SC Heerenveen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 16, 2007 10:30 pm

brigade zuid schreef:Oke er zitten dus ook miskopen bij maar gemiddeld genomen doen ze het gewoon uitstekend.
Hoeveel toppers hebben ze in al die jaren Riemer gehaald? Tomasson, KJH, Alves en misschien nog iemand die ik vergeet, dan heb je het wel gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 16, 2007 10:33 pm

Nou Tobiassen had een goede kunnen worden ..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma apr 16, 2007 10:34 pm

toppers is een groot woord.
maar hoe zijn ze er financieel beter geworden

allback leverde ook wel wat op
samaras toch ook?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 16, 2007 10:35 pm

RVN niet te vergeten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 16, 2007 10:36 pm

En die griek Samaras, bracht toch ook geld in het laatje ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 16, 2007 10:43 pm

RVN vergeten. :blush:

Samaras vind ik geen topper.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 16, 2007 11:30 pm

brigade zuid schreef:Oke er zitten dus ook miskopen bij maar gemiddeld genomen doen ze het gewoon uitstekend. Het is voor H'veen een groot voordeel dat ze zo'n goede naam in Scandinavie hebben, spelers zijn gauw geneigd om de voorkeur aan H'veen te geven, normaal zou zo'n speler eerder voor Hsv kiezen neem ik aan.
Alves, Van Nistelrooij, Tomasson, Samaras, Allback, Tobiasen, Hansson, Daniel Jensen en Huntelaar. Een leuk rijtje, maar niet als je daar 30 namen tegenover kan zetten die compleet zijn mislukt. Ajax komt in de laatste 10 jaar ook wel aan zo'n rijtje en onze scouting kan er helemaal niets van.
joey schreef:Steef heeft volgens mij wel eens een lijstje gemaakt. Heerenveen koopt aan de lopende band spelers. De meeste spelers mislukken. Er is er zelfs ooit een gestopt met voetballen omdat hij liever op wereldreis wilde. :yes:
En dan heb je het nog niet eens over de spelers waar je verder eigenlijk nooit iets van hoort. De media pikken de succesverhalen eruit en hebben het nooit meer over de miskopen. Selectieve journalistiek dus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di apr 17, 2007 11:38 am

Op dat lijstje van Steef stonden ook zat namen die er onterecht opstonden. Neem bijvoorbeeld Lasse Nillson, geen topper maar voor een club als H'veen gewoon een aardige speler, ze hebben een paar seizoen terug ook zo'n Rus in de spits gehad, Popovitch ofzo, deed het prima.

Alves, Van Nistelrooij, Tomasson, Samaras, Allback, Tobiasen, Hansson, Daniel Jensen en Huntelaar. Een leuk rijtje, maar niet als je daar 30 namen tegenover kan zetten die compleet zijn mislukt. Ajax komt in de laatste 10 jaar ook wel aan zo'n rijtje en onze scouting kan er helemaal niets van.
Noem ze maar op dan, en dan echt van het niveau Alves, KJH, RvN he. En dan komt er nog bij dat het voor een club als AJAX nog veel makkelijker moet zijn ook aangezien ze meer geld hebben en een grotere naam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 11:58 am

brigade zuid schreef:
Alves, Van Nistelrooij, Tomasson, Samaras, Allback, Tobiasen, Hansson, Daniel Jensen en Huntelaar. Een leuk rijtje, maar niet als je daar 30 namen tegenover kan zetten die compleet zijn mislukt. Ajax komt in de laatste 10 jaar ook wel aan zo'n rijtje en onze scouting kan er helemaal niets van.
Noem ze maar op dan, en dan echt van het niveau Alves, KJH, RvN he. En dan komt er nog bij dat het voor een club als AJAX nog veel makkelijker moet zijn ook aangezien ze meer geld hebben en een grotere naam.
Hansson en Van Nistelrooij zijn natuurlijk van een heel ander niveau.

Chivu, Zlatan, Trabelsi, Huntelaar ( :D ), Maxwell, Grygera, Pasanen (te vergelijken met Hansson) en uhm... Ok, wellicht moeten we wat verder terug. Dan kom je al snel aan een mooier lijstje. Of iemand moet me even helpen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 17, 2007 12:01 pm

Ajax heeft meer geld, dus de lat bij Ajax moet hoger liggen. Heerenveen doet het voor een subtopper uitstekend op de transfermarkt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di apr 17, 2007 1:16 pm

Bron www.vi.nl

Zo maar wat namen van de spelerslijst. Voor mijn gevoel is deze lijst niet volledig, want Holm speelde er volgens mij toen nog en ik mis nog meer namen van spelers die het niet hebben gered.

2005-2006

Bradley
Ghoochannejhad
Hanssen
Jakob Poulsen
Kissi
Larsen
Nørregaard
Tarvajärvi

2004-2005

Berg Hestad
Calincov
Haarala
Rzasa
Selakovic
Sikora

2003-2004

Correia
Hakansson
Hansma
Knopper
Kolk
Sibon

Zo'n lijst is voor iedere ploeg samen te stellen, maar als het om Heerenveen gaat zien we wel eens iets door de vingers (bijvoorbeeld het aantal Friezen of het aantal jeugdspelers dat doorbreekt)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 19, 2007 1:47 pm

Alves zou in de belangstelling staan van Valencia. Ze zeggen in dat artikel dat Malmö 15 procent van de transfersom krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do apr 19, 2007 1:57 pm

De helft van de spelers uit het rijtje 05-06 speelt nu nog bj Heerenveen,hoe kan je dan al zeggen dat het miskopen zijn geweest?Ze kunnen nog van alles bewijzen.

Verder hebben spelers als Selakovic,Sibon en Hestad het best aardig gedaan voor een subtopper.En wat Andre Hanssen in het rijtje doet is me helemaal een raadsel,die is notabene basisspeler

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do apr 19, 2007 3:16 pm

Hakansson was toen hij net bij H'veen kwam een regelrechte sensatie totdat ie zwaar geblesseerd raakte, hoort dus ook niet thuis in dat rijtje.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 19, 2007 3:18 pm

Hoeladans schreef:De helft van de spelers uit het rijtje 05-06 speelt nu nog bj Heerenveen,hoe kan je dan al zeggen dat het miskopen zijn geweest?Ze kunnen nog van alles bewijzen.

Verder hebben spelers als Selakovic,Sibon en Hestad het best aardig gedaan voor een subtopper.En wat Andre Hanssen in het rijtje doet is me helemaal een raadsel,die is notabene basisspeler
Je mag ze van mij allemaal goed vinden, toekomstige sterren enz. Spelers als Sibon, Hestad en Selakovic, toch prachtig dat ze het zo goed doen, fijn voor Heerenveen en haar supporters.

Die Hanssen speelt in zijn derde seizoen inderdaad vaken dan in de eerste twee seizoenen (12 wedstrijden in twee jaar, maar dat zal wel door blessures komen) in de basis. De acht spelers uit 2005-2006 hebben dit seizoen 75 keer meegedaan; het gaat om de algehele berichtgeving, dat spelers bij Heerenveen het "altijd" goed doen, terwijl er genoeg spelers uit Scandinavië zijn die het niet redden.

Ik denk zelfs dat de lijst in vi niet compleet is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do apr 19, 2007 5:51 pm

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat Heerenveen geen miskopen heeft gedaan,elke club heeft miskopen.Maar ik denk wel dat Heerenveen bovengemiddeld goed scout als je ziet hoeveel toppers er tussen zitten.Zelfs beter dan menig topclub

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 19, 2007 6:22 pm

Toppers scout Heerenveen sowieso weinig, maar dat is niet onlogisch, gezien het budget en aanzien van Heerenveen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » do apr 19, 2007 6:44 pm

Hoeladans schreef:Ik wil ook absoluut niet zeggen dat Heerenveen geen miskopen heeft gedaan,elke club heeft miskopen.Maar ik denk wel dat Heerenveen bovengemiddeld goed scout als je ziet hoeveel toppers er tussen zitten.Zelfs beter dan menig topclub
Scouten is niet moeilijk. Het probleem is alleen dat je al gauw ziet dat met clubmensen bevriende zaakwaarnemers spelers aanbieden of dat een topper uitvoerig bekeken is (Adriano bij PSV) maar dan vervolgens op basis van 1 klotewedstrijd wordt afgekeurd door de trainer (Gerets). Bij Heerenveen heeft de scouting meer invloed, vermoed ik. Verder scout SCH genoeg prutsers, maar door de absurd hoge bedragen die Heerenveen vangt voor Samaras, Huntelaar en Alves lijkt het heel wat bij Heerenveen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za apr 21, 2007 9:10 am

Afonso Alves: „Heerenveen mag vijfde plaats nu nooit meer weggeven”

Dijen vol dynamiet

Topscorer van eredivisie: „Nederland paradijs voor een spits”

HEERENVEEN, zaterdag

Op zijn eerste werkdag in het Abe Lenstra Stadion – ruim negen maanden geleden – werd de lat voor Afonso Alves (26) direct hoog gelegd. De zaakwaarnemer van de Braziliaanse spits verkondigde met een stalen gezicht dat zijn pupil dit seizoen tussen de 25 en 30 competitiedoelpunten zou scoren. De opvolger van Klaas-Jan Huntelaar stond erbij en keek ernaar. Inmiddels staat de teller op 29 en lijkt Alves hoogstpersoonlijk SC Heerenveen het UEFA Cup-toernooi in te loodsen. „Wij houden Feyenoord achter ons”, is hij overtuigd van het consolideren van plaats vijf.

Zijn wedstrijdanalyses beperken zich tot een aantal keren ’sim’ en ’não’ en tijdens informele gesprekjes herbergen zijn zinnen vaak niet meer dan vijf Portugese woorden. Maar als de topschutter naar het geheim van zijn vele treffers wordt gevraagd, twinkelen zijn ogen en komt hij los. „Toewijding. Ik heb vier jaar lang in het koude Zweden gewoond met maar één doel: slagen als voetballer. Als ik ergens mijn zinnen op zet, werk ik hard en lukt het bijna altijd.”

Hij is bereid offers te brengen. Zijn moeder Eljade Olivera, na de dood van zijn vader alleen verantwoordelijk voor zijn opvoeding, en zijn zoontje Filipe Hendrique bleven achter in Brazilië. „Ik mis ze elke dag, maar ken geen heimwee. Omdat ik weet waarom ik in Nederland ben. Heerenveen doelpunten en succes brengen en daarna wil ik naar een topclub.” Hoe lang hij nog in het Haagje is te bewonderen, weet Alves niet.

„Ik heb bij Heerenveen een contract voor vier jaar getekend”, antwoordt hij aanvankelijk politiek. Een grote glimlach volgt. „Bij Malmö had ik ook een contract voor vier seizoenen, maar daar bleef ik veel korter.” Duidelijk is wel dat de mogelijk nieuwe werkgever van de Braziliaan diep in de buidel moet tasten. Voorzitter Koos Formsma noemde al een vraagprijs van 20 miljoen euro.

Maar dat is toekomstmuziek. De eredivisie is de ’man met de dijen vol dynamiet’ voorlopig op het lijf geschreven. „Dat ik in Zweden nooit meer dan 14 doelpunten en hier al 29 goals heb gemaakt, heeft niet met de Nederlandse verdedigers te maken. Die zijn minstens even goed als in Zweden. Maar de speelstijl is daar veel defensiever, waardoor aanvallende spelers moeten opboksen tegen een muur van verdedigers en veel minder steun van hun ploeggenoten krijgen.

Bovendien speelde ik bij Örgryte en Malmö op het middenveld en hier als echte spits. Nederland is door het aanvallende denken een paradijs voor een aanvaller.”

Om te stellen dat de scouts van AZ, Ajax, Feyenoord en PSV hebben zitten slapen, gaat hem te ver. „Iedereen heeft me in Zweden zien voetballen en de kans gehad om me (voor 4,1 miljoen euro, red.) te kopen. Dat hebben ze om bepaalde redenen niet gedaan. Misschien hebben ze mijn kwaliteiten niet helemaal onderkend.

Heerenveen staat erom bekend heel goed te scouten in Scandinavië. Je moet bij die andere clubs vragen of ze er nu spijt van hebben dat ze me niet hebben aangetrokken. Niet aan mij.”

In Heerenveen wordt hij in elk geval gekoesterd. De drie doelstellingen die scheidend voorzitter Riemer van der Velde begin augustus neerlegde – overwinteren in de UEFA Cup, ver komen in het bekertoernooi en een plaats bij de eerste vijf in de eredivisie – hingen als een molensteen om de nek van trainer Gertjan Verbeek, die nog maar moet zien of Heerenveen de optie in zijn aflopende contract licht en nog een jaar met hem doorgaat. De eerste ronde in het bekertoernooi en de groepsfase in de UEFA Cup waren het eindstation en stek vijf was lange tijd uit zicht.

Dankzij het gekwakkel van Feyenoord en het onwaarschijnlijke doelpuntengemiddelde van Alves (29 duels, 29 treffers) werden de Rotterdammers de vorige speelronde bijgehaald. „De laatste wedstrijd spelen we tegen Feyenoord. En omdat ons doelsaldo beter is, hebben we deelname aan de play-offs voor de voorronde van de Champions League in eigen hand. Zelfs als we morgen van AZ verliezen. Maar daar gaan we niet vanuit. We maken het ons een stuk makkelijker als we in Alkmaar winnen.”

Alves, op zijn elfde door Atletico Mineiro ’weggeplukt’ van het grasveldje tegenover zijn school waar hij dagelijks uren voetbalde, beseft dat hij in de voetsporen van zijn illustere landgenoten Romario en Ronaldo kan treden. Slechts vijf buitenlandse spelers – waaronder de twee oudPSV’ers – wisten in één seizoen in de eredivisie meer dan dertig keer te scoren. ,,Ik wil die grens ook doorbreken. Maar het gaat om Heerenveen en niet om Afonso Alves. Het teambelang – plaats vijf – staat voorop.”

Wat Alves betreft, mag het veiligstellen van het UEFA Cup-ticket geen probleem zijn. „Hoe gek het misschien ook klinkt, de druk ligt nog steeds bij Feyenoord. Dat is de topclub, die Europa in moét. Bij ons is de sfeer nog steeds ontspannen. En dan presteren wij het best.”
CHELSEA-SCOUT PIET DE VISSER: „SNEL VERKOPEN”

Van onze speciale verslaggever


TILBURG, zaterdag
Afonso Alves (26) heeft Piet de Visser, scout en vriend van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich, dit seizoen in bijzonder positieve zin verrast: „Hij is dé openbaring van de eredivisie. Wat scoort-ie ongelooflijk makkelijk.” Er volgt een ’maar’. „Laten we niet vergeten dat we in Nederland ook héél slecht verdedigen.”
De Visser, ook actief voor PSV: „Ik heb hem in Zweden al regelmatig bekeken en was onder de indruk. Hij heeft zonder meer een neusje voor doelpunten en een fabelachtig schot. Maar wat destijds het meeste opviel, was dat hij heel instabiel was. Hij wisselde heel goede met ontzettend slechte wedstrijden af. Ik denk dat dit ook de reden was dat de echt grote clubs afhaakten. Bij Örgryte en Malmö scoorde hij in vier seizoenen slechts 13, 10, 12 en 14 keer.”
De Brabander twijfelt. „Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat hij geschikt is voor de Europese top. In Engeland, Duitsland én zeker Italië en Spanje vrees ik dat hij tegen die beulen van verdedigers kopje-onder gaat.”

Hij heeft dan ook een welgemeend advies voor SC Heerenveen: „Zo snel mogelijk verkopen. Ik hoop voor de Nederlandse competitie dat hij nog een jaar blijft, maar als Heerenveen de jackpot kan ontvangen, moeten ze dat zeker doen.” Het bedrag van 20 miljoen dat voorzitter Koos Formsma in zijn hoofd heeft, is volgens de talentontdekker veel te hoog. „Arsenal, AC Milan, FC Barcelona, Chelsea en misschien Bayern München zijn de enige clubs die dat bedrag kúnnen neertellen, maar zullen dat niet doen. Alves is daar nog niet goed genoeg voor.”

Afgelopen zondag werd De Visser in die mening gesterkt. „Tegen Willem II kwam hij er de eerste helft niet aan te pas, was hij niet beweeglijk en voetbalde hij helemaal niet mee. In het buitenland kan dat niet. Wel als je drie keer scoort, maar anders niet. Alves kan nog lang niet tippen aan Andriy Shevchenko en Didier Drogba. Waarom ik dan toch in Tilburg was? Voor de toekomst is hij wellicht wel zeer interessant.”

En: „Volgend seizoen wordt duidelijk of zijn 29 treffers een uitschieter zijn geweest of dat hij een mentale barrière heeft doorbroken en nu elk seizoen zo veel doelpunten maakt. Mateja Kezman scoorde bij PSV vier jaar op rij rond de dertig goals. Dat moet Alves bij Heerenveen of ergens anders nog maar eens zien te halen. En zelf als dat hem lukt, is het geen garantie dat hij in het buitenland slaagt. Dat zag je ook aan Mateja.”
De T.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 22, 2007 3:02 pm

En jawel hoor, numero 30!! Nee die Alves kan er echt niks van. :eusa_liar:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 3:04 pm

brigade zuid schreef:En jawel hoor, numero 30!! Nee die Alves kan er echt niks van. :eusa_liar:
Ik zou hem toch niet bij Ajax willen zien, hoor. Behalve dat hij qua type spel niet bij Ajax past, moet je ook nog maar eens zien of dit geen seizoen is waarin hij gewoon heel erg uitschiet. Zoals Machlas bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 01, 2007 8:40 am

'Hansson van Heerenveen naar Stade Rennes'

AMSTERDAM - Petter Hansson vertrekt na dit seizoen bij sc Heerenveen. De aanvoerder van de Friese club speelt de komende drie jaar voor het Franse Stade Rennes. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

De 22-voudig Zweeds international was ook in beeld bij Atalanta Bergamo, maar koos uiteindelijk voor de nummer zes van de Franse Ligue 1.

Hansson werd vijf jaar geleden door Heerenveen overgenomen van het Zweedse Halmstad. In Friesland groeide de 30-jarige centrale verdediger uit tot een van de belangrijkste spelers. Hij speelde 162 wedstrijden waarin hij veertien keer scoorde.

Champions League

Heerenveen probeert de komende weken een plaats in de voorronde van de Champions League af te dwingen. Volgende week woensdag start de ploeg van trainer Gertjan Verbeek met een thuiswedstrijd tegen Ajax.
Nu.nl

Spelen er nu alleen maar Zweden bij Rennes?
Voetballer v/h Jaar

Voetballer van het Jaar Afonso Alves: "Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"
Op een slof en een gouden schoen
door Henk Evenblij en Bab Barens


AMSTERDAM - Hij wist niet wat hem overkwam. Afonso Alves, van wie bekend is dat hij sneller schiet dan het geluid, vierde niet alleen feest met Heerenveen vanwege het bereiken van de play-offs voor de Champions League, de Braziliaan wist bijna alle prijzen op zijn naam te zetten. De geweldenaar won de Gouden Schoen als Voetballer van het Jaar, werd met overmacht topscorer (34 goals) van de eredivisie en is hard op weg om zelfs Europees topschutter te worden. Maar vast staat inmiddels, dat hij samen met Phillip Cocu (Zilveren Schoen) en Alex (Bronzen Schoen) op maandag 3 september centraal staat tijdens het 26ste Gala Voetballer van het Jaar.

De topscorer geniet zichtbaar van alle loftuitingen, daar in het Bilderberg Hotel op het landgoed Lauswolt in de bossen van Friesland. Afonso Alves Martins jr. is een bijzonder mens. Opgegroeid in Belo Horizonte verloor hij al op 12-jarige leeftijd zijn vader. Met zijn oudere broer en een zuster moest hij voor brood op de plank zorgen. En wat deed Afonso? Die wilde profvoetballer worden. "Dat wist ik al heel vroeg", vertelt Afonso, die met zijn Zweedse vriendin Lottie nog in een rijtjeshuis in Heerenveen woont. Maar op de vraag of hij vroeger idolen had als bijvoorbeeld Pelé, Romário, Ronaldo, Zico, houdt hij zijn mond en glimlacht wat. "Ik heb geen idolen. Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"

Typisch Alves, een kanjer die dit seizoen liefst vijfmaal drie goals in een wedstrijd maakte, met als hoogtepunt de vier tegen Feyenoord. De Braziliaan verzorgde zo meer dan de helft van alle Friese doelpunten dit seizoen. Een ongekende score.

De nieuwe president Koos Formsma van Heerenveen gelooft overigens niet dat Afonso Alves te betalen valt voor andere clubs. "Zeker niet voor Nederland." Bedragen noemt hij niet, maar met zijn 34 goals is de vraagprijs opgelopen tot een miljoen of 25. "Alleen Chelsea, Real Madrid, Barcelona of een club met een verdwaalde Rus aan de macht kunnen hem nog weglokken."

Toch duikelden de Friezen via hun scoutingapparaat de Braziliaan op bij Malmö FF. Het was een hoop centen (ruim 4 miljoen euro), maar de Friezen wisten toen al dat zij een gouddelver aan de haak hadden geslagen.

"Het was wel grappig wat Riemer (oud-voorzitter van Heerenveen) laatst opmerkte", zegt Formsma. "Zijn paspoort is het enige waar je aan kunt merken dat hij een Braziliaan is..."

Afonso lacht en zwijgt net als in het veld. Scheidsrechters hadden een makkie, want de artiest op twee benen ontving dit seizoen niet één gele kaart. "Ik kijk scheidsrechters alleen maar aan als ik denk dat een beslissing niet juist is", vertelt hij met een grijns. In Brazilië, waar 'AA' speelde voor Jong Brazilië, verschijnt zijn naam nu ook geregeld in de krant. Het wachten is thans op een uitnodiging voor de 'gele kanaries'. "Daar hoop ik wel op, want in 2014 wordt het WK in mijn land gehouden. Dan ben ik 32 en hoop dat mee te kunnen maken." "Die Afonso is me een kanjer", heeft ook Dick Schneider ervaren. De chef der rapporteurs is lyrisch over de met goud behangen man uit Belo Horizonte. " Hij is een fantastische afspiegeling van het afgelopen seizoen. Zo constant spelend en zo veel scorend... Maar dat niet alleen. Hij kan ook heel goed voetballen. De Gouden Schoen komt hem daarom ten volle toe. Hij geeft een extra dimensie aan het Nederlandse voetbal."

Maar voor hoe lang? Koos Formsma steekt een sigaar op: "Afonso staat nog tot 2011 onder contract. Ik zeg maar zo: eind goed, Alves goed!"
Telegraaf

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 01, 2007 11:12 am

Het is niet zo gek dat Alves zoveel scoort. De ruimte die je krijgt bij Heerenveen is groot. Je zag het vorig jaar met Huntelaar. Toen Ajax countervoetbal speelde onder Blind scoorde hij ook aan de lopende band.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 7:33 pm

Ari da Silva wordt nog steeds in verband gebracht met Heerenveen. Over Ajax hebben ze het niet meer. ADS zou vier miljoen euro kosten. Dat wil zeggen dat SC Heerenveen het héél erg in hem ziet zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr mei 04, 2007 8:10 pm

joey schreef:
Samaras vind ik geen topper.

Maar wel voor 5 miljoen verkopen en er dus dik aan verdienen.

Zo'n Samardzic was ook geen topper, maar wel met winst doorverkopen.

Maar persoonlijk maakt de scouting van Groningen op dit moment meer indruk op mij.

Gesloten