PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:26 pm

Vanavond hoor ik op Talpa dat Ajax momenteel wedstrijden wint door geluk. Daar wil ik niets op afdingen, zonder geluk vaart niemand wel, maar wat dan te denken van PSV voor de winterstop? Voor de winterstop werd net gedaan alsof PSV geen geluk had als het geluk had, maar won door de o zo professionele speelwijze van die ploeg. PSV. dat was Europese top, dat kon zuinig spelen en toch winnen. Zoiets. Mijn vraag: beheerst PSV die o zo professionele speelwijze opeens niet meer? Ik vind dat ze de punten maar knullig verspelen. Misschien hadden ze destijds toch doodgewoon mazzel?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 11:28 pm

Waar heeft Ajax dan zoveel mazzel mee gehad? :confused:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:33 pm

Afketsende ballen die goals worden. Al kun je zeggen dat ADO Den Haag dan maar een regenjas in het doel moet hangen. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo feb 11, 2007 11:34 pm

Vanavond hoor ik op Talpa dat Ajax momenteel wedstrijden wint door geluk.
Amen. Laten we nu eens met een partij Joden geluk winnen in Eindhoven. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 11:35 pm

Ach, wat een geleuter. Ajax probeert aanvallend te voetballen en creëert gewoon behoorlijk wat kansen. Dan dwing je vanzelf doelpunten af.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 11:37 pm

Welk geluk bedoelen ze voor de rest dan? Vandaag had Ajax inderdaad geluk met dat 1e doelpunt, ja. Maar voor de rest?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo feb 11, 2007 11:37 pm

Het Koeman-effect wordt al voelbaar bij PSV... :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:39 pm

joey schreef:Vanavond hoor ik op Talpa dat Ajax momenteel wedstrijden wint door geluk. Daar wil ik niets op afdingen, zonder geluk vaart niemand wel, maar wat dan te denken van PSV voor de winterstop? Voor de winterstop werd net gedaan alsof PSV geen geluk had als het geluk had, maar won door de o zo professionele speelwijze van die ploeg. PSV. dat was Europese top, dat kon zuinig spelen en toch winnen. Zoiets. Mijn vraag: beheerst PSV die o zo professionele speelwijze opeens niet meer? Ik vind dat ze de punten maar knullig verspelen. Misschien hadden ze destijds toch doodgewoon mazzel?
Uiteindelijk houden geluk en pech elkaar in evenwicht. Het is heel verleidelijk om over pech te klagen als het slecht gaat (E. Koeman, D. Blind), maar dat kun je beter niet doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:39 pm

Jesse schreef:Welk geluk bedoelen ze voor de rest dan? Vandaag had Ajax inderdaad geluk met dat 1e doelpunt, ja. Maar voor de rest?
Vorige week de 1-0 tegen FC Kakkies? Of de 3-2 tegen Groningen in de blessuretijd nadat Groningen kansen genoeg had gehad om de wedstrijd te beslissen? Daar zullen ze het wel over hebben gehad,al vind ik dat onzin. Fouten horen bij het spel en Ajax dwong zelf de winst in Groningen af door te blijven aanvallen, zelfs met tien man.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo feb 11, 2007 11:45 pm

Enig geluk of pech kun je hebben door fouten van de arbitrage. Maar ook dat houdt elkaar wel ongeveer in evenwicht over een heel seizoen bekeken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 12, 2007 8:06 am

Koeman de schuld geven van gisteren is natuurlijk pure onzin, hij deed juist een tactisch uitstekende greep door Afellay na rust aan de rechterkant te posteren. Afellay speelde overigens uitstekend, maar hij maakte wel een enorme blunder. Iedereen weet dat Harris stijf links is, maar toch mocht hij vrij uithalen met zijn linkerbeen. Dat is vragen om problemen.

Sparta had verder helemaal niet meer verdiend, PSV was beter en had de 3 punten mee naar huis moeten nemen. Maar zoals Koeman terecht opmerkte, onder Hiddink is PSV gewend geraakt na de 1-0 terug te zakken en het uit te spelen. Ik had gehoopt dat de slechte start na de winsterstop juist dat aspect eruit zou halen, maar helaas komen de spelers er nu pas achter dat ze dat momenteel beter niet kunnen doen. Dat leek mij toch al vrij duidelijk na de wedstrijd tegen AZ, maar ze blijken hardleers. Had PSV doorgedrukt na de 0-1 dan had Sparta nooit terug in de wedstrijd kunnen komen.

Natuurlijk had Cocu ongelijk toen hij zei dat het lijkt alsof de scheidsrechters PSV een beetje zoeken, maar PSV is wel degelijk 2 keer op zeer cruciale momenten hard genaaid door de scheidsrechters. Tegen AZ werd op 2-2 een duidelijke handsbal over het hoofd gezien en gisteren werd in de slotminuut wederom een duidelijke handsbal over het hoofd gezien, dat zijn 5 punten die de scheidsrechters PSV hebben onthouden. Maar goed, we hadden al eerder geconstateerd dat de scheidsrechters in Nederland een bedroevend niveau hebben. PSV zit echter in een mindere fase en juist dan zijn dit soort momenten nog belangrijker, wat dat betreft hebben ze nogal wat pech.

PS: Grappig dat Koné nu ineens weer de gebeten hond is bij jullie, ik hoorde jullie niet toen Huntelaar wedstrijden lang droog stond en Koné de ene na de andere goal maakte...op dit moment loopt Koné maar 2 goals achter op Huntelaar en heeft hij meer assists achter zijn naam staan. Gisteren heb ik Culina, Afellay en Farfan ook kansen zien missen, maar goed. We hadden al eerder geconstateerd dat Huntelaar de beste aankoop ooit is en Koné een miskoop :roll:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 8:39 am

VAL KOPLOPER

PSV ziet voorsprong op achtervolgers in snel tempo slinken

ROTTERDAM, zondag

Nog maar kort geleden de almachtige alleenheerser in de eredivisie en nu aangeschoten wild. PSV beleeft zware tijden. Na de nederlagen tegen Roda JC en AZ rook ook Sparta bloed met een door het Kasteel luid bejubeld 1-1 gelijkspel als gevolg. En dus is in drie weken tijd PSV’s voorsprong van elf punten op Ajax en twaalf punten op AZ verdampt tot minimale marges van drie en vier punten. ,,De competitie is nu nog spannender dan die al was. Ik ben zowel boos als teleurgesteld, want ik vind dat we na de openingsgoal door hadden moeten drukken”, reageerde PSV-trainer Ronald Koeman.

Het is bijna een natuurwet dat wanneer het voetballend niet lukt, het ook op andere fronten tegen gaat zitten. PSV ondervindt het nu aan den lijve. Net als vorige week tegen AZ zag de scheidsrechter van dienst, Ruud Bossen, in de slotfase een handsbal over het hoofd, ditmaal van de verdienstelijke Sparta-debutant Ayodele Adeleye.

,,We hebben tegen Heerenveen een keer gemakkelijk een penalty meegekregen en sindsdien lijkt het erop dat de tegenstander de bal binnen het strafschopgebied met twee handen vast moet pakken, wil de scheidsrechter nog fluiten voor hands”, reageerde Koeman cynisch.

Het was veelzeggend voor de situatie waarin PSV verkeert, dat een arbitrale beslissing in de laatste minuut van de blessuretijd cruciaal was. De onaantastbaarheid van voor de winterstop is PSV kwijt, zoveel is wel duidelijk.
,,Natuurlijk moet je altijd in de spiegel kijken en het is zeker niet zo dat we alle schuld op dat ene moment moeten laden. Maar als je in een moeilijke periode zit, zijn dit vaak wel situaties, die je net wel of net niet over het dode punt heen kunnen helpen”, aldus PSVaanvoerder Phillip Cocu. ,,Het is duidelijk dat het nu even niet loopt. Het enige wat we kunnen doen, is keihard blijven werken”, aldus Cocu, ,,Ik kan niet zeggen dat het een mentaal probleem is, want er wordt goed getraind en als je ziet hoeveel inzet iedereen vandaag weer heeft, dan valt op dat vlak niemand iets te verwijten. Maar in tegenstelling tot voor de winterstop lukt het ons niet om achterin op de nul te spelen, terwijl we voorin meer moeite hebben met het verzilveren van de kansen.”

Dat bleek op het Kasteel. In de eerste helft hield het energieke Sparta qua kansen gelijke tred met PSV. Yuri Rose trof met een kopbal zelfs de paal. Meteen na rust kreeg PSV de wind in de zeilen na een intikker van Jason Culina, pas de eerste goal van de Australiër in 42 competitieduels voor PSV. ,,Ik neem het mijn ploeg kwalijk dat we niet hebben doorgedrukt na die 1-0. Het tempo ging omlaag, waardoor Sparta terug kon komen in de wedstrijd”, aldus Koeman. ,,Dat Latijnse, dat vaak zo geroemd is, gaat nu een beetje tegen ons werken. We vertrouwen er soms te veel op dat er vanzelf een beslissend moment komt. Terwijl je bij 1-0 hartstikke kwetsbaar bent.”

Met Haris Medunjanin en Jason Oost als invallers zocht Sparta meer de aanval. Het was uiteindelijk AZ-huurling Medunjanin die de sterk spelende PSV-middenvelder Ibrahim Afellay uitkapte en met links de bal schitterend in het PSVdoel krulde. In de hectische slotfase, waarin zelfs PSVdoelman Gomes bij twee corners mee naar voren ging, hield Sparta stand en kreeg de Kasteelploeg zelf op de counter nog een goede kans.

,,Ik ben heel tevreden over de prestatie van mijn ploeg”, aldus een stralende Spartatrainer Wiljan Vloet, ,,We hebben tactisch heel volwassen gespeeld en in de tweede helft met twee wissels onze individuele kwaliteit kunnen benutten. PSV had ons na die 1-0 kapot kunnen spelen, maar daarvoor hadden ze wel een hoger tempo aan moeten houden.”

• Pas net hersteld van een liesblessure heeft PSV-middenvelder Ibrahim Afellay tegen Sparta een enkelblessure opgelopen.

Sparta - PSV 1-1 (0-0). 46. Culina 0-1, 76. Medunjanin 1-1. Scheidsrechter: Bossen. Toeschouwers: 10.350. Gele kaart: Vlug, Polak, Medunjanin (Sparta), Da Costa, Alex (PSV).
De T.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma feb 12, 2007 9:38 am

Alles leuk en aardig Baseman, maar dat gekke Sparta kreeg ongeveer even veel kansen als jouw psv. Ik heb de hele wedstrijd gezien en na de 0-1 begon psv weer achterover te leunen. Toen de 1-1 viel werd het opeens paniekvoetbal met lange ballen naar voren waarbij, ik meen Rose, nog een dot van een kans op 2-1 kreeg. Gelukkig bracht Koeman Vayrynen in als extra aanvaller :hypocrite:

Gaat een psv'er nou klagen over de scheidsrechter? Het moet niet gekker worden. Ik kan me trouwens voorstellen dat Vink het niet zag. Wij zien het van boven, vanuit de positie van Vink lijkt het namelijk alsof Alex gewoon de bal kopt.

Ow, wat het vroege affluiten betreft, dan had die corner geen eens genomen mogen worden. Je hebt 90 minuten de tijd gehad om je voorsprong uit te bouwen, maar dat laffe afbraakvoetbal begint psv nu eindelijk op te breken. Man, wat hoop ik op een stunt van heracles volgende week :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 11:43 am

Baseman schreef:Afellay speelde overigens uitstekend, maar hij maakte wel een enorme blunder. Iedereen weet dat Harris stijf links is, maar toch mocht hij vrij uithalen met zijn linkerbeen. Dat is vragen om problemen.
Afellay is nog een jonge speler; jonge spelers maken fouten. Dat moet je accepteren. Afellay komt er wel (mits hij fit blijft), die jongen kan bovengemiddeld goed voetballen.
Sparta had verder helemaal niet meer verdiend, PSV was beter en had de 3 punten mee naar huis moeten nemen.
Je lijkt wel een Ajacied. :D

Maar zoals Koeman terecht opmerkte, onder Hiddink is PSV gewend geraakt na de 1-0 terug te zakken en het uit te spelen. Ik had gehoopt dat de slechte start na de winsterstop juist dat aspect eruit zou halen, maar helaas komen de spelers er nu pas achter dat ze dat momenteel beter niet kunnen doen. Dat leek mij toch al vrij duidelijk na de wedstrijd tegen AZ, maar ze blijken hardleers. Had PSV doorgedrukt na de 0-1 dan had Sparta nooit terug in de wedstrijd kunnen komen.
Dus toch eigen schuld.

Natuurlijk had Cocu ongelijk toen hij zei dat het lijkt alsof de scheidsrechters PSV een beetje zoeken, maar PSV is wel degelijk 2 keer op zeer cruciale momenten hard genaaid door de scheidsrechters.
Dat is geen opzet van die scheidsrechters, ze zijn gewoon zwak. PSV was nu eens aan de beurt. Voor de winterstop hadden wij wel eens het gevoel dat Ajax gezocht werd. Ook onzin natuurlijk.
Grappig dat Koné nu ineens weer de gebeten hond is bij jullie, ik hoorde jullie niet toen Huntelaar wedstrijden lang droog stond en Koné de ene na de andere goal maakte...op dit moment loopt Koné maar 2 goals achter op Huntelaar en heeft hij meer assists achter zijn naam staan.
Tja, Huntelaar zit op de bank.... ;)
Koné kan goed dribbelen, maar dat is het wel. Van mij mag hij nog jaren bij PSV spelen, haha. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 12, 2007 12:22 pm

joey schreef:Afellay is nog een jonge speler; jonge spelers maken fouten. Dat moet je accepteren. Afellay komt er wel (mits hij fit blijft), die jongen kan bovengemiddeld goed voetballen.
Dit ben ik helemaal met je eens, maar deze fout had hij eigenlijk niet mogen maken. Harris was er zelf ook verbaasd over.
Je lijkt wel een Ajacied. :D
:D
Maar het is wel zo, na de 0-1 had PSV het karwei af moeten maken. De kansen ervoor kregen ze, maar daarna lieten ze zich vreemd genoeg weer terug zakken.
Dus toch eigen schuld.
Van het team ja, niet van Koeman.
Dat is geen opzet van die scheidsrechters, ze zijn gewoon zwak. PSV was nu eens aan de beurt. Voor de winterstop hadden wij wel eens het gevoel dat Ajax gezocht werd. Ook onzin natuurlijk.
Dit ben ik ook met je eens, alleen komt het nu wel 2 keer op rij erg dramatisch uit...voor PSV dan.
Koné kan goed dribbelen, maar dat is het wel. Van mij mag hij nog jaren bij PSV spelen, haha. :D
Onzin Joey, maar hier kan Koné nooit iets goed doen lijkt het wel. Jammer...maar goed, 10 goals en iets van 8 assists is natuurlijk ook dramatisch slecht :hypocrite:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma feb 12, 2007 12:25 pm

Baseman schreef:Onzin Joey, maar hier kan Koné nooit iets goed doen lijkt het wel. Jammer...
Piep, piep...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 12, 2007 12:28 pm

Konë is een leuke speler, maar is natuurlijk geen killer. Verder valt het mij op dat hij vooral scoort tegen de wat kleinere clubs. 24/10 is redelijk, maar niet echt opzienbarend. Al met al een leuke dribbelaar, maar Farfan is wel even wat klasses beter, hoor.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 12:29 pm

Baseman schreef:Dit ben ik ook met je eens, alleen komt het nu wel 2 keer op rij erg dramatisch uit...voor PSV dan.
Tegen AZ werd de bal van een halve meter keihard richting de man geschoten. Hij raakte de bal inderdaad met zijn armen, maar voor zo'n situatie wordt, volkomen terecht, zelden of nooit een strafschop gegeven.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 12, 2007 12:50 pm

De handsval van Mendes Da Silva vond ik inderdaad ook geen penalty. Gister had PSV wel een penalty moeten krijgen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 12:52 pm

Ik zei het gisteren met een geintje, maar het is wel echt waar; PSV kreeg een corner een seconde of 3 voor het einde van de extra tijd. Doodnormaal dat die nog wordt genomen. Maar de daaropvolgende corner (met daaruit de handsbal) werd aansluitend gegeven, nadat de blessuretijd al meer dan 30 seconden voorbij was. Naar mijn mening had die laatste corner niet meer gegeven mogen worden.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 12, 2007 12:53 pm

Peter schreef:Konë is een leuke speler, maar is natuurlijk geen killer. Verder valt het mij op dat hij vooral scoort tegen de wat kleinere clubs. 24/10 is redelijk, maar niet echt opzienbarend. Al met al een leuke dribbelaar, maar Farfan is wel even wat klasses beter, hoor.
Natuurlijk is Farfan beter, vooral thuis gezien zijn productie ;)
Maar Koné wordt hier sinds het afketsen van de eerdere transfer richting Ajax en zijn latere transfer richting PSV iedere keer afgemaakt, helemaal toen een (onjuist) bedrag van 9 miljoen in de media verscheen.

En dat vind ik onterecht. Koné is geen killer, maar hij is wel degelijk erg waardevol voor PSV. En hij heeft een fantastische serie wedstrijden achter de rug met veel doelpunten op rij :xyxthumbs:
Nu heeft hij alleen weer meer kansen nodig, maar hetzlefde geldt voor Farfan. Daar hoor ik echter niemand over. Geen groot probleem, ik vind het alleen nogal flauw.
Rosenberg9 schreef:Tegen AZ werd de bal van een halve meter keihard richting de man geschoten. Hij raakte de bal inderdaad met zijn armen, maar voor zo'n situatie wordt, volkomen terecht, zelden of nooit een strafschop gegeven.
Dus als een speler zijn beide armen vooruit steekt en dan de bal tegen zijn arm krijgt is het geen pingel ?
Lekker makkelijk verdedigen dan, gewoon je armen ervoor gooien en hopen dat ze er tegenaan schieten...dat heet nu een onnatuurlijke houding van de armen en daar wordt moet dus wel een penalty voor gegeven worden, lees de regels maar eens door.

Natuurlijk mag PSV niet afhankelijk zijn hiervan, maar het valt nu erg slecht uit.
Laatst gewijzigd door Baseman op ma feb 12, 2007 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 12:55 pm

Als de bal van zo dichtbij zo hard wordt geschoten, heb je niet eens tijd om te reageren. Dus je redenatie gaat absoluut niet op!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 12:56 pm

We strepen de niet gekregen hands-penalties weg tegen de onterecht gekregen swalbe-penalties ..

tja, ruim in de plus ... wat zeg ik zeer ruim in de plus ... niet op twee handen te tellen ...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 12, 2007 12:58 pm

Rosenberg9 schreef:Als de bal van zo dichtbij zo hard wordt geschoten, heb je niet eens tijd om te reageren. Dus je redenatie gaat absoluut niet op!
Hahaha, dus hij stak per ongeluk beide armen vooruit ?
Sure...maar goed, iedereen was het erover eens dat het een penalty had moeten zijn. Op een man of 2 hier na blijkbaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 1:02 pm

Volgens mij geldt: hand naar de bal is penalty. Als MdS geen tijd had om te reageren, was het dus geen penalty.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten