AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 12, 2007 6:47 pm

Ik erger me kapot aan die goed nieuws show van Johan Derksen over AZ. Alles is geweldig aan die club.

Het toppunt was toch wel:
AZ gaat met de scouting niet over één nacht ijs, want ze hebben die Ari vorig seizoen sufgescout in Zuid Amerika. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 12, 2007 6:52 pm

Terwijl Ari al anderhalf jaar in Zweden speelt, erg lachwekkend inderdaad. Die man is een clown.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 12, 2007 6:55 pm

Wie neemt hem nog serieus? Ik ben blij dat Wilfred Genee weer Voetbal Insite met hem gaat doen, kan ie hem een beetje tegengas geven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 12, 2007 7:03 pm

Ik vind dat de journalisten sowieso wel wat kritischer mogen worden. Alles aan AZ is vrijblijvend. Als ik LvG citeer 'Iemand op basis van een goed EK kopen, ik vind dat kortzichtig', dan zou ik daar ook vragen over stellen. Die Pellè hebben ze ook op basis van een EK gekocht, waarbij ze hem zelfs niet hebben zien voetballen in Italië. Op zijn minst opmerkelijk.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 12, 2007 8:41 pm

Erg nep trouwens dat AZ dit seizoen voetbalt in het tenue van Arsenal. Zeker in een hopeloze poging om meer aanzien en allure te krijgen. Beetje zielig.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 12, 2007 8:43 pm

Ach, wij voetballen ook in het tenue van Arsenal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 12, 2007 8:53 pm

Bertje schreef:Ach, wij voetballen ook in het tenue van Arsenal.
Nee, Arsenal voetbalt in ons tenue.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 12, 2007 9:18 pm

Nee, Ajax' huidige tenue is afgeleid van het tenue van Arsenal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 12, 2007 9:26 pm

Lijkt me sterk, want Ajax speelt al sinds 1910 of zo in dat shirt. Wisten ze toen al wat Arsenal was?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 12, 2007 10:40 pm

Lees "A History of Highbury in No. 5" maar eens, van John Spurling. Ik meen me overigens te herinneren dat PSG een paar jaar geleden een tenue had dat verdacht veel op dat van Aajx leek.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 12, 2007 10:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Lees "A History of Highbury in No. 5" maar eens, van John Spurling. Ik meen me overigens te herinneren dat PSG een paar jaar geleden een tenue had dat verdacht veel op dat van Aajx leek.
Die van Ajaccio lijkt ook altijd verdacht veel op die van Ajax.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:18 pm

Peter schreef:Ik vind dat de journalisten sowieso wel wat kritischer mogen worden. Alles aan AZ is vrijblijvend. Als ik LvG citeer 'Iemand op basis van een goed EK kopen, ik vind dat kortzichtig', dan zou ik daar ook vragen over stellen. Die Pellè hebben ze ook op basis van een EK gekocht, waarbij ze hem zelfs niet hebben zien voetballen in Italië. Op zijn minst opmerkelijk.
Journaille? Een beroemde zin uit "All the president's men" is "Follow the money". Nixon moest erdoor aftreden. Zou dat hier ook gelden?

Ik ben wel benieuwd naar de sponsors van de voetbalprogramma's bij RTL.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 9:10 am

Volgens mij spelen zowel Arsenal als Ajax in het shirt van de IJsselmeervolgels
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 13, 2007 10:10 am

Volgens mij speelde Arsenal jarenlang in het paars. Pas daarna werd het wit-rood-wit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:11 am

'Iemand op basis van een goed EK kopen, ik vind dat kortzichtig'
Louis van Gaal had Royston Drenthe nooit gekocht alleen op basis van een goed EK Onder-21 (NOS Langs de Lijn)

Die Louis toch. En Pellé dan? :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma aug 13, 2007 10:16 am

Spuitelf. :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 13, 2007 8:56 pm

Zei LvG niet ergens dat Ajax de grootste kanshebber voor de titel is, omdat daar de minste wijzigingen in de selctie waren? AZ miste maar liefst twee spelers!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

appelstroop
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 10:06 pm

Bericht door appelstroop » ma aug 13, 2007 8:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Erg nep trouwens dat AZ dit seizoen voetbalt in het tenue van Arsenal. Zeker in een hopeloze poging om meer aanzien en allure te krijgen. Beetje zielig.
Volgens mij was AZ (alkmaar 54) hier eerder mee. Arsenal speelde toch vrij lang in het donkerrood?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma aug 13, 2007 9:06 pm

Afbeelding
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 13, 2007 9:06 pm

Het gaat niet om de kleurencombinatie, honderden clubs spelen in wit met rood en dat is prima. 'Namaak topclub' AZ speelt al een eeuwigheid in rood-wit, maar de schouders en de hals zijn dit seizoen precies zoals bij Arsenal gemaakt. Heel nep.
Ajax!

appelstroop
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 10:06 pm

Bericht door appelstroop » ma aug 13, 2007 9:24 pm

Giacomo Puccini schreef:Het gaat niet om de kleurencombinatie, honderden clubs spelen in wit met rood en dat is prima. 'Namaak topclub' AZ speelt al een eeuwigheid in rood-wit, maar de schouders en de hals zijn dit seizoen precies zoals bij Arsenal gemaakt. Heel nep.
Het AZ shirt lijkt mijn inziens toch echt meer op het Alkmaar 54 shirt (voor een afbeelding zie de post van Nihad) dan op het Arsenal shirt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 17, 2007 7:36 am

LOUIS VAN GAAL: „INVLOED DWING IK AF, OMDAT IK DESKUNDIG BEN”

Referentiepunt van AZ


ALKMAAR, vrijdag
Eigenlijk had hij negen dagen geleden, op zijn 56e verjaardag, volgens eigen planning met voetbalpensioen moeten gaan. Louis van Gaal voelt zich in Alkmaar echter als een vis in het water en is nog lang niet van plan om het bijltje erbij neer te gooien. „Want mijn werkomgeving is perfect en mijn arbeidsvreugde is hier toegenomen. Anders was ik wel gestopt, want ik hóef niet meer te werken”, zegt de trainer van AZ, die zijn contract niet voor niets tot 2010 verlengde.

„Als ik nu stop, kom ik buiten het circuit te staan. En dan word je vlug oud. Op het veld blijf ik scherp en gezond, dat is mijn overtuiging. Bovendien heb ik hier nog een uitdaging: namelijk om van AZ een topclub te maken”, vertelt de trainer/coach van het jaar, die morgen zijn prijs van de CBV krijgt overhandigd.

En dat zonder een tastbare prijs te winnen, want op drie fronten grepen de Alkmaarders afgelopen seizoen mis. Tegelijkertijd worden ze nu door veel mensen tot titelfavoriet gebombardeerd. „Vreemd. Ajax en PSV werken met een budget van 65 miljoen euro, wij met 28 miljoen. Ik blijf mijn stokpaardje berijden: met hogere salarissen trek je betere spelers aan. Dat is ons nu weer duidelijk geworden met Makaay, Van Bronckhorst, Lazovic, Boudewijn Zenden en eerder al Edgar Davids. Zolang wij een topclub in wording zijn, werken we met minder geld. De mensen vergeten dat, maar als ze je tot kampioen bombarderen, beschouw ik dat als een groot compliment.”

De groei is krachtig bij de poort van Alkmaar, waar aan het einde van de A9 het DSBstadion huist, dat binnen drie jaar naar 40.000 zitplaatsen moet worden uitgebouwd. Zowel preses Dirk Scheringa als trainer Louis van Gaal sprak zich reeds uit, dat AZ op termijn de beste club van Nederland moet worden. „Dat is inderdaad onze ambitie. Dirk wil overal de beste in worden en wordt dat ook. Dat heb ik ook altijd in me gehad. Dus dan worden wij ook de beste club van Nederland.”

Schouder aan schouder trekken ze samen op. Tot botsingen kwam het eigenlijk nooit. „Eén keer, toen ik Huntelaar wilde halen. Maar ik denk niet, dat dat nog een keer zo zal gebeuren. De volgende keer luistert Dirk vermoedelijk wel naar me.„ De bankier uit Spanbroek en de vroegere inwoner van Avenhorn lijken, zo meent Van Gaal, best op elkaar. „Hij weet wat hij wil. Hij is vastberaden. Hij is een harde werker en hij luistert naar andere mensen. Dat heb ik ook allemaal, dus denk ik dat we veel van elkaar weg hebben.”

Twijfel over het halen van de top is er niet. Wel over de reputatie van de trainer, want het beeld naar buiten toe is, dat hij nauwelijks luistert naar anderen. „Terwijl dat juist nadrukkelijk wel het geval is. Maar ík ben de referentie van de club. Er is een heel team om me heen, dat me informeert, maar ík destilleer het.”

Als een spin in het web trekt hij aan alle Alkmaarse dauwdraden. En niemand hoeft bij hem aan te komen, dat hij in het belang van de club de PR beter moet verzorgen. „Dat staat binnen de club nooit ter discussie. Dat moeten ze ook nooit doen, want dan ben ik weg.” Hij vindt dat de media een plaatje op hem plakken en gaat het niet uit de weg, om zich ertegen te verzetten als dat gebeurt. Dan gaan zijn stekels recht overeind staan. ,,En dan uit ik me ook. Ik loop er er niet voor weg. Integendeel. De vragenstellers moeten feitenkennis bezitten, zijn verantwoordelijk voor de beeldvorming door hun vragen. Maar als zij mij met argumenten om de oren slaan, kruip ik echt wel in mijn schulp, dat ook wel weer.”

Dat hij een unieke machtspositie binnen AZ heeft opgebouwd, bestrijdt hij. ,,Dat was bij Ajax, Barcelona onder Nuñes en de KNVB ook al zo. Daar had ik dezelfde invloed als hier. Dan komt mijn kwaliteit ook tot uiting, dat ik mensen kan overtuigen. Die invloed, die kríjg ik niet. Een invloedrijke positie dwing ik af, omdat ik deskundig ben. Dirk Scheringa, die heeft de macht. Maar wanneer ik zinnige dingen zeg, gebeuren ze meestal. Anders zou ik het bij zulke grote organisaties ook niet naar mijn hand kunnen zetten. Scheringa luistert goed, en hij beslist uiteindelijk alles. Dát is macht.”

De technisch tactische kwaliteiten van de Alkmaarse trainer staan in het plaatje totaal niet ter discussie. Ook tegen Inter speelde zijn gerenoveerde team weer oogstrelend voetbal. ,,Shota Arveladze zei, dat hij niet wist wat hij zag. Zijn ogen spraken boekdelen. Dat was voor mij een fantastisch moment, dat hij het ook snapte. Want hij is een kenner en weet waar ik naartoe wil. Terwijl hijzelf weg is. Klasse. Shota is en was nog altijd de beste van dit stel. Maar hij is langzamerhand over de top, en AZ zit in de klim naar boven. Nu moeten we het alleen morgen tegen VVV ook laten zien, want dat komt hier echt niet naartoe om mee te voetballen.”

Zijn jeugdige, talentvolle selectie wordt intensief gekneed. Met psychologisch/bedrijfseconomische hulp wordt iedere speler ontleed. ,,Elke positie in het veld heeft een ander soort psyche. Ik wil van iedere speler een profiel maken, om zijn rendement te optimaliseren. Ik kijk altijd naar de totale mens en wil me verdiepen in wat hem beweegt. Zodat je kunt analyseren wat je van elkaar kunt verwachten.” Derhalve houdt hij bij aankopen ook altijd een ‘intakegesprek’. ,,Al wordt dat steeds moeilijker. Toen ik bij Roy Makaay op het pleintje verscheen, herkende iedereen me gelijk. Nu doe ik het meestal bij mij thuis.”

In Alkmaar krijgt Van Gaal voorafgaand aan het duel met de Limburgers de prijs van trainer/coach van het jaar van de CBV. ,,Dat zou in het buitenland niet kunnen, zonder dat je wat gewonnen hebt. Maar daar zijn we Nederlanders voor.” Het is een pikante zaak, omdat de trainer zijn lidmaatschap van de trainersclub begin dit jaar opzegde. ,,Ik lig niet overhoop met de trainers, die mij verkozen hebben. Ik ben met het bestuur in aanvaring gekomen”, preciseert hij.

Van Gaal kreeg een ernstige berisping wegens overtreding van de gedragscodes. Richting Marco van Basten zou hij niet loyaal zijn geweest, de bondscoach zou met kritiek in diskrediet zijn gebracht. ,,Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Maar dat zijn oude koeien en we moeten oppassen, dat we straks niets meer mogen zeggen. Dan komen we in een monddode wereld te leven en dat lijkt me ook niet de bedoeling.”

Hij kent de onvermijdelijke automatismen in de voetbalwereld en heeft er mee leren leven. ,,Foppe de Haan heeft het EK gewonnen en daarmee is de discussie over het systeem gesloten. Had hij het niet gehaald, dan was 4-4-2 de oorzaak geweest. Onzin, natuurlijk. Maar zo werkt het, dat weten we. Daar moeten we ook niet zielig over doen. Ik heb tenslotte ook veel aan het voetbal te danken.”
De T.

Gesloten