SC Heerenveen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 05, 2007 10:51 am

Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 17, 2007 5:45 pm

Verrassend debuut Alves in Braziliaanse selectie

17/5/2007 17:36

Afonso Alves maakt verrassend zijn opwachting in de selectie van het Braziliaanse nationale elftal voor de oefenduels met Engeland en Turkije. Voor de spits van SC Heerenveen is het de eerste keer dat hij deel uitmaakt van de Seleçao. Ook PSV'er Alex is van de partij.
In zijn debuutseizoen bij Heerenveen heeft Alves grote indruk gemaakt. Met zijn 34 competitietreffers gaat hij aan de leiding in het Europese topscorerklassement om de Gouden Schoen. Die prestatie is blijkbaar ook in Brazilië niet onopgemerkt gebleven. Alves speelde eerder in Zweden voor Örgryte IS en Malmö FF en behoorde nooit eerder tot de nationale selectie.

Ook Alex kreeg opnieuw een uitnodiging van bondscoach Dunga. De 24-jarige verdediger verzamelde inmiddels zeven caps. Zijn ploeggenoot bij PSV, doelman Gomes, werd opnieuw buiten de selectie gelaten. Doni (AS Roma) en Hélton (FC Porto) kregen de voorkeur.

Opvallend genoeg zijn ook Kaká en Ronaldinho opgeroepen voor de twee vriendschappelijke duels. De twee sterspelers hadden onlangs laten weten liever niet in actie te komen tijdens de Copa América, omdat ze aan rust toe zijn. De duels met Engeland (1 juni) en Turkije (5 juni) gelden juist ter voorbereiding op de eindronde van het Zuid-Amerikaans kampioenschap.
VI

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 17, 2007 5:54 pm

Goed voor zn marktwaarde en verdiend natuurlijk deze selectie.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do mei 17, 2007 7:47 pm

Als SC Heerenveen slim is (en meestal zijn ze dat wel) verkopen ze hem snel bij een goed bod. Hij is nu een hype en blessurevrij, je moet altijd maar afwachten hoe zo'n Braziliaan er een jaar later voor staat. Scoort hij in het tweede seizoen weer 30+ goals? Kan hij SC Heerenveen naar de Champions League schieten? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dus ik zou voor het geld gaan.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 11:33 pm

Ik zat net nog even naar alle goals van Alves op een rijtje te kijken. Heel wat identieke goals. Hij koppelt een redelijke techniek aan kracht en snelheid waardoor hij gewoon lastig te bespelen is in de lopende duels. Daarna is hij vaak zo slim om de ruimte die verdedigers op dit niveau vaak weggeven goed te benutten en regelmatig te kiezen voor een lage schuiver in de verre hoek. Z'n traptechniek is natuurlijk ook in orde en hij heeft een goed oog voor de timing van een voorzet, maar verder vind ik hem niet heel bijzonder. Tegen een goede mandekker zal hij weinig klaarspelen, denk ik.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 17, 2007 11:48 pm

Dus eigenlijk is het gewoon een topspits... dat is wat je wil zeggen, ??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 11:51 pm

Dan mag jij mij vertellen waar ik dat beweer?

Alves is in ieder geval niets voor Ajax. Z'n techniek is niets bijzonders, hij speelt vanuit de rug van de verdediger en benut de ruimte graag, kaatsen of met de rug naar de goal spelen is er niet bij, bijzonder kopsterk vind ik hem ook niet en daarnaast is hij behoorlijk zelfzuchtig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mei 18, 2007 7:36 am

Heerenveen vecht transfer van Delorge naar Ajax aan

HEERENVEEN, vrijdag

Laurent Delorge (27) reageert schouderophalend op het nieuws dat Heerenveen van plan is een arbitragezaak tegen hem te starten. „Ik heb mijn woord nooit gegeven”, aldus de middenvelder. De Friezen overwegen bij de arbitragecommissie van de KNVB bezwaar aan te tekenen tegen de transfer van Delorge naar Ajax, omdat zij menen op 30 april een mondeling akkoord met de speler te hebben bereikt over een contract voor drie jaar. Drie dagen later tekende de Belg voor twee seizoenen bij Ajax. „We zien een eventuele zaak met veel vertrouwen tegemoet”, stelt Delorges advocaat Jan Kabalt.

„Ik ben maar één keer, oriënterend, bij SC Heerenveen geweest”, zegt de oud-speler van ADO Den Haag. „Dat was op 18 april. Om het stadion te zien, met wat mensen van de club kennis te maken en de omgeving te bekijken.”

Volgens Kabalt zijn pas daarna gesprekken gevoerd tussen SC Heerenveen en het bureau van de agent van Delorge, EG Sportconsulting. „De gesprekken tussen Mohammed Sinouh namens dat bureau en de club waren alle telefonisch. Met Delorge is er geen (telefonisch) overleg geweest. Hij heeft slechts één keer met Heerenveen gebeld. Om voorzitter Koos Formsma persoonlijk te zeggen dat hij niet op de aanbieding zou ingaan, omdat hij zijn zinnen op Ajax had gezet.”

Zelfs als de Friese club, zoals die beweert en Sinouh bestrijdt, overeenstemming had met de manager van Delorge, is er volgens Kabalt niets aan de hand. „Het is de speler die beslist en uiteraard niet zijn agent of een medewerker van het bureau EG Sportconsulting.”

Pikant is dat de advocaat van SC Heerenveen, Harro Knijff, vorig jaar een vergelijkbare arbitragezaak had, die hij kansloos verloor. „In de zaak ’ADO/Sillah’, waarbij de speler van RBC nota bene wél zelf zijn jawoord aan ADO Den Haag had gegeven, was de champagne al ontkurkt”, aldus Kabalt. „Naar het oordeel van de arbitragecommissie was er geen sprake van een geldige overeenkomst tussen speler en club, omdat Sillah het contract niet heeft kunnen bestuderen en overzien. Mede omdat hij niet door een agent met een licentie werd bijgestaan.”

„In mijn geval was er nog niet eens een mondelinge overeenkomst”, weet Delorge zeker. „Met name omdat er nog veel opengebleven punten waren. Er was wél een afspraak gemaakt om te kijken of deze punten uitonderhandeld konden worden. Maar die ontmoeting is in verband met de interesse van Ajax niet meer doorgegaan.”
De T.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 8:49 am

„Ik ben maar één keer, oriënterend, bij SC Heerenveen geweest”, zegt de oud-speler van ADO Den Haag. „Dat was op 18 april. Om het stadion te zien, met wat mensen van de club kennis te maken en de omgeving te bekijken.”

Volgens Kabalt zijn pas daarna gesprekken gevoerd tussen SC Heerenveen en het bureau van de agent van Delorge, EG Sportconsulting. „De gesprekken tussen Mohammed Sinouh namens dat bureau en de club waren alle telefonisch. Met Delorge is er geen (telefonisch) overleg geweest. Hij heeft slechts één keer met Heerenveen gebeld. Om voorzitter Koos Formsma persoonlijk te zeggen dat hij niet op de aanbieding zou ingaan, omdat hij zijn zinnen op Ajax had gezet.”
Telefoongesprekken zijn toch te achterhalen (althans van die van mij krijg ik iedere maand een overzicht), m.a.w. er kan worden gecontroleerd hoe vaak en hoe lang er is gebeld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 22, 2007 9:06 am

Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:04 pm

Ik las een tijdje terug dat Anderlecht ook interesse had in Sterchele.

Ik ben benieuwd naar het oordeel van Jöhnk. In hoeverre gaat Heerenveen er op achteruit?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 12:05 pm

Sterchele is een eenvoudig counterspitsje. Leuke speler voor H'veen, maar niet meer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 22, 2007 3:50 pm

De Leeuwarder Courant meldt dat Ari da Silva bijna zeker naar SC Heerenveen komt. Hij zou de opvolger van Nilsson moeten worden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 3:55 pm

Waar gaat Nilsson dan heen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 22, 2007 3:57 pm

Dat is nog niet bekend, dacht ik, maar hij wil weg.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 8:32 pm

sc Heerenveen meldt zich voor Boakye

sc Heerenveen heeft zich bij Ajax gemeld voor Emmanuel Boakye. Dat meldt RTV Oost. Afgelopen seizoen speelde hij nog op huurbasis bij Heracles Almelo.
nieuws De club uit Almelo wil hem best nog een jaartje houden, maar verwacht zelf niet dat het tegen de concurrentie van sc Heerenveen op kan. Van Ajax mag de speler vertrekken, al vragen de Amsterdammers nog wel een transfersom. Het is niet bekend hoe hoog die som is.

Boakye kan als rechtback het beste uit de voeten. Het afgelopen seizoen speelde hij 31 wedstrijden voor Heracles Almelo, het seizoen daarvoor zes voor Ajax.
AS

Opvallend!
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo jun 17, 2007 9:34 am

Datum: 16-06-2007 Tijd: 22:37
Salmon naar Heerenveen?

Ex-NAC'er Glen Salmon staat volgens de Leeuwarder Courant in de belangstelling van Heerenveen. Aangezien Salmon transfervrij is én Heerenveen nog wel een spits kan gebruiken, zouden de Friezen de Zuid-Afrikaan in willen lijven.
Volgens de krant zou Heerenveen al contact met zaakwaarnemer van Salmon opgenomen hebben.


Bron: B-Side Rats, Leeuwarder Courant, NAC PB

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di jun 19, 2007 6:37 pm

Heerenveen haalt Deen Kristian Bak Nielsen
19 juni 2007
Heerenveen heeft zich versterkt met de 24-jarige Deen Kristian Bak Nielsen. De verdediger is afkomstig van FC Midtjylland, de nummer twee van de Deense competitie. Kristan Bak Nielsen tekende voor vier seizoenen bij Heerenveen.

Kristian Bak Nielsen is een allround speler die op meerdere plaatsen in de defensie, maar ook op het middenveld inzetbaar is. ,,Als het moet kan hij zelfs in de spits voetballen,’’ aldus directeur Yme Kuiper. De 1.80 lange en tachtig kilo zware Nielsen maakte twee maal deel uit van de Deense A-selectie. Hij werd onder meer opgeroepen voor het vriendschappelijke duel van Denemarken tegen Duitsland van enkele maanden geleden.

Later volgt meer nieuws over Kristian Bak Nielsen.

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=57672

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:37 pm

Benfica aast op spits Afonso Alves

HEERENVEEN - Afonso Alves staat in de belangstelling van Benfica. De Portugese topclub wil de topscorer van SC Heerenveen met behulp van een investeerder binnenhalen.

Alves’ zaakwaarnemer Roberto Tiburcio bevestigt de interesse, maar betwijfelt of Benfica de gevraagde afkoopsom aan SC Heerenveen kan betalen. De Friese club oriënteert zich intussen in Scandinavië op een nieuwe aanvaller.

Naast de Deen Morten Nordstrand, topscorer van de Deense competitie, heeft de Friese club ook de Braziliaan Wilton Figueiredo op het oog. Hij speelt bij AIK Stockholm in Zweden.
AD

Benfica dat 20 miljoen betaalt? Maar Heerenveen wil blijkbaar best cashen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 26, 2007 10:49 pm

Benfica dat 20 miljoen betaalt? Maar Heerenveen wil blijkbaar best cashen.
Bij vitesse wachten ze nog op het geld voor van hooidonk!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:41 am

Denk dat Heerenveen, dat Scandinavie op z'n duimpje kent, inmiddels ook een speler uit de Finse competitie zal hebben genoteerd: Mohamed Fofana van MyPa.

Ik kijk amper naar het voetbal hier, maar die jongen viel me op en ik ben effe bij 'zijn' wedstrijd blijven hangen. Middenvelder die er duidelijk bovenuit stak qua techniek en snelheid van denken en handelen. Die zien we binnenkort wel bij een betere club dan MyPa. Heerenveen misschien?!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 04, 2007 11:56 am

Transfer Sterchele naar Heerenveen nadert

3/7/2007 18:25
SC Heerenveen wil François Sterchele snel overnemen van Germinal Beerschot. De Belgen zijn positief gestemd.
Het verloop van de onderhandelingen over een afkoopsom wijst op een snelle afhandeling. 'Het gaat de goeie richting op', zegt Germinal Beerschot-voorzitter Jos Verhaegen tegen Sporza.

Verhaegen wil zich echter niet te veel in zijn kaarten laten kijken. 'Transfers worden niet meer zo snel afgehandeld. Er zijn ook drie betrokken partijen.'

Naar verluidt moet SC Heerenveen zo'n drie miljoen euro ophoesten voor Sterchele, die zelf ook nog rond moet komen met de Friese club. Maar de 25-jarige aanvaller ziet Heerenveen als een goede vervolgstap in zijn carrière.

Sterchele speelde zich afgelopen seizoen in de kijker, door zich tot topscorer van de Eerste Klasse te kronen. De 25-jarige Belg maakte 21 doelpunten tijdens zijn tweede seizoen op het hoogste niveau en zijn eerste jaar bij Germinal Beerschot.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 12:00 pm

Effe offtopic, zoveel belgen in de NLD. competitie is dat nu een zwaktebod of ... ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jul 04, 2007 12:08 pm

Het niveau in België lijkt nergens op, dus degenen die daar een beetje kunnen voetballen willen zo snel mogelijk weg. Nederland is natuurlijk laagdrempelig met dezelfde taal en het is vlakbij.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 2:32 pm

Voetske schreef:Effe offtopic, zoveel belgen in de NLD. competitie is dat nu een zwaktebod of ... ?
Hier wordt beter betaald.
In de tachtiger jaren was het omgekeerd. Leuterden Nederlandse voetballers (en niet de minste) over de gemoedelijkheid van België en het lekkere eten en zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten