RKC Waalwijk

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mei 20, 2007 9:03 pm

Hoeladans schreef: Nee hoor,alleen de regel van dat uitdoelpunten dubbel tellen is niet het geval maar als RKC met 1-0 wint liggen ze eruit.

Waarom denk je anders dat er bij RBC-Exelscior(1-1) geen verlenging is gekomen?
Vreemd, dit is iets anders dan dat ik op de officiele website van de KNVB lees... :hypocrite.gif:
De play-off tweede en derde ronden worden gespeeld volgens het zogeheten 'best of three' principe, bestaande uit een uit- en een thuiswedstrijd en, indien beide wedstrijden in een gelijkspel
zijn geëindigd of beide wedstrijden een verschillende winnaar kennen, een derde wedstrijd.


Het doelsaldo over de eerste twee wedstrijden bepaalt wie er in de derde wedstrijd thuis speelt.

Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de volgende regeling gehanteerd:
a. de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten tellen dubbel;
b. indien de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten geen uitsluitsel geven, valt de beslissing over het thuisvoordeel door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal, direct na afloop van de tweede w
Met andere woorden: als RKC de tweede wedstrijd met 1 - 0 wint, komt er gewoon een derde wedstrijd. Omdat VVV de eerste wedstrijd met 2 - 0 gewonnen heeft, zal de derde wedstrijd in Venlo gespeeld worden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mei 21, 2007 6:26 am

Zoals we pijnlijk genoeg hebben vastgesteld, is RKC in 2007 thuis zo goed als onverslaanbaar. Ik maak me dan ook geen enkele zorgen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 21, 2007 3:38 pm

Frank schreef:
Hoeladans schreef: Nee hoor,alleen de regel van dat uitdoelpunten dubbel tellen is niet het geval maar als RKC met 1-0 wint liggen ze eruit.

Waarom denk je anders dat er bij RBC-Exelscior(1-1) geen verlenging is gekomen?
Vreemd, dit is iets anders dan dat ik op de officiele website van de KNVB lees... :hypocrite.gif:
De play-off tweede en derde ronden worden gespeeld volgens het zogeheten 'best of three' principe, bestaande uit een uit- en een thuiswedstrijd en, indien beide wedstrijden in een gelijkspel
zijn geëindigd of beide wedstrijden een verschillende winnaar kennen, een derde wedstrijd.


Het doelsaldo over de eerste twee wedstrijden bepaalt wie er in de derde wedstrijd thuis speelt.

Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de volgende regeling gehanteerd:
a. de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten tellen dubbel;
b. indien de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten geen uitsluitsel geven, valt de beslissing over het thuisvoordeel door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal, direct na afloop van de tweede w
Met andere woorden: als RKC de tweede wedstrijd met 1 - 0 wint, komt er gewoon een derde wedstrijd. Omdat VVV de eerste wedstrijd met 2 - 0 gewonnen heeft, zal de derde wedstrijd in Venlo gespeeld worden.
Dank voor de informatie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mei 23, 2007 7:42 pm

Ondertussen in Waalwijk.....

Tarik is er klaar mee! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 29, 2007 9:11 am

RKC gaat zware tijden tegemoet
Door LUDO VAN DENDEREN

VENLO - RKC is na negentien seizoenen op het hoogste niveau gedegradeerd naar de eerste divisie. Grote vraag is hoe het nu verder gaat met de club uit Waalwijk.

Of trainer Mark Wotte blijft, is onduidelijk. De in de winter aangetrokken oefenmeester kreeg zijn danig versterkte elftal niet aan het voetballen en de spelers lijken op hem uitgekeken te zijn.

Dat de coach zondagmiddag na de degradatie niet meereisde naar het Waalwijkse stadion, waar enkele RKC-fans de bus opwachtten, viel bij een aantal spelers verkeerd. Technisch directeur Henry van der Vegt beantwoorde de vraag of Wotte aanblijft alleen met: ,,Hij heeft nog een contract.’’

Van der Vegt is er verantwoordelijk voor dat de middenmoter van weleer is veranderd in een degradant. Van wat voormalig trainer Martin Jol en diens toenmalige directeur Marcel Brands stelselmatig hadden opgebouwd, is niets meer over.

Een jaar dat in het teken had moeten staan van het bereiken van Europees voetbal, kenmerkte zich door spelers die ruziënd op het veld stonden, het ontslag van trainer Adrie Koster en een karrenvracht aan miskopen.

Van der Vegt: ,,Natuurlijk baal ik verschrikkelijk van de degradatie. Als je er al uit kiepert, dan niet op deze manier. Ik had niet het idee dat de spelers door hadden wat er op het spel stond.

,,Hoe nu verder? Dat weet ik nog niet. De begroting (nu 7,9 miljoen euro, red.) gaat in ieder geval flink omlaag en wellicht vertrekken wat spelers. Maar veel jongens hebben nog een doorlopend contract, dus RKC bepaalt wat er met hen gebeurt. In de komende dagen wordt meer duidelijk.’’

Toch valt nu al te voorspellen dat de RKC moeilijke tijden tegemoet gaat. De tv-gelden worden een niveau lager behoorlijk minder én de ‘beste’ spelers zullen ongetwijfeld aansturen op een transfer.

Aan de ene kant is dat laatste voor RKC een opluchting, aangezien die spelers ook enorme salarissen verdienen, anderzijds wordt de strijd om directe promotie erg moeilijk zonder een sterke kern.

Jan Vertonghen, Erwin Lemmens, Ramon van Haaren, Pius Ikedia, Hans van de Haar en Tarik Sektioui vertrekken sowieso bij de Brabantse club.

Anthony Obodai, Benjamin de Ceulaer, Milano Koenders, Virgillio Teixeira en Ricky van den Bergh azen nog op een transfer. Zelfs clubicoon Patrick van Diemen denkt na over zijn toekomst bij RKC.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 29, 2007 9:18 am

Het degraderen van RKC is overigens een regelrechte wanprestatie van Mark Wotte. Jan Vertonghen, Erwin Lemmens, Anthony Obodai, Benjamin de Ceulaer en Tarik Sektioui heeft hij onder andere nog aangetrokken in de winterstop en dan nog degraderen. Dat Ajax uitgerekend tegen dit elftal het kampioenschap moest verspelen is dan ook extra cru.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 9:21 am

Als RKC in de nacompetitie net zo veel inzet had getoond als thuis tegen Ajax, was de ploeg niet gedegradeerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 29, 2007 1:57 pm

joey schreef:Als RKC in de nacompetitie net zo veel inzet had getoond als thuis tegen Ajax, was de ploeg niet gedegradeerd.
Als rkc tegen Ajax net zo zou hebben gevoetbald als in de nacompetitie, was Ajax kampioen geweest.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo mei 30, 2007 12:37 pm

Viel te verwachten:
Wotte weg bij RKC
Uitgegeven: 30 mei 2007 13:03
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 13:15

WAALWIJK - Trainer Mark Wotte heeft met onmiddellijke ingang zijn functie bij RKC neergelegd. Dat heeft de voetbalclub, die afgelopen weekeinde uit de eredivisie degradeerde, woensdag bekendgemaakt.
ANP

Wotte vindt dat hij zijn doelstellingen en die van de club niet heeft waargemaakt. RKC zegt zijn beslissing te waarderen en te respecteren.


De Waalwijkse club werd in de promotie/degratie-play-offs uitgeschakeld door VVV.
nu.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 31, 2007 9:32 am

Onvermijdelijk vertrek Wotte
Door LUDO VAN DENDEREN

WAALWIJK - Zijn vertrek als trainer van RKC Waalwijk was voor Mark Wotte onvermijdelijk geworden, na de degradatie en de stortvloed aan kritiek die hij deze week van de spelers kreeg. Maar als hij weg moest, dan maar op zijn manier.Dus stapte de coach gistermorgen zelf op, voordat het Waalwijkse bestuur hem kon ontslaan. Met groot gevoel voor drama legde hij tijdens een persconferentie zijn beslissing uit.

Daarna reed hij zwaaiend en breed lachend naar de fotografen voor het laatst weg bij het Mandemakers Stadion.

De selectie was gelijktijdig met de persconferentie in het stadion aanwezig, waar een evenement van de RKC Kids Club plaatsvond.

Tijdens de persbijeenkomst beet Wotte terug naar iedereen die hem de laatste dagen dwars had gezeten. Vooral de media kregen een veeg uit de pan, omdat ze melding maakten van irritaties binnen de spelersgroep die er volgend hem in werkelijkheid niet waren.

,,Ik heb de laatste maanden nooit gehoord dat er vanuit de selectie kritiek was,’’ zei Wotte gisteren.

,,Dit komt vast van jongens die aan het einde van hun carrière zitten en het niveau niet meer aankunnen. Ik neem het maar voor kennisgeving aan. Ik stap in het belang van deze club op. Ik had bij mijn aanstelling beloofd RKC in de eredivisie te houden. Dat is niet gelukt en daaruit trek ik mijn conclusies. Vergeet niet, we hebben lang ook goed gevoetbald. Tot de play-offs toonden mijn spelers de juiste mentaliteit.’’

Nu Wotte weg is, komen de verhalen binnen de selectie los. De één nog pikanter dan de ander.

Zo is er het verhaal over de busreis naar de oefenwedstrijd bij het Duitse Wolfsburg, afgelopen maart.

Wotte liet tijdens deze trip weten graag ergens een hapje te willen eten en hij wist wel een leuk restaurantje. Daar aangekomen, zaten er ‘toevallig’ familieleden in de zaak. Wotte liet zijn spelers vervolgens doodleuk achter, om zich bij zijn nieuwe gezelschap te voegen.

Indien Wotte niet zelf was opgestapt, was hij één dezer dagen wel de laan uitgestuurd.

De relatie tussen club en trainer was dusdanig verstoord geraakt, dat er geen weg terug meer was.

Of algemeen directeur Henry van der Vegt uiteindelijk spijt had van het aantrekken van Wotte als opvolger van de in december ontslagen Adrie Koster, wilde hij niet zeggen.

,,Het heeft geen zin daarover te denken,’’ zei Van der Vegt.

,,We hebben met Wotte ook een goede periode gekend en hij heeft er alles aan gedaan om de situatie vlot te trekken.’’

Als algemeen directeur was Van der Vegt eindverantwoordelijk binnen RKC. Hij stapt niet op.

,,Ik begrijp dat sommige mensen iets anders willen horen. Zeker, ook ik heb fouten gemaakt. De beslissingen die breed gedragen werden binnen de club, hebben niet altijd even goed uitgepakt. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we een goede selectie hadden. Ik ben niet de man om nu de handdoek in de ring te gooien, ik wil er voor zorgen dat RKC snel terugkeert op het hoogste niveau.’’

Voorzitter Ad Passier bevestigde dat de positie van Van der Vegt niet ter discussie staat.

Maar: ,,Het zit er dik in dat een paar spelers het veld moeten ruimen,’’ aldus de preses.
Aanvallen op Wotte heviger
Door LUDO VAN DENDEREN

WAALWIJK - De wereldvoetbalbond FIFA neemt de zaak rond Mark Wotte en zijn contract met het Egyptische Ismaili SC hoog op.

De FIFA heeft de Egyptische voetbalbond gisteren gevraagd te bevestigen dat het contract van Wotte, waarin staat dat hij als trainer kon meeverdienen aan de verkoop van zijn eigen spelers, authentiek is.

Zodra die bevestiging binnen is, start de voetbalbond een onderzoek.

Marco Villiger, de directeur van de juridische afdeling van de FIFA, is geschrokken van het contract. ,,Ik had zoiets nog nooit gezien,’’ zegt hij over de verbintenis waarin staat dat Wotte bij een transfer van een Ismaili-speler 25 procent van de transfersom zou krijgen.

,,Zodra de Egyptische voetbalbond aangeeft dat het document dat wij in bezit hebben inderdaad officieel is, maken we onze volgende stappen bekend. Ik sluit dan niet uit dat Mark Wotte en Ismaili uitleg moeten geven,’’ aldus Villiger.

Wotte, die het bestaan van de clausule eerder al bevestigde, vreest de FIFA niet. ,,Ik heb vorige week al mijn advocaat gesproken en die zegt dat ik me nergens druk om hoef te maken. Het enige dat ik eventueel kan horen, is dat zon bepaling een volgende keer niet mag. Nou, dat zal ik dan niet doen.’’

Behalve de FIFA-zaak heeft Wotte nog meer aan zijn hoofd. Dat de coach op korte termijn moet vertrekken bij het naar de eerste divisie gedegradeerde RKC lijkt al een uitgemaakte zaak.

De spelers van RKC zeggen stuk voor stuk op hem en zijn werkwijze te zijn uitgekeken.

Een in de ogen van de spelers verkeerde tactiek zou er debet aan zijn geweest dat RKC is gedegradeerd. Wotte wordt verweten te aanvallend te hebben gespeeld, terwijl RKC juist behoefte had aan meer defensieve zekerheden. Bovendien noemen veel voetballers hem geen prettig mens.

Afgelopen zondag verspeelde Wotte het laatste restje krediet, toen hij na de wedstrijd tegen VVV besloot niet met de spelersbus mee naar het Waalwijkse stadion te reizen, waar boze fans zich hadden verzameld. Binnen de groep wordt dit beschouwd als een laffe daad. Een kapitein hoort het zinkende schip niet voortijdig te verlaten, zo is de gedachte.

Nauwelijks een paar dagen na de degradatie hebben andere clubs de jacht geopend op de spelers van RKC. Benjamin de Ceulaer, die pertinent niet in de eerste divisie aan de slag wil, kan rekenen op de interesse van Willem II.

De Belg ziet zelf een overgang naar Tilburg wel zitten.

Het gepromoveerde VVV heeft interesse in Luwamo Garcia, die al eerder in Venlo speelde. De Venlonaren hebben zich al officieel gemeld voor Nick van der Velden. RKC heeft na de degradatie ook een optie om de aan FC Dordrecht verhuurde middenvelder zelf terug te halen.

Verder staat Spits Tim Janssen in de belangstelling van Heerenveen en Roda JC. Verdediger Milano Koenders kan kiezen uit AZ en FC Twente.

Algemeen directeur Henry van der Vegt en voorzitter Ad Passier overlegden gisteren vrijwel de hele dag over hoe RKC in de eerste divisie verder moet. Het enige agendapunt was de verlaagde begroting. ,,Daarover is nog niets besloten, dat heeft tijd nodig,’’ liet Van der Vegt weten.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 8:22 am

Janssen: 'Benfica vond me type Van Nistelrooy'

5/6/2007 8 :14

Tim Janssen degradeerde met RKC Waalwijk uit de Eredivisie, maar de 21-jarige spits heeft een promotie naar de Portugese topclub Benfica in het zicht.

Benfica heeft Janssen vrijdag bekeken in de oefenwedstrijd die de RKC'er afwerkte met Jong Oranje. Tegen Polen maakte hij in Deventer de enige treffer. 'Ik werd er door mijn oud-ploeggenoot bij FC Zwolle, Almeida, op gewezen', aldus Janssen in De Telegraaf.

'En ik heb het vervolgens op de website van een Portugese krant gelezen', aldus Janssen, die ook weet dat een dvd van zijn wedstrijden is bekeken. 'Benfica vond me een type Ruud van Nistelrooy, die goed kan koppen.'

RKC weet nog niets van een toenadering van de Portugezen. Janssen denkt echter niet dat zijn tot medio 2010 lopende contract een obstakel is. 'Als RKC geld aan me kan verdienen, zal de club dat doen.'
vi.nl

De media blijft maar suggereren dat RKC is gedegradeerd. Sukkels. :drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 05, 2007 1:16 pm

De televaag zeker!? Nooit geloven Thommie!!
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jun 05, 2007 5:10 pm

Tommie schreef:
Janssen: 'Benfica vond me type Van Nistelrooy'

5/6/2007 8 :14

Tim Janssen degradeerde met RKC Waalwijk uit de Eredivisie, maar de 21-jarige spits heeft een promotie naar de Portugese topclub Benfica in het zicht.

Benfica heeft Janssen vrijdag bekeken in de oefenwedstrijd die de RKC'er afwerkte met Jong Oranje. Tegen Polen maakte hij in Deventer de enige treffer. 'Ik werd er door mijn oud-ploeggenoot bij FC Zwolle, Almeida, op gewezen', aldus Janssen in De Telegraaf.

'En ik heb het vervolgens op de website van een Portugese krant gelezen', aldus Janssen, die ook weet dat een dvd van zijn wedstrijden is bekeken. 'Benfica vond me een type Ruud van Nistelrooy, die goed kan koppen.'

RKC weet nog niets van een toenadering van de Portugezen. Janssen denkt echter niet dat zijn tot medio 2010 lopende contract een obstakel is. 'Als RKC geld aan me kan verdienen, zal de club dat doen.'
vi.nl

De media blijft maar suggereren dat RKC is gedegradeerd. Sukkels. :drecul.gif:
Mis ik iets? RKC is toch echt gedegradeerd? :confused.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jun 05, 2007 5:18 pm

Ach... da's de media he... die draaien alles heel anders dan dat het eigenlijk is... eigenlijk moeten ze daar wat aan doen inderdaad... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 05, 2007 5:19 pm

Nee hoor, volgens Lucas heeft RKC afgelopen seizoen niet gestreden in de degradatiezone. Ben je mal :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 06, 2007 10:41 am

Petrovic is dicht bij rentree RKC als trainer

Woensdag 6 juni 2007 - WAALWIJK - Zeljko Petrovic is er bijna uit met RKC Waalwijk om volgend seizoen bij de gedegradeerde club aan de slag te gaan als trainer. De voormalige voetballer is de voornaamste kandidaat om Mark Wotte op te volgen. 'Petro' heeft al verschillende gesprekken gehad met RKC. In die besprekingen eiste hij vooral sportieve garanties; hij wil met name dat de aanval van de Waalwijkers op sterkte blijft.

Petrovic fungeerde in het afgelopen seizoen enkele maanden als hoofdtrainer van het Portugese Boavista. Op dat moment was hij nog niet in het bezit van het diploma Coach Betaald Voetbal. Deze week slaagde hij voor de cursus, net als onder anderen Frank de Boer en Rob Witschge.

www.brabantsdagblad.nl

Tja, Petrovic. Of dat nu de verlosser gaat worden? Ik heb sterke twijfels.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie