AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo jul 25, 2007 3:18 am

joey schreef:
generaal schreef:Pelle gaat naar Palermo.
Bron?
Nog niet bevestigd, maar in Italië wordt Palermo nu als enige club genoemd. Over AZ/Alkmaar geen letter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 25, 2007 9:02 am

Napoli wordt ook nog genoemd. Neemt niet weg dat AZ niet wordt genoemd inderdaad.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 9:15 am

Heb je een linkje?

De berichten over Pelle die naar AZ zou gaan komen dus alleen uit Alkmaar? Kan me voorstellen dat Brands wel een succesje kan gebruiken, want we wachten nog steeds op de spectaculaire transfers die hij aangekondigd heeft. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 25, 2007 9:18 am

Staat op calciomercato.com, joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 9:25 am

O ja, inderdaad. Lecce wil blijkbaar de helft van de transferrechten van Pelle behouden. Tja, die zijn niet helemaal gek geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 7:36 am

KOEVERMANS HAALT UIT

„AZ is als draaitol en staat mijn sportieve toekomst in de weg”

MARIENFELD, donderdag

Danny Koevermans snapt het niet meer. Eigenlijk snapt de Schiedammer, topscorer in dienst van AZ, al langer niet wat hem overkomt in Alkmaar. „De dag na het missen van de voorronde van de Champions League met AZ vertelde trainer Louis van Gaal me dat ik als pinchhitter op de bank terecht zou komen het nieuwe seizoen omdat ik niet in zijn toekomstvisie voor AZ zou passen. Niet leuk als je met plezier in Alkmaar voetbalt, clubtopscorer bent met 28 goals en achter Afonso Alves als eerste Nederlander eindigt op de topscorerslijst.”

Koevermans werd in alle ’eerlijkheid’ verteld dat hij maar moest nadenken of zijn toekomst nog langer bij AZ lag. „Ik wil je geen transfer ontnemen en je verdere carrière in de weg staan”, waren Van Gaals woorden. En hij voegde hieraan toe: „Veel succes bij het maken van je keuze.” De trainer wilde vier spitsen en zag Koevermans niet als eerste keus. De éénvoudig international kreeg die bevestiging van Van Gaal bij de eerste training. „Je komt niet in de basis en begint als pinchhitter, zei Van Gaal”, aldus Koevermans. „Niet eens van: ga de concurrentie aan en zorg dat ik niet om je heen kan.”

Tussen het einde van het seizoen 2006-2007 en de eerste training deden zich enkele schermutselingen voor. Nadat Koevermans vernam van zijn toekomstige rol als pinchhitter en de keuze die de trainer hem liet, vertelde de 28-jarige spits aan AZ, dat hij ging voor de sportieve uitdaging en de transfer. „Mede met het oog op het EK volgende zomer. Ik wil en moet gewoon iedere week voetballen.” AZ plakte een prijskaartje van zes miljoen op Koevermans. Vreemd genoeg moest Shakhtar Donetsk 8 miljoen euro betalen. Opmerkelijk, want FC Nürnberg hoefde twee miljoen euro minder te betalen. Sterker, de Duitsers kregen de transfersom verlaagd tot 5 miljoen euro.

„Donetsk in Oekraïne zag ik niet zitten, hoewel ik daar m’n financiële toekomst en die van m’n gezin veilig kon stellen. Maar ik wil in beeld blijven bij bondscoach Marco van Basten. Niet geld, maar voetballen staat voorop. Nürnberg speelt Europees en ik zag het zitten, maar ze haakten af omdat ze de transfersom ’absurd’ hoog vonden. Voor minder dan de helft haalde Nürnberg Feyenoorder Angelos Charisteas: een jaar jonger, een vaste waarde voor Griekenland, de Europees kampioen met de winnende treffer in de finale in 2004. 2,5 miljoen euro voor Charisteas tegen 6 miljoen euro voor Koevermans. Lijkt me een scheve verhouding.”

AZ kwam tussentijds met een verbeterde aanbieding. Misschien zou Koevermans een transfer dan uit zijn hoofd zetten. Een transfer naar Feyenoord, dat zich naar een concurrentiepositie heeft gekocht. „Meer geld van AZ interesseerde me niet; ik wil voetballen en heb niet gereageerd op dat aanbod.”

Inmiddels heeft Van Gaal laten weten dat AZ Koevermans nooit naar Feyenoord, Ajax of PSV zou laten gaan.

„Terwijl Van Gaal me eerder zei m’n carrière niet in de weg te willen staan. Maar die belachelijk hoge transfersom staat alles in de weg. Die is in geen enkele verhouding met mijn contract en vooruitzicht als bankzitter! Het kon toch niet dat de werkgever – AZ – bepaalt waar ik als werknemer heen ga. Lijkt me arbeidsrechtelijk onhoudbaar dat ik niet kan bepalen waar mijn toekomst ligt. AZ, dat altijd de mond vol heeft over het behoud van goede Nederlandse spelers, jaagt mij zo naar het buitenland. Of vinden ze de best scorende Nederlandse spits en international niet tot de categorie ’goede spelers’ behoren?”

Inmiddels is Koevermans de onduidelijkheid bij AZ van trainer Van Gaal flink zat. Iedere dag hoort of leest hij een ander verhaal. „Arveladze en ik mochten niet weg want dat scheelde 50 doelpunten. Maar beiden waren we voorbestemd voor de bank. Nou, ik heb nog nooit iemand vanaf de bank zien scoren. In de krant zegt de trainer twee weken geleden: ’Eigenlijk wil ik Koevermans niet kwijt, want hij en Moussa Dembélé zijn in beginsel mijn spitsen.’ En twee dagen daarvoor hangt hij tegen mij voor de tweede keer het verhaal op over m’n rol als pinchhitter.”

De eerste serieuze oefenwedstrijd zaterdag tegen Bayer Leverkusen (4-0 verlies) startten Ari en Dembélé in de spits en mag Koevermans invallen. „Ik had niet anders verwacht, maar waarom zegt Van Gaal dan in de krant dat Dembélé en ik z’n eerste spitsen zijn? Na Leverkusen en alle oefenpartijtjes met de Bploeg weet ik genoeg. Zoals ik de clubleiding vertelde in mei: ik moet weg bij AZ. In deze rol kan ik me niet schikken. Technisch directeur Marcel Brands zei nog: als het niet werkt, moet je afscheid nemen. Hopelijk voegt hij de daad bij z’n woord. Als die woorden van Brands alleen waarde hebben als AZ er zo over denkt dan begrijp ik waarom ervaren Nederlandse spelers huiveren om naar AZ te komen. Onder Nederlandse voetballers leeft dat je bij AZ moeilijk wegkomt. Zie wat mij overkomt.”
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 26, 2007 9:38 am

'Pellè wordt medisch gekeurd in Alkmaar'

26/7/2007 9 :15

Graziano Pellè lijkt toch nog volop in de belangstelling te staan van AZ. De Italiaanse spits van Lecce zou op het punt staan om medisch gekeurd te worden door de Alkmaarse club.
Op de officiële website van Lecce wordt gemeld dat Pellè niet meedeed aan het oefenduel van de club tegen het nationale team van China. Als reden wordt aangegeven dat de Italiaanse jeugdinternational naar Nederland zou afreizen voor de medische keuring in opdracht van AZ.

Eerder leken de Alkmaarders, die momenteel voor een trainingskamp in Duitsland verblijven, te zijn afgehaakt. Technisch dirtecteur Marcel Brands vond dat de zaak te lang duurde en kondigde daarbij aan dat AZ de aandacht op andere gegadigden zou richten.

Lecce wil voor de 1 meter 93 lange spits ruim zes miljoen euro toucheren. Een opmerkelijk hoog bedrag, omdat de aanvaller bij Lecce in de afgelopen jaren niet veel speeltijd kreeg. De in de Serie B uitkomende club leende hem uit aan achtereenvolgens Catania, Crotone en Cesena.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 26, 2007 10:27 am

Ja, zegt Calciomercato nu ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di jul 31, 2007 9:00 am

AZ heeft duurste aankoop Graziano Pellè binnen

31/7/2007 9 :45

Graziano Pellè heeft met succes de transfer naar AZ geforceerd. Na weken van vertragen heeft Lecce de Italiaanse jeugdinternational naar Alkmaar laten gaan.
'Pellè voegt net als Ari specifieke kwaliteiten toe aan onze aanval en is zeer gemotiveerd om bij AZ zijn carrière écht op te starten', zegt trainer Louis van Gaal in het Algemeen Dagblad. 'Want in Italië is de cultuur zo dat jonge spitsen nog weinig kansen krijgen op het hoogste niveau.'

Met een afkoopsom van ruim zes miljoen is Pellè de duurste aankoop in de geschiedenis van AZ. De 22-jarige aanvaller tekent in Alkmaar een contract voor vijf jaar.

Lecce weigerde aanvankelijk de gemaakte afspraken te concretiseren. Er werden pogingen gedaan Pellè bij enkele Italiaanse club te slijten in de hoop meer voor de jeugdinternational te vangen. Voor AZ was de vertragende houding reden ook andere opties te bekijken.

De aanvaller, die op het EK Onder-21 jaar opviel bij Jong Italië, forceerde uiteindelijk de overgang naar Alkmaar. Hij weigerde de training bij Lecce te hervatten en gaf te kennen dat hij alleen naar AZ wenste te vertrekken.

Pellè heeft weinig ervaring op het hoogste niveau. De 22-jarige spits speelde voornamelijk in de Serie B, waar hij op huurbasis onder meer uitkwam voor Catania, Crotone en Cesena.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 9:20 am

generaal heeft iets uit te leggen!

generaal schreef:Pelle zal echt niet geïnteresseerd zijn in dat Hollandse zaadclubje.
Het blijft opvallend dat zich voor deze jongen geen enkele fatsoenlijke Italiaanse club heeft gemeld. LVG kan wel zeggen dat in Italië spitsen geen kansen krijgen, maar dan vraag ik me af waarom Italié altijd weer goede spitsen heeft. Een jonge speler als Cassano kostte juist een vermogen toen hij naar Roma ging.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 31, 2007 9:43 am

Wat moet AZ overigens met 4 (!) centrumspitsen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di jul 31, 2007 9:43 am

joey schreef:generaal heeft iets uit te leggen!

generaal schreef:Pelle zal echt niet geïnteresseerd zijn in dat Hollandse zaadclubje.
Het blijft opvallend dat zich voor deze jongen geen enkele fatsoenlijke Italiaanse club heeft gemeld. LVG kan wel zeggen dat in Italië spitsen geen kansen krijgen, maar dan vraag ik me af waarom Italié altijd weer goede spitsen heeft. Een jonge speler als Cassano kostte juist een vermogen toen hij naar Roma ging.
Het is wel zo dat veel Italiaanse spitsen pas later doorbreken, denk aan Toni en Gilardino (Inzaghi volgens mij ook).

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 31, 2007 9:48 am

:tranen.gif: Ik denk dat ik maar supporter van AZ ga worden...
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 9:54 am

Moet je doen. :aai.gif:

Maar dan niet weer aankomen tegen de tijd dat AZ in elkaar gestort is, hè?
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 31, 2007 9:56 am

Het is toch gewoon belachelijk dat Ajax niet eens een hengeltje uitgooit naar deze jongen en AZ hem voor een redelijk bedrag binnen haalt?!

Pelle maakt AZ kampioen dit jaar. Helaas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 31, 2007 10:04 am

Til Pelle niet te snel over het paard. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen, want een doelpuntenmachine is het in ieder geval niet; dacht je dat een topspits uit Italie werkelijk naar Alkmaar zou komen? Het is een talent. Meer niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jul 31, 2007 10:07 am

Knappe aankoop!!!
Maar misschien moeten ze zich meer druk maken om hun defensie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 31, 2007 10:45 am

AZ heeft veel teveel talenten. Ze kopen alles op, maar de ontwikkeling van al die jongens blijft achter. Er kunnen er maar 11 spelen en ze beschikken over 23 gelijkwaardige spelers. Iedere positie is driedubbel bezet, waardoor je jongens als Agustien, Medunjanin, Koenders, Vormer en Molhoek net zo goed kan verhuren/verkopen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 11:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Til Pelle niet te snel over het paard. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen, want een doelpuntenmachine is het in ieder geval niet; dacht je dat een topspits uit Italie werkelijk naar Alkmaar zou komen? Het is een talent. Meer niet.
Ajax heeft KJH, PSV Farfan, Feyenoord Makaay- weinig reden om te denken dat Pellè dé ster wordt. Die jongen zal best talent hebben, maar tijdens het jeugd-EK was hij niet eens basisspeler. Hij zal bovendien tijd nodig hebben om zich aan te passen. Hoe zal bijvoorbeeld de samenwerking verlopen met Ari? Vergeet ook niet dat AZ Shota kwijt is, die was toch de onbetwiste aanvoerder en leider van de ploeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 31, 2007 11:08 am

Peter schreef:AZ heeft veel teveel talenten. Ze kopen alles op, maar de ontwikkeling van al die jongens blijft achter. Er kunnen er maar 11 spelen en ze beschikken over 23 gelijkwaardige spelers. Iedere positie is driedubbel bezet, waardoor je jongens als Agustien, Medunjanin, Koenders, Vormer en Molhoek net zo goed kan verhuren/verkopen.
Nou, volgens mij ontwikkelen de jongens die spelen zich heel aardig, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 11:10 am

Wie dan? Een talent als Vormer komt niet meer aan de bak.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 31, 2007 11:12 am

Maar die speelt toch ook niet?

Jongens als Schaars, Jenner, Dembele, Mendes, De Zeeuw etc. ontwikkelen zich goed. Ook zonder tig ervaren jongens die hun handje vasthouden.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » di jul 31, 2007 11:18 am

Bertje schreef:Maar die speelt toch ook niet?

Jongens als Schaars, Jenner, Dembele, Mendes, De Zeeuw etc. ontwikkelen zich goed. Ook zonder tig ervaren jongens die hun handje vasthouden.
Zeker toeval dat Van Gaal de trainer is van deze goed ontwikkelende jongens? :confused.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 31, 2007 11:20 am

Er zou maar zo een verband kunnen zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 11:27 am

Wie weet. Maar ik was niet kapot van het AZ van het afgelopen seizoen. Teveel middelmaat. Er is ook weinig tot geen belangstelling voor spelers van AZ. De jonge spelers hebben mogelijkheden, maar ook behoorlijke tekortkomingen. Eerst maar eens afwachten of LVG die weet weg te werken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten