Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do sep 14, 2006 8:46 pm

Dat doen ze altijd al... :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do sep 14, 2006 9:11 pm

Ik vind het geweldig. Automatismen lopen als een zonnetje en al die Nederlands sprekende spelers vinden elkaar blindelings.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 14, 2006 9:21 pm

Duke schreef:
Thomas schreef:
Duke schreef: Nou, ik hoop dat je tegen een teleurstelling kunt, want dat wordt het niet denk ik. :aai:
Steef is voor Feyenoord. Wat denk je zelf?
Ik denk dat jij mijn post te serieus neemt. ;)
Ik denk dat jij mijn post wat te serieus neemt.

Oh ja, nou moest deze ;) er nog bij, toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 14, 2006 10:19 pm

Steef schreef:Eindhoven bibbert en beeft al.
Zeker, dat wordt een kraker! :headbang:

Chari forceert de 2-1, dat gun ik hem wel. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 14, 2006 10:20 pm

Ongelooflijk wat een geluk had Fnoord ook weer vanavond, echt ongelooflijk hoe die 2-2 op het bord bleef staan.

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Bericht door eb » vr sep 15, 2006 2:25 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr sep 15, 2006 2:45 pm

Haha,de eerste en laatste zijn prachtig :worshippy:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 15, 2006 2:49 pm

De laatste klopt niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 2:52 pm

Inderdaad. Erg dom. Voor welk EK heeft Oranje zich geplaatst? Voor dat van 2012?

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr sep 15, 2006 3:06 pm

een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat Nederland alsnog de odranisatie van het toernooi heeft gekregen. kortom, niet fout. :D
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 15, 2006 3:24 pm

Verder is het natuurlijk kolder dat de CL-winnaar bekend wordt gemaakt in Augustus.

Voor de rest vind ik zulke fotootjes altijd maar zo/zo.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 15, 2006 3:30 pm

Het is ook de VI van over 2 jaar ofzo. Dat Charisteas misschien verkast naar PSV :blush:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 3:50 pm

Over twee jaar spelen we de finale van de CL en het EK opeens aan het einde van de zomer?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr sep 15, 2006 7:26 pm

Jöhnk schreef:De laatste klopt niet.
Bertje schreef:Inderdaad. Erg dom. Voor welk EK heeft Oranje zich geplaatst? Voor dat van 2012?
De mieren vonden het heerlijk, heren! :xyxthumbs:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 7:30 pm

:D

Ik ben dan ook erg goed. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr sep 15, 2006 11:33 pm

Helaas moet je voor mierenneuken in het bezit zijn van een heel klein pikkie, vandaar dat Bertje er beter in is dan ik. of is het als ik, heer johnk? ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 1:15 am

Alaindebanaan schreef:
Jöhnk schreef:De laatste klopt niet.
Bertje schreef:Inderdaad. Erg dom. Voor welk EK heeft Oranje zich geplaatst? Voor dat van 2012?
De mieren vonden het heerlijk, heren! :xyxthumbs:
Ik vond het ontdekken van de fouten ook leuker dan de grap zelf. :D

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 16, 2006 3:41 pm

Steef schreef:Eindhoven bibbert en beeft al.
Rotterdam hoeft ook niet te bibberen en beven van Eindhoven lijkt me. De lamme tegen de blinde.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za sep 16, 2006 7:32 pm

Interviewtje van gister, maar vooruit maar...
  • 'Deze club komt altijd boven'

    Door MARCEL VAN DER KRAAN

    ROTTERDAM - Feyenoord-icoon Wim Jansen predikt rust na de grootste saneringsoperatie in de geschiedenis van de club. Het is zijn eerste interview in ruim een jaar Feyenoord. En ook meteen zijn laatste.

    Slapeloze nachten heeft hij van Feyenoord gehad. Wim Jansen lag wakker van de zorgen bij zijn club. Maar de binnenvetter vermoeide er niemand mee. De technisch adviseur wist dat hij vorige zomer aan een monsterlijk karwei was begonnen, al schrok hij onderweg van de problemen die zich opstapelden.

    Afbeelding
    Wim Jansen: ,,In het voetbal heb ik nog nooit iemand meegemaakt die geen fouten maakt.??"

    Omkijken naar het verleden wil hij niet. Feyenoord moet vooruit. Jansen weigert mensen te beschadigen. Het is voor hem alleen duidelijk geworden dat de omwenteling veel groter moet zijn dan was voorzien.

    Voor één keer (‘Ik hoef niet op tv in praatprogramma's en ik geef hierna ook geen interviews meer, dat is niets voor een adviseur’) wil hij inzicht geven in de nieuwe structuur en het nieuwe beleid van Feyenoord.

    Omdat, zo vindt hij, de club in deze roerige tijd gebaat is bij rust. De supporters moeten het gevoel hebben dat hun club in goede handen is. En daarmee doelt de oud-international niet op zijn eigen handen. ,,Het gaat niet om mij. Ik voel me al 50 jaar verbonden met Feyenoord. Maar ik bepaal niet in m'n eentje wat hier gebeurt. Niet één persoon kan het ego hebben dat hij groter is dan de club.’’

    Wat heeft u destijds dan voor afspraken gemaakt met de voorzitter?

    Jansen: ,,Ik heb bij mijn aanstelling als adviseur van Feyenoord met Jorien van den Herik afgesproken dat ik nooit de trainer of technisch directeur zal worden. Het enige wat ik voor ogen heb is dat de club goed functioneert. Nu, en in de toekomst, dat kan alleen als je op alle plekken de goede mensen hebt zitten.’’

    En die zitten er nu?

    ,,Erwin Koeman is een prima trainer. Die mag je niet beoordelen op de moeilijke periode die de club nu doormaakt. Vanaf het begin wist hij hoe de situatie was. Daar heeft hij nog nooit over gezeurd. Vorig seizoen niet en ook nu niet. Of ik bang ben dat hij zelf opstapt? Nee, absoluut niet.

    ,,Peter Bosz heeft alle kwaliteiten van een technisch manager. Deze omstandigheden vormen niet de ideale start, maar hij heeft voetbalkennis, hij heeft een goed netwerk en hij is een oud-speler van Feyenoord. Bosz kent de club goed en wil samenwerken met iedereen bij het eerste elftal, de selectie en met alle partijen binnen de jeugdopleiding.

    ,,Bosz is bijzonder gedreven en als technisch directeur niet bezig met de volgende stap in zijn carrière. Het eigen belang telt niet. Koeman en Bosz hebben allebei stuk voor stuk verstand van voetbal en werken goed samen. Op deze manier hebben we een gezonde situatie. Als Bosz en Koeman me nodig hebben, ben ik er voor hen. Ook op de andere plekken zitten goede mensen.’’

    De kritiek is dat u alleen vrienden laat aanstellen door de directie.

    ,,Onzin. Rinus Israel is toegetreden tot de scoutingsstaf. Maar niemand gaat mij toch vertellen dat Rinus Israel geen eigen mening heeft? Waar het om gaat, is dat er mensen bij Feyenoord werken die capabel zijn en die alleen het belang van de club voor ogen hebben.’’

    De supporters hebben het vooral voorzien op de voorzitter.

    ,,Die onrust mag niet van invloed zijn op de spelersgroep en de rest van Feyenoord. Ik weet hoe belangrijk de supporters zijn. Ik heb ze in mijn hele carrière meegemaakt. De club - en daar vallen ook de supporters natuurlijk onder - moet ervoor zorgen juist nu bij elkaar te blijven.

    ,,Jorien van den Herik heeft óók achter deze hele saneringsoperatie gestaan. Iedereen leert van fouten uit het verleden. En niemand is onfeilbaar. In het voetbal heb ik nog nooit iemand meegemaakt die geen fouten maakt. We hebben met z'n allen het tij op tijd kunnen keren.’’

    Voor welk beleid is nu gekozen?

    ,,Het belangrijkste is dat we weer gezond zijn. De begroting steekt prima in elkaar. We weten dat voor dit seizoen alles is afgedekt. Feyenoord heeft alleen geen liggende gelden. We moeten de tering naar de nering blijven zetten. Maar in het voetbal gaat alles met golfbewegingen.

    ,,Deze club zal ook altijd weer boven komen als de supporters achter de club blijven staan. We komen uit een heel diep dal, maar financieel kijken we nu weer vrolijker naar de toekomst. We weten dat je niet in een jaar een grote sanering kan doorvoeren en meteen een kampioenskandidaat kan zijn.

    ,,We hebben nu twee prioriteiten. Het eerste elftal van Feyenoord met een selectie van 25 man, inclusief een aantal jeugdige talenten. En de scouting in combinatie met de eigen opleiding. Alles moet in het teken staan van het opleiden en binnenhalen van talent. Op Varkenoord wordt door een groot aantal mensen heel hard gewerkt. Daar moet onze basis voor de toekomst liggen.’’

    Maar in de afgelopen maanden heeft AZ alle talenten al binnengehaald. Waarom kon Feyenoord Willem II-spits Dembele niet vroegtijdig kopen als opvolger van Kuyt?

    ,,Alleen door de omstandigheden waarmee we te maken hadden. Feyenoord had een prachtige lijst met namen van spelers die we wilden aantrekken. Daar stond Dembele ook op. We hadden grote interesse in Dembele. Alleen toen het moment kwam om hem te kopen, had AZ dankzij Dirk Scheringa wel geld en Feyenoord niet. De financiële middelen ontbraken gewoon.

    ,,We gingen met spitsen rond de tafel zitten die bij deze club prima zouden passen. Maar als we de bedragen dan hoorden, wisten we meteen dat we terug in onze mand moesten. Er was het afgelopen jaar gewoon weinig mogelijk. Het was de keiharde werkelijkheid bij Feyenoord.

    ,,De dingen die we wilden doen, waren onverantwoord gelet, op de financiële situatie. En de continuteit moest gewaarborgd blijven. De KNVB lette daar ook op, want men trok Feyenoord niet voor niets aan de oren.’’

    Na de verkoop van Kuyt was er wel wat geld. De grote spits bleef uit, maar de club kocht vier bescheiden spelers in de vorm van Tiendalli, Buijs, Leonard en Charisteas.

    ,,Niemand kan voor het beschikbare geld Dirk Kuyt vervangen. Daarom hebben we met deze vier spelers voor meer balans in het team moeten kiezen.’’

    Is Feyenoord geholpen als volgende maand een type Dirk Scheringa opstaat?

    ,,We moeten dan wel heel goed bewaken hoe dat gebeurt. Niemand kan zomaar Feyenoord overnemen. Dit is geen club die je zomaar in handen van een grote geldschieter geeft. Daarbij moeten grote zekerheden worden ingebouwd. Maar het zou de dingen wel een heel stuk makkelijker maken. Er zijn mensen die op dit moment al dingen voor de club doen. En dat wordt zeer gewaardeerd door ons bij FeyenoordDie mensen zoeken alleen de publiciteit niet.’’

    Aan wie heeft u verantwoording af te leggen?

    ,,Ik ben niet iemand die zaken alleen doet. De dagelijkse leiding - Onno Jakobs (financieel manager), Chris Woerts (commercieel directeur) en Peter Bosz (technisch manager) - is verantwoordelijk. Ook ik heb aan hen verantwoording af te leggen. Dat hoort ook bij een club als Feyenoord.’’

    Wanneer bent u hier weg?

    ,,Zolang de mensen bij Feyenoord denken dat ze me nodig hebben, ben ik er.’’
Bron: AD.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 12:20 pm

Zozo, 2-1. :D

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 17, 2006 12:26 pm

Ik kijk Roda-Ajax, maar hoe bevalt de wedstrijd? Hoe speelt een Tardelli bijvoorbeeld?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 12:27 pm

Ik zie ook Roda - Ajax.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 17, 2006 12:56 pm

Ongelooflijk dat die commentator elke keer weer denkt dat er een fantastische vrije trap komt, terwijl de meeste gewoon bagger zijn.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 1:00 pm

Bertje vraagt om een Afellaytje. ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 17, 2006 1:01 pm

Tja, als dat de winst is die je uit je vrije trappen haalt. ;)

Gesloten