NAC Breda

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 12, 2007 3:10 pm

'AZ doet Glen Salmon voorwaardelijke aanbod'


Glen Salmon mag het hebben verbruid bij NAC Breda, de Zuid-Afrikaanse aanvaller heeft niet te klagen over interesse. AZ zou hem, onder voorbehoud, een aanbieding hebben gedaan.
Salmon had NAC Breda te lang aan het lijntje gehouden, zo stelde de Brabantse club vast. Het aanbod zijn aflopende contract te verlengen werd dan ook ingetrokken. Maar de international van Zuid-Afrika blijft mogelijk actief in de Eredivisie, omdat hij al een aanbieding op zak heeft van AZ.

Althans, volgens het Algemeen Dagblad kan Salmon een contract tekenen bij AZ. Maar de aanbieding geldt alleen als Danny Koevermans verkocht wordt aan een buitenlandse club.
VI

Dus Salmon gaat de hele zomer zitten nagelbijten? Pfff..... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za mei 12, 2007 3:16 pm

Op zich is het niet zo verrassend want Van Gaal had al interesse in hem toen hij TD was bij Ajax.

Als er interesse is voor Koevermans is de kans dat hij vertrekt denk ik wel vrij groot. Hij is op latere leeftijd doorgebroken en zal daarom misschien wat meer haast maken met een transfer wanneer hij een mooie klapper kan maken.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mei 12, 2007 5:49 pm

Het verklaart wel waarom hij het aanbod van NAC afwees. Maar als speler zou ik niet willen wachten tot iemand verkocht wordt, of er moeten hele duidelijke aanwijzingen zijn dat die speler binnenkort weg is.

Als Koevermans niet wordt verkocht deze zomer, zo groot is de interesse ook weer niet denk ik en AZ vraagt altijd teveel geld voor spelers, zit Salmon voorlopig zonder club want bij NAC komt hij er ook niet meer in.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo mei 16, 2007 11:04 pm

Loran maakt overstap naar NAC
Geschreven door Jurre de Ruiter op woensdag, 16 mei om 21:08

NAC Breda heeft zich versterkt met Tyrone Loran. De verdediger komt over van RBC Roosendaal en tekent in Breda een contract dat hem de komende drie jaar aan de club verbindt.

Technisch directeur Earnie Stewart toonde zich tevreden met het binnenhalen van de transfervrije centrumverdediger. "We zijn heel blij met hem. Hij is in principe gehaald voor de rol van centrale verdediger, al kan hij op meerdere posities spelen."

Ook de 25-jarige Loran, die ook in de belangstelling stond van De Graafschap, is vanzelfsprekend blij met zijn transfer. "NAC is een mooie club, een stabiele eredivisionist ook, en daarom een goede stap in mijn ontwikkeling."

Loran maakt bij RBC een uitstekend seizoen door en verscheen vierendertig maal (twee treffers) binnen de krijtlijnen. Voor zijn RBC-periode stond de Amsterdammer op de loonlijst bij Port Vale (Eng), Tranmere Rovers (Eng), Manchester City (Eng) en FC Volendam.

voetbalzone

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo mei 16, 2007 11:08 pm

16 mei 2007
twente meldt zich voor Diba


Door het vertrek van kennedy bakircioglu heeft fc twente behoefte aan een nieuwe rechterspits. De tukkers zien in Anouar Diba een beste opvolger en hebben zich volgens de voetbal international al bij NAC gemeld.

Diba, dit seizoen één goal en zeven assist producerend, zou voor vijfhonderdduizend euro weg mogen.


Bron : De Rat, papieren vi

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 04, 2007 6:21 pm

Schollen definitief van NAC naar Anderlecht

4/6/2007 14:41

Ondanks een doorlopend contract keert Davy Schollen niet meer terug bij NAC Breda. De 29-jarige doelman tekende een tweejarig contract met Anderlecht, de club waar hij dit seizoen al aan was verhuurd.

Hoewel hij slechts één competitieduel keepte, gaf Schollen in een eerder stadium al te kennen graag bij Anderlecht te blijven. De reservebank in Brussel beviel hem beter dan die in Breda, waar hij tweede keus zou zijn achter Edwin Zoetebier.

Schollen stond sinds de zomer van 2004 onder contract bij NAC. In zijn eerste seizoen was hij basisspeler, in zijn tweede jaar werd hij halverwege het seizoen door de toenmalige coach Ton Lokhoff gepasseerd ten faveure van Arno van Zwam.
vi.nl

Wat een vliegenvanger was dat, zeg.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jun 05, 2007 8:10 am

Topscorer bij de Safe van de Week! Zou die alleen ook zijn geweest bij Blunder van de Week.

Zeer binnenkort wordt er een nieuwe tweede keeper aangetrokken. Zie het nieuwe seizoen met de selectie tot nu toe overigens niet erg rooskleurig tegemoet.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo jun 06, 2007 9:56 pm

En het wordt Rooie Jelle!
Ten Rouwelaar bijna van NAC
06 juni 2007


Jelle ten Rouwelaar zal vermoedelijk op korte termijn naar NAC Breda verhuizen. Momenteel zit hij nog bij Austria Wien, maar wegens privé-omstandigehden wil de goalie weer terug naar Nederland komen.


Ten Rouwelaar zal samen met Edwin Zoetebier moeten gaan strijden voor een plek onder de lat. "Als een club als NAC je wil aantrekken, hoef je daarover niet lang na te denken. En ik wil graag terug naar Nederland. Dit is een mooie kans', aldus de sluitpost in Voetbal International.

Eerder was de keeper actief namens FC Emmen, PSV, FC Twente, FC Zwolle en FC Groningen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 9:58 pm

Ten Grabbelaar! Arme jullie! :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo jun 06, 2007 10:16 pm

Jaja, het wordt een prachtig rijtje om tegen degradatie te gaan voetballen zo!

Nieuw: Ten Rouwelaar, Jansen, Ammi, Loran, Gilissen Kolkka

Weg: Zonneveld, Kousemaker, Mathijssen, Peto, Salmon, Pinas, Van Bremen, Van Zwam, Van Engelen, Slot

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za jun 09, 2007 1:25 pm

Datum: 08-06-2007 Tijd: 12:10
Diba naar Qatar voor medische keuring

Anouar Diba vertrekt morgenochtend naar Qatar voor een medische keuring. De aanvaller kan, zoals Sportweek eerder meldde, voor twee seizoenen tekenen bij Al-Wakrah.
Volgens Earnest Stewart is er inderdaad interesse in Diba, maar heeft zich nog geen club officieel gemeld. Dat Diba dan wel alvast medisch gekeurd wordt, is in onze ogen een beetje vreemd.


Bron: B-Side Rats, NACblog

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jun 12, 2007 10:32 am

NAC werkt mee aan transfer Diba
NAC Breda moet het komend seizoen vrijwel zeker doen zonder sterspeler Anouar Diba. De Marokkaan heeft een lucratief aanbod uit Qatar op zak en wil vertrekken. Volgens De Telegraaf wil de Brabantse club meewerken aan een transfer.

Afgelopen weekend was de Utrechter op bezoek in het oliestaatje om daar kennis te maken met zijn potentiële nieuwe werkgever, Al-Wakrah. Daar heeft hij een goed gevoel aan overgehouden.

NAC leek in eerste instantie niet te willen meewerken aan een transfer naar het Midden-Oosten, omdat Diba zonder toestemming afreisde naar Qatar. Toch zou de Bredase Eredivisionist over stag zijn gegaan.

Het contract van Diba loopt immers in de zomer van 2008 af en dus is dit nog de enige mogelijkheid om een transfersom te ontvangen. Eerder liep interesse van FC Twente op niets uit.

Voor NAC zal Diba de vierde basiskracht zijn die vertrekt. Ook Mike Zonneveld (PSV), Glen Salmon (onbekend) en Arne Slot (Sparta Rotterdam) spelen komend seizoen niet meer in het Rat Verlegh Stadion.

Voetbalprimeur.nl

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jun 14, 2007 8:26 am

Nu Rigters wat meer in de belangstelling staat hier een kleine biografie:
Maceo Rigters, een in Amsterdam geboren en getogen knaap van Surinaamse ouders, groeide op in Osdorp. Een gezellige deelgemeente van de hoofdstad. Zijn eerste club was dan ook het Amsterdamse `Zonder Samenspel Geen Overwinning`. Als C-junior maakte hij de overstap naar Neerlandia, een club van een hoger niveau. `Daar scoutte SC Heerenveen me. Tegelijkertijd toonde ook Ajax belangstelling. Ik kon er een proeftraining gaan doen, maar omdat de Friezen geen twijfels kenden en me direct wilde halen, heb ik Ajax gelaten voor wat het was.`

In Friesland werd Rigters geplaatst in een gastgezin in Delfstrahuizen om na één jaar naar Heerenveen te verhuizen. De club had er een huis geregeld waarin een aantal jeugdspelers samen konden gaan wonen.
Vier jaar lang speelde Maceo voor SC Heerenveen. Hij speelde vooral zijn wedstrijden in de jeugdelftallen en de laatste twee seizoenen in de beloften. Rigters: `Ik heb een prachtige tijd gehad in Heerenveen. Vooral mijn seizoenen in het beloftenelftal zal ik niet snel vergeten, want ik heb daar erg veel geleerd.`
Helaas kwam er voor Rigters na vier jaar een einde aan zijn tijd in Friesland. Heerenveen zag in hem niet een speler die in de toekomst veel minuten in het eerste zou maken. Zijn contract liep af en in goed overleg ging hij op zoek naar een nieuwe club.

En die nieuwe club heette FC Dordrecht. Op het eerste gezicht niet een club waar je hart sneller van gaat kloppen, maar de club had zich na een aantal jaren in de kelder van de eerste divisie opgewerkt naar de subtop en dus zag Maceo een overgang wel zitten. Hij speelde uiteindelijk slechts een half jaar aan de Krommedijk, maar wist in die korte periode wél de aandacht op zich te vestigen. In 17 duels scoorde hij maar liefst 8 maal. Rigters had in de winterstop de clubs voor het uitzoeken. Het werd NAC en daar was hij maar wat blij mee: `Toen ik voor het eerst van de Bredase belangstelling hoorde, dacht ik yesss!, want ik had met Heerenveen natuurlijk een paar keer tegen NAC gespeeld en toen al vond ik het een bijzondere club. Toen het uiteindelijk rond kwam, was ik dan ook zo blij als een klein kind.`

Op 31 januari 2005 begint zijn NAC-avontuur. Na een aantal wedstrijdjes sloeg echter de pech toe. Maceo komt op 15 april 2005 op de training ongelukkig in botsing met Tamás Petö en loopt daarbij een dubbele kaakbreuk op, wat voor hem het einde van het seizoen betekende. In de voetbaljaargang 2005-2006 kreeg de spits meer speelminuten, om precies te zijn 822 in 24 competitiewedstrijden, 33 in 1 Gatorade Cup duel en 162 verdeeld over 4 play-off wedstrijden. Maceo wordt sterker; laten we hopen dat we nog veel van hem mogen genieten.

Bron: Derat

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13357
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jun 14, 2007 8:40 am

Rigters is te licht voor Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do jun 14, 2007 8:46 am

Sugereert iemand anders dan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jun 14, 2007 9:50 am

Petö altijd de nummer zes van Breda
door Bas Timmers


Donderdag 14 juni 2007, VOETBAL – In Hongarije was hij net kampioen geworden, speler van het jaar en international. Tamás Petö verkoos op dat cruciale moment in zijn carrière echter het kleine NAC boven Hannover in de Bundesliga.

Afbeelding

„Ralf Rangnick, de trainer van Hannover, legde me een contract voor. Ter plekke streepte hij het salaris door en verdubbelde het bijna, maar dat aanbod was tot middernacht geldig. Ik heb Sandor Popovics gebeld dat NAC haast moest maken.
’s Avonds om kwart over elf was het rond.”De keus voor Breda was destijds vooral ingegeven door de aanwezigheid van Gábor Babos en Csaba Fehér, twee andere Hongaren. Maar Petö kreeg nooit spijt van zijn beslissing. Op zijn linkerschouder prijkt zelfs een grote tattoo met het wapen van Breda plus het nummer 6 in Romeinse cijfers.
„In de nacompetitie vorig seizoen voelde ik me goed, ik speelde goed. Na het laatste duel riep het hele stadion ‘ Tamás moet blijven’. Zoiets had ik nog nooit gehoord. In die periode verdiende ik ook contract­verlenging. Toen besloot ik een tattoo te zetten. Iedereen weet dat het mijn club is, nu kan iedereen ook zien dat ik de nummer 6 van Breda ben.”

De club die de middenvelder de rest van zijn leven meedraagt op zijn lichaam, gaat hij nu dus verlaten.Petö keert terug naar Ujpest FC in Hongarije. Voor twee seizoenen, daarna hoopt hij in Nederland (en het liefst bij NAC) weer terug te keren in de technische staf. Want als het aan hem ligt had hij de Bredanaars nooit verlaten. De clublei­ding oordeelde echter anders. „Ernie Brandts heeft me nooit gezegd dat ik niet meer fit genoeg ben. Tot drie keer toe heb ik een gesprek met hem gehad. Steeds was het: je moet wachten op kansen. Welke kansen? Die kreeg ik niet en dat is niet te accepteren. Ik startte het seizoen als aanvoerder. Dan zegt een trainer dus: dit is mijn man, mijn verlengstuk in het veld. Brandts vertelde me ook dat ik zo belangrijk ben voor de ploeg. Ik wil liever minder belangrijk zijn en meer spelen.”

Het moge duidelijk zijn dat Brandts niet de beste trainer is uit zijn carrière. Die prijs gaat naar Henk ten Cate. „ Scherp als een mes, nooit dezelfde trainingsschema’s. Als je het slecht doet, vertelt hij het face-to-face. Als je goed speelt, zegt hij het ook. Iedereen had respect voor hem. Als Ten Cate de kleedkamer binnen kwam, was het stil. Nu is het net een kippenhok.”
Al gaat hij dus met pijn in het hart weg uit dat kippenhok. Het waren de zes tofste jaren van het leven, zegt hij nu. Daar konden zelfs de twee zware knieblessures die die periode overschaduwden, niets aan veranderen. „ Kijk, een blessure kan, wat mij is overkomen is iets te veel van het goede. Ik kon kiezen tussen Feyenoord, PSV of Engeland, mijn grote droom. Op dat moment krijg ik een blessure en verlies ik alles. De kans om hogerop te komen is mij ontnomen door pech, ik weet niet hoe het voelt om in de Premiership te spelen.”

De keuzes van Petö

Hongarije of Nederland?
‘Moeilijke vraag. Nederland is prachtig, Hongarije mijn vaderland. Ik ben aan het twijfelen.’

De Donau of de Maas?
‘ Wat is de Maas? Een rivier? Ken ik niet. Dan kies ik voor de Donau.’

NAC of Ujpest FC?
‘NAC.’

Sziget Festival of Pinkpop? ‘
Geen van beiden, die muziek is helemaal niks voor mij.’

Oud- bondscoach Matthäus of Ton Lokhoff?
‘Lokhoff, hij is eerlijk. Matthäus niet? Dát kan ik niet vertellen...’

Goulash of hutspot? ‘
Goulash. Maar dan wel de echte Hongaarse, geen goulashkroket.’

BN/DeStem

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jun 14, 2007 10:03 am

Anouar Diba gaat Ali Boussaboun achterna

14/6/2007 10:01

Al-Wakrah heeft na Ali Boussaboun een tweede Marokkaanse aanvaller uit de Eredivisie vastgelegd. NAC-spits Anouar Diba gaat in op het voorstel uit Qatar.

Na enkele dagen bedenktijd ging Diba akkoord met Al-Wakrah, dat de Marokkaan een contract voor twee jaar had voorgelegd. De club uit Qatar kreeg woensdag ook al een definitief ja van Feyenoorder Boussaboun.

De 24-jarige Diba keek afgelopen weekeinde rond in Qatar. 'De eerste indrukken zijn prima, maar ik heb absoluut nog geen beslissing genomen', vertelde de NAC-spits deze week in Voetbal International.

Al-Wakrah moet een afkoopsom betalen aan NAC Breda, dat Diba nog tot medio 2008 onder contract heeft staan. In Brabant waren de vooruitzichten voor de Marokkaan echter niet rooskleurig. De aanvaller heeft een slechte relatie met trainer Ernie Brandts.

Vi.nl
Het beste voor beide partijen. Hopelijk doen ze iets leuks met het geld....

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jun 14, 2007 5:49 pm

Rigters hoopt op transfer naar Engeland
14 juni 2007


Aan het begin van het seizoen kreeg Maceo Rigters nog van NAC te horen dat hij ondanks een doorlopend contract weg mocht. Woensdagavond stond hij aan de basis van de kwalificatie van Jong Oranje voor de Olympische Spelen en werd hij 'man of the match'. Scouts van Newcastle United en Celtic waren na afloop lyrisch over Rigters.

"Ik heb daar zelf nog niets over gehoord. Dat bespreek ik pas na het EK met mijn zaakwaarnemer", zei een verlegen Rigters donderdag. Inmiddels heeft hij de afgelopen maanden bij de Brabantse club een basisplaats veroverd en een salarisverhoging bedongen. Toch voelt hij zich bij NAC niet echt gewaardeerd.

"Er is geen 100 procent waardering voor me. Ik blijf gewoon mijn best doen hoor, voor NAC, en dien er ook mijn contract uit, maar als er een andere club komt, sta ik daar voor open." Een Engelse club wel te verstaan, want dat vindt hij het beste bij zijn persoon passen. "Maar misschien zijn er ook andere clubs die na de wedstrijd van woensdag wakker zijn geschrokken."

Zijn ontwikkeling bij Jong Oranje noemt hij "gelukkig". De spits had in eerste instantie niet eens verwacht dat bondscoach Foppe de Haan hem zou selecteren. Dat ging ook bijna fout omdat NAC hem geblesseerd had afgemeld, terwijl hij dat niet was. "Maar daar heb ik het liever niet over", reageerde Rigters.

Vervolgens had hij zich ingesteld op een plaats op de reservebank bij Jong Oranje, maar na een plotselinge wijziging in speelstijl kreeg de NAC-speler een kans van de bondscoach. Hij mocht samen met Ryan Babel in de spits spelen, een plek waar hij volgens eigen zeggen het meest tot zijn recht komt. Even wennen, want bij NAC speelde hij meestal op de linksbuitenpositie.

Het eerste duel op het Europees kampioenschap was nog wat onwennig, maar woensdagavond tegen Portugal (2-1) ging Rigters 'los'. Hij kreeg in de eerste helft een penalty mee en maakte de 2-0. Jong Oranje bereikte de halve finales, maar nog belangrijker, kwalificeerde zich voor de Olympische Spelen volgend jaar. Dat de aanvaller zelf te oud is om in Peking mee te doen, is jammer. "Ik doe het voor de andere jongens".

Foppe de Haan, de trainer die hem in zijn tijd bij Heerenveen liet debuteren, is hij ontzettend dankbaar. "Ik had nooit verwacht dat ik zo veel speelminuten zou krijgen." Ook de fysiek zware trainingen van de Fries kan hij waarderen. "Je voelt je veel sterker. Net als woensdagavond tegen Portugal. Het was wel zwaar, maar we zaten er niet doorheen."

Op zijn uitverkiezing tot speler van de wedstrijd reageerde hij heel nuchter. "Daar moet je van genieten. Een week later kan het weer anders zijn." Zijn grootste fan, 1-jarig dochtertje Alisha, was er woensdag helaas niet bij. "Maar ze heeft voor de tv zitten juichen. Ze weet precies wie papa is."

FC Update

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jun 19, 2007 7:59 am


Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 02, 2007 7:09 pm

Rigters naar Blackburn Rovers.

tt

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 02, 2007 11:22 pm

Had hij een gelimiteerde transfersom of heeft Nac Breda kunnen cashen?
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 03, 2007 4:57 am

Goede move van Rigters. Zo'n kans had hij zonder het jeugd EK niet gekregen en had hij waarschijnlijk ook nooit meer gekregen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jul 03, 2007 7:21 am

Giacomo Puccini schreef:Had hij een gelimiteerde transfersom of heeft Nac Breda kunnen cashen?
NAC krijgt 6 ton voor hem.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jul 03, 2007 5:43 pm

Thomas schreef:Goede move van Rigters. Zo'n kans had hij zonder het jeugd EK niet gekregen en had hij waarschijnlijk ook nooit meer gekregen.
Idd, wat was het, een 4-jarig contract? die jongen loopt lekker binnen op deze manier, zo'n jeugd EK'tje kan toch lucratief zijn.

Gesloten