AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

AZ

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:27 pm

Alles over AZ
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AZ

Bericht door Daily Blind » ma jul 24, 2006 11:58 pm

Raymon schreef:Alles over de club uit Alkmaar
;)
www.vi.nl schreef:AZ én Arveladze zien Levante niet zitten

24/7/2006 8 :34

Levante moet Shota Arveladze schrappen van het verlanglijstje. De Georgische spits ziet een transfer naar Spanje, evenals AZ, niet zitten.
'Levante heeft zich bij ons gemeld, maar zowel AZ als Shota zelf voelt er niets voor om te verkassen', zegt technisch dircteur Marcel Brands in De Telegraaf. 'Zijn gezin heeft het in Nederland goed naar de zin en bovendien is hij in de samenwerking met Moussa Dembele ook nog eens een belangrijke speler.'

Levante-voorzitter Pedro Villarroel had een week geleden Arveladze aangewezen als een van potentiële aanwinsten. De preses vertelde in onderhandeling te zijn met de Georgiër. Maar voor zover dat al waar was, het leidt niet tot de komst van de AZ-spits.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jul 25, 2006 12:01 am

www.vi.nl schreef:AZ krijgt onbekende Egyptenaar op bezoek

24/7/2006 10:43

Een Egyptische linksbuiten krijgt waarschijnlijk volgende week de kans zich te bewijzen bij AZ. Maar in Alkmaar is weinig bekend over de stagiair.
'Hij heeft wel vier of vijf verschillende namen. Bij PAOK speelde hij vorig seizoen en zover ik weet, heette hij toen Hassan en nog iets', zei Marcel Brands in De Telegraaf. Zeer waarschijnlijk gaat het om Mahmoud Abdel Razek Fadlallah (20), die onder voetbalnaam Shikabala als linkshalf te boek staat bij PAOK.

Volgens de technisch directeur van AZ maakt de Egyptenaar over tien dagen zijn entree in Alkmaar. Problemen met een visum zorgden voor vertraging. 'Ik ben benieuwd. We hebben nog te weinig info hoe goed hij is, maar de eerste berichten zijn goed.'
Ligt het aan mij of komt die Brands wel vaker een beetje onproffesioneel over. Ik vind dit een slechte vertoning. Als club zijnde weet je toch wie je in huis haalt of wie je beter wil observeren.

Maar het gaat dus waarschijnlijk om deze speler!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 12:57 am

dat krijg je ook met al die naamsveranderingen, de FIFA moet dat gewoon verbieden. Van Bronkhorst moet gewoon met Van Bronkhorst op z'n shirt lopen, niet met Gio, en hetzelfde geldt voor al die maffe Brazilianen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo jul 26, 2006 10:23 am

Wat foto's van het nieuwe stadion...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remco.
Berichten: 110
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 2:03 pm

Bericht door Remco. » wo jul 26, 2006 2:01 pm

Hij lijkt inderdaad erg veel op de Kuip zeg, wel een mooi stadion erbij. De Hout was niks meer.
Arsenal komt toch op bezoek om het stadion te openen met een wedstrijdje?
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 2:18 pm

Ik moest ook aan de Kuip denken, wel een verbetering natuurlijk ten opzichte van de Alkmaarderhout maar wat ik erg lelijk vind is de enorme hoogte van de eerste rij stoelen, ik weet bijna zeker dat op tv het halve beeld gevuld gaat worden met een betonnen wand. De trappen voor de tribunes zijn ook lelijk. In de hoeken zitten vreemde gaten.

Weet iemand meer over de uitbreidingsplannen, zijn die al concreet?
Ajax!

Remco.
Berichten: 110
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 2:03 pm

Bericht door Remco. » wo jul 26, 2006 2:36 pm

Qua tribunes lijkt het wel een beetje op de Gelredome
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2006 3:05 pm

Die moet je even uitleggen, want ik kan echt werkelijk niets ontdekken wat vergelijkbaar zou kunnen zijn met het Gelredome.
Ajax!

Remco.
Berichten: 110
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 2:03 pm

Bericht door Remco. » wo jul 26, 2006 3:09 pm

De 2e foto van boven (perstribune) lijkt erg op die van de Gelredome. Verder zijn die vakken die zo recht naar het dak lopen ook wel vergelijkbaar. In de Gelredome heb je ook redelijk lange vakken, en geen 2e ring.
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 04, 2006 3:09 pm

KNVB-wijziging tart AZ-coach Van Gaal verder

4/8/2006 15:53

AZ-trainer Louis van Gaal was al not amused met de begindatum van de Eredivisie. De KNVB maakt het er niet veel beter op.
Van Gaal uitte zijn ongenoegen over de planning van de eerste speelronde, omdat hij de dagen voor de competitiestart al zijn internationals moet missen. Maar de AZ-coach heeft nog een dag minder, omdat de wedstrijd tegen NAC Breda een dag is vervroegd.

AZ-NAC is verplaatst naar zaterdag, omdat Ajax woensdag in actie moet komen in de Champions League. Deze mogelijke wijziging was al opgenomen in het speelschema, zoals het op 3 juli door de KNVB naar de clubs werd gestuurd.

De vervroeging zal waarschijnlijk slecht vallen bij Van Gaal, die in de GPD-bladen al een sneer uitdeelde aan de KNVB. 'De internationale kalender stond echt al lang vast vóór de bond het competitieschema bekend maakte. Waarom niet een week langer gewacht met de start van de eredivisie zou je zeggen. Dit slaat helemaal nergens op. Maar wel weer typisch de KNVB.'

Nederland oefent op 16 augustus tegen ierland. Bondscoach Marco van Basten heeft Joris Mathijsen, Tim de Cler, Kew Jaliens, Barry Opdam, Stijn Schaars en Gijs Luirink opgenomen in zijn voorlopige selectie.
www.vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 04, 2006 3:34 pm

AZ-NAC is verplaatst naar zaterdag, omdat Ajax woensdag in actie moet komen in de Champions League.
Kan iemand me de logica van deze zin uitleggen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr aug 04, 2006 3:51 pm

:D
Ik begrijp'm ook niet...

PS: Van Gaal krijgt calimero trekjes. Hij wil zo graag trainer zijn van een topclub, dan moet hij ook niet zeuren als hij spelers kwijt raakt voor interlands. Daar hebben PSV en Ajax zo vaak mee te maken en die hoor ik gelukkig nooit zeiken hierover :xyxthumbs:

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 04, 2006 7:25 pm

Ik vind het wel logisch dat hij zeikt. Hij wil gehoord worden. Waarom de wedstrijd vervroegd moet worden snap ik ook niet zo. Misschien omdat 1 van deze clubs op vrijdag ofzo tegen Ajax speelt? Of erna.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr aug 04, 2006 8:40 pm

Het veld is mooi, de lounge en bar enorm, het stadion klein, de scoreborden verouderd en Cziommer blijft een flutspeler.

Tot zover de opening van het DSB-stadion.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr aug 04, 2006 8:43 pm

Volgens mij komt AZ dit seizoen in de problemen met de vervanging van Timmer. De twee die er voor terug zijn gekomen, zijn niet echt veel soeps.... ;)

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr aug 04, 2006 8:51 pm

Didulica hielde er nog wel wat uit. Beetje ongelukkig bij die goal van de geweldige Gilberto Silva.

O ja, en Molhoek heeft een leuk wijf.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 04, 2006 9:14 pm

Frank schreef:Volgens mij komt AZ dit seizoen in de problemen met de vervanging van Timmer. De twee die er voor terug zijn gekomen, zijn niet echt veel soeps.... ;)
Onzin, Didulica is voor AZ een prima keeper en Timmer is overschat. AZ gaat wel de ervaring van Perez, Landzaat en Van Galen missen, in de breedte is de ploeg van Louis er juist aardig op vooruit gegaan. Voorin zou er nog een goede buitenspeler bijmogen.
Ajax!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr aug 04, 2006 9:25 pm

Sorry hoor, maar ik vond geen van de twee er tegen Arsenal erg goed uitzien en niet alleen bij de goals. Met name bij de voorzetten van de zijkanten waren ze veel te passief.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 04, 2006 11:52 pm

Giacomo Puccini schreef:
Frank schreef:Volgens mij komt AZ dit seizoen in de problemen met de vervanging van Timmer. De twee die er voor terug zijn gekomen, zijn niet echt veel soeps.... ;)
Onzin, Didulica is voor AZ een prima keeper en Timmer is overschat. AZ gaat wel de ervaring van Perez, Landzaat en Van Galen missen, in de breedte is de ploeg van Louis er juist aardig op vooruit gegaan. Voorin zou er nog een goede buitenspeler bijmogen.
Timmer is 7 keer beter dan de zwaar overschatte Didulica.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za aug 05, 2006 1:05 am

Giacomo Puccini schreef:Timmer is overschat.
Onzin! Timmer is een prima keeper. Zeker voor AZ. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za aug 05, 2006 9:41 am

Vind het stadion van Groningen mooier.....
Niets gezien van de wedstrijd verder.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za aug 05, 2006 12:14 pm

Duke schreef:
AZ-NAC is verplaatst naar zaterdag, omdat Ajax woensdag in actie moet komen in de Champions League.
Kan iemand me de logica van deze zin uitleggen?
Werd vandaag uitgelegd in het AD:

Omdat Ajax pas woensdag speelt, kan Ajax gewoon zondag spelen voor de competitie. AZ zou normaal op zaterdag avond spelen, hun 'standaard avond' bij de KNVB. Die hadden ze op zondag gezet voor als Ajax dinsdag al moest spelen, dit is niet het geval, dus AZ is teruggezet naar de dag waar ze eigenlijk altijd al zouden moeten spelen: zaterdag.

T82
Berichten: 1767
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 06, 2006 2:23 pm

Lange Ad
Gepost door Michel (methodmich) - zaterdag 5 augustus 2006 @ 05:52
Wie zoals ik altijd gevoetbald heeft in de jeugd bij een club, zal zich ongetwijfeld herkennen in het verhaal over Lange Ad. Dat was namelijk een speler die bij een andere vereniging speelde. Een jongen die je elk jaar tegenkwam, simpelweg omdat je minimaal twee keer, maar soms ook vaker, tegen zijn club speelde. Gevalletje van regionale indeling. Het gebeurde regelmatig dat je gewoon steeds met je eigen ploeg doorschoof en dat dit bij andere clubs ook zo was. Vanaf je eerste stappen op het halve voetbalveld tot de overgang naar de hele velden tot je debuut bij de senioren. Met Lange Ad was het ook zo.

Lange Ad was de naam die wij aan deze jongen gaven. Hij was, niet verrassend, erg lang en heette Ad. Dan gaat het makkelijk. Eerst viel hij voornamelijk op door zijn lengte, maar vanaf de D-pupillen begon ook zijn manier van spelen op te vallen. Lange Ad was een beetje een vervelend ventje. Hij had een kaarsrechte houding, een blik die vroeg "wie doet me wat?" en altijd dezelfde passeerbeweging. Als Lange Ad de bal kreeg, maakte hij altijd drie scharen. Schaar, schaar, schaar. Daarna ging hij eens bedenken wat hij nu eigenlijk wilde gaan doen. Blijkbaar maakte dit indruk, want in het tweede jaar bij de D-pupillen bleek Lange Ad gescout. Dat zei hij zelf ook. "Ik ben gescout," zei hij dan in het veld. Als ventje van twaalf riep dat jaloezie en irritatie op, nu zouden we om jongens als Lange Ad lachen.

Een seizoen later bleek Lange Ad echter niet weg. Volgens zijn teammaats was hij wel op proef geweest bij Sparta, maar vonden ze hem toch niet goed genoeg. In de jaren die volgden hadden we snel door waarom. Lange Ad kon niets anders dan drie scharen maken. Schaar, schaar, schaar. Daarna was hij of de bal kwijt of volgde er een waardeloze voorzet. Op het laatst liep de spits van zijn team niet eens meer mee, want er zou toch niets volgen waar hij iets mee kon. Onze linksback telde hardop in het veld tot drie en ontfutselde Ad dan dikwijls de bal. Het scheen Lange Ad niet te deren. Zijn uitstraling bleef onveranderd die van een vervelend ventje.

Vorig seizoen ontstond er in de eredivisie een hype rond de rechtsbuiten van NAC Breda, Julian Jenner. Hij showde tijdens de eerste wedstrijden enkele leuke passeerbewegingen. Inmiddels is hij getransfereerd naar AZ. In een interview in Voetbal International stelde Jenner onlangs dat hij zichzelf nu al de beste rechtsbuiten van Nederland vindt. Gewaagde uitspraak, voor iemand die toch nog niet al te veel heeft laten zien. Zelf had ik het genoegen om Jenner vorig seizoen enkele keren in actie te zien voor NAC Breda. Steevast viel het zwaar tegen. Hij maakte twee leuke acties die de samenvatting op Talpa haalden, maar daar bleef het bij. Het zag er leuk uit, maar had nauwelijks rendement. Sinds het interview weet ik waarom. Volgens Jenner had NAC niemand die zijn voorwerk passend kon afronden. Ondertussen vroeg ik me elke keer weer af aan wie die Jenner me toch deed denken.

Toen AZ vorige maand een oefenduel speelde bij mijn club, werd het me ineens duidelijk. Jenner mocht na rust opdraven met de B-keus van Van Gaal en na zijn eerste actie hoorde ik één van mijn vrienden de vergelijking maken die ik al een seizoen zocht: "Hee, ze hebben Lange Ad gecontracteerd!" Jenner maakte opnieuw geen indruk, op één geslaagde actie eindigend in een schot op de paal na. Verder was het weer schaar, schaar, schaar, bal kwijt. Op gegeven moment zijn we zelfs gaan meetellen, zoals in de dagen van Lange Ad. Jenner loopt en oogt als Lange Ad. Dezelfde blik, dezelfde stijl. Hij komt ook wel over als iemand die in het veld zijn tegenstanders toevoegt dat hij is gescout.

Het wordt dan ook een interessant seizoen voor de "beste rechtsbuiten van Nederland." Als Van Gaal hem de overbodige pasjes kan afleren, dan zal hij misschien zijn grootspraak waar kunnen maken. Bij AZ kan hij niet klagen over een gebrek aan goede spitsen, wat betekent dat zijn rendement alleen maar kan stijgen, mochten we zijn eigen woorden voor waarheid aannemen. Het zou leuk zijn voor Jenner, maar ik vrees een beetje voor hem. Cees Lok zou wel eens gelijk kunnen hebben, toen hij stelde dat Jenner zichzelf overschat en geen zelfkritiek heeft. Schaar, schaar, schaar, bal kwijt. Lange Ad speelt inmiddels in een zesde elftal en doet nog altijd niets anders. De rest van de week is hij dameskapper. Zo snel kan het gaan.

Fok.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo aug 06, 2006 3:39 pm

Giacomo Puccini schreef:in de breedte is de ploeg van Louis er juist aardig op vooruit gegaan..
Mwoah.
Ze gaan inderdaad de ervaring erg missen, maar ik zie niet zo in wat het nut is van het kopen van zoveel middenvelders. Helemaal omdat Van Gaal 4-3-3 wil gaan spelen...volgens mij heeft AZ in totaal iets van 8 middenvelders ! En achterin heeft men weinig keuze, logisch vind ik het niet.

Gesloten