwongen.

Na zijn vertrek bij sc Heerenveen in 2004 ging De Haan aan de slag als bondscoach van Jong Oranje. Sinds 2009 is de trainer werkzaam van het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town. Met de club uit Kaapstad hoopt hij komende zaterdag de landstitel te veroveren. Ongeacht de uitslag keert De Haan in de zomer terug naar Nederland, waar hij wellicht iets gaat betekenen voor de jeugdopleiding van Heerenveen.

Ook de KNVB toonde eerder al interesse voor zijn diensten. In Zeist zou De Haan een adviesrol moeten vervullen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Thijs » vr mei 27, 2011 2:24 pm


Authentieke tenue sc Heerenveen geen reservetenue27 mei 2011
In de uitwedstrijd tegen Roda JC heeft sc Heerenveen in een nieuw historisch tenue gespeeld. Het betrof het tenue waarin Heerenveen in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw speelde: een zwarte broek, een wit shirt met verticale rode baan en zwarte sokken met een roodwitte omslag. Het tenue is daarmee de directe voorloper van het huidige Pompeblêdentenue van sc Heerenveen. Bij de ontwikkeling van het tenue is, in samenwerking met hoofdsponsor Univé en kledingsponsor JAKO, zoveel mogelijk gekeken naar de authenticiteit; daarom kent het tenue ook geen commerciële uitingen.
De speciale campagne rondom de introductie en het nieuwe tenue hebben veel reacties losgemaakt. De discussie over het tenue heeft grote betrokkenheid van het Heerenveenpubliek bij de club getoond. De directie wil luisteren naar de geluiden uit de supporters en sponsorgeledingen. De beladenheid die veel supporters bij het nieuwe tenue voelen, heeft de directie van sc Heerenveen doen besluiten de zaken opnieuw op een rijtje te zetten. De commentaren waren zowel positief als negatief. De negatieve commentaren hadden echter een dermate emotionele lading als gevolg van associaties met het Ajax-shirt, dat wij hebben besloten om het tenue niet als regulier uittenue te gaan gebruiken. De conclusie is dat bij de keuze voor het authentieke karakter van het tenue de associatie met het Ajax-shirt onvoldoende is meegewogen. Daarom is besloten het gebruik van het tenue van sc Heerenveen uit de jaren twintig en dertig niet door te zetten als reserveshirt voor het seizoen 2011-2012.

sc Heerenveen speelt bijna alle wedstrijden in het traditionele Pompeblêdentenue. Bij de uitduels waarin dit vanwege de kleurstelling van het shirt van de tegenstander niet mogelijk is, zal de club gebruik maken van een ander tenue. Dit reservetenue is inmiddels bekend (zie onderaan de tekst).

Naar aanleiding van de ervaringen uit de afgelopen periode zal sc Heerenveen voor het seizoen 2012-2013 de fans betrekken bij het ontwerp en de keuze van het reserveshirt. In het najaar zal daar, in samenwerking met hoofdsponsor Univé en kledingsponsor JAKO, een speciale campagne voor worden gestart.


Echt ongelofelijk kansloos van Heerenveen. :excited.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » vr mei 27, 2011 2:31 pm

:drecul.gif:

Wat een prutsers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Thijs » vr mei 27, 2011 2:33 pm

Afbeelding

Echt een schit-te-rend shirt is het nu geworden zeg, hulde! Geweldig, hier zit alles in.

...*kuch*

Dacht ik even dat er een club was die niet meeging in die trieste Ajax-haat, maar helaas...ook de provinciale bekrompenheid heeft in dat ene voorheen sympathieke bolwerkje in Friesland toegeslagen. Sukkeltjes.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » vr jun 03, 2011 10:08 pm

En Jans mag onder curatele doorgaan, omdat ze geen geld hebben om hem te ontslaan. Goed bezig, daar in Heerenveen!

Waar is dat geld dat ze voor Huntelaar, Alves en Sulejmani kregen eigenlijk gebleven? Samen zo'n kleine 50 miljoen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door wimpey » za jun 04, 2011 10:57 am

Duke schreef:En Jans mag onder curatele doorgaan, omdat ze geen geld hebben om hem te ontslaan. Goed bezig, daar in Heerenveen!
Det dut denk'n an 'n andere boer'n club uut ut Zuud'n des lands!

De komende jaren zal NL een top-2 kennen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Duke » za jun 04, 2011 11:22 am

Ze hebben toch ingegrepen, de assistent (Libregts) is ontslagen. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2010-2011

Bericht door Jöhnk » di jun 07, 2011 3:33 pm

Goh, waar kennen we dat van. En het helpt ook altijd zo goed.

Gesloten