Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door peter » zo mei 16, 2010 9:16 pm

'GA Eagles denkt aan Ajacied Padt als opvolger van Pasveer'
Zondag, 16 mei 2010 om 21:39 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Sergio Padt wordt bij Go Ahead Eagles waarschijnlijk de opvolger van doelman Remko Pasveer, zo meldt RTV Oost zondagavond. Pasveer vertrekt aan het einde van het seizoen bij de Deventer eerstedivisionist. De doelman keert terug naar Heracles Almelo, waar hij vrijwel zeker eerste keeper zal worden.

De negentienjarige Padt staat nu nog onder contract bij Ajax en werkt zijn wedstrijden af in het beloftenelftal van de Amsterdammers. De kans op spelen in de hoofdmacht is uiterst klein. Oranje-international Maarten Stekelenburg, Kenneth Vermeer en Jeroen Verhoeven staan hoger in de pikorde van coach Martin Jol.

Padt werd eerder dit seizoen verhuurd aan Haarlem. Bij de streekgenoot maakte de jeugdinternational zijn debuut tegen Excelsior, maar door het faillissement van Haarlem moest de doelman weer terug naar Ajax. GA Eagles slaagde er zondag niet in om ten koste van Willem II promotie af te dwingen.

vz
Gelijk doen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Daily Blind » wo jun 02, 2010 6:51 am

Leuk.. Ik heb de naam van Padt gedropt in Deventer en...
GA Eagles legt Janota en Padt vast
31 mei 2010 om 22:04

Afbeelding 1 van 1 Go Ahead Eagles heeft zich voor het seizoen 2010-2011 versterkt met een tweetal spelers. De club uit Deventer huurt doelman Sergio Padt van Ajax. Tevens kwam Michal Janota transfervrij over van Feyenoord. Het afgelopen seizoen speelde de Pool op huurbasis bij Excelsior.

Sergio Padt (19) geldt als één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Padt komt uit de jeugdopleiding van Ajax en speelde in diverse vertegenwoordigende nationale jeugdteams. Het afgelopen seizoen werd Padt door Ajax in de winterstop uitgeleend aan HFC Haarlem. Dat avontuur duurde slechts één wedstrijd, omdat HFC Haarlem failliet ging en uit de competitie verdween. Padt sloot daarna weer aan bij Jong Ajax. De jonge doelman, die zijn contract met Ajax inmiddels heeft verlengd, wordt door Go Ahead Eagles voor één seizoen gehuurd.

Michal Janota (op de foto in duel met Maikel Kieftenbeld tijdens Excelsior - GA Eagles afgelopen seizoen) is eveneens 19 jaar. De Poolse middenvelder kwam in 2006 naar Feyenoord, waar hij vanuit de jeugd in 2008 doorstroomde naar de eerste selectie. Hij speelde zes eredivisieduels voor de Rotterdammers en was het afgelopen seizoen een vaste waarde in de hoofdmacht van Excelsior, dat via de play-offs promoveerde naar de eredivisie. Janota had bij Feyenoord een aflopend contract. Go Ahead Eagles legde hem vast voor twee seizoenen en heeft daarbij een optie om deze overeenkomst met een jaar te verlengen.

Met de komst van deze twee spelers is de selectie van Go Ahead Eagles voor het komende seizoen nagenoeg compleet. Eerder al legde de club Frank van der Zwan (FC Utrecht), Freek Heerkens (PSV) en Theo Vogelsang (FC Twente) vast. Tevens werden Sven Spekking (De Graafschap) en Gersom Klok (BV Veendam) op amateurbasis aan de selectie toegevoegd.
Janota dat was toch dat enorme talent op de vleugel. Hier zouden we meer van zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door peter » do jun 03, 2010 12:31 pm

Zwolle weet Ajax-belofte Wildschut voor twee jaar aan zich te binden
Donderdag, 3 juni 2010 om 12:59 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
FC Zwolle heeft de achttienjarige Yanic Wildschut van Ajax vastgelegd. De aanvallende middenvelder tekent voor twee seizoenen in Zwolle. Dit meldt Voetbal International. Wildschut is afkomstig uit de A1 van de Amsterdammers, maar kwam bij Ajax niet in aanmerking voor een contract.

“Het is heel belangrijk in deze fase van mijn carrière dat ik me blijf ontwikkelen en veel ervaring op kan doen”, vertelde Wildschut in een reactie op zijn overgang. “FC Zwolle is bereid mij deze kans te geven en ik zal die ook met beide handen aanpakken”, liet de jeugdige middenvelder zelfverzekerd weten.

“Ik ben Bert Konterman en de club erg dankbaar voor deze mogelijkheid.” Ex-international Konterman is technisch manager in Zwolle. Onlangs verzekerden de Zwollenaren zich ook van de diensten van Pepijn Kluin. Het aanvallende talent is afkomstig van FC Groningen, waar hij niet langer in de toekomstplannen voorkwam.

VZ
Is dat iemand die wat kan? Bij Zwolle is er zo verdomd weinig mogelijk dat we al blij zijn met iemand die een bal recht vooruit kan trappen. :blush.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door D_skilled » do jun 03, 2010 12:35 pm

Gevaarlijkste man van Ajax op de Copa A'dam. Ik had hem nog een jaartje gehouden. Veel meer een buitenspeler dan L. Ebecilio.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door peter » wo jun 16, 2010 1:32 pm

Olijve volgt raad van Holla en tekent voor twee jaar bij FC Zwolle
Woensdag, 16 juni 2010 om 14:04 | Wed gratis €50 op Nederland tijdens het WK!
Frank Olijve vervolgt zijn loopbaan bij FC Zwolle. De 21-jarige middenvelder ging woensdag akkoord met een contract voor twee seizoenen, zo meldt de Overijsselse eerstedivisionist via de officiële kanalen.

Olijve komt over van FC Groningen. Op aanraden van Danny Holla, ploeggenoot bij FC Groningen en zelf oud-speler van FC Zwolle, koos de 21-jarige middenvelder voor de club uit Overijssel.

Olijve doorliep de jeugdopleiding van Ajax. In het seizoen 2008/09 debuteerde de middenvelder in de hoofdmacht van FC Groningen. In totaal kwam hij tot drie optredens in het eerste elftal van de Eredivisionist.

VZ
Zwolle gaat op de Ajaxtour hehe.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » do jul 01, 2010 6:42 pm

Go Ahead gaat richting Feyenoord:
Go Ahead Eagles haalt Luis Pedro binnen
30/06/2010 22:38

Go Ahead Eagles heeft zich versterkt met Luis Pedro. De 20-jarige aanvaller komt over van Feyenoord, waar hij niet meer in de toekomstplannen voorkwam. Pedro tekent in Deventer voor twee seizoenen met een optie voor een derde seizoen, weet Voetbal International.

Pedro debuteerde bij Feyenoord onder trainer Gertjan Verbeek. In het seizoen 2008/09 kwam hij tot negen optredens in het eerste elftal. Tijdens het afgelopen seizoen kwam de aanvaller op huurbasis uit voor Excelsior. In zeventien duels voor de gepromoveerde Rotterdamse club was Pedro tien keer trefzeker.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » wo jul 28, 2010 8:03 pm

KNVB laat zeven clubs met achterstand beginnen
28/07/2010 14:55

De licentiecommissie van de KNVB heeft besloten om zeven clubs, NAC Breda in de Eredivisie en zes clubs uit de Jupiler League, met puntenaftrek het seizoen te laten beginnen.

De clubs worden bestraft om uiteenlopende redenen met als bindende factor dat financiële afspraken niet nagekomen zijn. In de Eredivisie begint NAC Breda met een punt achterstand op de andere zeventien clubs.

In de Jupiler League is MVV Maastricht het grootste slachtoffer van de maatregel van de voetbalbond. De Limburgers beginnen het nieuwe seizoen met zeven punten achterstand. AGOVV Apeldoorn moet vooraf al zes punten inleveren. Almere City FC en
BV Veendam staan bij voorbaat al drie punten achter. Fortuna Sittard moet twee punten inleveren en FC Dordrecht een.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Daily Blind » wo jul 28, 2010 8:16 pm

Is er al bekend welke Ajax talenten/afdankers richting Almere City gaan?

Ik ben benieuwd hoede top in de eerste divisie er dit jaar uit komt te zien. Verwacht veel van GAE.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Kowalczyk » wo aug 04, 2010 4:36 pm

Toch frappant: er zitten maar vier bvo's in de financiële categorie 3 ('gezond') en daar horen Go Ahead Eagles, Telstar en Volendam bij. Dat zijn nou uitgerekend drie clubs die een paar jaar geleden zo goed als failliet waren, als ik het goed heb... Vreemd.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2010 4:43 pm

Misschien is de situatie van destijds uiteindelijk wel hun redding geweest. Die clubs hebben op dat moment al rigoureus het roer om moeten gooien terwijl andere clubs doorgingen met boven hun stand leven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 11:20 am

Çolak weg bij Eagles

DEVENTER - Go Ahead Eagles is vlak voor de start van de Jupiler League Halil Çolak kwijtgeraakt aan de Turkse club Kasimpasa. De Deventer club heeft maandag overeenstemming bereikt over de transfer, maar wilde geen mededelingen doen over de hoogte van de afkoopsom. De belangrijke aanvaller vertrekt waarschijnlijk dinsdag al naar Turkije, waar hij een driejarig contract zal onderteken.

Go Ahead Eagles werd een paar weken geleden al benaderd door Kasimpasa, maar wees het eerste bod op Çolak af. Nu hapte de leiding wel toe. „Het is waar dat we niet helemaal hebben gekregen wat we wilden, maar gezien de omstandigheden hebben we besloten het laatste aanbod te accepteren”, liet Marc Overmars, in de raad van Commissarissen verantwoordelijk voor de technische zaken, op de website weten.

Trainer Andries Ulderink kon niet zeggen of er op korte termijn een vervanger zal worden aangetrokken. Hij heeft aanvallend voldoende opties en wil zeker geen paniekaankopen doen.
Telegraaf

Jammer, ben bang dat Çolak de zoveelste Turk uit Nederland wordt die mislukt in Turkije.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Oscarito » di aug 10, 2010 12:45 pm

Omdat je vindt dat hij er niet zo veel van kan of omdat Turkije een land is waar allerlei schimmige zaken worden gedaan?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 12:48 pm

Omdat ik geen enkele in Nederland opgegroeide Turkse voetballer ken die het in Turkije gemaakt heeft. Ze komen (dat is mijn indruk in ieder geval) allemaal een ervaring rijker en een illusie armer terug. En dat heeft ook te maken met die schimmige zaken waar jij het over hebt, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 8:59 pm

Punt in mindering voor FC Zwolle

FC Zwolle begint het komende seizoen met een puntentotaal van -1. De club uit de Jupiler League heeft een punt aftrek gekregen van de licentiecommissie van de KNVB, omdat Zwolle in maart twee dagen te laat was met het betalen van de maandelijkse huursom aan Sparta voor speler Arne Slot.

Volgens Zwolle kwam dat door een 'intern misverstand en een tijdelijk liquiditeitsprobleem'. Voor eerder huursommen had FC Zwolle toestemming gekregen van Sparta om later te betalen. FC Zwolle heeft bij de KNVB bezwaar aangetekend, maar de beroepscommissie handhaaft de straf. FC Zwolle is de zevende club in de Jupiler League die het seizoen begint met minpunten. Eerder al kregen FC Dordrecht (-1), Fortuna Sittard (-2), Almere City FC (-3), BV Veendam (-4), AGOVV Apeldoorn (-6) en MVV (-7) punten in mindering van de licentiecommissie van de KNVB.
RTV Oost
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Oscarito » za aug 14, 2010 10:39 am

Wie zegt dat MVV niet meer leeft? De club was de afgelopen zomer op sterven na dood en nu zitten er potverdomme weer zo'n circa 6000 toeschouwers bij de eerste wedstrijd. Eat that, KNVB!

Nog een pluspunt, we zijn blijkbaar met -7 begonnen ipv met -8 dat in tegenstelling tot eerdere berichten. Minpunt is dat de selectie niet goed genoeg is om met de top mee te doen dus dat wordt waarschijnlijk net zoals vorig jaar weer een jaartje in de middenmoot zitten.
Nu hopen dat de huidige directie beter met geld om kan gaan anders zitten we straks alsnog in de penarie, met goed beleid zou MVV met gemak in de top van de Jupiler League Eerste Divisie mee kunnen draaien en van daaruit kunnen uitgroeien tot een stabiele Eredivisionist. Probleem is alleen dat goede leiders of überhaupt mensen met visie niet eenvoudig te vinden zijn.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Thijs » vr aug 20, 2010 8:25 pm

Sparta staat met nog 25 minuten te spelen met 9-0 voor tegen Almere City FC. 7 goals van Voskamp.
:biggrin.gif:

Bizar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Thijs » vr aug 20, 2010 8:25 pm

En direct de 10-0.
edit :11-0.
edit: 12-0, achtste goal Voskamp.

Dit is ongelofelijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Thijs » vr aug 20, 2010 8:50 pm

12-1 geworden, er was te weinig tijd voor Almere City om de aansluitingstreffers te maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » vr aug 20, 2010 9:10 pm

Net een dag bij Sparta geloof ik. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door mattie » za aug 21, 2010 8:26 am

Thijs schreef:12-1 geworden, er was te weinig tijd voor Almere City om de aansluitingstreffers te maken.
Via VV naaldwijk mochten de nieuwe leden daarheen.. dus samen met mijn zoon gisteren avond daarheen geweest.. De Scheids had wel weer een grote stempel op de wedstrijd. Echter dat mocht de pret niet deren.... Mijn zoon kon 12 x juichen en Sparta liet leuk voetbal zien.
Voor FC vrees ik met grote vrees. Leuke dribbelaars maar daar bleef het ook echt bij.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door elliquido » za aug 21, 2010 11:03 am

wisman
:drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Daily Blind » za aug 21, 2010 11:18 am

Zijn daar nog een aantal ajax talenten naar toe gegaan? Dat was dacht ik de bedoelingtoch?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Frank » za aug 21, 2010 11:59 am

Tja, als Ajax vind dat het moet wachten met het nakomen van de afspraken totdat het duidelijk is of ze CL spelen zal er weinig terecht komen van het sturen van talenten...

Aan de ene kant slaat zo'n uitslag natuurlijk helemaal nergens op, aan de andere kant is het misschien gezien de onervarenheid van de spelers van Almere City FC en het nog steeds niet volledig zijn van de selectie (zie de eerste opmerking) ook wel weer logisch.

Daar kan Wisman weinig aan doen vrees ik. Ik heb dan ook zo'n vermoeden dat het dit seizoen zeer wisselvallig gaat worden in Almere :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Duke » za aug 21, 2010 12:16 pm

Ik heb niet het gevoel dat er veel Ajax-'talenten' zijn die naar Almere willen én een meerwaarde zullen blijken te zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Eerste Divisie nieuws 2010 - 2011

Bericht door Frank » za aug 21, 2010 12:26 pm

Eerlijk gezegd snapte ik het samenwerkingsverband ook totaal niet. Van de kant van Almere is het gezien de financiele mogelijkheden of liever gezegd het ontbreken daarvan nog enigszins logisch (al krijg ik het idee dat ze nu maar hebben zitten te wachten totdat er spelers van Ajax af zouden komen en nu met de gebakken peren zitten) maar van de kant van Ajax? Die hebben er toch helemaal geen baat bij?

En nu hebben ze Almere nog laten zweven ook, door het niet nakomen van gedane afspraken.

Ik heb nog even zitten kijken naar het elftal wat gisteren in het veld stond. Van Heulen (362 wedstrijden), Friebel (136), Pinas (123) en Fachtali (69) hebben meerdere seizoenen ervaring. De andere 7 die op het veld stonden hebben (tesamen) maar liefst 99 wedstrijden ervaring .... :smallgrin.gif: .

Als daarnaast de scheidsrechter dan ook nog eens zo consequent (not...) is om aan de ene kant na 17 minuten al rood en een penalty te geven en dat niet te doen aan de andere kant (alleen penalty, maar weer geen rood voor de keeper van Sparta) dan houdt het al snel op.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie