FC Groningen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do sep 14, 2006 7:49 pm

Ze hebben ook werkelijk waar helemaal NIETS in te brengen zeg.

4-2 alsnog!!

2-0 is voldoende in Groningen! :)

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do sep 14, 2006 7:49 pm

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 4-2!!! :D
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13785
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do sep 14, 2006 7:49 pm

Belangrijk goaltje misschien. :xyxthumbs:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do sep 14, 2006 9:55 pm

2-0 of 3-1 is zeker mogelijk :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 24, 2006 1:40 pm

Doelpunt Groningen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 24, 2006 2:26 pm

Tssssssssss, ach ja, of het nu 0-2 of 1-2 wordt maakt natuurlijk ook niet zoveel uit
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59036
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 28, 2006 6:54 am

ZANDZAKKEN VOOR DE DEUR

Groningen trekt lering uit duel in Belgrado

GRONINGEN, donderdag


Stad en Ommeland van Groningen zijn gewaarschuwd, want vanavond is er een noodverordening van kracht. Boeren, burgers en buitenlui wordt dringend verzocht om ramen te sluiten en zandzakken voor de deur te leggen. Orkaan ’Ronnie’ is namelijk in aantocht en zal om ongeveer 20.00 uur zijn hoogtepunt bereiken in het voetbalstadion. Van een avondklok is geen sprake, maar men waarschuwt de ’Grunningers’ wel om tegen die tijd niet de straat op te gaan. De verkeerslichten worden op knipperstand gezet. Maar in de Euroborg moet het licht op groen springen voor de ultieme poging van FC Groningen om alsnog een vervolg te geven aan het Europese avontuur.


Partizan Belgrado, waar de ploeg van Ron Jans twee weken terug kansloos (4-2) van verloor, zal het zwaar krijgen. Want dit FC Groningen is zich er terdege van bewust dat er revanche genomen moet worden. Uit de mond van trainer Jans klonk na de gitzwarte avond in Belgrado dan ook een gemeend we played like shit!


En daar was geen woord van gelogen. Ook de kritieken zwollen daags na het ontluisterende optreden aan. De krantenkoppen sneden dwars door de ziel van allen die het zo goed voorhebben met de Trots van het Noorden.


De vraag die dezer dagen rond de Martinitoren wordt gesteld, is dan ook of Groningen voor de ultieme overlevingsjacht eigenlijk nog gemotiveerd moet worden. Voor de 20.000 fans in de uitverkochte groene kathedraal, waar overigens alleen PSV wist te winnen, is op zeker alarmfase 1 van kracht. Zij willen Groningen ouderwets zien stormen en verlangen op deze bijzondere avond bloed, zweet en tranen. Niets meer en niets minder.


Jans: „We moeten geen schroom hebben en meteen vol gas geven. Die lering hebben we getrokken uit de wedstrijd in Belgrado. Persoonlijk geloof ik erin dat we een ronde verder komen, maar dan moeten duels gewonnen worden en bovendien mogen we geen goal tegen krijgen. Echt, als we ons niveau halen, kunnen we best drie goals maken. In onze eigen Euroborg zal het een heksenketel van jewelste worden.”


De trainer en zijn spelers – op Paul Matthijs na is iedereen fit – geloven in een mirakel. „Misschien wordt het een mission impossible, maar het is wel onze missie om in de groepsfase te komen. Nogmaals, het zal geen gemakkelijke opdracht worden omdat Partizan favoriet is. Maar we proberen er een onvergetelijke avond van te maken. De spelers hoef ik niet meer te prikkelen, die beseffen heus wel dat het in Belgrado niet goed was. Ze moeten nu niet te veel nadenken. En doen, zonder dat ze zich daarbij over de kop lopen, wat er gevraagd wordt.”

Vermoedelijke opstelling: Roorda; Silvan, Sankoh, Kruiswijk, Van der Linden; Van de Laak, Lindgren, Levchenko, Fledderus; Nevland, Salmon.


De T.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do sep 28, 2006 8:37 pm

Cornelisse mist net de penalty, waarmee Groningen op 2-0 had komen te staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 28, 2006 8:40 pm

Typisch zo'n lulletje rozenwater die de druk niet aankan.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do sep 28, 2006 8:41 pm

Peter schreef:Cornelisse mist net de penalty, waarmee Groningen op 2-0 had komen te staan.
Zwak ingeschoten :sad: Erg jammer.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do sep 28, 2006 8:45 pm

En die pingel gaat ze de kop kosten, zonde hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 28, 2006 8:52 pm

Tss.. daar heb je dan het hele jaar voor gespeeld. Het blijft toch moeilijk een penalty er in schieten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 28, 2006 10:06 pm

brigade zuid schreef:Typisch zo'n lulletje rozenwater die de druk niet aankan.
Kan samen met Vermaelen in therapie. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59036
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 29, 2006 7:26 am

FC Groningen straft zichzelf

Gemiste penalty Cornelisse verstoort Europese droom

GRONINGEN, vrijdag

Alles of niks. Dat was gisteravond het parool in Groningen. Voor de zoveelste maal bleef de plaatselijke FC ongeslagen in de eigen Euroborg . Maar de 1-0 zege op Partizan Belgrado bleek uiteindelijk niet voldoende om het Europese avontuur te verlengen. En die kans was zeker aanwezig, toen FC Groningen een kwartier voor tijd een tweede strafschop mocht nemen. Invaller Yuri Cornelisse bleek echter de grote schlemiel. Hij zag onder hoogspanning zijn elfmeter gestopt door Ivica Kralj. De kansloze partij van twee weken terug in Belgrado (4-2) bleek ondanks alle goede wil niet meer uit te poetsen. Dat was teleurstellend voor al diegenen die de ’trots van het noorden’ een warm hart toedragen. Pas in de tweede helft onderkende dit Groningen de speciale wetten die het Europacupvoetbal met zich meebrengt.

De ’Grunningers’ deden op de dag des oordeels trouwens niets bijzonders. Normaal gesproken wordt er een trainingskamp opgeslagen, maar de spelers mochten de accu in huislijke sferen opladen. Zo kon Ron Jans thuis nog even op zijn gemak het strijdplan doornemen. Dat was zo duidelijk als wat: de FC moest gelijk gaan stormen om de 4-2 nederlaag in Belgrado recht te zetten. „Niet te veel nadenken, gewoon doen”, luidde de opdracht van de coach, die vandaag jarig is en voor zichzelf een mooi presentje had uitgekozen door verder te toeren door Europa. Het ideale scenario had hij ook al voor ogen. „Het zal niet gek zijn wanneer we in de 60e minuut op 1-0 komen. Partizan zal dan gaan twijfelen en vervolgens hebben wij nog een half uur om de noodzakelijke 2-0 te maken. En dan het liefst in de laatste minuut.”

Mooie teksten, maar Groningen was gisteravond zichzelf niet. Van een stormachtig offensief was geen sprake, want Partizan deelde in de openingsfase de lakens uit tot teleurstelling van de 20.000 fans in de ’Groene Kathedraal’. Groningen kreeg voor rust twee piepkleine kansen via Erik Nevland en Koen van de Laak. Doch voormalig PSVdoelman Ivica Kralj toonde beide malen zijn klasse.

De opgelopen achterstand in Belgrado bleef Groningen achtervolgen. De opdracht was volstrekt helder, maar het bleef zeer matig wat de FC op deze Europacupavond liet zien. Dus moest het in het tweede part richting spionkop wel ouderwets gaan spoken, wilden de bedeesde elf van Ron Jans nog enige kans maken om aan het avontuur alsnog een vervolg te geven. Dat moest dan gebeuren met Goran Lovré, de geboren ’Partizan’, die zich tegen zijn voormalige club natuurlijk wilde bewijzen. Toch bleef het in de Euroborg linke soep, want de Serviërs trokken zich niets aan van de geweldige ambiance en counterden gevaarlijk.

Het droomscenario van Jans leek alsnog uit te komen. Want exact in de 60e minuut was het 1-0. Opeens had Groningen de referee mee, toen Lomic Luis Suarez in de rug liep. Vervolgens trapte Van de Laak het presentje vanaf de witte stip onberispelijk binnen. En moesten de Partizanen plotseling het ergste vrezen.

Met Glen Salmon voor Suarez hadden de ’Grunningers’ immers nog een half uur om geschiedenis te schrijven. Dat kon, maar een kwartier voor tijd wist de net ingevallen Yuri Cornelisse niet de tweede strafschop te benutten, nadat Mark-Jan Fledderus tegen de graszoden was gewerkt. Dus was er na afloop sprake van diepe droefheid over het missen van een grote, zeg maar unieke mogelijkheid.

FC Groningen (Ned) - Partizan Belgrado (Ser)* 1-0 (0-0). 60. Van de Laak 1-0 (strafschop). (eerste duel: 2-4). Scheidsrechter: Balaj (Roe). Gele kaart: Levchenko, Van der Linden (FC Groningen), Zajic, Lomic, Smiljanic, Rnic, Kralj (Partizan). Bijzonderheid: 80. Cornelisse (FC Groningen) mist een strafschop.

FC Groningen: Roorda; Silva, Sankoh, Kruiswijk, Van der Linden; Lindgren, Van de Laak (78. Cornelisse), Levchenko (46. Lovré), Fledderus; Suárez (61. Salmon), Nevland.

Partizan Belgrado: Kralj; Rnic, Nenad Djordjevic, Bajic, Lomic; Smiljanic, Nadj, Lazic, Zajic; Boya, Odita (87. Vukelja).
De T.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr sep 29, 2006 7:29 am

Toch lullig hoor,het zat erin.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr sep 29, 2006 7:41 am

Jammer voor Groningen, ik had het ze wel geund.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 29, 2006 8:04 am

Ik vind het zo jammer... X'C Natuurlijk, de penalty's zijn makkelijk gegeven, maar toch. Naar de volgende ronde was zo leuk geweest. 'Dan maar' een competitiewedstrijd bezoeken :yes:

O ja, let op die heerlijke open deur van Jans :D (alhoewel hij een gelijkspelletje lijkt te vergeten ;) )
Jans: “We zijn trots, maar ook teleurgesteld”
28 september, 23:24 uur

Op de persconferentie na afloop van de uitschakeling van FC Groningen in Euroborg, overheerste bij Partizan-trainer Jezic de blijheid en bij Jans de teleurstelling. Jans: “Laat het een les geweest zijn in het voetballen over twee wedstrijden.”

Jezic kreeg als eerste het woord: “Het was een goede wedstrijd en ik wil mijn ploeg feliciteren met het behalen van de poulefase van het UEFA Cup-toernooi. Daarnaast wil ik FC Groningen bedanken voor de goede tegenstand, die ze hebben geboden. Het doel was een ronde verder te komen en dat hebben wij gedaan. We hadden het duel eerder kunnen beslissen door één van de twee kansen aan het begin van de tweede helft te benutten. Na de strafschop voor FC Groningen kantelde de wedstrijd in hun richting. Maar wij hebben stand gehouden en dat was het belangrijkste.”

Ron Jans: “Je kunt een wedstrijd winnen en je kunt ‘m verliezen. Volgens het resultaat over twee wedstrijden hebben wij verloren. Maar ik kan de ploeg en ook het publiek niets verwijten. We hebben twee strafschoppen gekregen en ook nog een aantal kansen. Het is echter niet gelukt.
De eerste helft kwam moeizaam op gang. Maar na de eerste tien minuten kregen wij de overhand. We speelden echter teveel met het hart en te weinig met het hoofd in die fase. De vrije man Lindgren werd helemaal niet gevonden. En dat was jammer. Van de Laak kopte een bal in, waarvan Kralj helemaal niet wist dat ‘ie ‘m tegenhield. Anders waren we al eerder op 1-0 gekomen. In de rust heb ik Levchenko – met al geel op zak – gewisseld. We moesten meer ‘in de bal’ gaan spelen en op links meer diepte zoeken. Van der Linden kwam in het verloop van de tweede helft een aantal keren vrij aan de linkerkant. De eerste strafschop werd veroorzaakt door een duwfout en door Van de Laak uitstekend ingeschoten. Daarna wilden we doordrukken en bracht in Salmon voor Suárez, omdat laatstgenoemde eerder moeite heeft gehad met twee volledige wedstrijden in ée’n week. En met Salmon hadden we natuurlijk een uitstekend alternatief achter de hand. Yuri Cornelisse is normaal gesproken de eerste man voor strafschoppen, dus was het logisch dat hij hem nam. Het lot speelt echter ook altijd mee en doelman Kralj hield de bal tegen. Normaal zie je een ploeg dan de handdoek gooien. Maar dat heb ik nu niet gezien. Fledderus gaf Lovre nog een grote kopkans, maar verder kwamen we niet.
Na afloop zie je dan een aantal jongens teleurgesteld en uitgeput tegen de vlakte gaan. Deze wedstrijd stond in het teken van trots, trots op jezelf, de ploeg, de club. Achteraf mogen we dat nog steeds zijn. Maar uiteraard zijn we ook teleurgesteld. We zullen nog regelmatig aan deze wedstrijd terugdenken en dan weten dat we een kans hebben laten liggen om verder te komen. We moeten hieruit een les trekken over het spelen van confrontaties over twee wedstrijden. We hopen dat natuurlijk vaker te mogen doen. Maar vooralsnog moeten we daar in Europees verband weer even geduld voor opbrengen.”

Op een vraag over het nemen van de strafschop door de net ingekomen Cornelisse antwoordde Jans: “Dat is me nu al vier keer gevraagd. Daarom reageer ik er misschien wat pissig op. Ik vind het echt gezochte onzin. Yuri is de eerste nemer en voor een strafschop hoef je echt geen warming-up te hebben gedaan. Het was dus logisch dat hij ‘m nam. En helaas ging ‘ie mis.”
www.fcgroningen.nl
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 04, 2006 10:43 pm

Fantastische speler die Suarez.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 7:23 pm

Belachelijke actie van die Groningen supps, beetje verwende nesten ook. Het gaat al een paar jaar fantastich met Groningen en dan verliezen ze een keer dik en dan meent men 7 minuten later het stadion te moeten betreden. Als je die plannen hebt wees dan ook een kerel en ga dan niet de eerste 7 minuten net doen alsof je later het stadion betreed want nu gingen ze gewoon in de zijvakken zitten, wie houd je dan voor de gek?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 11:00 am

De rest van het stadion en Ron Jans vonden het ook maar een waardeloze aktie. Jans gaf terecht aan dat hij vond dat Groningen wel meer krediet verdiende.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 20, 2006 11:09 am

Beetje onzin inderdaad, ze spelen net twee jaar leuk mee, vochten daarvoor altijd zo'n beetje tegen nacompetitie en dan nu dit ineens? Gelukkig kregen ze een fluitconcert om hun oren.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 22, 2006 12:26 pm

22-12-06 - Groningen-Sparta

Tijdens de competitiewedstrijd tussen Groningen en Sparta, op tweede kerstdag, zullen supporters van allebei de clubs samen in het uitvak plaatsnemen. De ongeveer 150 Sparta fans worden opgewacht met broodjes en koffie, na het nuttigen hiervan nemen beide supporter groepen plaats in het uitvak van Groningen.
Als dat bevalt gaan ze dat ook bij NEC-Vitesse, Feyenoord-Ajax en Ado Den Haag-Ajax proberen... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13376
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr dec 22, 2006 12:29 pm

:D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:28 am

‘Ik duik beetje te veel’

GRONINGEN - FC Groningen-aanvaller Luis Suárez was in de eerste seizoenshelft één van de meest opvallendste spelers in de eredivisie. De pas 19-jarige Uruguayaan viel niet alleen op door zijn fraaie passeerbewegingen en cruciale doelpunten, maar óók door zijn fopduiken.
Luis Suárez maakt indruk met fraaie acties en beslissende doelpunten. Maar de joker uit Uruguay wekt ook geregeld ergernis met zijn theatrale fopduiken. ,,Ik overdrijf altijd een beetje,’’ erkent hij lichtvoetig.

Luis Suárez draait er dus niet omheen: hij gaat soms veel te gretig naar de grond. ,,Het is mijn manier van spelen. Ik overdrijf altijd een beetje. Ook toen ik nog in Uruguay speelde, vielen mijn valpartijen op. Daar had ik al een beetje de naam dat ik te makkelijk onderuitging. De mensen vroegen mij: ‘Luis, hoe zit dat nou?’ Toen heb ik mijn gedrag verbeterd en ben er daar mee opgehouden.’’

De transfer naar FC Groningen bracht nieuwe mogelijkheden om zijn repertoire aan fopduiken uit te breiden. ,,Ik dacht: laat ik maar even proberen of het me hier ook een beetje lukt.’’ Schuldbewust lacht hij zijn opvallende voortanden bloot.

,,Raymond Libregts (de assistent-trainer bij zijn club, red.) helpt me om het af te leren. Ik weet dat scheidsrechters mij in de gaten houden. Ik let er nu meer op. Ik probeer me in te houden, maar soms gebeurt het gewoon. Dan komt er een impuls in me op, en dan doe ik het toch.’’

De 19-jarige spits valt niet alleen op met overdreven valpartijen. Met prachtige passeerbewegingen, doelpunten in blessuretijd en een assist achter het standbeen langs, is Suárez uitgegroeid tot het goudhaantje van de Euroborg. Met de bal aan de voet vindt de Latino altijd het kleine gaatje dat nodig is om zich in een flits langs zijn tegenstanders te rommelen. ,,Het is belangrijk om het verschil te maken, voor mijzelf en voor de club. Het is altijd fantastisch om te scoren, maar vooral hier in de Euroborg. Ik heb er echt van gedroomd om te worden toegejuicht in een vol stadion.’’

Dat gebeurde voor het eerst in het duel met Vitesse, waarin FC Groningen onder leiding van Suárez een 3-1 achterstand omtoverde in een 4-3 overwinning. De Uruguyaan versierde een strafschop (3-2) en scoorde vervolgens tweemaal. Trainer Ron Jans overhandigde de tiener na afloop plechtig zijn paraplu.

Suárez schiet in de lach als het voorval ter sprake komt. Al vóór de vraag in het Spaans is vertaald, weet hij waar de verslaggever op doelt. Enkele dagen voor de sensationele wedstrijd tegen Vitesse had Jans diezelfde paraplu nog woedend in de richting van zijn pupil gegooid, toen Suárez in de UEFA Cup-wedstrijd tegen het Servische Partizan Belgrado zijn ongenoegen kenbaar maakte na een wissel.

Hij doet alsof hij graaft in zijn geheugen. ,,Nee, daar weet ik niks meer van,’’ grapt Suárez. ,,Ik had een klein persoonlijk probleem met de trainer, maar dat is al over. Het was een rare situatie. Eerst gooide de trainer een paraplu naar mij en drie dagen later gaf hij hem heel rustig. Het was erg grappig. Bij Nacional Montevideo was ik zelf de grapjas. Ik probeer altijd lol te hebben.’’

De taalbarrière staat een rol als cabaretier binnen de spelersgroep voorlopig in de weg, maar het leven in Groningen lacht Suárez toe. Het contrast met zijn jeugdjaren in Uruguay is groot.

,,Ik kom uit een behoorlijk arme familie. We hadden nooit veel geld en ik had de pech dat mijn ouders gingen scheiden.’’ Na die scheiding groeide Suárez op bij zijn oma in Montevideo, ver weg van zijn vader en moeder. De armoede dreigde zijn voetbalcarrière in de knop te breken, omdat er geen geld meer was om de contributie te betalen. Zijn uitzonderlijke talent redde Suárez. Hij mocht gratis blijven voetballen bij Urreta FC, brak door bij landskampioen Nacional en verdiende een transfer naar de Euroborg.

,,Ik ben heel erg blij dat ik deze kans heb gekregen. FC Groningen zei me niet zoveel, al wist ik wel dat Bruno Silva hier speelde. Toen ik op internet ging zoeken, werd ik niet veel wijzer. Maar Nederland is een mooi land. Het viel me meteen op dat de stad Groningen heel schoon is. Ik ben blij dat ik hier ben.’’

Suárez weet zich gesteund door zijn vriendin Sofia (17) en had de afgelopen weken ook zijn moeder en broertjes Maximiliano (18) en Facundo (3) enige tijd over de vloer. ,,Maximiliano heeft een betere techniek dan ik, maar hij is te sloom en houdt niet van rennen.’’ Over zijn jongste broertje is Suárez positiever. ,,De trainer was verbaasd dat Facundo al even goed met links als rechts kan trappen,’’ klinkt het haast vaderlijk trots.

Suárez lijkt zijn leeftijd ver vooruit. Hij weegt zijn woorden en ontwijkt handig de vragen over zijn gestrande loopbaan in de schoolbanken. ,,Ik ben de middelste in een gezin van zeven kinderen, ik heb vroeger geleerd om mijn mannetje staan. Ik zag er ook niet tegenop om naar Nederland te vertrekken. Ik denk goed na voordat ik iets doe.’’

Zoals over de vroegtijdige overgang van Uruguay naar het rijke Europa, die mede werd ingegeven door financiële motieven. ,,Het is voor mij ook een kans op financieel succes,’’ zegt de tiener die zijn familie in Uruguay maandelijks ondersteunt. ,,Nee, dat legt geen druk op mij. Ik vind het juist fijn dat ik voor mijn familie kan zorgen. Ik probeer te helpen waar ik kan.’’

Code: Selecteer alles

Paspoort 

Naam: Luis Suárez Geboren: 24 januari 1987 in Salto (Uruguay) 

Lengte: 1.81 meter Gewicht: 81 kilo 

Positie: aanvaller Loopbaan als speler: 2005-06 Nacional Montevideo (29 wedstrijden, 12 goals) 2006-07 FC Groningen (16 wedstrijden, 4 goals) 

Debuut voor FC Groningen: op 20 augustus 2006, in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord (3-0 zege).Suárez kwam drie minuten in het veld voor Glen Salmon.
AD

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 23, 2007 4:55 pm

Debuut Suárez geeft Groningse zorgen

23/1/2007 16:17

De stormachtige ontwikkeling van FC Groningen-spits Luis Suárez is in zijn geboorteland niet onopgemerkt gebleven. Zijn interlanddebuut voor Uruguay lonkt.
Suárez heeft een uitnodiging ontvangen voor de interland van Uruguay tegen Colombia, dat op woensdag 7 februari als gastheer fungeert voor de vriendschappelijke wedstrijd.

'Wij zijn er natuurlijk enorm trots op dat een jonge speler van FC Groningen - Suárez viert woensdag zijn twintigste verjaardag - wordt geselecteerd voor de nationale A-ploeg van zijn land', zegt algemeen directeur Hans Nijland op de website van FC Groningen.

Nijland schetst ook mogelijk een negatief bijeffect van de selectie van Suárez. Twee dagen na de interland van Uruguay tegen Colombia komt FC Groningen in actie tegen Excelsior. 'Het valt dus nog te bezien of hij er tegen Excelsior bij kan zijn, maar het mag duidelijk zijn dat het een krappe tijdsplanning zal worden.'

FC Groningen onderzoekt of het mogelijk is dat Suárez direct na zijn mogelijk eerste interland terug te vliegen naar Nederland.

www.vi.nl
Als ik die jongen dit weekend weer zag voetballen, dan vraag ik me toch af waarom zo'n jongen niet gehaald is door een Ajax. Groningen heeft 800.000 voor die jongen neergeteld, waar je luttele miljoenen neertelt voor een halfgebakken Zweed of Griek. Tuurlijk blijft het een gok met een transfer als deze, maar 8 ton is dan ook niet echt een groot bedrag. Je had hem altijd nog kunnen stallen bij een club als Groningen, bijvoorbeeld. Groningen gaat er in ieder geval nog veel plezier aan beleven. Wat misschien nog wel belangrijker voor een club als Groningen is dat je hier een financiële klapper mee kan maken.

Gesloten